abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116543191
Zwangerschap & geboorte

11 september: Frups (jongetje)
15 september: Kwisted (meisje)
26 september: NiGeLaToR (meisje)

01 oktober: Women86
03 oktober: Freubelot (meisje)
04 oktober: Admiraal_Anaal (papa)
05 oktober: Zolena
10 oktober: Mangostine
16 oktober: Sorbootje (neefje)
16 oktober: _Ophelia_
18 oktober: Skoap (jongetje)
19 oktober: detulp050 (papa)
22 oktober: Spockjuh_
23 oktober: Enfermera
23 oktober: Flower-Ti-Amo
31 oktober: Twinkle20 (meisje)

04 november: onlogisch (papa) (jongetje)
08 november: Cocotrimonium
10 november: Spees_Eend (jongetje)
13 november: Mineola (jongetje)
13 november: Freecell
23 november: -Lise- (jongetje)
26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)
30 november: Kaatjejannie (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
11 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene***(baby)
18 januari: papillion
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo

05 februari: As1981
14 februari: Zillah666
22 februari: Logician78
22 februari: Fieder
22 februari: pessie en kleiduif
27 februari: Klumsy
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (tweeling)
18 maart: Barbabientje01
20 maart: Milka82
31 maart: LadyBlack

06 april: *** Knetterkrankjorum & JJH
10 april: L0t
11 april: bellelena
17 april: _Wolk82_
17 april: Danic
18 april: limone
27 april: suikertante

06 mei: -mandy-
07 mei: zandsculptuur
----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Twinkle20 op 09-09-2012 09:36:40 ]
pi_116543207
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 september 2012 19:43 schreef Kyara het volgende:
ik wil ook het geslacht weten.

En wel nu.
Wanneer weet je het?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116543234
Waar we verder gaan over de bijnamen van onze mini''s O+

Mijne heet voor vrienden/familie/collega''s Toontje/Chefke

Thuis noemen we haar gewoon bij haar echte naam :+

En iedereen denkt dat ik een jongen krijg ''want ik draag naar voren'' :') .... Think again!
pi_116543240
Oh, om ons heen deed iedereen dat. Ik vind baby ook niet zo'n leuk woord.. Maar ik ken bijvoorbeeld een Pixel, een Jimmy, een Bibbe. Die heten nu natuurlijk allemaal anders, maar in de buik hadden ze een werknaam. Is ook handig ivm verspreken!
pi_116543350
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:26 schreef Suikertante het volgende:
Oh, om ons heen deed iedereen dat. Ik vind baby ook niet zo'n leuk woord.. Maar ik ken bijvoorbeeld een Pixel, een Jimmy, een Bibbe. Die heten nu natuurlijk allemaal anders, maar in de buik hadden ze een werknaam. Is ook handig ivm verspreken!
Baby geen leuk woord? :o

Ik vind het juist super lief om de beeb gewoon 'kleine baby'/'lieve baby'/'big ass baby'/etc te noemen O+
pi_116543393
Baby O+
pi_116543486
Oh, oeps. Haha ik weet niet hoe het komt, er kleeft iets Amerikaans hormonaals roze billetjes zoetigheid Hallmark achtigs aan het woord voor mij!
pi_116543514
Wij zeggen ook vaak de baby. Maar ook wel onze favo jongensnaam, omdat we denken dat t een jongen is. Mijn man flapt er nu overal de naam uit :{ dus een werknaam is wel aan te bevelen...
pi_116543542
We hebben haar altijd uk/ukkie genoemd :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116543552
Ik heb onze favoriete naam er ook al eens uitgefloept terwijl ik nog 7,5 maand moet én niet weet wat het wordt :')
pi_116543555
Wij zeggen ook gewoon baby O+

Hoe was het vandaag op je werk, suiker?
  zaterdag 8 september 2012 @ 20:35:19 #12
378192 -mandy-
I am who I am
pi_116543568
Wij hebben als werknaam een combinatie van de eerste letters van onze beide voornamen
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_116543623
Cathmar, wat fijn dat alles goed is! Hopen dat het met jou zelf ook nog even goed blijft gaan :)

Hmm, we hebben het hier eigenlijk nog niet echt veel over de baby in mijn buik, maar als het ter sprake komt is het (nog) gewoon de baby/babytje of het kindje. Mijn moeder noemt het al heel lief haar O+ kleinkindje O+

Trouwens, weet niet of Knetterkrankjorum nog meeleest of schrijft, maar vorige keer vertelde ze dat er *** van een fokbaby om haar naam mogen. Eventueel kan dat nog worden aangepast in het lijstje!
pi_116543731
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:33 schreef Suikertante het volgende:
Oh, oeps. Haha ik weet niet hoe het komt, er kleeft iets Amerikaans hormonaals roze billetjes zoetigheid Hallmark achtigs aan het woord voor mij!
Ik heb het precies tegenovergesteld :+

Vrienden enzo vragen gewoon hoe het gaat. Dus niet zozeer 'hoe gaat het met ...", maar gewoon "en, hoe gaat 'ie?". Mijn moeder heeft het wel eens over 'het kleintje'. Dat vind ik ook wel lief O+

Net als 'uk' ofzo, da's ook lief :Y Maar dat is voor mij dan ook niet echt een bijnaam, zeg maar.
pi_116543780
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:36 schreef bellelena het volgende:
Trouwens, weet niet of Knetterkrankjorum nog meeleest of schrijft, maar vorige keer vertelde ze dat er *** van een fokbaby om haar naam mogen. Eventueel kan dat nog worden aangepast in het lijstje!
Ik dacht dat je een of ander scheldwoord weggebliebd had :+ :')
pi_116543800
Ja Cathmar was het vergeten te zeggen: superfijn dat alles in orde is!

En Zandsculptuur, lief dat je het vraagt :) Mijn baas ging me knuffelen en vond het hartstikke leuk. Ik werd na twee uur even helemaal flauw maar toen heeft ze continu kleine broodjes gesmeerd, yoghurt met fruit gemaakt en eigenlijk gezorgd dat ik continu at, en toen ging het super! Lekkere dag gehad. Merk dat als het moet, ik prima functioneer. Zodra ik het los kan laten ben ik dan kapot. Maar dat vind ik een prima verdeling ;)
pi_116543990
Twinkle, wordt trouwens wel een leuke verrassing als iedereen het geslacht mis heeft! :)
pi_116544005
Net pas even in t vorige topic gegluurd:
Cathmar wat fijn! Vooral van het meisje met de 2 vaten, toch altijd spannend dat soort dingen.
En wat een lieve foto O+
pi_116544247
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:26 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wanneer weet je het?
geen idee? Bij de seo? Of misschien willen ze bij de controle met 16 weken even kijken.

Midas was altijd spruit. Thuis noemden we hem wel gewoon bij zijn naam. Nu is het "de tweeling" of jut & jul.

Appeltaartje staat in de oven. Nu moet ik alleen wakker blijven om te zorgen dat ie er op tijd weer uit gaat. Lekkere timing weer }:|
pi_116544392
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:40 schreef Suikertante het volgende:
Ja Cathmar was het vergeten te zeggen: superfijn dat alles in orde is!

En Zandsculptuur, lief dat je het vraagt :) Mijn baas ging me knuffelen en vond het hartstikke leuk. Ik werd na twee uur even helemaal flauw maar toen heeft ze continu kleine broodjes gesmeerd, yoghurt met fruit gemaakt en eigenlijk gezorgd dat ik continu at, en toen ging het super! Lekkere dag gehad. Merk dat als het moet, ik prima functioneer. Zodra ik het los kan laten ben ik dan kapot. Maar dat vind ik een prima verdeling ;)
Dat klinkt goed, fijn dat ze zo positief reageerde! :)
pi_116544463
Suikertante, wat fijn! Vaak maak je je drukker met alle scenario's die je zelf in je hoofd laat passeren dan dat het in werkelijkheid gaat he :*
pi_116544566
Ja en jullie hebben me gisteren echt geholpen met jullie advies, bedankt!! Stress om niks natuurlijk.. Maar ik was er zelf niet eens op gekomen om het te vertellen denk ik..
pi_116544767
Ik vond het heel herkenbaar hoor. Ik had ook allerlei scenario's bedacht en uiteindelijk was de reactie ook redelijk positief. En fijn dat we je hebben kunnen helpen.
pi_116545004
Onze werknaam is mormel of Mormelino :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116545218
Haha Mormelino is leuk! :)
pi_116545581
Werktitel is hier Caspertje, op de eerste echo was het net casper het spookje. O+
*poef* nu is het weg
pi_116545593
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:40 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een of ander scheldwoord weggebliebd had :+ :')
:D :Y)
pi_116546119
Ohh wat fijn Suikertante! Weer een last van je schouders :)

Hier nog geen werknaam, het is nog gewoon de baby/ons kindje..
  zaterdag 8 september 2012 @ 21:56:59 #29
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_116546838
Wat een toffe foto Cathmar! Fijn dat alles goed was! Mooie foto ook! Heerlijk dat ze zo groeien!
Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend? Ik zie je niet in 't lijstje staan? ;)

Fijn dat er zo goed gereageerd werd Suikertante! O+

Qua namen: De oudste had als werktitel Teigetje omdat ze in het jaar van de Tijger geboren zou worden. Dat mislukte maar dat wisten we vantevoren natuurlijk niet. :P

De werktitel van deze is Hendrik. Daar kwam m'n vader mee aanzetten en we vonden 'm zelf wel komisch. :D

Hier gelukkig weinig te melden! Ik ben grieperig en hoest de longen uit m'n lijf. Hopelijk is 't snel voorbij; Hendrik en ik vinden die hoestbuien maar niks. -O-
A grand adventure has begun.
pi_116547144
Oww Keshet ook al niet lekker dus .. Dat zijn er al drie dan!

Is het trouwens normaal dat je met bijna 33 weken weer wat meer behoefte hebt aan slaap? :@
Het is nu nog niet zo erg als wat ik in het eerste trimester gehad .. Toen MOEST ik gewoon rond een uur of 1 gaan slapen ... Even wakker rond een uur of 6 om wat te eten en rondje met de hond. En daarna weer slapen tot de volgende morgen. Maar een middagdutje heb ik echt wel hard nodig! En de avonden lijken ook steeds korter te worden. Wel lekker om aan toe te kunnen geven overigens .. Heb dat voortaan maar gewoon geaccepteerd.

Mijn moeder zat hier vanmdidag nog op de bank: ik weet het zeker, ik weet het zeker .. jaaaa dat gaat een jongen worden hoor!! Zeker weten (die meent altijd dat ze bij iedereen weet wat het wordt .. schijtirritant :') )... Maja ze heeft iedere keer 50% kans. Zij is ook een van de laatsten die we gaan bellen dat beeb is geboren want anders kan ik het net zo goed meteen in de krant zetten.... :') .. We willen graag onze naasten zelf op de hoogte brengen van het nieuws :)
pi_116547265
Hè wat sneut voor iedereen die ziekjes is: beterschap!

En wat een moeder Twinkle, haha, vast allemaal uit enthousiasme maar ik snap dat jullie er rekening mee houden!
pi_116547824
Twinkle :X Das echt irritant!

Ik ben ook echt zwaar moe. Val zomaar in slaap her en der ook :@
Zet mij niet in een zachte stoel als je nog met me wilt praten. :+
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:30:52 #33
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_116548310
Free, haha, lekker dan :*

Werktitels, ja, kan handig zijn! Deze hebben we Helga genoemd want dat was de meest duitse naam die we verzinnen konden (jongetje zou Günter zijn), maar meestal hebben we het gewoon over Baby.

Ohja, en nog even: 24 weken vandaag! Voor mij een bijzondere mijlpaal, maakt het ineens heel erg echt. Meer nog als een goede 20-wekenecho eigenlijk.
3!
pi_116548385
Oeh 24 weken *O* Dat is ook een hele fijne mijlpaal!

Werktitel is hier meestal 'beeb' of 'uk'
Al zou ik inmiddels bijna de echte shortlist willen gaan gebruiken, want we zijn er nog steeds niet uit :X
pi_116548614
Gefeliciteerd Incantrix!

En waarom sta jij niet in het lijstje Freecell? Of ben je al in slaap gevallen? ;)
pi_116548774
Leuk al die werknamen!! Die van ons is rups. Omdat het de eerste echo met acht weken niet meer was dan dat, en het de eerste weken al m'n energie opvrat ;)

Inmiddels noemen we het nogsteeds rupsie, of beeb of als we samen zijn echt al bij de naam :)
pi_116549352
Rups is ook lief zeg, inderdaad ook toepasselijk: rupsje nooitgenoeg!
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:59:56 #38
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116549420
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:57 schreef Suikertante het volgende:
Rups is ook lief zeg, inderdaad ook toepasselijk: rupsje nooitgenoeg!
Zo noem ik mijn dochtertje ook vaak O+ als ze maar blijft drinken bij me :)
pi_116549879
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:59 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Zo noem ik mijn dochtertje ook vaak O+ als ze maar blijft drinken bij me :)
Dat klinkt lief O+

hier is t dan holle bolle gijs :')
  zaterdag 8 september 2012 @ 23:20:36 #40
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116550190
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:12 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Dat klinkt lief O+

hier is t dan holle bolle gijs :')
:D O+
pi_116551040
Onze heet nog even Pixxie ( meisjes versie van Pixel :+ ). M'n meis noemt onze beeb alleen te vaak bij haar naam in bijzijn van anderen :P de groep mensen die de naam al weet is nu best groot :)
Nog paar weken voor ons, kunnen niet wachten! Alles klaar, en we zijn ook zo erg verwend! Leuk om te zien dat de lijst al weer zoveel nieuwe aanstaande ouders bevat!
pi_116556032
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:39 schreef Suikertante het volgende:
Gefeliciteerd Incantrix!

En waarom sta jij niet in het lijstje Freecell? Of ben je al in slaap gevallen? ;)
Hmmm, in ieder geval was ik onderweg naar mijn bed :D
Ik weet niet, mezelf nooit op laten zetten...

Mag wel op zich? Maar wrs kan het niet meer aangepast. Ik zit op 13-11 :)
pi_116556134
Fijne mijlpaal Inca *O*

Mijn appeltaart is gister mislukt. En hij moest mee naar ee verjaardag dus vannacht nog op zoek geweest naar een winkel die op zondag open is en taart verkoopt. Straks man naar het station sturen, daar zit een hema die open is. :')

(en ja, daar heb ik vannacht wel even flink om gejankt :@)
pi_116556188
Hebben jullie ook van die rare, intense dromen? Gisteren had ik tot drie keer toe een heel vervelende droom, vannacht gelukkig een heel fijne (in mijn droom kon ik het hartje van mini voelen kloppen O+).
pi_116556205
ja, heel bizarre dromen inderdaad :Y

Of eng of bizar of over sex.
pi_116556240
Hier vannacht voor het eerst. Ik zag mijn kat met één sprong een afstand van minstens 20 meter overbruggen (op hoogte ook nog), reed de auto van mijn vader aan gort en had per ongeluk drie diner-afspraken die ik allemaal ging nakomen 8)7

(Nog) geen baby's of seks in mijn dromen..
pi_116556259
Ooh, ik wil ook over seks dromen! Ik had een nachtmerrie over een passagiersvliegtuig die loopings ging maken vlak voor de landing. Toen ik wakker werd, heb ik meteen gegoogled of dat wel eens gebeurt 8)7
pi_116556625
quote:
17s.gif Op zondag 9 september 2012 08:39 schreef Kyara het volgende:
ja, heel bizarre dromen inderdaad :Y

Of eng of bizar of over sex.
Nou wat Kyara zegt :D
Dat je vervolgens overdag 50 Shades of Grey hebt zitten lezen helpt dan ook niet echt mee :D :@ :')
pi_116556632
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 07:49 schreef freecell het volgende:

[..]

Mag wel op zich? Maar wrs kan het niet meer aangepast. Ik zit op 13-11 :)
U staat erbij :Y ... Datumtweeling?! :D
pi_116556658
Ahh is je taart nog mislukt Kyara -O- ... Da''s zuur!! En dan ook nog zo''n hormonenbui er achteraan .. Je treft het wel :*
Nou, schop die vent van je inderdaad maar mooi naar de winkel .. Komt het allemaal toch nog goed :Y

Zometeen even met hond naar flyball (of ja, ik zit toe te kijken :') ... Vent doet het werk :') ) ... En daarna door naar Eindhoven naar de hondenplonsdag. Gewoon lekker met mijn pootjes in het water. Heerlijk! Want het belooft hier vandaag 29 graden te worden! (En het halveert zo''n beetje halverwege deze week -O- ).. Dus nog maar even van genieten! :D

Ik heb vannacht trouwens niet zo fijn gedroomd over een keizersnede :{ .. Terwijl ik nog niet eens zeker weet of hem dat uiteindelijk gaat worden. Zit er blijkbaar toch wat opgekropte spanning voor a.s. woensdag ofzo. Komt goed!

Fijn dagje allemaal!
pi_116556782
Inca 24 weken O+ *O*

Kyara, stomme appeltaart!!! Gelukkig is het goedgekomen, maar snap dat je daar dan onwijs van baalt. :* Na al die moeite...

Twinkle is ook spannend toch? Als het nodig is, dan is het nodig, maar toch is het niet niks. :*

Hier straks schoonmaken -O- ik wacht nog steeds op die nesteldrang maar ik vrees dat ik die ga overslaan... Ik zie wel allemaal 'vieze' of rommelige plekken maar heb geen zin om ze aan te pakken.
Moet toch maar even gebeuren voor ik hier het huis uit schroei, pff warm...
pi_116556935
Wij hebben het altijd over onze dochter. En onze buren noemen der Puck.

En in mijn dromen gaan er altijd mensen dood, op de vreemdste manieren. En dan ben ik heel verdrietig en word ik zo moe wakker.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116556969
Goedemorgen allemaal! :W

Ik heb heerlijk geslapen vannacht. Zelfs niet wakker geworden met pijn in mijn bekken/heupen, wat ik de afgelopen weken wel veel had. :{

Heb me maar lekker zomers gekleed voor deze warme dag. Al heb ik ondertussen niet zo heel veel kleding meer om uit te kiezen. Alles zit zo strak rond mijn buik, en dat kan ik dan niet verdragen.

Ik ga vandaag ook een poging doen om mijn golvende buik te filmen. Dan kan ik meteen de nieuwe camera testen :Y

Moet toegeven dat ik zo ondertussen toch echt wel aan het aftellen ben :)
pi_116557259
Hallootjes!

Ik werd zojuist wakker uit een levendige droom: Ik ging wintersporten met mijn familie én mijn collega's. Het was maar een beetje skiën (wat ik uiteraard het beste deed), maar vooral met veel mensen in een auto zitten en dan slingerend rijden. Volgende scene: we zitten bij een paardenrace, maar het is eigenlijk een dressuur wedstrijd. Ik ben chips aan het eten en ondertussen zit er een klein katje te spelen met mijn handen. Op posters, die in het stadion hangen, staat een zwart-wit foto met de tekst: Dick Fok doesn't ride Jesus , tegen het vloeken. We zijn in de jaren '20.

:')

Nu ga ik bijlezen en opzoeken wie Dick Fok is.
  zondag 9 september 2012 @ 10:41:23 #55
374977 eliis
Relativeer!
pi_116557392
Goedemorgen! Vandaag ga ik lekker de hele dag in de tuin hangen, met een paar tijdschriftjes. Veel te hard gewerkt de laatste weken, dus ik ga lekker bijkomen :)

Vraagje: gaan hier veel dames met het OV naar hun werk, en wordt er door je mede-reizigers rekening gehouden met je zwangere buik? Ik zit elke dag in de spits in de trein (20 minuten), maar merk dat er zelden iemand voor me opstaat. Ik heb nog geen gigantische buik, maar je ziet wel al heel duidelijk dat ik zwanger ben en dat ik een zwangere buik heb, zeker nu ik nog geen dikke jas aanheb. Maar niemand staat voor me op, ooit, om me te laten zitten :{ Mensen doen of ze je niet zien, duiken in hun krant of telefoon, of misschien vinden ze gewoon dat ik geen recht heb om te zitten omdat ik zwanger ben.

Tot nu toe zoek in een plek in de 1e klas, maar deze zit meestal ook al vol. Nu gaat het nog wel, maar ik ben van plan om tot vier weken voor mijn uitgerekende datum door te werken dus vrees wel een beetje wat er komen gaat de komende maanden ;(
pi_116557411
Met je 39 weken kan ik dat ook wel voorstellen hoor Kwisted! Zal wel heel zwaar voelen omdat ie van jou echt naar voren steekt. Heb je nog niet het gevoel dat je moet uitkijken dat je niet naar voren valt als je van de bank omhoog komt?

Wat zal dat straks maf aan voelen als beebje er is :D
Kan me er nog niks bij voorstellen.
pi_116557455
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:41 schreef eliis het volgende:
Goedemorgen! Vandaag ga ik lekker de hele dag in de tuin hangen, met een paar tijdschriftjes. Veel te hard gewerkt de laatste weken, dus ik ga lekker bijkomen :)

Vraagje: gaan hier veel dames met het OV naar hun werk, en wordt er door je mede-reizigers rekening gehouden met je zwangere buik? Ik zit elke dag in de spits in de trein (20 minuten), maar merk dat er zelden iemand voor me opstaat. Ik heb nog geen gigantische buik, maar je ziet wel al heel duidelijk dat ik zwanger ben en dat ik een zwangere buik heb, zeker nu ik nog geen dikke jas aanheb. Maar niemand staat voor me op, ooit, om me te laten zitten :{ Mensen doen of ze je niet zien, duiken in hun krant of telefoon, of misschien vinden ze gewoon dat ik geen recht heb om te zitten omdat ik zwanger ben.

Tot nu toe zoek in een plek in de 1e klas, maar deze zit meestal ook al vol. Nu gaat het nog wel, maar ik ben van plan om tot vier weken voor mijn uitgerekende datum door te werken dus vrees wel een beetje wat er komen gaat de komende maanden ;(
Ik reis zelf (gelukkig) niet met het openbaar vervoer .. Lijkt me knap vervelend zo Ellis!
Ik heb sowieso de pech dat ik niet lang kan blijven staan op 1 plaats zonder het gevoel dat ik flauw ga vallen. Dus het is of zitten of bewegen voor mij .. Maja in zo''n stampvolle trein gaat dat niet gemakkelijk :{

Daaraan kun je dan toch een beetje merken dat we een ''ikke-ikke-ikke-en-de-rest-kan-stikken'' maatschappij aan het worden zijn :{ ... Echt niet tof

Misschien dat iemand hier nog een of ander truukje heeft om mensen weg te jagen van hun plek :')

En als je vraagt of je op een stoelleuning mag gaan zitten? Misschien dat mensen zich dan wel bezwaard voelen en hun plek toch af staan aan jou?
pi_116557530
Ja precies, de stoelleuningtruc kan wel goed werken. Of als je durft gewoon hardop: "Hallo medereizigers, ik ben zwanger en ik kan niet lang staan. Is er iemand die zijn plek aan mij af zou willen staan?". Ik denk dat mensen zich dan toch te gegeneerd voelen om te blijven zitten.

Zo'n klein driepootkrukje kan ook handig zijn!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116557545
Limone ik vind dat detail van de poster trouwens geniaal. :D
pi_116557566
wat een aso's zeg! Ik zou echt meteen opstaan voor een zwangere vrouw! Ik kan me daar gewoon boos om maken. En hetzelfde geldt voor mij voor ouderen of moeders met jonge kindjes.

Ja dat idee van die leuning vind ik wel een goeie. Of gewoon in het algemeen vragen of er misschien iemand op zou willen staan? Ik weet ook niet of ik dat zou durven hoor.

Stomme mensen :( Mag hopen dat ze wel opstaan als je dadelijk zo'n toeter erop hebt staan
  zondag 9 september 2012 @ 10:50:33 #61
374977 eliis
Relativeer!
pi_116557579
Misschien inderdaad vragen of ik op een leuning ergens mag zitten, dan voelen mensen zich vast wel bezwaard. Of gewoon vragen of er ergens een plekje vrij is voor me. Maar toch voelt dat niet goed :{

Het is gewoon niet okee, mensen zijn tegenwoordig zo asociaal :N
pi_116557603
En dan heb je vast ook last van die beukende mensen, als de trein zo vol zit.
Daar heb ik al last van als ik over de markt loop of op andere plaatsen waar het druk is. Mensen kijken ook niet uit. Tenminste ik neem aan dat het niet expres gaat. Maar daardoor loop ik dan constant met mijn armen vooruit om mijn buik te beschermen. :{
  zondag 9 september 2012 @ 10:53:51 #63
374977 eliis
Relativeer!
pi_116557639
Mensen kijken inderdaad echt niet uit. Als de trein aankomt en de deuren opengaan, moet ik echt m'n buik beschermen omdat iedereen met de ellebogen de trein in gaat.

Terwijl ik dit schrijf, bedenk ik me dat het eigenlijk ook echt om te huilen is ook :(
pi_116557658
Naja, ik kan me ergens ook best voorstellen dat mensen niet opstaan nog. Denk dat heel veel mensen zich niet kunnen voorstellen dat staan misschien wat moeilijker of pijnlijk is (vooral als je er nog niet 'extreem' zwanger uitziet') voor een zwangere. Je bent 'maar' zwanger, en ook nog jong (dus geen opaatje of omaatje dat overduidelijk niet goed kan staan ofzo). En blijkbaar sowieso fit genoeg om überhaupt met het OV te kunnen gaan.

Niet dat ik niet zou opstaan voor een zwanger iemand overigens. Wel afhankelijk van buikgrootte ook (stel je voor je biedt je plek aan aan iemand die gewoon dik is :+). Ik sta sowieso op voor mensen die minder mobiel lijken enzo. Althans, de enkele keer dat ik met het OV reis.

Bedoel alleen dat het niet alleen die 'ikke'-mentaliteit is. Denk dat onwetendheid ook meespeelt. Of de angst iemand onbedoeld te beledigen (als iemand dus niet echt zwanger is :+).

Wel vervelend voor je trouwens. Helaas geen handige tips hier, behalve idd gewoon vragen. Of dat stoel-dingetje :Y Alhoewel ik me afvraag hoe stabiel zo'n ding is in de trein.
pi_116557660
dat is het ook. En het zal ook niet veranderen. Als je er echt last van hebt zou ik toch ander vervoer overwegen. Of is het een mogelijkheid om buiten de spits om te reizen?
  zondag 9 september 2012 @ 10:56:01 #66
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116557673
Eliis, ik reis vier dagen per week met het openbaar vervoer in de spits. Nee er staat niemand voor me op, maar eigenlijk vind ik dat ook niet nodig. Ik kan dat kwartier best blijven staan. Zit de rest van de dag al op mijn luie reet ;-) Ik sta zelf gewoon nog op voor ouderen of mensen die slecht ter been zijn. Ik ben zwanger en niet gehandicapt of ziek. Zo zie ik het in mijn toestand nu.
pi_116557674
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:51 schreef Kwisted het volgende:
Maar daardoor loop ik dan constant met mijn armen vooruit om mijn buik te beschermen. :{
Een beetje zoals je avatar! :)

Ik vind het ook te gek voor woorden. En ook jammer, want ik heb juist de laatste tijd het gevoel dat iedereen weer wat positiever is geworden. Dat mensen weer koekjes uitdelen in de trein of uit zichzelf je fiets even vasthouden als je iets hebt laten vallen.
Maar dit is echt stom. Van kinderen is het me wel eerder opgevallen, dat ouders hun kinderen ook niet laten staan om een bejaarde te laten zitten. Mensen hebben gewoon een hekel aan het reizen met het openbaar vervoer, ik denk dat dat de sfeer ook niet bevordert. (en waarom zijn er niet gewoon genoeg stoelen voor het aantal reizigers, zucht)

(nu ik de overige reacties lees kan ik me daar ook wel weer in vinden, pff het is duidelijk nog ochtend! mijn mening is niks waard momenteel! :') )
pi_116557683
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:55 schreef Cocotrimonium het volgende:

(stel je voor je biedt je plek aan aan iemand die gewoon dik is :+).
_O-
  zondag 9 september 2012 @ 11:02:02 #69
374977 eliis
Relativeer!
pi_116557769
Snap jullie goed hoor, Coco en Becky. Zoals ik zeg: nu gaat het nog prima, maar aangezien ik zelf wel altijd opsta is het ietwat teleurstellend dat mensen dat niet doen voor mij.

Bovendien hangt het ook heel erg van de zwangere af; sommige mensen kunnen met 16 weken al amper stilstaan vanwege de pijn in hun rug of bekken, en andere zwangere vrouwen zijn fit en mobiel tot het eind. Daarom vind ik dat je gewoon altijd moet opstaan als iemand zwanger is, hoe groot of klein de buik ook is :)
pi_116557797
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:02 schreef eliis het volgende:
Daarom vind ik dat je gewoon altijd moet opstaan als iemand zwanger is, hoe groot of klein de buik ook is :)
Maar het kan voor een buitenstaander verdomd lastig zijn om in te schatten of iemand zwanger is...
  zondag 9 september 2012 @ 11:05:35 #71
374977 eliis
Relativeer!
pi_116557829
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:04 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Maar het kan voor een buitenstaander verdomd lastig zijn om in te schatten of iemand zwanger is...
Tuurlijk! Zie ik ook niet altijd. Maar bij mij zie je echt wel dat ik zwanger ben hoor ;)
pi_116557857
Tsja, ik ben ook weleens opgestaan voor een zwangere dame die vervolgens hoogst beledigd was en me toesnauwde dat ze alleen maar zwanger was, niet gehandicapt.
Ouderen vinden het ook niet altijd even tof als je voor ze opstaat.
Het is niet in te schatten of je iemand een plezier doet of juist beledigt.

Maar waarom vraag je het niet gewoon? "Is er misschien iemand die zijn zitplaats aan mij af wil staan?"
Deed ik ook toen ik in de spits op krukken moest staan.
Is wel zo fijn als het gevraagd wordt vind ik zelf, en dan sta ik met liefde mijn zitplaats af.
  zondag 9 september 2012 @ 11:08:57 #73
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116557887
quote:
Snap jullie goed hoor, Coco en Becky. Zoals ik zeg: nu gaat het nog prima, maar aangezien ik zelf wel altijd opsta is het ietwat teleurstellend dat mensen dat niet doen voor mij.

Bovendien hangt het ook heel erg van de zwangere af; sommige mensen kunnen met 16 weken al amper stilstaan vanwege de pijn in hun rug of bekken, en andere zwangere vrouwen zijn fit en mobiel tot het eind. Daarom vind ik dat je gewoon altijd moet opstaan als iemand zwanger is, hoe groot of klein de buik ook is :)
ik vind dat dus echt onzin. zoals aangegeven kun je het vaak niet zien en daarbij is echt niet iedereen minder mobiel. Ik vind het dus niet asociaal als er niemand voor me opstaat. Ik vind het wel asociaal als er voor iemand van 80 niet wordt opgestaan. Daar sta ik met liefde nog met 40 weken zwanger voor op.
pi_116557911
Kolonia, die ervaring heb ik ook. Bood regelmatig mijn plaats aan maar werd me niet in dank afgenomen :@
  zondag 9 september 2012 @ 11:14:48 #75
374977 eliis
Relativeer!
pi_116558003
Ik vind dat het juist omgekeerd moet; bied je plaats aan aan een oudere, zwangere, moeder met kind, gehandicapte of wat dan ook. En als het niet nodig blijkt te zijn, kunnen mensen altijd weigeren. Zou wel leuk zijn als ze dat vriendelijk doen dan. Maar ik vind dat mensen er niet om zouden moeten vragen. Beleefdheidsdingetje :)
  zondag 9 september 2012 @ 11:19:53 #76
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_116558091
Het lastige is dat het per persoon nogal kan verschillen. De één loopt met 20 weken al met flinke klachten en de ander heeft aan het einde nog nergens last van. Mag zelf op zich niet klagen maar 30-40 minuten stilstaan in een trein ga ik wel behoorlijk voelen. Heb toevallig gisteren weer eens met de trein gereisd en het was heel druk, er waren meerdere mensen tegelijk die heel vriendelijk hun plaats aanboden. Scheelt misschien ook dat het warm was en er geen jas in de weg zat, ben redelijk dun met een nogal bolle buik aan de voorkant dus men kan niet echt twijfelen :+
pi_116558151
quote:

Volgens mij snap je me niet helemaal, eerlijk gezegd.

Je hoeft voor mij niet uit te leggen dat het van de zwangere afhangt enzo, dat weet ik nu wel :Y Maar vroeger (of een paar jaar geleden) wist ik dat gewoon niet. Zou ik eerder bang zijn iemand te beledigen (net zoals bij oudere mensen, soms zitten ze op de grens, dan denk ik ook van óf ze vinden het fijn óf ze zien het als een belediging want-blijkbaar-zijn-ze-al-zo-oud-dat-ze-niet-meer-kunnen-staan :+).

En wij hier weten allemaal wel dat je niet (altijd) aan een zwangere kunt zien dat ze pijn heeft. Maar de gemiddelde mens weet dat denk ik niet. En snap dat het teleurstellend kan zijn, als niemand opstaat, maar ik denk dat het fijner is om je voor te houden dat de mens niet gewoon egoïstisch is, maar het gewoon écht niet snapt.

Zo bedoelde ik het meer :)
  zondag 9 september 2012 @ 11:25:22 #78
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_116558211
Ik zou het bij twijfel ook zó genant vinden als iemand niet zwanger blijkt te zijn, dat ik niet zou durven voorstellen om op te staan ):O
  zondag 9 september 2012 @ 11:29:00 #79
374977 eliis
Relativeer!
pi_116558285
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:22 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Volgens mij snap je me niet helemaal, eerlijk gezegd.

Je hoeft voor mij niet uit te leggen dat het van de zwangere afhangt enzo, dat weet ik nu wel :Y Maar vroeger (of een paar jaar geleden) wist ik dat gewoon niet. Zou ik eerder bang zijn iemand te beledigen (net zoals bij oudere mensen, soms zitten ze op de grens, dan denk ik ook van óf ze vinden het fijn óf ze zien het als een belediging want-blijkbaar-zijn-ze-al-zo-oud-dat-ze-niet-meer-kunnen-staan :+).

En wij hier weten allemaal wel dat je niet (altijd) aan een zwangere kunt zien dat ze pijn heeft. Maar de gemiddelde mens weet dat denk ik niet. En snap dat het teleurstellend kan zijn, als niemand opstaat, maar ik denk dat het fijner is om je voor te houden dat de mens niet gewoon egoïstisch is, maar het gewoon écht niet snapt.

Zo bedoelde ik het meer :)
Snapte je wel hoor, maar ik reageerde niet helemaal goed :P
Je hebt ook gelijk, sommige mensen (studenten bijvoorbeeld), snappen denk ik ook niet waarom ze op zouden moeten staan voor een zwangere vrouw. Je hebt me overtuigd dat ik moet uit gaan van het goede (en onwetende) in de mens ;)

Maar desondanks is het best spannend (vind ik) om in een volle trein te moeten vragen om een plekje als je het gevoel hebt dat het nodig is. Mensen zijn ook allemaal net wakker, aan het relaxen met koffie en ene krantje of zijn nors uit het raam aan het kijken. Voel je je toch bezwaard.
pi_116558424
Ik ben het ook met Coco eens. Niet iedereen kan goed inschatten dat je als zwangere niet lang kan staan. Misschien staan mensen ook niet op omdat zelf ook iets mankeren. Je kunt ook niet zien of iemand een beginnende hernia heeft of zo. En ik moet eerlijk zeggen dat ik me vroeger ook wel geergerd heb als ik de hele dag in een winkel werkt had op mijn hakje en dan eindelijk in de bus naar huis en dat dan zo'n netniet bejaarde (50 of zo) die lekker heeft gewinkeld mij een beetje verwijtend aankijkt dat ik niet op stond.

Hoef gelukkig niet met het OV.
pi_116558697
Goedemorgen :)

Pff, OV moeilijkheden... Ik ben blij dat ik daar niet (meer) mee te maken heb. Ik zou het ook niet durven denk ik om in een volle coupé te vragen of er iemand voor me op zou willen staan tenzij ik echt heel duidelijk zichtbaar 'iets' zou hebben. Heb mezelf ook wel eens verbijtend van de pijn staande geprobeerd te houden in de bus met mijn eerste hernia, maar als mensen aan de buitenkant niets kunnen zien staan ze uiteraard ook niet op. En ik voelde me te bezwaard om iemand te vragen op te staan, ik dacht dat ze zouden denken dat ik me aanstelde (want nog jong en zo) :@

En ik vroeg me af... zijn hier misschien meer (aanstaande) moeders die een hernia hebben (gehad)? Ik lees namelijk allerlei verhalen over hoe bevallen en vooral het persen heel schadelijk is met een hernia en als je er gevoelig voor bent zelfs een hernia kan veroorzaken :X Mijn fysio/manueel therapeut had het er ook al over dat de klassieke pershouding de ideale houding is om een hernia te veroorzaken. Ik heb van de VK een verwijsbrief voor de gynaecoloog gekregen om hier met haar over te praten, maar ik vroeg me af of er hier misschien ook iemand ervaring heeft met zwanger zijn en bevallen met een hernia.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_116558711
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:29 schreef eliis het volgende:

[..]

Snapte je wel hoor, maar ik reageerde niet helemaal goed :P
Je hebt ook gelijk, sommige mensen (studenten bijvoorbeeld), snappen denk ik ook niet waarom ze op zouden moeten staan voor een zwangere vrouw. Je hebt me overtuigd dat ik moet uit gaan van het goede (en onwetende) in de mens ;)

Maar desondanks is het best spannend (vind ik) om in een volle trein te moeten vragen om een plekje als je het gevoel hebt dat het nodig is. Mensen zijn ook allemaal net wakker, aan het relaxen met koffie en ene krantje of zijn nors uit het raam aan het kijken. Voel je je toch bezwaard.
Oh ja, ik zou het ook eng vinden om dat te moeten vragen hoor! Maar kan me niet voorstellen dat iedereen stug blijft zitten als je het vraagt (en anders ben ik wél diep teleurgesteld in de mensheid ;( ).
pi_116558778
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:41 schreef eliis het volgende:

Je hebt ook geen recht om te zitten omdat je zwanger bent.
Het zou aardig zijn als mensen hun plek aan jou afstaan (als ze al zien dat je zwanger bent), maar het is geen plicht. Je hebt niet ineens meer recht om te gaan zitten of zo :{
  zondag 9 september 2012 @ 11:55:12 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_116558953
In de bus wel :) Daar zijn namelijk specifieke plekken voor ouderen, zwangeren en mensen die niet lang kunnen staan enzo. Dat zijn ook de plekken waar ze voor je op zouden moeten staan, als ze niet zelf tot een van de gebeurens horen waarvoor de plekken bestemd zijn.

Voor de rest: het is puur goedheid dat mensen opstaan voor zwangeren, ouderen noem maar op. Netjes, dat zeker en wat mij betreft ook niet meer dan normaal, maar zeker niet verplicht.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 9 september 2012 @ 11:55:22 #85
374977 eliis
Relativeer!
pi_116558955
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:48 schreef Oognip het volgende:

[..]

Je hebt ook geen recht om te zitten omdat je zwanger bent.
Het zou aardig zijn als mensen hun plek aan jou afstaan (als ze al zien dat je zwanger bent), maar het is geen plicht. Je hebt niet ineens meer recht om te gaan zitten of zo :{
Nee, natuurlijk heb ik niet meer recht dan iemand anders, maar zoals ik al eerder schreef: ik vind dat je moet opstaan voor zwangeren/ouderen/gehandicapten etc. als duidelijk is dat er iets aan de hand is. Dan kunnen ze altijd weigeren.

Jeetje, dat sommige mensen zo fel kunnen reageren op dit onderwerp :D Ik dacht altijd dat het logisch was om op te staan, maar kennelijk zijn de meningen daarover verdeeld. Interessant om te zien, en ik zal er nog een keer over nadenken :)
pi_116559169
Dat laatste ben ik met je eens eliis.
Ik reis niet vaak met het ov, maar ik vroeg altijd aan de betreffende persoon of ze liever wilde zitten? Zo ja, dan stond ik op en als er (overigens altijd vriendelijk) werd bedankt, bleef ik zitten.

Wat ik wel frappant vindt (en stiekem ook gelijk goed) is dat mensen een beetje beschaamd naar mij keken toen ik met een dikke toeter van zo'n 38 weken opstond voor een oudere dame.
Mensen voelden zich toch opgelaten dat juist ik dan moest staan. Soms kreeg ik een paar minuten later alsnog van iemand weer een zitplaats aangeboden.

Je hoeft ook niet altijd gelijk op te springen, maar je kunt het wel aanbieden.
En er zullen ook vast wel mensen zijn die het niet aanbieden, maar daarvoor een goede reden hebben die niet zo met het blote oog te zien is.
pi_116559873
Ik ga ook zo min mogelijk met het openbaar vervoer. Het is altijd wel iets. Of hij is te laat, te vroeg, komt niet. Het is ijskoud of bloedheet. Je moet opstaan of je wil zitten. Ik heb er echt een hekel aan. Dan liever met de fiets of met de auto. Wel rot als je geen keuze hebt en wel met het ov moet reizen..

Het is me zojuist gelukt om netjes mijn teennagels te lakken én benen te scheren. Ik ben weer trots op mezelf ;) De kleine was er minder blij mee, volgens mij vond ze het niet fijn om in de verdrukking te zitten. Te voelen aan de schoppen achteraf :P
pi_116560961
Ik zou ook niet opstaan en mijn kinderen hoeven dat ook niet. Vind ik te gevaarlijk. Verwacht ook niet dat anderen dat voor mij doen.
Erger me trouwens wel aan mensen die hun tas niet van de stoel willen halen.
pi_116561086
Ik vind dat kleine kinderen wel even bij de ouders op schoot kunnen zitten als daardoor een ouder iemand of zwangere o.i.d. wel kan zitten.
Als iemand een tas niet weghaalt en ook niet als ik het vraag, zet ik de tas weg denk ik. Schei uit zeg, je betaald voor je eigen zitplaats, niet voor die van je tas 8)7
  zondag 9 september 2012 @ 13:02:57 #90
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116561096
FTA: ja lijkt je dat lastig? :P Ik vind het juist fijn, ik heb nog niet zo'n gevoel bij haar en de naam, die combi zeg maar, en ik wil eerst weten hoe ze eruit ziet en wat voor gevoel ik erbij heb als ze eenmaal geboren is.. Denk dat ik dat het dan wel snel weet. Ik vind het juist gek om van te voren al een naam te kiezen zonder te 'weten' of het bij het kind past. Voor je gevoel dan zeg maar :+ Grappig dat dat zo verschilt! :)

Suikertante: onze meid noemen we Beppie :D O+
Werknaam ja, wordt absoluut niet de echte :+

Twink haha mooi die theorieën over wat het is icm hoe je draagt he :D Whaha.
In het begin lag ze dwars, dus iedereen idd; ohja, echte meisjesbuik! Toen ze te weinig ruimte kreeg en normaal ging liggen was ik ineens ook veel meer toeter & naar voren dragen, dus ja. :+
Enne, ja, t wordt wel zwaarder op het eind, dus logisch dat je meer moe bent.. ik zou lekker eraan toegeven zodat je goed uitgerust bent (hopelijk) voor de bevallin! ;)
:o is je moeder zo erg joh?

Inca 24 weken O+ bijzonder hoor die mijlpaal! :*

Kyara oh zonde dat ie mislukt was zeg... haha dat is dan ff teveel he :*

Rare en rare sex dromen; check. Hielp ook niet dat ik gister een hele vage film had gezien en mn schoonmoeder lekker liep te zeiken over hoe je wel en niet borstvoeding moest gaan geven enzo :')

elliis: ik ging idd elke dag met auto + metro naar mn werk, en er werd ook een keer toen het heel druk was niet voor me opgestaan. Niemand die ook opkijkt ofzo, en het was toen echt duidelijk dat ik zwanger was (en niet gewoon dik ofzo, zoals int begin :'))
Daarna, zeker als het druk was, wachtte ik gewoon op een latere metro en ging ik op een bankje zitten, ik vond het wel goed met de asociale medemens :') Nouja. Misschien is dat ook weer overdreven, maar ik vind het zelf eik niet meer dan fatsoenlijk dat je even vraagt of een zwangere dame wil zitten.. :)
Lastig he. :*

Kwisted; ja idd, dat ook, mensen die gewoon hard beuken idd -O- :N
I never look back, darling. It distracts from the now.
  zondag 9 september 2012 @ 13:11:10 #91
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116561324
Ik vind het zelf heel normaal om voor mensen op te staan (is een stukje opvoeding ook) maar ik verwacht niet en vind het dus niet asociaal dat mensen niet voor mij opstaan. Ik ben net 24 weken zwanger en kan prima zelf staan. Als je waggelend hoogzwanger (37+weken) de trein binnenkomt is het een ander verhaal. ;)
  zondag 9 september 2012 @ 13:18:47 #92
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116561548
Nouja, dat is denk ik ook het lastige; je weet niet hoe iemand zich voelt idd. Ik had al snel last van lang staan (naar worden, en later ook mn bekken), plus ik had een baan waarbij ik alleen maar sta en loop. Dus dat is weer heel anders dan iemand met een kantoorbaan..
pi_116561944
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2012 13:02 schreef Enfermera het volgende:
FTA: ja lijkt je dat lastig? :P Ik vind het juist fijn, ik heb nog niet zo'n gevoel bij haar en de naam, die combi zeg maar, en ik wil eerst weten hoe ze eruit ziet en wat voor gevoel ik erbij heb als ze eenmaal geboren is.. Denk dat ik dat het dan wel snel weet. Ik vind het juist gek om van te voren al een naam te kiezen zonder te 'weten' of het bij het kind past. Voor je gevoel dan zeg maar :+ Grappig dat dat zo verschilt! :)

Suikertante: onze meid noemen we Beppie :D O+
Werknaam ja, wordt absoluut niet de echte :+

Twink haha mooi die theorieën over wat het is icm hoe je draagt he :D Whaha.
In het begin lag ze dwars, dus iedereen idd; ohja, echte meisjesbuik! Toen ze te weinig ruimte kreeg en normaal ging liggen was ik ineens ook veel meer toeter & naar voren dragen, dus ja. :+
Enne, ja, t wordt wel zwaarder op het eind, dus logisch dat je meer moe bent.. ik zou lekker eraan toegeven zodat je goed uitgerust bent (hopelijk) voor de bevallin! ;)
:o is je moeder zo erg joh?

Inca 24 weken O+ bijzonder hoor die mijlpaal! :*

Kyara oh zonde dat ie mislukt was zeg... haha dat is dan ff teveel he :*

Rare en rare sex dromen; check. Hielp ook niet dat ik gister een hele vage film had gezien en mn schoonmoeder lekker liep te zeiken over hoe je wel en niet borstvoeding moest gaan geven enzo :')

elliis: ik ging idd elke dag met auto + metro naar mn werk, en er werd ook een keer toen het heel druk was niet voor me opgestaan. Niemand die ook opkijkt ofzo, en het was toen echt duidelijk dat ik zwanger was (en niet gewoon dik ofzo, zoals int begin :'))
Daarna, zeker als het druk was, wachtte ik gewoon op een latere metro en ging ik op een bankje zitten, ik vond het wel goed met de asociale medemens :') Nouja. Misschien is dat ook weer overdreven, maar ik vind het zelf eik niet meer dan fatsoenlijk dat je even vraagt of een zwangere dame wil zitten.. :)
Lastig he. :*

Kwisted; ja idd, dat ook, mensen die gewoon hard beuken idd -O- :N
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik weet niet of ik direct na de bevalling al zou kunnen beslissen of de naam dan ook echt bij het kindje past.
Zouden er dan mensen zijn die achteraf vinden dat de naam niet bij hun kindje past?
pi_116562135
Net terug van een weekendje Keulen O+
was steeds erg druk in de metro, maar er werd vaak genoeg aangeboden of ik even wilde zitten, toen bedacht ik me dat m'n buik misschien toch wel aan de grote kant is voor 15 weken :')

Heb alles inmiddels wel terug gelezen maar er is weinig blijven hangen :@
In ieder geval een jompel voor de 24 weken van inca *O* en voor alle mijlpalen die niet zijn blijven hangen natuurlijk ook!
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116562856
Bij een 'zwangere' zou ik het misschien ook minder snel durven vragen. Het is bij mij in het verleden voorgekomen dat mensen hebben gevraagd of ik zwanger was terwijl dat niet zo was. Ik weet hoe erg ik me daar over voelde en nog voel nu ik er zo aan terug denk, dus ik zou het ook echt niet zo snel vragen aan een ander. Mocht het echt heel erg duidelijk zijn, of mocht ik zien dat iemand moeite heeft met staan (ongeacht of ik vermoed dat ze zwanger is), dan bied ik uiteraard mijn plek aan. Bij ouderen doe ik dat ook sowieso.
En dus ook als je er dusdanig zwanger uitziet dat je zelf denkt dat men er niet omheen kan, bij mij dachten ze dat waarschijnlijk toen ook... Nou ja, voordat ik het vraag moet het dus wel echt heeeeeeeel erg duidelijk zeg maar, en dan nog!

Eventueel nog een tip: Je kunt misschien met je baas afspreken om 's ochtends net iets later/eerder te beginnen en 's middags ook net iets later/eerder weg te gaan zodat je de spits kunt vermijden. Eventueel kun je ook de extra pauze tijd (waar je recht op hebt bij zwangerschap) gebruiken om net iets eerder weg te kunnen wellicht, waardoor je dan net voor de spits kunt reizen.
pi_116563059
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 13:31 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik weet niet of ik direct na de bevalling al zou kunnen beslissen of de naam dan ook echt bij het kindje past.
Zouden er dan mensen zijn die achteraf vinden dat de naam niet bij hun kindje past?
Wij hadden twee opties en omdat ik niet kon kiezen, hebben we gewacht tot de geboorte.
Zeker in de eerste periode heb ik me regelmatig afgevraagd of we wel de goede naam hadden gekozen :@ Soms vond ik de andere naam gewoon beter passen.
Dat is nu helemaal over hoor, hoewel ik de redenatie van toen nog steeds begrijp.
pi_116563377
Wat bijzonder danic, dat heb ik eigenlijk nog nooit gehoord maar het is best logisch! Ik heb nog helemaal niet de neiging om een naam te passen die bij het kind past. Wel dat ik bijvoorbeeld besef dat ik zelf niet héél slank ben, en dat ik sommige namen dan niet zo mooi vind bij een vollere vrouw. Of dat de naam niet past bij onze eigen namen (en onze namen lijken sowieso al op elkaar qua uitspraak :')). Uiteindelijk wordt het natuurlijk wel een kind van ons, dus op de een of andere manier verwacht ik dat het kind ook past bij onze namensmaak :) Maar het idee dat je het pas de definitieve naam geeft als het er is vind ik toch ook wel erg mooi. Eerst kennismaken en dan een naam geven die bij hem of haar past O+ Ik denk dat ik het geduld daar niet voor heb. En we hebben al tijden zo'n leuke jongensnaam :)
pi_116563478
Nou, uiteindelijk hebben we in het eerste half uur na de geboorte gekozen hoor, omdat het toen aan ons gevraagd werd door de vk.
Ik heb toen uit emotie de naam genoemd ik die ik graag wilde en we hebben niet meer gekeken naar welke het beste bij haar paste.
We hadden een lieve en stoere naam en gezien het kindje hadden we misschien beter de stoere naam kunnen gebruiken. Maar het is ook een enorme lieverd, dus het is goedgekomen O+
pi_116563526
Maar dit bovenstaande verhaal werd versterkt door de grootste zwangerschapskwaal die ik had: niet kunnen kiezen!
Dus vandaar het wachten tot na de geboorte.
pi_116563529
Wacht, zie ik goed dat ze nu jarig is? Gefeliciteerd! :)

Begon die kwaal toevallig al in de zevende week?
pi_116563600
Oh whahaha ik zie het ook. Nee die ticker gaat niet verder. Ze is van 8 mei.

Ja hoor die kwaal begon al heel vroeg. Toen relatief onschuldig, maar ik ben later regelmatig weggelopen uit winkels omdat ik toch niet kon kiezen :') Of ik liet iemand anders kiezen.
In een restaurant zaten ze ook regelmatig op me te wachten.
pi_116563725
Oh haha, nouja, dan alsnog gefeliciteerd ;)

Ik heb een vraag over een heel ander onderwerp. Ik heb volgende week een echo en ik ben dan 7 tot 7,5 weken zwanger (denk ik). Heeft iemand hier ook zo'n vroege echo gehad?
-Is de kans groot dat ze een inwendige echo doen?
-Klopt het verhaal dat je blaas vol of juist leeg moet zijn? Hebben ze niks over gezegd.
-Is er een kans dat het hartje al klopt?

Ik ben zo benieuwd.. het kan natuurlijk ook een sippe echo worden maar ik verwacht stiekem van niet, heb er al met al toch een goed gevoel over O+
  zondag 9 september 2012 @ 14:25:34 #103
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_116563824
De kans is groot dat een echo bij die termijn inwendig is. Voor een inwendige echo moet je blaas leeg zijn, voor een uitwendige juist vol. Ik zou met een volle blaas gaan, het is makkelijker om die te legen als het toch inwendig moet dan om hem weer vol te krijgen. Hartje zie je dan als alles goed is wel knipperen. Maar ze laten hem volgens mij dan niet horen.
pi_116563903
Bij mij was dat wel inwendig, Suikertante. Er is tegen mij ook niks over mn blaas gezegd en de echo ging prima (geen idee hoe mn blaas er toen aan toe was :P )
Als je idd 7 weken bent zie je wel een knipper. Je kan eventueel ook nog een week achterlopen... Dan zie je mss nog niks. Moet je weer een week wachten.
Ik hoop heel hard voor je dat het er goed uitziet, welke dag moet je?? :*
pi_116563941
Bedankt Kyara! Goed plan van de volle blaas :)
Gek toch, voor ik zwanger was had ik zo ontzettend niks met die echo's. Ik zie altijd als allerlaatste wat er wordt afgebeeld op echofoto's, en zeker bij zo'n vroege echo zie je natuurlijk haast niks. Maar nu ben ik dus echt al een beetje zenuwachtig! Tuurlijk omdat ik gewoon wil weten of er nu echt iets zit en of het er goed uit ziet, maar toch ook omdat het gewoon hartstikke leuk is!

Fieder, ik moet woensdag. Vlak na mijn verjaardag. Als het positief is rijden we die avond naar mijn schoonouders, die zijn dan éindelijk terug van hun vakantie!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 9 september 2012 @ 14:30:45 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_116563974
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:14 schreef eliis het volgende:
Ik vind dat het juist omgekeerd moet; bied je plaats aan aan een oudere, zwangere, moeder met kind, gehandicapte of wat dan ook. En als het niet nodig blijkt te zijn, kunnen mensen altijd weigeren. Zou wel leuk zijn als ze dat vriendelijk doen dan. Maar ik vind dat mensen er niet om zouden moeten vragen. Beleefdheidsdingetje :)
hoe vaak dat ik niet in t openbaar vervoer zit, te lezen of weg te dromen en geen erg heb in de mensen om me heen, totaal niet uit desintresse.
maar dat betekent wel dat ik niet in de gaten heb of jij als zwangere daar staat.
wanneer iemand me vraagt of ze mogen zitten, geen probleem dan sta ik op.
maar ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat iedereen bij anderen in t lichaam kunnen kijken en dan ook weten of iemand wel kan staan of niet.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_116564414
Suikertante, bij mij deden ze bij 7 weken zowel een uitwendige als een inwendige echo. Omdat ik van mezelf bijna geen vetjes op m'n buik heb konden ze het uitwendig eigenlijk net zo goed zien als inwendig maar ik weet niet hoe dat bij jou zit natuurlijk :). Als het goed is zie je wel een hartje dan.
Spannend hoor, ik duim voor je! Dat wachten in onzekerheid is echt niet fijn.. :*
pi_116564495
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:22 schreef Suikertante het volgende:

Ik heb een vraag over een heel ander onderwerp. Ik heb volgende week een echo en ik ben dan 7 tot 7,5 weken zwanger (denk ik). Heeft iemand hier ook zo'n vroege echo gehad?
-Klopt het verhaal dat je blaas vol of juist leeg moet zijn? Hebben ze niks over gezegd.

Ik ben zo benieuwd.. het kan natuurlijk ook een sippe echo worden maar ik verwacht stiekem van niet, heb er al met al toch een goed gevoel over O+

Ik krijg een echo met 8,5 weken en heb het nagevraagd, dat is een inwendige echo (brrr).
pi_116564531
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:46 schreef L0t.. het volgende:
Suikertante, bij mij deden ze bij 7 weken zowel een uitwendige als een inwendige echo. Omdat ik van mezelf bijna geen vetjes op m'n buik heb konden ze het uitwendig eigenlijk net zo goed zien als inwendig maar ik weet niet hoe dat bij jou zit natuurlijk :). Als het goed is zie je wel een hartje dan.
Spannend hoor, ik duim voor je! Dat wachten in onzekerheid is echt niet fijn.. :*
Als je zo vroeg de eerste echo hebt, krijg je dan alsnog met 10-12 weken de termijnecho, of is dat zo vroeg ook al te bepalen?
pi_116564580
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 14:50 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Als je zo vroeg de eerste echo hebt, krijg je dan alsnog met 10-12 weken de termijnecho, of is dat zo vroeg ook al te bepalen?
Nee, ik krijg met 10,5 week de termijnecho, maandag over een week!
Zo'n inwendige echo stelt echt niks voor hoor trouwens, niets op je druk over te maken :).
pi_116564648
Ik had mijn 10 weken al staan en die mocht ik laten staan, dus dat is wel fijn!
Inwendig hoeft niet echt een big deal te zijn denk ik.. om allerlei andere redenen (die niet heel ernstig zijn overigens) heb ik intussen best veel inwendige onderzoeken gehad en voor de gynaecoloog is het net zo'n eitje als het voor een opticien is om in je oog te kijken. En ik denk zelf dat als ik eenmaal dat scherm zie, ze ongemerkt haar hele arm naar binnen zou kunnen schuiven :D

(en dank je L0t! :* )
pi_116564890
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:51 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Nee, ik krijg met 10,5 week de termijnecho, maandag over een week!
Zo'n inwendige echo stelt echt niks voor hoor trouwens, niets op je druk over te maken :).
Leuk O+ dan krijg ik misschien ook nog een extra echo. We zullen wel zien ;)

@Suikertante aan het einde van de rit zal voor mij ook alle schaamte wel verdwenen zijn, maar vooralsnog zie ik er wel tegenop. Hoe laat moet je dinsdag?
pi_116565090
Bij mij was de echo rond 7 weken uitwendig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116565142
Wilde je mee? Haha, ik moet 's morgens. Dat is wel heel fijn. Ik moet daarna meteen door naar mijn werk denk ik. Dat wordt dus of uithuilen bij collega die van niets weet, óf stuiteren en dan denk ik toch maar mijn collega op de hoogte brengen :)

Bedankt Tico, dan is het denk ik inderdaad maar het beste als ik met een volle blaas ga! Voor de zekerheid.. Maar jij bent ook mooi slank he? Ik ben niet echt slank. Echt een dikke buik heb ik ook niet trouwens, gewoon gewoon denk ik.
  zondag 9 september 2012 @ 15:08:36 #115
374977 eliis
Relativeer!
pi_116565228
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:56 schreef bellelena het volgende:

Eventueel nog een tip: Je kunt misschien met je baas afspreken om 's ochtends net iets later/eerder te beginnen en 's middags ook net iets later/eerder weg te gaan zodat je de spits kunt vermijden. Eventueel kun je ook de extra pauze tijd (waar je recht op hebt bij zwangerschap) gebruiken om net iets eerder weg te kunnen wellicht, waardoor je dan net voor de spits kunt reizen.
Da's een fijne tip, tnx :) 's Middags is het nooit een probleem, maar mocht het nodig worden kan ik altijd in overleg met m'n baas over de ochtendspits. Ik werk in het centrum van Amsterdam, dus met de auto is voor mij helaas echt geen optie.

Wat betreft de echo; ik heb met 8,5 week de eerste echo gehad, en die was uitwendig. De echoscopist zei dat ze het eerst uitwendig zou proberen en ging dat niet, dan zou ze het inwendig doen. Maar er was dus voldoende beeld. Overigens kreeg ik met 10 weken alsnog de termijnecho; ze hadden een rekenfoutje gemaakt dus de eerste echo was veel te vroeg :)

Veel succes (en plezier!) met de echo!!
pi_116565241
Nou gister was ik bij een vriend en die heeft den hottube, die wilde eerst de cd van zeekoeien opzetten als ik erin zou gaan.
pi_116565335
Je bent zwanger, dat telt niet!
pi_116565349
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:09 schreef Ticootje het volgende:
Nou gister was ik bij een vriend en die heeft den hottube, die wilde eerst de cd van zeekoeien opzetten als ik erin zou gaan.
:')
pi_116565432
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:05 schreef Suikertante het volgende:
Wilde je mee? Haha, ik moet 's morgens. Dat is wel heel fijn. Ik moet daarna meteen door naar mijn werk denk ik. Dat wordt dus of uithuilen bij collega die van niets weet, óf stuiteren en dan denk ik toch maar mijn collega op de hoogte brengen :)
Even weten hoe laat ik kan spieken voor een hopelijk positieve update ;) ik ben dan op vakantie, dus mee gaan lukt even niet :P
pi_116565827
Oh heerlijk! En lief :)
Nog niet vertrokken toch? Veel plezier alvast!
  zondag 9 september 2012 @ 15:26:59 #121
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_116565895
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:22 schreef Suikertante het volgende:

Ik was ook 7-7,5 week bij mijn eerste echo. Ze gaf toen aan dat de kans 40% was dat het inwendig moest, maar bij mij was het meteen prima uitwendig te zien. Hoe platter/dunner je buik is, hoe meer kans dat het gewoon uitwendig kan aldus de echoscopiste.
pi_116565979
Ik heb rond 6-7 weken (eerder zes dan zeven) een uitwendige echo gehad. Niks gehoord over lege/volle blaas maar t was allemaal prima te zien incl kloppend hartje. Ik heb geen loeistrakke buik maar m'n buikspieren houden de vetjes in toom :)

Daarna met 11 weken termijnecho (datum niet meer bijgesteld) en met 12 weken combinatietest-echo.
pi_116566044
Die combinatietest doen wij niet denk ik, maar wel leuk hè die echo's zo snel na elkaar! Nog drie nachtjes..
Bedankt voor jullie ervaringen, vergroot ook de voorpret!
pi_116566154
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:45 schreef Miss_Isis het volgende:
Goedemorgen :)

Pff, OV moeilijkheden... Ik ben blij dat ik daar niet (meer) mee te maken heb. Ik zou het ook niet durven denk ik om in een volle coupé te vragen of er iemand voor me op zou willen staan tenzij ik echt heel duidelijk zichtbaar 'iets' zou hebben. Heb mezelf ook wel eens verbijtend van de pijn staande geprobeerd te houden in de bus met mijn eerste hernia, maar als mensen aan de buitenkant niets kunnen zien staan ze uiteraard ook niet op. En ik voelde me te bezwaard om iemand te vragen op te staan, ik dacht dat ze zouden denken dat ik me aanstelde (want nog jong en zo) :@

En ik vroeg me af... zijn hier misschien meer (aanstaande) moeders die een hernia hebben (gehad)? Ik lees namelijk allerlei verhalen over hoe bevallen en vooral het persen heel schadelijk is met een hernia en als je er gevoelig voor bent zelfs een hernia kan veroorzaken :X Mijn fysio/manueel therapeut had het er ook al over dat de klassieke pershouding de ideale houding is om een hernia te veroorzaken. Ik heb van de VK een verwijsbrief voor de gynaecoloog gekregen om hier met haar over te praten, maar ik vroeg me af of er hier misschien ook iemand ervaring heeft met zwanger zijn en bevallen met een hernia.
Fok at mijn reactie op }:|

Goed, hoi :W Ja, 8 maanden na een operatie aan twee hernia's ben ik zwanger geworden. Ik heb nauwelijks last gehad tijdens mijn zwangerschap en bevalling. Of althans, niet meer dan normaal, dagelijkse rugpijn hoort er voor mij wel een beetje bij. Zwangerschap ging prima, ondanks dat ik ergens in week 39 uitstralende pijn kreeg die me heel bekend voorkwam,. maar volgens de vk niets om me zorgen over te maken. Het was ook met een week weer weg. Ik heb wel vrij in het begin nog eens de fysio om advies gevraagd en specifieke oefeningen gekregen (daar ga ik niet meer heen normaal gesproken). Ook geen last met bevallen, ik ben in de klassieke pershouding bevallen en ondanks bijna twee uur persen was dat niet pijnlijk (mijn rug niet althans :+ ). Ik ben ook niet bij de gynaecoloog geweest, wel bij de anesthesioloog om te zien of indien gewenst, een ruggeprik mogelijk was. Dat kon goed, ze prikken 'm hoger dan mijn hernia's (die zaten op L4/L5 en L5/S1). Dat zou ik tzt even laten bekijken, omdat je anders misschien teleurgesteld wordt als je pijnstilling krijgt tijdens de bevalling. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hebben van een baby belastender vind voor mijn lijf dan zwanger zijn, vanwegen het eindeloze tillen en in onmogelijke houdingen staan.

Mijn tips: veel blijven bewegen (ik heb tot 35 weken nog 14 km gefietst van en naar werk, zwangerschapsyoga gedaan en in mijn verlof gewandeld. Een dag niet bewegen was voor mij acuut stijf en stram en meer pijn), goed letten op je slaaphouding, goed je oefeningen blijven doen. Na de bevalling zo snel mogelijk weer bewegen (ik heb een postnatale cursus gedaan vanaf 4 weken na de bevalling, heel prettig) en vraag je fysio om tiladvies voor als je kindje er is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_116566925
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 11:04 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Dat dus. Ik ben nu 31 weken en reis vijf dagen per week met het ov in de spits, 40 min trein enkele reis, en er is nu twee keer iemand die zijn plek voor mij af wilde staan. Een keer heb ik geweigerd omdat ik het lekker vond even te staan (zit al de hele dag).
Mijn ervaring is dat veel mensen het echt niet zien. Van boven lijkt mijn buik veel groter dan van opzij in een winkelruit. Tuurlijk vind ik het irritant, maar mijn tolerantieniveau tov andere treinreizigers is sowieso laag :P het zijn wel vooral de 50+ dames die je van top tot teen opnemen en vervolgens niets zeggen, grrrrr. En don't get me started about moeders met kinderen...

Tips heb ik niet, behalve dat je subtiel je buik in iemands gezicht kunt hangen en zuchtend en steunend overheen kunt wrijven :D De stoelleuning klinkt ook wel goed. Vragen of iemand voor je op wil staan zou ik zelf nooit doen, maar ik ben meer een zwelgend type ;) bovendien voel ik me prima en heb ik het tot nog toe niet nodig gehad. Zwanger, niet gehandicapt, dat idee.
pi_116567261
Ja mijn moeder is echt zo erg ja :')
Dat is een van de redenen waarom ik het contact met haar ook enigszins beperk ..

Suiker ik denk inderdaad dat het een inwendige gaat worden. En kans op een knippertje lijkt me wel groot :) .. Inwendig klinkt misschien eng voor een eerste keer, maar vond het zelf echt totaal niks voorstellen :) ... Het was bij mij gewoon het idee dat ik met mijn blote doos daar dan lig bij zo''n arts en die er dan zo''n ding in stopt :') ... Ow dus voor jou woensdag ook een spannende dag! :)

Nou, de hondenplonsdag was zeer zeker geslaagd ^O^
En mama heeft ook lekker af kunnen koelen op het heetst van de dag :Y)
pi_116568797
Ik kreeg bij net zeven weken ook een inwendige echo. En twee dagen later na bloedverlies ook weer een inwendige. Ik vind ze nou niet echt prettig en was blij dat het met 9 weken uitwendig te zien was.
pi_116569262
En inwendige echo's: ik zag daar ook wel tegenop. Ik kom nooit bij wat voor arts dan ook dus ik vond een fysio al spannend toen ik daar eens heen moest. Voor een vk of zo kan het dan wel de dagelijkse gang van zaken zijn, voor mij is het dat niet. Ik verwacht dat dat wel anders zal zijn over een paar maanden hoor, maar ik vond het heel fijn dat mijn vk net zoals die van eliis aankondigde dat ze het eerst uitwendig zou proberen en niet meteen met een inwendig apparaat (?) aankwam zetten.
  zondag 9 september 2012 @ 18:11:18 #129
374977 eliis
Relativeer!
pi_116570477
Overigens moet je ook niet met een te volle blaas naar de echo. Ik was iets te enthousiast geweest met drinken, en we moesten ook nog eens 20 minuten wachten. Toen ik eenmaal op de onderzoekstafel lag, stond ik echt op knappen :D

Echoscopiste wilde het toch proberen, maar 1 blik op het scherm en ik mocht eerst even naar de wc. M'n blaas was echt gigantisch en m'n baarmoeder inclusief beeb lag compleet in de verdrukking :') Als ik nu heel nodig moet plassen, zie ik nog steeds dat beeld voor me, al is m'n kindje nu gelukkig al een heel stuk groter ;)
pi_116570966
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Fok at mijn reactie op }:|

Goed, hoi :W Ja, 8 maanden na een operatie aan twee hernia's ben ik zwanger geworden. Ik heb nauwelijks last gehad tijdens mijn zwangerschap en bevalling. Of althans, niet meer dan normaal, dagelijkse rugpijn hoort er voor mij wel een beetje bij. Zwangerschap ging prima, ondanks dat ik ergens in week 39 uitstralende pijn kreeg die me heel bekend voorkwam,. maar volgens de vk niets om me zorgen over te maken. Het was ook met een week weer weg. Ik heb wel vrij in het begin nog eens de fysio om advies gevraagd en specifieke oefeningen gekregen (daar ga ik niet meer heen normaal gesproken). Ook geen last met bevallen, ik ben in de klassieke pershouding bevallen en ondanks bijna twee uur persen was dat niet pijnlijk (mijn rug niet althans :+ ). Ik ben ook niet bij de gynaecoloog geweest, wel bij de anesthesioloog om te zien of indien gewenst, een ruggeprik mogelijk was. Dat kon goed, ze prikken 'm hoger dan mijn hernia's (die zaten op L4/L5 en L5/S1). Dat zou ik tzt even laten bekijken, omdat je anders misschien teleurgesteld wordt als je pijnstilling krijgt tijdens de bevalling. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het hebben van een baby belastender vind voor mijn lijf dan zwanger zijn, vanwegen het eindeloze tillen en in onmogelijke houdingen staan.

Mijn tips: veel blijven bewegen (ik heb tot 35 weken nog 14 km gefietst van en naar werk, zwangerschapsyoga gedaan en in mijn verlof gewandeld. Een dag niet bewegen was voor mij acuut stijf en stram en meer pijn), goed letten op je slaaphouding, goed je oefeningen blijven doen. Na de bevalling zo snel mogelijk weer bewegen (ik heb een postnatale cursus gedaan vanaf 4 weken na de bevalling, heel prettig) en vraag je fysio om tiladvies voor als je kindje er is.
Bedankt voor je uitgebreide reactie :)

Ik ben in 2010 geopereerd aan een grote L5/S1 hernia (bijna de gehele tussenwervelschijf puilde uit en hebben ze weggehaald), daarna in 2011 opnieuw een hernia gehad maar die ging met oefeningen en beperkte rust binnen 8 weken over zonder dat er een MRI of iets anders bij kwam kijken. Nu kreeg ik vlak voor ik zwanger werd opnieuw klachten, en uiteindelijk was het zo erg dat ik helemaal geen oefeningen meer kon doen. Ik had al een afspraak staan voor een MRI maar twee weken voor de afspraak bleek ik zwanger. Helaas, toen dus geen MRI mogelijk, geen pijnstilling (gebruikte ik daarvoor ook niet omdat ik wist dat ik zwanger kon zijn en de klachten in eerste instantie in de hand waren te houden met voldoende liggen), en geen andere behandeling mogelijk.

Op dit moment heb ik zoveel last dat ik niet kan blijven bewegen, ben al lang blij als ik zonder al teveel pijn van en naar de wc kan lopen of 3 minuten kan douchen. Ik lig eigenlijk de hele dag plat omdat zitten niet kan, en staan/lopen doet ook teveel pijn. Ik ben best bang dat ik niet normaal kan bevallen omdat ik nu al veel pijn heb als ik niet in een bepaalde houding lig, laat staan als ik zou moeten persen. Wat de ruggenprik betreft vind ik het wel fijn om te horen dat dat waarschijnlijk gewoon kan als het nodig mocht zijn. Ik maak me ook wel zorgen dat de klachten straks erger worden als de baby groter wordt. Ik ben nu nog maar 10 weken dus ik moet nog best lang...

Ik voel me erg onzeker omdat ik geen idee heb hoe dit verder gaat. Worden de klachten erger vanwege alle verwekende banden en de grotere buik straks of wordt het misschien vanzelf minder? Ik weet het echt niet en ook de fysio zegt dat het in principe allebei mogelijk is (maar hij was zelf niet heel optimistisch). De VK zei ook dat ze dacht dat ik met de klachten zoals ik ze afgelopen week had niet normaal zou kunnen bevallen. Ik vind het in ieder geval wel fijn te lezen dat jij geen ergere klachten kreeg tijdens de zwangerschap behalve de uitstraling in de laatste week en gewoon normaal kon bevallen. Ik hoop eigenlijk dat mijn hernia vanzelf weg zal trekken zodat ik dat ook kan straks.

Pff, lang verhaal geworden, sorry allemaal :@
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
pi_116571201
Haha bedankt voor de tip! Ik vind dat ook heel onprettig als ik nodig moet plassen dus ik plas normaal iets te vaak..

Ik zie er helemaal niet tegenop, maar als ik van een koude kermis thuis kom laat ik het weten :)
pi_116571210
Ik heb inmiddels al een aantal keren inwendige echo's gehad om te controleren of de boel nog wel allemaal gesloten is. In het begin zag ik daar echt als een berg tegenop, helemaal als er een mannelijke arts was, helemaal geen prettig idee.
Maar ik denk dat het meer je gevoel en het idee is, want het is niet pijnlijk ofzo.

Ik was gister op een feestje en kreeg twee keer de vraag of ik een maand of 4 zwanger was, het dubbele dus ongeveer. Dat is dan wel weer leuk, minder alleen al die onbekenden die vragen hoe het gaat met de zwangerschap. Mensen verwachten eigenlijk een 'goed' uit beleefdheid en ik had eigenlijk niet zo'n zin om iedereen uit te leggen hoe het zit.
pi_116571749
Fta dat heb ik idd ook .. 'goed' zeggen terwijl je weet dat er toch wat haken en ogen zijn (al vind ik jouw situatie 100 leer erger als de mijne). Ik heb in overleg met mijn vent besloten om dit alleen met naasten te delen die dicht bij ons staan. Gewoon omdat ik geen zin heb om het verhaal weer uit te moeten leggen. Maar das maar net waar jullie je goed bij voelen.

Ik had overigens verwacht dat ik het moeilijker zou vinden om met mijn benen wijd voor een arts te gaan liggen. Maar die mensen hebben dat zo vaak gezien ... das voor hun gewoon routine denk ik dan. Heb totaal geen last van schaamtegevoel of wat.
pi_116572484
Standaard antwoord is goed. Mensen vragen het niet omdat ze het echt willen weten maar omdat het beleefd is.
pi_116572574
Ja dat denk ik dus ook :Y

Nieuwe foto in het buikentopic O-)
pi_116573087
Kwisted hoe is het je vandaag vergaan qua putjes? Hoop dat het een beetje te houden was vandaag voor je.

En natuurlijk voor alle andere dames die last hebben gehad van het warme weer.
pi_116574198
Ik heb vanmiddag nog even liggen slapen en gedroomd over een hele hoop van jullie.

Ik sprak met As1981 en die vertelde dat ze een jongetje kreeg (ben benieuwd of het klopt), maar dat ik het niet aan haar moeder mocht vertellen, want die vertelde het door (á lá de moeder van Twinkle :D ).
Vervolgens ben ik ergens anders en kom ik Keshet tegen met alle kleuren van de regenboog om haar heen. Maar ik wil haar ontwijken, want ze wil graag weten wat het geslacht is van As d'r kindje en ik heb beloofd niets te zeggen.
Is een hele achtervolging geworden, want Keshet moest en zou het weten. Ik heb nog 3 crackers voor haar neergelegd in de hoop dat ze die ging eten :?, maar die stopte ze in d'r binnenzak en kwam toch achter me aan.
_O- Echt hoe verzin je het :@
pi_116574496
Ik kan me niet meer herinneren over wie maar ik had ook een keer gedroomd over een van jullie :D
Slaat echt helemaal nergens op! :D .. Wel grappig
pi_116575541
Danic _O-

En Twink: datumtweeling lijkt me gezellig :P
pi_116576030
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 19:18 schreef Ticootje het volgende:
Standaard antwoord is goed. Mensen vragen het niet omdat ze het echt willen weten maar omdat het beleefd is.
Precies dat bedoel ik ja.

Twinkle ik denk dat niemands situatie erger is of wat dan ook. Voor jezelf is het gewoon ontzettend vervelend als het niet loopt zoals zou 'moeten' ongeacht wat er aan de hand is :*
pi_116576232
Iedere keer als ik het lees moet ik weer lachen om dat stukje met de crackers.
Krijg steeds visioenen van de Aladdin film:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116576693
Whahaha :D

Standaard antwoord was bij mij: met de baby is alles prima :Y Daar kwam ik vaak mee weg zonder te liegen.
Beetje jammer dat dat nu niet meer opgaat ;)
pi_116576798
Haha die droom _O- Kom je teveel op Fok?!
Ik onthou nooit wat ik droom maaikzelf is wel vaker dan normaal. Over seks gaat het dan weer niet, dat weet ik dan weer wel!

Free, Twinkle bedoelde volgens mijn een datumtweeling met mij, ik ben ook 13 nov uitgerekend. Of niet?

En Twinkle, ik bedoelde juist dat het voor artsen wel normaal is, maar voor mij niet, en dat ik het fijn vond dat mijn vk zich er bewust van leek te zijn dat het voor mij dus niet zo standaard was als voor haar.
pi_116576918
Free, wat is er nu met je baby dan? Dat heb ik even gemist...
pi_116577066
Ja bedoelde inderdaad datumtweeling met jou Mineola :Y
Nou ja .. Als ze echt heel flauw willen doen laten ze me gewoon tot 42 weken doorlopen .. :P .. Hebben we een datumdrieling :D .. Maar nee sorry dames, dat zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten :P

En ik had eigenlijk al een soort van datumdrieling afgesproken met Coco en Enf :D

FTA, ja daar heb je inderdaad ook een punt :)
pi_116577117
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 20:47 schreef Mineola het volgende:
Free, wat is er nu met je baby dan? Dat heb ik even gemist...
Me 2? :?
Ik wist wel dat het met jezelf niet helemaal lekker gaat (waarschijnlijk zacht uitgedrukt .. ga er maar aan staan) .. Maar is er ook iets niet in orde met beebje? :@
pi_116577511
Beebje is te klein, zit onder de p5 lijn. Op zich geen drama. De andere 2 waren ook niet heel groot zeg maar ;)
Alleen bij deze kwamen ze er toevallig achter door de extra echo na het vallen. En nu loop ik bij de gyn.
En ik wil zo graag gewoon thuis bevallen!
pi_116577935
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 20:54 schreef freecell het volgende:
Beebje is te klein, zit onder de p5 lijn. Op zich geen drama. De andere 2 waren ook niet heel groot zeg maar ;)
Alleen bij deze kwamen ze er toevallig achter door de extra echo na het vallen. En nu loop ik bij de gyn.
En ik wil zo graag gewoon thuis bevallen!
Muh, dat is niet leuk nee... Betekent dat dat 95% van de baby's met deze termijn groter is? Wat is je gevoel er zelf bij? En krijg je nu extra groeiecho's of zo? Ik hoop dat de mini even een groeispurt maakt, alles lekker bijtrekt en je wel gewoon thuis mag bevallen. Of is die kans al verkeken?
pi_116581832
Oww da''s zuur .. Als je zelf een thuisbevalling in gedachten had.

Ik hoop voor je dat het toch nog bij trekt en dat dat plan toch nog door kan gaan! Wel goed dat ze het in de gaten gaan houden verder maja .. een gemiddelde is ook maar een gemiddelde denk ik dan. En die andere twee doen het prima verder toch?

Volgens mij had ik dat trouwens wel gelezen hoor :@ .. Was alleen even vergeten dat jouw username daarbij hoort :@

Als ik achter de pc zit zie ik jullie avatars altijd en dan weet ik precies wie wie is. Op mobiel internet op de phone alleen usernames en dan schiet de avatar me niet altijd te binnen die erbij hoort :@
pi_116581843
Ik duim mee Freecell, dat het gewoon een mooie slanke kleine gezonde beeb is die met een thuisbevalling ter wereld komt!

(ik duim ook voor jou hoor FTA!)

[ Bericht 15% gewijzigd door Suikertante op 09-09-2012 22:08:04 ]
pi_116582930
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 21:52 schreef Suikertante het volgende:
Ik duim mee Freecell, dat het gewoon een mooie slanke kleine gezonde beeb is die met een thuisbevalling ter wereld komt!
Dit ja :Y
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 20:49 schreef Twinkle20 het volgende:
En ik had eigenlijk al een soort van datumdrieling afgesproken met Coco en Enf :D
Dan moet ik wel opschieten, lig wat achter op jou :+
  maandag 10 september 2012 @ 08:51:53 #152
381212 Gulara
From the future
pi_116592413
Goeiemorgen allemaal,

Iedereen een fijn weekend gehad? Ik ben lekker veel buiten geweest, flink gewandeld en lekker gegeten. :Y)
Ik heb vanaf dit topic weer meegelezen dus sorry als ik mensen oversla:

Allereerst Incantrix met 24 weken mijlpaal *O*

Suikertante wat een leuke reactie op je werk! Lucht vast op.

Keshet succes met hoesten, ik ben ook een hoester en gelukkig nu even een goede periode maar kan me voorstellen dat jij en Hendrikje het helemaal niets vinden. :*

Kyara wat **** van je appeltaart, ik laat hier zo'n beetje dagelijks tosti's gruwelijk aanbranden dus ik begrijp hoe je je voelt. Stom is het!

Miss_Isis, die hernia klinkt heel rot. Ik hoop dat er verbetering in de situatie komt. :* (Leuk topic in f&f trouwens!)

Ik las nog wat over bijnamen, die hebben we wel, maar gebruiken we eigenlijk niet.
Moe, check!
Levendig dromen, check! Overigens over sex noch baby.

Ik had trouwens een uitwendige echo met 7 weken en er is ook nooit gesproken over een inwendige?

Heb vandaag bloed laten prikken en urine afgegeven. Ging allemaal goed gelukkig. Gezien mijn nogal wankele toestand waarbij ik veel duizelig ben. Had een blikje cola mee voor de zekerheid, maar was niet nodig.
Ik was trouwens verbaasd over de hele rij dingen waar ik voor getest moet worden. Weet ook eigenlijk helemaal niet of dit in Nederland ook zo is. Omdat ik in Nederland bloeddonor was verwacht ik eigenlijk geen gekke dingen.
Deze week ook bellen voor een afspraak in het ziekenhuis. En een afspraak maken bij het scanbureau voor de 20-weken echo. Ik heb echt superveel zin in de echo. Bij de eerste twee keer was het zo onwerkelijk dat ik er maar weinig mee kon, terwijl ik nu toch wel heel nieuwsgierig ben.
  maandag 10 september 2012 @ 09:02:22 #153
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116592544
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 13:31 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

[..]

Nee precies.. ik weet dat ook niet goed hoor, maarja, nu weet ik het ook niet dus ik moet het maar gewoon even aankijken! :+
Oh dat weet ik niet precies, maar ik wil gewoon wachten tot ze er is.. heb het idee dat ik dan beter een keuze kan maken dan nu :)

Free wat jammer zeg, ik duim dat je hopelijk gewoon thuis kan bevallen! :*
Ik wilde dat in het begin ook maar dat wordt 'm helaas niet, heb er nu vrede mee :)

Twink :D Whihi *G*

Gulara :W Heerlijk weekend gehad hier ja! Lekker weer he O+ Totaal niet te warm ofzo vond ik ook! Wel in de schaduw gezeten gister, maar mèn wat lekker O+
Spannend hoor, komende tijd! Ben je in een ander land nu dan? En dit was gewoon routine controle (bloedonderzoek)? :)

Vanochtend naar de tandarts geweest, alles goed gelukkig :) Ik hoor steeds vaker van mensen; oh, hoe lang moet je nog, een maandje? En als ik dan zeg dat ik nog zo'n 6 weken moet kijken ze me toch wat vaag aan :') :@ Blijkbaar heb ik al een dikke pens? Nouja.
Zal morgen ff een foto maken, ben dan 34 weken.. 34! Damn!
  maandag 10 september 2012 @ 09:05:36 #154
265732 Keshet
pi_116592583
Nou, ik sta er weer mooi op. :o _O- Als 't nou eierkoeken waren geweest dan was het best een realistisch verhaal geweest. :+

29 weken vandaag! *O*
Nog steeds ziek, ik duik weer lekker m'n bed in! Fijne dag allemaal!
pi_116592974
Beterschap Keshet

Had ik ook beter kunnen doen vandaag... lekker in bed blijven liggen...
Heb m'n manager al gezegd dat ik er morgen waarschijnlijk niet ben.
Denk dat ik dan lekker de hele dag in bed blijf!
pi_116593033
Ahh 1 weekje maar Coco :D
Dan loopt Enf 2 weken langer door (alsjeblieft zeg, heb nu al medelijden met je :o, ik precies op de UD en jij met 39 weken :+ .. In theorie kan het! :) ... Maar ik gun jullie zoiets niet hoor. Exact 40 weken allemaal zou misschien nog wel het mooiste zijn. Die UD''s zijn er tenslotte niet voor niets ;)

Een ander soort mijlpaal hier vandaag: Mijn vent en ik zijn 3 jaar getrouwd *O*
Hij druk aan het werk tot vanmiddag .. Kan ik mooi mijn best gaan doen in de keuken :Y) .. Helaas even de financien niet om breed uit te pakken, maar dat wil nog niet zeggen dat we het dan maar niet vieren :Y)

Enf jij heb heul geen dikke pens :N ... Die mensen snappen het gewoon niet :')

En een *O* voor alle andere mijlpalen.

Hmm Keshet nog steeds beroerd zie ik .. balen meis :* ... En beterschapjes!
Hier lijkt de thijmsiroop enigszins verlichting te geven bij mijn keelpijn. Nu alleen nog links ontstoken oor (da''s mijn zwakke plek zeg maar). Vind het niet direct dringend om hiervoor naar de huisarts te gaan. Even aankijken deze week .. afspraak is anders nog zo gemaakt :)

Eens kijken wat de dag ons vandaag brengt :Y) .. Fijn dagje allemaal!
pi_116593521
Keshet wat jammer dat je je nog steeds niet lekker voelt, en Klumsy jij dus ook, balen! Ik ben weer kotsmisselijk maar ik weet inmiddels dat het straks weg trekt. En dat is maar goed ook want ik moet om 12 uur werken.

Twinkle, van harte gefeliciteerd! Alvast een waarschuwing: het lijkt erop dat sommige mensen door de zwangerschap net iets minder goed kunnen bakken, dus schrik niet als er iets aanbrandt.. :Y)
  maandag 10 september 2012 @ 10:06:29 #158
381212 Gulara
From the future
pi_116593821
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 09:02 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Gulara :W Heerlijk weekend gehad hier ja! Lekker weer he O+ Totaal niet te warm ofzo vond ik ook! Wel in de schaduw gezeten gister, maar mèn wat lekker O+
Spannend hoor, komende tijd! Ben je in een ander land nu dan? En dit was gewoon routine controle (bloedonderzoek)? :)

Ja, woon niet in Nederland, maar ook hier het weer wat jij beschrijft afgelopen weekend. Misschien stukje koeler want ik heb de schaduw niet opgezocht. ;)
En bloedonderzoek is routine hier (kijken naar SOA's, rode hond en nog wat dingen die ik vergeten was). Verder allemaal heel spannend, en ook vooral omdat het allemaal nieuw is.
Denk je dat je door jarenlang meelurken alles wel zo'n beetje weet, is het vervolgens alsnog helemaal nieuw. Maar ik laat het allemaal op me af komen, en hier meelezen helpt dan prima om een beetje te kijken of het allemaal nog normaal is wat ze hier doen. :+
pi_116594462
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:51 schreef Suikertante het volgende:
Keshet wat jammer dat je je nog steeds niet lekker voelt, en Klumsy jij dus ook, balen! Ik ben weer kotsmisselijk maar ik weet inmiddels dat het straks weg trekt. En dat is maar goed ook want ik moet om 12 uur werken.

Twinkle, van harte gefeliciteerd! Alvast een waarschuwing: het lijkt erop dat sommige mensen door de zwangerschap net iets minder goed kunnen bakken, dus schrik niet als er iets aanbrandt.. :Y)
Ik ben niet ziek hoor, ben gewoon een beetje down, zal straks wel weer beter worden, maar voor nu geef ik er maar gewoon even aan toe.
pi_116594496
Inderdaad lekker doen Klumsy, dan zakt het vanzelf.. sterkte! :*
pi_116594649
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:37 schreef klumsy het volgende:

[..]

Ik ben niet ziek hoor, ben gewoon een beetje down, zal straks wel weer beter worden, maar voor nu geef ik er maar gewoon even aan toe.
Zit het allemaal even een beetje tegen meis? :*
Hoop dat je je snel weer beter voelt!
  maandag 10 september 2012 @ 10:54:11 #162
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116594943
vandaag 24 weken *O* en ook in bed met een griepje }:| en een grote kan verse sinaasappelsap

wat betreft het niet kunnen kiezen tussen dingen is dat hier dus ook heeeeeel erg
en dat is niet handig als je zoveel keuzes voor je huis moet maken :N
van de week over een kraan of we een ronde uitloop of een vierkante namen :@
nu hebben we nog de kwestie raambekleding duo rolgordijn of silhoutte shades, ik wordt in iedergeval flink moe van de meerkeuze stress.

sorry voor de ego post :@

beterschap en :* voor iedereen die het nodig heeft
W
Z
E
pi_116595107
Nou ja Rebel, daar gaat natuurlijk ook een hoop geld in zitten dus je wilt gewoon een weloverwogen keuze maken :) .. Niks geks aan hoor! Laat je niet gek maken en al helemaal niet opjagen! :D
pi_116595122
Vandaag precies een jaar geleden begon de ellende met rugpijn... En een dag later is Roan geboren.
Normaal kan ik er goed mee om gaan, maar nu die dag weer zo dichtbij komt en ik stijf sta van de hormonen, vakt het me toch best wel zwaar.
Daarom morgen lekker een dagje thuis in bed of waar ik ook zin in heb, een dagje lekker met niemand anders rekening houden...

En dan uitgerekend vandaag krijgen we een pakket op het werk wat in het teken van geluk staat...
Met een gelukspoppetje, gelukskoekje, boekje over geluk en nog wat zooi... Het enige wat ik dacht was: wat moet ik met die zooi...alsof ik me daardoor gelukkig ga voelen
pi_116595272
Kan me voorstellen dat het je nu even zwaar valt klumsy :*
  maandag 10 september 2012 @ 11:09:06 #166
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116595343
haai,

Het gaat hier wel snel hoor! Kan het niet bijhouden en ook niet uitgebreid reageren op iedereen want dan ben ik een halve dag bezig.

Keshet en Klumsy niet fit, bummer is dat he. Lekker uitrusten als het kan!

Mijlpalen!! *O* *O*

Ik ben ook alweer 24 weken, sjit zeg, wat gaat het snel. (wanneer moeten die kleertjes ook al weer gewassen worden?) Begin nu wel zoiets te krijgen, wat moet er allemaal nog gebeuren en wat moeten we allemaal nog aanschaffen. Ga maar eens lijstjes maken of zo.
  maandag 10 september 2012 @ 11:10:03 #167
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116595363
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:01 schreef klumsy het volgende:
Vandaag precies een jaar geleden begon de ellende met rugpijn... En een dag later is Roan geboren.
Normaal kan ik er goed mee om gaan, maar nu die dag weer zo dichtbij komt en ik stijf sta van de hormonen, vakt het me toch best wel zwaar.
Daarom morgen lekker een dagje thuis in bed of waar ik ook zin in heb, een dagje lekker met niemand anders rekening houden...

En dan uitgerekend vandaag krijgen we een pakket op het werk wat in het teken van geluk staat...
Met een gelukspoppetje, gelukskoekje, boekje over geluk en nog wat zooi... Het enige wat ik dacht was: wat moet ik met die zooi...alsof ik me daardoor gelukkig ga voelen

:*
  maandag 10 september 2012 @ 11:14:56 #168
95408 Incantrix
pi_116595492
quote:

Och lieverd.. :* :* Zonder hormonen zijn zulke dagen al lood- en loodzwaar, laat staan mét. Geef jezelf de ruimte, sterkte met je erdoorheen slepen..
3!
pi_116595519
Nou, ik kan mij alleen maar aansluiten bij Incan :* .. Sterkte Klums!
  maandag 10 september 2012 @ 11:17:39 #170
95408 Incantrix
pi_116595565
Wij hadden overigens vanmorgen weer controle en alles is nog steeds goed O+ Baby was lekker aan het bewegen en vooralsnog kon ook onze eigen gyn niks ontdekken dat op een jongetje wijst. We nemen dus naar gewoon aan dat we een meisje krijgen :o
3!
pi_116595800
Och Klums.
Doe maar gewoon lekker waar jij je het beste bij voelt deze dagen :*
Met een meidenkwartet
pi_116595843
Ik wil echt nog wel een keertje spieken... Volgende maand maar eens bellen voor een afspraak..

Alleen J vind 3d helemaal niets, en ik van anderen ook niet. Maar als het je eigen beeb is vind je het misschien helemaal geweldig?
pi_116595845
Inca, meisjes zijn leuk!! Wat fijn dat het goed gaat!

Ik moest net even bij HR langskomen en heb daar te horen gekregen dat volgende week mijn laatste week wordt. Volgens de bedrijfsarts is 30 weken de max bij een tweelingzwangerschap. Prima!!

Tico, ik vond het 3D spieken vorige week, heel even een minuutje, heel bijzonder. Had het zelf ook niet gedaan anders. Als ik het snelle kijkje niet gehad had, had ik het niet gemist.
Met een meidenkwartet
pi_116595871
Fijn dat alles goed was inca!

Frups, meldplicht! Waar ben je?

Ik neem me voor om vandaag helemaal niks te doen behalve lamballen!
pi_116596088
Klumsy :*
pi_116596173
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil echt nog wel een keertje spieken... Volgende maand maar eens bellen voor een afspraak..

Alleen J vind 3d helemaal niets, en ik van anderen ook niet. Maar als het je eigen beeb is vind je het misschien helemaal geweldig?
Spieken vind ik leuk, Aliens niet.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_116597425
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:17 schreef Incantrix het volgende:
Wij hadden overigens vanmorgen weer controle en alles is nog steeds goed O+ Baby was lekker aan het bewegen en vooralsnog kon ook onze eigen gyn niks ontdekken dat op een jongetje wijst. We nemen dus naar gewoon aan dat we een meisje krijgen :o
Tof :D

KLumsy,knuffel!

Cathmar, er zijn vervelendere berichten! ;)

Vanmorgen bij de vlos geweest (en morgen naar de gyn, lekker dubbelop :+ ) Bloeddruk lekker hoog voor mijn doen (110/50) dat merkte ik ook wel. Suiker flink laag en ik had net ontbeten :P
In 2 weken 2 kg afgevallen (huh?) en verplichte midagslaapjes vanaf nu O+

Even overlegd over wat te doen als het randgevalletje wordt van wel of niet ziekenhuis. Volgens haar heb ik toch geen tijd om in het ziekenhuis te komen in zo'n geval.Met een dikke knipoog :D

Zolang het maar enigszins verantwoord is, wil ze me lekker thuislaten O+ Geruststellend!
Ook geruststellend: baby ligt weer op de kop :)

IJzer is van 8,2 naar 6,1, das minder, maargoed, dat krikken we wel weer op!
pi_116597595
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Tof :D

KLumsy,knuffel!

Cathmar, er zijn vervelendere berichten! ;)

Vanmorgen bij de vlos geweest (en morgen naar de gyn, lekker dubbelop :+ ) Bloeddruk lekker hoog voor mijn doen (110/50) dat merkte ik ook wel. Suiker flink laag en ik had net ontbeten :P
In 2 weken 2 kg afgevallen (huh?) en verplichte midagslaapjes vanaf nu O+

Even overlegd over wat te doen als het randgevalletje wordt van wel of niet ziekenhuis. Volgens haar heb ik toch geen tijd om in het ziekenhuis te komen in zo'n geval.Met een dikke knipoog :D

Zolang het maar enigszins verantwoord is, wil ze me lekker thuislaten O+ Geruststellend!
Ook geruststellend: baby ligt weer op de kop :)

IJzer is van 8,2 naar 6,1, das minder, maargoed, dat krikken we wel weer op!
Ik snap je wens om thuis te bevallen, en ik snap ook dat je waarschijnlijk het ziekenhuis niet gaat halen. Maar ik snap oprecht niet dat je daar dan zo over kan jubelen.. Als het echt mis is met je kindje mag er dan dus per direct een ambulance komen met couveuse om je kindje af te voeren..
Ze maken zich niet voor niets zorgen, je loopt niet voor niets bij de gyn en de echo's wijzen toch echt uit dat je beeb erg klein is. Ik vind je verloskundige er nogal laconiek over doen eigenlijk.
pi_116597876
Keshnet, hopelijk voel jij jezelf snel een stuk beter :*

Twinkle, gefeliciteerd met je huwelijksdag *O*

Klumsy, jij ook sterkte. *

Voor alle mijlpalen *O*

Inca, fijn dat je weer goedgekeurd bent.
pi_116598398
Incan fijn dat alles goed was! :)

En bij Free ook! Hoop dat je je weer wat beterder voelt met een wat hogere bloeddruk. Nu je ijzer nog ^O^
pi_116598950
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik snap je wens om thuis te bevallen, en ik snap ook dat je waarschijnlijk het ziekenhuis niet gaat halen. Maar ik snap oprecht niet dat je daar dan zo over kan jubelen.. Als het echt mis is met je kindje mag er dan dus per direct een ambulance komen met couveuse om je kindje af te voeren..
Ze maken zich niet voor niets zorgen, je loopt niet voor niets bij de gyn en de echo's wijzen toch echt uit dat je beeb erg klein is. Ik vind je verloskundige er nogal laconiek over doen eigenlijk.
Als het ukkie zo klein blijft als nu, ga ik ook zeker gewoon en zonder protest naar het ziekenhuis :Y

Het ging over wanneer het een randgevalletje werd, niet over de situatie zoals hij 2 weken geleden was.
De verloskundige gaat er vanuit dat uk nog wel gaat klimmen in de curve, aangezien de andere 2 kinderen ook een dip in de groei hebben gehad. Alleen daarbij had ik geen echo en was het een weekje of 4 later weer bijgetrokken.

Als beebje echt een p3 blijft, wil ik zelf ook naar het ziekenhuis, maar als het 'gewoon' een ukkie is, net binnen de marges zeg maar, durft de vlos het wel aan.
pi_116599021
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Als het ukkie zo klein blijft als nu, ga ik ook zeker gewoon en zonder protest naar het ziekenhuis :Y

Het ging over wanneer het een randgevalletje werd, niet over de situatie zoals hij 2 weken geleden was.
De verloskundige gaat er vanuit dat uk nog wel gaat klimmen in de curve, aangezien de andere 2 kinderen ook een dip in de groei hebben gehad. Alleen daarbij had ik geen echo en was het een weekje of 4 later weer bijgetrokken.

Als beebje echt een p3 blijft, wil ik zelf ook naar het ziekenhuis, maar als het 'gewoon' een ukkie is, net binnen de marges zeg maar, durft de vlos het wel aan.
AH... Dat is duidelijk...
Ik dacht echt dat je het allemaal maar onzin vond enzo.
pi_116599149
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

AH... Dat is duidelijk...
Ik dacht echt dat je het allemaal maar onzin vond enzo.
Nee, helemaal niet. :)
Alleen het ligt wel een beetje ergens in mijn verwachting dat het wel weer bijtrekt met die groei, juist omdat die andere twee dat ook deden.
En voor de rest doet beeb het enorm goed (nog nooit zo'n actieve baby gehad!) dat speelt ook wel mee.
En de baby gaat gewoon voor qua belang, maar als het thuis kan, dan GRAAG! En het is fijn dat de verloskundige het daar mee eens is :Y
pi_116599491
quote:

Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 10 september 2012 @ 14:01:49 #185
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116600106
Twink! Wat zeg je nou, ik 2 weken langer doorlopen? :') _O- Doe maar niet hoor :o ik heb zelf het idee dat ik eerder ga bevallen.. maar dat zal vast mijn idee zijn, veel 1e kinders komen pas later :+

Gefeli met je jubileum! :* 3 jaar alweer O+

Whehe thanks :P Nee idd, ik denk dat mensen altijd een bepaald idee hebben bij buiken en het idd toch nooit goed is :+ Ik laat me iig niet kennen hoor!

Klumsy :* :*

Gulara: ah ok :) Ja precies.. fijn dat ze iig veel checken!
Haha zo is het :D Al doende leert men toch! ;)

:* voor alle zieken, beterschap!
* Enfermera deelt digitaal wat fruit uit :Y)

Oh en zo grappig.. gister konden manlief en ik zowat een voetje beetpakken :D O+
pi_116600236
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 14:01 schreef Enfermera het volgende:
Twink! Wat zeg je nou, ik 2 weken langer doorlopen? :') _O- Doe maar niet hoor :o ik heb zelf het idee dat ik eerder ga bevallen.. maar dat zal vast mijn idee zijn, veel 1e kinders komen pas later :+

Gefeli met je jubileum! :* 3 jaar alweer O+

Whehe thanks :P Nee idd, ik denk dat mensen altijd een bepaald idee hebben bij buiken en het idd toch nooit goed is :+ Ik laat me iig niet kennen hoor!

Klumsy :* :*

Gulara: ah ok :) Ja precies.. fijn dat ze iig veel checken!
Haha zo is het :D Al doende leert men toch! ;)

:* voor alle zieken, beterschap!
* Enfermera deelt digitaal wat fruit uit :Y)

Oh en zo grappig.. gister konden manlief en ik zowat een voetje beetpakken :D O+
Of een knie, of een elleboog :D
pi_116600298
Tico, je eigen alien is altijd leuker dan andermans alien :+ Ik vond het heel bijzonder om het gezichtje te zien en ondanks het alienachtige zag hij er enorm bekend uit. Ik weet niet of ik er het geld voor zou over hebben (nu gratis door onderzoek), maar ik vond het erg tof om te zien.

Keshet, beterschap!
  maandag 10 september 2012 @ 14:12:53 #188
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116600420
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Of een knie, of een elleboog :D
Whaha ja idd :+ iets puntigs wat uitstak iig XD
  maandag 10 september 2012 @ 14:28:00 #189
378192 -mandy-
I am who I am
pi_116600905
quote:
99s.gif Op maandag 10 september 2012 14:12 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Whaha ja idd :+ iets puntigs wat uitstak iig XD
Leuk!!!!! :D

Ik kan niet wachten tot ik ook bewegingen ga voelen, al zal dat nog wel een heel aantal weken duren.

De vlos wil me voor een intakegesprek hebben met 3 weken, toch wel spannend omdat dit de 1ste wordt voor mij.

Domme vraag, de ene site zegt dat ik in week 6 zit, de andere in week 7. als je laatste ongi-datum 30 juli was en de UD 6 mei, neem ik aan dat ik week 7 zit toch?
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_116601137
Haha dat roep ik ook keihard Enf. Dat ie zich met 38 weken wel aan zal dienen :Y) (maar dat is uiteraard nergens op gebaseerd behalve op mijn eigne gevoel :') )

Mijn lekkernijen zijn gelukt *O* ... Eens kijken wat manlief ervan vindt straks :D

Ik voel van alles en nog wat aan de rand van mijn buik, maar kan niet echt lichaamsonderdelen onderscheiden. Lijkt me wel grappig :D
  maandag 10 september 2012 @ 14:36:54 #191
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116601197
Mandy: haha ja zeker leuk :D Inmiddels ook enigzins onprettig af en toe, als ze keihard in mn ribben schopt, magoed :')
Ik heb werkelijk geen idee van je UD... miss aan je vk vragen? :)

Twink: whahaha ja :') XD
Oeh, lekker! :D
Nee, ik kan het ook nog niet zo lang hoor.. tis ook meer dat ik nu weet hoe ze ligt en ik rechts altijd geschop voel, dat zijn benen+voeten enzo :P
pi_116601795
Blijft beebje nu in deze houding liggen dan Enf? Of kan ie nog steeds draaien?

Ik hoop woensdag ook te horen dat ze weer mooi met haar hoofdje naar beneden is gedraaid hoor .. Ondanks dat ze me de vorige keer op het hart gedrukt hadden dat het niet erg was dat ze met haar hoofd omhoog lag omdat ze nog voldoende ruimte had om te draaien kneep ik hem wel een klein beetje :X ... Gelijk gedachtes van draaipogingen (heeft Mango al uitvoerig over verteld) en stuitbevallingen .. :X :D
  maandag 10 september 2012 @ 15:00:59 #193
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116601982
Nee ze kan nog wel draaien volgens mij hoor, ligt nog niet helemaal vast in mn bekken. En dan nog XD vriendin van mij was bij haar vorige zwangerschap bij de vk geweest die had gezegd: nou, hij ligt nu echt vast in je bekken hoor!
Zelfde avond draaide meneer nog even andersom. :') Om vervolgens wel weer terug te draaien, gelukkig. Maar erg prettig was het niet :P

Whaha ja :P Oh komt echt wel goed hoor meis.. ook al ist weinig ruimte, ze kunnen vaak nog wel draaien.. en ja, als ze toch andersom blijft liggen zie je dat dan wel weer toch.. :*
  maandag 10 september 2012 @ 15:27:28 #194
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116602853
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:28 schreef -mandy- het volgende:
Domme vraag, de ene site zegt dat ik in week 6 zit, de andere in week 7. als je laatste ongi-datum 30 juli was en de UD 6 mei, neem ik aan dat ik week 7 zit toch?
Als ik die laatste menstruatie invoer op babybytes, zit je volgens die site nu in week 6 :)

Het is alleen je 7e zwangerschapsweek (net als je van 0 - 1 jaar in je eerste levensjaar zit zeg maar).
pi_116603022
Gefeliciteerd iedereen met alle mijlpalen! *O*

Gulara: bedankt! :) en ik hoop zelf ook dat die hernia snel verbeterd. Dat bloedonderzoek is hier volgens mij ook routine, ik heb althans zelf ook zo'n formulier meegekregen. Controle op antistoffen voor rubella, of ik geen HIV heb per ongeluk en of m'n bloedsuiker en ijzer klopt en zo.

Twinkle: gefeliciteerd met je jubileum, 10 september is een prachtige trouwdatum ;)

Klumsy: sterkte vandaag, hopelijk voel je je snel weer wat beter :*

Ik heb vandaag maar eens een afspraak gemaakt voor het bloedprikken (overmorgen komt er iemand thuis langs, ideaal!) en meteen een afspraak gemaakt bij de gyn voor volgende week woensdag. Ben erg benieuwd wat hij me kan vertellen over hernia's en zwanger zijn/bevallen; hopelijk kan hij me een beetje geruststellen. En volgens de secretaresse doet hij vaak ook even een korte echo, dus wie weet een extra gelegenheid om even te spieken hoe het gaat in mijn buik O+
pi_116608510
Hallon ballon!
Even een :* voor Klumsy.
Ik had me voorgenomen om het de kinderen in mijn klas nog niet te vertellen,kon nog wel dacht ik,maar daar was vanochtend de vraag al: Juf heb je een baby in de buik (de dames van groep 6 vonden mijn buik verdacht,haha). Heb maar bekend en ze vonden het geweldig!
pi_116609024
Haha wat leuk milka!

Die kids zijn soms gehaaid hoor ;-) (hier een ex-juf)

Super grappig
pi_116609383
Wat leuk milka O+

Twinkle, gefeliciteerd met jullie jubileum!

Klumsy :* veel sterkte de komende dagen, wat een enorm dubbele gevoelens moet je nu hebben...

Cathmar, volgende week al verlof dus, wat vervelend nou ;)
pi_116611051
Is frups al gespot?
pi_116613605
Kwisted hoe is het met je putjes afgelopen meis? Was het een beetje te doen voor je?

Hier staat de box inclusief ballonnen klaar .. Eens kijken hoe lang het duurt voordat de katten door hebben dat het ding verboden terrein is voor ze. Eigenlijk zou ik er een camera op moeten zetten, heb nog nooit een vliegende kat gezien :D

De hond heeft zijn les inmiddels geleerd al :Y

Frups nog niet gespot vandaag geloof ik :o .... Nope ...
Zou het? Zou het? :D
pi_116614282
Keshet, ik zal kijken of ik er de volgende keer eierkoeken van kan maken :P

Beterschap voor alle zieken en een speciale :* voor Klumsy. Ik heb vorig jaar zo met je meegeleefd en -gelezen, ik kan me goed voorstellen dat het allemaal niks is deze dagen. Geef toe aan je eigen gevoel, maar dat doe je volgens mij al.

Hier al de derde dag op rij dat ik me goed voel, zou het dan nu echt beter gaan. Ik doe er gewoon al een *O* voor. Mijn collega's zeiden vandaag ook al "als je het nog niet verteld had, dan waren er nu wel vragen gekomen, want je gaat het al best wel zien".

En de eerste voorspelling is binnen: een meneer van 72, die ik als telefonische klant aan de lijn had, dacht dat ik een jongetje zou krijgen. Ben benieuwd.
Vorige keer met Eva was ik er al heel snel van overtuigt dat het een meisje werd, want wij zijn typische meisjesouders. Maar vorige week dacht ik ineens "nee, dit wordt een jongetje :o " Ik ben benieuwd. Nog maar 11 weken wachten :P
pi_116616143
Fijn Cathmar, zeker dat het ook uit de organisatie komt, dat je zelf niet meer hoeft te beslissen.

:* voor de zieken

*O* voor Danic, hoop dat het zo blijft!

En een :* voor Klums. Heel veel sterkte voor morgen. Sluit me aan bij Danic.
pi_116617626

En spannend van Frups!
  maandag 10 september 2012 @ 21:34:20 #204
265732 Keshet
pi_116621017
Klumsy, een dikke :* voor jou en je man. Wat zullen dit ontzettend moeilijke dagen voor jullie zijn. :*
pi_116622302
@twinkle, heb geen putjes kunnen drukken gelukkig haha. Haf nu wat minder last van vocht.
pi_116622521
Oh volgens mij heb ik n spatader opgelopen op mijn enkel :( tenminste er ligt nu n ader op de huid ipv eronder..

ik heb nu echt nergens energie meer voor. Lig de hele dag maar wat te lammen. Daarom voelt t nu echt als afwachten en aftellen, en dat is saai.

Ik was nu liever met mijn dochter aan t knuffelen :)
pi_116628868
Niet bijgelezen, sorry!
Buik rommelt flink en heb ook wat bloedverlies, ben reuze benieuwd of het door gaat zetten!
pi_116629038
Ahh ik zie dat ik gemist werd haha, lief dames!
Was vandaag lekker de hort op en hebben de kleine meid naar opa en oma gebracht om te logeren! Hopelijk helpt het en komt alles goed op gang nu ze van huis is!
pi_116631434
Het is zover Frups, je datum!! Ik ben benieuwd :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 01:56:16 #210
381212 Gulara
From the future
pi_116632312
  dinsdag 11 september 2012 @ 01:57:15 #211
381212 Gulara
From the future
pi_116632317
Frups, spannend! *O*
  dinsdag 11 september 2012 @ 05:24:26 #212
258612 nytar
boys boys boys
pi_116632729
Go frups!
pi_116632733
Ja frups, hopelijk zet het door! Ga maar lekker nestelen vandaag
pi_116632735
Nou Frups .. misschien jij dan ook op je UD. Alvast veel succes!

Gelukkig geen putjes dus Kwisted.. maar wel een hoop andere ongemakken .. ppfff ja dat wachten lijkt me ook helemaal niks zo. Zot je jezelf zo in de weg ... spannende tijden. Hoop dat je snel met je kleintje mag knuffelen! :*
pi_116632847
Ik sluip hier ook maar stiekem binnen... Ik geloof dat ik hier ook weer thuishoor. :D
pi_116632879
Shandaly gefeliciteerd *O*

Spannend Frups ik hoop dat het doorzet.
pi_116632888
Shandaly *O*

Frups, spannend hoor :% :%

En een :* voor de LLM's
pi_116632911
Shandaly *O*

Frups, spannend! Veel succes vast!
pi_116633049
Shandaly, gefeliciteerd *O*

Frups, spannend hoor. Misschien komt je kleintje wel op de UD. Succes
pi_116633095
Frups, spannend! Ik hoop dat het doorzet :%
pi_116633207
Shandaly! Zat al dagen op je te wachten, had het nieuws al gelurkt in het andere topic. Van harte!!
pi_116633557
Helaas is het gerommel weer gestopt... Heb wel heerlijk geslapen :)
pi_116633567
Shandaly van harte! *O*

En we mogen misschien F5-en voor Frups vandaag?! Succes! Ik hoop dat het door gaat zetten met grote zus uit spelen/logeren!

En voor klumsy een dikke knuffel. Deze dagen zijn al moeilijk en zwaar genoeg voor jullie, en dan maken die hormonen het er niet makkelijker op. Heel veel sterkte. Ik zag je gedichtje in het geboortekaartjestopic, heel erg passend en mooi. Doen, zeg ik.
pi_116633593
Oh spuit elf :-( jammerdebammer Frups!
Maar heerlijk slapen is óók fijn!
pi_116633618
Klums :* en een dikke knuffel.

Spannend Frups! ^O^
pi_116633664
En 35 weken vandaag :o (en nog twee dagen werken :s) )

Gisteren een praatje met de verpleegkundige in het ziekenhuis over de bevalling, strekking was "eigenlijk alles staat tegenwoordig op onze site" :')
pi_116633719
Frups hopelijk zet het vandaag toch nog door

Shandaly gefeliciteerd!
pi_116633789
Vergeet ik Shandaly :@
Gefeliciteerd! *O*
pi_116633881
Klumsy veel sterkte vandaag en de komende dagen :*

Keshet voel je je alweer wat beter?

Frups wat jammer dat het rommelen gestopt is, hopelijk zet het vandaag toch weer door!

Kwisted een spatader :( balen, ik heb er ineens een paar op de bovenkant van mijn dijbeen.

Shandaly gefeliciteerd!

Ophelia fijn gesprekje dan, schiet je echt iets mee op.

Ik ben vandaag alweer 34 weken! Vanmiddag een middagje ziekenhuis, groeiecho, ctg en als laatste gesprek met de gyn voor de bepaling van het verdere beleid. Ben er best wel zenuwachtig voor eigenlijk, vandaag weet ik gewoon of ik over 3 weken mijn baby al heb :o wat gaat het eigenlijk toch toch snel zo!
pi_116634332
We zullen zien! Ik hoop dat het weer gaat beginnen maar momenteel is het heel erg rustig in mijn buik.
Mijn dochter is op de ud geboren dus het zou wel.heel.leuk zijn als.dat nog een keertje lukt :)
pi_116634364
Hebben jullie trouwens iets van een bevallingsplan (zo noem je dat toch?) geschreven? Ik twijfel er erg over, vooral omdat het nu af en toe al zo'n chaos is met al die verschillende artsen, lijkt het me wel fijn bepaalde dingen op papier te hebben. Heeft er misschien ook iemand een voorbeeld voor die met me gedeeld mag worden?
pi_116634519
Goedemorgen!

Ook hier 35 weken zwanger! *O* *O* (en nog vier dagen werken, vandaag meegerekend)

FTA, wij hebben een (beknopt) bevalplan, maar onze situatie vereist gewoon dat we e.e.a. opschrijven. Bij mijn vorige bevalling had ik het niet en heb ik het ook absoluut niet gemist. Ik ben ook niet zo'n planner. Maar ja, nu zijn er te veel dingen die heel makkelijk verkeerd kunnen lopen als vk of ziekenhuis niet op de hoogte is van onze wensen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:24:13 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116634558
34 weken al FTA, dat lijkt me toch heel fijn! En spannend vanmiddag!

Ophelia, nog 2 daagjes en dan verlof, OMG :o :D

Frups, hopelijk begint het dan snel ^O^
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:25:52 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116634592
Oh en Shandaly welkom *O*
pi_116634612
Sorbo logisch inderdaad dat jullie er ook eentje hebben. Ga jij eigenlijk in het zh bevallen?

Ik ben zelf wel iemand die heel erg van het plannen is en ik heb nu ik iedere dag in het zh moet zijn al zoveel meegemaakt wat me niet aanstaat daar of gewoon artsen die je dossier niet lezen, dat ik het wel belangrijk vind om van te voren wat dingen op papier te zetten en deze natuurlijk ook met mijn vriend te bespreken.
pi_116634769
FTA het is de bedoeling dat ik in het ziekenhuis ga bevallen inderdaad. Wel poliklinisch.

Als het je een goed gevoel geeft vooral een bevalplan maken. Ik denk dat het ook eerder toegevoegde waarde heeft in een ziekenhuis dan thuis. Ik dnek alleen wel dat je er voor moet waken dat je er te véél in zet. Volgens mij kan dat alleen maar tot teleurstellingen leiden.
pi_116634874
Ik kreeg van het ziekenhuis zelf een papiertje met een soort bevallingsplan. Wie er bij zouden zijn. Wie de navelstreng door knipt. Of je wel of geen pijnstilling wil. Dat soort dingen. :)
In 1 van de laatste gesprekken voor de bevalling gingen we dat bespreken.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116634884
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:35 schreef Sorbootje het volgende:
Ik dnek alleen wel dat je er voor moet waken dat je er te véél in zet. Volgens mij kan dat alleen maar tot teleurstellingen leiden.
Dat denk ik ook :Y
pi_116634949
En ik merk dat ik van veel dingen gewoon niet durf te zeggen hoe ik het uiteindelijk wil. Wel of geen pijnstilling bijvoorbeeld, ik heb echt geen idee. Niet als het niet hoeft zou ik zeggen, maar goed, daar hebben we niet zoveel aan :')
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:46:38 #240
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116635006
zo voel me vandaag iets beter als gister, nog steeds vol snot en het gevoel van zakken vol met watten in m'n hoofd blegh.
straks maar weer op zoek naar een leuk filmpje :)
gister what to expect gekeken en die was best leuk.

:* voor klumsy in deze tijd
frups ik hoop dat het toch doorzet voor je, 2 op de uitgerekende datum zou wel heel tof zijn

wat betreft bevallingsplan heb ik maar een paar kleine wensen zowiezo dat niemand van de familie ons kind eerder in de handen heeft dan ik dat had ik wel eens gelezen
verder moet ik nog even denken over pijnstilling, de 1e bevalling duurde 54 uur en heb ik zonder iets gedaan en dat zou ik nu toch eigenlijk ook weer willen.
dus gewoon een klein plannetje :)

FTA veel succes vandaag en ben benieuwd naar de vervolg plannen ^O^
W
Z
E
pi_116635030
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
En ik merk dat ik van veel dingen gewoon niet durf te zeggen hoe ik het uiteindelijk wil. Wel of geen pijnstilling bijvoorbeeld, ik heb echt geen idee. Niet als het niet hoeft zou ik zeggen, maar goed, daar hebben we niet zoveel aan :')
Spreek gewoon met je man een grens af. Als je die bereikt hebt kan hij erom vragen. zo doen wij het hier ook. Ik heb met hem bepaalde dingen afgesproken. En als ik niet goed durf of in staat ben geeft hij voor me aan wat ik wil of niet wil.
pi_116635135
Bij ons staat erin dat K. de baby aanpakt indien mogelijk en dat ze de baby eerst bij mij op de borst legt. Dat de mannen samen de navelstreng doorknippen en dat als ik, als ik zover ben, de baby aan zijn moeder geef.

Verder nog een paar praktische dingetjes.
pi_116635208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:47 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Spreek gewoon met je man een grens af. Als je die bereikt hebt kan hij erom vragen. zo doen wij het hier ook. Ik heb met hem bepaalde dingen afgesproken. En als ik niet goed durf of in staat ben geeft hij voor me aan wat ik wil of niet wil.
Dat is ook vooral wat ik op papier wil zetten/ wil bespreken, een paar punten die ik echt belangrijk vind maar vooral wat ik van hem verwacht daarin.
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:57:26 #244
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116635231
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:12 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Hebben jullie trouwens iets van een bevallingsplan (zo noem je dat toch?) geschreven? Ik twijfel er erg over, vooral omdat het nu af en toe al zo'n chaos is met al die verschillende artsen, lijkt het me wel fijn bepaalde dingen op papier te hebben. Heeft er misschien ook iemand een voorbeeld voor die met me gedeeld mag worden?
Volgens mij zijn ze ook online te vinden (zou mijn keuze niet zijn haha).
Ik had de vorige keer geen bevalplan, was er heilig van overtuigd dat ik een week over tijd binnen 8 uur thuis zou bevallen.
Dat werd 11 dagen te vroeg, na 36 uur in het ziekenhuis. Nooit over worst case scenario's nagedacht, nu wel. No way dat bijv schoonmama mijn kindje eerder vasthoudt dan ik zelf. En ik wil niet dat mijn schoonouders 5 minuten na de bevalling op de stoep staan en mijn ouders net als de vorige keer er pas na 2,5 uur waren.
pi_116635296
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:53 schreef Sorbootje het volgende:
Bij ons staat erin dat K. de baby aanpakt indien mogelijk en dat ze de baby eerst bij mij op de borst legt. Dat de mannen samen de navelstreng doorknippen en dat als ik, als ik zover ben, de baby aan zijn moeder geef.

Verder nog een paar praktische dingetjes.
Zodat je de baby 'echt' weggeeft en er afscheid van kan nemen?

God Es, ik huil al bij het idee :')

*knuffel* :*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_116635357
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:59 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Zodat je de baby 'echt' weggeeft en er afscheid van kan nemen?

God Es, ik huil al bij het idee :')

*knuffel* :*
Ja. Ik wil de tijd hebben om even rustig te kunnen kijken wie er al die tijd bij me gelogeerd heeft en bij zijn ouders kan hij de rest van zijn leven nog zijn, dus ik neem daar de tijd voor. En als ik er klaar voor ben (en ik vermoed dat dat vrij snel is, want ik kijk ook uit naar dat moment) dan geef ik hem aan zijn moeder, zodat zij kennis kunnen maken en dan is hij waar hij hoort.

Ik hoop echt heel erg dat het zo kan gaan.
pi_116635367
En nu zit ik dus ook te sniffen op kantoor.
pi_116635419
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:02 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Ja. Ik wil de tijd hebben om even rustig te kunnen kijken wie er al die tijd bij me gelogeerd heeft en bij zijn ouders kan hij de rest van zijn leven nog zijn, dus ik neem daar de tijd voor. En als ik er klaar voor ben (en ik vermoed dat dat vrij snel is, want ik kijk ook uit naar dat moment) dan geef ik hem aan zijn moeder, zodat zij kennis kunnen maken en dan is hij waar hij hoort.

:') Ik hoop voor jullie dat het precies zo mag gaan!! :*
pi_116635441
FTA als je me je email adres pmt zal ik je mijn bevalplan mailen vanavond. Moet hem zoeken in mijn mailbox even en dat kan niet op mijn telefoon.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:07:52 #250
35189 Troel
scherp en bot
pi_116635487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:47 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Ondanks dat het je zoveelste keer is: schrijf het toch ook op. Als hij wegvalt, om welke reden dan ook, ligt het wel vast :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116635503

En Frups je UD *O*

En Sorbo wat klinkt dat mooi nu al... O+

Bevalplan heb ik ook niet gemaakt. Maar over pijnstilling had de zwangergymmevrouw nog een goeie.

Die zei dat het waarschijnlijk is dat je regelmatig gaat zeggen dat het niet meer gaat, maar dat je dan eigenlijk nog geen pijnstilling of iets wilt. En dat het daarom handig is om een codewoord met man af te spreken, dat als je dat zegt dat je dan écht iets wilt hebben, gele badeend hier.... lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat ik dat om een andere reden zou zeggen. :')
pi_116635531
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Als hij wegvalt, om welke reden dan ook, ligt het wel vast :)
:D Als ie wegvalt is mijn briljante gele badeend plan ook wel weer vrij kansloos...
pi_116635540
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ondanks dat het je zoveelste keer is: schrijf het toch ook op. Als hij wegvalt, om welke reden dan ook, ligt het wel vast :)
Neuh, we hebben niks belangrijks ofzo. Ik ben niet zo van het plannen van een bevalling. Ik zie wel hoe het loopt.
pi_116635563
Hallo, even zonder bijgelezen te hebben een berichtje. Alles gaat goed, men wat een drukte is zo'n kleintje :) ze eet goed want op dag 7 was ze al boven haar geboortegewicht. *trots is*
Het is even zoeken en wennen naar een ritme.
Maar we komen er wel, het is genieten, spannend en af en toe pleur je keihard van je roze wolk, maar wauw! Je eigenste kindje hebben is O+

Ik gun het jullie allemaal van harte en ook voor de meiden die het nodig hebben een :* :*
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_116635574
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:09 schreef Zolena het volgende:

[..]

:D Als ie wegvalt is mijn briljante gele badeend plan ook wel weer vrij kansloos...
Ik denk als mijn lief om welke reden ook weg valt mijn weeen ook wel wegvallen :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:12:00 #256
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_116635583
volgens mij valt er ook weinig te plannen aan zo'n bevalling
lijkt mij wel vreemd dat ik denk dat ik uren de tijd heb zoals bij de 1e en dat deze dan heel snel komt ofzo.
nou ja we zullen wel zien :)
W
Z
E
pi_116635599
FTA spannende dag voor jou vandaag. Bedenk je dat een bevalling, ondanks een bevalplan, toch heel anders uit kan pakken als de situatie hier naar is. Als het je rust geeft moet je het zeker doen! Maar zoals het woord het al zegt, het is en blijft een plan. Indien noodzakelijk zal hier vanaf geweken worden.

Een *O* voor de mijlpalen

Shandaly welkom! :)

Frups succes vandaag! :) Spannende dagen ook voor jou dus.

Ik heb wel over een bevalplan nagedacht en er een paar opgezocht en bestudeerd. Vent en ik zitten op 1 lijn met alles, hij is mijn spreekbuis voor als ik het niet meer zou kunnen. We zijn het er b.v. allebei over eens dat we eerst even zelf bij willen komen van alles .. daarna pas familie gaan bellen enzo. Ik heb meer met mijn schoonouders als met mijn eigen ouders. Zoals ik hier laatst al schreef, als ik mijn moeder zou bellen dan heof ik de rest van de wereld niet meer te bellen want dat is net een wandelende krant. Dus als zij al gebeld wordt vanuti het ziekenhuis, dan zal ze een van de laatsten zijn. Puur omdat WIJ degenen willen zijn die het (hopelijk) goede nieuws de wereld in helpen. Navelstreng doorknippen mag papa doen als de situatie daar naar is :) ... Pijnstilling geen idee, dat laat ik van het moment af hangen. Wordt morgen wel doorbesproken bij gyn en anesthesist. Ik laat het op me af komen en zie het allemaal wel :Y

SPOILER
pi_116635617
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:08 schreef Zolena het volgende:

En Frups je UD *O*

En Sorbo wat klinkt dat mooi nu al... O+

Bevalplan heb ik ook niet gemaakt. Maar over pijnstilling had de zwangergymmevrouw nog een goeie.

Die zei dat het waarschijnlijk is dat je regelmatig gaat zeggen dat het niet meer gaat, maar dat je dan eigenlijk nog geen pijnstilling of iets wilt. En dat het daarom handig is om een codewoord met man af te spreken, dat als je dat zegt dat je dan écht iets wilt hebben, gele badeend hier.... lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat ik dat om een andere reden zou zeggen. :')
Muwahaha dat is wel een hele goeie inderdaad :D
Dat roep je inderdaad niet ''zomaar''. Hmmm .. wel iets om over na te denken! :Y
pi_116635632
Lenehe fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie en mini! :)
pi_116635643
En dat is wat ik niet snap, een bevalling kan zo erg veel met iemand doen dat je niet meer die spreekbuis kan zijn. De gevoelens die kunnen je zo verwarren en er zijn zat verpleegsters die niet vragen maar die doen en dan kan je man wel de intentie hebben om iets te zeggen maar komt er weinig van.
pi_116635694
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:03 schreef Sorbootje het volgende:
*;

Ik hoop op een fantastische bevalling, scheurloos voor jou ook ;) En verder dat K & J alles vanaf het begin helemaal mee kunnen maken.

én op een gezond jommetje natuurlijk O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_116635704
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:02 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat ik hier nu ook om zit te sniffen wil vast zeggen dat het echt waar is dat ik ook zwanger ben he? ;)
Vind het nog steeds zo tof dat je dit doet Sorbo O+

Bedankt voor het warme welkom meiden!
pi_116635777
Daar ben ik me heel goed van bewust hoor dames, het is alleen echt om het gevoel wat ik bij het ziekenhuis heb. En dingen als controles bij mij in de beurt etc hoef ik er toch niet in te zetten in mijn geval.
Het gaat me om de praktische dingen zoals bijvoorbeeld geen pethidine prik (nadat ik di nog eens uitgelegd heb gehoord aan een vrouw naast me ben ik daar nu heel erg zeker van) en ruggenprik eigenlijk alleen bij keizersnede, dat soort dingen. Juist om de medische situatie rondom de baby weet ik dat er veel toch niet van toepassing zal zijn.

Wat ik bijvoorbeeld ook laatst hoorde was een verpleegster die rond liep met een baby, de vader kwam eraan en de verpleegster zei hij krijgt net een flesje want de borst vonden wij niet voldoende, toen gingen bij mij wel alarmbellen rinkelen als ze daar zo makkelijk zijn in het geven van een flesje.
pi_116635845
Ja nou precies daarom is een bevalplan en kraamplan zo nodig.
Ik heb wel een hele lijst met dingen die ik echt niet wil hebben dat ze doen :N
pi_116635848
Mooi Sorbo zoals jullie dat willen, hopelijk loopt het ook zo.

Hier vorige keer geen plan gehad, nu ook niet waarschijnlijk. Ik zie wel hoe het loopt er vertrouw op het deskundige oordeel van de mensen daar.
Misschien ook wel omdat het de vorige keer vlot ging.
pi_116635874
Als ik bij de vorige 2 een bevalplan zou hebben hadden ze waarschijnlijk niet eens de tijd om hem door te lezen.
pi_116635956
Ja FTA jouw gevoel bij het ziekenhuis is al niet zo geweldig. Dus dan kan ik me jouw zorgen heel goed voorstellen! Het is geen optie om, ook al is het op het laatste moment, naar een ander ziekenhuis te gaan waar je meer vertrouwen hebt?

Bij ons is het gevoel heel anders dus dan is het van mijn kant misschien ook wel makkelijk praten :X
pi_116635974
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:22 schreef Pvoesss het volgende:
Ja nou precies daarom is een bevalplan en kraamplan zo nodig.
Ik heb wel een hele lijst met dingen die ik echt niet wil hebben dat ze doen :N
Nou ja, het is dus alleen nodig als je uitgesproken wensen hebt. De eerste keer ging ik ervan uit dat lief en ik mondig genoeg zouden zijn om uit te spreken wat we wilden en dat was ook zo, maar zoals gezegd, dat was thuis. In een ziekenhuis lijkt het me toch anders, omdat je met zoveel partijen te maken hebt.
pi_116635981
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:16 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Dat ik hier nu ook om zit te sniffen wil vast zeggen dat het echt waar is dat ik ook zwanger ben he? ;)
Vind het nog steeds zo tof dat je dit doet Sorbo O+

Bedankt voor het warme welkom meiden!
Yep! Zwanger!

Gefeliciteerd!
pi_116635991
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:16 schreef Vlindur het volgende:

[..]

*;

Ik hoop op een fantastische bevalling, scheurloos voor jou ook ;) En verder dat K & J alles vanaf het begin helemaal mee kunnen maken.

én op een gezond jommetje natuurlijk O+
Dat hoop ik ook allemaal! :)
pi_116636067
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:12 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
hier kan je veel info vandaan halen en zelfs een plan maken door wat vragen te beantwoorden.Http://www.knov.nl
pi_116636152
FTA is al een keer bevallen dus ik vind het een beetje betuttelend om haar nu te vertellen dat ze het maar moet nemen zoals het gaat.

Mijn ervaring met het ziekenhuis is dat je geen woord teveel in je bevalplan op kan schrijven.
Zelfs bij papa de navelstreng door laten knippen moesten we ze er op wijzen }:|
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:35:15 #273
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_116636159
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:14 schreef Pvoesss het volgende:
En dat is wat ik niet snap, een bevalling kan zo erg veel met iemand doen dat je niet meer die spreekbuis kan zijn. De gevoelens die kunnen je zo verwarren en er zijn zat verpleegsters die niet vragen maar die doen en dan kan je man wel de intentie hebben om iets te zeggen maar komt er weinig van.
Vent was echt mijn spreekbuis niet tijdens mijn bevalling, die vond het maar niets dat ik zoveel pijn had. Die wist echt af en toe niet wat ie moest doen. Gelukkig, dankzij ruggenprik, was ik aardig bij maar dat had ook heel anders kunnen zijn. Dus geen ouders die mijn kind eerder vast hebben, geen flesvoeding, pas bellen of bezoek nadat ik helemaal gedoucht ben (de vorige keer ook niet gedaan en ik lag nog half voor pampus) etc etc. Vooral bij een ziekenhuisbevalling, bij een thuisbevalling moet ik dat allemaal nog bedenken.
pi_116636198
Ik heb gisteren tegen mijn man gezegd dat ik liever niet wil dat hij de komende weken nog overnachtingen doet in de randstad (hij werkt in de randstad en slaapt regelmatig in een hotel). Hij had bijvoorbeeld nog twee weken voor de uitgerekende datum een overnachting staan. De overnachtingen zijn handig voor hem, maar niet noodzakelijk. Hij vond het onzin, omdat hij toch binnen een uur of twee thuis kon zijn en omdat hij overdag toch ook in de randstad is, maar ik wil hem 's nachts gewoon bij me hebben. Hij zei dat hij dat uiteraard zou doen als het voor mij beter voelde, maar liet wel duidelijk merken dat hij het onzinnig vond.

Is het echt overdreven? Kijk, werken moet hij, dat dat in de randstad is vind ik in deze periode al vervelend genoeg, maar om dan 's nachts ook nog weg te zijn terwijl je dat wél kunt voorkomen. Maar aan de andere kant, misschien overdrijf ik ook wel...
pi_116636319
Nou ja Sorbo niemand kan jou van tevoren vertellen hoe snel het allemaal gaat. Stel dat hij inderdaad halsoverkop van de Randstad weg moet omdat het begonnen is .. en het gaat bij jou allemaal erg snel .. lijkt me voor hem ook geen prettige binnenkomer :N

Ik zou not amused zijn als mijn vent er zo over zou denk in ieder geval.

Ik vind niet dat je overdrijft :)

Die mannen hebben makkelijk lullen, laat ons het werk maar doen :D
pi_116636368
Ik zou er zelf niet zoveel moeite mee hebben. Maar als je dat wel hebt is toch ook prima. Als jij hem liever thuis wil hebben en dat is gewoon mogelijk dan prima toch?
Mijn lief werkt vaak 's nachts. Eigenlijk zou dat tot eind van het jaar zijn. Maar door drukte gaat het waarschijnlijk allemaal langer duren. Dus ook als ik uitgeteld ben. Hij kan gelukkig wel met een uurtje thuis zijn als ik bel dat ie moet komen. Maar dan moet ik ook echt bij het eerste wee bellen want anders is ie bang dat ie te laat is :Y
pi_116636371
Mijn eerste bevalling ging best vlot en de tweede gaat vaak sneller, dus ja, daar maak ik me sowieso al wel zorgen om, of iedereen op tijd zal zijn. In de spits is het al snel drie uur rijden.
pi_116636396
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:43 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik zou er zelf niet zoveel moeite mee hebben. Maar als je dat wel hebt is toch ook prima. Als jij hem liever thuis wil hebben en dat is gewoon mogelijk dan prima toch?
Mijn lief werkt vaak 's nachts. Eigenlijk zou dat tot eind van het jaar zijn. Maar door drukte gaat het waarschijnlijk allemaal langer duren. Dus ook als ik uitgeteld ben. Hij kan gelukkig wel met een uurtje thuis zijn als ik bel dat ie moet komen. Maar dan moet ik ook echt bij het eerste wee bellen want anders is ie bang dat ie te laat is :Y
Dat is het hem dus, hij kan niet met een uurtje thuis zijn. In het meest gunstige geval in twee uur. En als het 's nachts is moet hij eerst ook nog zijn spullen pakken en uitchecken enzo.
pi_116636405
Ik hoop ook dat onze dame overdag komt. Dan is mijn lief met 15 minuten thuis als ik bel.
pi_116636428
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:44 schreef Sorbootje het volgende:

[..]

Dat is het hem dus, hij kan niet met een uurtje thuis zijn. In het meest gunstige geval in twee uur. En als het 's nachts is moet hij eerst ook nog zijn spullen pakken en uitchecken enzo.
Ik zou het op 2 uur niet gokken. Helemaal niet als je eerste al snel ging. Ik zou die gok bij mezelf ook niet nemen als hij 2 uur moest rijden.
pi_116636433
Ik geloof dat ik moet ophouden met piekeren over of iedereen wel op tijd komt. Ik heb er toch maar beperkt invloed op.
pi_116636442
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:36 schreef Sorbootje het volgende:
Ik heb gisteren tegen mijn man gezegd dat ik liever niet wil dat hij de komende weken nog overnachtingen doet in de randstad (hij werkt in de randstad en slaapt regelmatig in een hotel). Hij had bijvoorbeeld nog twee weken voor de uitgerekende datum een overnachting staan. De overnachtingen zijn handig voor hem, maar niet noodzakelijk. Hij vond het onzin, omdat hij toch binnen een uur of twee thuis kon zijn en omdat hij overdag toch ook in de randstad is, maar ik wil hem 's nachts gewoon bij me hebben. Hij zei dat hij dat uiteraard zou doen als het voor mij beter voelde, maar liet wel duidelijk merken dat hij het onzinnig vond.

Is het echt overdreven? Kijk, werken moet hij, dat dat in de randstad is vind ik in deze periode al vervelend genoeg, maar om dan 's nachts ook nog weg te zijn terwijl je dat wél kunt voorkomen. Maar aan de andere kant, misschien overdrijf ik ook wel...
Nee, is niet overdreven Sorbo! Groot gelijk. En twee weken is netjes hoor. Die van mij mag een maand van te voren al niet meer weg (buitenland). Twee weken, dat zijn tien werkdagen, dt doet hem wel gaan lukken toch?
Met een meidenkwartet
pi_116636468
Oh nou ik wil het nu eigenlijk ook al niet meer hoor :D Maar die van twee weken van tevoren vond ik the bloody limit :D
pi_116636828
Sorbootje een hele mooie gedachte hoe jullie alles in het ziekenhuis willen laten verlopen! Ik hoop voor jullie allemaal dat het ook zo zal lopen!

Ik ga eens richting het ziekenhuis!
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:03:40 #285
378192 -mandy-
I am who I am
pi_116636889
Gefeliciteerd Shandaly!

Groot gelijk heb je Sorbootje!
pi_116638415
Frups,vandaag dan maar? ;)

Ik zou het ook niet willen Sorbo :) Nachten alleen zijn nooit leuk.

Nou,mijn beeb is nog steeds te klein, dus overgedragen aan ziekenhuis. Bevallen wordt met constant CTG.
En nu eerst elke 10 dagen een groei-echo en een CTG, zodra er ook maar iets achteruit gaat, 2x per week.

Wat moet dat moet. Maar ik baal wel!
pi_116638697
Wat een tegenvaller free, kan me goed voorstellen dat je er van baalt! Ik hoop dat jullie kleintje de komende 10weken toch in ieder geval nog wat inloopt op de groei!
:*
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:20:23 #288
95408 Incantrix
pi_116638840
Sorbo, ik vind het niet gek hoor! Het is een gevoel dat jij hebt, dat is niets overdrevens. :* chick, ik vind het zo mooi hoe jullie alles op gevoel doen!

Shandaly, gefeliciteerd en welkom! *O*

Frups, hoop dat het doorzet!

Qua geboorteplan: wij hadden er de vorige keer 1, maar de inval-vk die uiteindelijk bij ons kwam had het gewoon niet gelezen :') ik vroeg om pijnstilling, zij bleef maar aandringen op een thuisbevalling. Uiteindelijk ben ik telefonisch aan het ziekenhuis overgedragen, dus daar hebben ze mijn bevalplan nooit gezien. Desalniettemin is alles wel zo'n beetje gegaan als ik wilde, maar toch ga ik er deze keer ook 1 maken. Ik heb geen hele waslijsten met wensen/eisen, maar ik wil wel wat voorkeuren vastleggen. Ik wil liever scheuren als knippen bijvoorbeeld, en ik heb een voorkeur qua pijnstilling (pompje) als ik daar evt. om vraag. Omdat ik nu op medische indicatie beval is mijn plan dit keer wel in het ziekenhuis aanwezig, dus dat is fijn.

Ik lees overigens dat een aantal van jullie in jullie bevalplan opnemen wie er wel of niet gebeld moeten worden. Doet het ziekenhuis dat? Mijn beide bevallingen deden ze dat bij ons niet.
3!
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:21:31 #289
95408 Incantrix
pi_116638862
Vervelend Free -O-

Ohja, en fta, succes met je middagje ziekenhuis :*
3!
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:48:54 #290
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116639655
FTA: spannend hoor allemaal! Ben benieuwd :*
Ik heb wel een bevallingsplan maar er staan niet bizar veel bijzondere dingen in. Wil het ook niet als idee om overal controle over te houden, want dat wil ik júist niet aangezien ik toch niet weet wat ik kan verwachten. Maar het is wel gewoon fijn over bepaalde dingen na te denken (wil je dat je kindje gewassen wordt, wat voor pijnbestrijding) zodat dat gewoon op papier staat, ook voor manlief in mijn geval :P en dat hij er ook van weet en mijn wensen door kan geven als ik dat niet meer kan. :)
En als alles goed gaat wil mijn man de kleine aanpakken en op mijn borst leggen als het hoofdje geboren is O+ dat lijkt me nog het meest bijzonder!

Sorbo bijzonder hoor, en idd goed dat je een volgorde op papier hebt gezet voor jezelf en dat jij daarin de regie houdt :)

LeNeHe wat fijn dat het allemaal zo goed gaat! O+ En wat een heerlijk eerlijke post :D

Free wat jammer zeg.. -O- :* Snap dat je baalt!

Wij hadden gister een groeiecho gehad en daar was alles goed.. ze lag zelfs iets voor op de groei (paar dagen) dus binnen de marge. Ik had het ook niet echt verwacht want mn buik groeit goed.
Zo, en gister wat indalinsweeën gehad volgens mij :X lekker van die steken onderin! Ik ging maar ademen zoals op de cursus (ontspannen via buikademhaling), en toen was het al een stuk beter te verdragen. Mn buik zit ook een heel stuk lager nu, echt grappig :P
Vandaag ook laatste cursus borstvoeding gehad, echt heel erg leerzaam was het allemaal :) Heb heel wat aantekeningen gemaakt aangezien mn geheugen een zeef is en ik denk dat ik later nog wel wat terug wil lezen. :s)
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:51:58 #291
95408 Incantrix
pi_116639749
Ohja! LeNeHe O+ ik zag een foto op FB, wát een poppie O+

En grmbl, ik en mijn vetzucht.. Ik ga bitterballen bakken :')
3!
pi_116639831
FTA, succes vanmiddag.

Sorbo, ik vind het mooi hoe jij dit wilt doen. Ik hoop dat het helemaal op die manier gaat werken. Nog een paar weken en je ziet je logeerneefje O+

Lenehe, wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Geniet lekker van je kleintje O+

Sorbo, ik vind het niet overdreven hoor dat je dat wilt. Ik kan me dat echt voorstellen. Stel dat je hem ’s nachts nodig hebt. Dan is twee uur reizen ineens wel heel ver weg hoor vind ik

Freecell, inderdaad balen. Sterkte hoor :*

Nog een uurtje en dan vertrek ik richting de VK voor de 20 weken echo. Om half drie moet ik er zijn. Spannend hoor. Maar ik heb erg veel zin in om mijn baby weer even te bewonderen. Is al zolang gelden (met de 12 weken echo) O+
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:57:28 #293
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116639925
Spannend Omentielvo, succes en geniet ervan! :*
pi_116640006
Omentielvo, succes en inderdaad geniet er van!

Shandaly, gefeliciteerd en welkom!
pi_116640020
Oeh leuk Omentielvo! Veel plezier!

Inca, eetze _O- ik werd al misselijk toen ik het las _O-
pi_116640056
Free wat vervelend allemaal, maar het is natuurlijk goed dat de beeb goed in de gaten gehouden word!

Wij hebben ook een bevallingsplan, eerder omdat de VK het fijn vind dan dat wij het nodig vonden. Er staat ook niet heel veel boeiends in, het enige wat ik echt wil indien mogelijk is de baby zelf aanpakken.

Hier alles rustig, veel te rustig naar mijn zin. Net de laatste wassen even opgevouwen en we gaan zo maar even boodschappen doen & de hond uitlaten.
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:04:55 #297
95408 Incantrix
pi_116640134
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:01 schreef freecell het volgende:
Oeh leuk Omentielvo! Veel plezier!

Inca, eetze _O- ik werd al misselijk toen ik het las _O-
Haha, thnx! Best kans dat ze er ook weer uitkomen hoor, maar ik wil ze gewoon :9

Omentielvo, succes met de echo!
3!
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:12:32 #298
381212 Gulara
From the future
pi_116640391
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:03 schreef Sorbootje het volgende:
Nou, ik moet hier ook even van sniffen. Mooi vind ik het. Je kent me verder niet maar ik heb je verhaal gevolgd. En ik vind het stoer wat je doet, met sniffen en al. :*
pi_116640648
O+ lief hoor, die meesniffers :)

Ik ben blij met de bijval. Ik voelde me een hormonaal monster, maar kon me er ook niet overheen zetten. De gedachte dat ik 's nachts alleen ben momenteel staat me tegen. Helemaal los van het bevalgedoe ( :P ) kan ik momenteel zijn hulp ook goed bij Isabeau gebruiken. Die slaapt niet zo geweldig de laatste tijd en haar optillen of bij haar in bed kruipen is nogal een opgave voor me.
pi_116640678
Ik zou ook gewoon dit topic even vol kunnen ouwehoeren
pi_116640683
Ja toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')