quote:Iedere 3e donderdag in september is het "Leidsterdag". In het jaar 2002 is de 'Dag van de Leid(st)er en Gastouder' in het leven geroepen door de Landelijke Wervingscampagne voor de Kinderopvang, om het werk van kinderleid(st)er te promoten.
De Dag van de Leidster wordt altijd gehouden op de derde donderdag van september.
Het zijn dus wel echt twee aparte dagenquote:De Dag van de Leraar is de Nederlandse variant van de internationale World Teachers’ Day. De Dag van de Leraar valt in de Nationale Onderwijsweek en is bedoeld als een feestdag voor alle leraren in Nederland. Op deze dag wordt wereldwijd stilgestaan bij het belang van onderwijs. In Nederland wordt op deze dag de docent van het jaar bekend gemaakt.
"Onderwijs is zowel een mensenrecht op zich als een onontbeerlijk middel om andere mensenrechten te realiseren. Als een hefboomrecht is onderwijs immers het voornaamste hulpmiddel dat economisch en sociaal gemarginaliseerde volwassenen en kinderen in staat stelt om zichzelf uit de armoede te halen en de middelen te verwerven om ten volle deel te nemen aan het leven van hun gemeenschap. Onderwijs is essentieel om vrouwen in staat te stellen voor zichzelf op te komen, kinderen te beschermen tegen uitbuiting, gevaarlijk werk en seksuele uitbuiting, mensenrechten en democratie te bevorderen, het milieu te beschermen en de bevolkingsaangroei onder controle te houden. Meer en meer wordt onderwijs erkend als een van de beste investeringen die een overheid kan doen. Maar het belang van onderwijs ligt niet enkel op praktisch vlak: een goed opgeleide, verlichte en actieve geest, in staat vrij en op vele gebieden rond te dwalen, is een van de vreugden en beloningen van het menselijk bestaan."
(Het recht op onderwijs (art.13), 08/12/99. E/C.12/1999/10, CESCR.)
Zie ook: www.deleraarvanhetjaar.nl en www.dagvandeleraar.nl
Wij (ik) heb al twee keer een omlijst gedicht gekregen van de directeur. En een stempelset van de adjunct.quote:Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef livelink het volgende:
Wat zou je willen merken, Muks? Ik neem aan dat je er niet op zit te wachten dat alle leerlingen ineens met cadeautjes en frutseltjes aan komen zetten?
Een gebakje van de directeur is dan nog wel leuk vind ik. Dat soort dingen maakt inderdaad dat je je gewaardeerd voelt.
Precies dat laatste, gewoon een kleine blijk van waarderingquote:Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef livelink het volgende:
Wat zou je willen merken, Muks? Ik neem aan dat je er niet op zit te wachten dat alle leerlingen ineens met cadeautjes en frutseltjes aan komen zetten?
Een gebakje van de directeur is dan nog wel leuk vind ik. Dat soort dingen maakt inderdaad dat je je gewaardeerd voelt.
Phoe, nou! Dat lijkt me ook erg naar....quote:Op maandag 10 september 2012 22:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ben wel 10 jaar ouder in een dag... Want och wat is dat moeilijk om achter te laten en haar te zien
rewimo kan dit wellicht uitleggen/verklaren ?quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:38 schreef PureEvil het volgende:
beterschap voor Meike!
Fijn dat alles is goedgegaan!
(Mag ik trouwens vragen waarom dat ze in het zh was? Ik weet niet ofdat verteld is hier?)
Gisteren had de juf in het schrijfschrift van wesley geschreven dat ie niet met vulpen mocht schrijven...Ik aan wesley gevraagd, waarom niet dan? Nou..omdat ik geen füller fuhrenschein heb...(vulpen diploma)Hij zit nu in klas 2 (groep 4)
Ik vind het stom
Helaas niet, ik heb er nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:16 schreef Muks het volgende:
rewimo kan dit wellicht uitleggen/verklaren ?
Misschien is het handig eerst te vragen waarom niet. Misschien is er wel een hele goede, duidelijke reden voor.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:38 schreef PureEvil het volgende:
Gisteren had de juf in het schrijfschrift van wesley geschreven dat ie niet met vulpen mocht schrijven...Ik aan wesley gevraagd, waarom niet dan? Nou..omdat ik geen füller fuhrenschein heb...(vulpen diploma)Hij zit nu in klas 2 (groep 4)
Ik vind het stom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:08 schreef PureEvil het volgende:
Net ff foto gemaakt van zn 2 schrijfschriften;
Mét commentaar van de juf. dus...wat vinden jullie?
Heeft de juf je zoon al geholpen met netter werken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft ze hem verteld wát ze precies anders wil?
Is het constant dat hij dergelijk werk inlevert?
Is je zoon een kind dat snel snel zijn werk afraffelt?
Heeft hij problemen met de fijne motoriek?
Allemaal zaken die van invloed zijn en waar we vanaf hier geen zicht op hebben.
Ik zou zelf nooit op een dergelijke toon iets in de schriften bijschrijven. Ik probeer het altijd opbouwend te doen (bv. "Lastig he, die smalle lijntjes. Ik ga je helpen." oid). Maar goed, dat is ook een interpersoonlijke verschil.
Verder wil ik je meegeven om niet op élke slak zout te leggen. Als het verder prima is in de klas, zou ik hier niet meteen iets over gaan zeggen/vragen. Het is me de laatste tijd opgevallen dat je wel vaker erg snel een nogal ehm... ongenuanceerde (negatieve) mening hebt over school."Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
Niet alleen interpersoonlijk Moonah, ik denk eerder zelfs een internationaal verschil. Duitsers zijn nog altijd een stuk afstandelijker dan Nederlanders.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
Heeft de juf je zoon al geholpen met netter werken?
Heeft ze hem verteld wát ze precies anders wil?
Is het constant dat hij dergelijk werk inlevert?
Is je zoon een kind dat snel snel zijn werk afraffelt?
Heeft hij problemen met de fijne motoriek?
Ik zou zelf nooit op een dergelijke toon iets in de schriften bijschrijven. Ik probeer het altijd opbouwend te doen (bv. "Lastig he, die smalle lijntjes. Ik ga je helpen." oid). Maar goed, dat is ook een interpersoonlijke verschil.
Verder wil ik je meegeven om niet op élke slak zout te leggen. Als het verder prima is in de klas, zou ik hier niet meteen iets over gaan zeggen/vragen. Het is me de laatste tijd opgevallen dat je wel vaker erg snel een nogal ehm... ongenuanceerde (negatieve) mening hebt over school.
Ja sorryquote:Op woensdag 12 september 2012 13:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
Heeft de juf je zoon al geholpen met netter werken? Hij zegt van niet. Ik zie ook niks verbeterd in zn schrijfschrift.Heeft ze hem verteld wát ze precies anders wil?
Is het constant dat hij dergelijk werk inlevert? ene schrift (aantal keren)wel, andere schrift niet...Maar ze schrijft het alleen erbij als het slecht is, dat motiveert zo'n kind natuurlijk ook niet echt...Is je zoon een kind dat snel snel zijn werk afraffelt? Als ie de kans krijgt wel ja. Maar we zitten samen aan tafel en maken huiswerk, ik let dus op ofdat ie het goed en netjes schrijft.
Heeft hij problemen met de fijne motoriek? Dingen zoals strijkkralen kan hij prima doen, knippen lukt ook wel maar niet supernetjes, dus ja, misschien heeft ie wel moeite?
Verder wil ik je meegeven om niet op élke slak zout te leggen. Als het verder prima is in de klas, zou ik hier niet meteen iets over gaan zeggen/vragen. Het is me de laatste tijd opgevallen dat je wel vaker erg snel een nogal ehm... ongenuanceerde (negatieve) mening hebt over school.
Hij kan altijd gewoon geneeskunde gaan doen. Daar schrijven ze allemaal zo.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:00 schreef lady-wrb het volgende:
fijn dat het goed met Meike gaat!
PureEvil, ik vind het handschrift van je zoon wel meevallen, dat van L. is een stuk slechter. zal ik daar eens een foto van plaatsen?
ik had nog wel zo'n speciale dure pen voor hem aangeschaft en hem uit laten proberen.
ik kan helaas weinig verschil merken, ook hiermee maakt hij hanepoten.
als iemand nog een suggestie heeft... ik hou me aanbevolen.
duidelijk schrijven vind ik zo belangrijk.
als het doorgaat, komt er morgen een schoolvriendje mee. ze zitten niet bij elkaar in de klas, maar zijn op de een of andere manier met elkaar in contact gekomen. leuk hoor!
het kind woont helemaal in assendelft en L. gaat daar ook wel eens heen. dat is nog verder dan mijn werk![]()
quote:Op woensdag 12 september 2012 21:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hij kan altijd gewoon geneeskunde gaan doen. Daar schrijven ze allemaal zo.
Ben je al eens bij een ergotherapeut geweest?quote:Op woensdag 12 september 2012 21:07 schreef lady-wrb het volgende:
hij heeft een hele slechte fijne motoriek. ik weet echt niet meer wat ik daar nog aan kan doen.
nee, zou die er wat mee kunnen dan? ik ken ergotherapeuten eigenlijk alleen van het werkquote:Op woensdag 12 september 2012 21:36 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ben je al eens bij een ergotherapeut geweest?
Ja joh! Vreemd dat hij op de basisschool nooit is doorverwezen.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:19 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nee, zou die er wat mee kunnen dan? ik ken ergotherapeuten eigenlijk alleen van het werk
o had dat via de basisschool gekund?quote:Op woensdag 12 september 2012 22:27 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja joh! Vreemd dat hij op de basisschool nooit is doorverwezen.
Daar zat ik gisteren ook al over te denken. Nee dus....quote:Op woensdag 12 september 2012 22:30 schreef lady-wrb het volgende:
speaking of oxy... daar heb ik al een tijd niks van gezien.. iemand wel?
Ja. heb net een gesprek gehadquote:Op donderdag 13 september 2012 01:54 schreef Gaoxing het volgende:
PE is de juf van vorig jaar met je zoon meegegaan?
Wat heerlijk Grijsquote:Op donderdag 13 september 2012 12:04 schreef Grijs het volgende:
Even tussendoor:
Ik ben zo trots op D. ( 1 gymn.) Hij fietst elke morgen alleen naar school, staat al op voordat wij wakker worden, is elke morgen op tijd en begint tijdig aan z'n huiswerk. De eerste cijfers zijn ook al binnen: 2 tienen en een negen. Hij heeft het naar z'n zin op school en ik hoop dat dat zo blijft.
Vraag het even aan zijn moeder zou ik zeggen, dat lijkt me handiger.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:10 schreef flowerbox het volgende:
Ah, hier zitten jullie. Even een vraagje; mijn neefje wordt binnenkort 8 jaar. Ik wil hem graag een leuk shirt geven van zijn held. Iemand die hier weet wat voor maat een 8 jarige jonge heeft. Normale lengt maar wel heel dun voor zijn leeftijd.
Wat stoer zeg, gelukkig maar dat ze zich zo goed voelt dat ze wilde blijven. Al zal ze wel kapot zijn straksquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:12 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wauw wat super Grijs!!! Voor jezelf ook een lekker gevoel denk ik!
En Christan ook al zo op zijn gemak in zijn nieuwe klas, goeie beslissing geweest dus!
Meike zit alweer op school![]()
![]()
Ik wou eigenlijk eventjes met haar in de klas kijken vandaag, en wellicht dat ze dan een uurtje kon blijven, maar dametje wou meteen met de andere kindjes naar school, en gewoon de hele ochtend blijven...! Nou prima! Als het niet gaat belt juf wel!
Ze was zo blij haar vriendinnen en de juf weer te zien!
Nee joh, dan is de verrassing er afquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Vraag het even aan zijn moeder zou ik zeggen, dat lijkt me handiger.
Ah okee. Kun je het niet terloops doen? Toevallig maten ter sprake brengen?quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:21 schreef flowerbox het volgende:
Nee joh, dan is de verrassing er af![]()
Hij is inderdaad ongeveer 1m20. Bedankt!quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:24 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ah okee. Kun je het niet terloops doen? Toevallig maten ter sprake brengen?
Zo niet, dan zul je in moeten schatten hoe lang hij ongeveer is. Is ie bijvoorbeeld ongeveer 1m20 dan zou ik maat 128 kiezen (je kunt beter een maatje te groot hebben dan een maatje te klein).
Graag gedaanquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:26 schreef flowerbox het volgende:
Hij is inderdaad ongeveer 1m20. Bedankt!
Bedankt!quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:38 schreef Meimeltje het volgende:
Als hij 1.20 is dan is hij wel erg klein voor zijn leeftijd, maar dan zou maat 128 inderdaad goed moeten zijn.
Kyllian (bijna 6 jaar) is 1.15 m en heeft maat 116/122.
Mijn lange maar dunne 8 jarige draagt maat 140-146 maar als je iets bij Coolcats wil kopen zou ik eerder voor 134 gaan. Alhoewel ie met een grotere maat langer vooruit kan. Beetje letten op de pasvorm. Smal en lang. Niet van die vierkante blokken want dat ziet er niet uit (vind ik) op zo'n gespierde spijkerquote:Op vrijdag 14 september 2012 09:21 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Nee joh, dan is de verrassing er af![]()
Da's niet normale lengte voor 8quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:26 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Hij is inderdaad ongeveer 1m20. Bedankt!
Mijn achtjarige idem dito.quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Mijn lange maar dunne 8 jarige draagt maat 140-146 maar als je iets bij Coolcats wil kopen zou ik eerder voor 134 gaan. Alhoewel ie met een grotere maat langer vooruit kan. Beetje letten op de pasvorm. Smal en lang. Niet van die vierkante blokken want dat ziet er niet uit (vind ik) op zo'n gespierde spijker
Ah, ok, ik dacht alquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:06 schreef Rewimo het volgende:
Ehm, mijn 1.20 was maar een voorbeeldDie van mij paste daar met 8 ook allang niet meer in
Ja maar Flowerbox zei dat hij idd ongeveer 1.20 wasquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:06 schreef Rewimo het volgende:
Ehm, mijn 1.20 was maar een voorbeeldDie van mij paste daar met 8 ook allang niet meer in
Maar Flowerbox beaamt t!quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:06 schreef Rewimo het volgende:
quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:10 schreef Meimeltje het volgende:
Ja maar Flowerbox zei dat hij idd ongeveer 1.20 was
Ja dat snap ik. Ik denk toch dat het handiger is om het even na te vragenquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:12 schreef debuurvrouw het volgende:
Maar Flowerbox beaamt t!dus vandaar...
quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:14 schreef Rewimo het volgende:
Ja dat snap ik. Ik denk toch dat het handiger is om het even na te vragen
Kloptquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:25 schreef Gaoxing het volgende:
Veel handiger. Je kunt je, zelfs als het je eigen kind is, flink vergissen
Hij loopt graag op Nikes, dus dat is prima te doenquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:53 schreef livelink het volgende:
Zijn er nog 'niet-volwassen' leuke schoenen te kopen in zo'n maat eigenlijk?
Jeetjequote:Op vrijdag 14 september 2012 11:10 schreef Gaoxing het volgende:
Ik hoorde trouwens laatst dat heel veel Aziatische meisjes hier groeihormonen krijgen. Blijkbaar worden die zonder al te veel problemen voorgeschreven omdat 'het beter is om lang te zijn'. Zo bizar.....
* flowerbox is niet zo goed in schatten van lengtes, leeftijden en schoenmaten vandaar mijn vraag. Dus als Rewimo had gezegd als voorbeeld 1m60 had ik het ook geloofdquote:Op vrijdag 14 september 2012 10:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar Flowerbox beaamt t!dus vandaar...
is ze alweer bijna 6?quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:08 schreef snoopy het volgende:
Mijn 8-jarige past nog steeds in maat 128. Zijn bijna 6-jarige zus ook
quote:Op vrijdag 14 september 2012 10:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Klopt
Over groot gesproken, van de week kwamen meneers nieuwe schoenen binnen: maat 43
Ja, jouw zoon is meer van de onderste groeilijnquote:
hoho, we zijn net de 1 meter 50 gepasseerdquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, jouw zoon is meer van de onderste groeilijn
Het is nog steeds een scheetje maar soms noemen we haar Little Miss Dragonquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:41 schreef lily het volgende:
ja, dat groeit maar allemaal ..
mijn jongens lopen alleen maar op sneakers, iets anders willen ze absoluut niet
[..]
is ze alweer bijna 6?
(ik heb ooit een enkele foto van haar gezien en ik vond het toen echt een scheetje)
Christan zit denk ik rond de 1,60 nu. Maat 164 van broek, soms al groter en voor shirts 176/S.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:23 schreef lady-wrb het volgende:
hoho, we zijn net de 1 meter 50 gepasseerd
maat 146/152 met schoenmaat 37,5 dus
pa heeft maat 40 en ik 38/39, dus maat erg groot gaat het hier niet worden, gok ik
Zou je denken he? Maar het past natuurlijk helemaal in de botox/plastische chirurgie cultuur. Boeddha dacht daar vast anders over...quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:15 schreef Rewimo het volgende:
[..]
JeetjeJe zou toch zeggen dat het niet zo erg is om niet zo lang te zijn omdat Aziaten over het algemeen klein van stuk zijn.
Maar dan zijn jullie als ouders ook allebei lang en jullie zoon ookquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:49 schreef Verida het volgende:
lengte wijten aan groeihormonen in het vlees vind ik een beetje kort door de bocht, mijn dochter is 1.92 en heeft tot haar zestiende geen vlees gegeten, ook niet als baby, ze lustte het gewoon echt niet. Mij is altijd verteld dat bij meisjes de groeihormonen zich omzetten tot geslachtshormonen, dus als de menstruatie begint groei je niet veel meer. Mijn dochter is inderdaad wel laat gaan menstrueren, maar was ook genetisch verwacht lang te worden. Mijn man is 1.98 en ik 1.80 dus de verwachting was wel dat zij rond de 1.87 uit zou komen. Hormonen om de groei te remmen hebben wij voor bedankt aangezien er toen nog geen effect op de lange termijn (vruchtbaarheid e.d.) bekend was.
nou wie weet waar hij in die 7 jaar die hij nog te gaan heeft, uitkomtquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:57 schreef Verida het volgende:
Jongens kunnen vaak tot hun 20e doorgroeien. Overigens ben ik zelf uit het niets zo lang geworden, Ik ben langer dan mijn vader was en mijn moeder en drie zussen zijn allemaal maar rond de 1.65. Alleen mijn broer is iets langer dan ik.
ha, de eerste schoolwekenbluesquote:Op vrijdag 14 september 2012 19:35 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik ff onwijs spuien.
Op school en de opvang hoor ik alleen maar dat het zo goed gaat en dat ze zo gezellig is. En dan komt m'n monster thuis en dan heb ik alleen maar huilen? Krijsen? Zusje irriteren?
Behang en plaksel please?
Jaquote:
glasweefselbehang neem ik aan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:35 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik ff onwijs spuien.
Op school en de opvang hoor ik alleen maar dat het zo goed gaat en dat ze zo gezellig is. En dan komt m'n monster thuis en dan heb ik alleen maar huilen? Krijsen? Zusje irriteren?
Ik heb even geen idee. Echt gezellig is het gewoon niet.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
glasweefselbehang neem ik aan?
o wat frustrerend tico. moe? ziekte onder de leden? ergens problemen mee en thuis afreageren?
moeilijk hoor
en als je het haar vraagt? weet ze zelf waarom ze zo doet?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb even geen idee. Echt gezellig is het gewoon niet.
bij mij ook, alleen had dat te maken met de autistische trekjes die toen steeds duidelijker werden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:42 schreef Troel het volgende:
Hier was het toen gelukkig wel echt een fase
Dat was hier toen al "onder controle" natuurlijkquote:Op vrijdag 14 september 2012 19:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
bij mij ook, alleen had dat te maken met de autistische trekjes die toen steeds duidelijker werden.
Momenteel krijg ik geen antwoord of gromt zequote:Op vrijdag 14 september 2012 19:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en als je het haar vraagt? weet ze zelf waarom ze zo doet?
En als je haar eten in een voerbak op de grond zet, eet ze dan wel gewoon? (Onder het motto "ah, je speelt alsof je een hondje bent" en daarin meegaan)quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Momenteel krijg ik geen antwoord of gromt ze
Ik denk dat ik het bord dan naar m'n hoofd krijg.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:48 schreef Troel het volgende:
[..]
En als je haar eten in een voerbak op de grond zet, eet ze dan wel gewoon? (Onder het motto "ah, je speelt alsof je een hondje bent" en daarin meegaan)
vast niet pedagogisch verantwoord, maar ik doe ook wel eens mee als de jongens vinden dat de huiskamer een zee is en dat je enkel op de kussens mag lopen
wel iets anders, maar toch, misschien krijg je een reactie
Ha kijk nu herken ik iets van je Ticoquote:Op vrijdag 14 september 2012 19:35 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik ff onwijs spuien.
Zo lang mogen ze helemaal niet blijven van mequote:Op vrijdag 14 september 2012 21:28 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ja...Zo ongeveer als ze het huis uit gaan rond hun 30e...
quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:13 schreef simmu het volgende:
tis herkenbaar hoor, selene ook, en haar vriendinnetje ook. eigenlijk alle kindjes die ik ken wel nu ff. we zijn hier nu net 2 weken bezig met school en het is een ISSUE! maar ook leuk en spannend en tof en gym is sinds vandaag ook weer begonnen en nieuwe kindjes en bekende kindjes (van de psz) en hun groep is 2in1 (groep 1 en 2 is dit semester samen) en tis allemaal ff heel moeilijk.
even doorbijten. het komt echt weer goed:*
Oh het perfecte kind heeft last van de eerste weken schoolblues....quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:35 schreef Ticootje het volgende:
Mag ik ff onwijs spuien.
ik hoop het?quote:Op zaterdag 15 september 2012 09:36 schreef freecell het volgende:
Oempf, hier ook een net-gestarte kleuter
Ik blijf waarschuwen en sturen en dat past helemaal niet bij me.
Gelukkig zoekt hij ook zelf de rust wel op (even alleen bovenspelen nu, zonet even op de bank, filmpje, dekentje...)
Maar men, wat een rothumeur! En GILLEN als broertje niet helemaal doet wat hij wil. En ik kan niet tegen gillenen broertje hoort het toch niet
Maar hij heeft het superleuk op school, dus we gaan gewoon doorHet gaat vanzelf over toch?
Het is wat hè meid?quote:Op zaterdag 15 september 2012 07:58 schreef Muks het volgende:
[..]
Oh het perfecte kind heeft last van de eerste weken schoolblues....![]()
Tja meid hier moet je door heen enne de puberteit komt er gewoon vrolijk achteraan
Veel knuffelen, bijtanken en accepteren.
Hier alle drie om 06.00 wakker, onze opsta tijd... gelukkig konden we alle drie ook nog ff weer inslapen voor een anderhalf uur extra. De moppers/jengel etc gaat op de middelbare gewoon door hoor, al is het wel minder en verklaarbaar door te weinig slaap. En een portie hormonen om U tegen te zeggen maar goed, die dammen we wel in![]()
Gaox ik herken het wel : de regels zijn ook hier weer aangehaald en dat wordt eigenlijk prima geaccepteerd. (heb jij je PM al gelezen ?)
Dat is geen fasequote:Op zaterdag 15 september 2012 21:57 schreef Meimeltje het volgende:
Dan heb ik nu het perfecte kind overgenomen![]()
Geen gedoe hier op dit moment, hij heeft het super naar z'n zin op zn nieuwe school en bso en gelukkig geen dwars gedoe thuis.
Ik hoop dat dit geen fase is
zullen we een clubje oprichten??quote:
wat jij wilquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:05 schreef livelink het volgende:
De gestoorden? Ik denk wel dat ik door de ballotage kom, ja.
Aan de andere kant is het niet reeel om van mijn kinderen een opgeruimde kamer te verwachten, geloof ik. Ik geef zelf niet geheel het goede voorbeeld op dat punt.
Wat fijn voor je jongste snoepje, Snoopy. Lekker dat ze op haar plek zit nu. Hopelijk blijft het de rest van haar schooltijd zo.
Ik ook niet normaal, maar we hebben hier ingesteld dat we in het weekend met z'n allen tegelijk een dagdeel aan onzin zoals opruimen doen. Dus de radio heeeeel hard aan, ik bezig met de was enzo, Isa met haar kamer en papa met de stofzuiger door het huis. En dan allemaal heel hard en heel vals meezingen met de muziek... Het wordt er bijna leuk van.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:05 schreef livelink het volgende:
Aan de andere kant is het niet reeel om van mijn kinderen een opgeruimde kamer te verwachten, geloof ik. Ik geef zelf niet geheel het goede voorbeeld op dat punt.
Wat fijn voor je jongste snoepje, Snoopy. Lekker dat ze op haar plek zit nu. Hopelijk blijft het de rest van haar schooltijd zo.
Dat hoop ik ookquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:05 schreef livelink het volgende:
Dat dusquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:49 schreef snoopy het volgende:
Waarom is hij dit jaar niet naar groep 3 gegaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:53 schreef snoopy het volgende:
Haha, dat was hier ook met de F van Patat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je broer moet ongeveer even oud zijn als ikquote:Op zaterdag 15 september 2012 23:32 schreef livelink het volgende:
Ik heb een schriftje van mijn oudste broer uit groep 3. Dan moest je bij een stempeltje het juiste woord schrijven.
Bij een stempeltje van een olifant, moest het woord Sam geschreven worden, maar hij had olifant geschreven. En bij een stempeltje van een schoorsteen moesten ze het woord rook schrijven, maar hij had schoorsteen opgeschreven. En die juf had ze allebei keihard fout gerekend. Gewoon een streep erdoor![]()
Ze zijn inmiddels toch wat vooruit gegaan op het gebied van begaafdheid
na tíg probeersels, anti pukkel en mee-eter creme van essence (kruidvat) in combi met de reinigingsdoekjes/pads tegen puistjes (die kocht ik bij de action). Dit werkt prima voor mijn grote.quote:Op maandag 17 september 2012 19:12 schreef lady-wrb het volgende:
teatree had ik al in huis (ik ben ellende graag voor) ga ik zo eens proberen.
en scrubben, mag dat? of een masker?
ik heb echt geen idee en al die sites zeggen wat anders
oh, ik zeg altijd tegen de kinderen, niets invullen is altijd fout...quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:34 schreef snoopy het volgende:
Jemig livelink, da's toch ook treurig.
Voor de vakantie keken we op school met IB-er naar de rekencitotoets van jongste. Dat zijn meerkeuzevragen. Bleek dat als ze iets niet 100% wist, ze niets had ingevuld. Dus dan wordt het sowieso fout gerekend, ook al weet je het antwoord voor 99% zeker maar vul je niets in. Zoveel is er dus ook weer niet veranderd. Helaas.
Fijn te lezen!quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:01 schreef p_iglet het volgende:
De reden voor nu geen groep 3 was vooral logistiek van aard.
Hij is echt net 5... en groep 3 werd op zijn school 2x een overvolle groep 3/4 combi van 30+ leerlingen met in beide klassen een onervaren juf.
Cognitief en sociaal was versnellen geen punt. Maar of je van een net 5 jarige mag verwachten dat hij zelfstandig zijn eigen programma werkt is wel weer wat anders. Hij is het niveau van groep 3 cognitief al voorbij, dus daarin gewoon klassikaal meedraaien was ook geen optie.
Er is uitgebreid over gesproken en lang getwijfeld.
Hij is omdat hij in zijn vorige klas geen aansluiting meer overhield toen zijn vriendjes naar groep 3 gingen en geen klik had met de juf van kleuterklas gewisseld. Nu heeft hij een zeeeeer ervaren kleuterjuf met zelf een inmiddels volwassen hoogbegaafde zoon, die ook opgeleid is tot kleuter -IBer en een uitdaging in Pepijn ziet. En er zitten nu 18 kleuters in zijn klas, groeit uit tot 25.
Kortom vooralsnog pakt het beter uit dan we hadden durven hopen.
Die ortho is killing idd, wat een bedragen voor 5 minuten controle en om nog maar niet te spreken voor het aanbrengen van een beugel.... kassa...quote:Op dinsdag 18 september 2012 11:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik blijf gewoon bij wassen met water en milde zeep. ze hebben wel wat onzuiverheden, maar hoort ook bij puberen. Ik wil er niet zo op focussen.
Tenzij ze zo heftig krijgen als Buum had. Maar dan ga ik idd naar de dermatoloog en de schoonheidsspecialiste. Hopelijk hebben ze mijn huis geerft. Ze hebben tenslotte helaas ook al zijn gebit.( dubbele ortho-afspraak dus. heb nu al pijn in mijn portemonnee.
)
nieuwe zwarte jas kopenquote:Op dinsdag 18 september 2012 14:31 schreef lady-wrb het volgende:
mijn briljantino komt net thuis met zijn witte jas onder de kettingsmeer
ongelukje ma
leuk hoor, maar nu?
wie heeft tussen het woud van oplossingen DE oplossing voor dit probleem?
Dreft!quote:Op dinsdag 18 september 2012 14:31 schreef lady-wrb het volgende:
mijn briljantino komt net thuis met zijn witte jas onder de kettingsmeer
ongelukje ma
leuk hoor, maar nu?
wie heeft tussen het woud van oplossingen DE oplossing voor dit probleem?
Is het een Dora jas dan?quote:Op dinsdag 18 september 2012 13:23 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben blij dat wij zo ver nog niet zijn..
Onze meest lastige kwestie is op dit moment of ik de afschuwelijke jas moet kopen voor haar omdat ze die zo graag wil..
+1quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Alleen de bontrand is voor mij een reden om m niet te willen kopen.
bontrand is een raar woord, bondrand.quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:16 schreef debuurvrouw het volgende:
Alleen de bontrand is voor mij een reden om m niet te willen kopen.
zo`n zilveren toevallig?quote:Op dinsdag 18 september 2012 19:47 schreef Vicky het volgende:
Ik heb voor Ambr en Tess een jas gekocht bij de Zeeman... zag ze hangen en vond het leuke jassen.
Sneu...quote:Op dinsdag 18 september 2012 16:51 schreef Rewimo het volgende:
Hier kwam meneer duizelig en klagend over: niet kunnen lezen thuis. Met een +1 leesbrilletje van mij kan hij wel prima lezen dus gaan we volgende week naar de oogarts.
Nee, want daar konden we pas in jan (Goch) of dec (Kleve) terecht. En in NL dinsdag alquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:00 schreef PureEvil het volgende:
Sneu...
Ga je in duitsland naar de oogarts?
Ah kijk aan! Mooi!quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, want daar konden we pas in jan (Goch) of dec (Kleve) terecht. En in NL dinsdag al
O welke was dat? Ik vond er 3, eentje was dicht, de ander nam niet op en nummer 3 had pas in december plaats. Niet handig met een kind dat naar school moetquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:05 schreef PureEvil het volgende:
Ah kijk aan! Mooi!
(wees blij dat je niet naar kleve hoeft trouwens....rare mensen die artsen daar..![]()
willen je kind 3x in zn oog druppelen, 'och wil tie niet..? nou jammer dan, volgende keer beter')
volgens mij dr wolfgang, zit vlakbij de bouwmarkt iig. (ook nog eens klote parkeren!)quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
O welke was dat? Ik vond er 3, eentje was dicht, de ander nam niet op en nummer 3 had pas in december plaats. Niet handig met een kind dat naar school moet
Ja daar gaan wij ook heenquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:40 schreef PureEvil het volgende:
volgens mij dr wolfgang, zit vlakbij de bouwmarkt iig. (ook nog eens klote parkeren!)
Ze hebben idd lange wachttijden, dat had ik toen ook...schiet totaal niet op![]()
(wij zitten nu in nl, zh pantein in boxmeer)
Ah fijn, en daar kwam je bij school pas achter zekerquote:Op woensdag 19 september 2012 08:35 schreef simmu het volgende:
tralalalalol, wij hebben geleerd wat "leerkrachtendag" betekent:
geen school![]()
![]()
oops.
quote:Op woensdag 19 september 2012 08:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ah fijn, en daar kwam je bij school pas achter zeker
Dat hadden wij dit jaar ook voor het eerst. Die dag is om je in te werken in de groep, alle toetsen van het voorgaande jaar te analyseren, op basis daarvan doelen en plannen op te stellen voor de eerste helft van het schooljaar. Per vak per kind.quote:Op woensdag 19 september 2012 09:54 schreef Meimeltje het volgende:
Hier hadden we de eerste studiedag al precies een week na het begin van school![]()
Ik snap ook dat het zeker ergens goed voor isquote:Op woensdag 19 september 2012 10:00 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dat hadden wij dit jaar ook voor het eerst. Die dag is om je in te werken in de groep, alle toetsen van het voorgaande jaar te analyseren, op basis daarvan doelen en plannen op te stellen voor de eerste helft van het schooljaar. Per vak per kind.
Best fijn dat daar een studiedag voor wordt ingepland, anders moet het wéér in je eigen vakantie.
De eerste 2 weken gingen eigenlijk prima. En sinds halverwege vorige week is het weer drama. Van de verhuizing merken we eigenlijk nog maar heel weinig (nou ja we hebben wel door dat we in een ander huis wonen hoor ) maar de meiden hebben hun draai helemaal gevonden. Er komen bijna dagelijks vriendinnetjes langs of ze gaan buiten spelen. iets dat in het vorige huis minder spontaan kon omdat we aan een drukke weg en op vijf hoog woonden.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:39 schreef snoopy het volgende:
Stiemie, komt het niet gewoon omdat ze weer in het ritme moet komen van school en misschien door de veranderingen van de verhuizing?
Hier merk ik ook dat jongste moe is en dus (iets) minder kan hebben, alhoewel het al stukken beter is dan afgelopen schooljaar
dat is een slimme! ga ik ook doenquote:Op woensdag 19 september 2012 13:55 schreef Pvoesss het volgende:
Van dat ze weer rond aan het stuiteren is![]()
Bespreken jullie de dag Stiemie voor het naar bed gaan?
Wat ik doe en helemaal als ik merk dat haar iets dwars zit is er niet naar vragen ( want dan komt er toch niets uit) maar het leukste van de dag benoemen en het minst leuke. Zo krijg ik altijd wat kleine fragmenten van haar school leven
Ik ben al eens bij een opticien geweest met hem maar daar kwam niet echt iets uit. Beetje twijfelgeval zeg maar. Is ook alweer een jaar geleden of zo. Dus dan liever nu een officiële meting, zeker omdat ie met een +1 bril (zo'n simpel ding van een paar euro) wel scherp ziet.quote:Op woensdag 19 september 2012 14:47 schreef Nijna het volgende:
Rewimo, waarom niet gewoon naar de opticien/optometrist?
Erg leuke jas! Kyllian heeft de jongensversiequote:Op woensdag 19 september 2012 13:30 schreef Pvoesss het volgende:
Zo ik heb X. een andere jas aan weten te smeren.
Was ook nog eens de helft goedkoperen gewoon bij de hema
![]()
![]()
[ afbeelding ]
dat doen wij de laatste jaren op een studiedag, naar de Efteling gaan.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:39 schreef snoopy het volgende:
Wij hadden afgelopen maandag een studiedag en dus hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt de Efteling eens te bezoeken. Blijkbaar hadden heel veel scholen studiedag want het was nog best druk
Hier hadden ze maandag al margedagquote:Op woensdag 19 september 2012 11:52 schreef Troel het volgende:
Hier hebben ze vanmiddag de eerste studiemiddag
de pads zijn gekocht, de tube ga ik morgen halen, tegelijk met de rest van de teatree-lijn.quote:Op maandag 17 september 2012 21:19 schreef moussy het volgende:
Nou, makkelijker kan ik het je niet maken
[ afbeelding ]
in een rolstoel kan je mooi de rijen omzeilenquote:Op woensdag 19 september 2012 19:31 schreef easy-going het volgende:
[..]
dat doen wij de laatste jaren op een studiedag, naar de Efteling gaan.
Staat 31 oktober op de planning, ben ik misschien net gipsvrij
o maar ik weet wel wat ik daarmee aanmoet hoor. ik kom ze in mijn werk ook tegen. handschoenen tot onder de oksels en betadine. en veel handhygiëne toepassen. dat komt wel goed.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Da's een bacteriele infectie en zéér besmettelijk! Niet! Aankomen, tenzij bij de huisarts.
Ook bij een twijfelgeval kan een bril heel veel schelen.quote:Op woensdag 19 september 2012 17:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik ben al eens bij een opticien geweest met hem maar daar kwam niet echt iets uit. Beetje twijfelgeval zeg maar. Is ook alweer een jaar geleden of zo. Dus dan liever nu een officiële meting, zeker omdat ie met een +1 bril (zo'n simpel ding van een paar euro) wel scherp ziet.
Ik denk dat het nu geen twijfelgeval meer isquote:Op woensdag 19 september 2012 22:27 schreef moussy het volgende:
Ook bij een twijfelgeval kan een bril heel veel schelen.
Ja, dat hadden we ookmal bedacht ( maar ik denk dat ik ergens in kan dan)quote:Op woensdag 19 september 2012 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
in een rolstoel kan je mooi de rijen omzeilen
Ik had hem bij twijfel wel een bril gegeven, wordt toch vergoedquote:Op woensdag 19 september 2012 22:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik denk dat het nu geen twijfelgeval meer is
Dus niet.... Verzekering vergoed geen brillen meer.quote:Op woensdag 19 september 2012 23:19 schreef moussy het volgende:
[..]
Ik had hem bij twijfel wel een bril gegeven, wordt toch vergoed
echt wel, zit/zat zelfs in het basispakket.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:20 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dus niet.... Verzekering vergoed geen brillen meer.
Daar heb ik me nog niet eens mee bezig gehouden eerlijk gezegd. Als ie een bril moet, moet ie een bril. Hij is in NL verzekerd via CVZ, ik zal eens kijken hoe dat werkt, ik heb er nog nooit iets hoeven declareren. Tot nu toe zijn we alleen in DLD met hem bij artsen geweest en daar zie je nooit iets van terug qua rekeningen.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:20 schreef PureEvil het volgende:
uiteraard! maar 't is toch wel fijn als je iets van de kosten zou terugkrijgenquote:Op donderdag 20 september 2012 08:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Daar heb ik me nog niet eens mee bezig gehouden eerlijk gezegd. Als ie een bril moet, moet ie een bril. Hij is in NL verzekerd via CVZ, ik zal eens kijken hoe dat werkt, ik heb er nog nooit iets hoeven declareren. Tot nu toe zijn we alleen in DLD met hem bij artsen geweest en daar zie je nooit iets van terug qua rekeningen.
Slimme jongen!quote:Op donderdag 20 september 2012 08:23 schreef PureEvil het volgende:
Dus hij zegt, nou dan vraag ik het wel aan sinterklaas !
Ligt helemaal aan de verzekering natuurlijk hequote:Op donderdag 20 september 2012 08:20 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Hier geloven de jongens niet in Sinterklaas. Ruben was vorig jaar echt helemaal over de zeik en ik vond het toen verstandiger hem te vertellen dat het de papa's en de mama's zijn die de cadeautjes kopen en dat "Sinterklaas" iemand is die verkleed is. Net zoals Kabouter Plop, Piet Piraat en noem maar op.quote:Op donderdag 20 september 2012 08:23 schreef PureEvil het volgende:
ff wat anders......geloven jullie kids nog in sint? Wesley wordt in december 9 jaar, en ik had gehoopt dat ie het nu toch wel zou weten...(of hij houdt zich dom?)
Ik ben ondertussen al op ebay aan het kijken voor kadootjes, want hij wil lego star wars, en ik heb gezegd dat ik dat belachelijk duur vind (voor zn verjaardag) Dus hij zegt, nou dan vraag ik het wel aan sinterklaas !
Jullie ook al een beetje aan het rondkijken voor dingetjes of nog lang niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |