abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116645689
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:46 schreef Samzz het volgende:

[..]

De GWWD is/was gewoon een wet.
Dan zou de heer Renz nu zelf achter tralies moeten zitten omdat hij met grote regelmaat die wet overtreedt.
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:49:40 #252
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116645702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:48 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dat is net hoe je het bekijkt. Als je de gwwd neemt als basis, dan gaat het over dieren gewoon verzorgen (hapje, drankje). Vanuit die positie zijn er geen regels voor circusdieren. Dus geen regels.

Maar als je verder geen basis stelt, dan kan je de gwwd regeltjes als regels zien voor circussen. En dan 'wel regels'. Het is net hoe je er tegen aan kijkt.
Er zijn basisbehoeften geformuleerd, niet alleen in de wet, maar ook door de commissie Brambell. Naar aanleiding van zowel de GWWD en de vijf vrijheden van Brambell heb je al genoeg mogelijkheiden om circussen aan te vechten :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:50:22 #253
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116645733
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dan zou de heer Renz nu zelf achter tralies moeten zitten omdat hij met grote regelmaat die wet overtreedt.
Als hij aangeklaagd zou worden en zijn beroep met goede argumenten weerlegd kan worden, dan zou dat inderdaad mogelijk moeten zijn :).
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:54:11 #254
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116645899
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:49 schreef Samzz het volgende:

Er zijn basisbehoeften geformuleerd, niet alleen in de wet, maar ook door de commissie Brambell. Naar aanleiding van zowel de GWWD en de vijf vrijheden van Brambell heb je al genoeg mogelijkheiden om circussen aan te vechten :).
Brambell is niet geimplenteerd he. Het is wel aangehaald in de nieuwe Wet Dieren. Vraag is of die wet komt. Hoop het niet, want die is waardeloos.

De gwwd gaat niet verder dan het minimale. De LID, AID en Dierenpolitie kunnen dus soms niets doen omdat de wet beperkt is. Volgens de gwwd mag je een olifant de hele dag vastketenen bv.
Daarom is dat beperkt.
pi_116645917
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als hij aangeklaagd zou worden en zijn beroep met goede argumenten weerlegd kan worden, dan zou dat inderdaad mogelijk moeten zijn :).
Wie zou hem durven aanklagen als je het verhaal van TechXP nu eens wel serieus zou nemen.
Wat ik trouwens wel doe hoor.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:29 schreef TechXP het volgende:

[..]

Onzin. Ik doe al vele jaren onderzoek bij circussen. Ik weet er veel van. En ken onderzoeken etc.

Dus zonder enige kennis van zaken... is gewoon niet correct.

Ik heb vrijwel in mijn eentje gezorgd dat dierenwelzijn van circusdieren in 2006 weer een item werd op de politieke agenda en ook bij andere dierenorganisaties.

Circussen/circusfans hebben mij met de dood of geweld bedreigd (in sommige gevallen pleegde circusmensen bij acties geweld), bekogeld met eieren/water, uitgescholden en spullen zijn mij afhandig gemaakt (gejat). Ervaring genoeg.

dinsdag 11 september 2012 @ 15:54:51 #256
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116645930
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:49 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik denk dat die dan eerst uit de grond gegraven moet worden ;)
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:55:26 #257
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116645955
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:54 schreef TechXP het volgende:

[..]

Brambell is niet geimplenteerd he. Het is wel aangehaald in de nieuwe Wet Dieren. Vraag is of die wet komt. Hoop het niet, want die is waardeloos.

De gwwd gaat niet verder dan het minimale. De LID, AID en Dierenpolitie kunnen dus soms niets doen omdat de wet beperkt is. Volgens de gwwd mag je een olifant de hele dag vastketenen bv.
Daarom is dat beperkt.
Niet geimplementeerd, wel een van de belangrijkste richtlijnen voor veel overheden :).

Waar staat in de GWWD overigens dat je een olifant de hele dag mag vastketenen?
pi_116645968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:54 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik denk dat die dan eerst uit de grond gegraven moet worden ;)
:D nou ja had.

Nu zijn dochter toch? :+
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:55:56 #259
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116645981
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wie zou hem durven aanklagen als je het verhaal van TechXP nu eens wel serieus zou nemen.

[..]

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat zouden doen :).
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:59:35 #260
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116646156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb diverse malen aangifte gedaan. Er is weinig mee gedaan door politie. De keer dat Belly Wien mij beroofde tijdens een actie (spullen met honderden euro's waarde) kwam de politie en deed niets. Ze konden zo het terrein op lopen en de spullen terughalen. Deden niets. Ik moest maar naar het centrum om aangifte te doen.

Een kennis van mij is ooit achtervolgt na actie door mensen van circus Herman Renz en met stalen buizen mishandeld. Bij politie wilde ze geen aangifte opnemen.

Ik ben zelf ook eens naar bureau geroepen. Ik had uitspraken gedaan en Herman Renz zei dat het smaad/laster was. Ik heb de bewijzen voor mijn beweringen overlegd en natuurlijk is dit niet voor gerecht gekomen omdat OvJ er niets in zag. Had gehoopt dat Renz daar wel iets civiels van zou maken. Zou leuk worden.
pi_116646160
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die dat zouden doen :).
Nou ik zie ze niet.

Lijkt me eenvoudiger als er gewoon een wet komt dat er géén dieren in het circus
gebruikt mogen worden, dan is de hele zaak opgelost.
pi_116646227
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:59 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik heb diverse malen aangifte gedaan. Er is weinig mee gedaan door politie. De keer dat Belly Wien mij beroofde tijdens een actie (spullen met honderden euro's waarde) kwam de politie en deed niets. Ze konden zo het terrein op lopen en de spullen terughalen. Deden niets. Ik moest maar naar het centrum om aangifte te doen.

Een kennis van mij is ooit achtervolgt na actie door mensen van circus Herman Renz en met stalen buizen mishandeld. Bij politie wilde ze geen aangifte opnemen.

Ik ben zelf ook eens naar bureau geroepen. Ik had uitspraken gedaan en Herman Renz zei dat het smaad/laster was. Ik heb de bewijzen voor mijn beweringen overlegd en natuurlijk is dit niet voor gerecht gekomen omdat OvJ er niets in zag. Had gehoopt dat Renz daar wel iets civiels van zou maken. Zou leuk worden.
Walgelijk en zojuist durfde hier nog iemand te beweren dat mensen ''superieure'' wezens zijn :r
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:06:03 #263
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116646430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:55 schreef Samzz het volgende:

Niet geimplementeerd, wel een van de belangrijkste richtlijnen voor veel overheden :).
Ach.. het is een beetje achterhaald m.i. en het kan veel duidelijker

quote:
Waar staat in de GWWD overigens dat je een olifant de hele dag mag vastketenen?
Dat is het punt nou juist. Daarom is de gwwd minimaal omdat er zoveel kan en mag. Daarom kunnen ze vaak niets doen, omdat het allemaal niet helder staat. Circus redeneert dat het voor hun welzijn is.

Wilde Dieren de Tent Uit heeft nu wel aangifte gedaan mbt de olifantenhaken, maar ik weet niet of dat lukt met de huidige wetgeving.
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:08:21 #264
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116646551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Nu zijn dochter toch? :+
Nee. Clown Milko runt de zaak daar nu.

Je hebt nog wel de andere Renzen bij Belly Wien, Renz Berlin enzo. Verre familie.

Verschil is dat Herman Renz tactisch slimmer is en zal niet voor de camera geweld gebruiken.

Bij die belly wien e.d. slaan ze gerust politie, journalisten ofzo ook als die in de weg staan.
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:17:06 #265
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116646942
Deze is een van de leuke bedreigingen:

quote:
Jullie mafkezen hebbeb het nog steeds niet begrepen.
Ik zit weer met verbazing jullie forum telezen en lach me de veters uit de schoenen .
Zelfs een kleuter van vijf jaar heeft nog meer intelegentie dan die 100 actie voeders van jullie.
Maar ga voor al door met circusje pesten ik heb
Jullie al eeder gewaaschuwd..
Zondag 26 03 2006 waren jullie bij hart van nederland bij circus renz.
Jullie komen gevaarlijk dicht bij mij in de buurt,
En bij mijn uode werkgever.
Zolang jullie niks aan kinderboerderijen cq dierentuinen doen waarschuw ik nog 1 keer,
Heel duidelijk POTEN AF VAN HET CIRCUS.
Er gaan van daag of morgen echte klappen vallen.
Vanaf nu hou ik alle circussen in mijn woonplaats in de gaten een mafkees van jullie soort bij de ingang dan is het raak.

Ps als je dit als een bedreiging opfat zeer juist gelezen jullie bedreigen de circussen in nederland. "
of deze (van spreekstalspreker die bij politie werkt buiten dat om)
quote:
Ik heb mij tot nu toe steeds gedragen tegen actiegroep circusleed. Maar vanaf nu is het inderdaad oorlog. Gezichten afplakken, stelletje zielepoten. Kom bij ons langs en je zal iets beleven wat je niet voor mogelijk zou houden. Lafbekken van de ergste soort.
Ik heb ook eens een bedreiging via de post van iemand ontvangen met afzenderadres erop. Was iig handig voor de politie.
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:21:36 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116647153
Schandalig :X.
pi_116647815
Laten we wel wezen: circussen oude stijl zijn niet meer van deze tijd. In de Romeinse tijd had het gewone volk nog geen weet van wilde dieren als tijgers en olifanten (totdat Hannibal langskwam :P ) en daarvoor had je toen spektakels in het Colosseum en Circus Maximus. Tegenwoordig zou men toch wel beschaafd genoeg moeten zijn om genoegen te kunnen nemen met het zien van wilde dieren in moderne dierentuinen, safariparken of liefst nog in het wild. Wat is nu nog de amusementswaarde van een man die zijn hoofd in een leeuwenbek steekt of een olifant op zijn achterste poten kan laten staan?

Producties als Cirque du Soleil bewijzen dat het anders kan, dat je volle tenten kan trekken zonder dat er een dier aan te pas komt. Spanje bewijst dat ze tradities kunnen loslaten en heeft steeds meer regio's waar stierenvechten verboden is. Waarom kunnen circussen dan nog steeds niet hun afhankelijkheid van dieren laten gaan?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:38:10 #268
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116647870
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:17 schreef TechXP het volgende:

[..]

[..]

Ik heb ook eens een bedreiging via de post van iemand ontvangen met afzenderadres erop. Was iig handig voor de politie.
en wat ging hier allemaal aan vooraf??

Ik vind het goed dat er controle is, van overheid, maar ook van dierenactivisten . Transparantie moet er zijn, zeker bij een branche onder vuur. Dierenactivisten schuwen echter geweld en vandalisme vaak ook niet, dus ik kan me zo voorstellen dat bovenstaande mail een gefrustreerde reactie is op voortdurend getreiter.

Desalniettemin de branche moet open en eerlijk laten zien dat het zch aan de regels houdt en excessen moeten hard worden aangepakt, dit geldt echter ook voor de dierenactivisten, die steeds vaker worden gezien als terroristische organisaties en juist omdat ze het geweld niet schuwen de zaak meer kwaad dan goed doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:41:25 #269
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116648005
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:36 schreef robdriessen het volgende:
Laten we wel wezen: circussen oude stijl zijn niet meer van deze tijd. In de Romeinse tijd had het gewone volk nog geen weet van wilde dieren als tijgers en olifanten (totdat Hannibal langskwam :P ) en daarvoor had je toen spektakels in het Colosseum en Circus Maximus. Tegenwoordig zou men toch wel beschaafd genoeg moeten zijn om genoegen te kunnen nemen met het zien van wilde dieren in moderne dierentuinen, safariparken of liefst nog in het wild. Wat is nu nog de amusementswaarde van een man die zijn hoofd in een leeuwenbek steekt of een olifant op zijn achterste poten kan laten staan?

Producties als Cirque du Soleil bewijzen dat het anders kan, dat je volle tenten kan trekken zonder dat er een dier aan te pas komt. Spanje bewijst dat ze tradities kunnen loslaten en heeft steeds meer regio's waar stierenvechten verboden is. Waarom kunnen circussen dan nog steeds niet hun afhankelijkheid van dieren laten gaan?
Het traditionele stierengevecht waarin stieren bruut worden afgeslacht kun je absoluut niet vergelijken met een circus waar dierenwelzijn over het algemeen hoog in het vaandel staat. In spanje stapt met net als in Frankrijk juist over naar een meer onschuldige variant waar wel een show wordt opgevoerd (zoals in het circus), maar het dier niet bruut wordt afgemaakt, Prima wat mij betreft.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:44:11 #270
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116648126
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Het traditionele stierengevecht waarin stieren bruut worden afgeslacht kun je absoluut niet vergelijken met een circus waar dierenwelzijn over het algemeen hoog in het vaandel staat. In spanje stapt met net als in Frankrijk juist over naar een meer onschuldige variant waar wel een show wordt opgevoerd (zoals in het circus), maar het dier niet bruut wordt afgemaakt, Prima wat mij betreft.
De afslachting is bruut. Maar voor die tijd hebben de stieren een leven als een koning in Frankrijk.

Kan je van veel circusdieren niet zeggen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:49:35 #271
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116648327
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
en wat ging hier allemaal aan vooraf??
[/quotes]

Een hoop meer van dit soort uitspraken. Verder argumenten rondom waarom dieren niet in circus thuis horen.

[quote]Ik vind het goed dat er controle is, van overheid, maar ook van dierenactivisten . Transparantie moet er zijn, zeker bij een branche onder vuur. Dierenactivisten schuwen echter geweld en vandalisme vaak ook niet, dus ik kan me zo voorstellen dat bovenstaande mail een gefrustreerde reactie is op voortdurend getreiter.
Procentueel gezien wordt er meer geweld tegen dierenactivisten gebruikt dan andersom. Dierenactivisten zijn meestal gewoon geweldloos. Dat is 1 van de idealen. Dat er enkele zijn die af en toe een stapje te ver zetten.. dat zijn zeer weinig individuen.

En als een activist eens iets te ver gaat is die een terrorist, als een dierenuitbuiter dat doet dan hoor je niemand er over...
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:05:56 #272
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116648944
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:49 schreef TechXP het volgende:

[..]

Procentueel gezien wordt er meer geweld tegen dierenactivisten gebruikt dan andersom. Dierenactivisten zijn meestal gewoon geweldloos. Dat is 1 van de idealen. Dat er enkele zijn die af en toe een stapje te ver zetten.. dat zijn zeer weinig individuen.

En als een activist eens iets te ver gaat is die een terrorist, als een dierenuitbuiter dat doet dan hoor je niemand er over...
Het is goed dat illegale praktijken worden aangekaart, maar als een circus zich gewoon aan de wet houdt en de dieren goed verzorgd worden hebben de dierenactivisten gewoon geen punt. Het enige dat ze kunnen doen is zich tot de politiek richten. Er zijn wel degelijk vele gevallen van geweld bekend door dierenactivisten, denk aan brandstichten, kooien openen van nertsen,vergiftigingen van circusdieren, vandalisme, stalking, ga zo maar door. Dit is gewoon niet goed te praten. De AIVD heeft zelfs een vergrootglas liggen op dierenactivisme.

Als het zo is dat er te weinig regels zijn voor circussen wat betreft het welzijn van dieren, dan is het aan de dierenactivisten de politiek te overtuigen zonder hierbij over de schreef te gaan. TechXP, ik bewonder je moed en waardeer de strijd voor dierenrechten, maar ik ben er helemaal niet van overtuigd dat dieren niet op een goede manier te houden zijn in het circus. Ik denk dat de strijd ook beter kan gaan over hoe je de dieren optimaal kunt verzorgen en houden en plaats van het te proberen te verbieden. Dan creëer je veel meer goodwill bij publiek en de circussen. Dierenactivisten worden nu vaak in 1 zin genoemd met terreurgroepen als Al-Queda , dit is niet omdat het er allemaal zo vriendelijk aan toe gaat.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_116653702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:17 schreef TechXP het volgende:

[..]

[..]

Kan je nagaan wat een debiele gasten dat zijn. :X
pi_116653950
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:44 schreef Samzz het volgende:

[..]

De afslachting is bruut. Maar voor die tijd hebben de stieren een leven als een koning in Frankrijk.

Kan je van veel circusdieren niet zeggen.
Laten we ieder dier dat een leven als God in Frankrijk heeft gehad, en dat zijn er toch heel wat
als je al de honden en katten knuffelaars meerekent, aan het einde van hun leven afslachten. :')

Dat is toch geen argument !

Al wordt dit argument wel heeeeeeeeel vaak gebruikt !
Dit argument gebruiken ze namelijk ook altijd i.v.m. de Bio-Industrie.

het komt bij bij een beetje over als, ja maar hunnie doen het ook....

KULargument vind ik het !
pi_116654019
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:49 schreef TechXP het volgende:

[..]

dinsdag 11 september 2012 @ 19:49:20 #276
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116655872
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Laten we ieder dier dat een leven als God in Frankrijk heeft gehad, en dat zijn er toch heel wat
als je al de honden en katten knuffelaars meerekent, aan het einde van hun leven afslachten. :')

Dat is toch geen argument !

Al wordt dit argument wel heeeeeeeeel vaak gebruikt !
Dit argument gebruiken ze namelijk ook altijd i.v.m. de Bio-Industrie.

het komt bij bij een beetje over als, ja maar hunnie doen het ook....

KULargument vind ik het !
Godsamme, jij weet opmerkingen ook goed uit hun verband te rukken met je geschreeuw zeg :').

Bloodhoudfromhell maakte de vergelijking met stierenvechten, waarbij ik de kanttekening maak dat die dieren WEL goed behandeld worden voor ze de arena in gaan en circusdieren niet. Er staat NERGENS dat ik stierenvechten oké vind. NERGENS.
pi_116655954
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Godsamme, jij weet opmerkingen ook goed uit hun verband te rukken met je geschreeuw zeg :').

Bloodhoudfromhell maakte de vergelijking met stierenvechten, waarbij ik de kanttekening maak dat die dieren WEL goed behandeld worden voor ze de arena in gaan en circusdieren niet. Er staat NERGENS dat ik stierenvechten oké vind. NERGENS.
:') ik schreeuw niet :')

ik zit hier helemaal relaxed te wezen, al geloof je dat waarschijnlijk niet _O-
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:51:59 #278
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116655996
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:50 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:') ik schreeuw niet :')

ik zit hier helemaal relaxed te wezen, al geloof je dat waarschijnlijk niet _O-
Ik vind je in dit topic een behoorlijke schreeuwlelijk :).
pi_116656019
Maar goed we zijn het er dus over eens dat Stierenvechten OOK niet door de beugel kan.

Mooi...... O+
pi_116656063
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:51 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik vind je in dit topic een behoorlijke schreeuwlelijk :).
och af en toe een uitroeptekentje kan geen kwaad ;)
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:53:25 #281
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116656070
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:05 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het is goed dat illegale praktijken worden aangekaart, maar als een circus zich gewoon aan de wet houdt en de dieren goed verzorgd worden hebben de dierenactivisten gewoon geen punt.
Dat ligt eraan hoe je daar in staat. Naast eventuele welzijnsdiscussie kan je ook een ethische discussie hebben. Ik ga uit van dat dieren niet ter mensen vermaak zijn. Ik ben een abolitionist. Opkomen voor dierenrechten is een verlengde van het abolitionisme van vroeger. Het afschaffen van slavernij e.d.
Dus ook al worden de dieren zo goed mogelijk behandeld ben ik van mening dat we geen recht doen aan de dieren om ze op te sluiten en als clowns te gebruiken.

quote:
Het enige dat ze kunnen doen is zich tot de politiek richten. Er zijn wel degelijk vele gevallen van geweld bekend door dierenactivisten, denk aan brandstichten, kooien openen van nertsen,vergiftigingen van circusdieren, vandalisme, stalking, ga zo maar door. Dit is gewoon niet goed te praten. De AIVD heeft zelfs een vergrootglas liggen op dierenactivisme.
Dit zijn maar enkele gevalletjes. Echt enorm minimaal.. het is zoals je zegt een vergrootglas. De AIVD had in hun rapport zeker punten, maar waarom heeft het AIVD geen apart rapport rondom gewelddadige 'extreme' jagers. Die bedreigen mensen, gooien ramen in, mishandelen mensen etc.
En dan heb je nog de circusmensen. Die bedreigen politiemensen, omwonenden, bezoekers, dierenactivisten, overtreden regels, hebben conflicten met gemeenten, zijn andere landen uitgevlucht, laten dieren expres los om aandacht te krijgen in de media etc. Geen apart rapport.

Overigens zijn er geen gevallen van dierenactivisten die circusdieren vergiftigen. Ook geen aangiftes e.d. rondom stalking. Nertsenbevrijding komt 1x per jaar mss in NL voor. Volgens mij nu al weer aantal jaren niet meer. Brandstichting.. de media moet altijd beelden van 10 jaar terug tonen, omdat ze niet zoveel vinden omdat het niet zoveel gebeurd is.

Dus tsja.. wat is veel? Ik ga niet ontkennen dat het gebeurd, maar het gaat echt om hele kleine gevallen van individuen. En het AIVD rapport vind idd constant bij bedrijven voor de deur staan 'extreem', maar het is in feite gewoon vrijheid van meningsuiting. De AIVD kan dat zorgelijk noemen, maar 20 jaar terug werd het ook gedaan en toen was het geen probleem.

quote:
Als het zo is dat er te weinig regels zijn voor circussen wat betreft het welzijn van dieren, dan is het aan de dierenactivisten de politiek te overtuigen zonder hierbij over de schreef te gaan. TechXP, ik bewonder je moed en waardeer de strijd voor dierenrechten, maar ik ben er helemaal niet van overtuigd dat dieren niet op een goede manier te houden zijn in het circus.
Dat mag je natuurlijk vinden. Ik ben wel benieuwd wat je bv. goed welzijn van circusdieren vind. En of je ook bedenkingen hebt bij bepaalde dieren. Binnen circuswereld word bv. beren als not done gezien en ook dolfijnen zal je niet aantreffen in NL bij circussen. Zelfde voor chimpansees of gorilla's. Dit vinden ze zelf ook niet goed. En olifanten zullen waarschijnlijk langzaam verdwijnen, omdat dierentuinen geen olifanten meer verkopen aan circussen omdat ze daar die dieren niet willen hebben.

quote:
Ik denk dat de strijd ook beter kan gaan over hoe je de dieren optimaal kunt verzorgen en houden en plaats van het te proberen te verbieden. Dan creëer je veel meer goodwill bij publiek en de circussen.
Een groot deel van de Nederlanders is voor in ieder geval een verbod op 'wilde' dieren in het circus. In andere landen is de publieke opinie veel groter en willen ze diervrije circussen. Dus ik denk dat het ook onvermijdelijk is. Hetzelfde voor dolfinaria. In sommige landen wil men dat niet hebben. Daarom sluiten er steeds meer dolfinaria.

quote:
Dierenactivisten worden nu vaak in 1 zin genoemd met terreurgroepen als Al-Queda , dit is niet omdat het er allemaal zo vriendelijk aan toe gaat.
Dat word vooral gedaan door bepaalde media. En mensen die een zeer verkeerd beeld heeft van activisten.

Weet je dat wij vaak benaderd worden door de media. Ze zoeken dan activisten waarmee ze mee kunnen lopen. Een tijd terug was er zo een geval. 'Ja, we willen meedoen met acties. Zouden we bij jullie mee kunnen doen met acties'. 'Ja is prima, wij staan binnenkort wat flyers uit te delen bij een bontwinkel'. 'Oh dat klinkt goed. Gaan jullie dan wel lekker extreem doen, verf over bontdragers gooien enzo. ? 'Nee'. 'Ok, bedankt voor de informatie. Klinkt toch niet helemaal wat we zoeken. '.

Tsja... en zo gaat het meermaal per jaar. Die programma's willen dan meedoen, maar niet het realistisch beeld tonen van wat gemiddeld 'dierenactivisme' betekent.

En tuurlijk soms gaan wij ook wel wat burgerlijk ongehoorzaam doen. En zijn we ook bereid om een stapje verder te gaan. Voorwaarde wel geweldloos enzo natuurlijk. Maar de media wil dingen waar het uit de hand loop of foute dingen. Anders is het te slap voor ze en niet goed voor kijkcijfers. Dus er is veel beeldvorming.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:57:04 #282
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116656280
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:49 schreef Samzz het volgende:
Ik denk dat je dat niet zo hard moet stellen. Zover ik weet is dat een beetje verkeerd beeld wat geschetst wordt. Mss dat het hier en daar klopt ivm dieren in bio-industrie, maar volgens mij worden ze juist zeer gepest om lekker wild te zijn als ze meedoen enzo.
pi_116656374
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:57 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat niet zo hard moet stellen. Zover ik weet is dat een beetje verkeerd beeld wat geschetst wordt. Mss dat het hier en daar klopt ivm dieren in bio-industrie, maar volgens mij worden ze juist zeer gepest om lekker wild te zijn als ze meedoen enzo.
Nou... ''gepest'' is wel errug zacht uigedrukt
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:59:28 #284
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116656857
quote:
Lekker weer... en dit soort dingen lees je ook regelmatig over vlees.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:08:50 #286
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116656950
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:57 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ze groeien op op de glooiende velden in Spanje, krijgen daar goed eten, leuke dames om mee te sjansen, ze zijn stier. De eigenaar zorgt wel dat die beesten het goed hebben, een goede gevechtsstier is heel veel geld waard.

Daarna gaan ze de ring in.
pi_116657188
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:08 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ze groeien op op de glooiende velden in Spanje, krijgen daar goed eten, leuke dames om mee te sjansen, ze zijn stier. De eigenaar zorgt wel dat die beesten het goed hebben, een goede gevechtsstier is heel veel geld waard.

De stier wordt voor en tijdens het gevecht zwaar mishandeld.
Voor het gevecht krijgt de stier heel zout water te drinken, zodat hij door diarree al zwak wordt.
De horens worden op de zenuw afgevijld om de coördinatie moeilijker te maken.

De ogen van de stier worden ingesmeerd met glycerine.
De stier krijgt ook drugs, zodat hij rustig wordt.
Als hij iets tè rustig wordt, krijgt hij elektrische schokken in zijn testikels.
De stier wordt met zandzakken hard op de nieren geslagen (zandzakken laten geen littekens achter).

De uren voor het gevecht staat de stier in een hok met schuine bodem, want stieren proberen van
nature recht te staan, maar dat lukt hier natuurlijk nooit en daarom raakt de stier uitgeput.
Als het gevecht begint, wordt de stier vanuit zijn donkere hok de arena ingelaten, die in vergelijking
met het hok erg licht is.

Op dit moment is bij de stier alle moed allang in de schoenen gezakt en het dier heeft geen idee van
wat hem te wachten staat.

Dit was het deel vòòr het gevecht wil je de rest ook horen?
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:17:09 #288
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116657418
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De stier wordt voor en tijdens het gevecht zwaar mishandeld.
Voor het gevecht krijgt de stier heel zout water te drinken, zodat hij door diarree al zwak wordt.
De horens worden op de zenuw afgevijld om de coördinatie moeilijker te maken.

De ogen van de stier worden ingesmeerd met glycerine.
De stier krijgt ook drugs, zodat hij rustig wordt.
Als hij iets tè rustig wordt, krijgt hij elektrische schokken in zijn testikels.
De stier wordt met zandzakken hard op de nieren geslagen (zandzakken laten geen littekens achter).

De uren voor het gevecht staat de stier in een hok met schuine bodem, want stieren proberen van
nature recht te staan, maar dat lukt hier natuurlijk nooit en daarom raakt de stier uitgeput.
Als het gevecht begint, wordt de stier vanuit zijn donkere hok de arena ingelaten, die in vergelijking
met het hok erg licht is.

Op dit moment is bij de stier alle moed allang in de schoenen gezakt en het dier heeft geen idee van
wat hem te wachten staat.

Dit was het deel vòòr het gevecht wil je de rest ook horen?
Ik ga niet eens meer de moeite nemen om op jou te reageren. Wat ben jij gruwelijk vermoeiend, zeg.
pi_116658135
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:17 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ga niet eens meer de moeite nemen om op jou te reageren. Wat ben jij gruwelijk vermoeiend, zeg.
Ik vind het erg vermoeiend als mensen dit soort praktijken willen goed praten of bagatelliseren.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:32:39 #290
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116658360
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:28 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik vind het erg vermoeiend als mensen dit soort praktijken willen goed praten of bagatelliseren.
Dat doe ik niet. Hoe vaak moet ik het nog zeggen dat ik TEGEN stierenvechten ben? Of lees je daar voor het gemak maar steeds overheen?

Ik zal het nog een keer voor je uitleggen.

Ons hellehondje maakte een vergelijking tussen stierenvechten en circusdieren. Waarbij ik de opmerking plaats dat stieren, tot ze naar de arena gaan, een goed leven hebben. Dat kan je van circusdieren niet zeggen, die worden stelselmatig mishandeld terwijl stieren iig nog een goed leven kennen.

Ik zeg dus NIET dat ik stierenvechten goed vind, ik zeg ook niet dat ik het goedpraat, ik bagatelliseer het niet, ik zeg alleen dat stieren in vergelijking met circusdieren een prachtig leven hebben VOOR ze naar de arena gaan.

Savvy?
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:34:32 #291
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116658489
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:53 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe je daar in staat. Naast eventuele welzijnsdiscussie kan je ook een ethische discussie hebben. Ik ga uit van dat dieren niet ter mensen vermaak zijn. Ik ben een abolitionist. Opkomen voor dierenrechten is een verlengde van het abolitionisme van vroeger. Het afschaffen van slavernij e.d.
Dus ook al worden de dieren zo goed mogelijk behandeld ben ik van mening dat we geen recht doen aan de dieren om ze op te sluiten en als clowns te gebruiken.
Ik zie inderdaad geen probleem dat dieren gebruikt worden ter lering en vermaak, ik zie het niet als slavernij. Verder zijn het dieren die niet eens kunnen overleven in de natuur, ze zijn namelijk opgegroeid tussen mensen en weten niet beter. Dit wil niet zeggen dat ze het welzijn van de dieren slechter is dan in de natuur.
[..]
quote:
Dit zijn maar enkele gevalletjes. Echt enorm minimaal.. het is zoals je zegt een vergrootglas. De AIVD had in hun rapport zeker punten, maar waarom heeft het AIVD geen apart rapport rondom gewelddadige 'extreme' jagers. Die bedreigen mensen, gooien ramen in, mishandelen mensen etc.
En dan heb je nog de circusmensen. Die bedreigen politiemensen, omwonenden, bezoekers, dierenactivisten, overtreden regels, hebben conflicten met gemeenten, zijn andere landen uitgevlucht, laten dieren expres los om aandacht te krijgen in de media etc. Geen apart rapport.

Overigens zijn er geen gevallen van dierenactivisten die circusdieren vergiftigen. Ook geen aangiftes e.d. rondom stalking. Nertsenbevrijding komt 1x per jaar mss in NL voor. Volgens mij nu al weer aantal jaren niet meer. Brandstichting.. de media moet altijd beelden van 10 jaar terug tonen, omdat ze niet zoveel vinden omdat het niet zoveel gebeurd is.

Dus tsja.. wat is veel? Ik ga niet ontkennen dat het gebeurd, maar het gaat echt om hele kleine gevallen van individuen. En het AIVD rapport vind idd constant bij bedrijven voor de deur staan 'extreem', maar het is in feite gewoon vrijheid van meningsuiting. De AIVD kan dat zorgelijk noemen, maar 20 jaar terug werd het ook gedaan en toen was het geen probleem.
[..]
Geweld van geen enkele partij is goed te keuren en ja de dierenactivisten liggen onder vuur, dit heeft te maken met grote zaken zoals oa die van Volkert van der G. Feit is dat veel dierenactivisten behoorlijk fanatiek zijn en in dat fanatisme kan men gemakkelijk overgaan naar geweldadige acties als men de doelen niet bereikt. De Sumatraanse tijgers van dompteur Tom Dieck zijn wel degelijk vergiftigd door activisten.
quote:
Dat mag je natuurlijk vinden. Ik ben wel benieuwd wat je bv. goed welzijn van circusdieren vind. En of je ook bedenkingen hebt bij bepaalde dieren. Binnen circuswereld word bv. beren als not done gezien en ook dolfijnen zal je niet aantreffen in NL bij circussen. Zelfde voor chimpansees of gorilla's. Dit vinden ze zelf ook niet goed. En olifanten zullen waarschijnlijk langzaam verdwijnen, omdat dierentuinen geen olifanten meer verkopen aan circussen omdat ze daar die dieren niet willen hebben.
[..]
Ik ga geen specifiek dier noemen, maar aan gedrag van dieren kun je vrij goed meten of een dier goed in zn vel zit of niet. Er zullen dieren zijn die beter, of minder geschikt zijn voor in het circus, dat geloof ik direct.
quote:
Een groot deel van de Nederlanders is voor in ieder geval een verbod op 'wilde' dieren in het circus. In andere landen is de publieke opinie veel groter en willen ze diervrije circussen. Dus ik denk dat het ook onvermijdelijk is. Hetzelfde voor dolfinaria. In sommige landen wil men dat niet hebben. Daarom sluiten er steeds meer dolfinaria.
[..]
Daar geloof ik niet zo in, vaak is het ook napraten van anderen. Ik vind een circus Herman Renz veel leuker en beter dan Circus pipo in Belgie zonder dieren. Ik zou niet naar een circus gaan als er geen dieren in optreden. Dolfinaria is toch al beperkt to hoogstens 1 per land.
quote:
Dat word vooral gedaan door bepaalde media. En mensen die een zeer verkeerd beeld heeft van activisten.
Je doelt op de telegraaf, klopt, dierenactivisten worden snel gebombardeerd tot dierenterroristen, vaak niet terecht, maar het komt wel ergens vandaan! Het is aan de dierenactivist om dit beeld te veranderen
quote:
Weet je dat wij vaak benaderd worden door de media. Ze zoeken dan activisten waarmee ze mee kunnen lopen. Een tijd terug was er zo een geval. 'Ja, we willen meedoen met acties. Zouden we bij jullie mee kunnen doen met acties'. 'Ja is prima, wij staan binnenkort wat flyers uit te delen bij een bontwinkel'. 'Oh dat klinkt goed. Gaan jullie dan wel lekker extreem doen, verf over bontdragers gooien enzo. ? 'Nee'. 'Ok, bedankt voor de informatie. Klinkt toch niet helemaal wat we zoeken. '.

Tsja... en zo gaat het meermaal per jaar. Die programma's willen dan meedoen, maar niet het realistisch beeld tonen van wat gemiddeld 'dierenactivisme' betekent.

En tuurlijk soms gaan wij ook wel wat burgerlijk ongehoorzaam doen. En zijn we ook bereid om een stapje verder te gaan. Voorwaarde wel geweldloos enzo natuurlijk. Maar de media wil dingen waar het uit de hand loop of foute dingen. Anders is het te slap voor ze en niet goed voor kijkcijfers. Dus er is veel beeldvorming.
Toch is het beeld van dierenactivisten vaak negatief, dan wordt er iets toch niet goed gedaan in het bespelen van de media, om nog maar eens een voorbeeld te noemen, Sea Sheappert , kapitein Watson doet veel goed en gevaarlijk werk, maar is zo fanatiek dat hij al snel in de hoek van de terroristen wordt neergezet, een beeld dat hij zelf voor een groot deel heeft gemaakt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_116658561
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Hoe vaak moet ik het nog zeggen dat ik TEGEN stierenvechten ben? Of lees je daar voor het gemak maar steeds overheen?

Ik zal het nog een keer voor je uitleggen.

Ons hellehondje maakte een vergelijking tussen stierenvechten en circusdieren. Waarbij ik de opmerking plaats dat stieren, tot ze naar de arena gaan, een goed leven hebben. Dat kan je van circusdieren niet zeggen, die worden stelselmatig mishandeld.

Savvy?
ja ja ik snap je wel, maar ik leg even uit wat er gebeurd voordat ze de ring in gaan.

Omdat jij zei:

Dat klonk een beetje simpel vond ik. Misschien weet Helhondje dat allemaal niet.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:36:49 #293
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116658664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja ja ik snap je wel, maar ik leg even uit wat er gebeurd voordat ze de ring in gaan.

Omdat jij zei:

Dat klonk een beetje simpel vond ik. Misschien weet Helhondje dat allemaal niet.
Dan moet je dat tegen Hellehondje zeggen, niet tegen mij, want ik weet wel wat er met die stieren gebeurt, helaas.
pi_116659236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:36 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dan moet je dat tegen Hellehondje zeggen, niet tegen mij, want ik weet wel wat er met die stieren gebeurt, helaas.
Als ik het bovenstaande lees denk ik dat hellhondje niet voor reden vatbaar is, die lult alles goed :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:46:07 #295
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116659409
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als ik het bovenstaande lees denk ik dat hellhondje niet voor reden vatbaar is, die lult alles goed :')
Sja, je hebt altijd mensen die denken dat een orka of dolfijn het goed heeft in een pierenbadje, een olifant gelukkig is aan een ketting en tijgers het leuk vinden om op te zitten.

Ignorance is bliss, laten we maar zeggen :r.
pi_116660153
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:46 schreef Samzz het volgende:

[..]

Sja, je hebt altijd mensen die denken dat een orka of dolfijn het goed heeft in een pierenbadje, een olifant gelukkig is aan een ketting en tijgers het leuk vinden om op te zitten.

Ignorance is bliss, laten we maar zeggen :r.
Ik begin bijna te geloven dat hellhondje er belang bij heeft, want zo Ignorance is hij vast niet.

Valt gewoon niet mee te praten. :N
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:57:55 #297
355874 IPA
Bitter en Fruitig
pi_116660282
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:43 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee. Maar dat kunnen de mensen in die instelling ook niet :'). Die kunnen hun eigen kont nog niet afvegen.
Oké, dan simpeler: Autorijden, een computer bedienen en fietsen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:45 schreef Re het volgende:

[..]

Waarom zou een chimpansee een computer willen maken, een medicijn (een injectie kun je niet uitvinden) of naar mars willen gaan?
Om de menselijke overheersing over hun soort tegen te gaan :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:06:35 #298
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116660826
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:57 schreef IPA het volgende:

[..]

Oké, dan simpeler: Autorijden, een computer bedienen en fietsen.

[..]

Om de menselijke overheersing over hun soort tegen te gaan :P
Dat kunnen die mensen in een instelling ook niet :'). Die kunnen hun eigen kont nog niet afvegen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:57:56 #299
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_116664355
Jammer dat TechXP mijn post niet meer ziet, want ik heb best sympathie voor zijn insteek en redeneringen en bewondering voor zijn inzet en doorzettingsvermogen..

ik denk wel dat je moet oppassen om hele sectoren en beroepsgroepen die met dieren werken per definitie als fout te bestempelen, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn... Dan gaat iedereen de hakken in het zand zetten en bereik je geen resultaat en veel antipathie bij mensen die direct. of indirect gedupeerd worden, die ook weer sympathisanten hebben etc.. etc..

ook al bekijk ik het op een andere manier, onze doelen zijn gelijk. Namelijk een beter milieu en een goed dierenwelzijn, Ik denk dat dat een mooie afsluiter is voor dit topic.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 12 september 2012 @ 00:14:11 #300
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_116672877
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik zie inderdaad geen probleem dat dieren gebruikt worden ter lering en vermaak, ik zie het niet als slavernij. Verder zijn het dieren die niet eens kunnen overleven in de natuur, ze zijn namelijk opgegroeid tussen mensen en weten niet beter. Dit wil niet zeggen dat ze het welzijn van de dieren slechter is dan in de natuur.
Ok.. Eerst op het eerste stuk. Vind je dat er binnen deze maatschappij een betere plek kan zijn voor circusdieren dan in een circus? Bijvoorbeeld in een 'goede' dierentuin of in een gespecialiseerd opvangcentrum voor het specifieke dier.

Zo ja, ben je dan niet met me eens dat de dieren dan deze optimale zorg verdienen en dus het beste van de maatschappij moeten hebben?

Wat betreft het niet overleven in de natuur.. dat klopt we kunnen ze niet meer terugzetten in de natuur, maar zelfs buiten de ethische discussie vind ik dat we als samenleving wel moeten inzetten dan op dat dieren wel het beste krijgen van wat kan in de maatschappij.

En dan denk ik dat een dier in een opvang of 'goede' dierentuin beter af is dan bij een circus en dat het toch prettiger is voor een dier bv. in een omgeving te zitten die ingericht is op natuurlijke behoeften van het dier.

quote:
Geweld van geen enkele partij is goed te keuren en ja de dierenactivisten liggen onder vuur, dit heeft te maken met grote zaken zoals oa die van Volkert van der G. Feit is dat veel dierenactivisten behoorlijk fanatiek zijn en in dat fanatisme kan men gemakkelijk overgaan naar geweldadige acties als men de doelen niet bereikt.
Ik denk dat je hier te makkelijk en te 'telegraaf' achtig redeneert. Sowieso spraken de meeste activisten schande van de actie van Volkert. Wat hij kapot heeft gemaakt voor activisten is een hoop. Ik denk niet dat je moet denken dat er veel activisten zijn die blij met hem waren.

Ik ben misschien fanatiek, maar dat betekent echt niet dat dit even makkelijk om kan slaan naar gewelddadige acties. Zeker niet. Geweldloosheid is een grote waarde in de beweging. De enige die daar een beetje op doorgeslagen zijn zijn de Animal Rights Militia. Maar goed, die zijn in NL iig niet zo actief. En je hebt de ALF wel, maar die hebben in hun richtlijnen ook geweldloosheid als punt. Mens of dier mag niet leiden onder een actie. Probleem met ALF is dat sommige verkeerde acties doen uit naam van het ALF. Zoals bedreigingen, brandstichting e.d.

Maar goed.. de AIVD geeft zelf ook aan dat het om enkelen gaan die de grens over gaat. Dus we hebben het echt over uitzonderingen en dit moet niet groter gemaakt worden als dat het is.

quote:
De Sumatraanse tijgers van dompteur Tom Dieck zijn wel degelijk vergiftigd door activisten.
En dat zegt hij? Die doet alsof die overal zijn grote kooi zegt op te stellen maar dat niet altijd doet.

quote:
Ik ga geen specifiek dier noemen, maar aan gedrag van dieren kun je vrij goed meten of een dier goed in zn vel zit of niet. Er zullen dieren zijn die beter, of minder geschikt zijn voor in het circus, dat geloof ik direct.[/quote]

Volgens wageningen onderzoek was er veel stereotype gedrag te vinden in de NL circussen. Stereotype gedrag uit zich door stress, verveling etc. Geeft dat genoeg aan over de situatie van de dieren?

[quote][b]Daar geloof ik niet zo in, vaak is het ook napraten van anderen. Ik vind een circus Herman Renz veel leuker en beter dan Circus pipo in Belgie zonder dieren. Ik zou niet naar een circus gaan als er geen dieren in optreden. Dolfinaria is toch al beperkt to hoogstens 1 per land.
Ik sta heel vaak bij circussen en misschien dat sommigen het zouden missen, maar we horen vaak verbaasde reacties van mensen die dachten dat dieren al niet meer in circussen gebruikt werden.
Zou je bij alleen paarden het nog wel een circus vinden? Of vind je dat er wilde dieren moeten zijn om het een circus te maken?

quote:
Je doelt op de telegraaf, klopt, dierenactivisten worden snel gebombardeerd tot dierenterroristen, vaak niet terecht, maar het komt wel ergens vandaan! Het is aan de dierenactivist om dit beeld te veranderen
Op zich gelijk dat de activist zeker meer aan zijn imago moet doen. Ik ben dan ook erg kritisch binnen de beweging en het is soms zo dat het lijkt alsof je geen kritiek mag hebben. Ligt nog weleens een taboe op. Maar ik ga mijn mond daar niet over houden.

Maar het probleem zit hem ook wel in dat het beeld door partijen met macht gecreerd wordt. De telegraaf heeft bv. directe banden met Herman Renz. Die mochten dus zonder weerwoord van mij allerlei zaken beweren over mij e.a. Daar kan je weinig aan doen.

quote:
Toch is het beeld van dierenactivisten vaak negatief, dan wordt er iets toch niet goed gedaan in het bespelen van de media, om nog maar eens een voorbeeld te noemen, Sea Sheappert , kapitein Watson doet veel goed en gevaarlijk werk, maar is zo fanatiek dat hij al snel in de hoek van de terroristen wordt neergezet, een beeld dat hij zelf voor een groot deel heeft gemaakt.
Op zich wel. Maar hij heeft dat imago nodig en dat is te begrijpen. Een beetje bad boy imago is ook niet eens zo erg. Het moet ook niet zo zijn dat wij als partij als een stel softies gezien worden, want dan word je helemaal genegeerd ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')