quote:Iedere 3e donderdag in september is het "Leidsterdag". In het jaar 2002 is de 'Dag van de Leid(st)er en Gastouder' in het leven geroepen door de Landelijke Wervingscampagne voor de Kinderopvang, om het werk van kinderleid(st)er te promoten.
De Dag van de Leidster wordt altijd gehouden op de derde donderdag van september.
Het zijn dus wel echt twee aparte dagenquote:De Dag van de Leraar is de Nederlandse variant van de internationale World Teachers’ Day. De Dag van de Leraar valt in de Nationale Onderwijsweek en is bedoeld als een feestdag voor alle leraren in Nederland. Op deze dag wordt wereldwijd stilgestaan bij het belang van onderwijs. In Nederland wordt op deze dag de docent van het jaar bekend gemaakt.
"Onderwijs is zowel een mensenrecht op zich als een onontbeerlijk middel om andere mensenrechten te realiseren. Als een hefboomrecht is onderwijs immers het voornaamste hulpmiddel dat economisch en sociaal gemarginaliseerde volwassenen en kinderen in staat stelt om zichzelf uit de armoede te halen en de middelen te verwerven om ten volle deel te nemen aan het leven van hun gemeenschap. Onderwijs is essentieel om vrouwen in staat te stellen voor zichzelf op te komen, kinderen te beschermen tegen uitbuiting, gevaarlijk werk en seksuele uitbuiting, mensenrechten en democratie te bevorderen, het milieu te beschermen en de bevolkingsaangroei onder controle te houden. Meer en meer wordt onderwijs erkend als een van de beste investeringen die een overheid kan doen. Maar het belang van onderwijs ligt niet enkel op praktisch vlak: een goed opgeleide, verlichte en actieve geest, in staat vrij en op vele gebieden rond te dwalen, is een van de vreugden en beloningen van het menselijk bestaan."
(Het recht op onderwijs (art.13), 08/12/99. E/C.12/1999/10, CESCR.)
Zie ook: www.deleraarvanhetjaar.nl en www.dagvandeleraar.nl
Wij (ik) heb al twee keer een omlijst gedicht gekregen van de directeur. En een stempelset van de adjunct.quote:Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef livelink het volgende:
Wat zou je willen merken, Muks? Ik neem aan dat je er niet op zit te wachten dat alle leerlingen ineens met cadeautjes en frutseltjes aan komen zetten?
Een gebakje van de directeur is dan nog wel leuk vind ik. Dat soort dingen maakt inderdaad dat je je gewaardeerd voelt.
Precies dat laatste, gewoon een kleine blijk van waarderingquote:Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef livelink het volgende:
Wat zou je willen merken, Muks? Ik neem aan dat je er niet op zit te wachten dat alle leerlingen ineens met cadeautjes en frutseltjes aan komen zetten?
Een gebakje van de directeur is dan nog wel leuk vind ik. Dat soort dingen maakt inderdaad dat je je gewaardeerd voelt.
Phoe, nou! Dat lijkt me ook erg naar....quote:Op maandag 10 september 2012 22:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ben wel 10 jaar ouder in een dag... Want och wat is dat moeilijk om achter te laten en haar te zien
rewimo kan dit wellicht uitleggen/verklaren ?quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:38 schreef PureEvil het volgende:
beterschap voor Meike!
Fijn dat alles is goedgegaan!
(Mag ik trouwens vragen waarom dat ze in het zh was? Ik weet niet ofdat verteld is hier?)
Gisteren had de juf in het schrijfschrift van wesley geschreven dat ie niet met vulpen mocht schrijven...Ik aan wesley gevraagd, waarom niet dan? Nou..omdat ik geen füller fuhrenschein heb...(vulpen diploma)Hij zit nu in klas 2 (groep 4)
Ik vind het stom
Helaas niet, ik heb er nog nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:16 schreef Muks het volgende:
rewimo kan dit wellicht uitleggen/verklaren ?
Misschien is het handig eerst te vragen waarom niet. Misschien is er wel een hele goede, duidelijke reden voor.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:38 schreef PureEvil het volgende:
Gisteren had de juf in het schrijfschrift van wesley geschreven dat ie niet met vulpen mocht schrijven...Ik aan wesley gevraagd, waarom niet dan? Nou..omdat ik geen füller fuhrenschein heb...(vulpen diploma)Hij zit nu in klas 2 (groep 4)
Ik vind het stom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:08 schreef PureEvil het volgende:
Net ff foto gemaakt van zn 2 schrijfschriften;
Mét commentaar van de juf. dus...wat vinden jullie?
Heeft de juf je zoon al geholpen met netter werken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft ze hem verteld wát ze precies anders wil?
Is het constant dat hij dergelijk werk inlevert?
Is je zoon een kind dat snel snel zijn werk afraffelt?
Heeft hij problemen met de fijne motoriek?
Allemaal zaken die van invloed zijn en waar we vanaf hier geen zicht op hebben.
Ik zou zelf nooit op een dergelijke toon iets in de schriften bijschrijven. Ik probeer het altijd opbouwend te doen (bv. "Lastig he, die smalle lijntjes. Ik ga je helpen." oid). Maar goed, dat is ook een interpersoonlijke verschil.
Verder wil ik je meegeven om niet op élke slak zout te leggen. Als het verder prima is in de klas, zou ik hier niet meteen iets over gaan zeggen/vragen. Het is me de laatste tijd opgevallen dat je wel vaker erg snel een nogal ehm... ongenuanceerde (negatieve) mening hebt over school."Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
Niet alleen interpersoonlijk Moonah, ik denk eerder zelfs een internationaal verschil. Duitsers zijn nog altijd een stuk afstandelijker dan Nederlanders.quote:Op woensdag 12 september 2012 13:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
Heeft de juf je zoon al geholpen met netter werken?
Heeft ze hem verteld wát ze precies anders wil?
Is het constant dat hij dergelijk werk inlevert?
Is je zoon een kind dat snel snel zijn werk afraffelt?
Heeft hij problemen met de fijne motoriek?
Allemaal zaken die van invloed zijn en waar we vanaf hier geen zicht op hebben.
Ik zou zelf nooit op een dergelijke toon iets in de schriften bijschrijven. Ik probeer het altijd opbouwend te doen (bv. "Lastig he, die smalle lijntjes. Ik ga je helpen." oid). Maar goed, dat is ook een interpersoonlijke verschil.
Verder wil ik je meegeven om niet op élke slak zout te leggen. Als het verder prima is in de klas, zou ik hier niet meteen iets over gaan zeggen/vragen. Het is me de laatste tijd opgevallen dat je wel vaker erg snel een nogal ehm... ongenuanceerde (negatieve) mening hebt over school.
Ja sorryquote:Op woensdag 12 september 2012 13:17 schreef Moonah het volgende:
[..]
Heeft de juf je zoon al geholpen met netter werken? Hij zegt van niet. Ik zie ook niks verbeterd in zn schrijfschrift.Heeft ze hem verteld wát ze precies anders wil?
Is het constant dat hij dergelijk werk inlevert? ene schrift (aantal keren)wel, andere schrift niet...Maar ze schrijft het alleen erbij als het slecht is, dat motiveert zo'n kind natuurlijk ook niet echt...Is je zoon een kind dat snel snel zijn werk afraffelt? Als ie de kans krijgt wel ja. Maar we zitten samen aan tafel en maken huiswerk, ik let dus op ofdat ie het goed en netjes schrijft.
Heeft hij problemen met de fijne motoriek? Dingen zoals strijkkralen kan hij prima doen, knippen lukt ook wel maar niet supernetjes, dus ja, misschien heeft ie wel moeite?
Allemaal zaken die van invloed zijn en waar we vanaf hier geen zicht op hebben.
Ik zou zelf nooit op een dergelijke toon iets in de schriften bijschrijven. Ik probeer het altijd opbouwend te doen (bv. "Lastig he, die smalle lijntjes. Ik ga je helpen." oid). Maar goed, dat is ook een interpersoonlijke verschil.
Verder wil ik je meegeven om niet op élke slak zout te leggen. Als het verder prima is in de klas, zou ik hier niet meteen iets over gaan zeggen/vragen. Het is me de laatste tijd opgevallen dat je wel vaker erg snel een nogal ehm... ongenuanceerde (negatieve) mening hebt over school.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |