abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 april 2013 @ 23:03:31 #251
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_124775700
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef JK1982 het volgende:
Al met al denk ik dat jullie beter bepaalde users direct aan kunnen spreken of sancties moeten opleggen, en niet maar weer voor de zoveelste keer moeten dreigen om het topic te sluiten.
Jullie hoeven je echt niet te gedragen als kinderjuf, maar jullie kiezen daar zelf voor..

En daardoor krijg ik wel een beetje het idee dat ik voortaan al mijn posts op een weegschaaltje moet leggen. Want o wee als het niet in goede aarde valt bij Anne en SD.\
In de quote vanwege waarheid.

Ik post (zoals men hier al zegt) zo goed en kwaad als het kan ontopic, beantwoord evt. vragen, maar zoals het nu gaat word ook ik gestraft. Ja de groeten zeg, ik zal nog eens een constructieve bijdrage leveren :z

Er moet ruimte zijn voor een lolletje, als er mensen zijn die structureel onzin mekkeren, dan pak je die aan.
pi_124775772
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef JK1982 het volgende:

Dit dus.. Ik ontken overigens echt niet dat er soms wel erg veel geluld wordt, maar aan de andere kant is dat misschien ook een beetje inherent aan het weer nu. Er wordt nu eenmaal nog niet niet zoveel gereden. De keerzijde is dat als er straks weer meer gereden wordt, er misschien nóg meer geluld wordt.

Al met al denk ik dat jullie beter bepaalde users direct aan kunnen spreken of sancties moeten opleggen, en niet maar weer voor de zoveelste keer moeten dreigen om het topic te sluiten.
Jullie hoeven je echt niet te gedragen als kinderjuf, maar jullie kiezen daar zelf voor..

En daardoor krijg ik wel een beetje het idee dat ik voortaan al mijn posts op een weegschaaltje moet leggen. Want o wee als het niet in goede aarde valt bij Anne en SD.
Misschien is het ook wel inherent aan het weer, maar om nou elke ochtend te posten dat het kutweer is en dat je met de auto gaat?
Het is geen verplichting om te posten, het topic móet niet vol hoor. Maar dat idee krijg ik van een aantal users dus wel. Waar we voorheen 5 dagen met een topic deden, doen we er nu 1-2 dagen mee en staat het topic voornamelijk vol met one-liners van dezelfde users.

Moeten we die users direct aanspreken? Misschien wel, maar aangezien het meestal een aantal users zijn die op elkaar reageren is het makkelijker om er een waarschuwing in het topic tegenaan te gooien. Als jij dan net binnenkomt met één post, is dat kut voor je, want dan wordt je inderdaad meteen meegepakt. Bad timing.

En dat we ons bijna als een kinderjuf dienen te gedragen is omdat een aantal zich als kleuters opstellen als er aangegeven wordt dat het wel weer even ontopic mag gaan. (*kuch* ik noem maar wat; PTA / [aanmelden!] De 5e Motorrijders New/Oldbierit! 18-5-2013 #11 <- Mij heb je er overigens niet mee, alleen jezelf).
  maandag 1 april 2013 @ 23:06:54 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124775873
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:45 schreef BlackLining het volgende:

[..]

En als het verwijderen van een paar offtopic posts waar niemand behalve jij en Anne last van hebben vaste posters wegjaagt en de sfeer verneukt is dat het ook waard?
Die users draaien wel bij, en zo niet, dan niet. Er verandert iets aan het topic, alleen wordt er wat meer over motoren geluld, en wat minder offtopic en bagger gepost. Dat roepen we al weken, maar blijkbaar wordt er door jullie vrij lichtzinnig mee omgegaan, en nu ik ineens met mijn vuistje op tafel sloeg werden er ineens mensen wakker en wordt er een heel drama van gemaakt.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 22:50 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Tsja, ik begin me dan toch wel af te vragen wat precies jouw kwalificatie van inhoudelijk is.
Wat de exacte luchtdruk is die ik gisteren in mijn banden heb gepompt ofzo? Want dat ik gisteren voor het eerst dit jaar weer leuk heb gereden, maar dat het nog wel fris was, is niet gewenst blijkbaar :?

[..]

Daarmee geeft hij, mijns inziens, aan dat hij zich wel bewust is van de regels en dat op deze manier netjes even meldt. Het lijkt me aan de users om daar verder op een normale manier mee om te gaan. Doen ze dat niet, dan zul je misschien beter bepaalde users aan kunnen pakken.

[..]

Dit dus.. Ik ontken overigens echt niet dat er soms wel erg veel geluld wordt, maar aan de andere kant is dat misschien ook een beetje inherent aan het weer nu. Er wordt nu eenmaal nog niet niet zoveel gereden. De keerzijde is dat als er straks weer meer gereden wordt, er misschien nóg meer geluld wordt.

Al met al denk ik dat jullie beter bepaalde users direct aan kunnen spreken of sancties moeten opleggen, en niet maar weer voor de zoveelste keer moeten dreigen om het topic te sluiten.
Jullie hoeven je echt niet te gedragen als kinderjuf, maar jullie kiezen daar zelf voor..

En daardoor krijg ik wel een beetje het idee dat ik voortaan al mijn posts op een weegschaaltje moet leggen. Want o wee als het niet in goede aarde valt bij Anne en SD.

[..]

Juicyhil misschien nog?
Je weet best wat er bedoeld wordt. Inhoudelijk, als in: 'bijdragend aan een gesprek', en geen niets toevoegende oneliners.

Als lipjes vooraf al meldt dat iets ontopic is, zegt hij tegen mij en mijn collega mods: "ik weet dat het offtopic is, maar ik post het toch lekker" en als ik dan direkt daarna een opmerking maak waaruit duidelijk blijkt dat het ongewenst is, mag je er van mij op gaan reageren, maar dan keil ik je post weg en heb je een note. Simpol as that. Ook dáárvoor was al eerder gewaarschuwd.

Ik mag hopen dat als het straks beter weer wordt, dat iedereen lekker gaat motorrijden. Of de meeste motorclub fora is het in de zomer een stuk rustiger als in de winter, of gaat straks iedereen posten dat ie weer een hommel heeft aangereden, en dat er zoveel muggen waren vanmorgen, of hoeveel peuken hij voor zijn smoel heeft gehad onderweg? Het is een forum, niet je Feestboek pagina.

Mensen aanspreken in én het topic én via DM doen we al lang genoeg nu, zoals ik al eerder aangaf; het blijft geen feest; het zijn meestal ook steeds dezelfden die er een zooitje van maken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124775931
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2013 22:57 schreef Anne het volgende:

[..]

Weet je dat er zelfs users zijn die niet naar de newbierit komen, omdat ze het motorclubtopic een kliekje vinden? (en vrijwel alle users uit het motorclubtopic komen of kwamen naar die rit) Dat zijn ook (ik zeg ook, want er zijn meer vaste users die niet meer meeposten) users die hier ook veel mee hebben gepost, maar dat niet meer doen. Maar nee, dat zie en krijg jij allemaal niet mee.
Nee, ik zou inderdaad niet weten wie dat zouden moeten zijn. De enige die ik heb zien afhaken (onder voorbehoud) was juist Vinniiee die de strenge moderatie zat was. Sowieso trouwens, je zult altijd iets van kliekvorming houden. Er posten namelijk uiteindelijk altijd een paar dezelfde mensen in een topic. Die mensen kennen elkaar, soms zelfs persoonlijk, weten wat voor motor de ander heeft, etc. Nogal logisch dat nieuwkomers er niet altijd even makkelijk invallen, vind je niet?

Daarnaast wil ik nog wel eens een quote zien waar nieuwskomers onfatsoenlijk behandeld worden. Er zijn een paar mensen die hebben vragen gesteld en daar komt antwoord op. Soms met een geintje maar dat moet ten eerste toch kunnen, ten tweede staat dat los van offtopic geneuzel.

quote:
Dus je kunt wel steeds roepen dat alleen SD en ik er last van hebben; maar dat is niet zo. Als dat zo was dan was het topic uit mijn AT gooien en links laten liggen genoeg, denk je ook niet?
Dat leek mij inderdaad ook wel genoeg ja, schijnbaar niet. Waarom niet? Nee, dat begrijp ik ook niet helemaal. Je hebt nog steeds niet echt overtuigend gemaakt wat er nou zo hinderlijk is. Terwijl er getuige dit topic toch wel genoeg mensen zijn die juist jullie moderatie hinderlijk vinden.

quote:
Je ziet nu alleen het hier en nu en voelt je op je pik getrapt omdat we ingrijpen. We grijpen in om niet weer een reeks te krijgen zoals midden vorig jaar. Dat proberen we te voorkomen. En als jullie nou zelf een beetje mee werken, is er ook geen reden voor gezeik. Het werkt namelijk twee kanten op.
Ach ja, ik zal niet ontkennen dat ik relatief nieuw ben in het topic maar ik lees ook alweer een jaartje of wat mee waarvan ik het grootste deel ook meegepost heb. Daarin heb ik ook wel een paar keer ditzelfde liedje gehoord maar waar users steeds constructief proberen bij te dragen heb ik van jullie nog nooit een millimeter beweging gezien (note: in dat jaar dat ik meelees, daarvoor kan ik niet over oordelen). Het moet inderdaad van twee kanten komen, niet alleen van de kant van de users dus. Daarnaast heb ik me in dat jaar dat ik meepost altijd wel welkom gevoeld terwijl ik nu net als JK1982 mijn posts eerst op een weegschaaltje moet liggen, want er zal maar eens iets offtopics in staan. Dan heb je meteen dit.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_124776001
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:03 schreef Dekatria het volgende:

[..]

In de quote vanwege waarheid.

Ik post (zoals men hier al zegt) zo goed en kwaad als het kan ontopic, beantwoord evt. vragen, maar zoals het nu gaat word ook ik gestraft. Ja de groeten zeg, ik zal nog eens een constructieve bijdrage leveren :z

Er moet ruimte zijn voor een lolletje, als er mensen zijn die structureel onzin mekkeren, dan pak je die aan.
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2013 22:36 schreef Anne het volgende:

[..]
Het topic is nu laagdrempelig geworden en daarmee wordt er ook totaal anders gepost (met uitzonderingen daargelaten zoals een Deka die post dat ie weer iets heeft gefrobeld aan zijn motor, inclusief verslag en foto's). Nu zijn het voornamelijk one-liners (waardoor dus ook meteen een topic in een dag volgepost is).
Het probleem Deka, is dat je vaak mee post of reageert op de users die structureel onzin mekkeren waarna zij weer terug reageren en *plop* er staat weer een (of meer) pagina vol.
Dan kan er op dat soort momenten moeilijk een waarschuwing gegeven worden met een disclaimer waarin staat dat de waarschuwing niet voor jou geldt. Je voelt je sowieso aangesproken of niet.
pi_124776299
Als er woorden in mijn mond worden gelegd die ik niet heb gezegd, heb ik geen zin meer om daar op in te gaan BlackLining. Daarnaast vallen we sowieso in herhaling. Je hebt de discussie blijkbaar de vorige keer ook gevolgd, dus dan weet je het standpunt en de beweegredenen. Ik snap daarom niet, dat jij niet snapt dat het niet alleen SD en ik zijn in dit totaalplaatje. Maar blijkbaar wil je het totaalplaatje niet zien en zie je enkel en alleen wat er nu zit en speelt in het Motorclub topic. Overtuigen lukt daarom sowieso niet.
pi_124776652
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2013 23:16 schreef Anne het volgende:
Als er woorden in mijn mond worden gelegd die ik niet heb gezegd, heb ik geen zin meer om daar op in te gaan BlackLining. Daarnaast vallen we sowieso in herhaling. Je hebt de discussie blijkbaar de vorige keer ook gevolgd, dus dan weet je het standpunt en de beweegredenen. Ik snap daarom niet, dat jij niet snapt dat het niet alleen SD en ik zijn in dit totaalplaatje. Maar blijkbaar wil je het totaalplaatje niet zien en zie je enkel en alleen wat er nu zit en speelt in het Motorclub topic. Overtuigen lukt daarom sowieso niet.
Ik heb mijn posts naar jou nog eens doorgelezen en zie nergens waar ik je woorden in de mond leg. Daar ben ik ook niet mee bezig, ik probeer zoiets fatsoenlijk ter discussie te stellen. Dat ik me er hier niet vanaf probeer te maken met oneliners lijkt me daarvoor ook al wel een aanwijzing.

Wat ik al eerder heb gezegd is dat het steeds iets is in de trand van 'het ging de vorige keer ook mis', zonder te melden wat er dan mis gaan. Kan natuurlijk dat dat voor mijn tijd geweest is, dat zal dan ook prima. Ik snap ook wel dat jullie niet uitsluitend offtopic gelul willen, maar getuige het aantal users wat hier feedback heeft gegeven, zou ik concluderen dat dit nou ook niet helemaal de goede manier is. Jullie hebben je standpunten en beweegredenen, maar die heb ik ook en zo andere users met mij. Je hebt zelf meerdere keren gezegd dat het van twee kanten moet komen, ben dan ook kritisch op het eigen beleid als je zoveel feedback krijgt. Daar kan het, in the end, alleen beter van worden.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_124776913
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2013 23:04 schreef Anne het volgende:

[..]

Misschien is het ook wel inherent aan het weer, maar om nou elke ochtend te posten dat het kutweer is en dat je met de auto gaat?
Het is geen verplichting om te posten, het topic móet niet vol hoor. Maar dat idee krijg ik van een aantal users dus wel. Waar we voorheen 5 dagen met een topic deden, doen we er nu 1-2 dagen mee en staat het topic voornamelijk vol met one-liners van dezelfde users.

Moeten we die users direct aanspreken? Misschien wel, maar aangezien het meestal een aantal users zijn die op elkaar reageren is het makkelijker om er een waarschuwing in het topic tegenaan te gooien. Als jij dan net binnenkomt met één post, is dat kut voor je, want dan wordt je inderdaad meteen meegepakt. Bad timing.

En dat we ons bijna als een kinderjuf dienen te gedragen is omdat een aantal zich als kleuters opstellen als er aangegeven wordt dat het wel weer even ontopic mag gaan. (*kuch* ik noem maar wat; PTA / [aanmelden!] De 5e Motorrijders New/Oldbierit! 18-5-2013 #11 <- Mij heb je er overigens niet mee, alleen jezelf).
Bad timing m'n neus.. Als er users zijn die niet met de waarschuwingen om kunnen gaan moet je die gewoon aanpakken, punt. En als een DM niet werkt moet je misschien aan andere maatregelen gaan denken. Maar simpelweg roepen: nou kinders, als jullie nu niet stoppen dan gaat het hele topic op slot.. daar jaag je net zo goed mensen mee weg. Ik merk het zelf bijvoorbeeld, en ik hoor het nu van Dekatria ook. Salatrel lijkt er de laatste tijd ook minder te komen, ik weet niet wat daar de reden van is..

Bovendien scheer je daarmee iedereen over een kam, wat me ook niet helemaal fair lijkt. Maar ik geef toe: voor jullie is het wel een stuk makkelijker natuurlijk..

Overigens heb ik er zomaar eens een willekeurig oud MC-topic bij gepakt, maar die werd ook gewoon in 2 dagen volgeluld.. PTA / Fok! Motorclub [SC Deel 764] Moto GP '07

quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 23:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die users draaien wel bij, en zo niet, dan niet. Er verandert iets aan het topic, alleen wordt er wat meer over motoren geluld, en wat minder offtopic en bagger gepost. Dat roepen we al weken, maar blijkbaar wordt er door jullie vrij lichtzinnig mee omgegaan, en nu ik ineens met mijn vuistje op tafel sloeg werden er ineens mensen wakker en wordt er een heel drama van gemaakt.
Dat met je vuistje slaan doe je eens in de zoveel tijd, en toch gebeurt het offtopic gelul iedere keer weer. Die aanpak werkt dus ook niet echt, of in ieder geval maar tijdelijk... Het komt bij mij persoonlijk een beetje over als gefrustreerd machtsvertoon, en niet als efficiënt modereren..

quote:
[..]

Je weet best wat er bedoeld wordt. Inhoudelijk, als in: 'bijdragend aan een gesprek', en geen niets toevoegende oneliners.

Als lipjes vooraf al meldt dat iets ontopic is, zegt hij tegen mij en mijn collega mods: "ik weet dat het offtopic is, maar ik post het toch lekker" en als ik dan direkt daarna een opmerking maak waaruit duidelijk blijkt dat het ongewenst is, mag je er van mij op gaan reageren, maar dan keil ik je post weg en heb je een note. Simpol as that. Ook dáárvoor was al eerder gewaarschuwd.

(...)

Mensen aanspreken in én het topic én via DM doen we al lang genoeg nu, zoals ik al eerder aangaf; het blijft geen feest; het zijn meestal ook steeds dezelfden die er een zooitje van maken.
Tsja, het kan nu eenmaal niet allemaal ontopic zijn, dat hou je gewoon op een forum.
Het is aan de users om daar op een beetje normale manier mee om te gaan. Doen ze dat niet, dan moet je op een adequate manier ingrijpen, wellicht op een andere wijze dan nu het geval is..
  maandag 1 april 2013 @ 23:37:05 #259
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124777306
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:23 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Ik heb mijn posts naar jou nog eens doorgelezen en zie nergens waar ik je woorden in de mond leg. Daar ben ik ook niet mee bezig, ik probeer zoiets fatsoenlijk ter discussie te stellen. Dat ik me er hier niet vanaf probeer te maken met oneliners lijkt me daarvoor ook al wel een aanwijzing.

Wat ik al eerder heb gezegd is dat het steeds iets is in de trand van 'het ging de vorige keer ook mis', zonder te melden wat er dan mis gaan. Kan natuurlijk dat dat voor mijn tijd geweest is, dat zal dan ook prima. Ik snap ook wel dat jullie niet uitsluitend offtopic gelul willen, maar getuige het aantal users wat hier feedback heeft gegeven, zou ik concluderen dat dit nou ook niet helemaal de goede manier is. Jullie hebben je standpunten en beweegredenen, maar die heb ik ook en zo andere users met mij. Je hebt zelf meerdere keren gezegd dat het van twee kanten moet komen, ben dan ook kritisch op het eigen beleid als je zoveel feedback krijgt. Daar kan het, in the end, alleen beter van worden.
Yvonne zou zeggen: "een forum is geen democratie" :N

Ik begrijp je verhaal, maar nog steeds gaan we niet toestaan dat jullie de boel volbaggeren, ook al vinden jullie dat het wel kan en mag. We hebben uitgelegd waarom niet, en dat is allemaal gelul, en niet waar, en wij snappen het niet, maar toch is het zo.

quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:29 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Bad timing m'n neus.. Als er users zijn die niet met de waarschuwingen om kunnen gaan moet je die gewoon aanpakken, punt. En als een DM niet werkt moet je misschien aan andere maatregelen gaan denken. Maar simpelweg roepen: nou kinders, als jullie nu niet stoppen dan gaat het hele topic op slot.. daar jaag je net zo goed mensen mee weg. Ik merk het zelf bijvoorbeeld, en ik hoor het nu van Dekatria ook. Salatrel lijkt er de laatste tijd ook minder te komen, ik weet niet wat daar de reden van is..

Bovendien scheer je daarmee iedereen over een kam, wat me ook niet helemaal fair lijkt. Maar ik geef toe: voor jullie is het wel een stuk makkelijker natuurlijk..

Overigens heb ik er zomaar eens een willekeurig oud MC-topic bij gepakt, maar die werd ook gewoon in 2 dagen volgeluld.. PTA / Fok! Motorclub [SC Deel 764] Moto GP '07

[..]

Dat met je vuistje slaan doe je eens in de zoveel tijd, en toch gebeurt het offtopic gelul iedere keer weer. Die aanpak werkt dus ook niet echt, of in ieder geval maar tijdelijk... Het komt bij mij persoonlijk een beetje over als gefrustreerd machtsvertoon, en niet als efficiënt modereren..

[..]

Tsja, het kan nu eenmaal niet allemaal ontopic zijn, dat hou je gewoon op een forum.
Het is aan de users om daar op een beetje normale manier mee om te gaan. Doen ze dat niet, dan moet je op een adequate manier ingrijpen, wellicht op een andere wijze dan nu het geval is..

Daar wordt aan gewerkt. Maar we gaan/kunnen/willen ook niet voor elke offtopic post noten of een ban organiseren, dat gaat ook nergens over. De reden om de hele bups effe wakker te maken is dat er wellicht iets van zelfregulering onstaat; je hóeft namelijk niet te reageren op offtopic posts.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † maandag 1 april 2013 @ 23:39:43 #260
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124777415
Gezellig weer. Eerst debiele regels in de PTA SC die er met asociaal grof geweld in geramd worden en koste wat het kost gehandhaafd worden maar dan plotseling niet meer gelden als iemand (ik ja), en nu de motorclub die steigert.

Gaat goed he ? ^O^
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 1 april 2013 @ 23:40:43 #261
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_124777454
quote:
13s.gif Op maandag 1 april 2013 23:39 schreef 2cv het volgende:
Gezellig weer. Eerst debiele regels in de PTA SC die er met asociaal grof geweld in geramd worden en koste wat het kost gehandhaafd worden maar dan plotseling niet meer gelden, en nu de motorclub die steigert.

Gaat goed he ? ^O^
En als klap op de vuurpijl, jij die zich er ook nog mee komt bemoeien.
Feest kan niet op. :s)
Begraaf die bijl van je nou eens een keer.
pi_124777486
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:29 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Overigens heb ik er zomaar eens een willekeurig oud MC-topic bij gepakt, maar die werd ook gewoon in 2 dagen volgeluld.. PTA / Fok! Motorclub [SC Deel 764] Moto GP '07
Ja schat, maar toen was het dus nog een slowchat. Een incrowd slowchat :).
Die hebben we toen omgegooid naar een algemeen motorclub topic, speciaal voor alle motorrijlessers die geslaagd waren en het over hun aankopen en eerste ritjes wilde hebben destijds.

Daar was jij toch ook bij? Of kwam je er later bij?
  † In Memoriam † maandag 1 april 2013 @ 23:41:31 #263
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124777492
quote:
12s.gif Op maandag 1 april 2013 23:40 schreef blup het volgende:

[..]

En als klap op de vuurpijl, jij die zich er ook nog mee komt bemoeien.
Feest kan niet op. :s)
Begraaf die bijl van je nou eens een keer.
Klopt, feedback he ? :)

Enneh, nee.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124777541
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:41 schreef 2cv het volgende:
Klopt, feedback he ? :)
Ouwe koeien. Die regel sloeg kut op dirk en de enige die er destijds zo'n heisa over maakte, was jij.
Daarom is ie er uitgeknikkerd.

Klaar?
pi_124777676
Wat ik de moderators wel moet nageven is dat er inderdaad bepaalde users zijn die misschien wel bovengemiddeld vaak relatief nietszeggende posts plaatsen en waar ik me ook aan geïrriteerd heb (en nee, ik ga geen namen noemen..) Aan de andere kant denk ik: je hoeft ook niet alles te lezen, soms weet je van bepaalde personen ook dat je wat vlugger door hun posts heen kan scrollen :+

Maar wat je nu dus wel ziet is dat 'inhoudelijke' users blijkbaar weggejaagd worden door de manier van modereren..

quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2013 23:09 schreef Anne het volgende:

[..]

[..]

Het probleem Deka, is dat je vaak mee post of reageert op de users die structureel onzin mekkeren waarna zij weer terug reageren en *plop* er staat weer een (of meer) pagina vol.
Dan kan er op dat soort momenten moeilijk een waarschuwing gegeven worden met een disclaimer waarin staat dat de waarschuwing niet voor jou geldt. Je voelt je sowieso aangesproken of niet.
Ditzelfde was het geval bij dat voorbeeld bij mij laatst. Er lopen er blijkbaar een aantal te baggeren, maar iedereen wordt over een kam geschoren en hoppa: vuistje op tafel.

Ik vind dat persoonlijk niet echt uitnodigend, en dat heb ik (SD in dit geval) ook laten weten.

Maargoed, with all due respect.. de ervaring leert inmiddels ook wel dat discussiëren met mods over het algemeen vrij zinloos is.. Het tegendeel is mij in ieder geval nog niet bewezen; niet hier op Fok, noch op bijvoorbeeld MF.
  maandag 1 april 2013 @ 23:47:06 #266
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_124777733
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:45 schreef JK1982 het volgende:
Ditzelfde was het geval bij dat voorbeeld bij mij laatst. Er lopen er blijkbaar een aantal te baggeren, maar iedereen wordt over een kam geschoren en hoppa: vuistje op tafel.

Ik vind dat persoonlijk niet echt uitnodigend, en dat heb ik (SD in dit geval) ook laten weten.
Ik dus ook, voor de goede orde :)
pi_124777740
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2013 23:41 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja schat, maar toen was het dus nog een slowchat. Een incrowd slowchat :).
Die hebben we toen omgegooid naar een algemeen motorclub topic, speciaal voor alle motorrijlessers die geslaagd waren en het over hun aankopen en eerste ritjes wilde hebben destijds.

Daar was jij toch ook bij? Of kwam je er later bij?
Nee joh, ik ben pas van veel later ;)
  † In Memoriam † maandag 1 april 2013 @ 23:48:17 #268
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124777775
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:45 schreef JK1982 het volgende:
de ervaring leert inmiddels ook wel dat discussiëren met mods over het algemeen vrij zinloos is.. Het tegendeel is mij in ieder geval nog niet bewezen; niet hier op Fok, noch op bijvoorbeeld MF.
Hear hear !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124777921
quote:
14s.gif Op maandag 1 april 2013 23:37 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Yvonne zou zeggen: "een forum is geen democratie" :N

Ik begrijp je verhaal, maar nog steeds gaan we niet toestaan dat jullie de boel volbaggeren, ook al vinden jullie dat het wel kan en mag. We hebben uitgelegd waarom niet, en dat is allemaal gelul, en niet waar, en wij snappen het niet, maar toch is het zo.
Waarom dan wel zo'n Feedback topic? Het komt nogal over als schijnvertoning, sluit me daarin ook aan bij JK1982 en cv2, de ervaring leert eigenlijk dat discussieren met mods over het algemeen pointless is. Kan me dat ergens voor stellen daar ik ook enige moderatie ervaring heb op een ander forum, maar mij is ook wel duidelijk geworden dat dat niet de goede manier is. Zeker niet, als de mods vervolgens komen met de opmerking dat het wel van twee kanten moet komen.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_124778034
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:45 schreef JK1982 het volgende:
Wat ik de moderators wel moet nageven is dat er inderdaad bepaalde users zijn die misschien wel bovengemiddeld vaak relatief nietszeggende posts plaatsen en waar ik me ook aan geïrriteerd heb (en nee, ik ga geen namen noemen..) Aan de andere kant denk ik: je hoeft ook niet alles te lezen, soms weet je van bepaalde personen ook dat je wat vlugger door hun posts heen kan scrollen :+

Maar wat je nu dus wel ziet is dat 'inhoudelijke' users blijkbaar weggejaagd worden door de manier van modereren..

Maar je kunt je vast ook wel voorstellen (en dat is dus mijn punt) dat die bullshit door bepaalde users, nieuwe users niet zal aantrekken (en dus niet weg jagen, zoals door 2 users hier in het topic in mijn mond wordt gelegd). En dat terwijl dat de hele bedoeling was van die reeks, anders hadden we het lekker de FOK! MC SC laten wezen en hadden we er verder geen moeite in gestoken.

Het is gewoon een lange tijd goed gedaan, totdat er een groepje vaste users bleven hangen (geen probleem daarmee trouwens, zolang het allemaal een beetje ontopic en met inhoud is). Daar hebben we toen dezelfde discussie mee gevoerd. Toen is het weer een tijd goed gegaan. Maar de laatste tijd lijkt de onzin weer de boventoon te voeren.

quote:
Ditzelfde was het geval bij dat voorbeeld bij mij laatst. Er lopen er blijkbaar een aantal te baggeren, maar iedereen wordt over een kam geschoren en hoppa: vuistje op tafel.

Ik vind dat persoonlijk niet echt uitnodigend, en dat heb ik (SD in dit geval) ook laten weten.
^O^. Dat moet je ook doen.
Ik weet verder niet hoe je dat hebt gedaan, maar zoals je zelf aangeeft; Direct aanspreken werkt het beste O-). Nu lijkt het net alsof we totaal niet humaan zijn, maar ook wij komen wel eens terug van een uitspraak of actie.
  † In Memoriam † maandag 1 april 2013 @ 23:57:44 #271
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124778138
Jammer dat dat dan vaak bij de helsdeuren weg moet komen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_124778172
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:51 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Waarom dan wel zo'n Feedback topic? Het komt nogal over als schijnvertoning, sluit me daarin ook aan bij JK1982 en cv2, de ervaring leert eigenlijk dat discussieren met mods over het algemeen pointless is. Kan me dat ergens voor stellen daar ik ook enige moderatie ervaring heb op een ander forum, maar mij is ook wel duidelijk geworden dat dat niet de goede manier is. Zeker niet, als de mods vervolgens komen met de opmerking dat het wel van twee kanten moet komen.
Dat was mijn opmerking, dus "mod". En daarmee doel ik erop dat als wij bijvoorbeeld aangeven dat het offtopic weer even minder kan, de users daar niet hun reet mee moeten afvegen (en ik krijg zelfs kutopmerkingen terug, dat terzijde).

Je kunt dan wel begrijpen dat we steeds iets minder lief worden en er steeds minder mag, of niet?
pi_124778263
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:57 schreef 2cv het volgende:
Jammer dat dat dan vaak bij de helsdeuren weg moet komen.
Ik hap maar weer eens;

Ik heb je via DM gevraagd wat je nu weer op je kerfstok hebt en welke ouwe koe je nu weer kwijt moet.
Daar veeg je je aars mee af; Prima.
Maar ga je hier niet bemoeien met zaken waar je niks van weet. Dat heet stoken en we weten allemaal dat je daar donders goed in bent, maar ik heb daar nu even weinig trek in.
pi_124778463
quote:
3s.gif Op maandag 1 april 2013 23:58 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat was mijn opmerking, dus "mod". En daarmee doel ik erop dat als wij bijvoorbeeld aangeven dat het offtopic weer even minder kan, de users daar niet hun reet mee moeten afvegen (en ik krijg zelfs kutopmerkingen terug, dat terzijde).

Je kunt dan wel begrijpen dat we steeds iets minder lief worden en er steeds minder mag, of niet?
Nee, oke, dat begrijp ik. Maar ik bedoel dat er dan ook eens gekeken mag worden naar de feedback die daar over komt. Ik bedoel niet dat er maar gestopt moet worden met modereren, dat heb ik ook nergens gezegd. Ik vind alleen dat de modereren óók zo nu en dan wel wat minder zou mogen. Dat jullie steeds minder 'lief' worden, lijkt mij niet de beste oplossing als je wilt dat er een leuk topic overblijft. Dat moet je zien als feedback om moderatie te verbeteren, niet als poging om moderatiebeleid omver te werpen.

Dacht dat ik SD dat ook had zien posten ergens, maar anders, inderdaad gewoon 'mod', maakt verder ook niets uit, verhaal blijft staan
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  † In Memoriam † dinsdag 2 april 2013 @ 00:06:19 #275
25682 2cv
Niet subtiel
pi_124778557
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 april 2013 00:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik hap maar weer eens;

Ik heb je via DM gevraagd wat je nu weer op je kerfstok hebt en welke ouwe koe je nu weer kwijt moet.
Daar veeg je je aars mee af; Prima.
Maar ga je hier niet bemoeien met zaken waar je niks van weet. Dat heet stoken en we weten allemaal dat je daar donders goed in bent, maar ik heb daar nu even weinig trek in.
Wat ik op mijn kerfstok heb is dat het steeds duidelijker wordt dat er iets mis gaat. Doe daar iets mee in plaats van als een blind galopperend paard door te blijven denderen. Jullie zijn wat dat betreft net als ik.

Wat er bij de motorclub mis gaat weet ik niet, maar dat het daar al 136 posts over gaat is wel een duidelijk teken dat er iets mis gaat.

En als je DM's openbaar maakt, doe het dan correct. Je begon er mee dat ik mezelf op zijn zachtst gezegd impopulair maak. DAAR veeg ik mijn aars mee af. Niet met een ouwe koe.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')