abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116477991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat kunnen ze NIET helaas, was het maar zo... Ga zelf maar eens op internet op onderzoek uit..
Op welk gedeelte van mijn tekst reageer je nu? :P
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 6 september 2012 @ 21:36:14 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116478050
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:35 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Laten we ze er allemaal 500 in de maand bijgeven.
Stel ik dat voor? Nee he?Maar lees nog ff terug, kennelijk is je korte termijngeheugen niet wat het ooit geweest is...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 6 september 2012 @ 21:36:35 #253
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116478078
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:35 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Op welk gedeelte van mijn tekst reageer je nu? :P
Ik neem aan dat je begrijpend kunt lezen...
pi_116478082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Natuurlijk geldt dat alleen bij gelijke geschiktheid.

Maar feit is dat er wel iets moet gebeuren. Werkgevers nemen nog altijd niet hun verantwoordelijkheid hierin. Wat mij betreft mogen grote ondernemingen daar best een quota voor krijgen.

Tot nu toe blijft het alleen bij verplichtingen neerleggen bij gehandicapten en chronisch zieken zelf, maar het moet van twee kanten komen.
Wat is gelijke geschiktheid? De ene is toch altijd net wat geschikter dan de ander? Ken jij mensen die precies hetzelfde zijn?
pi_116478128
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je begrijpend kunt lezen...
Ik weet niet wie je bedoelt met ''ze'' maar goed laat maar dan.
pi_116478170
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:30 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Veel mensen die een uitkering vangen of in de bijstand zitten kunnen redelijk makkelijk van die soort werk krijgen. Achter de kassa bij de Lidl, werken bij McDonalds, vakkenvullen bij AH, werken in een callcenter, post bezorgen, werken in een magazijn van een plaatselijk distributiecentrum, etc. Alleen vele voelen zich te goed voor dit soort werk en blijven inderdaad liever thuis of in bed liggen.

Dat wordt door links helaas ontkend omdat die vol vertrouwen zijn en te goedgelovig zijn dat deze mensen liever bijdragen aan de samenleving en willen participeren in het arbeidsproces en zich dus niet kunnen voorstellen dat deze mensen graag een uitkering vangen.

Kun je nog herinneren dat er een plan was om mensen uit de bijstand sneeuw te laten scheppen om het openbaar vervoer goed op gang te houden. Maar nee, het linkse blok vond dat ''bijstandsslavernij'' en dat is dus precies wat me irriteert. De bijstand is voor mensen die écht écht écht niets anders kunnen, die écht helemaal geen werk kunnen vinden. Als je cum laude bent geslaagd aan de TU, maar kunt wel een simpel baantje krijgen dan moet je die met beide handen aangrijpen.

Er moet veel meer aandacht worden besteed aan sneller aan het werk komen, wat dat betreft heeft de VVD gelijk, het gaat om banen creëren en mensen uit de bijstand krijgen. Uitkeringen verhogen moet je nu juist niet doen.
Het merendeel in de Bijstand is al iemand die écht niks kan, de zogenaamde "onrendabele" in wat voor zin dan ook. Dat kan komen door ziekte of handicap, maar kan ook door een psychische stoornis komen, of door onaangepast gedrag of doordat deze persoon simpelweg te onproductief is voor welke willekeurige baan dan ook.

Wat mij wel aanspreekt is om zoveel mogelijk van deze mensen een zinvolle dagbesteding te geven, bijvoorbeeld op een Sociale Werkplaats, wat nu ook gebeurd. Alleen wilt de VVD dat dan weer wegbezuinigen. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 6 september 2012 @ 21:38:52 #257
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_116478206
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En zonder de huidige subsidies en vrijwaringen doen de meesten het niet, en zelfs dan al amper.. En ik verzin dit écht niet..
Iemand die 5 euro kost moet meer opbrengen dan dat..
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_116478263
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het merendeel in de Bijstand is al iemand die écht niks kan...
Ik betwijfel ten zeerste of dit ook het merendeel van de bijstand betreft, maar over die groep heb ik het dus niet, want die moeten inderdaad kunnen rekenen op overheidssteun.
  donderdag 6 september 2012 @ 21:40:00 #259
379943 Paper_Tiger
pi_116478277
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Stel ik dat voor? Nee he?Maar lees nog ff terug, kennelijk is je korte termijngeheugen niet wat het ooit geweest is...
Dat leek me gewoon fijn voor die mensen nu op internet vast is komen te staan dat ze niet een van de voorgestelde baantjes kunnen uitvoeren.
pi_116478308
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Wat is gelijke geschiktheid? De ene is toch altijd net wat geschikter dan de ander? Ken jij mensen die precies hetzelfde zijn?
Je snapt wat ik bedoel, lul er nou maar niet om heen. Je leest het weleens in vacatures "Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar ....."

Het gebeurd in ieder geval nog te vaak dat chronisch zieken of gehandicapten worden afgewezen op hun ziekte of handicap, mede ingegeven uiteraard uit angst dat deze persoon niet productief genoeg zal zijn en veel verzuim kent. Wellicht kan de overheid hier een goede voorziening / garantstelling voor regelen (maar volgens mij bestaan er al dergelijke regelingen).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 6 september 2012 @ 21:40:35 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116478310
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:37 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ik weet niet wie je bedoelt met ''ze'' maar goed laat maar dan.
Nou vooruit, ik strijk over mijn hart en help je een handje:

"Veel mensen die een uitkering vangen of in de bijstand zitten kunnen redelijk makkelijk van die soort werk krijgen. Achter de kassa bij de Lidl, werken bij McDonalds, vakkenvullen bij AH, werken in een callcenter, post bezorgen, werken in een magazijn van een plaatselijk distributiecentrum, etc. Alleen vele voelen zich te goed voor dit soort werk en blijven inderdaad liever thuis of in bed liggen. "

Ontzettende lamlul: de meesten KUNNEN dat NIET. Door fysieke of mentale beperkingen.. Ze zijn niet voor niets GEHANDICAPT.. Het zijn geen gewone "domme" of "luie" mensen, ze hebben daadwerkelijk een BEPERKING
  donderdag 6 september 2012 @ 21:40:36 #262
379943 Paper_Tiger
pi_116478312
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het merendeel in de Bijstand is al iemand die écht niks kan, de zogenaamde "onrendabele" in wat voor zin dan ook. Dat kan komen door ziekte of handicap, maar kan ook door een psychische stoornis komen, of door onaangepast gedrag of doordat deze persoon simpelweg te onproductief is voor welke willekeurige baan dan ook.

Wat mij wel aanspreekt is om zoveel mogelijk van deze mensen een zinvolle dagbesteding te geven, bijvoorbeeld op een Sociale Werkplaats, wat nu ook gebeurd. Alleen wilt de VVD dat dan weer wegbezuinigen. :')
Omdat het veel te duur is.
  donderdag 6 september 2012 @ 21:41:18 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116478349
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:38 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Iemand die 5 euro kost moet meer opbrengen dan dat..
Je geeft me dus gewoon gelijk, Dank!

PS VVD-stemmer?
  donderdag 6 september 2012 @ 21:41:39 #264
379943 Paper_Tiger
pi_116478362
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou vooruit, ik strijk over mijn hart en help je een handje:

"Veel mensen die een uitkering vangen of in de bijstand zitten kunnen redelijk makkelijk van die soort werk krijgen. Achter de kassa bij de Lidl, werken bij McDonalds, vakkenvullen bij AH, werken in een callcenter, post bezorgen, werken in een magazijn van een plaatselijk distributiecentrum, etc. Alleen vele voelen zich te goed voor dit soort werk en blijven inderdaad liever thuis of in bed liggen. "

Ontzettende lamlul: de meesten KUNNEN dat NIET. Door fysieke of mentale beperkingen.. Ze zijn niet voor niets GEHANDICAPT.. Het zijn geen gewone "domme" of "luie" mensen, ze hebben daadwerkelijk een BEPERKING
Ze zitten ook vaak onbeschoft te schelden. Zo iemand wil je niet in dienst.
  donderdag 6 september 2012 @ 21:42:20 #265
379943 Paper_Tiger
pi_116478400
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je geeft me dus gewoon gelijk, Dank!

PS VVD-stemmer?
Welke ondernemer gaat mensen meer betalen dan ze opbrengen :?
  donderdag 6 september 2012 @ 21:42:24 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116478402
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je snapt wat ik bedoel, lul er nou maar niet om heen. Je leest het weleens in vacatures "Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar ....."

Het gebeurd in ieder geval nog te vaak dat chronisch zieken of gehandicapten worden afgewezen op hun ziekte of handicap, mede ingegeven uiteraard uit angst dat deze persoon niet productief genoeg zal zijn en veel verzuim kent. Wellicht kan de overheid hier een goede voorziening / garantstelling voor regelen (maar volgens mij bestaan er al dergelijke regelingen).
Die IS er al, en nog komen ze te weinig aan een baan -O-
pi_116478413
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat je het wel eens leest betekent niet dat het ook waar is. Het is puur theorie, maar in de praktijk heb je dus nooit twee mensen die precies hetzelfde zijn. Gelijke geschiktheid bestaat dus niet.

Als die mensen echt zo 'gelijk geschikt' waren, dan waren ze ook zonder die maatregelen aangenomen.
  donderdag 6 september 2012 @ 21:42:44 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116478421
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Omdat het veel te duur is.
Je geeft me WEER gelijk ;)
  donderdag 6 september 2012 @ 21:43:28 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116478468
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:41 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ze zitten ook vaak onbeschoft te schelden. Zo iemand wil je niet in dienst.
Ik ben noch metaal nochfysiek beperkt, maar leuk geprobeerd ;)
pi_116478491
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je geeft me WEER gelijk ;)
En wie denk je dat de hogere kosten gaat betalen van de werknemers?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 september 2012 @ 21:44:16 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116478514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat je het wel eens leest betekent niet dat het ook waar is. Het is puur theorie, maar in de praktijk heb je dus nooit twee mensen die precies hetzelfde zijn. Gelijke geschiktheid bestaat dus niet.

Als die mensen echt zo 'gelijk geschikt' waren, dan waren ze ook zonder die maatregelen aangenomen.
Robin. lieverd, je moet nog veel leren..
Lees om te beginnen de posts van Teigetje eens ;)
  donderdag 6 september 2012 @ 21:44:46 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_116478544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:43 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En wie denk je dat de hogere kosten gaat betalen van de werknemers?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hogere kosten? Welke hogere kosten?
pi_116478570
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:42 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Nee omdat ze over het algemeen puur op basis van hun beperking worden afgewezen ipv hun kwaliteiten. :')

Vervolgens worden ze wél gestigmatiseerd, en uitgemaakt voor profiteurs omdat ze niet werken.
pi_116478607
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hogere kosten? Welke hogere kosten?
Als er een quota zou moeten komen op het aannemen van gehandicapten. Als iemand meer kost dan dat hij opbrengt, dan zijn dat inderdaad hogere kosten.
pi_116478611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nogmaals, over deze groep die in de bijstand zit heb ik het dus niet }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')