Onze twee documentaries Meat the truth en Sea the truth gaan in heel veel talen de wereld over, er zijn inmiddels in acht landen partijen voor de dieren opgericht, ik schrijf wekelijks een worldlog in negen talen om onze ervaringen te delen, en op Madeira is eveneens een Partij voor de Dieren in het parlement gekozen.quote:Op maandag 10 september 2012 19:36 schreef Verbal het volgende:
Nog een vraagje:
De Partij voor de Dieren was de eerste dergelijke partij ter wereld die in een parlement werd gekozen. Destijds groot nieuws. Ik ben er trots op dat mijn stem daaraan heeft bijgedragen. De wereld is groot en hoewel je altijd met jezelf (lees: Nederland) moet beginnen: hoe staat het eigenlijk met andere dierenpartijen in de wereld? Is daar ook animo voor, of blijft Nederland uniek? En zelfs al zijn er wellicht nergens anders dierenpartijen, is er internationaal wel gehoor voor wat jij met de PvdD wilt bereiken?
Daaraan gekoppeld: als vertaler Engels gruwel ik van de naam Pary for the Animals. Deze letterlijke vertaling vanuit het Nederlands klinkt meer als een Engels kinderboek over een feestje op een boerderij dan een serieuze politieke partij. Iets dat mijns inziens wellicht een discussie zonder lacherigheid in de weg zou kunnen staan. Zou je je een andere Engelse naam kunnen voorstellen, zoals (Dutch) Animal Welfare Party?
V.
Niemand kan bepalen of een object stiltstaat of versneld.quote:Op maandag 10 september 2012 19:55 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Sommige problemen zijn complex en hebben veel uitleg nodig. Kan jij Einsteins theorie van relativiteit in een zin uitleggen? Hij dacht zelf dat hij het niet in minder dan 5000 woorden kon doen.
*kuch* Hero Brinkman *kuch*quote:Op maandag 10 september 2012 19:51 schreef Timwonnacott het volgende:
Erg heldere en intelligente antwoorden tot nu toe, dat was niet bij elke politicus hier het geval
Gevoel voor humor is er in ieder geval ookquote:Op maandag 10 september 2012 19:57 schreef Marianne.Thieme het volgende:
[..]
Onze twee documentaries Meat the truth en Sea the truth gaan in heel veel talen de wereld over, er zijn inmiddels in acht landen partijen voor de dieren opgericht, ik schrijf wekelijks een worldlog in negen talen om onze ervaringen te delen, en op Madeira is eveneens een Partij voor de Dieren in het parlement gekozen.
Ja, dat zou kunnen, onze Engelse zusterpartij Animals Count, onze Duitse zusterpartij Tierschützpartei
Ik zie jouw lager opgeleide buurman en oma helemaal de crises en europroblematiek niet snappen, dat wil niet zeggen dat we alles kapot moeten simplificeren zodat het lekker hapklaar wordt voor in de Telegraafquote:Op maandag 10 september 2012 19:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat dergelijke antwoorden wel zeker bijdragen aan het idee dat politiek niet te volgen is voor veel mensen. Zie jij mijn oma dit begrijpen of de buurman die met moeite de middelbare school heeft afgemaakt? Ik vroeg alleen maar of one-liners altijd slecht zijn? Volgens mij namelijk niet.
Ik denk dat stemmers die alleen one-liners begrijpen slecht zijn. Althans, voor de politiek.quote:Op maandag 10 september 2012 19:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee, ik zeg alleen dat dergelijke antwoorden wel zeker bijdragen aan het idee dat politiek niet te volgen is voor veel mensen. Zie jij mijn oma dit begrijpen of de buurman die met moeite de middelbare school heeft afgemaakt? Ik vroeg alleen maar of one-liners altijd slecht zijn? Volgens mij namelijk niet.
Wij hebben in Groenlinks vaak een groene bondgenoot, maar op veel punten zijn onze partijen onvergelijkbaar. Ik heb wat verschillen in kaart gebracht die duidelijk maken dat een fusie niet voor de hand ligt.quote:Op maandag 10 september 2012 19:36 schreef andreas612 het volgende:
Welkom!
Heeft u wel eens overwogen om te fuseren met Groenlinks? Volgens mij hebben jullie veel overlap qua programma en misschien dat jullie dan groter kunnen worden zodat je een grotere inbreng kan hebben in de 2e kamer. Ik denk dat veel kiezers dan daadwerkelijk wel op u/jullie gaan stemmen omdat jullie dan echt gaan meetellen voor een coalitie.
Amen, als het je werkelijk interesseert neem je wel de tijd om het te lezen.quote:Op maandag 10 september 2012 19:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk dat stemmers die alleen one-liners begrijpen slecht zijn. Althans, voor de politiek.
V.
quote:Op maandag 10 september 2012 19:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie jouw lager opgeleide buurman en oma helemaal de crises en europroblematiek niet snappen, dat wil niet zeggen dat we alles kapot moeten simplificeren zodat het lekker hapklaar wordt voor in de TelegraafWe hebben kundig beleid nodig, niet iets wat Henk en Ingrid vanaf de bank snappen.
en laat ik hier nog aan toevoegen dat we te maken hebben met volksvertegenwoordiging waarbij we iemand kiezen die dossierkennis heeft waar wij dat niet hebben.quote:Op maandag 10 september 2012 19:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik denk dat stemmers die alleen one-liners begrijpen slecht zijn. Althans, voor de politiek.
V.
Zullen we die discussie ergens anders gaan voeren?quote:Op maandag 10 september 2012 19:58 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Niemand kan bepalen of een object stiltstaat of versneld.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”quote:Op maandag 10 september 2012 19:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Zelfs een debat wordt niet bekeken door een representatieve doorsnee van de Nederlandse bevolking. En de doorsnee van de Nederlandse bevolking is ook niet echt op de hoogste van alle in en outs van wat er gaande is in de euro-politiek.quote:Op maandag 10 september 2012 19:56 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ze hebben speciaal voor mensen als jij een verkiezingsprogramma in eenvoudige taal: https://www.partijvoorded(...)_eenvoudige_taal.pdf
Ik ben het helemaal met je eens, de OV chipkaart is een onding, we waren het beter gewend. De ingevoerde veranderingen zijn geen verbeteringen gebleken wat mij betreft en ik vind dat het OV veel klantvriendelijker moet worden. En gedeprivatiseerd.quote:Op maandag 10 september 2012 19:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Goedenavond mevrouw Thieme,
Bedankt dat u tijd wilt vrijmaken.
Ik heb diverse vragen eigenlijk, maar wil u nu de volgende vraag voorleggen:
Wat vindt u van de ov-chipkaart? Bent u bereid de ov-chipkaart af te schaffen en het papieren treinkaartje te behouden en de strippenkaart te herintroduceren?
Ik reis graag met het openbaar vervoer, ik heb geen auto en wil ook geen auto. Maar de ov-chipkaart ervaar ik als zeer klantonvriendelijk en met de privacy van de ov-chipkaart-gebruikers is het bijzonder slecht gesteld.
Alvast hartelijk dank voor uw antwoord en ik hoop echt dat de Partij voor de Dieren iets van 7 zetels in de wacht sleept. Tevens vind ik het erg goed dat u vegetariėr bent.
Is totale afschaffing en 'terug naar' een idee dat u aanstaat?quote:Op maandag 10 september 2012 20:01 schreef Marianne.Thieme het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, de OV chipkaart is een onding, we waren het beter gewend. De ingevoerde veranderingen zijn geen verbeteringen gebleken wat mij betreft en ik vind dat het OV veel klantvriendelijker moet worden. En gedeprivatiseerd.
Dus je pleit eigenlijk voor een selectieve democratie. Waar de zwaksten van geest niet gehoord mag worden? Weg met het algemeen kiesrecht en terug naar de 19e eeuw?quote:Op maandag 10 september 2012 19:59 schreef Verbal het volgende:
[..]
V.
Die discussie kan elders.quote:Op maandag 10 september 2012 20:04 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus je pleit eigenlijk voor een selectieve democratie. Waar de zwaksten van geest niet gehoord mag worden? Weg met het algemeen kiesrecht en terug naar de 19e eeuw?
Nee, mensen denken vaak dat we zeer op Groenlinks lijken, maar alleen al over Europa denken we heel anders. Hier zie je de verschillen https://www.partijvoordedieren.nl/tk2012/mailGL/send2friend.phpquote:Op maandag 10 september 2012 19:38 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Dat wilde ik net dus ook nog zeggen. Deze opmerking werd immers ook al gemaakt door Wim Daniėls bij #1vdv. Dus, goede vraag.
Mijn excuus. Blijkbaar ligt het toch wel gevoelig gezien de reactiesquote:
Dus u bent voor deprivatiseren van het openbaar vervoer en voor de herintroductie van de strippenkaart?quote:Op maandag 10 september 2012 20:01 schreef Marianne.Thieme het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, de OV chipkaart is een onding, we waren het beter gewend. De ingevoerde veranderingen zijn geen verbeteringen gebleken wat mij betreft en ik vind dat het OV veel klantvriendelijker moet worden. En gedeprivatiseerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |