Wanneer weet je het?quote:Op zaterdag 8 september 2012 19:43 schreef Kyara het volgende:
ik wil ook het geslacht weten.
En wel nu.
Baby geen leuk woord?quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:26 schreef Suikertante het volgende:
Oh, om ons heen deed iedereen dat. Ik vind baby ook niet zo'n leuk woord.. Maar ik ken bijvoorbeeld een Pixel, een Jimmy, een Bibbe. Die heten nu natuurlijk allemaal anders, maar in de buik hadden ze een werknaam. Is ook handig ivm verspreken!
Ik heb het precies tegenovergesteldquote:Op zaterdag 8 september 2012 20:33 schreef Suikertante het volgende:
Oh, oeps. Haha ik weet niet hoe het komt, er kleeft iets Amerikaans hormonaals roze billetjes zoetigheid Hallmark achtigs aan het woord voor mij!
Ik dacht dat je een of ander scheldwoord weggebliebd hadquote:Op zaterdag 8 september 2012 20:36 schreef bellelena het volgende:
Trouwens, weet niet of Knetterkrankjorum nog meeleest of schrijft, maar vorige keer vertelde ze dat er *** van een fokbaby om haar naam mogen. Eventueel kan dat nog worden aangepast in het lijstje!
geen idee? Bij de seo? Of misschien willen ze bij de controle met 16 weken even kijken.quote:
Dat klinkt goed, fijn dat ze zo positief reageerde!quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:40 schreef Suikertante het volgende:
Ja Cathmar was het vergeten te zeggen: superfijn dat alles in orde is!
En Zandsculptuur, lief dat je het vraagtMijn baas ging me knuffelen en vond het hartstikke leuk. Ik werd na twee uur even helemaal flauw maar toen heeft ze continu kleine broodjes gesmeerd, yoghurt met fruit gemaakt en eigenlijk gezorgd dat ik continu at, en toen ging het super! Lekkere dag gehad. Merk dat als het moet, ik prima functioneer. Zodra ik het los kan laten ben ik dan kapot. Maar dat vind ik een prima verdeling
quote:Op zaterdag 8 september 2012 20:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een of ander scheldwoord weggebliebd had![]()
Zo noem ik mijn dochtertje ook vaakquote:Op zaterdag 8 september 2012 22:57 schreef Suikertante het volgende:
Rups is ook lief zeg, inderdaad ook toepasselijk: rupsje nooitgenoeg!
Dat klinkt liefquote:Op zaterdag 8 september 2012 22:59 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Zo noem ik mijn dochtertje ook vaakals ze maar blijft drinken bij me
quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:12 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Dat klinkt lief
hier is t dan holle bolle gijs
Hmmm, in ieder geval was ik onderweg naar mijn bedquote:Op zaterdag 8 september 2012 22:39 schreef Suikertante het volgende:
Gefeliciteerd Incantrix!
En waarom sta jij niet in het lijstje Freecell? Of ben je al in slaap gevallen?
Nou wat Kyara zegtquote:Op zondag 9 september 2012 08:39 schreef Kyara het volgende:
ja, heel bizarre dromen inderdaad
Of eng of bizar of over sex.
U staat erbijquote:Op zondag 9 september 2012 07:49 schreef freecell het volgende:
[..]
Mag wel op zich? Maar wrs kan het niet meer aangepast. Ik zit op 13-11
Ik reis zelf (gelukkig) niet met het openbaar vervoer .. Lijkt me knap vervelend zo Ellis!quote:Op zondag 9 september 2012 10:41 schreef eliis het volgende:
Goedemorgen! Vandaag ga ik lekker de hele dag in de tuin hangen, met een paar tijdschriftjes. Veel te hard gewerkt de laatste weken, dus ik ga lekker bijkomen
Vraagje: gaan hier veel dames met het OV naar hun werk, en wordt er door je mede-reizigers rekening gehouden met je zwangere buik? Ik zit elke dag in de spits in de trein (20 minuten), maar merk dat er zelden iemand voor me opstaat. Ik heb nog geen gigantische buik, maar je ziet wel al heel duidelijk dat ik zwanger ben en dat ik een zwangere buik heb, zeker nu ik nog geen dikke jas aanheb. Maar niemand staat voor me op, ooit, om me te laten zittenMensen doen of ze je niet zien, duiken in hun krant of telefoon, of misschien vinden ze gewoon dat ik geen recht heb om te zitten omdat ik zwanger ben.
Tot nu toe zoek in een plek in de 1e klas, maar deze zit meestal ook al vol. Nu gaat het nog wel, maar ik ben van plan om tot vier weken voor mijn uitgerekende datum door te werken dus vrees wel een beetje wat er komen gaat de komende maanden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een beetje zoals je avatar!quote:Op zondag 9 september 2012 10:51 schreef Kwisted het volgende:
Maar daardoor loop ik dan constant met mijn armen vooruit om mijn buik te beschermen.
quote:Op zondag 9 september 2012 10:55 schreef Cocotrimonium het volgende:
(stel je voor je biedt je plek aan aan iemand die gewoon dik is).
Maar het kan voor een buitenstaander verdomd lastig zijn om in te schatten of iemand zwanger is...quote:Op zondag 9 september 2012 11:02 schreef eliis het volgende:
Daarom vind ik dat je gewoon altijd moet opstaan als iemand zwanger is, hoe groot of klein de buik ook is
Tuurlijk! Zie ik ook niet altijd. Maar bij mij zie je echt wel dat ik zwanger ben hoorquote:Op zondag 9 september 2012 11:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar het kan voor een buitenstaander verdomd lastig zijn om in te schatten of iemand zwanger is...
ik vind dat dus echt onzin. zoals aangegeven kun je het vaak niet zien en daarbij is echt niet iedereen minder mobiel. Ik vind het dus niet asociaal als er niemand voor me opstaat. Ik vind het wel asociaal als er voor iemand van 80 niet wordt opgestaan. Daar sta ik met liefde nog met 40 weken zwanger voor op.quote:Op zondag 9 september 2012 11:02 schreef eliis het volgende:
Snap jullie goed hoor, Coco en Becky. Zoals ik zeg: nu gaat het nog prima, maar aangezien ik zelf wel altijd opsta is het ietwat teleurstellend dat mensen dat niet doen voor mij.
Bovendien hangt het ook heel erg van de zwangere af; sommige mensen kunnen met 16 weken al amper stilstaan vanwege de pijn in hun rug of bekken, en andere zwangere vrouwen zijn fit en mobiel tot het eind. Daarom vind ik dat je gewoon altijd moet opstaan als iemand zwanger is, hoe groot of klein de buik ook is
Volgens mij snap je me niet helemaal, eerlijk gezegd.quote:Op zondag 9 september 2012 11:02 schreef eliis het volgende:
Snap jullie goed hoor, Coco en Becky. Zoals ik zeg: nu gaat het nog prima, maar aangezien ik zelf wel altijd opsta is het ietwat teleurstellend dat mensen dat niet doen voor mij.
Bovendien hangt het ook heel erg van de zwangere af; sommige mensen kunnen met 16 weken al amper stilstaan vanwege de pijn in hun rug of bekken, en andere zwangere vrouwen zijn fit en mobiel tot het eind. Daarom vind ik dat je gewoon altijd moet opstaan als iemand zwanger is, hoe groot of klein de buik ook is
Snapte je wel hoor, maar ik reageerde niet helemaal goedquote:Op zondag 9 september 2012 11:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Volgens mij snap je me niet helemaal, eerlijk gezegd.
Je hoeft voor mij niet uit te leggen dat het van de zwangere afhangt enzo, dat weet ik nu welMaar vroeger (of een paar jaar geleden) wist ik dat gewoon niet. Zou ik eerder bang zijn iemand te beledigen (net zoals bij oudere mensen, soms zitten ze op de grens, dan denk ik ook van óf ze vinden het fijn óf ze zien het als een belediging want-blijkbaar-zijn-ze-al-zo-oud-dat-ze-niet-meer-kunnen-staan
).
En wij hier weten allemaal wel dat je niet (altijd) aan een zwangere kunt zien dat ze pijn heeft. Maar de gemiddelde mens weet dat denk ik niet. En snap dat het teleurstellend kan zijn, als niemand opstaat, maar ik denk dat het fijner is om je voor te houden dat de mens niet gewoon egoïstisch is, maar het gewoon écht niet snapt.
Zo bedoelde ik het meer
Oh ja, ik zou het ook eng vinden om dat te moeten vragen hoor! Maar kan me niet voorstellen dat iedereen stug blijft zitten als je het vraagt (en anders ben ik wél diep teleurgesteld in de mensheidquote:Op zondag 9 september 2012 11:29 schreef eliis het volgende:
[..]
Snapte je wel hoor, maar ik reageerde niet helemaal goed![]()
Je hebt ook gelijk, sommige mensen (studenten bijvoorbeeld), snappen denk ik ook niet waarom ze op zouden moeten staan voor een zwangere vrouw. Je hebt me overtuigd dat ik moet uit gaan van het goede (en onwetende) in de mens
Maar desondanks is het best spannend (vind ik) om in een volle trein te moeten vragen om een plekje als je het gevoel hebt dat het nodig is. Mensen zijn ook allemaal net wakker, aan het relaxen met koffie en ene krantje of zijn nors uit het raam aan het kijken. Voel je je toch bezwaard.
Je hebt ook geen recht om te zitten omdat je zwanger bent.quote:Op zondag 9 september 2012 10:41 schreef eliis het volgende:
Goedemorgen! Vandaag ga ik lekker de hele dag in de tuin hangen, met een paar tijdschriftjes. Veel te hard gewerkt de laatste weken, dus ik ga lekker bijkomen
Vraagje: gaan hier veel dames met het OV naar hun werk, en wordt er door je mede-reizigers rekening gehouden met je zwangere buik? Ik zit elke dag in de spits in de trein (20 minuten), maar merk dat er zelden iemand voor me opstaat. Ik heb nog geen gigantische buik, maar je ziet wel al heel duidelijk dat ik zwanger ben en dat ik een zwangere buik heb, zeker nu ik nog geen dikke jas aanheb. Maar niemand staat voor me op, ooit, om me te laten zittenMensen doen of ze je niet zien, duiken in hun krant of telefoon, of misschien vinden ze gewoon dat ik geen recht heb om te zitten omdat ik zwanger ben.
Tot nu toe zoek in een plek in de 1e klas, maar deze zit meestal ook al vol. Nu gaat het nog wel, maar ik ben van plan om tot vier weken voor mijn uitgerekende datum door te werken dus vrees wel een beetje wat er komen gaat de komende maanden
Nee, natuurlijk heb ik niet meer recht dan iemand anders, maar zoals ik al eerder schreef: ik vind dat je moet opstaan voor zwangeren/ouderen/gehandicapten etc. als duidelijk is dat er iets aan de hand is. Dan kunnen ze altijd weigeren.quote:Op zondag 9 september 2012 11:48 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je hebt ook geen recht om te zitten omdat je zwanger bent.
Het zou aardig zijn als mensen hun plek aan jou afstaan (als ze al zien dat je zwanger bent), maar het is geen plicht. Je hebt niet ineens meer recht om te gaan zitten of zo
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik weet niet of ik direct na de bevalling al zou kunnen beslissen of de naam dan ook echt bij het kindje past.quote:Op zondag 9 september 2012 13:02 schreef Enfermera het volgende:
FTA: ja lijkt je dat lastig?Ik vind het juist fijn, ik heb nog niet zo'n gevoel bij haar en de naam, die combi zeg maar, en ik wil eerst weten hoe ze eruit ziet en wat voor gevoel ik erbij heb als ze eenmaal geboren is.. Denk dat ik dat het dan wel snel weet. Ik vind het juist gek om van te voren al een naam te kiezen zonder te 'weten' of het bij het kind past. Voor je gevoel dan zeg maar
Grappig dat dat zo verschilt!
![]()
Suikertante: onze meid noemen we Beppie![]()
Werknaam ja, wordt absoluut niet de echte![]()
Twink haha mooi die theorieën over wat het is icm hoe je draagt heWhaha.
In het begin lag ze dwars, dus iedereen idd; ohja, echte meisjesbuik! Toen ze te weinig ruimte kreeg en normaal ging liggen was ik ineens ook veel meer toeter & naar voren dragen, dus ja.
Enne, ja, t wordt wel zwaarder op het eind, dus logisch dat je meer moe bent.. ik zou lekker eraan toegeven zodat je goed uitgerust bent (hopelijk) voor de bevallin!is je moeder zo erg joh?
Inca 24 wekenbijzonder hoor die mijlpaal!
Kyara oh zonde dat ie mislukt was zeg... haha dat is dan ff teveel he
Rare en rare sex dromen; check. Hielp ook niet dat ik gister een hele vage film had gezien en mn schoonmoeder lekker liep te zeiken over hoe je wel en niet borstvoeding moest gaan geven enzo
elliis: ik ging idd elke dag met auto + metro naar mn werk, en er werd ook een keer toen het heel druk was niet voor me opgestaan. Niemand die ook opkijkt ofzo, en het was toen echt duidelijk dat ik zwanger was (en niet gewoon dik ofzo, zoals int begin)
Daarna, zeker als het druk was, wachtte ik gewoon op een latere metro en ging ik op een bankje zitten, ik vond het wel goed met de asociale medemensNouja. Misschien is dat ook weer overdreven, maar ik vind het zelf eik niet meer dan fatsoenlijk dat je even vraagt of een zwangere dame wil zitten..
Lastig he.
Kwisted; ja idd, dat ook, mensen die gewoon hard beuken idd![]()
Wij hadden twee opties en omdat ik niet kon kiezen, hebben we gewacht tot de geboorte.quote:Op zondag 9 september 2012 13:31 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik weet niet of ik direct na de bevalling al zou kunnen beslissen of de naam dan ook echt bij het kindje past.
Zouden er dan mensen zijn die achteraf vinden dat de naam niet bij hun kindje past?
hoe vaak dat ik niet in t openbaar vervoer zit, te lezen of weg te dromen en geen erg heb in de mensen om me heen, totaal niet uit desintresse.quote:Op zondag 9 september 2012 11:14 schreef eliis het volgende:
Ik vind dat het juist omgekeerd moet; bied je plaats aan aan een oudere, zwangere, moeder met kind, gehandicapte of wat dan ook. En als het niet nodig blijkt te zijn, kunnen mensen altijd weigeren. Zou wel leuk zijn als ze dat vriendelijk doen dan. Maar ik vind dat mensen er niet om zouden moeten vragen. Beleefdheidsdingetje
Ik krijg een echo met 8,5 weken en heb het nagevraagd, dat is een inwendige echo (brrr).quote:Op zondag 9 september 2012 14:22 schreef Suikertante het volgende:
Oh haha, nouja, dan alsnog gefeliciteerd
Ik heb een vraag over een heel ander onderwerp. Ik heb volgende week een echo en ik ben dan 7 tot 7,5 weken zwanger (denk ik). Heeft iemand hier ook zo'n vroege echo gehad?
-Is de kans groot dat ze een inwendige echo doen?
-Klopt het verhaal dat je blaas vol of juist leeg moet zijn? Hebben ze niks over gezegd.
-Is er een kans dat het hartje al klopt?
Ik ben zo benieuwd.. het kan natuurlijk ook een sippe echo worden maar ik verwacht stiekem van niet, heb er al met al toch een goed gevoel over
Als je zo vroeg de eerste echo hebt, krijg je dan alsnog met 10-12 weken de termijnecho, of is dat zo vroeg ook al te bepalen?quote:Op zondag 9 september 2012 14:46 schreef L0t.. het volgende:
Suikertante, bij mij deden ze bij 7 weken zowel een uitwendige als een inwendige echo. Omdat ik van mezelf bijna geen vetjes op m'n buik heb konden ze het uitwendig eigenlijk net zo goed zien als inwendig maar ik weet niet hoe dat bij jou zit natuurlijk. Als het goed is zie je wel een hartje dan.
Spannend hoor, ik duim voor je! Dat wachten in onzekerheid is echt niet fijn..
Nee, ik krijg met 10,5 week de termijnecho, maandag over een week!quote:Op zondag 9 september 2012 14:50 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Als je zo vroeg de eerste echo hebt, krijg je dan alsnog met 10-12 weken de termijnecho, of is dat zo vroeg ook al te bepalen?
Leukquote:Op zondag 9 september 2012 14:51 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Nee, ik krijg met 10,5 week de termijnecho, maandag over een week!
Zo'n inwendige echo stelt echt niks voor hoor trouwens, niets op je druk over te maken.
Da's een fijne tip, tnxquote:Op zondag 9 september 2012 13:56 schreef bellelena het volgende:
Eventueel nog een tip: Je kunt misschien met je baas afspreken om 's ochtends net iets later/eerder te beginnen en 's middags ook net iets later/eerder weg te gaan zodat je de spits kunt vermijden. Eventueel kun je ook de extra pauze tijd (waar je recht op hebt bij zwangerschap) gebruiken om net iets eerder weg te kunnen wellicht, waardoor je dan net voor de spits kunt reizen.
quote:Op zondag 9 september 2012 15:09 schreef Ticootje het volgende:
Nou gister was ik bij een vriend en die heeft den hottube, die wilde eerst de cd van zeekoeien opzetten als ik erin zou gaan.
Even weten hoe laat ik kan spieken voor een hopelijk positieve updatequote:Op zondag 9 september 2012 15:05 schreef Suikertante het volgende:
Wilde je mee? Haha, ik moet 's morgens. Dat is wel heel fijn. Ik moet daarna meteen door naar mijn werk denk ik. Dat wordt dus of uithuilen bij collega die van niets weet, óf stuiteren en dan denk ik toch maar mijn collega op de hoogte brengen![]()
Ik was ook 7-7,5 week bij mijn eerste echo. Ze gaf toen aan dat de kans 40% was dat het inwendig moest, maar bij mij was het meteen prima uitwendig te zien. Hoe platter/dunner je buik is, hoe meer kans dat het gewoon uitwendig kan aldus de echoscopiste.quote:Op zondag 9 september 2012 14:22 schreef Suikertante het volgende:
Oh haha, nouja, dan alsnog gefeliciteerd
Ik heb een vraag over een heel ander onderwerp. Ik heb volgende week een echo en ik ben dan 7 tot 7,5 weken zwanger (denk ik). Heeft iemand hier ook zo'n vroege echo gehad?
-Is de kans groot dat ze een inwendige echo doen?
-Klopt het verhaal dat je blaas vol of juist leeg moet zijn? Hebben ze niks over gezegd.
-Is er een kans dat het hartje al klopt?
Ik ben zo benieuwd.. het kan natuurlijk ook een sippe echo worden maar ik verwacht stiekem van niet, heb er al met al toch een goed gevoel over
Fok at mijn reactie opquote:Op zondag 9 september 2012 11:45 schreef Miss_Isis het volgende:
Goedemorgen
Pff, OV moeilijkheden... Ik ben blij dat ik daar niet (meer) mee te maken heb. Ik zou het ook niet durven denk ik om in een volle coupé te vragen of er iemand voor me op zou willen staan tenzij ik echt heel duidelijk zichtbaar 'iets' zou hebben. Heb mezelf ook wel eens verbijtend van de pijn staande geprobeerd te houden in de bus met mijn eerste hernia, maar als mensen aan de buitenkant niets kunnen zien staan ze uiteraard ook niet op. En ik voelde me te bezwaard om iemand te vragen op te staan, ik dacht dat ze zouden denken dat ik me aanstelde (want nog jong en zo)![]()
En ik vroeg me af... zijn hier misschien meer (aanstaande) moeders die een hernia hebben (gehad)? Ik lees namelijk allerlei verhalen over hoe bevallen en vooral het persen heel schadelijk is met een hernia en als je er gevoelig voor bent zelfs een hernia kan veroorzakenMijn fysio/manueel therapeut had het er ook al over dat de klassieke pershouding de ideale houding is om een hernia te veroorzaken. Ik heb van de VK een verwijsbrief voor de gynaecoloog gekregen om hier met haar over te praten, maar ik vroeg me af of er hier misschien ook iemand ervaring heeft met zwanger zijn en bevallen met een hernia.
Dat dus. Ik ben nu 31 weken en reis vijf dagen per week met het ov in de spits, 40 min trein enkele reis, en er is nu twee keer iemand die zijn plek voor mij af wilde staan. Een keer heb ik geweigerd omdat ik het lekker vond even te staan (zit al de hele dag).quote:Op zondag 9 september 2012 11:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar het kan voor een buitenstaander verdomd lastig zijn om in te schatten of iemand zwanger is...
Bedankt voor je uitgebreide reactiequote:Op zondag 9 september 2012 15:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Fok at mijn reactie op![]()
Goed, hoiJa, 8 maanden na een operatie aan twee hernia's ben ik zwanger geworden. Ik heb nauwelijks last gehad tijdens mijn zwangerschap en bevalling. Of althans, niet meer dan normaal, dagelijkse rugpijn hoort er voor mij wel een beetje bij. Zwangerschap ging prima, ondanks dat ik ergens in week 39 uitstralende pijn kreeg die me heel bekend voorkwam,. maar volgens de vk niets om me zorgen over te maken. Het was ook met een week weer weg. Ik heb wel vrij in het begin nog eens de fysio om advies gevraagd en specifieke oefeningen gekregen (daar ga ik niet meer heen normaal gesproken). Ook geen last met bevallen, ik ben in de klassieke pershouding bevallen en ondanks bijna twee uur persen was dat niet pijnlijk (mijn rug niet althans
). Ik ben ook niet bij de gynaecoloog geweest, wel bij de anesthesioloog om te zien of indien gewenst, een ruggeprik mogelijk was. Dat kon goed, ze prikken 'm hoger dan mijn hernia's (die zaten op L4/L5 en L5/S1). Dat zou ik tzt even laten bekijken, omdat je anders misschien teleurgesteld wordt als je pijnstilling krijgt tijdens de bevalling. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hebben van een baby belastender vind voor mijn lijf dan zwanger zijn, vanwegen het eindeloze tillen en in onmogelijke houdingen staan.
Mijn tips: veel blijven bewegen (ik heb tot 35 weken nog 14 km gefietst van en naar werk, zwangerschapsyoga gedaan en in mijn verlof gewandeld. Een dag niet bewegen was voor mij acuut stijf en stram en meer pijn), goed letten op je slaaphouding, goed je oefeningen blijven doen. Na de bevalling zo snel mogelijk weer bewegen (ik heb een postnatale cursus gedaan vanaf 4 weken na de bevalling, heel prettig) en vraag je fysio om tiladvies voor als je kindje er is.
Precies dat bedoel ik ja.quote:Op zondag 9 september 2012 19:18 schreef Ticootje het volgende:
Standaard antwoord is goed. Mensen vragen het niet omdat ze het echt willen weten maar omdat het beleefd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Me 2?quote:Op zondag 9 september 2012 20:47 schreef Mineola het volgende:
Free, wat is er nu met je baby dan? Dat heb ik even gemist...
Muh, dat is niet leuk nee... Betekent dat dat 95% van de baby's met deze termijn groter is? Wat is je gevoel er zelf bij? En krijg je nu extra groeiecho's of zo? Ik hoop dat de mini even een groeispurt maakt, alles lekker bijtrekt en je wel gewoon thuis mag bevallen. Of is die kans al verkeken?quote:Op zondag 9 september 2012 20:54 schreef freecell het volgende:
Beebje is te klein, zit onder de p5 lijn. Op zich geen drama. De andere 2 waren ook niet heel groot zeg maar
Alleen bij deze kwamen ze er toevallig achter door de extra echo na het vallen. En nu loop ik bij de gyn.
En ik wil zo graag gewoon thuis bevallen!
Dit jaquote:Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef Suikertante het volgende:
Ik duim mee Freecell, dat het gewoon een mooie slanke kleine gezonde beeb is die met een thuisbevalling ter wereld komt!
Dan moet ik wel opschieten, lig wat achter op jouquote:Op zondag 9 september 2012 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik had eigenlijk al een soort van datumdrieling afgesproken met Coco en Enf![]()
Nee precies.. ik weet dat ook niet goed hoor, maarja, nu weet ik het ook niet dus ik moet het maar gewoon even aankijken!quote:Op zondag 9 september 2012 13:31 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
[..]
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik weet niet of ik direct na de bevalling al zou kunnen beslissen of de naam dan ook echt bij het kindje past.
Zouden er dan mensen zijn die achteraf vinden dat de naam niet bij hun kindje past?
Ja, woon niet in Nederland, maar ook hier het weer wat jij beschrijft afgelopen weekend. Misschien stukje koeler want ik heb de schaduw niet opgezocht.quote:Op maandag 10 september 2012 09:02 schreef Enfermera het volgende:
[..]
GularaHeerlijk weekend gehad hier ja! Lekker weer he
Totaal niet te warm ofzo vond ik ook! Wel in de schaduw gezeten gister, maar mèn wat lekker
Spannend hoor, komende tijd! Ben je in een ander land nu dan? En dit was gewoon routine controle (bloedonderzoek)?
Ik ben niet ziek hoor, ben gewoon een beetje down, zal straks wel weer beter worden, maar voor nu geef ik er maar gewoon even aan toe.quote:Op maandag 10 september 2012 09:51 schreef Suikertante het volgende:
Keshet wat jammer dat je je nog steeds niet lekker voelt, en Klumsy jij dus ook, balen! Ik ben weer kotsmisselijk maar ik weet inmiddels dat het straks weg trekt. En dat is maar goed ook want ik moet om 12 uur werken.
Twinkle, van harte gefeliciteerd! Alvast een waarschuwing: het lijkt erop dat sommige mensen door de zwangerschap net iets minder goed kunnen bakken, dus schrik niet als er iets aanbrandt..
Zit het allemaal even een beetje tegen meis?quote:Op maandag 10 september 2012 10:37 schreef klumsy het volgende:
[..]
Ik ben niet ziek hoor, ben gewoon een beetje down, zal straks wel weer beter worden, maar voor nu geef ik er maar gewoon even aan toe.
quote:Op maandag 10 september 2012 11:01 schreef klumsy het volgende:
Vandaag precies een jaar geleden begon de ellende met rugpijn... En een dag later is Roan geboren.
Normaal kan ik er goed mee om gaan, maar nu die dag weer zo dichtbij komt en ik stijf sta van de hormonen, vakt het me toch best wel zwaar.
Daarom morgen lekker een dagje thuis in bed of waar ik ook zin in heb, een dagje lekker met niemand anders rekening houden...
En dan uitgerekend vandaag krijgen we een pakket op het werk wat in het teken van geluk staat...
Met een gelukspoppetje, gelukskoekje, boekje over geluk en nog wat zooi... Het enige wat ik dacht was: wat moet ik met die zooi...alsof ik me daardoor gelukkig ga voelen
Och lieverd..quote:Op maandag 10 september 2012 11:01 schreef klumsy het volgende:
Vandaag precies een jaar geleden begon de ellende met rugpijn... En een dag later is Roan geboren.
Normaal kan ik er goed mee om gaan, maar nu die dag weer zo dichtbij komt en ik stijf sta van de hormonen, vakt het me toch best wel zwaar.
Daarom morgen lekker een dagje thuis in bed of waar ik ook zin in heb, een dagje lekker met niemand anders rekening houden...
En dan uitgerekend vandaag krijgen we een pakket op het werk wat in het teken van geluk staat...
Met een gelukspoppetje, gelukskoekje, boekje over geluk en nog wat zooi... Het enige wat ik dacht was: wat moet ik met die zooi...alsof ik me daardoor gelukkig ga voelen
Spieken vind ik leuk, Aliens niet.quote:Op maandag 10 september 2012 11:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil echt nog wel een keertje spieken... Volgende maand maar eens bellen voor een afspraak..
Alleen J vind 3d helemaal niets, en ik van anderen ook niet. Maar als het je eigen beeb is vind je het misschien helemaal geweldig?
Tofquote:Op maandag 10 september 2012 11:17 schreef Incantrix het volgende:
Wij hadden overigens vanmorgen weer controle en alles is nog steeds goedBaby was lekker aan het bewegen en vooralsnog kon ook onze eigen gyn niks ontdekken dat op een jongetje wijst. We nemen dus naar gewoon aan dat we een meisje krijgen
Ik snap je wens om thuis te bevallen, en ik snap ook dat je waarschijnlijk het ziekenhuis niet gaat halen. Maar ik snap oprecht niet dat je daar dan zo over kan jubelen.. Als het echt mis is met je kindje mag er dan dus per direct een ambulance komen met couveuse om je kindje af te voeren..quote:Op maandag 10 september 2012 12:22 schreef freecell het volgende:
[..]
Tof
KLumsy,knuffel!
Cathmar, er zijn vervelendere berichten!
Vanmorgen bij de vlos geweest (en morgen naar de gyn, lekker dubbelop) Bloeddruk lekker hoog voor mijn doen (110/50) dat merkte ik ook wel. Suiker flink laag en ik had net ontbeten
In 2 weken 2 kg afgevallen (huh?) en verplichte midagslaapjes vanaf nu
Even overlegd over wat te doen als het randgevalletje wordt van wel of niet ziekenhuis. Volgens haar heb ik toch geen tijd om in het ziekenhuis te komen in zo'n geval.Met een dikke knipoog
Zolang het maar enigszins verantwoord is, wil ze me lekker thuislatenGeruststellend!
Ook geruststellend: baby ligt weer op de kop
IJzer is van 8,2 naar 6,1, das minder, maargoed, dat krikken we wel weer op!
Als het ukkie zo klein blijft als nu, ga ik ook zeker gewoon en zonder protest naar het ziekenhuisquote:Op maandag 10 september 2012 12:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik snap je wens om thuis te bevallen, en ik snap ook dat je waarschijnlijk het ziekenhuis niet gaat halen. Maar ik snap oprecht niet dat je daar dan zo over kan jubelen.. Als het echt mis is met je kindje mag er dan dus per direct een ambulance komen met couveuse om je kindje af te voeren..
Ze maken zich niet voor niets zorgen, je loopt niet voor niets bij de gyn en de echo's wijzen toch echt uit dat je beeb erg klein is. Ik vind je verloskundige er nogal laconiek over doen eigenlijk.
AH... Dat is duidelijk...quote:Op maandag 10 september 2012 13:19 schreef freecell het volgende:
[..]
Als het ukkie zo klein blijft als nu, ga ik ook zeker gewoon en zonder protest naar het ziekenhuis
Het ging over wanneer het een randgevalletje werd, niet over de situatie zoals hij 2 weken geleden was.
De verloskundige gaat er vanuit dat uk nog wel gaat klimmen in de curve, aangezien de andere 2 kinderen ook een dip in de groei hebben gehad. Alleen daarbij had ik geen echo en was het een weekje of 4 later weer bijgetrokken.
Als beebje echt een p3 blijft, wil ik zelf ook naar het ziekenhuis, maar als het 'gewoon' een ukkie is, net binnen de marges zeg maar, durft de vlos het wel aan.
Nee, helemaal niet.quote:Op maandag 10 september 2012 13:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
AH... Dat is duidelijk...
Ik dacht echt dat je het allemaal maar onzin vond enzo.
Klumsyquote:Op maandag 10 september 2012 11:01 schreef klumsy het volgende:
Of een knie, of een elleboogquote:Op maandag 10 september 2012 14:01 schreef Enfermera het volgende:
Twink! Wat zeg je nou, ik 2 weken langer doorlopen?![]()
Doe maar niet hoor
ik heb zelf het idee dat ik eerder ga bevallen.. maar dat zal vast mijn idee zijn, veel 1e kinders komen pas later
Gefeli met je jubileum!3 jaar alweer
Whehe thanksNee idd, ik denk dat mensen altijd een bepaald idee hebben bij buiken en het idd toch nooit goed is
Ik laat me iig niet kennen hoor!
Klumsy![]()
Gulara: ah okJa precies.. fijn dat ze iig veel checken!
Haha zo is hetAl doende leert men toch!
voor alle zieken, beterschap!
* Enfermera deelt digitaal wat fruit uit
Oh en zo grappig.. gister konden manlief en ik zowat een voetje beetpakken![]()
Whaha ja iddquote:
Leuk!!!!!quote:Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Whaha ja iddiets puntigs wat uitstak iig XD
Als ik die laatste menstruatie invoer op babybytes, zit je volgens die site nu in week 6quote:Op maandag 10 september 2012 14:28 schreef -mandy- het volgende:
Domme vraag, de ene site zegt dat ik in week 6 zit, de andere in week 7. als je laatste ongi-datum 30 juli was en de UD 6 mei, neem ik aan dat ik week 7 zit toch?
Dat denk ik ookquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:35 schreef Sorbootje het volgende:
Ik dnek alleen wel dat je er voor moet waken dat je er te véél in zet. Volgens mij kan dat alleen maar tot teleurstellingen leiden.
Spreek gewoon met je man een grens af. Als je die bereikt hebt kan hij erom vragen. zo doen wij het hier ook. Ik heb met hem bepaalde dingen afgesproken. En als ik niet goed durf of in staat ben geeft hij voor me aan wat ik wil of niet wil.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
En ik merk dat ik van veel dingen gewoon niet durf te zeggen hoe ik het uiteindelijk wil. Wel of geen pijnstilling bijvoorbeeld, ik heb echt geen idee. Niet als het niet hoeft zou ik zeggen, maar goed, daar hebben we niet zoveel aan
Dat is ook vooral wat ik op papier wil zetten/ wil bespreken, een paar punten die ik echt belangrijk vind maar vooral wat ik van hem verwacht daarin.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:47 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Spreek gewoon met je man een grens af. Als je die bereikt hebt kan hij erom vragen. zo doen wij het hier ook. Ik heb met hem bepaalde dingen afgesproken. En als ik niet goed durf of in staat ben geeft hij voor me aan wat ik wil of niet wil.
Volgens mij zijn ze ook online te vinden (zou mijn keuze niet zijn haha).quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:12 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hebben jullie trouwens iets van een bevallingsplan (zo noem je dat toch?) geschreven? Ik twijfel er erg over, vooral omdat het nu af en toe al zo'n chaos is met al die verschillende artsen, lijkt het me wel fijn bepaalde dingen op papier te hebben. Heeft er misschien ook iemand een voorbeeld voor die met me gedeeld mag worden?
Zodat je de baby 'echt' weggeeft en er afscheid van kan nemen?quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:53 schreef Sorbootje het volgende:
Bij ons staat erin dat K. de baby aanpakt indien mogelijk en dat ze de baby eerst bij mij op de borst legt. Dat de mannen samen de navelstreng doorknippen en dat als ik, als ik zover ben, de baby aan zijn moeder geef.
Verder nog een paar praktische dingetjes.
Ja. Ik wil de tijd hebben om even rustig te kunnen kijken wie er al die tijd bij me gelogeerd heeft en bij zijn ouders kan hij de rest van zijn leven nog zijn, dus ik neem daar de tijd voor. En als ik er klaar voor ben (en ik vermoed dat dat vrij snel is, want ik kijk ook uit naar dat moment) dan geef ik hem aan zijn moeder, zodat zij kennis kunnen maken en dan is hij waar hij hoort.quote:Op dinsdag 11 september 2012 09:59 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Zodat je de baby 'echt' weggeeft en er afscheid van kan nemen?
God Es, ik huil al bij het idee![]()
*knuffel*
quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:02 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja. Ik wil de tijd hebben om even rustig te kunnen kijken wie er al die tijd bij me gelogeerd heeft en bij zijn ouders kan hij de rest van zijn leven nog zijn, dus ik neem daar de tijd voor. En als ik er klaar voor ben (en ik vermoed dat dat vrij snel is, want ik kijk ook uit naar dat moment) dan geef ik hem aan zijn moeder, zodat zij kennis kunnen maken en dan is hij waar hij hoort.
Ik hoop echt heel erg dat het zo kan gaan.
Ondanks dat het je zoveelste keer is: schrijf het toch ook op. Als hij wegvalt, om welke reden dan ook, ligt het wel vastquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:47 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Spreek gewoon met je man een grens af. Als je die bereikt hebt kan hij erom vragen. zo doen wij het hier ook. Ik heb met hem bepaalde dingen afgesproken. En als ik niet goed durf of in staat ben geeft hij voor me aan wat ik wil of niet wil.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Als hij wegvalt, om welke reden dan ook, ligt het wel vast
Neuh, we hebben niks belangrijks ofzo. Ik ben niet zo van het plannen van een bevalling. Ik zie wel hoe het loopt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ondanks dat het je zoveelste keer is: schrijf het toch ook op. Als hij wegvalt, om welke reden dan ook, ligt het wel vast
Ik denk als mijn lief om welke reden ook weg valt mijn weeen ook wel wegvallenquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:09 schreef Zolena het volgende:
[..]Als ie wegvalt is mijn briljante gele badeend plan ook wel weer vrij kansloos...
Muwahaha dat is wel een hele goeie inderdaadquote:Op dinsdag 11 september 2012 10:08 schreef Zolena het volgende:
Shandaly gefeliciteerd![]()
En Frups je UD![]()
En Sorbo wat klinkt dat mooi nu al...![]()
Bevalplan heb ik ook niet gemaakt. Maar over pijnstilling had de zwangergymmevrouw nog een goeie.
Die zei dat het waarschijnlijk is dat je regelmatig gaat zeggen dat het niet meer gaat, maar dat je dan eigenlijk nog geen pijnstilling of iets wilt. En dat het daarom handig is om een codewoord met man af te spreken, dat als je dat zegt dat je dan écht iets wilt hebben, gele badeend hier.... lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat ik dat om een andere reden zou zeggen.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:03 schreef Sorbootje het volgende:
En nu zit ik dus ook te sniffen op kantoor.
Dat ik hier nu ook om zit te sniffen wil vast zeggen dat het echt waar is dat ik ook zwanger ben he?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:02 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja. Ik wil de tijd hebben om even rustig te kunnen kijken wie er al die tijd bij me gelogeerd heeft en bij zijn ouders kan hij de rest van zijn leven nog zijn, dus ik neem daar de tijd voor. En als ik er klaar voor ben (en ik vermoed dat dat vrij snel is, want ik kijk ook uit naar dat moment) dan geef ik hem aan zijn moeder, zodat zij kennis kunnen maken en dan is hij waar hij hoort.
Ik hoop echt heel erg dat het zo kan gaan.
Nou ja, het is dus alleen nodig als je uitgesproken wensen hebt. De eerste keer ging ik ervan uit dat lief en ik mondig genoeg zouden zijn om uit te spreken wat we wilden en dat was ook zo, maar zoals gezegd, dat was thuis. In een ziekenhuis lijkt het me toch anders, omdat je met zoveel partijen te maken hebt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ja nou precies daarom is een bevalplan en kraamplan zo nodig.
Ik heb wel een hele lijst met dingen die ik echt niet wil hebben dat ze doen
Yep! Zwanger!quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:16 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Dat ik hier nu ook om zit te sniffen wil vast zeggen dat het echt waar is dat ik ook zwanger ben he?
Vind het nog steeds zo tof dat je dit doet Sorbo![]()
Bedankt voor het warme welkom meiden!
Dat hoop ik ook allemaal!quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:16 schreef Vlindur het volgende:
[..]![]()
Ik hoop op een fantastische bevalling, scheurloos voor jou ookEn verder dat K & J alles vanaf het begin helemaal mee kunnen maken.
én op een gezond jommetje natuurlijk
hier kan je veel info vandaan halen en zelfs een plan maken door wat vragen te beantwoorden.Http://www.knov.nlquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:12 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hebben jullie trouwens iets van een bevallingsplan (zo noem je dat toch?) geschreven? Ik twijfel er erg over, vooral omdat het nu af en toe al zo'n chaos is met al die verschillende artsen, lijkt het me wel fijn bepaalde dingen op papier te hebben. Heeft er misschien ook iemand een voorbeeld voor die met me gedeeld mag worden?
Vent was echt mijn spreekbuis niet tijdens mijn bevalling, die vond het maar niets dat ik zoveel pijn had. Die wist echt af en toe niet wat ie moest doen. Gelukkig, dankzij ruggenprik, was ik aardig bij maar dat had ook heel anders kunnen zijn. Dus geen ouders die mijn kind eerder vast hebben, geen flesvoeding, pas bellen of bezoek nadat ik helemaal gedoucht ben (de vorige keer ook niet gedaan en ik lag nog half voor pampus) etc etc. Vooral bij een ziekenhuisbevalling, bij een thuisbevalling moet ik dat allemaal nog bedenken.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:14 schreef Pvoesss het volgende:
En dat is wat ik niet snap, een bevalling kan zo erg veel met iemand doen dat je niet meer die spreekbuis kan zijn. De gevoelens die kunnen je zo verwarren en er zijn zat verpleegsters die niet vragen maar die doen en dan kan je man wel de intentie hebben om iets te zeggen maar komt er weinig van.
Dat is het hem dus, hij kan niet met een uurtje thuis zijn. In het meest gunstige geval in twee uur. En als het 's nachts is moet hij eerst ook nog zijn spullen pakken en uitchecken enzo.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zou er zelf niet zoveel moeite mee hebben. Maar als je dat wel hebt is toch ook prima. Als jij hem liever thuis wil hebben en dat is gewoon mogelijk dan prima toch?
Mijn lief werkt vaak 's nachts. Eigenlijk zou dat tot eind van het jaar zijn. Maar door drukte gaat het waarschijnlijk allemaal langer duren. Dus ook als ik uitgeteld ben. Hij kan gelukkig wel met een uurtje thuis zijn als ik bel dat ie moet komen. Maar dan moet ik ook echt bij het eerste wee bellen want anders is ie bang dat ie te laat is
Ik zou het op 2 uur niet gokken. Helemaal niet als je eerste al snel ging. Ik zou die gok bij mezelf ook niet nemen als hij 2 uur moest rijden.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:44 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dat is het hem dus, hij kan niet met een uurtje thuis zijn. In het meest gunstige geval in twee uur. En als het 's nachts is moet hij eerst ook nog zijn spullen pakken en uitchecken enzo.
Nee, is niet overdreven Sorbo! Groot gelijk. En twee weken is netjes hoor. Die van mij mag een maand van te voren al niet meer weg (buitenland). Twee weken, dat zijn tien werkdagen, dt doet hem wel gaan lukken toch?quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb gisteren tegen mijn man gezegd dat ik liever niet wil dat hij de komende weken nog overnachtingen doet in de randstad (hij werkt in de randstad en slaapt regelmatig in een hotel). Hij had bijvoorbeeld nog twee weken voor de uitgerekende datum een overnachting staan. De overnachtingen zijn handig voor hem, maar niet noodzakelijk. Hij vond het onzin, omdat hij toch binnen een uur of twee thuis kon zijn en omdat hij overdag toch ook in de randstad is, maar ik wil hem 's nachts gewoon bij me hebben. Hij zei dat hij dat uiteraard zou doen als het voor mij beter voelde, maar liet wel duidelijk merken dat hij het onzinnig vond.
Is het echt overdreven? Kijk, werken moet hij, dat dat in de randstad is vind ik in deze periode al vervelend genoeg, maar om dan 's nachts ook nog weg te zijn terwijl je dat wél kunt voorkomen. Maar aan de andere kant, misschien overdrijf ik ook wel...
Haha, thnx! Best kans dat ze er ook weer uitkomen hoor, maar ik wil ze gewoonquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:01 schreef freecell het volgende:
Oeh leuk Omentielvo! Veel plezier!
Inca, eetzeik werd al misselijk toen ik het las
Nou, ik moet hier ook even van sniffen. Mooi vind ik het. Je kent me verder niet maar ik heb je verhaal gevolgd. En ik vind het stoer wat je doet, met sniffen en al.quote:Op dinsdag 11 september 2012 10:03 schreef Sorbootje het volgende:
En nu zit ik dus ook te sniffen op kantoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |