abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2012 @ 12:39:59 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_116597948
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 september 2012 @ 12:40:47 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_116597974
Op de opvang van Jochem weet ik niet of ze aan leidstersdag doen, vorig jaar zat hij op die dag in IJsselstein :)
Ik heb geen idee of ze op school iets aan die dag doen, als Ruben een tekening zou willen maken, mag hij van mij, maar ik ga niet pushen ofzo :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116598069
Docent...jup
Docentendag ? NOG NOOIT WAT VAN GEMERKT
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 10 september 2012 @ 12:52:24 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_116598310
Wat zou je willen merken, Muks? Ik neem aan dat je er niet op zit te wachten dat alle leerlingen ineens met cadeautjes en frutseltjes aan komen zetten?
Een gebakje van de directeur is dan nog wel leuk vind ik. Dat soort dingen maakt inderdaad dat je je gewaardeerd voelt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 september 2012 @ 12:55:38 #5
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_116598374
Voor scholen is er de dag van de leraar, die is ergens in oktober. Dit heet volgens mij officieel 'dag van de leidster (of leider)'. Ik vind het wel leuk ok op zon dag de leidster te laten dat het werk dat ze doen gewaardeerd wordt. En hoe, dat kan op heel veel manieren zonder dat het echt geld hoeft te kosten, toch?
  maandag 10 september 2012 @ 12:58:05 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_116598434
quote:
Iedere 3e donderdag in september is het "Leidsterdag". In het jaar 2002 is de 'Dag van de Leid(st)er en Gastouder' in het leven geroepen door de Landelijke Wervingscampagne voor de Kinderopvang, om het werk van kinderleid(st)er te promoten.

De Dag van de Leidster wordt altijd gehouden op de derde donderdag van september.
quote:
De Dag van de Leraar is de Nederlandse variant van de internationale World Teachers’ Day. De Dag van de Leraar valt in de Nationale Onderwijsweek en is bedoeld als een feestdag voor alle leraren in Nederland. Op deze dag wordt wereldwijd stilgestaan bij het belang van onderwijs. In Nederland wordt op deze dag de docent van het jaar bekend gemaakt.

"Onderwijs is zowel een mensenrecht op zich als een onontbeerlijk middel om andere mensenrechten te realiseren. Als een hefboomrecht is onderwijs immers het voornaamste hulpmiddel dat economisch en sociaal gemarginaliseerde volwassenen en kinderen in staat stelt om zichzelf uit de armoede te halen en de middelen te verwerven om ten volle deel te nemen aan het leven van hun gemeenschap. Onderwijs is essentieel om vrouwen in staat te stellen voor zichzelf op te komen, kinderen te beschermen tegen uitbuiting, gevaarlijk werk en seksuele uitbuiting, mensenrechten en democratie te bevorderen, het milieu te beschermen en de bevolkingsaangroei onder controle te houden. Meer en meer wordt onderwijs erkend als een van de beste investeringen die een overheid kan doen. Maar het belang van onderwijs ligt niet enkel op praktisch vlak: een goed opgeleide, verlichte en actieve geest, in staat vrij en op vele gebieden rond te dwalen, is een van de vreugden en beloningen van het menselijk bestaan."

(Het recht op onderwijs (art.13), 08/12/99. E/C.12/1999/10, CESCR.)

Zie ook: www.deleraarvanhetjaar.nl en www.dagvandeleraar.nl
Het zijn dus wel echt twee aparte dagen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116598894
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef livelink het volgende:
Wat zou je willen merken, Muks? Ik neem aan dat je er niet op zit te wachten dat alle leerlingen ineens met cadeautjes en frutseltjes aan komen zetten?
Een gebakje van de directeur is dan nog wel leuk vind ik. Dat soort dingen maakt inderdaad dat je je gewaardeerd voelt.
Wij (ik) heb al twee keer een omlijst gedicht gekregen van de directeur. En een stempelset van de adjunct.
Soms nemen kinderen iets mee, maar dat is echt nergens voor nodig.
Waardering van je leidinggevende is wel fijn, al zou ik het prettiger vinden om die waardering juist ook op andere momenten te krijgen. Iets waar onze directeur erg slecht in kan zijn.
pi_116599091
sorry, niet gezien dat ik hem sloot :@
  maandag 10 september 2012 @ 13:49:26 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116599793
Wij hebben "Wai Khru", een heel traditioneel eerbetoon aan de leraren. De school kan kiezen wanneer ze het viert, maar doet dat meestal aan het begin van het jaar, en als ik het me goed herinner altijd op donderdag. Meestal reciteren oudere Thaise leerlingen eerst een 'chant', en daarna mogen een paar kinderen van iedere klas een - al dan niet traditioneel - bloemstuk aanbieden.

Het is leuk, want ook een stukje niet-godsdienst-gebonden cultuur. Altijd lastig, op een internationale school.

Leraren krijgen hier trouwens ook vaak met kerst kadootjes.
pi_116616068
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef livelink het volgende:
Precies dat laatste, gewoon een kleine blijk van waardering
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_116616120
karin hoe is het met Meike ?
  maandag 10 september 2012 @ 20:28:41 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_116616819
Inderdaad, hoe is het afgelopen? Hopelijk heeft ze weinig pijn en voelt ze zich goed :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116626436
Ik ben toch wel zo trots op mijn meissie! Ze heeft het allemaal zo rustig doorstaan, geen traan gelaten. En,dat terwijl het infuus prikken 2 keer mislukte waardoor ze toch met het kapje onder narcose moest. Lekker op schoot, en terwijl ik haar vertelde over flip die een salto maakte van de glijbaan viel ze heel rustig in slaap. Na de operatie wel wat misselijk, overgeven check. En een zere wond, maar nog steeds even dapper. Flip was mee, ze hadden hem een muts opgedaan, schoenen, pleister, plakkers op de borst, prachtig hoe ze daarin meegingen. We hebben het gehad.... Pfieuw. Ben wel 10 jaar ouder in een dag... Want och wat is dat moeilijk om achter te laten en haar te zien
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_116627427
wat goed van jullie karin!
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 september 2012 @ 07:02:17 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116632942
Gelukkig dat het weer achter de rug is, en wat is ze dapper geweest zeg! ^O^ Flip heeft zich goed van zijn taak gekweten zo te lezen O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 september 2012 @ 07:08:09 #16
37150 livelink
pi_116632965
Karin, wat lijkt me dat inderdaad moeilijk zeg. Is Meike nu thuis? Verwen haar maar lekker.
pi_116633011
Karin, wat een gedoe voor zo'n kleintje..
Hebben jullie een goede nacht gehad?
Wel fijn dat het voorbij is!
pi_116633146
Meike is gistermiddag weer met ons meegegaan naar huis. De nacht is goed verlopen, ze heeft heel rustig geslapen. Ze wil geen pcm nu, heeft geen pijn zegt ze.
Deze mama heeft geen oog dichtgedaan.....de film bleef maar voorbij komen.
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2012 @ 07:43:15 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116633562
Wat fijn dat het zo goed is gegaan !!
Hoe is het met Flip ;) die ook geen PCM nodig ?

pi_116633829
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ben wel 10 jaar ouder in een dag... Want och wat is dat moeilijk om achter te laten en haar te zien
Phoe, nou! Dat lijkt me ook erg naar....
Fijn dat het allemaal goed gaat!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:05:36 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116634258
Fijn dat het achter de rug is. Hopelijk knapt ze snel weer op van de operatie! En probeer zelf maar even lekker uit te rusten ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_116634521
Een dikke :* voor mama en :* voor meike. Fijn dat het goed is gegaan!
Fake it till you make it...
pi_116634582
Fijn dat het goed is gegaan met Meike!
pi_116635088
Mijn Kleuter gaat volgende week voor het eerst met een klasgenootje spelen die ik eigenlijk niet zo goed ken en ik vind het best wel spannend... ;)
pi_116637267
Ik kan me heel goed voorstellen dat dat voor een moeder erg vervelend voelt om je toch nog kleine meisje achter te moeten laten daar dan.
Mara fijn dat alles goed is gegaan en dat ze geen pijn heeft :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:38:57 #27
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116637778
beterschap voor Meike!
Fijn dat alles is goedgegaan!

(Mag ik trouwens vragen waarom dat ze in het zh was? Ik weet niet ofdat verteld is hier?)

Gisteren had de juf in het schrijfschrift van wesley geschreven dat ie niet met vulpen mocht schrijven...Ik aan wesley gevraagd, waarom niet dan? Nou..omdat ik geen füller fuhrenschein heb...(vulpen diploma) :{ Hij zit nu in klas 2 (groep 4)
Ik vind het stom :(
pi_116637963
Meike, jij stoere meid. En Karin, precies wat jij ook omschrijft....ze letterlijk in de handen van anderen achter laten. Het is zo verschrikkelijk moeilijk. Hoop dat de operatie geslaagd is en de liesbreuk nooit meer terugkomt.

PE, moet ie dan niet gewoon vragen om dat diploma te mogen halen.....
pi_116638765
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:38 schreef PureEvil het volgende:
beterschap voor Meike!
Fijn dat alles is goedgegaan!

(Mag ik trouwens vragen waarom dat ze in het zh was? Ik weet niet ofdat verteld is hier?)

Gisteren had de juf in het schrijfschrift van wesley geschreven dat ie niet met vulpen mocht schrijven...Ik aan wesley gevraagd, waarom niet dan? Nou..omdat ik geen füller fuhrenschein heb...(vulpen diploma) :{ Hij zit nu in klas 2 (groep 4)
rewimo kan dit wellicht uitleggen/verklaren ?
pi_116639031
Nijna, ga je nog even mee een kopje thee drinken? Doe is vaak wel bij nieuwe vriendjes.

PE, dat is wel typisch.. Ik weet dat ze bij Chris op school(montessori) ook op verschillende momenten een vulpen krijgen. Ergens in groep 4 meestal, maar afhankelijk van hun schrijfvorderingen. Misschien is dat bij jullie ook zo?
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:33:37 #31
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116639189
Ik hoorde net van wesley dat ze in het 2e halfjaar van dit schooljaar ( :') ) januari/februari oid (hoop ik dan) dat ze dan gaan beginnen met vulpen. Vind ik persoonlijk erg laat. Dan hebben ze nog maar een paar maanden om dat goed te leren, en dan gaan ze naar klas 3.....En ik neem aan dat je daar wel met vulpen MOET schrijven....(denk ik)

Maar hij was helemaal blij met zn vulpen, en erg gemotiveerd om goed en netjes te schrijven (en kleiner :P ) En dat is nu natuurlijk weer minder....

(Al zit ik er nu bij te kijken hoe dat hij zn huiswerk aan het schrijven is met potlood, endat gaat wel aardig goed, nadat ik m eerst wel had gezegd dat ie duidelijk en niet zo groot moest schrijven ;) )
pi_116640290
Dank allemaal, meike heeft toch maar een pcm gehad... T was iets te mooi om waar te zijn....;) ze heeft het er vandaag ook emotioneel een beetje moeilijk mee. Tis ook niet niks, en heeft best impact op zo'n jong meissie.

Spannend nijna! Zo'n eerste keer....! T wordt steeds makkelijker....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 september 2012 @ 13:16:16 #33
13151 crew  Rewimo
pi_116640503
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:16 schreef Muks het volgende:
rewimo kan dit wellicht uitleggen/verklaren ?
Helaas niet, ik heb er nog nooit van gehoord.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_116641874
Ik werk dit jaar voor het eerst in groep 4, maar ook hier gaan ze pas na de herfstvakantie over op een vulpen.
Ik zal eens navragen waarom het dan pas wordt in gevoerd, en niet eerder.
Zal wel iets met schrijfontwikkeling te maken hebben...
pi_116642229
DF, even mee voor een kopje thee lijkt me inderdaad wel een goed idee.

Karin, slim van de pcm :). Kan me voorstellen dat het toch ook nog even nawerkt in zo'n kinderkoppie :*
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:23:12 #36
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_116642598
Karin, ik lees ff mee en ik vind meike superdapper, maar JOU ook!!! Xx
pi_116675781
Hoe gaat het vandaag met Meyke?
  woensdag 12 september 2012 @ 09:31:55 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116676860
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:38 schreef PureEvil het volgende:
Misschien is het handig eerst te vragen waarom niet. Misschien is er wel een hele goede, duidelijke reden voor.

Karin, ben je weer een beetje aan het bijslapen?
pi_116676927
Eens met Gao, gelijk zo het negatieve opzoeken heb je niets aan.
Misaschien is het niet stom maar zit er een hele goede reden achter.
Een gesprek met de juf of de directeur is zo voor elkaar en daarna stom vinden kan altijd nog :Y
  woensdag 12 september 2012 @ 09:45:34 #40
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116677232
Ok, zit wat in natuurlijk...Ik zal het eens vragen.
  woensdag 12 september 2012 @ 12:08:11 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116681523
Net ff foto gemaakt van zn 2 schrijfschriften;
Mét commentaar van de juf. dus...wat vinden jullie? :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116683045
Hoe gaat het nu met Meike?

PE, valt me op, dat bij de onderste opmerking van juf, de letters ook niet allemaal op de lijntjes staan. ;)
Ik heb geen idee hoe net zoiets hoort te zijn.. Maar ik had ook extra schrijfles voor de netheid, dus dan valt me dit mee :P

Hier weer zonder kleuter thuisgekomen. Hij wilde graag met een vriendje mee, maar die had al iemand anders gevraagd. Dus dik verdriet. Een ander jochie had hetzelfde probleem. Nou spelen die 2 anders niet veel, maar het leek ons alle 4 wel een oplossing. Eens wat variatie in speelkinderen ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Deepfreeze op 12-09-2012 12:58:13 ]
  woensdag 12 september 2012 @ 12:58:19 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_116683396
Die juf schrijft ook niet echt netjes :+

Ik heb geen idee waarom het is, juf vragen lijkt me :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116684129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:08 schreef PureEvil het volgende:
Net ff foto gemaakt van zn 2 schrijfschriften;
Mét commentaar van de juf. dus...wat vinden jullie? :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft de juf je zoon al geholpen met netter werken?
Heeft ze hem verteld wát ze precies anders wil?
Is het constant dat hij dergelijk werk inlevert?
Is je zoon een kind dat snel snel zijn werk afraffelt?
Heeft hij problemen met de fijne motoriek?
Allemaal zaken die van invloed zijn en waar we vanaf hier geen zicht op hebben.

Ik zou zelf nooit op een dergelijke toon iets in de schriften bijschrijven. Ik probeer het altijd opbouwend te doen (bv. "Lastig he, die smalle lijntjes. Ik ga je helpen." oid). Maar goed, dat is ook een interpersoonlijke verschil.

Verder wil ik je meegeven om niet op élke slak zout te leggen. Als het verder prima is in de klas, zou ik hier niet meteen iets over gaan zeggen/vragen. Het is me de laatste tijd opgevallen dat je wel vaker erg snel een nogal ehm... ongenuanceerde (negatieve) mening hebt over school.
  woensdag 12 september 2012 @ 13:23:17 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116684380
Waarom heb je zo'n haast bij met vulpen laten schrijven? Ik zou in deze vertrouwen op de expertise van de juf. Ik heb verder geen verstand van schrijven enzo. Wat me opvalt is dat sommige letters nog 'getekend' zijn en dat het motorisch wellicht wat 'jong' oogt. Maar da's puur op basis van wat ik hier in schriften voorbij heb zien komen.
Volgens mij schrijven ze bij ons op school helemaal niet meer met vulpen. Als ik eerlijk ben zie ik ook niet zoveel toegevoegde waarde? Waarom is dat eigenlijk een vulpen? Weet jij dat Moonah?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_116684474
Wij gebruiken op school geen vulpen meer. Achetrhaald. We zijn op zoek naar vervangend schrijfmateriaal. Maar ik zit niet in de schrijfwerkgroep, dus ik weet er niet zo heel veel van. :o
  Licht Ontvlambaar woensdag 12 september 2012 @ 13:26:57 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116684556
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Heeft de juf je zoon al geholpen met netter werken?
Heeft ze hem verteld wát ze precies anders wil?
Is het constant dat hij dergelijk werk inlevert?
Is je zoon een kind dat snel snel zijn werk afraffelt?
Heeft hij problemen met de fijne motoriek?

Ik zou zelf nooit op een dergelijke toon iets in de schriften bijschrijven. Ik probeer het altijd opbouwend te doen (bv. "Lastig he, die smalle lijntjes. Ik ga je helpen." oid). Maar goed, dat is ook een interpersoonlijke verschil.

Verder wil ik je meegeven om niet op élke slak zout te leggen. Als het verder prima is in de klas, zou ik hier niet meteen iets over gaan zeggen/vragen. Het is me de laatste tijd opgevallen dat je wel vaker erg snel een nogal ehm... ongenuanceerde (negatieve) mening hebt over school.
Niet alleen interpersoonlijk Moonah, ik denk eerder zelfs een internationaal verschil. Duitsers zijn nog altijd een stuk afstandelijker dan Nederlanders.

Ik zie trouwens de toegevoegde waarde van schrijven met vulpen ook niet, ik vind het een achterhaald stuk gereedschap :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_116684584
Bij Mikael hebben ze ook geen vulpennen. Ze mogen op den duur wel met een pen schrijven maar das is puur omdat de kinderen dat zelf ook leuk vinden. En als ze een 5 keer een sticker hebben gekregen voor netjes schrijven met een pen mogen ze een keer met een groene of rode pen schrijven. Kinderen helemaal blij!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 12 september 2012 @ 13:27:43 #49
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116684597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:17 schreef Moonah het volgende:

[..]

Heeft de juf je zoon al geholpen met netter werken? Hij zegt van niet. Ik zie ook niks verbeterd in zn schrijfschrift.Heeft ze hem verteld wát ze precies anders wil?
Is het constant dat hij dergelijk werk inlevert? ene schrift (aantal keren)wel, andere schrift niet...Maar ze schrijft het alleen erbij als het slecht is, dat motiveert zo'n kind natuurlijk ook niet echt...Is je zoon een kind dat snel snel zijn werk afraffelt? Als ie de kans krijgt wel ja. Maar we zitten samen aan tafel en maken huiswerk, ik let dus op ofdat ie het goed en netjes schrijft.
Heeft hij problemen met de fijne motoriek? Dingen zoals strijkkralen kan hij prima doen, knippen lukt ook wel maar niet supernetjes, dus ja, misschien heeft ie wel moeite?

Ja sorry :@ 't is niet de 1e keer dat het niet goedgaat daar op school. En de begeleiding is ook niet echt geweldig (athans, niet bij zijn juf) Die heeft meer een mentaliteit van 'zoek het maar uit' heb ik het idee.
Zo komt het iig over hoor!
Wesley krijgt als extra hulp DAZ, deutsch als zweitsprache,

En als ik dan kijk naar jordy, die net een paar weken op school zit....die doet het geweldig, praat met de juf, vandaag hebben ze samen gepraat over dat hij graag brood mee wilt naar school, en dat heeft ze in zn agenda geschreven..Nou prima! Betrokken, aardige juf! ^O^

Wesley wil graag schrijfschrift leren! En dat is natuurlijk veel mooier met vulpen! Ik vind dat een goede motivatie om netjes te schrijven (die gelijk is afgebroken door de juf..want vulpen mag niet)
pi_116685340
Ik vind het commentaar van juf wel erg negatief en ze schrijft zelf ook niet al te netjes...
Jammer, want volgens mij helpt dat niet echt...
pi_116693496
Schrijfperikelen...! Ik ben niet zo thuis in het Duits, dus wat die juf allemaal schrijft...het zal!

Met Meike gaat het heel goed. We hebben de pleister eraf gehaald vandaag, het ziet er mooi en rustig uit. Ze loopt nog een beetje ongelukkig, door de wond. Maar verder is ze er wel weer, tekent, schrijft, en kleurt, leeft helemaal op als een vriendinnetje langskomt (lief, kwam een meisje uit dr klas een kaartje brengen... Meike helemaal blij) Morgen is ze bij oma, misschien dat we vrijdag wel even op school langsgaan. Een hele ochtend houdt ze nog niet vol denk ik, maar ze wil wel heel graag weer heen.
  woensdag 12 september 2012 @ 17:10:11 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_116693562
Goed om te horen Karin :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116700125
Fijn Karin! Wat een bikkel is het toch!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 september 2012 @ 19:41:03 #54
13151 crew  Rewimo
pi_116700203
Fijn zeg Karin, stoere meid hoor :)
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2012 @ 21:00:35 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116705282
fijn dat het goed met Meike gaat!

PureEvil, ik vind het handschrift van je zoon wel meevallen, dat van L. is een stuk slechter. zal ik daar eens een foto van plaatsen? :P

ik had nog wel zo'n speciale dure pen voor hem aangeschaft en hem uit laten proberen.
ik kan helaas weinig verschil merken, ook hiermee maakt hij hanepoten.
als iemand nog een suggestie heeft... ik hou me aanbevolen.
duidelijk schrijven vind ik zo belangrijk.

als het doorgaat, komt er morgen een schoolvriendje mee. ze zitten niet bij elkaar in de klas, maar zijn op de een of andere manier met elkaar in contact gekomen. leuk hoor!
het kind woont helemaal in assendelft en L. gaat daar ook wel eens heen. dat is nog verder dan mijn werk :o
pi_116705726
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:00 schreef lady-wrb het volgende:
fijn dat het goed met Meike gaat!

PureEvil, ik vind het handschrift van je zoon wel meevallen, dat van L. is een stuk slechter. zal ik daar eens een foto van plaatsen? :P

ik had nog wel zo'n speciale dure pen voor hem aangeschaft en hem uit laten proberen.
ik kan helaas weinig verschil merken, ook hiermee maakt hij hanepoten.
als iemand nog een suggestie heeft... ik hou me aanbevolen.
duidelijk schrijven vind ik zo belangrijk.

als het doorgaat, komt er morgen een schoolvriendje mee. ze zitten niet bij elkaar in de klas, maar zijn op de een of andere manier met elkaar in contact gekomen. leuk hoor!
het kind woont helemaal in assendelft en L. gaat daar ook wel eens heen. dat is nog verder dan mijn werk :o
Hij kan altijd gewoon geneeskunde gaan doen. Daar schrijven ze allemaal zo.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2012 @ 21:07:27 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116706024
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hij kan altijd gewoon geneeskunde gaan doen. Daar schrijven ze allemaal zo.
:+
dat zeg ik idd ook altijd.
maar ook dat als de leraar het niet kan lezen, het fout gerekend wordt.
en dat hij ook fouten maakt omdat hij zijn eigen handschrift niet kan lezen.

maar het valt niet mee. hij heeft een hele slechte fijne motoriek. ik weet echt niet meer wat ik daar nog aan kan doen.
pi_116708876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:07 schreef lady-wrb het volgende:
hij heeft een hele slechte fijne motoriek. ik weet echt niet meer wat ik daar nog aan kan doen.
Ben je al eens bij een ergotherapeut geweest?
pi_116709364
Karin, wat fijn dat de operatie achter de rug is en ze het zo goed doorstaan heeft!

Ik heb gisteravond les gehad van Kyllian (ouderavond op school), weet nu weer een beetje hoe je met schrijfletters moet schrijven ;) De kinderen waren meesters en juffen en de papa's/ mama's moesten op de stoeltjes achter de schooltafels.
Over een vulpen heb ik hier nog niets over gehoord, heb het idee dat ze het op zijn school niet gebruiken.
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2012 @ 22:19:12 #60
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116713103
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:36 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ben je al eens bij een ergotherapeut geweest?
nee, zou die er wat mee kunnen dan? ik ken ergotherapeuten eigenlijk alleen van het werk :@

ik ben zo blij dat L. niet met een vulpen hoeft te schrijven. nu met gewone balpennen zitten zijn handen (en soms ook kleren) onder de inkt.
(ik had dat zelf altijd ook en ik heb nooit kunnen ontdekken hoe dat nou precies gebeurde :@ dus daar zeg ik maar niets over :D )
pi_116713841
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:19 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nee, zou die er wat mee kunnen dan? ik ken ergotherapeuten eigenlijk alleen van het werk :@

Ja joh! Vreemd dat hij op de basisschool nooit is doorverwezen.
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2012 @ 22:30:45 #62
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116714149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:27 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja joh! Vreemd dat hij op de basisschool nooit is doorverwezen.
o had dat via de basisschool gekund?
logisch dat hij nooit is doorverwezen. daar beweerde men toch dat er niks aan de hand was? :')

hij heeft alleen jaren logopedie gehad omdat hij nogal hakkelend praat.
daar zijn ze maar mee gestopt want "het hoorde bij het kind" duh!
ik herkende het toen oxy het er een keer over had, dat het bij autisme kan horen.

speaking of oxy... daar heb ik al een tijd niks van gezien.. iemand wel?
  donderdag 13 september 2012 @ 01:54:30 #63
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116727670
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:30 schreef lady-wrb het volgende:
speaking of oxy... daar heb ik al een tijd niks van gezien.. iemand wel?
Daar zat ik gisteren ook al over te denken. Nee dus....

Fijn dat Meike zo goed gaat, Karin!

PE is de juf van vorig jaar met je zoon meegegaan?
  donderdag 13 september 2012 @ 07:27:03 #64
35189 Troel
scherp en bot
pi_116730095
Ze heeft onlangs nog wel een gedicht voor Danyel geschreven, dus ze is er nog :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 13 september 2012 @ 08:34:21 #65
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116730666
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 01:54 schreef Gaoxing het volgende:

PE is de juf van vorig jaar met je zoon meegegaan?
Ja. heb net een gesprek gehad

conclusie is dat het goed is dat ik naar haar toe ben gegaan. Ik heb nog gesproken over haar negatieve commentaar onder het schrijfschrift. Daar was ze het wel me eens dat dat niet zo hoefde (waarom schrijf je het dan??? Daar had ze geen goed antwoord op...)
Als hij het redelijk netjes doet dan mag daar ook wat positiefs onder staan! Was ze het wel mee eens.
Wesley heeft positievge aandacht nodig en geen (niet altijd) negatieve heb ik gezegd.

Verder zegt ze dat ze niet constant kan kijken wat hij aan het doen is, want 'ik' heb nog 25 andere kinderen in de klas, en ik kan niet bij iedereen gaan zitten om te kijken hoe dat ze hun werk doen blablabla.

Ik heb gevraagd ofdat zn werk nog verbeterd word? Hij moet bijvoorbeeld een kleine s schrijven, maar hij schrijft een hoofdletter S, wordt dat verbeterd door de juf? Ze zegt van wel, maar ik heb het dit en vorig jaar nog bijna niet gezien. Ze zei dat als het huiswerk was, dat ik daar zelf op moest letten. Want zij had ook nog meer dingen te doen op school, en thuis had ze ook nog 2 kinderen enzo... (ja en ik dan!)Dus ze kon niet altid het werk controleren. Huiswerk is dus taak van de moeder! (als ik dat wou dan was ik wel lerares geworden :( )

[ Bericht 22% gewijzigd door PureEvil op 13-09-2012 09:09:34 ]
  donderdag 13 september 2012 @ 09:08:47 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116731183
Oxy is vrij actief op twitter. :Y
pi_116731292
Karin wat fijn om te horen dat het zo goed met Meike gaat! Dapper ding!

Hier een schoolzieke kleuter. Ze voelde zich gisteravond al niet helemaal tp en werd vanmorgen warm en rillerig wakker. Dus school afgezegd, ik een vrije dag genomen en na een uurtje zit mevrouw prinsheerlijk met een dekentje op de bank en vraagt ze om een koekje :') Verkeerde inschatting van mijn kant dus. Maar ben een beetje huiverig geworden nadat ze vorige keer tijdens ziek zijn vol over me heen spuugde toen we net de deur uit wilden gaan en ik vond dat hetw el meeviel :P

Nou ja maken we er maar een lekker dagje van. Zal ook wel wat vermoeidheid bij zitten nog van het verhuizen, zwemles en weer beginnen met school toch? O-)
  donderdag 13 september 2012 @ 09:23:53 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_116731460
Niet gek opkijken als ze straks alsnog ziek is, want het heerst wel behoorlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116731908
Absoluut Stiemie...ze moet nog wennen aan het ritme. Dus helemaal geen ramp om even een dagje bij te tanken...

En ook wat Troel zegt. Er heerst behoorlijk veel op het moment. Dus het kan ook gewoon nog een aanwakkerend virus zijn.
pi_116734681
Ach het heeft ook zo zijn voordelen. Nu konden we lekker samen online kleding uitzoeken. Dat scheelt weer wat strijd 's morgens ;)
pi_116735273
best lekker zo'n dagje samen soms ;)

Stomme vraag mischien, maar ben benieuwd wat jullie daarvan zouden vinden.

Ik heb kaartje voor een vogelpark niet heel erg ver hier vandaan. Daar wou ik in de herfstvakantie met dana heen en omdat we een kaartje over hebben dacht ik dat het mischien leuk is om een vriendinnetje uit haar klas mee te nemen.
Maar ze heeft nog nergens gespeeld, we kennen de ouders nog niet dus ik vraag me af of jullie dat zouden doen als ouders van dat andere kindje zijnde?
  donderdag 13 september 2012 @ 11:44:10 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_116735354
Bla, waarom probeer je dan niet eerst een play-date te regelen voor die tijd. Breng je het dan meteen zelf ter sprake. :)
pi_116735483
ja dat is mischien wel de beste optie.
alleen al daarom zou minder bso fijn zijn...dat we wat meer ruimte hebben voor speeldates. nu hebben we nl alleen de vrijdagmiddag. Maar dat moet te regelen zijn :)
pi_116736054
Even tussendoor:
Ik ben zo trots op D. ( 1 gymn.) Hij fietst elke morgen alleen naar school, staat al op voordat wij wakker worden, is elke morgen op tijd en begint tijdig aan z'n huiswerk. De eerste cijfers zijn ook al binnen: 2 tienen en een negen. Hij heeft het naar z'n zin op school en ik hoop dat dat zo blijft. :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 september 2012 @ 12:09:53 #75
13151 crew  Rewimo
pi_116736247
quote:
17s.gif Op donderdag 13 september 2012 12:04 schreef Grijs het volgende:
Even tussendoor:
Ik ben zo trots op D. ( 1 gymn.) Hij fietst elke morgen alleen naar school, staat al op voordat wij wakker worden, is elke morgen op tijd en begint tijdig aan z'n huiswerk. De eerste cijfers zijn ook al binnen: 2 tienen en een negen. Hij heeft het naar z'n zin op school en ik hoop dat dat zo blijft. :)
Wat heerlijk Grijs :) Mooie cijfers zeg! ^O^

Ik hoorde gisteren van Muks ook al dat haar jongste het eindelijk leuk vindt om naar school te gaan. Ik kan me er wat bij voorstellen na al dat gedoe op de basisschool.

Christan kwam maandag ziek uit school, is dinsdag nog een dagje thuisgebleven maar gisteren wilde hij toch echt weer naar school. Die zit ook een stuk lekkerder in zijn vel in deze klas *O*
pi_116736441
Wat goed Grijs :)!
pi_116736734
Fijn, Rewimo! Niet 'schoolziek' dus.
Daan heeft op de basisschool ook niet veel problemen gehad, hoor! Als het niet zo lekker liep, dan was dat alleen thuis te merken en als ik dat dan meldde op school, werd daar ook wat mee gedaan. En de laatste jaren gaf hij het op school ook wel zelf aan.
Maar ik merk wel dat het hem minder moeite kost om uit bed te komen voor school, dan vorig jaar. Terwijl hij er toch bijna een uur eerder uit moet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 september 2012 @ 12:47:54 #78
13151 crew  Rewimo
pi_116737504
Ja het is fijn als ze zich lekker voelen op school. En de middelbare school biedt nieuwe uitdagingen, daar zal hij best aan toe zijn. Voordeel is ook dat ze met de hele klas op hetzelfde leerniveau zitten, dat heb ik aan Christan ook gemerkt, dat dat prettig voor hem was.
pi_116769142
:W Ah, hier zitten jullie. Even een vraagje; mijn neefje wordt binnenkort 8 jaar. Ik wil hem graag een leuk shirt geven van zijn held. Iemand die hier weet wat voor maat een 8 jarige jonge heeft. Normale lengt maar wel heel dun voor zijn leeftijd.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_116769176
Wauw wat super Grijs!!! Voor jezelf ook een lekker gevoel denk ik!
En Christan ook al zo op zijn gemak in zijn nieuwe klas, goeie beslissing geweest dus!

Meike zit alweer op school :D ^O^
Ik wou eigenlijk eventjes met haar in de klas kijken vandaag, en wellicht dat ze dan een uurtje kon blijven, maar dametje wou meteen met de andere kindjes naar school, en gewoon de hele ochtend blijven...! Nou prima! Als het niet gaat belt juf wel!
Ze was zo blij haar vriendinnen en de juf weer te zien! O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 09:15:35 #81
13151 crew  Rewimo
pi_116769234
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:10 schreef flowerbox het volgende:
:W Ah, hier zitten jullie. Even een vraagje; mijn neefje wordt binnenkort 8 jaar. Ik wil hem graag een leuk shirt geven van zijn held. Iemand die hier weet wat voor maat een 8 jarige jonge heeft. Normale lengt maar wel heel dun voor zijn leeftijd.
Vraag het even aan zijn moeder zou ik zeggen, dat lijkt me handiger.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 09:16:26 #82
13151 crew  Rewimo
pi_116769248
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wauw wat super Grijs!!! Voor jezelf ook een lekker gevoel denk ik!
En Christan ook al zo op zijn gemak in zijn nieuwe klas, goeie beslissing geweest dus!

Meike zit alweer op school :D ^O^
Ik wou eigenlijk eventjes met haar in de klas kijken vandaag, en wellicht dat ze dan een uurtje kon blijven, maar dametje wou meteen met de andere kindjes naar school, en gewoon de hele ochtend blijven...! Nou prima! Als het niet gaat belt juf wel!
Ze was zo blij haar vriendinnen en de juf weer te zien! O+
Wat stoer zeg, gelukkig maar dat ze zich zo goed voelt dat ze wilde blijven. Al zal ze wel kapot zijn straks ;)
pi_116769338
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Vraag het even aan zijn moeder zou ik zeggen, dat lijkt me handiger.
Nee joh, dan is de verrassing er af ;) :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 09:24:37 #84
13151 crew  Rewimo
pi_116769394
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:21 schreef flowerbox het volgende:
Ah okee. Kun je het niet terloops doen? Toevallig maten ter sprake brengen?

Zo niet, dan zul je in moeten schatten hoe lang hij ongeveer is. Is ie bijvoorbeeld ongeveer 1m20 dan zou ik maat 128 kiezen (je kunt beter een maatje te groot hebben dan een maatje te klein).
pi_116769430
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:24 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ah okee. Kun je het niet terloops doen? Toevallig maten ter sprake brengen?

Zo niet, dan zul je in moeten schatten hoe lang hij ongeveer is. Is ie bijvoorbeeld ongeveer 1m20 dan zou ik maat 128 kiezen (je kunt beter een maatje te groot hebben dan een maatje te klein).
Hij is inderdaad ongeveer 1m20. Bedankt! ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 09:27:08 #86
13151 crew  Rewimo
pi_116769447
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:26 schreef flowerbox het volgende:
Graag gedaan :)
pi_116769535
Wat goed om te lezen dat de 'grote' het ook zo lekker doen op de middelbare. Dat zal voor veel moeders toch ook wel wat zorgen hebben gegeven....

En Meike alweer naar school! Jij kleine stoere dame!
pi_116769714
Als hij 1.20 is dan is hij wel erg klein voor zijn leeftijd, maar dan zou maat 128 inderdaad goed moeten zijn.
Kyllian (bijna 6 jaar) is 1.15 m en heeft maat 116/122.
pi_116769770
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:38 schreef Meimeltje het volgende:
Als hij 1.20 is dan is hij wel erg klein voor zijn leeftijd, maar dan zou maat 128 inderdaad goed moeten zijn.
Kyllian (bijna 6 jaar) is 1.15 m en heeft maat 116/122.
Bedankt! :)
pi_116769781
Meike heeft van shirts al mt 128 aan! Zou voor een 8jarige wel wat klein zijn denk ik!
Mijn nichtje van 8 heeft dacht ik mt 140/152 aan.
pi_116769837
Ja lijkt mij ook vrij klein, maat 122/128 is van 6-8 jaar normaal gesproken, maar als hij echt maar 1.20 is dan zal 134 denk ik nog wel te groot zijn.

Ik zou het dus toch eerst navragen :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:01:03 #92
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116770302
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:21 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Mijn lange maar dunne 8 jarige draagt maat 140-146 maar als je iets bij Coolcats wil kopen zou ik eerder voor 134 gaan. Alhoewel ie met een grotere maat langer vooruit kan. Beetje letten op de pasvorm. Smal en lang. Niet van die vierkante blokken want dat ziet er niet uit (vind ik) op zo'n gespierde spijker
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:02:18 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116770333
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:26 schreef flowerbox het volgende:

[..]

Da's niet normale lengte voor 8 :o mijnese is 140 en die is in z'n klas vrij lang maar over t algemeen vrij doorsnee denk ik :?
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:05:08 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_116770407
Mijn kind is 4 en is al 1 meter 20?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:06:08 #95
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116770436
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Mijn lange maar dunne 8 jarige draagt maat 140-146 maar als je iets bij Coolcats wil kopen zou ik eerder voor 134 gaan. Alhoewel ie met een grotere maat langer vooruit kan. Beetje letten op de pasvorm. Smal en lang. Niet van die vierkante blokken want dat ziet er niet uit (vind ik) op zo'n gespierde spijker
Mijn achtjarige idem dito.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 10:06:23 #96
13151 crew  Rewimo
pi_116770443
Ehm, mijn 1.20 was maar een voorbeeld ;) Die van mij paste daar met 8 ook allang niet meer in :D
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:07:16 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_116770470
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:06 schreef Rewimo het volgende:
Ehm, mijn 1.20 was maar een voorbeeld ;) Die van mij paste daar met 8 ook allang niet meer in :D
Ah, ok, ik dacht al :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116770557
quote:
Ja maar Flowerbox zei dat hij idd ongeveer 1.20 was :P
pi_116770609
maat140/146 met 8 jaar is redelijk gemiddeld geloof ik, tenminste de gemiddelde lengte is dan 135 voor jongens en 130 voor meisjes.

Maar gemiddelden zijn er ook om af te wijken, dus wil je safe zitten dan zou ik het ff navragen.
Al ik dat lijstje bekijk is mijn bijna 13 jarige 16 cm grote dan gemiddeld en mijn net 11 jarige 11 cm groter dan gemiddeld.

lijstje staat hier klikkerdeklikl
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:12:14 #100
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116770613
quote:
Maar Flowerbox beaamt t! :D dus vandaar...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 10:14:18 #101
13151 crew  Rewimo
pi_116770665
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:10 schreef Meimeltje het volgende:
Ja maar Flowerbox zei dat hij idd ongeveer 1.20 was :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja dat snap ik. Ik denk toch dat het handiger is om het even na te vragen :)
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:25:32 #102
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116771005
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:14 schreef Rewimo het volgende:
Ja dat snap ik. Ik denk toch dat het handiger is om het even na te vragen :)
:Y Veel handiger. Je kunt je, zelfs als het je eigen kind is, flink vergissen :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 10:27:20 #103
13151 crew  Rewimo
pi_116771053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:25 schreef Gaoxing het volgende:
:Y Veel handiger. Je kunt je, zelfs als het je eigen kind is, flink vergissen :+
Klopt :D

Over groot gesproken, van de week kwamen meneers nieuwe schoenen binnen: maat 43 :o
pi_116771100
oh 43 is nog te doen :P hier zit ie in 45 die lange lummel... en broeken gaan we 1 oktober weer kopen... maat lang
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:29:51 #105
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116771110
Vier weken geleden heb ik mevrouw nieuwe balletschoentjes gekocht. Veeeel te groot. Gisteren stonden we te kijken, en pasten ze perfect. Goddank had ik niet tegelijk ook spitzen gekocht, ook al waren die wat krap. Die gaat we dus morgen maar weer aanschaffen. De jazzschoenen gaan hopelijk nog een paar maanden mee :{
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 10:50:43 #106
13151 crew  Rewimo
pi_116771685
Het lijkt wel of hij de laatste tijd vooral in voetmaat groeit :D Maar het duurt niet lang meer of hij is even groot als ik. Maar wat mij betreft mogen zijn voeten wel stoppen nu. Ik denk niet dat zijn voeten nog heel veel groter worden, papa heeft maat 44 dus daar is hij nu al bijna :')
  vrijdag 14 september 2012 @ 10:53:03 #107
37150 livelink
pi_116771750
Zijn er nog 'niet-volwassen' leuke schoenen te kopen in zo'n maat eigenlijk?
pi_116772223
Mijn 8-jarige past nog steeds in maat 128. Zijn bijna 6-jarige zus ook :o
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:10:12 #109
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116772255
Ik hoorde trouwens laatst dat heel veel Aziatische meisjes hier groeihormonen krijgen. Blijkbaar worden die zonder al te veel problemen voorgeschreven omdat 'het beter is om lang te zijn'. Zo bizar.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 11:13:03 #110
13151 crew  Rewimo
pi_116772342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:53 schreef livelink het volgende:
Zijn er nog 'niet-volwassen' leuke schoenen te kopen in zo'n maat eigenlijk?
Hij loopt graag op Nikes, dus dat is prima te doen :)

Hij heeft nu deze:

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 11:15:08 #111
13151 crew  Rewimo
pi_116772388
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:10 schreef Gaoxing het volgende:
Ik hoorde trouwens laatst dat heel veel Aziatische meisjes hier groeihormonen krijgen. Blijkbaar worden die zonder al te veel problemen voorgeschreven omdat 'het beter is om lang te zijn'. Zo bizar.....
Jeetje :{ Je zou toch zeggen dat het niet zo erg is om niet zo lang te zijn omdat Aziaten over het algemeen klein van stuk zijn.
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:18:27 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_116772499
Waarom denk je dat de jongens en meiden van een jaar of 30 -40 zo lang zijn. Dat komt toch ook door de groeihormonen? Zij het dan dat die bedoeld waren voor het vleeskoeien enzo. Het is wel frappant dat inmiddels men niet meer zo lang wordt ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116772550
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

* flowerbox is niet zo goed in schatten van lengtes, leeftijden en schoenmaten vandaar mijn vraag. Dus als Rewimo had gezegd als voorbeeld 1m60 had ik het ook geloofd :D

:@ :@
  vrijdag 14 september 2012 @ 11:24:31 #114
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116772700
Maat 43? :o ik moest voor mijn 13 jarige maat 41 kopen en dat vond ik al groot! :D

Maat goed, zowel Buum als ik hebben poppevoetjes :P dus heel absurd groot zullen ze niet worden.
pi_116772726
Leuke jongenschoenen wil meneer toch niet aan en hij mag van de orthopeed maar bepaalde types schoenen ivm zijn kuiten dus loopt ie op een paar stoere bergstappers maat zijlboot van een of ander duur merk dat ik in de uitverkoop tegen het lijf ehhh voet liep
pi_116773286
ja, dat groeit maar allemaal ..
mijn jongens lopen alleen maar op sneakers, iets anders willen ze absoluut niet

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:08 schreef snoopy het volgende:
Mijn 8-jarige past nog steeds in maat 128. Zijn bijna 6-jarige zus ook :o
is ze alweer bijna 6?
(ik heb ooit een enkele foto van haar gezien en ik vond het toen echt een scheetje O+ )
  † In Memoriam † vrijdag 14 september 2012 @ 12:14:39 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116774372
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 10:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klopt :D

Over groot gesproken, van de week kwamen meneers nieuwe schoenen binnen: maat 43 :o
:o

hier nog steeds nikes in maat 37,5 *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 12:18:59 #118
13151 crew  Rewimo
pi_116774554
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:14 schreef lady-wrb het volgende:
:o

hier nog steeds nikes in maat 37,5 *O*
Ja, jouw zoon is meer van de onderste groeilijn ;)
  † In Memoriam † vrijdag 14 september 2012 @ 12:23:08 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116774679
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, jouw zoon is meer van de onderste groeilijn ;)
hoho, we zijn net de 1 meter 50 gepasseerd :D
maat 146/152 met schoenmaat 37,5 dus

pa heeft maat 40 en ik 38/39, dus maat erg groot gaat het hier niet worden, gok ik
pi_116774791
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:41 schreef lily het volgende:
ja, dat groeit maar allemaal ..
mijn jongens lopen alleen maar op sneakers, iets anders willen ze absoluut niet

[..]

is ze alweer bijna 6?
(ik heb ooit een enkele foto van haar gezien en ik vond het toen echt een scheetje O+ )
Het is nog steeds een scheetje maar soms noemen we haar Little Miss Dragon O-) Zal binnenkort eens even een fotootje laten zien hier.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 12:30:15 #121
13151 crew  Rewimo
pi_116774913
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:23 schreef lady-wrb het volgende:
hoho, we zijn net de 1 meter 50 gepasseerd :D
maat 146/152 met schoenmaat 37,5 dus

pa heeft maat 40 en ik 38/39, dus maat erg groot gaat het hier niet worden, gok ik
Christan zit denk ik rond de 1,60 nu. Maat 164 van broek, soms al groter en voor shirts 176/S.
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:43:01 #122
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116775321
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 11:15 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jeetje :{ Je zou toch zeggen dat het niet zo erg is om niet zo lang te zijn omdat Aziaten over het algemeen klein van stuk zijn.
Zou je denken he? Maar het past natuurlijk helemaal in de botox/plastische chirurgie cultuur. Boeddha dacht daar vast anders over... >:)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 12:44:34 #123
13151 crew  Rewimo
pi_116775380
Ik meen dat ie meer was van "echte schoonheid zit van binnen" ja ;)
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:45:11 #124
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116775399
Zo grappig blijft dat toch. Beide grote jongens zijn de 1.60 ruim gepasseerd maar zwemmen echt in 176. Ook qua broeken nét uit 158 voor oudste, en middelste gaat ze nu net dragen. gevalletje teckelbouw denk ik. Zo verschillend hoe dat valt dan hè?
pi_116775562
lengte wijten aan groeihormonen in het vlees vind ik een beetje kort door de bocht, mijn dochter is 1.92 en heeft tot haar zestiende geen vlees gegeten, ook niet als baby, ze lustte het gewoon echt niet. Mij is altijd verteld dat bij meisjes de groeihormonen zich omzetten tot geslachtshormonen, dus als de menstruatie begint groei je niet veel meer. Mijn dochter is inderdaad wel laat gaan menstrueren, maar was ook genetisch verwacht lang te worden. Mijn man is 1.98 en ik 1.80 dus de verwachting was wel dat zij rond de 1.87 uit zou komen. Hormonen om de groei te remmen hebben wij voor bedankt aangezien er toen nog geen effect op de lange termijn (vruchtbaarheid e.d.) bekend was.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 12:52:34 #126
13151 crew  Rewimo
pi_116775655
Ja echt wel buuv :D

Christan heeft vrijwel altijd al shirts een maat groter gedragen dan broeken. Hij is goed in verhouding maar op een of andere manier verschilt dat dan toch een maat :?
  vrijdag 14 september 2012 @ 12:54:22 #127
35189 Troel
scherp en bot
pi_116775713
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:49 schreef Verida het volgende:
lengte wijten aan groeihormonen in het vlees vind ik een beetje kort door de bocht, mijn dochter is 1.92 en heeft tot haar zestiende geen vlees gegeten, ook niet als baby, ze lustte het gewoon echt niet. Mij is altijd verteld dat bij meisjes de groeihormonen zich omzetten tot geslachtshormonen, dus als de menstruatie begint groei je niet veel meer. Mijn dochter is inderdaad wel laat gaan menstrueren, maar was ook genetisch verwacht lang te worden. Mijn man is 1.98 en ik 1.80 dus de verwachting was wel dat zij rond de 1.87 uit zou komen. Hormonen om de groei te remmen hebben wij voor bedankt aangezien er toen nog geen effect op de lange termijn (vruchtbaarheid e.d.) bekend was.
Maar dan zijn jullie als ouders ook allebei lang en jullie zoon ook ;) . Ik ken ook mensen waar de ouders niet lang zijn, de grootouders ook niet lang zijn, de kinderen veel vlees gegeten hebben en die ineens wel heel erg lang zijn, waarvan de kinderen niet lang zijn. Dan lijkt het toch verdacht veel op iets dat niet erfelijk is :)
Overigens gaat dat groeien tot de menstruatie natuurlijk alleen voor dames op ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116775822
Jongens kunnen vaak tot hun 20e doorgroeien :). Overigens ben ik zelf uit het niets zo lang geworden, Ik ben langer dan mijn vader was en mijn moeder en drie zussen zijn allemaal maar rond de 1.65. Alleen mijn broer is iets langer dan ik.
  † In Memoriam † vrijdag 14 september 2012 @ 17:18:35 #129
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116786188
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 12:57 schreef Verida het volgende:
Jongens kunnen vaak tot hun 20e doorgroeien :). Overigens ben ik zelf uit het niets zo lang geworden, Ik ben langer dan mijn vader was en mijn moeder en drie zussen zijn allemaal maar rond de 1.65. Alleen mijn broer is iets langer dan ik.
nou wie weet waar hij in die 7 jaar die hij nog te gaan heeft, uitkomt :P
pi_116789471
1 van mijn broers groeide echt tot zijn 25e nog.
Is met zijn 1.90 toch nog ruim de kleinste van het stel gebleven _O-
pi_116790461
Mag ik ff onwijs spuien.

Op school en de opvang hoor ik alleen maar dat het zo goed gaat en dat ze zo gezellig is. En dan komt m'n monster thuis en dan heb ik alleen maar huilen? Krijsen? Zusje irriteren?
Behang en plaksel please?
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:37:16 #132
35189 Troel
scherp en bot
pi_116790533
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:35 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik ff onwijs spuien.

Op school en de opvang hoor ik alleen maar dat het zo goed gaat en dat ze zo gezellig is. En dan komt m'n monster thuis en dan heb ik alleen maar huilen? Krijsen? Zusje irriteren?
ha, de eerste schoolwekenblues :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116790590
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:37 schreef Troel het volgende:

[..]

ha, de eerste schoolwekenblues :P
Ja :'(
  † In Memoriam † vrijdag 14 september 2012 @ 19:38:29 #134
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116790591
quote:
Mag ik ff onwijs spuien.

glasweefselbehang neem ik aan?

o wat frustrerend tico. moe? ziekte onder de leden? ergens problemen mee en thuis afreageren?
moeilijk hoor
pi_116790687
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:38 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

glasweefselbehang neem ik aan?

o wat frustrerend tico. moe? ziekte onder de leden? ergens problemen mee en thuis afreageren?
moeilijk hoor
Ik heb even geen idee. Echt gezellig is het gewoon niet.
  † In Memoriam † vrijdag 14 september 2012 @ 19:42:02 #136
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116790748
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb even geen idee. Echt gezellig is het gewoon niet.
en als je het haar vraagt? weet ze zelf waarom ze zo doet?
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:42:03 #137
35189 Troel
scherp en bot
pi_116790751
Hier was het toen gelukkig wel echt een fase :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † vrijdag 14 september 2012 @ 19:42:46 #138
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116790777
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:42 schreef Troel het volgende:
Hier was het toen gelukkig wel echt een fase :P
bij mij ook, alleen had dat te maken met de autistische trekjes die toen steeds duidelijker werden.
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:44:03 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_116790822
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

bij mij ook, alleen had dat te maken met de autistische trekjes die toen steeds duidelijker werden.
Dat was hier toen al "onder controle" natuurlijk :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116790920
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en als je het haar vraagt? weet ze zelf waarom ze zo doet?
Momenteel krijg ik geen antwoord of gromt ze :')
  vrijdag 14 september 2012 @ 19:48:21 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_116790966
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Momenteel krijg ik geen antwoord of gromt ze :')
En als je haar eten in een voerbak op de grond zet, eet ze dan wel gewoon? (Onder het motto "ah, je speelt alsof je een hondje bent" en daarin meegaan)

vast niet pedagogisch verantwoord, maar ik doe ook wel eens mee als de jongens vinden dat de huiskamer een zee is en dat je enkel op de kussens mag lopen :@
wel iets anders, maar toch, misschien krijg je een reactie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116791188
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2012 19:48 schreef Troel het volgende:

[..]

En als je haar eten in een voerbak op de grond zet, eet ze dan wel gewoon? (Onder het motto "ah, je speelt alsof je een hondje bent" en daarin meegaan)

vast niet pedagogisch verantwoord, maar ik doe ook wel eens mee als de jongens vinden dat de huiskamer een zee is en dat je enkel op de kussens mag lopen :@
wel iets anders, maar toch, misschien krijg je een reactie
Ik denk dat ik het bord dan naar m'n hoofd krijg. :')

Nee madam heeft denk zelf ook geen idee wat ze wilt. Maar 1 ding is duidelijk, het is in elk geval niet normaal doen.
pi_116791965
tis herkenbaar hoor, selene ook, en haar vriendinnetje ook. eigenlijk alle kindjes die ik ken wel nu ff. we zijn hier nu net 2 weken bezig met school en het is een ISSUE! maar ook leuk en spannend en tof en gym is sinds vandaag ook weer begonnen en nieuwe kindjes en bekende kindjes (van de psz) en hun groep is 2in1 (groep 1 en 2 is dit semester samen) en tis allemaal ff heel moeilijk.

even doorbijten. het komt echt weer goed:*
pi_116792713
Ok. Dus het is gewoon algemeen dramaweek als de school weer begint. Pfff. Nou dan bijten we maar even door.
Precies deze week sta ik er alleen voor. Anders had ik mooi nog een paar dagen even ademhalen.
pi_116792786
Tico, geen behang voor je. Sterkte :*. En als je er dan ook nog alleen voor staat is het helemaal pfffff.

Ik heb hier het idee dat het weer naar school gaan de nodige energie kost. Ik zag vanmorgen een dametje aan tafel zitten met wallen onder haar ogen... En dan moet ze vanaf volgende week ook nog op haar vrije woensdag en vrijdagmiddag naar zwemles... Ze hebben het maar druk die kids.
pi_116793572
quote:
Mag ik ff onwijs spuien.

Ha kijk nu herken ik iets van je Tico ;) Faaaaase
Hier ook een hondje :') Het scheelt dat hondjes geen toetje krijgen want dat is slecht voor ze. Oh en een verhaaltije voor het slapen gaan zit er ook niet in voor Fikkie, dus dan is ie weer even buiten beeld :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 september 2012 @ 21:27:26 #147
13151 crew  Rewimo
pi_116795581
O zo herkenbaar allemaal. Echt, ze gaan er allemaal doorheen door die fase. Is ook niet zo gek, ze moeten ineens van alles op school, wennen aan een klas, kinderen, juf(fen), ritme. Thuis is het veilig dus thuis reageren ze dan alles af. Heerlijk voor mama :')

Maar het gaat dus echt weer over ;)
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:28:39 #148
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116795646
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:27 schreef Rewimo het volgende:

Maar het gaat dus echt weer over ;)
Ja...Zo ongeveer als ze het huis uit gaan rond hun 30e... ;(
  vrijdag 14 september 2012 @ 21:58:03 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_116797189
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 21:28 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Ja...Zo ongeveer als ze het huis uit gaan rond hun 30e... ;(
Zo lang mogen ze helemaal niet blijven van me :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 15 september 2012 @ 06:01:28 #150
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116807745
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 20:13 schreef simmu het volgende:
tis herkenbaar hoor, selene ook, en haar vriendinnetje ook. eigenlijk alle kindjes die ik ken wel nu ff. we zijn hier nu net 2 weken bezig met school en het is een ISSUE! maar ook leuk en spannend en tof en gym is sinds vandaag ook weer begonnen en nieuwe kindjes en bekende kindjes (van de psz) en hun groep is 2in1 (groep 1 en 2 is dit semester samen) en tis allemaal ff heel moeilijk.

even doorbijten. het komt echt weer goed:*
:Y het is ook allemaal wel wat hè....

Wij zijn er dit jaar redelijk makkelijk doorheen gezeild. Wel altijd even de regels aanhalen ("Oy, zo gaan we hier niet met elkaar om"), maar verder merk ik dat vooral veel kusjes, knuffels en een stevige dosis empathy ("Valt niet mee he, weer wennen? Trek je 't een beetje?") op momenten dat ze gewoon rustig is goed werken. En veel slapen!

Ik geloof dat vandaag de hele dag in het teken van dansen staat. Net even naar de balletschool geweest om nieuwe spitzen te kopen. Nu daar de linten aan naaien (echt, ik heb nog steeds geen flauw idee waarom die niet aangenaaid worden geleverd. Wat een ***werkje), vanmiddag met oudste naar ballet (hub zit er nu met jongste) en vanavond..... oh joepie.... naar Blaze. Oh ja, en tussendoor doet jongste nog mee aan een demonstratieles. Gekkenhuis....
pi_116808023
quote:
Mag ik ff onwijs spuien.

Oh het perfecte kind heeft last van de eerste weken schoolblues.... :')
Tja meid hier moet je door heen enne de puberteit komt er gewoon vrolijk achteraan ;)
Veel knuffelen, bijtanken en accepteren.

Hier alle drie om 06.00 wakker, onze opsta tijd... gelukkig konden we alle drie ook nog ff weer inslapen voor een anderhalf uur extra. De moppers/jengel etc gaat op de middelbare gewoon door hoor, al is het wel minder en verklaarbaar door te weinig slaap. En een portie hormonen om U tegen te zeggen maar goed, die dammen we wel in :+

Gaox ik herken het wel : de regels zijn ook hier weer aangehaald en dat wordt eigenlijk prima geaccepteerd. (heb jij je PM al gelezen ?)
pi_116808026
Mijn mamma noemde me altijd puberkip
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_116808507
Oempf, hier ook een net-gestarte kleuter :D
Ik blijf waarschuwen en sturen en dat past helemaal niet bij me.
Gelukkig zoekt hij ook zelf de rust wel op (even alleen bovenspelen nu, zonet even op de bank, filmpje, dekentje...)

Maar men, wat een rothumeur! En GILLEN als broertje niet helemaal doet wat hij wil. En ik kan niet tegen gillen :@ en broertje hoort het toch niet :')

Maar hij heeft het superleuk op school, dus we gaan gewoon door :P Het gaat vanzelf over toch? ;)
pi_116808515
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:36 schreef freecell het volgende:
Oempf, hier ook een net-gestarte kleuter :D
Ik blijf waarschuwen en sturen en dat past helemaal niet bij me.
Gelukkig zoekt hij ook zelf de rust wel op (even alleen bovenspelen nu, zonet even op de bank, filmpje, dekentje...)

Maar men, wat een rothumeur! En GILLEN als broertje niet helemaal doet wat hij wil. En ik kan niet tegen gillen :@ en broertje hoort het toch niet :')

Maar hij heeft het superleuk op school, dus we gaan gewoon door :P Het gaat vanzelf over toch? ;)
ik hoop het?
hier weten we e.e.a. af te vangen door om en om bij beste vriendinnetje te spelen :P
iets met gedeelde ellende voor mij en diens moeder (inmiddels ook vriendinnen ;) )
pi_116808540
kleuter+kleuter= 1/2 kleuter O+

Werkt hier ook redelijk, maar op dit moment lijkt echte rust me het handigst? Want met zijn beste vriendje gaat hij weer enorm rausen :D
pi_116808570
ja, da's waar. selene is gewoon niet van het zelf spelen. maar bij ons schoppen we ze in de tuin en bij hun zijn er oudere zusjes die graag 'moederen'. van de week hadden we een hoogtepuntje met 8 kinders (van 2 tot en met 8) in 1 huis :D gaat prima :)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2012 @ 17:32:46 #157
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116819739
Dit is echt een fase, geloof me...
pi_116825508
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2012 07:58 schreef Muks het volgende:

[..]

Oh het perfecte kind heeft last van de eerste weken schoolblues.... :')
Tja meid hier moet je door heen enne de puberteit komt er gewoon vrolijk achteraan ;)
Veel knuffelen, bijtanken en accepteren.

Hier alle drie om 06.00 wakker, onze opsta tijd... gelukkig konden we alle drie ook nog ff weer inslapen voor een anderhalf uur extra. De moppers/jengel etc gaat op de middelbare gewoon door hoor, al is het wel minder en verklaarbaar door te weinig slaap. En een portie hormonen om U tegen te zeggen maar goed, die dammen we wel in :+

Gaox ik herken het wel : de regels zijn ook hier weer aangehaald en dat wordt eigenlijk prima geaccepteerd. (heb jij je PM al gelezen ?)
Het is wat hè meid?
pi_116829646
Dan heb ik nu het perfecte kind overgenomen :P ;) Geen gedoe hier op dit moment, hij heeft het super naar z'n zin op zn nieuwe school en bso en gelukkig geen dwars gedoe thuis.
Ik hoop dat dit geen fase is ;)
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2012 @ 22:01:48 #160
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116829804
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:57 schreef Meimeltje het volgende:
Dan heb ik nu het perfecte kind overgenomen :P ;) Geen gedoe hier op dit moment, hij heeft het super naar z'n zin op zn nieuwe school en bso en gelukkig geen dwars gedoe thuis.
Ik hoop dat dit geen fase is ;)
Dat is geen fase ;) ik heb zo'n zelfde hierboven in bed liggen... In haar keurig opgeruimde kamer *)
pi_116829836
oh ik heb absoluut niet het perfecte kind... pfffffff ik word er gestoord van...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:03:25 #162
37150 livelink
pi_116829873
I'm with Vicky ;)
pi_116829904
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:03 schreef livelink het volgende:
I'm with Vicky ;)
zullen we een clubje oprichten?? :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_116829935
Het lijkt erop dat hier de rust is teruggekeerd na een beroerd jaar in groep 2. Ze lijkt weer op mijn meisje zoals ik haar ken O+ Zo veel fijner en gezelliger. In dit geval was het een combinatie van een 'slechte' juf, een lastige groep en een meisje dat al vanaf kerst naar groep 3 wilde :{
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:05:40 #165
37150 livelink
pi_116829967
De gestoorden? Ik denk wel dat ik door de ballotage kom, ja.

Aan de andere kant is het niet reeel om van mijn kinderen een opgeruimde kamer te verwachten, geloof ik. Ik geef zelf niet geheel het goede voorbeeld op dat punt.

Wat fijn voor je jongste snoepje, Snoopy. Lekker dat ze op haar plek zit nu. Hopelijk blijft het de rest van haar schooltijd zo.
pi_116830011
wat fijn Snoop!!

Amber voelt zich heel groot en stoer omdat ze in groep 4/5 zit.. Trekt zich heel erg op aan de groep 5-ers en gedraagt zich daar ook naar.
De grote monden zijn aan de orde van de dag :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_116830029
Hier gisteren ook met vriendinnetje op z'n kamer gespeeld en alles weer opgeruimd zonder dat ik het heb hoeven vragen :p
Enig minpuntje is dat het soms nog een beetje moeilijk voor hm is om geduld te hebben, als hij iets in z'n hoofd heeft moet het direct en dat kan natuurlijk niet altijd :)
pi_116830055
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:05 schreef livelink het volgende:

Aan de andere kant is het niet reeel om van mijn kinderen een opgeruimde kamer te verwachten, geloof ik. Ik geef zelf niet geheel het goede voorbeeld op dat punt.

Wat fijn voor je jongste snoepje, Snoopy. Lekker dat ze op haar plek zit nu. Hopelijk blijft het de rest van haar schooltijd zo.
wat jij wil :D

en opruimen... ik doe het wel, zij niet.. Ik geef dus wel het goede voorbeeld alleen zijn ze hier niet zo heel erg volgzaam :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2012 @ 22:09:08 #169
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_116830104
quote:

Ik ook niet normaal, maar we hebben hier ingesteld dat we in het weekend met z'n allen tegelijk een dagdeel aan onzin zoals opruimen doen. Dus de radio heeeeel hard aan, ik bezig met de was enzo, Isa met haar kamer en papa met de stofzuiger door het huis. En dan allemaal heel hard en heel vals meezingen met de muziek... Het wordt er bijna leuk van.
pi_116830199
Snoopy, wat fijn!!
Ik denk dat het hier ook wel zo goed gaat omdat hij zo graag nieuwe dingen wilde leren en dat kan nu in groep 3.
pi_116830226
quote:

Dat hoop ik ook :P

En dat wil niet zeggen dat ze nooit meer boos wordt maar iig stukken minder dan voor de vakantie. Toen kon ze echt ontploffen om niks. Allemaal frustratie.

En over hun kamers heb ik het maar niet :X Wel probeer ik wat strakker te zijn in het alten opruimen van dingen voor ze iets anders mogen doen. Dat gaat redelijk goed.
pi_116830319
Ow Vicky ik was even vergeten dat er hier nu wel af en toe grote monden zijn. "Snik" ik heb dus toch geen perfect kind.
pi_116830383
Ze is net twee weken weer naar school in groep 2 en vanmiddag kwam al de vraag wanneer ze naar groep 3 mag :X Dit wordt een laaaaaaaaaang jaar vrees ik...

Ze vertelt ook hele tegenstrijdige dingen vind ik. Ze moest een werkboekje doen en dat was zooooo makkelijk. Ze moest rondjes bv geel kleuren en vierkantjes paars. Nou echt idioot zo makkelijk vond ze. En toen maakte ze een fout. Ze maakte een vierkantje paars. THE HORROR :+ "Gelukkig heb ik er snel met paars overheen gekleurd want dat zou wel heel stom zijn als ik dat fout had gedaan" Tsja wat moet je daar dan mee?
pi_116831419
Wat fijn dat het nu beter gaat snoopy!

Stiemie, op korte termijn in gesprek met de juf??

Voor een kind wat graag wil leren en minder van spelen houd is 2 jaar kleuteren soms erg lang.

Pepijn heeft dit jaar een juf die er helemaal zin in heeft. Volop aan de uitdaging geslagen is, van alles regelt. En ons gezamelijke (nog niet tegen pepijn vertelde) voornemen van dit jaar groep 2 en dan naar groep 4, in de eerste week maar meteen aan hem duidelijk maakte. En hem daarbij ook beloofde dat ze natuurlijk er voor zorgt dat hij weer bij zijn beste vriendje in de klas komt dan. Sommige dingen heeft hij dus ook anders, ander werkboekje in de letter/cijfer hoek, extra kolom op de takenlijst met schrijfwerk. Want volgens de juf: nu is hij gewoon groep 2 kleuter dus de meeste dingen doet hij ook, maar volgend jaar gaat hij naar groep 4 dus dan moet je extra dingen doen en kunnen.
Geen discussie bij de anderen of bij andere ouders. Het is gewoon zo vanaf dag 1. Erg fijn zo duidelijk.

Pepijn voelde zich bij deze juf zo op zijn gemak dat hij in de eerste schoolweek zijn moppenboek mee naar school durfde te nemen om in de kring voor te lezen. *O*
Hij zit zo goed in zijn vel dat hij zelfs mee doet met de judo op de sportschool (een half jaar terug vond hij dat maar stom gedoe waarbij ze aan elkaars kleren trekken) en als een speer gaat met zwemles.
pi_116831644
Waarom is hij dit jaar niet naar groep 3 gegaan?
pi_116831711
Tsja ik vind het erg moeilijk. Aan de ene kant wil ze veel meer, maar aan de andere kant is ze zo onzeker. Lijkt me dan juist ook wel fijn om gewoon even lekker iets te kunnen doen waar je goed in bent.

En ik heb niet het idee dat ze zoveel verder is. Ze wil meer, maar of ze dan niet echt op haar tenen moet gaan lopen? Ze kan veel letters herkennen, maar ook gerust ineens zeggen: "Kijk de H van Schutting (ipv hek)" :D
pi_116831757
Piglet, waarom heeft hij groep 2 niet overgeslagen?
pi_116831776
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:49 schreef snoopy het volgende:
Waarom is hij dit jaar niet naar groep 3 gegaan?
Dat dus ;)
pi_116831789
Haha, dat was hier ook met de F van Patat :+

SPOILER
pi_116831835
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:53 schreef snoopy het volgende:
Haha, dat was hier ook met de F van Patat :+

SPOILER
:D
pi_116831952
Kyllian is hier thuis ineens veel bezig met schrijven.
Hij schrijft dan wat woordjes die hij zelf bedenk. 'Teekenin' was er vandaag 1 van :P

Lol, Priet en Fatat.
pi_116832107
De reden voor nu geen groep 3 was vooral logistiek van aard.

Hij is echt net 5... en groep 3 werd op zijn school 2x een overvolle groep 3/4 combi van 30+ leerlingen met in beide klassen een onervaren juf.

Cognitief en sociaal was versnellen geen punt. Maar of je van een net 5 jarige mag verwachten dat hij zelfstandig zijn eigen programma werkt is wel weer wat anders. Hij is het niveau van groep 3 cognitief al voorbij, dus daarin gewoon klassikaal meedraaien was ook geen optie.
Er is uitgebreid over gesproken en lang getwijfeld.

Hij is omdat hij in zijn vorige klas geen aansluiting meer overhield toen zijn vriendjes naar groep 3 gingen en geen klik had met de juf van kleuterklas gewisseld. Nu heeft hij een zeeeeer ervaren kleuterjuf met zelf een inmiddels volwassen hoogbegaafde zoon, die ook opgeleid is tot kleuter -IBer en een uitdaging in Pepijn ziet. En er zitten nu 18 kleuters in zijn klas, groeit uit tot 25.

Kortom vooralsnog pakt het beter uit dan we hadden durven hopen.
pi_116832143
Hier op school houden ze volgens mij ook wel rekening met kinderen die op bepaalde gebieden wat verder zijn. Kyllian vertelde dat hij samen met nog een meisje uit zijn klas en een paar uit een andere klas een eigen rekengroepje vormen en uit een iets moeilijker boekje werken.
pi_116832264
Piglet, is het dan vastgesteld dat Pepijn hoogbegaafd is?

Met 5 jaar is hij nu toch wel 1 van de oudsten uit zijn klas?
pi_116832426
Nee dat is vooralsnog niet vastgesteld. Zolang het goed gaat zien we geen noodzaak tot testen.
Wellicht is dat in de toekomst wel nodig. De bovenschoolse plusklas hier eist wel een IQ test.

Pepijn is van juli 2007, dus wel een oudste kleuter/groep 2 kleuter, maar zeker niet de oudste. Van de 12 groep 2 leerlingen in zijn klas zijn er 6 ouder. En de andere 5 zijn ook van juli/augustus 2007.
pi_116832601
Als het zo goed voelt en hij met plezier naar school gaat dan zal dit vast een goede keus geweest zijn :)

Kyllian zn vriendinnetje had groep 2 overgeslagen, daar zag je ook echt bij dat ze in groep 3 hoorde.
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:16:32 #187
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116832646
Wat fijn dat ie zo goed opgevangen wordt! Zo zou t overal moeten. Ik heb nog wel een adres voor je als je wel een test wil. Oudste is van augustus en inmiddels dus 13, maar getest met 5 en 9 maanden
pi_116833063
Wat fijn ook dat hij van klas kon wisselen. Helaas lukte dat hier niet :{
En wat ik eigenlijk ook echt jammer vind is dat je niet gedurende het schooljaar een klas hoger mag indien nodig. Ik denk dat mijn jongste echt veel beter af was geweest als ze eerder naar groep 3 had gemogen...
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:32:36 #189
37150 livelink
pi_116833147
Ik heb een schriftje van mijn oudste broer uit groep 3. Dan moest je bij een stempeltje het juiste woord schrijven.

Bij een stempeltje van een olifant, moest het woord Sam geschreven worden, maar hij had olifant geschreven. En bij een stempeltje van een schoorsteen moesten ze het woord rook schrijven, maar hij had schoorsteen opgeschreven. En die juf had ze allebei keihard fout gerekend. Gewoon een streep erdoor :D
Ze zijn inmiddels toch wat vooruit gegaan op het gebied van begaafdheid :P
pi_116833188
Jemig livelink, da's toch ook treurig.

Voor de vakantie keken we op school met IB-er naar de rekencitotoets van jongste. Dat zijn meerkeuzevragen. Bleek dat als ze iets niet 100% wist, ze niets had ingevuld. Dus dan wordt het sowieso fout gerekend, ook al weet je het antwoord voor 99% zeker maar vul je niets in. Zoveel is er dus ook weer niet veranderd. Helaas.
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:35:51 #191
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116833248
Wat erg hè :o dat breekt gewoon een beetje mijn moederhart. ;(
pi_116833984
Oh livelink dat is erg zeg
pi_116839396
Livelink, dat is echt funest voor het zelfvertrouwen volgens mij...

Piglet, wat fijn dat ze zo meedenken met Pepijn! Leuk hoor!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 16 september 2012 @ 11:09:53 #194
13151 crew  Rewimo
pi_116840557
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:32 schreef livelink het volgende:
Ik heb een schriftje van mijn oudste broer uit groep 3. Dan moest je bij een stempeltje het juiste woord schrijven.

Bij een stempeltje van een olifant, moest het woord Sam geschreven worden, maar hij had olifant geschreven. En bij een stempeltje van een schoorsteen moesten ze het woord rook schrijven, maar hij had schoorsteen opgeschreven. En die juf had ze allebei keihard fout gerekend. Gewoon een streep erdoor :D
Ze zijn inmiddels toch wat vooruit gegaan op het gebied van begaafdheid :P
Je broer moet ongeveer even oud zijn als ik :D Komt me heel bekend voor dit.

Maar het is wel treurig dat een juf dat fout rekent :{
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 18:49:07 #195
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116900094
even een vraagje voor de pubermoeders (of vaders) wat doen jullie aan de opkomende puistjes?
volgens mijn partner moet daar clearasil op, maar daar ben ik niet zo gecharmeerd van. volgens mij werkt dat contra of helemaal niet.
ik wil er ook niet zo'n heel groot probleem van maken nu het nog niet all-over aanwezig is, maar ik wil ook niet werkloos toezien en afwachten hoe erg het gaat worden.
kortom: hoe gaan jullie ermee om en wat is te proberen om het niet uit de hand te laten lopen?
(L. is toch al pestgevoelig dus ik zit niet op extra triggers te wachten)
ik google me suf, maar ik kan niet echt iets vinden waar geen reclame aan vast zit
  maandag 17 september 2012 @ 19:05:59 #196
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_116900858
Ik geloof niet zo in Clearasil, dat droogt de boel uit en maakt het vaak alleen erger.
Wassen met tea-tree gel van de Tuinen, en eventueel smeren met een aloe-vera gel (ook van de tuinen)
Meer huidverzorging krijg ik de mijne niet aangemeten, maar die is ook zo ijdel als een boomstronk :')
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 17 september 2012 @ 19:06:34 #197
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116900889
Géén Clearasil gebruiken, dat bevat alcohol, droogt de huid dus uit en daardoor gaat t meer talg produceren. Ergo:probleem wordt erger. Ik zou gaan voor wassen met water, twee keer per dagen even advies inwinnen bij een schoonheidsspecialiste. Als het heel erg wordt zou ik daar ook heengaan voor behandeling.

Ik zit echt met samengeknepen billen. Mijn hus had echt mega-acné. Ik hoop zo dat dit mijn jongens bespaart blijft. ;( maar die zou ik meenemen naar een schoonheidsspecialiste dus. Voor reiniging etc. En letten op voeding en goed goed goed water drinken!
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 19:12:26 #198
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116901213
teatree had ik al in huis (ik ben ellende graag voor :') ) ga ik zo eens proberen.
en scrubben, mag dat? of een masker?
ik heb echt geen idee en al die sites zeggen wat anders :@
pi_116902868
Scrubben mag volgens mij niet maar sommige maskertjes weer wel. En af en toe naar de schoonheidsspecialist. :)
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 21:09:32 #200
7074 moussy
kuttekop
pi_116908595
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:12 schreef lady-wrb het volgende:
teatree had ik al in huis (ik ben ellende graag voor :') ) ga ik zo eens proberen.
en scrubben, mag dat? of een masker?
ik heb echt geen idee en al die sites zeggen wat anders :@
na tíg probeersels, anti pukkel en mee-eter creme van essence (kruidvat) in combi met de reinigingsdoekjes/pads tegen puistjes (die kocht ik bij de action). Dit werkt prima voor mijn grote.

Af en toe een lekker stomen, maskertje en daarna smeer ik nertsolie op dr gezicht :)

ff gezocht, die creme heet: anti-spot moisturizer
deze lichte en voedende vloeibare creme brengt het vochtniveau van de huid op peil. het zorgt voor een prachtige matte teint en vermindert pukkeltjes en onzuiverheden.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 21:19:03 #201
7074 moussy
kuttekop
pi_116909309
Nou, makkelijker kan ik het je niet maken ;)

pi_116909319
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:34 schreef snoopy het volgende:
Jemig livelink, da's toch ook treurig.

Voor de vakantie keken we op school met IB-er naar de rekencitotoets van jongste. Dat zijn meerkeuzevragen. Bleek dat als ze iets niet 100% wist, ze niets had ingevuld. Dus dan wordt het sowieso fout gerekend, ook al weet je het antwoord voor 99% zeker maar vul je niets in. Zoveel is er dus ook weer niet veranderd. Helaas.
oh, ik zeg altijd tegen de kinderen, niets invullen is altijd fout...
Dus altijd iets invullen, en als je het echt niet weet dat gok je maar een antwoord
pi_116909488
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:01 schreef p_iglet het volgende:
De reden voor nu geen groep 3 was vooral logistiek van aard.

Hij is echt net 5... en groep 3 werd op zijn school 2x een overvolle groep 3/4 combi van 30+ leerlingen met in beide klassen een onervaren juf.

Cognitief en sociaal was versnellen geen punt. Maar of je van een net 5 jarige mag verwachten dat hij zelfstandig zijn eigen programma werkt is wel weer wat anders. Hij is het niveau van groep 3 cognitief al voorbij, dus daarin gewoon klassikaal meedraaien was ook geen optie.
Er is uitgebreid over gesproken en lang getwijfeld.

Hij is omdat hij in zijn vorige klas geen aansluiting meer overhield toen zijn vriendjes naar groep 3 gingen en geen klik had met de juf van kleuterklas gewisseld. Nu heeft hij een zeeeeer ervaren kleuterjuf met zelf een inmiddels volwassen hoogbegaafde zoon, die ook opgeleid is tot kleuter -IBer en een uitdaging in Pepijn ziet. En er zitten nu 18 kleuters in zijn klas, groeit uit tot 25.

Kortom vooralsnog pakt het beter uit dan we hadden durven hopen.
Fijn te lezen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 september 2012 @ 21:36:28 #204
13151 crew  Rewimo
pi_116910564
Ik kreeg vroeger een middeltje van de huisarts: Lotio Kumerfeldi + 4% resorchsine. 's Morgens en 's avonds je huid mee schoonmaken. Voorzover ik me kan herinneren heeft het mij in elk geval goed geholpen.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 21:56:39 #205
7074 moussy
kuttekop
pi_116911892
Mijn grote heeft ook Benzoylperoxide-gel gebruikt, maar daarmee vlogen de vellen haast van dr gezicht. Dit was iets te heftig voor dr.
pi_116914489
Persoonlijk zou ik oppassen met middeltjes en dergelijke voor op het gezicht.
Ik heb zelf heel ernstige acné gehad. En vaak verstoren die middeltjes de talgbalans waardoor je uiteindelijk meer puistjes krijgt.
Het advies wat sowieso voorop stond volgens mijn dermatoloog is 2 a 3 keer per dag wassen met milde zeep en lauw water. Gezicht altijd droog deppen, niet wrijven, met een schone handdoek. Zo min mogelijk aan het gezicht zitten.
Mocht het erger worden dan een paar puistjes of hinderlijk voor het kind zelf dan kan je beter naar de huisarts of schoonheidsspecialist gaan ipv zelf te rommelen.
  † In Memoriam † maandag 17 september 2012 @ 22:48:48 #207
7074 moussy
kuttekop
pi_116915031
nou, huisarts gaf bij de eerste de beste pukkelinvasie die benzoylperoxidegel als advies. Dat is echt voor gevalletje gewassen grindtegel hoor. Maar goed, kruidvat heeft dat ook in milde variant, spot on of zoiets, per pukkel aanstippen, daar werd het te veel voor.
pi_116926777
Geloof dat mijn pubers tot op heden mazzel hebben, af en toe zit er eentje. Moussy je tips gelijk opgeschreven, je weet maar nooit.
  dinsdag 18 september 2012 @ 11:30:19 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116926927
Ik blijf gewoon bij wassen met water en milde zeep. ze hebben wel wat onzuiverheden, maar hoort ook bij puberen. Ik wil er niet zo op focussen.

Tenzij ze zo heftig krijgen als Buum had. Maar dan ga ik idd naar de dermatoloog en de schoonheidsspecialiste. Hopelijk hebben ze mijn huis geerft. Ze hebben tenslotte helaas ook al zijn gebit. ;( ( dubbele ortho-afspraak dus. heb nu al pijn in mijn portemonnee. :'( )
pi_116927376
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 11:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik blijf gewoon bij wassen met water en milde zeep. ze hebben wel wat onzuiverheden, maar hoort ook bij puberen. Ik wil er niet zo op focussen.

Tenzij ze zo heftig krijgen als Buum had. Maar dan ga ik idd naar de dermatoloog en de schoonheidsspecialiste. Hopelijk hebben ze mijn huis geerft. Ze hebben tenslotte helaas ook al zijn gebit. ;( ( dubbele ortho-afspraak dus. heb nu al pijn in mijn portemonnee. :'( )
Die ortho is killing idd, wat een bedragen voor 5 minuten controle en om nog maar niet te spreken voor het aanbrengen van een beugel.... kassa...
pi_116930977
Ik ben blij dat wij zo ver nog niet zijn..
Onze meest lastige kwestie is op dit moment of ik de afschuwelijke jas moet kopen voor haar omdat ze die zo graag wil.. :')
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2012 @ 14:31:24 #212
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116933923
mijn briljantino komt net thuis met zijn witte jas onder de kettingsmeer
ongelukje ma O-)
leuk hoor, maar nu? :(
wie heeft tussen het woud van oplossingen DE oplossing voor dit probleem?
  dinsdag 18 september 2012 @ 14:35:01 #213
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116934082
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:31 schreef lady-wrb het volgende:
ongelukje ma O-)
nieuwe zwarte jas kopen :P
pi_116934097
* Puala komt uit lurkstand

Insmeren met boter zegt google
  dinsdag 18 september 2012 @ 14:39:21 #215
159615 PureEvil
Everybody Lies.
  dinsdag 18 september 2012 @ 14:46:04 #216
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116934561
Niet :N Althans, bij mijn lange witte rok, die tussen de roltrap in het warenhuis is gekomen een tijdje terug (ja..... het geeft wel een hilarische mental picture, of niet? Zo ging het zo ongeveer inderdaad....) is het er echt niet uitgegaan.
  dinsdag 18 september 2012 @ 14:47:38 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_116934628
Nooit meer een witte jas kopen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 september 2012 @ 14:48:08 #218
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_116934652
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:31 schreef lady-wrb het volgende:
ongelukje ma O-)
Dreft!
Daar kreeg mijn ex-schoonmoeder alle auto-smeer-olie-vlekken uit de overalls van haar man :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † dinsdag 18 september 2012 @ 14:58:52 #219
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116935122
onder het motto van: erger kan het toch niet worden heb ik de jas achtereenvolgens ingesmeerd met afwasmiddel en dasty.
op het ogenblik zittie met vanish oxi huppeldepup in de wasmachine en hij schuimt je tegemoet :X
zal het afwasmiddel wel zijn :(
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 16:51:06 #220
13151 crew  Rewimo
pi_116940144
Hier kwam meneer duizelig en klagend over: niet kunnen lezen thuis. Met een +1 leesbrilletje van mij kan hij wel prima lezen dus gaan we volgende week naar de oogarts.
pi_116940238
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 13:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben blij dat wij zo ver nog niet zijn..
Onze meest lastige kwestie is op dit moment of ik de afschuwelijke jas moet kopen voor haar omdat ze die zo graag wil.. :')
Is het een Dora jas dan?
Ik ga voor Eva gewoon een cheapass jas kopen waarvan ik niet moet huilen als die kapot gaan bij het buitenspelen.
pi_116945612
Nee geen dora jas :D
pi_116945919
Absoluut niet kopen :+
pi_116946417
Hij is wel heel oranje...
Maar aan de ander kant, als je er echt een blije kleuter van krijgt gedurende het seizoen...
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:16:25 #225
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116946613
Alleen de bontrand is voor mij een reden om m niet te willen kopen. :+
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:17:41 #226
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_116946689
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:16 schreef debuurvrouw het volgende:
+1 :+
pi_116947715
Oh die jas vind ik wel leuk.
pi_116947828
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:16 schreef debuurvrouw het volgende:
bontrand is een raar woord, bondrand.
Hij wordt ook rood onderstreept.
pi_116947886
Ja het bont zit mij dus ook dwars, verder is hij in het echt meer geel dan oranje.
En hij staat haar nog best schattig ook :')
Maar ze is dol op dat soort jassen die van vorig jaar was net zo erg maar ze was er wel trots op :X
pi_116948090
Het zou voor mijn kind te geel zijn, dan ziet ze er de hele winter uit alsof ze ziek is... :') gelukkig past de jas van vorig jaar nog!
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:41:35 #231
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_116948132
Lady:

Dit gebruik ik op bijna werkelijk alles!
Tof spul! _O_
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_116948382
Jen heeft nog de hello kitty jas die ze goed past.
pi_116948433
Ik heb voor Ambr en Tess een jas gekocht bij de Zeeman... zag ze hangen en vond het leuke jassen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 september 2012 @ 19:49:31 #234
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_116948534
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 19:47 schreef Vicky het volgende:
Ik heb voor Ambr en Tess een jas gekocht bij de Zeeman... zag ze hangen en vond het leuke jassen.
zo`n zilveren toevallig? :P
pi_116948582
yep :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:00:51 #236
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116949191
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:51 schreef Rewimo het volgende:
Hier kwam meneer duizelig en klagend over: niet kunnen lezen thuis. Met een +1 leesbrilletje van mij kan hij wel prima lezen dus gaan we volgende week naar de oogarts.
Sneu...

Ga je in duitsland naar de oogarts?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 20:03:26 #237
13151 crew  Rewimo
pi_116949324
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:00 schreef PureEvil het volgende:
Sneu...

Ga je in duitsland naar de oogarts?
Nee, want daar konden we pas in jan (Goch) of dec (Kleve) terecht. En in NL dinsdag al ^O^
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:05:14 #238
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116949438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:03 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, want daar konden we pas in jan (Goch) of dec (Kleve) terecht. En in NL dinsdag al ^O^
Ah kijk aan! Mooi!
(wees blij dat je niet naar kleve hoeft trouwens....rare mensen die artsen daar.. :{
willen je kind 3x in zn oog druppelen, 'och wil tie niet..? nou jammer dan, volgende keer beter' :( )
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 september 2012 @ 20:27:48 #239
13151 crew  Rewimo
pi_116950850
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:05 schreef PureEvil het volgende:
Ah kijk aan! Mooi!
(wees blij dat je niet naar kleve hoeft trouwens....rare mensen die artsen daar.. :{
willen je kind 3x in zn oog druppelen, 'och wil tie niet..? nou jammer dan, volgende keer beter' :( )

O welke was dat? Ik vond er 3, eentje was dicht, de ander nam niet op en nummer 3 had pas in december plaats. Niet handig met een kind dat naar school moet :P
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:40:37 #240
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116951623
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

O welke was dat? Ik vond er 3, eentje was dicht, de ander nam niet op en nummer 3 had pas in december plaats. Niet handig met een kind dat naar school moet :P
volgens mij dr wolfgang, zit vlakbij de bouwmarkt iig. (ook nog eens klote parkeren!)

Ze hebben idd lange wachttijden, dat had ik toen ook...schiet totaal niet op :(
(wij zitten nu in nl, zh pantein in boxmeer)
pi_116968769
tralalalalol, wij hebben geleerd wat "leerkrachtendag" betekent:
geen school :') :s)

oops.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 september 2012 @ 08:55:40 #242
13151 crew  Rewimo
pi_116969074
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:40 schreef PureEvil het volgende:
volgens mij dr wolfgang, zit vlakbij de bouwmarkt iig. (ook nog eens klote parkeren!)

Ze hebben idd lange wachttijden, dat had ik toen ook...schiet totaal niet op :(
(wij zitten nu in nl, zh pantein in boxmeer)
Ja daar gaan wij ook heen :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 september 2012 @ 08:56:07 #243
13151 crew  Rewimo
pi_116969081
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 08:35 schreef simmu het volgende:
tralalalalol, wij hebben geleerd wat "leerkrachtendag" betekent:
geen school :') :s)

oops.
Ah fijn, en daar kwam je bij school pas achter zeker ;)
pi_116969125
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 08:56 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ah fijn, en daar kwam je bij school pas achter zeker ;)
:Y ;(
pi_116969140
uiteraard is dit de dag dat ik vakantieboodschappen moet doen, sangdrax van en naar werk brengen en ravi ook peuterspeelzaal heeft *)
pi_116969425
Hier hebben ze maar 3 studiedagen in het jaar.

Vrijdag 19 oktober = de vrijdag voor de herfstvakantie
Vrijdag 22 februari = de vrijdag voor de voorjaarsvakantie
Dinsdag 2 april = de dag na pasen

Dus dat hebben ze wel heel fijn gedaan vind ik :Y

Maar balen is dat, dat je een dag even flink wat wil doen en het alsnog niet kan.
pi_116970394
Oeps Simmu :D
Ik heb het ook ooit 1 keer gehad, maar gelukkig zat hij op een school met BSO in hetzelfde gebouw en kon hij dus daar naartoe :@ Sindsdien staat hier alles van het hele schooljaar op de kalender.

Pvoes, dat zijn zeker goed geplande studiedagen!
Hier hadden we de eerste studiedag al precies een week na het begin van school :? De tweede volgt in oktober. Gelukkig geldt er voor Kyllian dat er 3 studiedagen gratis gebruik van BSO gemaakt kan worden. We hebben BSO met vakantiepakket. De eerste studiedag kon hij bij oma logeren, dus ik denk dat we dit jaar wel doorkomen ;)
pi_116970543
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 09:54 schreef Meimeltje het volgende:

Hier hadden we de eerste studiedag al precies een week na het begin van school :?
Dat hadden wij dit jaar ook voor het eerst. Die dag is om je in te werken in de groep, alle toetsen van het voorgaande jaar te analyseren, op basis daarvan doelen en plannen op te stellen voor de eerste helft van het schooljaar. Per vak per kind.
Best fijn dat daar een studiedag voor wordt ingepland, anders moet het wéér in je eigen vakantie. ;)
pi_116970755
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 10:00 schreef Moonah het volgende:

[..]

Dat hadden wij dit jaar ook voor het eerst. Die dag is om je in te werken in de groep, alle toetsen van het voorgaande jaar te analyseren, op basis daarvan doelen en plannen op te stellen voor de eerste helft van het schooljaar. Per vak per kind.
Best fijn dat daar een studiedag voor wordt ingepland, anders moet het wéér in je eigen vakantie. ;)
Ik snap ook dat het zeker ergens goed voor is :) Hier hebben ze op die dag bekeken hoe ze het spellingonderwijs effectiever konden maken.
Alleen een woensdag of vrijdag had mij dan logischer geleken, veel ouders zijn dan vrij en groep 1 t/m 4 missen dan maar een halve schooldag.
pi_116971861
ik had het braaf genoteerd, maar mijn perceptie van "leerkrachtendag" week wat af van de werkelijkheid. ik dacht meer in de richting "mooie tekening voor juf" :@ :')
pi_116972436
Hier is volgende week woensdag alweer de eerste studiedag. op een woensdag dus prima planning vind ik ;) En ze zullen dan vast iets nuttigs doen dus prima toch?

En hier gewoon weer hetzelfde liedje... Mijn kleuter wil niet naar school. Ze wordt (voor zover ik dat natuurlijk helemaal zeker kan bepalen) niet gepest en heeft veel vriendinnetjes.

Vorige week donderdag was ze "ziek" tot ik dus geregeld had dat ik een dag vrij had en ik de school had afgebeld. Toen was ze op wonderbaarlijke wijze ineens weer genezen.

En vandaag drama omdat ze in een plas gestaan zou hebben en dus een natte maillot had. Die moest natuurlijk thuis omgeruild worden... Dus niet. mijn vriend naar huis om een droge te halen en toen bleek op school dat diegene die ze aan had nog helemaal droog was... Huilend de klas weer in gebracht.

Hij gaat nu voor vrijdag een gesprekje met de juf aanvragen want dit kost iedereen erg veel energie. Kleuter is steeds doodmoe van de strijd (en wij ook ;) )
pi_116973198
Bij Mikael op school hadden ze de eerste dag na de vakantie meteen studiedag!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116973652
Wij hadden afgelopen maandag een studiedag en dus hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt de Efteling eens te bezoeken. Blijkbaar hadden heel veel scholen studiedag want het was nog best druk :o

Stiemie, komt het niet gewoon omdat ze weer in het ritme moet komen van school en misschien door de veranderingen van de verhuizing?
Hier merk ik ook dat jongste moe is en dus (iets) minder kan hebben, alhoewel het al stukken beter is dan afgelopen schooljaar :X
  woensdag 19 september 2012 @ 11:52:47 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_116974143
Hier hebben ze vanmiddag de eerste studiemiddag :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116974465
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:39 schreef snoopy het volgende:
Stiemie, komt het niet gewoon omdat ze weer in het ritme moet komen van school en misschien door de veranderingen van de verhuizing?
Hier merk ik ook dat jongste moe is en dus (iets) minder kan hebben, alhoewel het al stukken beter is dan afgelopen schooljaar :X
De eerste 2 weken gingen eigenlijk prima. En sinds halverwege vorige week is het weer drama. Van de verhuizing merken we eigenlijk nog maar heel weinig (nou ja we hebben wel door dat we in een ander huis wonen hoor ) maar de meiden hebben hun draai helemaal gevonden. Er komen bijna dagelijks vriendinnetjes langs of ze gaan buiten spelen. iets dat in het vorige huis minder spontaan kon omdat we aan een drukke weg en op vijf hoog woonden.

Ze riep gisteren aan tafel weer " Ik wou dat ik al in groep 3 zat want ik wil niet meer kleuren" dus ik wil graag eens met de juf overleggen of dat nou alleen maar wat geklets is of dat ze zich echt af en toe aan het vervelen is. Mijn moeder hoorde gisteren van een andere moeder op school dat veel kinderen de werkboekjes juist zo moeilijk vinden en ik hoor alleen maar geklaag over dat het zo makkelijk is. Dus maar even overleg met de juf of het echt zo is of dat mijn kleuter het begrip makkelijk gewoon nog niet helemaal goed snapt
pi_116974571
Heel verstandig om dan even met de juf te praten idd :)
pi_116977505
Zo ik heb X. een andere jas aan weten te smeren.
Was ook nog eens de helft goedkoper *O* en gewoon bij de hema O+ O+

pi_116977693
Dies leuk zeg!
pi_116977784
Hij is deze week ook maar 24 euro (kortingstickerweek) *O*
pi_116978297
He Stiemie, wat naar zeg... het lijkt me zo vervelend... Kan ze niet iets meenemen van huis waar ze steun aan heeft? (als dat mag)
Wel goed dat je een gesprek hebt geregeld.... ben benieuwd wat de juf erover te vertellen heeft.

Met Meike gaat het dikke prima. Die stuitert weer in het rond. Heeft het weer enorm naar haar zin op school, lekker met dr vriendinnen spelen.
pi_116978577
Van dat ze weer rond aan het stuiteren is :Y

Bespreken jullie de dag Stiemie voor het naar bed gaan?
Wat ik doe en helemaal als ik merk dat haar iets dwars zit is er niet naar vragen ( want dan komt er toch niets uit -O- ) maar het leukste van de dag benoemen en het minst leuke. Zo krijg ik altijd wat kleine fragmenten van haar school leven :Y
pi_116979645
Fijn dat Meike alweer zo goed gaat Karin! Is allemaal snel gegaan zeg!

Mijn vriend heeft geen afspraak met de juf gemaakt want kleuter was weer heel vrolijk toen ze uit school kwam o|O Nou ja blij dat ze weer vrolijk was en dat de juf zei dat de boze bui heel snel over was, maar ik wil gewoon een oplossing.

Ja we praten vaak bij het eten over school en wat ze gedaan heeft, wat ze ervan vond etc. Maar echt veel loslaten doet ze niet. Alleen maar dat ze niet meer wil kleuren en naar groep 3 wil :D Morgen breng ik haar en als het dan weer drama is maak ik zelf wel een afspraak met de juf ;)
pi_116980953
Rewimo, waarom niet gewoon naar de opticien/optometrist?

Meike wat lekker :).

Stiemie, wel goed om even met juf te praten denk ik...
  woensdag 19 september 2012 @ 16:50:05 #264
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_116986200
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef Pvoesss het volgende:
Van dat ze weer rond aan het stuiteren is :Y

Bespreken jullie de dag Stiemie voor het naar bed gaan?
Wat ik doe en helemaal als ik merk dat haar iets dwars zit is er niet naar vragen ( want dan komt er toch niets uit -O- ) maar het leukste van de dag benoemen en het minst leuke. Zo krijg ik altijd wat kleine fragmenten van haar school leven :Y
dat is een slimme! ga ik ook doen :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 september 2012 @ 17:44:53 #265
13151 crew  Rewimo
pi_116988672
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:47 schreef Nijna het volgende:
Rewimo, waarom niet gewoon naar de opticien/optometrist?
Ik ben al eens bij een opticien geweest met hem maar daar kwam niet echt iets uit. Beetje twijfelgeval zeg maar. Is ook alweer een jaar geleden of zo. Dus dan liever nu een officiële meting, zeker omdat ie met een +1 bril (zo'n simpel ding van een paar euro) wel scherp ziet.
pi_116991557
Ik was ff nieuwsgierig ;).
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 september 2012 @ 19:02:56 #267
13151 crew  Rewimo
pi_116992740
Geeft niks :) qltel heeft trouwens een zeldzame oogziekte, is in principe niet erfelijk maar ook dat vind ik wel prettig om daar even te vermelden (die is bij dezelfde oogarts, dus da's wel handig).
pi_116992910
Doe je verstandig aan. Je kunt beter een keer te vaak dan een keer te weinig gaan niet waar.
pi_116994171
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2012 13:30 schreef Pvoesss het volgende:
Zo ik heb X. een andere jas aan weten te smeren.
Was ook nog eens de helft goedkoper *O* en gewoon bij de hema O+ O+

[ afbeelding ]
Erg leuke jas! Kyllian heeft de jongensversie ;)
pi_116994176
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:39 schreef snoopy het volgende:
Wij hadden afgelopen maandag een studiedag en dus hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt de Efteling eens te bezoeken. Blijkbaar hadden heel veel scholen studiedag want het was nog best druk :o
dat doen wij de laatste jaren op een studiedag, naar de Efteling gaan.
Staat 31 oktober op de planning, ben ik misschien net gipsvrij :+
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_116994690
quote:
7s.gif Op woensdag 19 september 2012 11:52 schreef Troel het volgende:
Hier hebben ze vanmiddag de eerste studiemiddag :P
Hier hadden ze maandag al margedag
  woensdag 19 september 2012 @ 20:35:51 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_116997708
Ze hadden hier sowieso al drie vaste punten voor de studiedagen:

ASS bij kinderen in de klas en op school (Ben ik erg blij mee ;) )
Onderbouwd (waarbij het kleutermateriaal van alle kanten bekeken wordt om te kijken wat er meer mee kan behalve dat wat voor de hand ligt)
Nieuwsstroom XL (geloof ik?), extra studie voor de methode begrijpend lezen als ik het goed begrepen heb.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 21:53:29 #273
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117002793
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 21:19 schreef moussy het volgende:
Nou, makkelijker kan ik het je niet maken ;)

[ afbeelding ]
de pads zijn gekocht, de tube ga ik morgen halen, tegelijk met de rest van de teatree-lijn.

om het feest compleet te maken heeftie nu een steenpuist op zijn wang.
hoe komt ie er aan? hoort dat er ook bij of is dat weer iets van een andere orde?
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 21:54:18 #274
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117002844
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:31 schreef easy-going het volgende:

[..]

dat doen wij de laatste jaren op een studiedag, naar de Efteling gaan.
Staat 31 oktober op de planning, ben ik misschien net gipsvrij :+
in een rolstoel kan je mooi de rijen omzeilen >:)
  woensdag 19 september 2012 @ 21:54:35 #275
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117002863
Da's een bacteriele infectie en zéér besmettelijk! Niet! Aankomen, tenzij bij de huisarts.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 22:08:36 #276
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117003806
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Da's een bacteriele infectie en zéér besmettelijk! Niet! Aankomen, tenzij bij de huisarts.
o maar ik weet wel wat ik daarmee aanmoet hoor. ik kom ze in mijn werk ook tegen. handschoenen tot onder de oksels en betadine. en veel handhygiëne toepassen. dat komt wel goed.
hoort dus niet bij pubertijd? het is anders al de derde keer in een paar maanden tijd dat het raak is.
zal ik dan toch maar een keer met hem naar de dokter gaan?
  woensdag 19 september 2012 @ 22:11:46 #277
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117003984
Nee, niet herkenbaar iig. Klinkt eerder als verlaagde weerstand of mindere handhygiene? Zou t dan maar even laten zien idd. Misschien ff een kuur om alles goed 'dood' te maken
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 22:17:24 #278
37843 lady-wrb
kortaf
pi_117004297
oke ik hou het in de gaten en bij gelegenheid vraag ik het gewoon een keer bij de huisarts.
ik ga nog meer aandringen op meer handenwassen. het arme kind. ik ben hem al aan het terroriseren met deodorant, tandenpoetsen en dagelijks verplicht minimaal één keer douchen. komt er verplicht veel handen wassen bij. en ik zit hem al zo achter zijn broek met huiswerk.

ik denk dat hij blij is als ik weer avonddienst heb. dan heeftie rust :D
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 22:27:31 #279
7074 moussy
kuttekop
pi_117004863
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik ben al eens bij een opticien geweest met hem maar daar kwam niet echt iets uit. Beetje twijfelgeval zeg maar. Is ook alweer een jaar geleden of zo. Dus dan liever nu een officiële meting, zeker omdat ie met een +1 bril (zo'n simpel ding van een paar euro) wel scherp ziet.
Ook bij een twijfelgeval kan een bril heel veel schelen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 september 2012 @ 22:34:47 #280
13151 crew  Rewimo
pi_117005256
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:27 schreef moussy het volgende:
Ook bij een twijfelgeval kan een bril heel veel schelen.
Ik denk dat het nu geen twijfelgeval meer is ;)
pi_117005448
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:54 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

in een rolstoel kan je mooi de rijen omzeilen >:)
Ja, dat hadden we ookmal bedacht ( maar ik denk dat ik ergens in kan dan)
En vorig jaarvhadden we zo'n goede dag uitgekozen dat we geen rij gezien hebben.
Dat was mijn meest relaxte pretparkdag ever!
pi_117005942
Wij hebben afgelopen maandag 40 minuten in de rij gestaan bij de vliegende hollander 8)7 Voor de rest viel alles heel erg mee maar ik had echt gedacht dat het minder druk zou zijn.
  † In Memoriam † woensdag 19 september 2012 @ 23:19:50 #283
7074 moussy
kuttekop
pi_117007901
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 22:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik denk dat het nu geen twijfelgeval meer is ;)
Ik had hem bij twijfel wel een bril gegeven, wordt toch vergoed :)
  donderdag 20 september 2012 @ 00:10:52 #284
37150 livelink
pi_117010228
Wij waren zondag naar de Efteling met de AH-kaartjes. De drukste dag die ik ooit heb meegemaakt bij de Efteling. En terwijl we er naartoe gingen hadden we al spijt, maar we hadden een vriendinnetje van Katja uitgenodigd, dus het was ook zo lullig om maar weer om te draaien.
Een uur in de file gestaan om er te komen. We stonden op een parkeerplaats waar ik nog nooit heb gestaan mijlenver weg en de rijen waren overal minimaal 45 minuten.

Pluspunt was dat er al vrij snel omgeroepen werd dat ze een uur langer open bleven (flexibel ^O^ )
en dat de sfeer enorm relaxed was. In de rijen was iedereen rustig en niet opgefokt en iedereen was vrolijk leek het.
En zelfs Job heeft een aantal rijen doorstaan. Maar ja, we hebben lang niet alles kunnen doen en niet uit de kaartjes gehaald wat er in zat en dat is dan toch wel weer jammer.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:20:52 #285
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117013187
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 23:19 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik had hem bij twijfel wel een bril gegeven, wordt toch vergoed :)
Dus niet.... Verzekering vergoed geen brillen meer.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:23:07 #286
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117013208
ff wat anders......geloven jullie kids nog in sint? Wesley wordt in december 9 jaar, en ik had gehoopt dat ie het nu toch wel zou weten...(of hij houdt zich dom?)
Ik ben ondertussen al op ebay aan het kijken voor kadootjes, want hij wil lego star wars, en ik heb gezegd dat ik dat belachelijk duur vind (voor zn verjaardag) Dus hij zegt, nou dan vraag ik het wel aan sinterklaas !

Jullie ook al een beetje aan het rondkijken voor dingetjes of nog lang niet?
pi_117013222
hier wel hoor, kreeg bril vergoed voor kind. Eigen bijdrage van 9,=
  † In Memoriam † donderdag 20 september 2012 @ 08:34:17 #288
7074 moussy
kuttekop
pi_117013363
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:20 schreef PureEvil het volgende:

[..]

echt wel, zit/zat zelfs in het basispakket.

mijn jongste was ook twijfelgeval, die heeft een brilletje en geen hoofdpijnen of andere vage kwaaltjes meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door moussy op 20-09-2012 08:40:16 ]
pi_117013457
Mijn kleuter gelooft niet in sint en ik hoop dat dat goed gaat op school :X
  donderdag 20 september 2012 @ 08:42:13 #290
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117013500
naja, bij ons werd de bril iig niet vergoed....Niet via de duitse verzekering,, omdat we de bril in nederland hadden gekocht, en niet via de nederlandse verzekering, omdat het alleen een basisverzekering is. (en da's niet fijn...2 kinderen met bril, grapje kostte zeker 300 euro)

Aj Freecell....ik hoop ook dat die zn eigen niet verpraat ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 20 september 2012 @ 08:44:42 #291
13151 crew  Rewimo
pi_117013535
quote:
Daar heb ik me nog niet eens mee bezig gehouden eerlijk gezegd. Als ie een bril moet, moet ie een bril. Hij is in NL verzekerd via CVZ, ik zal eens kijken hoe dat werkt, ik heb er nog nooit iets hoeven declareren. Tot nu toe zijn we alleen in DLD met hem bij artsen geweest en daar zie je nooit iets van terug qua rekeningen.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:51:17 #292
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_117013635
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Daar heb ik me nog niet eens mee bezig gehouden eerlijk gezegd. Als ie een bril moet, moet ie een bril. Hij is in NL verzekerd via CVZ, ik zal eens kijken hoe dat werkt, ik heb er nog nooit iets hoeven declareren. Tot nu toe zijn we alleen in DLD met hem bij artsen geweest en daar zie je nooit iets van terug qua rekeningen.
uiteraard! maar 't is toch wel fijn als je iets van de kosten zou terugkrijgen ;) Wij ook in nl via de cvz...als je dan een rekening krijgt vanuit nederland moetje die opsturen naar de agis buitenland afdeling, met kopie van je nl zorgpas.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:53:17 #293
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117013663
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:23 schreef PureEvil het volgende:
Dus hij zegt, nou dan vraag ik het wel aan sinterklaas !
Slimme jongen! :D Ik zou niet uitsluiten dat 'ie het wel degelijk weet :D

Jongste van 8 weet net, door wat overduidelijke hints, dat 'ie niet bestaat. Had 'ie toch niet helemaal verwacht, zei 'ie.
  donderdag 20 september 2012 @ 08:59:02 #294
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_117013746
Ik dacht dat mijn kleine t allang wist. Hij wist wie de Sint in t dorp 'speelde' hij moest zelf kadootjes knutselen op school hij gaf wel meer hints in die richting. Dus voorzichtig een gesprek begonnen, eind januari om te vissen wat ie nu wel en niet wist. (7 was ie toen)
Uiteindelijk werd t m toen duidelijk. En kwáád dat ie was! Woest! En verdrietig. Op mijn bedremmelde jamaar... Datwistjetochallang :? Kwam een woedend:ja! Maar ik wist t nog niet zeker en je had het gehéim moeten houden! :'(

Ai.

Dus ik zou er niet te zeker van zijn. Of mijn zoon was alleen pissed dat zijn kadootjesbron nu uitgedroogd is :P
pi_117013877
Ach buuf, arme kerel :D

Ow, cadeautjes zijn er hier wel, dus daar hoeft die van mij niet bang voor te zijn. En hij ervaart de spanning enzo ook zeker wel.
We hebben het spelletje alleen gewoon van het begin af niet meegespeeld, dus hij weet hoe het ongeveer zit.
Neemt niet weg dat hij wrs achter de bank kruipt als hij een 'echte' sinterklaas ziet.
pi_117013971
Die van mij is half gelovig..
Ik geef eerlijk antwoorden op haar vragen dus als ze met iets komt dat niet moet kunnen zeg ik ook nee dat klopt dat kan niet. Maar zodra wij hier in het dorp staan te wachten op de boot dan is ze weer er heel zeker van dat het heus wel kan. Maar hier geen hulpsinten en als ze op tv een lelijke sint ziet dan ga ik dat ook niet verbloemen :) Ze krijgt ook wel de cadeaus :+
pi_117013977
Hier was hij net 8 toen de schoorsteen van het dak ging ( vorig jaar juli). Omdat hij naar groep 5 ging en ze daar surprises gingen doen heb ik die kans aangepakt om op zijn benauwde vraag hoe het dan met de Sinterklaascadeaus ging hem te laten nadenken hoe dat zat en of dat allemaal wel kon.
En verteld dat Sint niet bestond en dat wij de cadeautjes kochten.

Een maand ofzo later kwam hij alsnog met de opmerking "mama, dat grapje wat jij vorige keer vertelde over Sinterklaas, dat klopt niet hoor.....want op de voetbal komt hij ook en die cadeautjes kopen jullie niet....

Hem verteld dat het echt zo was, en meteen realiseerde hij zich dat de tandenfee dan ook niet bestond. :+
  donderdag 20 september 2012 @ 09:14:00 #298
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_117013997
Mijnes zei dat 'ie de tandenfee en de paashaas enzo nooit geloofd had. Over Santa hebben we het nog niet gehad, eigenlijk. Dat moet nog :D
  donderdag 20 september 2012 @ 09:15:20 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_117014017
quote:

[..]

Ligt helemaal aan de verzekering natuurlijk he ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_117014040
Achteraf bleek overigens tijdens de sinterklaasperiode de halve klas nog gelovig, en dat belemmerde die surprises helemaal niet....
  donderdag 20 september 2012 @ 09:16:59 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_117014042
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 08:23 schreef PureEvil het volgende:
ff wat anders......geloven jullie kids nog in sint? Wesley wordt in december 9 jaar, en ik had gehoopt dat ie het nu toch wel zou weten...(of hij houdt zich dom?)
Ik ben ondertussen al op ebay aan het kijken voor kadootjes, want hij wil lego star wars, en ik heb gezegd dat ik dat belachelijk duur vind (voor zn verjaardag) Dus hij zegt, nou dan vraag ik het wel aan sinterklaas !

Jullie ook al een beetje aan het rondkijken voor dingetjes of nog lang niet?
Hier geloven de jongens niet in Sinterklaas. Ruben was vorig jaar echt helemaal over de zeik en ik vond het toen verstandiger hem te vertellen dat het de papa's en de mama's zijn die de cadeautjes kopen en dat "Sinterklaas" iemand is die verkleed is. Net zoals Kabouter Plop, Piet Piraat en noem maar op.
Dat gaf hem enorm veel rust.
Wel heb ik hem duidelijk gemaakt dat dat een geheimpje is van de grote mensen en dat hij het niet over dat geheimpje mag hebben met andere kinderen. Vorig jaar is dat goed gegaan, ik neem aan dat dat dit jaar ook wel goed gaat :) Dat geheim-gebeuren herhaal ik overigens wel nog een aantal keer van te voren, just in case :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')