Ik zal ook eens kijken of ik nog een verslag van de dag kan geven. Here goes!
's ochtends om 9:17 zag ik 2 paar sportschoenen van de roltrap af komen op Utrecht CS. YUR en GotC, kon niet missen! Ambtenaar YUR moest nog even koffie halen en ondanks dat de trein 5 minuten vertraagd was, zat de sfeer er al meteen goed in.
In de trein heb ik me nog even geprobeerd in te houden, maar fat chance... Ik heb de oude Garmin van YUR overgenomen en mocht die gisteren in ontvangst nemen. Die MOEST ik op een gegeven moment wel uitpakken. Gelijk even een spoedcursus Garmin gekregen en voor we het wisten waren we in Arnhem.
Na enig gepruts bij een stadskaart besloten we "die andere mensen met sportschoenen" maar te volgen richting stadhuis en dat werkte best goed. Startnummer gehaald, alle medische en 'in case of emergency' info ingevuld en de chip aan onze schoenen gebonden. Ik kon me nog even omkleden in de kleedruimte en toen waren we er allemaal wel zo'n beetje klaar voor

Op naar het meetingpoint dat Guppy voor ons uitgezocht had!
Daar aangekomen voegde Jumparound zich al snel bij ons, samen met een vriend van hem die (achteraf gezien) een episch spandoek gemaakt had

YUR en Jump hebben samen nog even warmgelopen en vlak voor zij richting de start gingen voegden Guppy, Mamagup en Sistergup zich bij ons. Gezellig! Niet lang daarna volgde ook Mossel en was de groep compleet.
Zo'n 15-20 minuten na de start van de 10EM zagen we de eerste loper al voorbij komen aan de ene kant van het plein waar we zaten. Daar zijn we met z'n alleen snel heen gelopen, met al onze spullen, om YUR en Jump aan te kunnen moedigen. Na lang turen liep YUR ineens voor ons langs. Zowel wij als hij schrokken daarvan, we begonnen spontaan te juichen en schreeuwen

In de verwachting dat we Jump gemist hadden (wij dachten dat hij sneller zou lopen dan YUR), renden we gelijk naar de andere kant van het plein om daar wederom te kunnen aanmoedigen. We hoefden niet lang te wachten, want daar kwam YUR alweer aan, schreeuwend om ijsjes

Mijn foto mislukte enigszins

maar gelukkig hebben GotC en Gup wel foto's en zelfs een filmpje weten te maken

Later zagen we Jump nog voorbij komen. Ook voor hem hebben we flink staan schreeuwen. Daarna was het wachten tot we richting finishgebied konden lopen, om YUR en Jump naar binnen te juichen. YUR kwam aan met zo'n 1:22 op de klok. Prachtige tijd, en daar kon zelfs nog een eindsprintje bij! Hij was wel gesloopt en dat was goed te zien toen hij voorbij de finish was. We hebben nog staan wachten op Jump, maar toen hij +/- een half uur na YUR nog niet binnen was, vreesden we dat hij uitgestapt was. Uiteindelijk bleek hij 'm nog wel uitgelopen te hebben

Tijd voor GotC, Gup en Mamagup om zich klaar te maken voor de start. Jammer genoeg bleken zij niet langs het plein te lopen, waardoor ze alleen aan de finish aangemoedigd konden worden. Hierbij heb ik vroegtijdig afscheid genomen, want ook ik moest nog starten. De start stond gepland om 15:00 uur, dus om 14:40 ging ik richting het Kerkplein. Daar was in de brandende zon de warming up bezig. Om energie (en vocht) te sparen heb ik alleen een heel klein stukje ingelopen en ben ik verder zo veel mogelijk in de schaduw gebleven. Om 15:00 waren we nog niet richting startvakken gedreven. Er werd om 15:05 wel iets omgeroepen, maar niemand reageerde daarop en ik verstond het niet. Om 15:10 ging het gerucht dat de start was uitgesteld

Waarom wist niemand.
Inmiddels was ik tot de ontdekking gekomen dat mijn iPod niets deed en dat ik zonder muziek moest lopen

De moed zakte me een beetje in de schoenen. Ik moest plassen, ik had dorst en ik liep rond met een niet-werkende iPod. Toen hoorde ik waarom de start werd uitgesteld: het water bij de drinkposten was op

Snel terug naar het finishgebied, waar op mijn spullen gepast werd. iPod weg, water drinken, water over mezelf heen gooien, laatste aanmoedigingen van de Fok!kers (waar ook de helden van de 6EM bij waren inmiddels), plassen en weer richting Kerkplein. Daar mochten we inmiddels het startvak in en konden we wachten op het startschot. Dat kwam uiteindelijk om 15:35 uur.
Ik stond redelijk vooraan dus hoefde niet lang te wachten voor ik over de startstreep was. Garmin gestart en weg was ik. Omdat we startten in een winkelstraat en er véél mensen door wilden, was de start erg langzaam. Ik kon eigenlijk blijven wandelen, maar ben gaan dribbelen. Aantal winkelstraten door, aangemoedigd door het publiek en daarna een wat bredere weg op.
1km: WARM!! Holy crap, niet gezond dit. Ik hoop dat ik genoeg gedronken heb. Pace die op m'n Garmin stond was geloof ik wel goed. Ik snap dat ding nog niet helemaal

Daarna: Nelson Mandelabrug. Brandende kuiten in de brandende zon. Rustig doorzetten, niet te snel willen, dat komt wel bij de afdaling. Na de afdaling was er een waterpost waar het dringen en vechten was om sponzen en waterbekertjes. Ik zag er al tegenop; bij zo'n post moet je toch even stilstaan en daarna weer in het ritme komen is moeilijk. Hoe dan ook, na 3 pogingen had ik 2 sponzen en later ook wat water en alles wat verkoeling gaf was welkom

2km: al bijna op de helft. Blij dat ik de 6EM niet gekozen heb. Hé wacht, lijkt dat nou schaduw na die bocht? Geen idee van m'n pace, ik weet eigenlijk alleen dat ik heel langzaam loop en niet veel sneller kan.
Inderdaad wat schaduw op de dijk. Dat was helaas van korte duur, en iedereen die daar liep begon te wandelen. Dat wil ik (nog) niet. Doorlopen.
Volgende waterpost: geen water meer. Doorlopen dan maar.
3km: m'n kuiten branden nog steeds en ik zie inmiddels de opgang voor de John Frostbrug. Oh oh...
Bij de John Frostbrug MOEST ik gaan wandelen. M'n kuiten stonden op ontploffen, het deed zo'n pijn! Stevig doorwandelen dan maar, niet stil komen te staan. Veel mensen wandelen op de brug. Er liep een meisje langs me met een bidon die vroeg of ik wat verkoeling wilde. Graag!! Ze spoot wat water over m'n shirt en liep verder. Bedankt!!
Bij de afdaling van de John Frostbrug begon ik weer harder te lopen. Niet te hard, want de kuiten brandden nog steeds. 4km bordje inmiddels gepasseerd. M'n pace zal wel kut zijn, maar jammer dan. Ik wilde nu alleen maar uitlopen, in welk tempo dan ook. Alleen niet meer wandelen.
Op het laatste stuk had ik wat moeite om lopers in te halen. Eén van de lopers die ik passeerde had het met zijn gezelschap over aanmoedigen omdat de namen op de startnummers staan. Hij zei: "<Yuki> kennen ze vast ook niet. Ze loopt wel goed!" Dat gaf even energie. Door de poort, op naar de finish. Ik zat er een beetje doorheen, blijkbaar toch te weinig gedronken want ik kreeg kippenvel en dat was niet van de sfeer. Ik voelde me niet lekker.
Maar daar waren de Fok!kers!! Ze schreeuwden de longen uit hun lijf en dat gaf energie. Finishgebied in, versnellen, eindsprint... GEHAALD!! 35:00:37 op mijn klok. Prima. Ik ben gezond gefinisht, en daar ging het om.
Daarna nog gezellig wat gedronken, samen met YUR en GotC in de trein weer naar huis en inmiddels al goed bijgekomen.
Top dag!