SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
En bij jongetjes uit een Christelijk gezin. Azra is geloof ik weer de Balkan-vorm voor meisjes. Vind ik ook mooi trouwens!quote:Op donderdag 6 september 2012 13:12 schreef MeNicole2 het volgende:
Ezra is een naam die je hier vooral bij turkse meiden hoort.
True. Maar mijn vriend heeft niets met welk geloof dan ook, dus dat was voor hem toch een struikelblok. Bij een eventuele tweede probeer ik het gewoon nog eensquote:Op donderdag 6 september 2012 14:37 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Ezra idd eerder gewoon bijbels / christelijk dan meteen Joods.
My two cents: dan zou ik voor Liene gaan denk ik! Line wordt vast vaak verkeerd uitgesproken en Lina is wat... suffer ofzo. Beetje als Mina, Tina en Dina. Liene ziet er ook wel lief uit.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:58 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik twijfel nu een beetje tussen Li(e)ne of Lina
Ik vind juist Lina stoer en af. Liene vind ik zo'n naam als Fiene. Onaf ofzo beetje weeig, zijig. Grappig dat je met dezelfde namen zo verschil kan hebbenquote:Op donderdag 6 september 2012 15:04 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
My two cents: dan zou ik voor Liene gaan denk ik! Line wordt vast vaak verkeerd uitgesproken en Lina is wat... suffer ofzo. Beetje als Mina, Tina en Dina. Liene ziet er ook wel lief uit.
echt joh? nooit verwacht dat iemand anders hier die naam ook zou overwegen... komt ook maar heel weinig voor.....quote:Op donderdag 6 september 2012 14:58 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik twijfel nu een beetje tussen Li(e)ne of Lina
Valentijnquote:Op donderdag 6 september 2012 16:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind Diederik niks. Elias maakt wel een goede kans denk ik. Al zou de meneer graag Valentijn willen.
Oh wat grappig! VL wilde ook Valentijn!quote:Op donderdag 6 september 2012 16:10 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind Diederik niks. Elias maakt wel een goede kans denk ik. Al zou de meneer graag Valentijn willen.
Ik zou gegokt hebben om Tijn eigenlijk.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:37 schreef eliis het volgende:
Ik vind Valentijn een superleuke naam, maar het nadeel is wel dat het snel wordt afgekort. Een vriend van me heet Valentijn, maar die noemen we eigenlijk altijd Vali.
dat is wel zo, maar ik vind 't evengoed zielig!quote:Op donderdag 6 september 2012 14:22 schreef oh-oh het volgende:
Enzo is gewoon een Italiaanse naam toch?
eensch!quote:Op donderdag 6 september 2012 15:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind juist Lina stoer en af. Liene vind ik zo'n naam als Fiene. Onaf ofzo beetje weeig, zijig. Grappig dat je met dezelfde namen zo verschil kan hebben
Haha zo heet onze hond. Hij heet Jimmy maar iedereen noemt hem Jamesquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:10 schreef Limone het volgende:
Ik vind James (afk. Jimmy) prachtig! Staat hoog op ons lijstje, terwijl wij helemaal geen Engelse naam willen.
Haha we waren er net uit dat we nu een keer een korte naam wilde.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:33 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik vind Leonore veel mooier in t rijtje passen. For what it's worth.
ALIquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:35 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha we waren er net uit dat we nu een keer een korte naam wilde.
Met een L. Ali zo heet mijn buurvrouwquote:
Das mijn 2de voornaam.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:48 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Met een L. Ali zo heet mijn buurvrouwEn der dochter heet Elena dus dus die naam valt ook al af.
Haha ik mag der niet zoquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Das mijn 2de voornaam.Ik zou dr zo mn roepnaam van maken.
Elena??quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:50 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha ik mag der niet zo![]()
En hier is het echt een Turkse naam ook!!
Oh nee Ali. Dacht dat je die naam bedoelde.quote:
Haha mijn buurmeisje dus!quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:51 schreef amaranta het volgende:
Ik heb nog nooit van een Turk gehoord die Elena heet...
haha nee, Elena is mijn 2de voornaam. Ik heb een samengestelde voornaam, waarvan Elena dus de 2de naam is.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:51 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Oh nee Ali. Dacht dat je die naam bedoelde.
Elena vind ik wel mooi maar geen optie voor hier dus!!
Nee niet eens daarom. Valt me gewoon op da de namen de ik mooi vind bijna allemaal met een L beginnen!!quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:58 schreef debuurvrouw het volgende:
Vanwege het MLML metrum? Ik zou gewoon iets kiezen wat ik mooi vind. Ongeacht andere namen en letters.
Nee hoeft ook niet perse. Maar van de 6 namen op het lijstje beginnen er 5 met een L.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:02 schreef Kleurdoos het volgende:
ja eh dan hoeft het toch niet perse met ee L te beginnen? maar kies je een naam die je mooi vindt en misschien zit er wel een L in. ofzo?!
MIjn vriendin heeft al haar kinderen en dat zijn er 3, namen met en R gegeven, en alle namen 5 letters. Haar mans naam is ook 5 letters met een R. Zij is de enige die uit de boot valt met een 5 letterige naam die met een andere letter van het alfabet begint.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:58 schreef debuurvrouw het volgende:
Vanwege het MLML metrum? Ik zou gewoon iets kiezen wat ik mooi vind. Ongeacht andere namen en letters.
Nee die valt nog zeker niet af. Maar die keus is gewoon kleiner omdat het merendeel met een L begint!quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:04 schreef Kleurdoos het volgende:
nee je zegt dat je beginnend met een L wil.
dus dan valt die 6e naam dus sowieso af?
Op zijn Nederlands dus als vier.quote:Op donderdag 6 september 2012 18:14 schreef Ynske het volgende:
[..]
Valentijn
Spreken jullie de naam van je zoon uit als vier op t einde of op zn frans met vjé=
Ja en het is ook een merk van boter. Dus mijn lief vind dat niks!!quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Linea doet me denken aan linea recta
Ja! Goeiequote:Op vrijdag 7 september 2012 09:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Lune?(spreek uit Luu-ne, niet Loene)
quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:33 schreef MeNicole2 het volgende:
Nee haha Lune vind ik dan weer niks
quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:28 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja! Goeie. Ik vind m bij de rest passen, MeNicole. Doen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:35 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]Ik heb twee zoonsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Die past wel bij de rest ieg.quote:
Haha nee. Mijn lief heeft nu Danea in zijn hoofdquote:Op vrijdag 7 september 2012 09:39 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Die past wel bij de rest ieg.
Naomi geen optie?
nou, Lanea, klaar.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:40 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha nee. Mijn lief heeft nu Danea in zijn hoofd
quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:43 schreef Kleurdoos het volgende:
Lucy & Jack denk ik, al pleit ik nog steeds voor Milo (mailo) maar dat is natuurlijk ook al elin's 2e naam.
rot ff op ofzoquote:Op vrijdag 7 september 2012 09:44 schreef oh-oh het volgende:
[..]Milo is niet eens leuk voor een hond.
Jack![]()
Lucy vind ik echt een hele leuke naam ook
quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:38 schreef Suikertante het volgende:
Dat programma van de EO, veertig dagen zonder seks, daar deed een meisje aan mee dat al snel werd opgebeld door haar seksvriendje. Toen ze zei dat ze wel wilde afspreken maar geen seks wilde zei die jongen "oh, dan bel ik Dana wel" en hing op. Meisje béétje geshockeerd, en het is er hier altijd in gebleven.
"Zin om naar de bios te gaan?"
"Nee, niet echt"
"Oh, dan bel ik Dana wel"
En wij zijn niet de enigen die het is opgevallen, zie hier:
(je kunt vast bij elke naam wel zoiets bedenken maar soms is je associatie toch echt te sterk!)
Whaha, ja precies. Hoe kun je Matthias nou verkeerd uitspreken?! En Danae is super makkelijkquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:02 schreef Pvoesss het volgende:
Hoe moeilijk is danee ik zou danea juist fout uitspreken, en als ze matthias al fout doen wat kunnen ze dan wel?
da's toch Linera? niet dat ik Linea mooi vind hoor.quote:Op vrijdag 7 september 2012 09:15 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja en het is ook een merk van boter. Dus mijn lief vind dat niks!!
Ze leggen de klemtoon verkeerd. Wij hebben de klemtoon op de Ma en hun doen altijd op de thia. Zij zouden van van Danae de laatste letters apart uitspreken. Dus iets van Da-na-e.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:04 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Whaha, ja precies. Hoe kun je Matthias nou verkeerd uitspreken?! En Danae is super makkelijk.
Das de latijnse vorm van Lijn, spreek t uit op z'n Twents liene en daarom zijn brandweerauto's roodquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:08 schreef trui het volgende:
[..]
da's toch Linera? niet dat ik Linea mooi vind hoor.
Het is zij zouden. Maar dit terzijde.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ze leggen de klemtoon verkeerd. Wij hebben de klemtoon op de Ma en hun doen altijd op de thia. Hun zouden van van Danae de laatste letters apart uitspreken. Dus iets van Da-na-e.
Nee wij zeggen gewoon Matthias. Maar meer druk op de Ma-thias en niet Ma-Thiasquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:15 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het is zij zouden. Maar dit terzijde.![]()
Ik zou ook de nadruk op Thia leggen. Jullie zeggen meer mattejas?
Ja maar lijkt er teveel op.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:08 schreef trui het volgende:
[..]
da's toch Linera? niet dat ik Linea mooi vind hoor.
Ja dat doen er heel veel. Terwijl sommige mensen de naam nog nooit gehoord haddenquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:21 schreef livelink het volgende:
Ik zou ook de klemtoon op Thi leggen hoor. Maar misschien denk ik ook wel te veel na
Je kan je dus afvragen wie het nou precies verkeerd uitspreekt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:22 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Ja dat doen er heel veel. Terwijl sommige mensen de naam nog nooit gehoord haddenMaar mijn ouders (en vele anderen) blijven het fout zeggen. Dus nu willen we een naam die ze uit kunnen spreken zoals je het schrijft
Wij hebben deze naam toch met deze uitspraak aan ons kind gegevenquote:Op vrijdag 7 september 2012 11:24 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Je kan je dus afvragen wie het nou precies verkeerd uitspreekt.
Ja, oké. Maar goed, ik noem mijn kind Jan. Uit te spreken als Piet. Want dat vind ik mooi. Dan kan ik toch verwachten dat alles en iedereen het altijd als Jan uit zal spreken? En dat calculeer je dan in denk ik. Een accentje had wellicht geholpen mátthias maakt al veel meer duidelijk.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:26 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Wij hebben deze naam toch met deze uitspraak aan ons kind gegevenDus dan is het toch op de manier die wij mooi vinden. Dus de mensen die het anders zeggen tegen ons kind heeft het dan in ons geval fout.
Ja,mde Mattejas variant.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:24 schreef Suikertante het volgende:
Misschien een beetje zoals de Fransman hier, bij Matthias?
Ik vind het gewoon heel vervelend dat vooral mijn ouders de naam niet goed kunnen uitspreken. Op de manier zoals hun het zeggen klinkt het duits en dat vinden we niet mooi. En we blijven het elke keer nu al een jaar lang verbeteren. En dat is gewoon niet leuk. Heb nog liever dat ze hem Matty noemen, dat doen de kinderen ook hier in de straat maar dat willen ze niet want zo heet ie niet. Maar op hun manier uitgesproken ook niet! En mijn pa noemt Mikael bv ook wel Mika.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:40 schreef Pvoesss het volgende:
Maar Menicole waarom maak jij je zo druk om de uitspraak?
Nee maar omdat we van aparte namen houden krijg je dat wel snel. Maar we zijn er al uit!!quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:16 schreef Kleurdoos het volgende:
moet er perse een ae ea ia ea ui oid inzitten?
Niet zo heel gekquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:12 schreef bellelena het volgende:
Ohhh, ik dacht dat je voor Danae ging, maar ik lees nu dat het Danea is*bril schoonpoetst*
Ik vind zelf Danae eigenlijk wel heel mooi, meer een mythische klank.
jongens:quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:40 schreef bellelena het volgende:
MeNicole: Dat is fijn! Wanneer ben je uitgerekend?
Kleurdoos: Ik kan me jouw toffe lijstjes nog goed herinneren, die sloten vaak wel aan bij mijn smaak. Mocht je je nog vervelen, kom dan maar op met namen!
Jongensnamen vind ik vooralsnog minder makkelijk dan meisjesnamen, daar heb ik al een aardig lijstje van bij elkaar gesprokkeld. Maar alles is welkom, we zijn hier nog in de oriënterende fase
quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:43 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Niet zo heel gekhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Dana%C3%AB_%28mythologie%29
Nice! Een paar had ik al en er staan er ook weer een paar tussen die op de oriëntatie lijst kunnen!quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
jongens:
Levi
Elliot
Olivier
Jonathan
Milo
Midas
Kain (met puntjes op i)
Mink
Selwyn
Noah
Mika
Raun
Elian
Joachim
Vesper
Jasper
Rixt
Benjamin
Lewis
Jack
Logan
Eli
Ive
Max
Vince
Kiefer
Loyd
Robin
Seth
Loek
Ziggy
Nathan
Espen
Filip
Oscar
Vic
Ture
Armin
Axel
Abel
Billy
Collin
Cid
Klopt dat had ik dus bij Elin & Lex, kan alle kanten op zacht en stoerquote:Op vrijdag 7 september 2012 13:55 schreef bellelena het volgende:
Ja, ik houd daar ook van, zachtaardig maar stoer, zoals ik ook wel hoop dat een jongetje van mij zou worden
Lotti vind ik super, Leni vind ik ook erg lief. k ken wel een Saar Pipi, dochtertje van bekenden van me.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:04 schreef bellelena het volgende:
Caleb en Ischa/Ishadie zijn ook tof! Beetje sprookjesachtig past ook wel bij mij.
Ja, bij Elin en Lex hoor ik dat ook terug inderdaad. + beide ook bijzonder, maar niet te gekleid. Ik vind dat je mooie namen hebt uitgezocht voor je kroost
Nilsen, dat doet me denken aan Pippi Langkous (ik zie dat het daar Nilsson is). Wel een beetje mijn heldin en ik vind dat dan ook zeker wel wat hebben. Ik heb zelf Pippilotti op mijn lijstje (naar Pippilotta dus), ik zou het zo doen, die klank vind ik echt geweldig
Er is ook een kunstenares die zichzelf Pipilotti noemt, maar met 1 p vind ik het te plasserig. Lotti (zonder Pippi) staat ook op mijn meisjeslijstje trouwens.
Welke naam was dat dan?quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:11 schreef eliis het volgende:
Wij hebben inmiddels ook een naam![]()
Hadden er drie op het lijstje staan, zei m'n moeder ineens out of the blue 'oh ik hoorde laatst deze naam, zoooo'n domme naam'. Okee, geen idee waar ze het vandaan haalde, maar toen stonden er nog twee op de lijst
Ik heb vorig jaar de schoolfotograaf geholpen en die merkte op dat er echt in elke klas minimaal 1 Noa/Noah zatquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:10 schreef Kyara het volgende:
Ik vind Noah ook erg mooi. Maar daar is ook al een veto over uitgesproken
Nee die vind ik ook niks. Is van Bubble Guppysquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:14 schreef eliis het volgende:
[..]
Oona. Vind het nog steeds een hele lieve naam, maar gaat hem niet worden
Ive werd hier ook gelijk belachelijk gemaakt, net als Tove en Ture.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kyara
Ik zou geloof ik direct een naam van haar lijstje kiezen.
Dat zou een stapje over mijn lijn zijn zo'n actie geloof ik.
Ive vind ik nog steeds erg mooi sinds ik hem hier las bij Cattie.
Maar Ive, Ivan, de meneer heeft er niks mee.
*Gegoogeld*quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:15 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Nee die vind ik ook niks. Is van Bubble Guppys
weet ik! eerst kreeg ik een pm dat je aan Leine dacht en later toch Lienequote:Op vrijdag 7 september 2012 14:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
@KD; wij hebben bij Liene ook een poosje Leni overwogen of Leine, maar bij Leni moest ik steeds aan die zeehondenmevrouw denken....
hoewel het inderdaad gewoon een leuke mooie naam is.
ik ben een sucker voor scandinavische namenquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:18 schreef snoopy het volgende:
Hier op school 2 zusjes: R onja en T ove
En een D jotte, vind ik ook leuk.
Rifka vind ik ook wel wat hebben. Hier was Franka een tijdje populair bij beidequote:Op vrijdag 7 september 2012 14:20 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik vind Rifka ook mooi. Maar Leander is fan van Maanman Jim en dat meisje daar heet ook zo!!
Dat kijkt hij toch niet eeuwig!quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:20 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik vind Rifka ook mooi. Maar Leander is fan van Maanman Jim en dat meisje daar heet ook zo!!
Haha nee maar steeds als ik die naam hoor denk ik aan maanman Jimquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat kijkt hij toch niet eeuwig!
Ik zeg doen!
Julot is mooi en Lucy natuurlijk ook, ik snap niet dat die naam niet wat meer gegeven wordtquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:23 schreef bellelena het volgende:
Kyara: Haha, gewaagd van je schoonmoederMooi antwoord erop! Ik ga hier ook niet per se rekening houden met mijn schoonmoeder, ze is Francaise en spreekt niet zo goed Nederlands. Maar als ik een naam met een G oid mooi vind, dan oefent ze maar
(Ze kan mijn naam ook niet uitspreken trouwens haha).
Kleurdoos: Leni staat hier ook op het lijstje, en Lucy ookJuno vind ik zelf gaaf, maar het klinkt me soms ook als 'you know' in de oren. Ik heb nu Julot (Julo) op mijn lijstje als een hele goede kanshebber. Rune vind ik ook mooi, die heb ik dan op mijn jongenslijstje.
Ive vind ik ook wel wat hebben, ik heb hier ook Ize/Ise op mijn meisjeslijstje trouwens.
Ik heb ook Imre op het jongenslijstje.
Oona vind ik ook leuk, staat ook op de lijst.
Mijn vriend is er nog niet heel erg mee bezig, ik vroeg het hem laatst en hij heeft 'Vliegende Beer' gekozen voor op het jongenslijstjeEn ik vind het nog werkelijk wel wat hebben ook
We eindigen hier vast diep in het sprookjesbos van Kleurdoos!
Haha, dat valt in de meeste schoolklassen tegenwoordig niet eens meer op volgens mijquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:31 schreef snoopy het volgende:
Ja nou, ik krijg er toch dorst van![]()
En dan noemen we de 2e Chardonnay
en je zoon johnny walker jack danielsquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:31 schreef snoopy het volgende:
Ja nou, ik krijg er toch dorst van![]()
En dan noemen we de 2e Chardonnay
dan hoef je je kind alleen maar iets met veel ss'en en aa's te geven, of Jayden natuurlijkquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:32 schreef bellelena het volgende:
[..]
Haha, dat valt in de meeste schoolklassen tegenwoordig niet eens meer op volgens mij
Een kennis van mij heeft zijn zoontje zo genoemd! Hij woont met zijn Chinese vrouw in China trouwens.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:34 schreef Kleurdoos het volgende:
Hunter vind ik ook nog steeds een supergave naam.. en dan geven we m bij zijn geboorte een pijl en boog en 2 hamsters
Dat doet mij weer denken aan Dexter en DeeDee!quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:38 schreef eliis het volgende:
Hunter is leuk, maar ik moet wel meteen denken aan die serie uit de jaren negentig, met Hunter en DeeDee
Ja hequote:Op vrijdag 7 september 2012 14:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Marlot op zijn Hollands is een wijk bij ons achter. Daar woon je als papa CEO is![]()
Rune voor een meisje
don't push that button!quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:39 schreef bellelena het volgende:
[..]
Dat doet mij weer denken aan Dexter en DeeDee!
Silke is 1 letter verschil met mijn eigen naam, maar het klinkt wel lief inderdaad!quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:39 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ja he
Silke is ook lief of Rinke..
quote:
Ilke? (ohnee, staat me iets bij van een J?)quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:41 schreef bellelena het volgende:
[..]
Silke is 1 letter verschil met mijn eigen naam, maar het klinkt wel lief inderdaad!
[..]
Ja, J ilkequote:Op vrijdag 7 september 2012 14:42 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ilke? (ohnee, staat me iets bij van een J?)
quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:43 schreef Kleurdoos het volgende:
juist!
en dan kunnen Lux en Lex later kleine ledlampjes maken
In hetzelfde straatjequote:
quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:48 schreef Kleurdoos het volgende:
haha ja, dan verwachten ze een schattig wendy van dijkje en dan trek ik mn bakkes los...
quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:24 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Je kan je dus afvragen wie het nou precies verkeerd uitspreekt.
er bestaan in elk geval al wel boekjes over Pietertje Pet.quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:03 schreef Suikertante het volgende:
Oh dat is liev, als een geheel nieuwe kinderboekenreeks!
Dan moet ie Pietertje heten, met zunne achternaam!quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:00 schreef bellelena het volgende:
Pjotr is ook leuk, vroegah, toen de lucht nog schoon was en seks nog vies, bedacht ik me eens dat ik de namen Pablo&Pjotr wel hip vond voor een jongetjes tweeling
Bedenk me nu dat Pjotr misschien wel gek is bij de achternaam voor onze kleine. (Dat wordt een hoofddeksel van 3 letters beginnende met P) Of kan dat wel?
Pjotrtjehihi
Ik schrijf hem er toch even bij!
quote:Op vrijdag 7 september 2012 15:07 schreef Kleurdoos het volgende:
Pablo vind ik meer iets voor een meneer met hard kloppend lid die achter de paardenstallen..
Synchroonposten, dat kunnen wij als de beste Truiquote:Op vrijdag 7 september 2012 15:12 schreef trui het volgende:
[..]
er bestaan in elk geval al wel boekjes over Pietertje Pet.
Het vesper is toch een morgengebed?quote:Op vrijdag 7 september 2012 13:53 schreef Kleurdoos het volgende:
Vesper vind ik erg mooi! Espen ook, mooie klank!
Ik vind Tove echt heel mooi. Heeft sinds ik namenlijstjes maak daarop gestaan... Maar in combinatie met de achternaam zou echt heel erg zielig zijnquote:Op vrijdag 7 september 2012 14:16 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Ive werd hier ook gelijk belachelijk gemaakt, net als Tove en Ture.
WE LEVEN NIET IN EEN SPROOKJESBOS, kreeg ik praktisch elke naamzoekactie te horen
quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:16 schreef eliis het volgende:
[..]
*Gegoogeld*
Okee, die kende ik dat weer niet
Mama's hebben ook altijd gelijk
Op de basisschool had ik een P.ino in de klas.... hij heeft zelf zijn naam in groep 7 of zelfs eerder veranderd naar Pabloquote:Op vrijdag 7 september 2012 15:07 schreef Kleurdoos het volgende:
Pablo vind ik meer iets voor een meneer met hard kloppend lid die achter de paardenstallen..
Tweede naam was Leena. Voor jongens was het wat moeilijker! Wat het uiteindelijk is geworden (j/m) en welke naam, daar moet je even tot half januari op wachtenquote:Op vrijdag 7 september 2012 18:45 schreef Lamb29 het volgende:
[..]Of je kiest die naam gewoon voor die bubble guppies op tv komen
![]()
Mijnes heet dus zo
Ben nu overigens razend benieuwd naar jullie naam (en de 2de van t lijstje!)
quote:Op vrijdag 7 september 2012 19:09 schreef eliis het volgende:
[..]
Tweede naam was Leena. Voor jongens was het wat moeilijker! Wat het uiteindelijk is geworden (j/m) en welke naam, daar moet je even tot half januari op wachten
Maar Logan is favoriet dan?quote:Op vrijdag 7 september 2012 20:01 schreef Lamb29 het volgende:
Net met het backuppen van foto's kom ik onze namenlijst & shortlist weer tegen op een harde schijf..Ondertussen zouden er echt weer namen af gaan wat mij betreft en ook bij komen
Maar erg leuk om te lezen..
Onze meiden shortlist: Oona, Moira, Mirah, Shara
Jongensshortlist: Jonah, Caleb, Logan, Alec, Logan en Liam
Op dit moment wel jaquote:
Ik snapst! Grappig! Jammer dat ie afvaltquote:Op vrijdag 7 september 2012 20:24 schreef eliis het volgende:
Gewoon als Lee-na, met de nadruk op de Lee.
Ben half Fins, dus ik wil voor ons kindje een naam die zowel in het Nederlands als het Fins goed uit te spreken isEn in Finland worden veel namen met een dubbele klinker geschreven, omdat alle letters altijd worden uitgesproken.
mehe, ouders van een vriend van mij zijn daar naartoe verhuisd, ik moest er ook meteen aan denken...quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Marlot op zijn Hollands is een wijk bij ons achter. Daar woon je als papa CEO is![]()
Rune voor een meisje
Ik denk dat jij je zus het beste kunt inschatten. Als je je echt zorgen maakt over haar reactie en bang bent dat ze gekwetst is of dat er een ruzie uit voort zou komen, zou ik het feit dat ze dan de naam al zou weten van ondergeschikt belang vinden.quote:Op zaterdag 8 september 2012 11:08 schreef danic het volgende:
Tja, het is ook de enige jongensnaam die we leuk vinden....
Vinden jullie dat ik het er met zuslief over moet hebben?
Gelukkig heet ik geen Naaktgeborenquote:Op zaterdag 8 september 2012 10:21 schreef danic het volgende:
Iwanius, het wordt pas echt gek als mevrouw Naaktgeboren trouwt net meneer Almekinders (Zeeuwse achternaam).
Mijn schoonouders en schoonzus noemen Christan al bijna 12 jaar Christán, dus klemtoon op de tweede lettergreep. Geen idee waarom, want ik vind dat totaal onlogisch.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:52 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik vind het gewoon heel vervelend dat vooral mijn ouders de naam niet goed kunnen uitspreken. Op de manier zoals hun het zeggen klinkt het duits en dat vinden we niet mooi. En we blijven het elke keer nu al een jaar lang verbeteren. En dat is gewoon niet leuk. Heb nog liever dat ze hem Matty noemen, dat doen de kinderen ook hier in de straat maar dat willen ze niet want zo heet ie niet. Maar op hun manier uitgesproken ook niet! En mijn pa noemt Mikael bv ook wel Mika.
quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:47 schreef Lamb29 het volgende:
[..]
Op de basisschool had ik een P.ino in de klas.... hij heeft zelf zijn naam in groep 7 of zelfs eerder veranderd naar Pablo
Ah, hij vond Amy geen optie dus het werd No Amyquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:00 schreef Elmo76 het volgende:
We zijn een weekendje in een vakantiepark en ik hoorde vanmiddag in het zwembad de naam N.oëmie. Niet zo gek vond ik. Totdat ik even later papa voorbij zag komen met mega groot N.oamy op z'n lijf getattoeerd.
quote:Op zondag 9 september 2012 12:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ah, hij vond Amy geen optie dus het werd No Amy
Dat ja.quote:Op dinsdag 18 september 2012 08:01 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind het wel bijzonder hoor. Je zusje had het toch niet als roepnaam of heb ij dat verkeerd onthouden?
Ik vind eerst komt, eerst maalt altijd een beetje te makkelijk met dit soort 'grote dingen'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |