Ben vooral liefhebber van pilsner. Ik probeer in Duitsland altijd zoveel mogelijk van een plaatselijk brouwerijtje te proeven, al is het maar een slokje.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga eens naar Duesseldorf en drink bij Schlussel of Uerige een Alt
Ik vind sushi helemaal niet overschat! Het is natuurlijk wel overdreven dat het 'hip' is, maar ik vind de eenvoud ervan (sowieso van veel in de Japanse keuken) heel lekker! Gewoon goed smakende rijst met mooie verse ingredienten en enkel wat wasabi en soja voor de smaak..quote:Op maandag 13 mei 2013 11:38 schreef utrecht1970 het volgende:
Onderschat: aardappelen, groente vlees
Overschat: sushi
Eens kijken of je dat na een week sushi nog roept.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:46 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Dat heb ik 10 keer liever dan een aardappels met een lap vlees en saus.
Ik ben er echt gek op, als ik het gehad heb hoef ik het wel een paar dagen niet meer te zien, maar daarna smacht ik er weer net zo hard naar hoor! Liever een week sushi dan een week a/g/v.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:49 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Eens kijken of je dat na een week sushi nog roept.
Je eet maar 1 of 2 keer in de week dan?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 17:50 schreef PluisigNijntje het volgende:
[..]
Ik ben er echt gek op, als ik het gehad heb hoef ik het wel een paar dagen niet meer te zien, maar daarna smacht ik er weer net zo hard naar hoor! Liever een week sushi dan een week a/g/v.
Nee. Er staat dat ik liever wat tijd heb tussen de keren dat ik sushi eet, maar als ik moet kiezen ga ik eerder voor sushi.quote:Op maandag 20 mei 2013 14:47 schreef Platina het volgende:
[..]
Je eet maar 1 of 2 keer in de week dan?
vertelquote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:57 schreef RobinOok het volgende:
Overschat: restaurants in Frankrijk
Onderschat: restaurants in Nederland
(jammer dat ik mijn fototoestel niet bij me had)
Waar was dit?quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:55 schreef RobinOok het volgende:
Nou, vooruit dan, omdat je ernaar vraagt.
Vooraf: 6 ronde ravioli's, waarvan bij mij er 4 leeg waren en 2 gevuld met 1 blokje foie gras van 1/2 bij 1/2 cm (nee, ik overdrijf niet). In een bordje met warmgemaakte shiitake en beukenzwammen die dreven in een ondefinieerbaar, niet lekkere bouillon, ingedikt met teveel maizena. Niet vies, niet lekker, had het liever niet gegeten en stel me toch iets anders voor bij ravioli gevuld met foie gras.
Tussen: kabeljauw (hoewel de andere ober dorade zei en ik denk dat het ook koolvis kon zijn) mooi zo'n 3 jaar "gerijpt" in een diepvries. Droog, vissig, vies. Met een idiote sinaasappelsaus met stukjes geconfijte sinaasappel en reepjes gele paprika! Ook vies. En nog idioter: een sushi maki rolletje van iets dat op rijstepap leek maar nergens naar smaakt. Met in het midden een stukje rode biet! Zompige nori erom. Vies. Gewoon vies.
Hoofd: een eendenborst die we rood wilden en rood kregen en wat dat betreft okay was, met een vieze, ingedikte cassissaus. Een oranjebruine hockeyschijf die gemaakt bleek van wortel, waar geen smaak aan zat en de structuur echt goor korrelig en droog was. Daarop een oublie-achtig ruitig koekje achtig ding dat je volgens mij niet eens kon eten als je wilde. Er zat vast nog iets bij, maar dat heb ik verdrongen.
En dan die achterlijke gewoonte om alle randen van borden vies te maken met paprikapoeder!
Gewoon slecht op alle fronten: vieze combinaties/recepten, slecht klaargemaakt, slecht gepresenteerd. En de bediening was ook maar zozo.
PS De toetjes waren okay.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
Klinkt als een ramp ja.En reteduur wss.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:55 schreef RobinOok het volgende:
Nou, vooruit dan, omdat je ernaar vraagt.
Vooraf: 6 ronde ravioli's, waarvan bij mij er 4 leeg waren en 2 gevuld met 1 blokje foie gras van 1/2 bij 1/2 cm (nee, ik overdrijf niet). In een bordje met warmgemaakte shiitake en beukenzwammen die dreven in een ondefinieerbaar, niet lekkere bouillon, ingedikt met teveel maizena. Niet vies, niet lekker, had het liever niet gegeten en stel me toch iets anders voor bij ravioli gevuld met foie gras.
Tussen: kabeljauw (hoewel de andere ober dorade zei en ik denk dat het ook koolvis kon zijn) mooi zo'n 3 jaar "gerijpt" in een diepvries. Droog, vissig, vies. Met een idiote sinaasappelsaus met stukjes geconfijte sinaasappel en reepjes gele paprika! Ook vies. En nog idioter: een sushi maki rolletje van iets dat op rijstepap leek maar nergens naar smaakt. Met in het midden een stukje rode biet! Zompige nori erom. Vies. Gewoon vies.
Hoofd: een eendenborst die we rood wilden en rood kregen en wat dat betreft okay was, met een vieze, ingedikte cassissaus. Een oranjebruine hockeyschijf die gemaakt bleek van wortel, waar geen smaak aan zat en de structuur echt goor korrelig en droog was. Daarop een oublie-achtig ruitig koekje achtig ding dat je volgens mij niet eens kon eten als je wilde. Er zat vast nog iets bij, maar dat heb ik verdrongen.
En dan die achterlijke gewoonte om alle randen van borden vies te maken met paprikapoeder!
Gewoon slecht op alle fronten: vieze combinaties/recepten, slecht klaargemaakt, slecht gepresenteerd. En de bediening was ook maar zozo.
PS De toetjes waren okay.
Hoe is water onderschat? Wordt na koffie en thee het meest gedronken.quote:
Ken genoeg mensen die nauwelijks water drinken omdat ze het niet zo lekker vinden. (zit niet genoeg smaakjes aan).quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:35 schreef habitue het volgende:
[..]
Hoe is water onderschat? Wordt na koffie en thee het meest gedronken.
Die mensen zijn dus ver in de minderheid.quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:40 schreef TheDruid het volgende:
[..]
Ken genoeg mensen die nauwelijks water drinken omdat ze het niet zo lekker vinden. (zit niet genoeg smaakjes aan).
Ik vind er echt helemaal niets aan, dat rucola. Geef mijn portie van aan flappiequote:
Die heb je vaker genoemd. Ik vind het niet heel appetijtelijk eruit zien trouwens als ik zo'n tong bij de slager zie liggen, terwijl ik wel degelijk weet dat het goed vlees is. Zit tussen mijn orenquote:Op donderdag 29 oktober 2015 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Overschat: Pulled Pork
Onderschat: Rundertong
Ik vind Schotse whisky zeker niet overschat, tenzij je zo'n druiloor hebt:quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:37 schreef TheDruid het volgende:
Overschat: schotse whisky
Onderschat: niet schotse whisk(e)y
quote:Op donderdag 29 oktober 2015 07:45 schreef Gesloten het volgende:
Overschat: zilvervliesrijst
Onderschat: witte rijst
Goed punt!quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Overschat: Doen
Onderschat: Laten
Koken is ook wachten, niet alleen maar actie. Het is verleidelijk om te roeren, te scheppen en om te gooien, de oven te openen om te kijken hoe het gaat etc, omdat je immers aan het koken bent. Maar vaak is het meer uit gewoonte dan dat het een functie heeft, en vaak zelfs beter van niet.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 11:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Overschat: knaldure superfoods
Onderschat: alledaagse gezonde voedingsmiddelen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |