Probleem is nu dat het terugdraaien wel legaal is en dat willen ze illegaal maken, maar volgens mij is verkopen met teruggedraaide standen sowieso illegaal.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:18 schreef Mallet het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)-2014-strafbaar.html
Ik kom er nu pas achter, als ik dit defect aan de auto niet had gehad was ik er waarschijnlijk nog veel later achtergekomen. Als particulier kan je heel moeilijk achter de historie komen en kan je in eerste instantie alleen afgaan op de stand van je dashboard en de APK papieren.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:19 schreef dutch-lycan het volgende:
ben bang dat je geen kans maakt na 2 jaar.
De ABS zelf is niet helemaal stuk maar de remdruksensor (die kunnen ze niet los vervangen vandaar dat een nieuwe ABS erin moet). Ga het zeker laten proberen...quote:Op woensdag 5 september 2012 19:27 schreef Palomar het volgende:
Vaak wordt in de computer van de auto ook een kilometerstand bijgehouden. Die wordt op een andere manier berekend. Misschien dat je bij de garage of bij iemand met zo'n kabel je auto kunt laten uitlezen?
[edit] overigens wordt die kilometerstand in de computer volgens mij berekend adhv. de ABS-sensor (hoeveel rondjes die heeft gemaakt). En laat jij nu net een defecte ABS hebben, dus weet niet hoe betrouwbaar dit is...
Dankje voor die link, wat eruit komt lijkt te kloppen:quote:Op woensdag 5 september 2012 19:31 schreef Biogarde het volgende:
http://www.zomoto.nl/searchmycar.aspx
Kenteken intikken, model aankiezen, tabje historie en wellicht krijg je te zien dat die auto niet 1 maar 62 eigenaren gehad heeft.
Heeft eigenaar 1 'm niet gewoon jarenlang op naam gehad en iemand anders erin laten rijden? Een zoon, dochter, weet ik veel wie?quote:Op woensdag 5 september 2012 19:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
De ABS zelf is niet helemaal stuk maar de remdruksensor (die kunnen ze niet los vervangen vandaar dat een nieuwe ABS erin moet). Ga het zeker laten proberen...
[..]
Dankje voor die link, wat eruit komt lijkt te kloppen:
Aantal Eigenaren tot nu toe: 2
Datum eerste toelating NL: 09 november 2004
APK verloopdatum: 22 nov 2012
Import auto: Ja
Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 09 oktober 2010
Dagen Eigenaar: 698
Eigenaar tot: heden
Eigenaar 1
Type Eigenaar: Particulier
Eigenaar van: 09 november 2004
Dagen Eigenaar: 2160
Eigenaar tot: 09 oktober 2010
Er staat wel een km schatting van 135.000??
Volgens mijn oma niet want die kende die vrouw, maar weet ook niet hoe betrouwbaar de info van mijn oma is...quote:Op woensdag 5 september 2012 19:35 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Heeft eigenaar 1 'm niet gewoon jarenlang op naam gehad en iemand anders erin laten rijden? Een zoon, dochter, weet ik veel wie?
Want daar lijkt het op.
Volgens mij bedoelen ze dat de prijs-schatting gebaseerd is op die kilometerstand. Tenminste, dat is wat ik te zien krijg als ik het kenteken van mijn auto invul. Maw. ze weten je kilometerstand niet en vullen gewoon maar iets inquote:Op woensdag 5 september 2012 19:33 schreef Audreyoot het volgende:
Er staat wel een km schatting van 135.000?? Op wat wordt dit gebaseerd?
Ja, maar zoon/dochter kan hebben gereden, klokken kapot, ruilklok erin, verzuimde goede stand erin te laten zetten of hebben jaren met een kapotte teller gereden. Of een sensor kapot waardoor er jaren niks bijgeteld werd.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Volgens mijn oma niet want die kende die vrouw, maar weet ook niet hoe betrouwbaar de info van mijn oma is...
En dan nog, als zoon/dochter erin had gereden had dit gewoon op de teller moeten staan.
Dat weet ik dus niet...Maar als dat het geval is moesten ze dit erbij vermelden, en mij niet extra dik laten betalen vanwege lage km stand.quote:
Ahzo, ja dat kan. Ik heb NAP geprobeerd maar kreeg oranje lampje.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:38 schreef Palomar het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelen ze dat de prijs-schatting gebaseerd is op die kilometerstand. Tenminste, dat is wat ik te zien krijg als ik het kenteken van mijn auto invul. Maw. ze weten je kilometerstand niet en vullen gewoon maar iets in
Maar als dat het geval is hadden ze dit moeten melden bij de verkoop toch?quote:Op woensdag 5 september 2012 19:39 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Ja, maar zoon/dochter kan hebben gereden, klokken kapot, ruilklok erin, verzuimde goede stand erin te laten zetten of hebben jaren met een kapotte teller gereden. Of een sensor kapot waardoor er jaren niks bijgeteld werd.
Of je hebt een omgekatte Golf. Niet geheel ondenkbaar.
Dit wist ik ook niet, hadden de kopers niet vermeld. Zag ik later pas op de papieren maar dat is eigen schuld. Ik woon extreem dicht bij de Duitse grens dus niet direct argwaan vanwege import, wel de km stand maar mijn oma verzekerde me de mensen te kennen en dat dit echt een koopje was, dus ben niet zo erg de diepte ingedoken als dat ik het normaal zou doen.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:41 schreef Palomar het volgende:
Sowieso vind ik een importauto een beetje een risico. Het is dan nooit meer makkelijk te achterhalen wat ermee is gebeurd. Dat in combinatie met de lage kilometerstand bij aanschaf zou bij mij al wat argwaan opwekken
Maargoed, dat is achteraf.
denk niet dat een particulier nog een auto terugkooptquote:Op woensdag 5 september 2012 19:42 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet...Maar als dat het geval is moesten ze dit erbij vermelden, en mij niet extra dik laten betalen vanwege lage km stand.
[..]
Ahzo, ja dat kan. Ik heb NAP geprobeerd maar kreeg oranje lampje.
[..]
Maar als dat het geval is hadden ze dit moeten melden bij de verkoop toch?
Ik moet wel eerlijk bekennen dat de auto echt van binnen als nieuw uit ziet en er aan de onderkant niks vreemds is. Heb alleen nu mijn twijfels omdat ik vorig jaar voor 800 euro aan reparaties heb gehad en die ABS module zou me ook weer 1600 euro gaan kosten..als hij idd zo veel op de teller heeft staan ga ik er uiteraard geen 1600 euro meer instoppen en zou ik voor een 2e hands module kiezen. Of nog beter; mocht dit het geval zijn dan hoop ik dat ik het juridisch voor elkaar krijg dat de verkopers de auto terug nemen.
Het is alleen de vraag of degenen waarvan jij de auto kocht de teller hebben teruggedraaid, of dat dit al voor de import is gedaan. Is ook lastig te achterhalen, vooral na 2 jaar. Denk dat het heel lastig wordt om juridisch nog iets te doen. Je zou het hoogstens kunnen uitzoeken, zodat je weet wat de echte kilometerstand is (wel handig voor zaken als distributieriem enzo).quote:Op woensdag 5 september 2012 19:42 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar als dat het geval is hadden ze dit moeten melden bij de verkoop toch?
Het blijft wel een VW natuurlijkquote:Ik moet wel eerlijk bekennen dat de auto echt van binnen als nieuw uit ziet en er aan de onderkant niks vreemds is.
Dat idee had ik ook heel even maar de import was in november 2004 (eerste afgifte nederland). De VW dealer heeft van JUNI 2004 32.000 en van JUNI 2005 93.000 staan. Zou die vrouw niet al vanuit Duitsland bij de dealer geweest zijn?quote:Op woensdag 5 september 2012 19:43 schreef FransDeens het volgende:
Het lijkt me aannemelijker dat de mevrouw met één been hem heeft gekocht met een teruggedraaide teller. Kan het niet zo zijn dat de kilometerstanden van 32000 en 93000 in Duitsland zijn genoteerd, dat de teller dus bij import is teruggedraaid?
Was ik al bang voor...het is zo moeilijk hard te maken. En zeker mooi klotequote:Op woensdag 5 september 2012 19:44 schreef slangpie het volgende:
[..]
denk niet dat een particulier nog een auto terugkoopt
zo van: ja dat hebben we nooit gezegd.. dat soort dingen krijg je dan..
maargoed, mooi kloten dit.
Je maakt geen enkele kans. Als je de auto bij een bedrijf of dealer zou hebben gekocht wel. Particulieren zijn in deze beschermd. Een autobedrijf of dealer heeft de mogenlijkheid om de km stand te controleren, doen ze dat niet kunnen ze aansprakelijk worden gesteld. Het autobedrijf of dealer kan het verhalen op de dealer of autobedrijf waar het fout is gegaan. Was de auto in handen van een particulier om het moment van de trendbreuk in de NAP houd het op en moet de dealer na de trendbreuk je schadeloos stellen.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:07 schreef Audreyoot het volgende:
Tl;dr: auto gekocht met 16k op teller, dealer zegt dat km stand in 2005 93.000 is, mocht uit NAP gegevens blijken dat er gekloot is met km stand hoe sterk sta ik tegenover verkopende partij en kan ik uberhaupt iets beginnen tegen particuliere verkoop die cash betaald is?
Op benzine is het veel te veel. Diesel mwoah. Het kan. Al is het nog steeds bizar veel, want rij je zoveel kilometers, dan koop je voor het comfort geen Golf.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook heel even maar de import was in november 2004 (eerste afgifte nederland). De VW dealer heeft van JUNI 2004 32.000 en van JUNI 2005 93.000 staan. Zou die vrouw niet al vanuit Duitsland bij de dealer geweest zijn?
Lijkt me zo sterk dat iemand sowieso 60k in een jaar rijdt?
Het is een benzine...quote:Op woensdag 5 september 2012 19:49 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Op benzine is het veel te veel. Diesel mwoah. Het kan. Al is het nog steeds bizar veel, want rij je zoveel kilometers, dan koop je voor het comfort geen Golf.
Dus als particulier zijnde kan je zomaar een km terug laten draaien en zonder daar iets van te zeggen verkopen? Dan ben je niet strafbaar?quote:Op woensdag 5 september 2012 19:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je maakt geen enkele kans. Als je de auto bij een bedrijf of dealer zou hebben gekocht wel. Particulieren zijn in deze beschermd. Een autobedrijf of dealer heeft de mogenlijkheid om de km stand te controleren, doen ze dat niet kunnen ze aansprakelijk worden gesteld. Het autobedrijf of dealer kan het verhalen op de dealer of autobedrijf waar het fout is gegaan. Was de auto in handen van een particulier om het moment van de trendbreuk in de NAP houd het op en moet de dealer na de trendbreuk je schadeloos stellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |