Probleem is nu dat het terugdraaien wel legaal is en dat willen ze illegaal maken, maar volgens mij is verkopen met teruggedraaide standen sowieso illegaal.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:18 schreef Mallet het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)-2014-strafbaar.html
Ik kom er nu pas achter, als ik dit defect aan de auto niet had gehad was ik er waarschijnlijk nog veel later achtergekomen. Als particulier kan je heel moeilijk achter de historie komen en kan je in eerste instantie alleen afgaan op de stand van je dashboard en de APK papieren.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:19 schreef dutch-lycan het volgende:
ben bang dat je geen kans maakt na 2 jaar.
De ABS zelf is niet helemaal stuk maar de remdruksensor (die kunnen ze niet los vervangen vandaar dat een nieuwe ABS erin moet). Ga het zeker laten proberen...quote:Op woensdag 5 september 2012 19:27 schreef Palomar het volgende:
Vaak wordt in de computer van de auto ook een kilometerstand bijgehouden. Die wordt op een andere manier berekend. Misschien dat je bij de garage of bij iemand met zo'n kabel je auto kunt laten uitlezen?
[edit] overigens wordt die kilometerstand in de computer volgens mij berekend adhv. de ABS-sensor (hoeveel rondjes die heeft gemaakt). En laat jij nu net een defecte ABS hebben, dus weet niet hoe betrouwbaar dit is...
Dankje voor die link, wat eruit komt lijkt te kloppen:quote:Op woensdag 5 september 2012 19:31 schreef Biogarde het volgende:
http://www.zomoto.nl/searchmycar.aspx
Kenteken intikken, model aankiezen, tabje historie en wellicht krijg je te zien dat die auto niet 1 maar 62 eigenaren gehad heeft.
Heeft eigenaar 1 'm niet gewoon jarenlang op naam gehad en iemand anders erin laten rijden? Een zoon, dochter, weet ik veel wie?quote:Op woensdag 5 september 2012 19:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
De ABS zelf is niet helemaal stuk maar de remdruksensor (die kunnen ze niet los vervangen vandaar dat een nieuwe ABS erin moet). Ga het zeker laten proberen...
[..]
Dankje voor die link, wat eruit komt lijkt te kloppen:
Aantal Eigenaren tot nu toe: 2
Datum eerste toelating NL: 09 november 2004
APK verloopdatum: 22 nov 2012
Import auto: Ja
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 09 oktober 2010
Dagen Eigenaar: 698
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 09 november 2004
Dagen Eigenaar: 2160
Eigenaar tot: 09 oktober 2010
Er staat wel een km schatting van 135.000??
Volgens mijn oma niet want die kende die vrouw, maar weet ook niet hoe betrouwbaar de info van mijn oma is...quote:Op woensdag 5 september 2012 19:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Heeft eigenaar 1 'm niet gewoon jarenlang op naam gehad en iemand anders erin laten rijden? Een zoon, dochter, weet ik veel wie?
Want daar lijkt het op.
Volgens mij bedoelen ze dat de prijs-schatting gebaseerd is op die kilometerstand. Tenminste, dat is wat ik te zien krijg als ik het kenteken van mijn auto invul. Maw. ze weten je kilometerstand niet en vullen gewoon maar iets inquote:Op woensdag 5 september 2012 19:33 schreef Audreyoot het volgende:
Er staat wel een km schatting van 135.000?? Op wat wordt dit gebaseerd?
Ja, maar zoon/dochter kan hebben gereden, klokken kapot, ruilklok erin, verzuimde goede stand erin te laten zetten of hebben jaren met een kapotte teller gereden. Of een sensor kapot waardoor er jaren niks bijgeteld werd.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Volgens mijn oma niet want die kende die vrouw, maar weet ook niet hoe betrouwbaar de info van mijn oma is...
En dan nog, als zoon/dochter erin had gereden had dit gewoon op de teller moeten staan.
Dat weet ik dus niet...Maar als dat het geval is moesten ze dit erbij vermelden, en mij niet extra dik laten betalen vanwege lage km stand.quote:
Ahzo, ja dat kan. Ik heb NAP geprobeerd maar kreeg oranje lampje.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:38 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze dat de prijs-schatting gebaseerd is op die kilometerstand. Tenminste, dat is wat ik te zien krijg als ik het kenteken van mijn auto invul. Maw. ze weten je kilometerstand niet en vullen gewoon maar iets in
Maar als dat het geval is hadden ze dit moeten melden bij de verkoop toch?quote:Op woensdag 5 september 2012 19:39 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, maar zoon/dochter kan hebben gereden, klokken kapot, ruilklok erin, verzuimde goede stand erin te laten zetten of hebben jaren met een kapotte teller gereden. Of een sensor kapot waardoor er jaren niks bijgeteld werd.
Of je hebt een omgekatte Golf. Niet geheel ondenkbaar.
Dit wist ik ook niet, hadden de kopers niet vermeld. Zag ik later pas op de papieren maar dat is eigen schuld. Ik woon extreem dicht bij de Duitse grens dus niet direct argwaan vanwege import, wel de km stand maar mijn oma verzekerde me de mensen te kennen en dat dit echt een koopje was, dus ben niet zo erg de diepte ingedoken als dat ik het normaal zou doen.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:41 schreef Palomar het volgende:
Sowieso vind ik een importauto een beetje een risico. Het is dan nooit meer makkelijk te achterhalen wat ermee is gebeurd. Dat in combinatie met de lage kilometerstand bij aanschaf zou bij mij al wat argwaan opwekken
Maargoed, dat is achteraf.
denk niet dat een particulier nog een auto terugkooptquote:Op woensdag 5 september 2012 19:42 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet...Maar als dat het geval is moesten ze dit erbij vermelden, en mij niet extra dik laten betalen vanwege lage km stand.
[..]
Ahzo, ja dat kan. Ik heb NAP geprobeerd maar kreeg oranje lampje.
[..]
Maar als dat het geval is hadden ze dit moeten melden bij de verkoop toch?
Ik moet wel eerlijk bekennen dat de auto echt van binnen als nieuw uit ziet en er aan de onderkant niks vreemds is. Heb alleen nu mijn twijfels omdat ik vorig jaar voor 800 euro aan reparaties heb gehad en die ABS module zou me ook weer 1600 euro gaan kosten..als hij idd zo veel op de teller heeft staan ga ik er uiteraard geen 1600 euro meer instoppen en zou ik voor een 2e hands module kiezen. Of nog beter; mocht dit het geval zijn dan hoop ik dat ik het juridisch voor elkaar krijg dat de verkopers de auto terug nemen.
Het is alleen de vraag of degenen waarvan jij de auto kocht de teller hebben teruggedraaid, of dat dit al voor de import is gedaan. Is ook lastig te achterhalen, vooral na 2 jaar. Denk dat het heel lastig wordt om juridisch nog iets te doen. Je zou het hoogstens kunnen uitzoeken, zodat je weet wat de echte kilometerstand is (wel handig voor zaken als distributieriem enzo).quote:Op woensdag 5 september 2012 19:42 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar als dat het geval is hadden ze dit moeten melden bij de verkoop toch?
Het blijft wel een VW natuurlijkquote:Ik moet wel eerlijk bekennen dat de auto echt van binnen als nieuw uit ziet en er aan de onderkant niks vreemds is.
Dat idee had ik ook heel even maar de import was in november 2004 (eerste afgifte nederland). De VW dealer heeft van JUNI 2004 32.000 en van JUNI 2005 93.000 staan. Zou die vrouw niet al vanuit Duitsland bij de dealer geweest zijn?quote:Op woensdag 5 september 2012 19:43 schreef FransDeens het volgende:
Het lijkt me aannemelijker dat de mevrouw met één been hem heeft gekocht met een teruggedraaide teller. Kan het niet zo zijn dat de kilometerstanden van 32000 en 93000 in Duitsland zijn genoteerd, dat de teller dus bij import is teruggedraaid?
Was ik al bang voor...het is zo moeilijk hard te maken. En zeker mooi klotequote:Op woensdag 5 september 2012 19:44 schreef slangpie het volgende:
[..]
denk niet dat een particulier nog een auto terugkoopt
zo van: ja dat hebben we nooit gezegd.. dat soort dingen krijg je dan..
maargoed, mooi kloten dit.
Je maakt geen enkele kans. Als je de auto bij een bedrijf of dealer zou hebben gekocht wel. Particulieren zijn in deze beschermd. Een autobedrijf of dealer heeft de mogenlijkheid om de km stand te controleren, doen ze dat niet kunnen ze aansprakelijk worden gesteld. Het autobedrijf of dealer kan het verhalen op de dealer of autobedrijf waar het fout is gegaan. Was de auto in handen van een particulier om het moment van de trendbreuk in de NAP houd het op en moet de dealer na de trendbreuk je schadeloos stellen.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:07 schreef Audreyoot het volgende:
Tl;dr: auto gekocht met 16k op teller, dealer zegt dat km stand in 2005 93.000 is, mocht uit NAP gegevens blijken dat er gekloot is met km stand hoe sterk sta ik tegenover verkopende partij en kan ik uberhaupt iets beginnen tegen particuliere verkoop die cash betaald is?
Op benzine is het veel te veel. Diesel mwoah. Het kan. Al is het nog steeds bizar veel, want rij je zoveel kilometers, dan koop je voor het comfort geen Golf.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook heel even maar de import was in november 2004 (eerste afgifte nederland). De VW dealer heeft van JUNI 2004 32.000 en van JUNI 2005 93.000 staan. Zou die vrouw niet al vanuit Duitsland bij de dealer geweest zijn?
Lijkt me zo sterk dat iemand sowieso 60k in een jaar rijdt?
Het is een benzine...quote:Op woensdag 5 september 2012 19:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Op benzine is het veel te veel. Diesel mwoah. Het kan. Al is het nog steeds bizar veel, want rij je zoveel kilometers, dan koop je voor het comfort geen Golf.
Dus als particulier zijnde kan je zomaar een km terug laten draaien en zonder daar iets van te zeggen verkopen? Dan ben je niet strafbaar?quote:Op woensdag 5 september 2012 19:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je maakt geen enkele kans. Als je de auto bij een bedrijf of dealer zou hebben gekocht wel. Particulieren zijn in deze beschermd. Een autobedrijf of dealer heeft de mogenlijkheid om de km stand te controleren, doen ze dat niet kunnen ze aansprakelijk worden gesteld. Het autobedrijf of dealer kan het verhalen op de dealer of autobedrijf waar het fout is gegaan. Was de auto in handen van een particulier om het moment van de trendbreuk in de NAP houd het op en moet de dealer na de trendbreuk je schadeloos stellen.
Klopt, nog wel.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:52 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Het is een benzine...
[..]
Dus als particulier zijnde kan je zomaar een km terug laten draaien en zonder daar iets van te zeggen verkopen? Dan ben je niet strafbaar?
Hoe komen ze dan aan dit soort verhalen: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=7&t=12663quote:
Zelf denk ik ook aan zoiets, VW meneer zei 'het kan wel eens voorkomen, maar 2x lijkt mij heel erg sterk en er is vermoedelijk met de km's geknoeid.'quote:Op woensdag 5 september 2012 19:53 schreef Palomar het volgende:
Wat in theorie ook een mogelijkheid is, is dat de kilometerstand bij de 2 beurten verkeerd ingevoerd is. Ze hebben 32000 en 93000 ingevoerd, maar misschien moest dit wel 3200 en 9300 zijn. Dat ligt ook meer in lijn met de 16000 toen jij hem kocht.
En invoerfouten worden volgens mij snel gemaakt.
quote:Wél strafbaar is het verzwijgen van een verlaagde kilometerstand bij verkoop van de auto. Maar fraude is hier juridisch lastig aan te tonen, vertelt Mark van Dansik van de Bovag, de bond van garagebedrijven. De verkoper doet meestal of zijn neus bloedt, en bewijs dat de teller bewust is teruggezet is moeilijk te leveren. "Meestal levert een procedure niks op."
Dat procederen lastig is, bewijst het relaas van de 38-jarige Theo Bos uit Amersfoort. Hij kocht vorig jaar van een particulier een auto met gastank uit 1999, met een kilometerstand van iets boven de 170.000. "Mooie auto met relatief weinig kilometers, dacht ik." Via een garage kwam Bos erachter dat de kilometerstand in 2005 was teruggezet van 160.000 naar 120.000. Hij wil de verkoop ongedaan maken, maar de verkoper weigert. "Ik heb me al verdiept in een juridische procedure. Uiterst lastig. Gelukkig doet de auto het nog."
2 keer achter elkaar is idd wel minder waarschijnlijk, maar als je je in een monteur verplaatst die even snel op die teller kijkt, iets met 93 en nog wat getalletjes ziet staan, ondertussen al heeft gezien dat het een paar jaar oude Golf is en dus 93000 invult omdat dat is wat ie dacht te zien en een gebruikelijke stand is.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:55 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Zelf denk ik ook aan zoiets, VW meneer zei 'het kan wel eens voorkomen, maar 2x lijkt mij heel erg sterk en er is vermoedelijk met de km's geknoeid.'
Heb je iets op papier van de aankoop van je Golf? Ik denk het niet en daar houd het al op.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:53 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hoe komen ze dan aan dit soort verhalen: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=7&t=12663
Het is niet illegaal om de kilometerstand terug te draaien, maar wel om zo'n auto te verkopen zonder dat erbij te vermelden.
Ja je hebt wel gelijk, ben me nu al de hele dag druk het maken omdat de dealer wat heeft gezegd maar wat misschien ook nog een hele andere kant uit kan gaan.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:58 schreef Palomar het volgende:
[..]
2 keer achter elkaar is idd wel minder waarschijnlijk, maar als je je in een monteur verplaatst die even snel op die teller kijkt, iets met 93 en nog wat getalletjes ziet staan, ondertussen al heeft gezien dat het een paar jaar oude Golf is en dus 93000 invult omdat dat is wat ie dacht te zien.
Maar zou eerst nog eens de computer laten uitlezen. Dan weet je misschien meer dan gissen over foutieve invoer
Nee dat is inderdaad het probleem...Helemaal nada, alleen wat getuigen en bewijs van overschrijving.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:58 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Heb je iets op papier van de aankoop van je Golf? Ik denk het niet en daar houd het al op.
Ja dat is ook zo, dan denk ik al óf een nieuw telwerk maar niet opzettelijk het oude telwerk teruggedraaid, óf een storing in het dashboard, óf er is niet met de km's gekloot.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:01 schreef Biogarde het volgende:
En 'm terugdraaien naar 16K is ook zo apart als je erover nadenkt. Dat zijn KM-standen waarbij je denkt, zelfs na 3/4 jaar is dat wel heel weinig.
Als ik kan aantonen dat de km stand drastisch is teruggedraaid tijdens de tenaamstelling van de vorige koper is dit toch het bewijs?quote:Koop van een particulier
U hebt de auto gekocht van een particulier. Maar u hebt de kilometerstand niet gecheckt bij de Nationale Auto Pas? De verkoper is alleen aansprakelijk als hij op de hoogte was van de fout. En dat moet u bewijzen. Dit bewijs is vaak moeilijk te leveren. Lukt dit, dan kunt u de koopovereenkomst ontbinden.
Tip! Overleg eerst met de afdeling Rechtshulp over de mogelijkheden voordat u vervolgstappen zet.
Ja, en je moet na twee jaar aantonen dat de verkoper ervan op de hoogte was. Ik zou me er maar bij neerleggen dat er iets niet in orde is en over gaan tot de orde van de dag. Dit lijkt me namelijk een behoorlijk heilloze wegquote:Op woensdag 5 september 2012 20:18 schreef Audreyoot het volgende:
Ik vond dit nog op de ANWB site:
[..]
Als ik kan aantonen dat de km stand drastisch is teruggedraaid tijdens de tenaamstelling van de vorige koper is dit toch het bewijs?
Het wordt dan alleen lastig aan te tonen dat de verkopende partij niks vermeld heeft bij de verkoop (heb wel twee getuigen) en het aantonen van het bedrag wat ik voor de auto heb betaald is ook wel lastig... Pfff
Mocht het blijken dat het echt oplichting is dan laat ik het er zeker niet bij zitten. Het gaat niet om een tientje. Als de verkoper de auto 6 jaar in bezit had, en de teller van 100+k na 15k gaat lijkt me niet dat dit onopgemerkt gaat.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, en je moet na twee jaar aantonen dat de verkoper ervan op de hoogte was. Ik zou me er maar bij neerleggen dat er iets niet in orde is en over gaan tot de orde van de dag. Dit lijkt me namelijk een behoorlijk heilloze weg
op zich is dat na twee jaar niet echt lastiger dan direct na verkoop. Beter gezegd, het is altijd lastig maar de termijn is nog het minste probleem. De stand is wel zo achterlijk laag dat het voor de vorige eigenaar niet ongemerkt gegaan kan zijn. Dat is in ieder geval een plus want van 160k terug naar 120k was een stuk hopelozer.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, en je moet na twee jaar aantonen dat de verkoper ervan op de hoogte was. Ik zou me er maar bij neerleggen dat er iets niet in orde is en over gaan tot de orde van de dag. Dit lijkt me namelijk een behoorlijk heilloze weg
Ze hebben het expliciet gemeld. Ze zeiden letterlijk dat er helemaal niks meer van de prijs af ging omdat de auto nog als nieuw was omdat er 16k op de teller stond. Er zou nooit in de auto zijn gereden omdat mevrouw dat niet durfde. Toen bij de APK een maand later bleek dat de banden vervangen moesten worden hebben ze zelfs deze kosten op zich genomen omdat ze bij de koop vermeldden dat de banden goed waren. Er zaten scheurtjes in de band wat waarschijnlijk komt door lange stilstand want het profiel was nog goed. Dat vind ik ook het vreemde, op dat gebied zijn de mensen heel netjes geweest. Ik begin ook steeds meer aan het verhaal van VW te twijfelen.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:42 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
op zich is dat na twee jaar niet echt lastiger dan direct na verkoop. Beter gezegd, het is altijd lastig maar de termijn is nog het minste probleem. De stand is wel zo achterlijk laag dat het voor de vorige eigenaar niet ongemerkt gegaan kan zijn. Dat is in ieder geval een plus want van 160k terug naar 120k was een stuk hopelozer.
Hebben ze ook expliciet die stand genoemd tijdens de verkoop? Of heb jij het op het dashboard afgelezen en daarmee aangenomen dat dat de juiste stand was?
Ja dat is het punt ook een beetje, denk dat getuigen dan ook niet veel kunnen betekenen.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:05 schreef Wokkel het volgende:
Probleem is je bewijslast, als Oma zegt dat ze je destijds heeft verteld dat er een nieuwe teller is ingegaan en dat daardoor de stand niet klopt en dat de prijs, zeg 2500,00, daarop was gebaseerd dan sta je machteloos.
Ga eerst maar eens een NAP uitdraai regelen, je kan toch wel even tijdens je pauze langs een garage rijden?
Ik haal het met gemak, 60.000 km per jaar. Kan dus best. Allleen liever niet in een golf. En niet op benzine.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook heel even maar de import was in november 2004 (eerste afgifte nederland). De VW dealer heeft van JUNI 2004 32.000 en van JUNI 2005 93.000 staan. Zou die vrouw niet al vanuit Duitsland bij de dealer geweest zijn?
Lijkt me zo sterk dat iemand sowieso 60k in een jaar rijdt?
Geloof ik best, maar slim is het niet om dan een bezine auto te rijden. De auto was van een kennis van mijn oma met 1 been die nooit de deur uit kwam. Auto is uiteindelijk door haar kinderen verkocht omdat ze was overleden. Het lijkt mij gewoon onwaarschijnlijk, maar ja, alles kan.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:13 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik haal het met gemak, 60.000 km per jaar. Kan dus best.
Maar hoeveel minder was de auto feitelijk waard geweest?quote:Op woensdag 5 september 2012 20:32 schreef Audreyoot het volgende:
Mocht het blijken dat het echt oplichting is dan laat ik het er zeker niet bij zitten. Het gaat niet om een tientje. Als de verkoper de auto 6 jaar in bezit had, en de teller van 100+k na 15k gaat lijkt me niet dat dit onopgemerkt gaat.
Tsja... als de auto van een oude dame geweest is, dan zegt zo'n hele kilometerstand haar wellicht helemaal niets. Even mijn eigen moeder als referentie: ze zou werkelijk geen flauw idee hebben. Maar dan ook écht niet. Nog niet op 100k nauwkeurig.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:42 schreef CafeRoker het volgende:
op zich is dat na twee jaar niet echt lastiger dan direct na verkoop. Beter gezegd, het is altijd lastig maar de termijn is nog het minste probleem. De stand is wel zo achterlijk laag dat het voor de vorige eigenaar niet ongemerkt gegaan kan zijn. Dat is in ieder geval een plus want van 160k terug naar 120k was een stuk hopelozer.
Hebben ze ook expliciet die stand genoemd tijdens de verkoop? Of heb jij het op het dashboard afgelezen en daarmee aangenomen dat dat de juiste stand was?
Golfjes met 200k op de teller staan voor de helft online . En dan vind ik ¤3000 veel geld.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:25 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar hoeveel minder was de auto feitelijk waard geweest?
Die schatting van de km.stand is nergens op gebaseerd. Ze gaan gewoon uit van een gemiddeld jaarkilometrage van iets van 1000km/maand ongeveer. Dat doen ze voor elke auto.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
De ABS zelf is niet helemaal stuk maar de remdruksensor (die kunnen ze niet los vervangen vandaar dat een nieuwe ABS erin moet). Ga het zeker laten proberen...
[..]
Dankje voor die link, wat eruit komt lijkt te kloppen:
Aantal Eigenaren tot nu toe: 2
Datum eerste toelating NL: 09 november 2004
APK verloopdatum: 22 nov 2012
Import auto: Ja
[...]
Er staat wel een km schatting van 135.000?? Op wat wordt dit gebaseerd?
Joh, je kan ze al voor 500 euro hebbenquote:Op woensdag 5 september 2012 21:31 schreef Audreyoot het volgende:
Golfjes met 200k op de teller staan voor de helft online . En dan vind ik ¤3000 veel geld.
Ik zou het normaal ook niet geloven, maar zoals ik zei; oma gaf aan mensen te kennen, geloofwaardig verhaal etc
Automaat. Ik zou niets liever willen, maar ze zijn nog steeds niet populair. Men weet niet. helaasquote:Op woensdag 5 september 2012 21:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Joh, je kan ze al voor 500 euro hebben
Maar ff serieus: een destijds 9 jaar oude Golf IV automaat in zeer goed staat met net iets meer dan 100k op de teller (zeg maar als gulden middenweg)? Ik zou het knap vinden als je die voor ¤ 3.000 had mogen meenemen (met nieuwe banden).
Ja misschien heb je ook wel gelijk, en geloof me 'iets meer dan 100k' klinkt anders dan 100k in 2005 he, dan zou het al om 200k gaan als je de lijn wat door trekt. En dan zou ik er bv geen nieuwe ABS meer in laten zetten.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Joh, je kan ze al voor 500 euro hebben
Maar ff serieus: een destijds 9 jaar oude Golf IV automaat in zeer goed staat met net iets meer dan 100k op de teller (zeg maar als gulden middenweg)? Ik zou het knap vinden als je die voor ¤ 3.000 had mogen meenemen (met nieuwe banden).
Dat lijkt me zowat onmogelijk. Zoals je zelf al zegt, waarschijnlijk heeft die oude dame er geen benul van gehad dat ze te maken had met een stelletje oplichters.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:28 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tsja... als de auto van een oude dame geweest is, dan zegt zo'n hele kilometerstand haar wellicht helemaal niets. Even mijn eigen moeder als referentie: ze zou werkelijk geen flauw idee hebben. Maar dan ook écht niet. Nog niet op 100k nauwkeurig.
Ik denk dat je er nog een harde dobber aan gaat hebben om aan te tonen dat die dame ervan wist.
Ja, ik ook. Zéker bij een Golf, daar wordt toch behoorlijk vaak mee 'geragd'.quote:Overigens: ik zou me oprecht zorgen maken als ik een 10 jaar oude Golf IV zou kunnen kopen met 16k op de teller. Dát zou ik redelijk ongeloofwaardig vinden eerlijk gezegd
Geloof me, hij ziet er echt niet geragd uit. Ook rijdt hij fantastisch, ondanks defecte ABS heb ik nog nooit een auto zo goed zien remmen en hij rook echt als nieuw. Fabriek nieuw en niet febrese nieuw dan hequote:Op woensdag 5 september 2012 21:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Dat lijkt me zowat onmogelijk. Zoals je zelf al zegt, waarschijnlijk heeft die oude dame er geen benul van gehad dat ze te maken had met een stelletje oplichters.
[..]
Ja, ik ook. Zéker bij een Golf, daar wordt toch behoorlijk vaak mee 'geragd'.
Dus eigenlijk heb je een perfecte Golf IV, met helaas de pech van een kapotte dinges (iets met ABS). Ik zou het ook tot de bodem willen uitzoeken (want ik háát losse eindjes), maar ik zou me niet wagen aan iets juridisch tegen die dame. Een 9 jaar oude auto met 16k op de teller zal niet veel beter zijn dan een 9 jaar oude auto met 60k (of 90k) op de teller. Stilstaan doet een auto nou eenmaal weinig goed.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:50 schreef Audreyoot het volgende:
Geloof me, hij ziet er echt niet geragd uit. Ook rijdt hij fantastisch, ondanks defecte ABS heb ik nog nooit een auto zo goed zien remmen en hij rook echt als nieuw. Fabriek nieuw en niet febrese nieuw dan heIk kan ook echt nergens slijtage plekken ontdekken, niet in de kofferbak, niet aan de buitenkant en ook niet aan de binnenkant. Zelfs de monteur zegt nog nooit een golf van die leeftijd in zo'n conditie gezien te hebben, vandaar dat ik zo'n grote vraagtekens bij de tegenstrijdige verhalen zet.
Maar schijn kan bedriegen dus ben echt benieuwd wat er morgen uit komt.
Eigenlijk vind ik dat ook de meest voor de handliggende optie. Ben heel benieuwdquote:Op woensdag 5 september 2012 22:14 schreef Fer het volgende:
Een auto van een ton importeren en de teller terugdraaien naar 10 omdat ie zo netjes is? Dat ligt niet voor de hand. Meestal gaat het om auto tussen de 250 en 350k waar een tonnetje afgaat omdat het toch wat beter verkoopt. Verschil tussen 180k 250 of 300k valt niet zo zeer op.
Denk eerder dat de garage uit gewoonte per 1000 invoert en dan een 4 jaar oude golf met 3200 erop. Een fout is gauw gemaakt.
Nee nog niet, ga ik morgen ook even doenquote:Op woensdag 5 september 2012 23:25 schreef Me_Wesley het volgende:
Heb je idnummer op het chassis al vergeleken met je kentekenbewijs? Verhaal is inderdaad raar, zou zomaar foute boel kunnen zijn.
Joepiequote:Op donderdag 6 september 2012 12:12 schreef Audreyoot het volgende:
Ik heb heel goed nieuws gekregen, mijn kilometerstand klopt en is logisch! er is van ieder jaar een registratie en 2005 was dus 9300, dus jullie hadden gelijk en de dealer heeft verkeerde standen genoteerd. Nu nog een oplossing voor mijn abs probleem.. Maar daarvoor kan ik beter in automotive posten
Auw! In dat geval ruil ik toch liever niet niet met jequote:Op donderdag 6 september 2012 13:20 schreef Audreyoot het volgende:
Had ook gecheckt of er idd geen vage beschadingen e.d. waren maar zag er allemaal heel goed uit. Daar ben ik dus heel blij mee. Wat nu weer kut is dat het onderdeel los ¤ 1890,- kost en de dealer telt daar nog 4 werkuren bovenop(totaal van 2300-2400 euro). Uit coulance wilden ze 10% korting geven.. Als ik meer wilde kon ik het proberen bij de importeur.
Je loopt achterquote:Op donderdag 6 september 2012 16:36 schreef Diepvriez het volgende:
Geen nieuwe motorblok ingekomen toevallig ?
quote:Op donderdag 6 september 2012 16:44 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je loopt achter
Waarschijnlijk opgelicht met km stand, juridisch?
klopt, oud collega van mij laatst ook gedaan, had nieuwe fuseekogels nodig, waar hij er hier 1 voor had, had hij er daar 4, inclusief verzenden in duitsland, naar een andere collegaquote:Op donderdag 6 september 2012 15:03 schreef Inlognaam het volgende:
Wou Ebay ook al aanraden...
Of, maar ik weet niet of dat een optie is eens bij een garage in Duitsland informeren. Heb weleens vernomen dat die stukken goedkoper zijn dan de garages hier in Nederland.
Dat dus. Open eens een topic op een specifiek VW forum, daar is vast wel iemand die je kan helpen om het juiste te vinden.quote:Op donderdag 6 september 2012 15:12 schreef Inlognaam het volgende:
Afhankelijk van wat het zou kosten, zou ik denk ik voor een tweedehands gaan. Genoeg golfjes die op de sloop belanden en waar dat ding prima van is. Als daarmee een kleine 2000 euro bespaard kan worden lijkt mij persoonlijk de keuze niet zo moeilijk.
www.onderdelenlijn.nlquote:Op donderdag 6 september 2012 20:30 schreef Audreyoot het volgende:
Ik weet precies welk type ik nodig heb, heb de code van de module. Ben alleen een beetje bang dat ik dadelijk een kat in de zak koop dus ik denk dat ik aan de garagist (vriend van mijn moeders vriend) vraag of hij weet waar ik een goed tweedehandsje uit kan halen.
De prijzen die ik heb gezien liggen tussen 5 en 10% van een nieuwe. Daar kan je nogal eens een gok voor nemen, zelfs met inbouw erbij ben je goedkoper uit als je desnoods drie keer een nieuwe in moet bouwen voor je een goede hebt.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:30 schreef Audreyoot het volgende:
Ik weet precies welk type ik nodig heb, heb de code van de module. Ben alleen een beetje bang dat ik dadelijk een kat in de zak koop dus ik denk dat ik aan de garagist (vriend van mijn moeders vriend) vraag of hij weet waar ik een goed tweedehandsje uit kan halen.
Ja daar heb je gelijk in. Ga de gok ook wagenquote:Op donderdag 6 september 2012 21:29 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
De prijzen die ik heb gezien liggen tussen 5 en 10% van een nieuwe. Daar kan je nogal eens een gok voor nemen, zelfs met inbouw erbij ben je goedkoper uit als je desnoods drie keer een nieuwe in moet bouwen voor je een goede hebt.
Oe, jij houdt van gevaarlijk levenquote:Op donderdag 6 september 2012 21:39 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Ga de gok ook wagen
haha nou ik vind 2000 euro voor een nieuwe module gewoon een beetje belachelijk, and who needs ABS anywayquote:Op donderdag 6 september 2012 21:47 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Oe, jij houdt van gevaarlijk leven
Ik had het ook al willen opperen; lekker belangrijk als er over 3 jaar weer een andere op moet als je nu voor ¤ 300 klaar kunt zijn
Ik heb het nu nagevraagd bij de werkplaats op mijn werk, daar hadden ze een uur nodig om in te bouwen en een uur om uit te bouwen, ze zeiden niks van ontluchten. De VW garage zei 4 uur voor installatie en ontluchting en zaterdag ga ik naar een andere garage.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:50 schreef CafeRoker het volgende:
Misschien kun je nog eens bij een andere garage vragen wat ze rekenen voor de inbouw.
Klinkt goed, ik heb hem nooit in handen gehad maar van wat ik van de tekeningen kon opmaken was 4 uur wel wat veel. Onluchten zal sowieso moeten. Misschien is dit een mooi moment om gelijk je remvloeistof te vervangen mocht je niet weten wanneer dat voor het laatst gebeurd is (moet elke twee jaar, kost een paar tientjes. Dat niet doen zorgt ervoor dat je remmen makkelijker oververhit raken).quote:Op donderdag 6 september 2012 21:56 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb het nu nagevraagd bij de werkplaats op mijn werk, daar hadden ze een uur nodig om in te bouwen en een uur om uit te bouwen, ze zeiden niks van ontluchten. De VW garage zei 4 uur voor installatie en ontluchting en zaterdag ga ik naar een andere garage.
Oh dat wist ik niet eens, thnx. Heb hem toch bijna 2 jaar dus wordt het daar zeker wel tijd voor. Vorig jaar is wel de remleiding vervangen, weet niet of ze toen ook een vloeistof hebben vervangen.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:04 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Klinkt goed, ik heb hem nooit in handen gehad maar van wat ik van de tekeningen kon opmaken was 4 uur wel wat veel. Onluchten zal sowieso moeten. Misschien is dit een mooi moment om gelijk je remvloeistof te vervangen mocht je niet weten wanneer dat voor het laatst gebeurd is (moet elke twee jaar, kost een paar tientjes. Dat niet doen zorgt ervoor dat je remmen makkelijker oververhit raken).
Nou, ach.. ze leeft nog, dus blijkbaar is ze nog op tijdquote:Op donderdag 6 september 2012 22:07 schreef computerprobleem het volgende:
Ben bang dat je te laat bent.
haha het is al opgelost hoorquote:Op donderdag 6 september 2012 22:07 schreef computerprobleem het volgende:
Ben bang dat je te laat bent.
Ik vind het met sneeuw maar vervelend.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:20 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
naja feitelijk 11 als je naar mijn auto kijkt
Geen last van, maar heb dan wel winterbandenquote:Op donderdag 6 september 2012 22:21 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ik vind het met sneeuw maar vervelend.
Nog nooit op gereden, met geen enkele auto. Meestal op versleten zomerbandenquote:Op donderdag 6 september 2012 22:24 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Geen last van, maar heb dan wel winterbanden
Ik rij in de zomer op de dan inmiddels versleten winterbandenquote:Op donderdag 6 september 2012 22:30 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Nog nooit op gereden, met geen enkele auto. Meestal op versleten zomerbanden
Kan best hoor. Je moet ze dan alleen wat harder oppompen. M'n broertje doet het ook al jaren op winterbanden, het hele jaar door. Rijdr er zo meee naar Spanje in de zomer.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:31 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik rij in de zomer op de dan inmiddels versleten winterbandenMisschien toch maar eens 4-seizoens banden overwegen haha
Je moet ze eigenlijk met 7 graden verwisselen want je hebt anders erg snel de slijtage, de samenstelling van het rubber is heel anders bij winterbandenquote:Op donderdag 6 september 2012 22:33 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Kan best hoor. Je moet ze dan alleen wat harder oppompen. M'n broertje doet het ook al jaren op winterbanden, het hele jaar door. Rijdr er zo meee naar Spanje in de zomer.
Harder oppompen. Dan rij je er jaren mee. Echt. En ieder jaar lachend door de APK. Laatste setje zat er 6 jaar onder.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je moet ze eigenlijk met 7 graden verwisselen want je hebt anders erg snel de slijtage, de samenstelling van het rubber is heel anders bij winterbanden
Ik heb deze set er nu ook 2 jaar onder, pomp ze morgen wel bij. Heb in november weer keuring dus ben benieuwdquote:Op donderdag 6 september 2012 22:37 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Harder oppompen. Dan rij je er jaren mee. Echt. En ieder jaar lachend door de APK. Laatste setje zat er 6 jaar onder.
Je mag me altijd PM'en als je 'm kwijt wil voor een zacht prijsje.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:39 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb deze set er nu ook 2 jaar onder, pomp ze morgen wel bij. Heb in november weer keuring dus ben benieuwd![]()
En na novermber ben ik ook wel ff klaar met de auto, een ABS pomp, distributieriem & spanbanden plus waarschijnlijk wat APK-kwaaltjes vind ik wel genoeg in 3 maanden tijd
Denk niet dat ik er afstand van ga doen, ik denk dat ik hem mooi oprijdquote:Op donderdag 6 september 2012 22:40 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Je mag me altijd PM'en als je 'm kwijt wil voor een zacht prijsje.
De term oprijden gebruiken we wel, maar bestaat natuurlijk niet. Want wat is nou eigenlijk oprijden?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Denk niet dat ik er afstand van ga doen, ik denk dat ik hem mooi oprijdHij rijdt namelijk echt superfijn en nu ik 100% zeker ben over de km stand kan hij nog wel wat jaartjes mee
Je weet dan wel wat je hebt he. Nouja oprijden, had eerst een renaultje met 240k op de teller maar die had ik verkocht. Ik weet het ook niet wanneer een auto echt op is, misschien wanneer een reparatie veel duurder zal zijn dan de dagwaarde?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:43 schreef Biogarde het volgende:
[..]
De term oprijden gebruiken we wel, maar bestaat natuurlijk niet. Want wat is nou eigenlijk oprijden?
Er een ton bij rijden?
Ik rij in een 11 jaar oude diesel met 3 ton op de teller. Particulieren zouden zeggen, hahaha, die ga ik inruilen, HELEMAAL OPGEREDEN.
Geen kras, roest, weet ik veel wat. Met een beetje onderhoud zal ie nooit op een sloop belanden. Maar onderhoud he.
Hij's 11 jaar oud, ze zeggen om de 80k of 10 jaar toch?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:57 schreef Wokkel het volgende:
Distributieriem vervangen bij 60k km? Is dat niet wat vroeg?
Volgens mij zeggen ze bij 90k controleren, maar je zou het moeten navragen.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:58 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hij's 11 jaar oud, ze zeggen om de 80k of 10 jaar toch?
Bij mij 3 jaar of 60k km's. Vaker dan dat ben ik nog niet tegengekomen.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:13 schreef Biogarde het volgende:
Ieder merk weer anders. Staat in de boeken!
Ik rij ook 60k per jaar in mijn Golf 4, zonder problemen met comfort of andere zakenquote:Op woensdag 5 september 2012 19:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Op benzine is het veel te veel. Diesel mwoah. Het kan. Al is het nog steeds bizar veel, want rij je zoveel kilometers, dan koop je voor het comfort geen Golf.
Comfort is een persoonlijk iets. Ik moet er niet aan denken in een Golf.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:51 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik rij ook 60k per jaar in mijn Golf 4, zonder problemen met comfort of andere zaken
Dat is wel snel ja! Bij mij is het 5 jaar of 75K.quote:Op vrijdag 7 september 2012 08:38 schreef Kreator het volgende:
[..]
Bij mij 3 jaar of 60k km's. Vaker dan dat ben ik nog niet tegengekomen..
Alfa hè.quote:Op vrijdag 7 september 2012 10:18 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Dat is wel snel ja! Bij mij is het 5 jaar of 75K.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |