abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116417553
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116417727
Buikslapen doet mijnes niet (meer), dus heb geen tips PE.

Geert ook een helmpje. Rot lijkt me, maar fijn dat er wat aan gedaan kan worden.

Zoë, goed dat je hulp gaat aanvragen! Hopelijk voel je je snel beter :*.

Beterschap voor de zieke kindjes. Nooit leuk.

Ik zag ook mooie stats voorbijkomen! Gaat goed *O*.

Wij zijn gister ook bij het cb geweest. Ons ukkie is nu 5060 gram en ongeveer 56 cm (de metingen gaan zo op en neer dat ik me afvraag hoeveel waarde je eraan kunt hechten). Hij volgt met zijn gewicht precies de -1 lijn op het cb, lengte zit er iets onder. Prikjes gehad en nu is meneer wat hangerig. Stiekem vind ik het wel weer eens fijn, zo'n knuffelbaby :@. Tegenwoordig wil hij om zich heen kunnen kijken en dat lukt niet als je knuffelt met hem.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 5 september 2012 @ 13:21:57 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116418025
Wat is de reden dat ze met helm niet op de buik mogen slapen? Wordt het dan te zwaar om eventueel terug te draaien ofzo?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116418306
Alweer een heel topic gemist, wat gaat het snel hier zeg!

Jammer dat een helmpje nodig is. Meestal hebben die kleintjes er gelukkig weinig last van, voor mama is het veel vervelender ;) Dat was hier tenminste wel met uk z'n spreidbroekje.

Dat alle zieke en hangerige kindjes maar snel weer fit mogen zijn.

Volgende week hebben we eindelijk vakantie. Wat heb ik een zin om lekker met onze mini te gaan zwemmen elke dag! :s)
pi_116419940
buikslapen = verhoogd risico op wiegendood. Het helmpje zien ze als een extra risicofactor en dus wordt het afgeraden. Maar Tienus kon na een tijdje prima draaien en sliep dus ook met helm wel op zijn buik soms.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_116419964
Phaidra
Ja knuffelen is ook fijn hihi. Bij S hetzelfde na de prikjes.
Maar wel zielig van de prikjes

Leuk J1981
Heb ook zin om een keer met S te zwemmen :D

Heb nieuws over de aanvraag voor hulp, het is zoals berekend goedkoper om zelf hulp in te huren (komt door verzamelinkomen en leeftijd) maar dan geeft niet.
Mijn zus komt donderdag of vrijdag schoonmaken en volgende week al de schoonmaakster :)
pi_116420449
Phaidra, mooie stats! Ja met name de lengtemeting is volgens mij niet erg nauwkeurig. Bij mijn baby hadden ze vorige keer gemeten en gewogen en ik zat in de afspraak met de wvk naar de lengtecurve te kijken en die ging gewoon omlaag. Toen weer naar buiten, opnieuw meten en toen zag de curve er een stuk beter uit. Meetfout is snel gebeurd.
Fijn dat je hem kunt knuffelen. De leidster op het kdv zei vanochtend tegen mij dat mijn baby zo een knuffelkont is O+. Ik zei ja dat was mijn peuter ook als baby en tegenwoordig horen wij "de kusjes zijn op" en "je hebt al een kus/ knuffel gehad". Koesteren dus die momenten.

J1981, fijn dat je vakantie hebt en kunt gaan zwemmen met je uk. Ik wil ook weer!

Sam, ik ga dus ook allebei doen. Eerst met peuter over het feest en later na de voe ding nog met mijn baby.

Zoe, balen van de menstruatie en de pijn. En erg jammer dat je het zelf moet betalen, maar fijn dat je hulp hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116421809
Fijn dat je hulp hebt Zoë, ookal is het dan zelf betaald.

Dat meten en wegen bij het Cb is inderdaad ontzettend onnauwkeurig. Meestal heeft uk z'n beentjes nog helemaal niet recht en dan roepen ze al het aantal centimeters. Nou ja, het geeft in elk geval een globaal beeld.

Bedankt voor de tip Tinuviel; Lekker knuffelen zolang ze nog willen! :)

Heb zojuist mijn bevallingsverhaal maar eens op papier gezet (en in het daarvoor bestemde topic). Voelt wel gek dat veel dingen echt nog zo in je hoofd zitten alsof het gisteren was.
  woensdag 5 september 2012 @ 15:12:08 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116421839
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:16 schreef mefke79 het volgende:
buikslapen = verhoogd risico op wiegendood. Het helmpje zien ze als een extra risicofactor en dus wordt het afgeraden. Maar Tienus kon na een tijdje prima draaien en sliep dus ook met helm wel op zijn buik soms.
Ok, verhoogd risico dus. Ligt er ook wel aan hoe jong ze nog zijn neem ik aan? Anouk slaapt al een poos op d'r buik, volgens mij moest ik met 6 maanden op het kdv iets ondertekenen dat ze haar op haar buik mochten laten slapen. Omdraaien = wakker en niet meer slapen, dus heb ik het ondertekent. Thuis sliep ze ook al op haar buik (hoe niet trouwens, op haar zij tegen de spijlen, been door de spijlen, in een kommetje in een een hoek gevouwen :D )
pi_116422004
Ik geloof officieel zelfs tot 1 jaar of langer. Maar mijn jongens hielden zich er ook niet aan, dat zijn buikslapers.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 5 september 2012 @ 15:18:15 #11
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116422014
Susie, wat lijkt Anoukje toch veel in doen en laten op Draak zeg! Die slaapt ook in de meest idiote houdingen, laatst zelfs zittend, rechtop, tegen de spijlen. Hoofdje naar beneden hangend,d'r tutdoekje in d'r hand en snurken maar _O- . Ik heb haar toch maar rechtgelegd toen want het leek mij toch echt niet lekker slapen zo :@ .
pi_116424307
Midas slaapt tegenwoordig op zijn zij. Ziet er ook zo schattig uit.En als ie wakker is gaat hij in zijn slaapzak het hele bed door, op zijn buik. Tot hij klem zit en dan is het huilen.

Vandaag een stuk minder snotterig gelukkig. En hij heeft tot half 9 uitgeslapen (en mama dus ook). O+
pi_116425907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:17 schreef mefke79 het volgende:
Ik geloof officieel zelfs tot 1 jaar of langer. Maar mijn jongens hielden zich er ook niet aan, dat zijn buikslapers.
Er is speciale kleding met "hobbels" op de buik die het buikslapijn een stuk onaangenamer maken.

Ik vraag me af of het werkt.
Kinderen: 2 Dochters, Anja (6 jaar) en Linda (9 jaar)
Dol op: H&M Kids, V&D, Artis en Efteling.
pi_116426549
Lisa slaapt hier regelmatig op haar buikje als ze heel erg overstuur is is dat ook de enige manier om haar wel rustig te krijgen zonder haar uit bed te nemen. Maar ze snurkt dus ik hoor haar via de babyfoon haha en gelukkig gaat ze na de fles van 10 uur altijd rustig slapen en hoor ik haar pas tussen 7 en 8 weer:)

Me baby genoot zichtbaar van haar badje (gaat alleen nog maar onder de douche haha) met haar handjes in het water slaan en dan heel hard lachen door de spetertjes en dat mama meedoet maakt het nog leuker!

Wat word ze toch snel groot:( <3
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 5 september 2012 @ 17:41:36 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116427932
Ohw, wat een pretletter! O+

Ik las laatst al meer dingen die Draakje doet, die Anouk ook doet! Maffe kinders :D

Hier loopt er een achter de stoel, maar het is geen loopstoel _O- Ik zie in ene de stoel bewegen, zo'n 2 meter verder! :D
pi_116433391
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:41 schreef Susie het volgende:
Ohw, wat een pretletter! O+

Ik las laatst al meer dingen die Draakje doet, die Anouk ook doet! Maffe kinders :D

Hier loopt er een achter de stoel, maar het is geen loopstoel _O- Ik zie in ene de stoel bewegen, zo'n 2 meter verder! :D
Ze oefent voor deze winter, om achter een stoel aan te schaatsen :')
Gekke baby heb jij!
pi_116434697
J1981 dat heb je dan met jongens he. Volgens mij knuffelen meisjes nog langer en liever met hun mama's dan jongens.

Sam, wat een lief meisje heb je toch. Ze is echt om verliefd op te worden O+

susie, lijkt me een raar gezicht zo'n bewegende stoel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116435314
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:43 schreef Tinuviel het volgende:
J1981 dat heb je dan met jongens he. Volgens mij knuffelen meisjes nog langer en liever met hun mama's dan jongens.
Hmm, de seo dame vertelde mij juist dat jongetjes veel meer aan hun moeder hangen dan meisjes.

Susie _O-

Mooie meisje Sam!

Hoop echt dat het snel beter gaat Zoe! volgens mij is het wel zo dat als het niet zwangerschapsgerelateerd is, je dat wel bij de arbo/werkgever moet aangeven omdat het dan uit een ander potje moet komen maar misschien kan iemand anders je daar meer over vertellen In elk geval fijn dat je hulp hebt. Zal best een stap zijn geweest maar is het goed dat je die gezet hebt :*

En nou weet ik het niet meer. :@ kan het allemaal niet meer bijhouden....
pi_116435808
Mijn jongen hangt veel meer aan mij O+ O+
In de omgeving zie ik dat eigenlijk ook :Y met enkele uitzonderingen
  woensdag 5 september 2012 @ 21:13:52 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116436164
Nirak _O- Dat zou wat wezen, deze winter al op de schaats! :D Ja, gekke meid is het O+

Als ik thuis kom, dan kruipt ze als een speer naar mij toe, vandaag kwam papa thuis en duurde het een poosje.... Best sneu was dat eigenlijk. Maar ach, kan zo maar weer andersom zijn!

Morgen en overmorgen moet ik op training met overnachting! Ik breng haar morgenochtend weg en zie haar pas vrijdagavond weer! Toen ze wat kleiner was, had ik daar minder moeite mee eigenlijk, ook gek. Maar ik zie overal de voordelen van in: ik kan vrijdag uitslapen!! *O* zal je zien dat ik gewoon om 6 uur wakker wordt _O-
pi_116436408
Hier is papa helemaal de held. Zodra hij thuis komt begint Midas te lachen en is het dolle pret. O+ Spelletjes die superleuk zijn met papa zijn maar zozo als mama ze doet. Maar mama heeft weer haar waar hij aan kan trekken :')
pi_116437489
Succes met de training Susie, en met het missen van Anouk :*

en kyara, papa's zijn ook veel leuker ;)

Gisteren moest D ineens niets meer van me weten.. :'( Vandaag was dat gelukkig weer over O+
pi_116438621
Wat een mooie foto Sam!

We zien wel hoe lang onze mini knuffelen met mama leuk blijft vinden. Ik hoop nog heeeeeel lang. Zou mij niet slecht uitkomen als jongens een beetje aan mama blijven hangen :)

Haha, dat aan de haren trekken herken ik Kyara!

Hoop dat je idd uit kan slapen Susie en dat je niet op de automatische piloot toch om 6 uur wakker bent...
  woensdag 5 september 2012 @ 22:08:20 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116439286
Sam O+ Mooi meisje heb je toch O+

_O- Susie
Succes met de training!

Haren trekken, check! Heel interessant!
pi_116440677
Susie succes met de training en slaapze (hopelijk lekker lang).

Ik heb er een tijdje niet zoveel van gemerkt dat jongens naar mama trekken.

Tijdens de zwangerschap was ik een tijdje in het ziekenhuis en daarvoor deed ik ook allemaal wilde spelletjes bv niet meer met mijn peuter en toen trok deze erg naar papa toe. Hij zei zelfs een keer: papa kan alles en toen ik zei: mama kan ook alles zei hij: nee want jij kunt niet stoeien en niet op de grond liggen/ zitten...
Na de bevalling werd dat ook nog niet beter natuurlijk. Het is pas nu dat ik s'ochtends als mijn baby slaapt ook weer tijd alleen voor mijn peuter heb of ook al wat vaker de kleine gewoon even kan afgeven aan papa en tijd maak voor mijn peuter. Maar ook s'ochtends als ik de kids naar het kdv breng en terwijl ik mijn baby voed gewoon boeken met mijn peuter lees, dat is echte kwality time O+

En mijn peuter vind haren trekken alleen nog af en toe leuk als redmiddel als hij zijn zin niet krijgt. Maar mijn baby vind het des te leuker, mama niet :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116442559
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:57 schreef J1981 het volgende:
Wat een mooie foto Sam!

We zien wel hoe lang onze mini knuffelen met mama leuk blijft vinden. Ik hoop nog heeeeeel lang. Zou mij niet slecht uitkomen als jongens een beetje aan mama blijven hangen :)

Haha, dat aan de haren trekken herken ik Kyara!

Hoop dat je idd uit kan slapen Susie en dat je niet op de automatische piloot toch om 6 uur wakker bent...
Een beetje?
Iets minder zou af en toe ook fijn zijn :D ik ging laatst patat halen en de kinderen waren bij papa. Baby kreeg,honger en peuter heeft gehuild omdat ik weg was. Bijna tot ik weer thuis was... Hij was onderweg naar buiten :') gelukkig kan ie de voordeur nog niet open doen :D
Ik heb tijden gehad dat ik hem s ochtends bij mn moeder neerzette en zorgde dat ie afgeleid was en zo snel mogelijk wegrende :') zodat ie me niet zag,vertrekken. Uitleggen dat ik wegging hielp niet, dan was er een hele hoop drama. Gelukkig was t maar een korte periode.
Ik heb een extreem moederskindje :P
pi_116442727
Hihihi, ja dat is misschien een 'beetje' te veel van het goede!
pi_116443112
Knuffelen doet ie niet aan trouwens. Kusjes krijg k wel af en toe (vandaag wel 3x :o), maar dat is dan wel bah, bies (vies dus :P met.een grote lach).
pi_116450210
Wij moeten een slaapzakje gaan gebruiken denk ik. De mini gaat opeens zijn bed door, al maaiend met armen en benen :o. Vannacht werd hij krijsend wakker, zat zijn beentje tussen de spijlen :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 6 september 2012 @ 12:43:42 #30
348178 NotTheSame
pi_116455616
Even zonder bij te lezen; een vraagje. Ik heb momenteel een felle discussie met mijn moeder over het slaapgedrag van Draak (bijna 9mnd).

20.00uur tot 8.00uur met de nodige onderbrekingen.

10.30uur-12.00uur

15.00uur - 16.30uur

Met name de slaapjes overdag zouden volgens haar anders moeten, namelijk van 13.00uur tot 15.00uur ofzo. Maar dat zou dan betekenen dat ze (nu al) op 1 middagslaapje zou moeten teren en dat ik van 10.30uur tot 13.00uur en van 17.00uur tot 20.00uur een zwaar chaggo kind heb.
Ik geef toe, Draakjes tijden zijn allerminst handig om bijv. ergens op bezoek te gaan etc., maar ik kan er goed mee leven eigenlijk...

Dus mijn vraag: Hoe is/was het slaapgedrag jullie kindjes rond die leeftijd?
pi_116455804
Ik heb dan wel geen ervaring met oudere beebs NTS, maar als Draakje het daar toch goed op doet? ..

Als je moeder echt zo overtuigd is van haar gelijk, kun je het een keer proberen natuurlijk. Werkt het, nouja.. dan werkt het. Werkt het niet, gewoon terug naar de situatie nu?
Maar vooral naar je meisje kijken lijkt me. En daarbij, jíj hebt te maken met haar slaapschema. Je moeder niet.

Dat is wat mijn eerste gevoel is als ik je situatie zo lees.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_116455872
Als jij er goed mee kan leven moet je het vooral zo laten doe waar jullie je lekker ik voelen.

Lotte was een jaar toen ze alleen na het middageten nog een slaapje deed en dat doet ze nu nog steeds met 2 jaar.
pi_116455894
Mijn Sofie heeft ook heel lang (zeker tot ze 14 maanden was denk ik) ongeveer die tijden gehad NTS. En dan sliep ze in de ochtend zelfs soms tot 9.00 uur.
Nu slaapt ze meestal van 13.30 tot 16.00 uur en dan is ze om 19.30 weer op om te slapen.
*poef* nu is het weg
pi_116456113
NTS, wij zitten nu tussen 2 en 3 slaapjes in. Meestal hebben we nu 10.30-12.00 en 15.30-17.00 (om half 3 vaak wel moe, maar moet soms gewoon mee Chris ophalen). Soms nog een 3e slaapje als hij 's ochtends erg snel moe is, dan is nu nog 1a2 keer in de week.
Maar Daan geeft dat ook gewoon zelf goed aan. Heeft hij zelf zo geregeld. Dus dan vind ik het wel best. "Never change a winning team" :P

En Chris deed tot 17 maand nog 2 slaapjes (had 3 maand eerder gekund als hij geen oorontstekingen had gekregen). En nog tot 3,5 jaar met 1 slaapje.. Dus Daan hoeft ook echt niet naar 1 slaapje..
pi_116456158
Volgens mij is met de tijden die je nu hanteerd niets mis NTS. Fritske is nu bijna 8 maanden en hij heeft ongeveer dezelfde tijdens als Draakje. Van 20:00 uur tot 7:00 uur ongeveer, van 9:30 uur tot 11:30 en van 14:30 uur tot 16:30 uur.
Als jij het prima vindt en Draakje doet het goed, dan is het prima!
pi_116456228
Hmm slaap overdag..meestal een uurtje tussen 10-11 en dan weer iets tussen 13-15 !
en dan weer naar bed rond 19 (en dan begint het feest)

Er zijn wel dagen dat ze alleen een half uur slaapt in de ochtend of wel een uur in de ochtend en maar een half uur in de middag..elke keer als ik denk ah hier is een fijne ritme veranderd ze alles :P
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116457040
NTS slaapt draakje dan ook alleen thuis in bed? Als die ook in de kinderwagen of mc slaapt kun je toch ook prima ergens op bezoek gaan. Ik vind het dan ook niet gek, dat je met bezoektijden wel rekening houdt met je kind.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116457123
NTS
Als jij goed met dat ritme kunt leven is er toch niets mis? Waarom iets aanpassen wat voor jou werkt.

Nu heb ik geen ervaring want S is bijna 4mnden en ik zit thuis, maar wat voor jullie prettig is, zou ik vooral zo houden.
pi_116457166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:35 schreef Tinuviel het volgende:
NTS slaapt draakje dan ook alleen thuis in bed? Als die ook in de kinderwagen of mc slaapt kun je toch ook prima ergens op bezoek gaan. Ik vind het dan ook niet gek, dat je met bezoektijden wel rekening houdt met je kind.
Precies, mensen kunnen ook bij jou komen of je komt op andere tijden.
Mijn zus komt bijv als haar mini wakker is, en dan smst ze van te voren.
Verjaardagen zijn vaak rond 15u maar dan gaat m'n vriend of ik (mocht S slapen of wat dan ook)
pi_116457215
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 12:43 schreef NotTheSame het volgende:
Even zonder bij te lezen; een vraagje. Ik heb momenteel een felle discussie met mijn moeder over het slaapgedrag van Draak (bijna 9mnd).

20.00uur tot 8.00uur met de nodige onderbrekingen.

10.30uur-12.00uur

15.00uur - 16.30uur

Met name de slaapjes overdag zouden volgens haar anders moeten, namelijk van 13.00uur tot 15.00uur ofzo. Maar dat zou dan betekenen dat ze (nu al) op 1 middagslaapje zou moeten teren en dat ik van 10.30uur tot 13.00uur en van 17.00uur tot 20.00uur een zwaar chaggo kind heb.
Ik geef toe, Draakjes tijden zijn allerminst handig om bijv. ergens op bezoek te gaan etc., maar ik kan er goed mee leven eigenlijk...

Dus mijn vraag: Hoe is/was het slaapgedrag jullie kindjes rond die leeftijd?
Waarom ga je uberhaupt in discussie, jij bent de moeder 8)7
Die van mij sliep elke dag anders, en met 1 jaar niet meer :X
  donderdag 6 september 2012 @ 13:43:55 #41
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116457289
breng je haar dan op die tijden ook naar bed? Anders zou je nog het ritme kunnen proberen te veranderen door haar idd van 12 tot 15.00 op bed te leggen. Misschien lukt het wel?
pi_116457300
Hhaha ja mijn schoonmoeder belt me soms op en zegt "weet je, een kind kan heel goed elke dag om dezelfde tijd naar bed gaan" "je moet ermee beginnen"
Dat werkt misschien voor sommige mensen maar ik wil haar wel zien een kind in bed doen terwijl hij/zij duidelijk nog niet aan slaap toe is :')
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116457475
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:44 schreef bitterend het volgende:
Hhaha ja mijn schoonmoeder belt me soms op en zegt "weet je, een kind kan heel goed elke dag om dezelfde tijd naar bed gaan" "je moet ermee beginnen"
Dat werkt misschien voor sommige mensen maar ik wil haar wel zien een kind in bed doen terwijl hij/zij duidelijk nog niet aan slaap toe is :')
Mijn moeder zei eerst ook: ik leg ze gewoon in hun ledikant en dan slapen ze wel. Of als S wat miept: ze moet maar even op bed

Nu ze heeft opgepast op S en m'n nichtje weet ze wel dat het niet zo werkt :9
blijkbaar deed de tijd vergeten hoe lastig het soms kan zijn

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 06-09-2012 13:56:26 ]
pi_116457684
Jaja moeders: de moeder van mijn man vertelt altijd zulke heerlijke verhalen van hoe die als kind was. Volgens haar heeft die al als baby tot minimaal 7 uur s'ochtends geslapen en zo niet bleef hij lief spelen in zijn bed en kwam niet zijn ouders wakker maken. Ik vraag me af hoeveel van dat soort baby's of kinderen er zijn? Mijn kinderen tot nu toe zijn daar in ieder geval niet voor gemaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116463864
Mooie tijden toch NTS, 1 slaapje tussen de middag vind ik eigenlijk onhandiger, want dan moet je of heel vroeg weg, of zo laat.
Maar als ik weg moet of gewoon even op bezoek wil laat ik ze gewoon in de kinderwagen slapen hoor, anders kan je nooit meer weg.

En moeders en oma's met hun goed slapende kinderen, ik geloof het wel, want vroeger waren ze wat harder. Het was gewoon kind op bed en niet meer eruit, hoe hard ze ook huilden.
Het is natuurlijk een slechte manier, maar het "werkt"wel.
  donderdag 6 september 2012 @ 16:55:13 #46
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116464501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:55 schreef Tinuviel het volgende:
Jaja moeders: de moeder van mijn man vertelt altijd zulke heerlijke verhalen van hoe die als kind was. Volgens haar heeft die al als baby tot minimaal 7 uur s'ochtends geslapen en zo niet bleef hij lief spelen in zijn bed en kwam niet zijn ouders wakker maken. Ik vraag me af hoeveel van dat soort baby's of kinderen er zijn? Mijn kinderen tot nu toe zijn daar in ieder geval niet voor gemaakt.
Ik was ook zo'n perfecte baby volgens mijn moeder...ik geloof het niet helemaal eigenlijk :@. Ze dacht ook dat ik al meteen doorsliep en vond het belachelijk dat mijn E'tje 2x per nacht voor een voeding kwam (3 weken oud..). Ohja, en of ik wel zeker wist dat ze echt iedere 3 uur iets moest drinken. Dat vond ze zo vaak! Het gaat hier ene oor in, andere oor uit.

Wat ik wel heel lastig vind is het slapen overdag. Dat lukt alleen op mij en als ik haar weg leg wordt ze gewoon meteen wakker. Altijd. Ik heb al van alles geprobeerd maar tot nu toe zonder echt succes. Iemand nog een gouden tip? Ze valt bijna altijd aan de borst in slaap en dan...

Gelukkig slaapt ze 's nachts heel goed (afkloppen!), in haar eigen bedje en maar 1x wakker voor een voeding.
pi_116464733
Floris had dat soort tijden ook op die leeftijd hoor nts. Toch heel normaal voor die leeftijd? Ja tis wel s onhandig, mja met een kind moet je je wel eens aanpassen.
Rond de 13 maanden ging ie naar 1 slaapje en,dat doet ie nu nog (volgens mij gaan we ze alleen afbouwen :X vandaag is een dag zonder slaap, maar off topic hier ;)).

Sinds een half jaar ofzo gaat ie standaard tussen half 8 en 8 naar bed. Of eigenlijk is t half.8 de laatste tijd. Werkt best die regelmaat :D
pi_116464847
Tante: hier is me pas gelukt toen ze 7-8 weken was! daarvoor was het ook huilen als ik haar weg legde...
en dan kwam een periode dan ik haar weg legde en ze moest huilen maar aan haar huil kon je horen dat ze bijna weer in slaap viel (zo rond de 3 maanden was dat)
  donderdag 6 september 2012 @ 17:11:24 #49
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116465131
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:03 schreef bitterend het volgende:
Tante: hier is me pas gelukt toen ze 7-8 weken was! daarvoor was het ook huilen als ik haar weg legde...
en dan kwam een periode dan ik haar weg legde en ze moest huilen maar aan haar huil kon je horen dat ze bijna weer in slaap viel (zo rond de 3 maanden was dat)
Dan kijk ik daar naar uit ;)! Ik vind het heel fijn en gezellig O+ enzo hoor maar ik wil ook wel weer eens plassen zonder huilend meisje :). Ik blijf het proberen maar soms is haar slaap mij meer waard dan mijn vrijheid.

Het gaat hier trouwens alweer stukken beter met de bv hoor!
pi_116465330
Mag je nu bv blijven geven Soesa?

Nena slaapt erg goed, een voeding voor het slapen gaan rond 11 uur en dan om half 6 de ochtendvoeding. Jammer dat Mex zo slecht slaapt :')

En baby-acné is stom :(
  donderdag 6 september 2012 @ 17:22:16 #51
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116465577
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 17:16 schreef Troeta het volgende:
Mag je nu bv blijven geven Soesa?

Nena slaapt erg goed, een voeding voor het slapen gaan rond 11 uur en dan om half 6 de ochtendvoeding. Jammer dat Mex zo slecht slaapt :')

En baby-acné is stom :(
Wat lief dat je daar nog aan denkt! Toevallig gister bij de gyn geweest. Ik moet idd aan de pil maar heb nu de Cerazette voorgeschreven gekregen ivm borstvoeding. Hij was niet zeker dat deze pil zwaar genoeg gaat zijn, dat is afwachten. Ik wilde 't iig wel proberen maar ik weet zelf niet hoe lang ik nog bv wil blijven geven. Het loopt nu goed hoor maar het is niet helemaal mijn ding geloof ik.

Oh, wat knap van Nena trouwens!
pi_116467279
Lijkt me niks mis met die tijden NTS. En afspreken kan toch ook tussen 12 en 3 of na half 5?

Midas slaapt van 08:30 - 10:00 en van 13:30 tot 15:30 (ongeveer). We hebben laatst een paar keer ergens geluncht en dat ging prima.

Ik zie het probleem van je moeder dus eigenlijk niet zo.
pi_116467401
Soesa, kun je proberen haar wakker in bed te leggen, zodat ze zelf in slaap kan vallen? Of haar in bed laten liggen als ze wakker wordt bij het wegleggen? De truc hier was heel consequent in bed blijven leggen en dan van daaruit troosten (mocht dat nodig zijn) en knuffelen of gewoon er zijn tot hij in slaap viel. In de co-sleeper ging ik er dan vaak naast liggen en bij het wennen aan zijn bedje op zijn kamertje zat ik er op een stoel bij.

Ik vind het ook nette tijden hoor, NTS. En onpraktisch, tja. Ik probeer me er op mijn vrije dag zoveel mogelijk om de slaaptijden heen te buigen (ik maak dan eigenlijk nooit afspraken). In het weekend ontkom je er soms niet aan dat tijden overlappen met slaapjes. Dan slaapt hij in de auto of kinderwagen, als dat een beetje in balans is, is het toch niet erg?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 6 september 2012 @ 18:37:41 #54
348178 NotTheSame
pi_116468335
Ik begon eigenlijk een beetje te twijfelen toen mijn moeder er zo over begon eigenlijk :@ . Maar ik vind het prima, Draakje vind het prima, dus ik ga er ook niks aan veranderen. Ik ga haar niet in een ritme dingen 'omdat het makkelijk is', het is nu eenmaal zo en het zal heus wel weer eens een keer anders worden.

Draakje slaapt wel in de kinderwagen/Beco/Maxi-cosi, maar dan niet op die tijden, met als gevolg dat we dan 's avonds compleet uit het ritme zijn. Want als we ergens anders zijn is het natuurlijk allemaal reuze interessant en dan weigert ze te slapen totdat ze er bijna letterlijk bij neervalt.

Ach, m'n moeder vergelijkt Draakje wel vaker met mij, want ja, ik liep met 8 maanden, ik sliep nog maar 1x per dag met 7 maanden, BV geven is toch niet nodig want dat heb ik nooit gehad etc...
Ik ga haar maar gewoon weer lekker tegen de haren in strijken _O- .
pi_116468978
Tante soesa
Als S in slaap valt, hou ik dr handjes vast, want als die los zijn wordt ze sowieso wakker. Mocht ze wel wakker worden dan leg ik dr in bed, handjes bij elkaar bij de borst/buik en wieg ik dr zachtjes heen en weer.

Maar zo heeft elk baby'tje weer z'n dingetjes en trucjes denk ik :@

NTS
:D nou jij als moeder van draakje weet wel wat goed voor dr is

S heeft net appel met moedermelk op (recept uit n boek voor 1e hapjes voor de baby vanaf 4mnd) nog een week voor ze 4mnd is maar ze kijkt het eten echt uit mijn mond. Ze vind het wel lekker geloof ik :9
  donderdag 6 september 2012 @ 19:55:59 #56
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116472391
Herkenbaar dat soort (schoon)moeders. Soms denk ik dat ze het zich ook gewoon niet meer zo goed herinneren... ;)

Mijne sliep tot 13-14 maanden uurtje in de ochtend en twee in de middag. Nu de ene dag 1 slaapje en de andere dag 2. Tja, we bekijken het gewoon per dag hoor. Dat heb je nu eenmaal met kleine kindjes denk ik.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116474620
Midas kan niet tegen kietelen O+
pi_116474683
:D :D :D
pi_116489905
Kyara O+
Leuk is dat, hier is het vooral 's avonds of bij moeheid duidelijk ernstiger..

NTS, dat vergelijken is soms wel naar. Maar je kindje is gewoon een individu, en ook nog de helft van je mans genen. Dus dat blijft een verrassing.
Hier worden de jongens (mijn ouders hebben 5kleinzonen, Chris is de oudste) best vaak met elkaar vergeleken, dan is Daan de kleinste van de 5 als je de curves vergelijkt. maar ook de snelste qua mobiliteit en zelf eten ( fles vasthouden, broodstukjes, rijstewafel). Dus elk kind heeft wel zijn eigenaardigheden. Of ze gaan juist op dezelfde leeftijd door dezelfde dingen heen..
pi_116491260
Tante Soesa, fijn dat je toch bv kunt blijven geven met de pil.

Jaja (schoon)moeders, ze bedoelen het goed. Maar aan hun modelkind te kunnen voldoen is niet makkelijk.

Zoe, klinkt lekker, hoe heb je de appel gemaakt?

Ik heb mijn mannetje net wat banaan gegeven om (mee te spelen)/ te eten. Het was echt veel meer spelen, hij pakte hem vast, liet hem los of gooide ermee. Toen ik een stukje in zijn wangzak deed trok hij een vies gezicht. En op een gegeven moment hield ik een stukje voor/ in zijn mond. Daar sabbelde hij heel hard op toen het stuk uit elkaar brak en daar schrok hij van :) O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 7 september 2012 @ 14:50:44 #61
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116499668
Dat je dat durft Tinu! Ik ben altijd zo bang dat ze dr in stikt ofzo.

Ow enneh schoonmoeders... af en toe wordt je er idd gek van }:|

Vanaf morgen ga ik t schema es ff omgooien denk ik. Nu doen we 's middags fruithapje, maar dan zit ik om half 5 meestal dat ze weer honger heeft en de fles wilt (en 'm vervolgens 's avonds weigert..)

Dus nu wordt het dit;
08.00 fles
10/11 uur fruithapje
13.00 fles + naar bed
15/16 uur drinken en ik zit nog te twijfelen over zo'n 'liga' koekje ?
17.00 groente (poging tot...wortels uit een potje waren GEEN succes :P )
19.30/20.00 fles + naar bed

En ze slaapt nog steeds op dr buik :{ . Nu ook al in de box, op dr rug komt ze veel moeilijker in slaap :?
pi_116500410
PE, hij ging een keer kokhalzen. Toen heb ik hem op de rug geklopt, maar verder ging het prima. De stukjes banaan gingen wel zijn hele mond rond en kwamen er vervolgens aan de voorkant weer uit :P en wat een gekke bek hij trok. Dat kokhalzen valt me trouwens wel mee, ik heb namelijk het vermoeden dat hij soms de stukjes ook zo doorslikte.
Merkte wel dat de motoriek met vastpakken en in de mond stoppen nog niet zo goed is. En fruit is dan ook nog glibberig natuurlijk. Volgende keer probeer ik het misschien met een groter stuk en misschien helt het om aan de kant waar hij het vasthoudt wat keukenpapier omheen te wikkelen?

Waarom twijfel je over het liga koekje? Misschien vind ze verse gekookte wortels lekkerder dan het potje?

Oh en mijnes slaapt ook het liefst op zijn buik of op de zij. En gek genoek draait hij niet om als hij slaapt. Wakker draait hij wel alle kanten op en rolt hij ook om O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116500689
Leuk tinu! En knap dat je dat durft idd :D
Ik kook de appel, heb het 1x geprakt en 1x in de blender en daarbij wat moedermelk. Beide vond ze lekker. Heb het ook beproeft, echt lekker :@ heel zoet haha

De appel geprakt is wat grof maar kreeg ze ook wel goed weg (ben ik toch wat voorzichtig mee :9)
pi_116500938
Zoe en Pe, bij mijn eerste heb ik ook aan het begin geprakt/ gepureerd, maar nu wou ik het toch gewoon met rapley proberen, in ieder geval deels.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116500955
Wij hebben een Fresh food feader om stukjes te besabbelen zonder verslikken:

Vind het vooral handig voor gladde dingen als appel en meloen enzo, die zo je keel in kunnen schieten. Banaan vind ik niet zo eng, dat wordt zo snel een papje. En verslikken en kokhalzen hoort er echt wel een beetje bij, meestal kunnen ze het prima zelf oplossen. Ik probeer zo min mogelijk in te grijpen, ben bang dat hij anders al snel stukjes eten 'eng' vindt, als ik elke keer erop reageer. Bij een verslikking spreek ik 'm meestal bemoedigend toe, dat hij dat best zelf op kan lossen. Hou het wel in de gaten natuurlijk.

PE, ik zou met granenkoekjes enzo echt wachten tot ze 7 maanden is, gluten zijn nog niet goed voor haar darmen nu.
pi_116501164
Jeetje, wat zijn jullie snel met vast voeding :@

Wij hebben echt gewacht tot de 6 maanden en daarna ging het ook hard. Geen problemen met kokhalzen of zo gehad. Brood gaat er nu ook goed in. Volgende maand eens echt maaltijden proberen (pasta met gehakt en tomaat bijvoorbeeld).
pi_116501253
PE, ik geef zo'n baby rijstewafel in de middag. Al vanaf 7 maand, al staat op de verpakking 8 maand. Hij at de stukjes prima. Met Chris stond op dezelfde verpakking nog 6+ maand :P
Nu krijgt Daan ook andere koekjes vanaf 8 maand, soort biobabybiscuitjes. Maar een stukje fruit uit het knuistje kan al wel.
Ze is 6 maand toch? Kun je ook wat brood proberen?

En banaan, als je hem doormidden snijdt, en dan van 1 kant nog 4/5 cm aan schil eraf, dan hou je aan de ander kant een handvat over, want die schil is wel stroef

Net in de stad gewandeld, daar was Daan in de buggy in slaap gevallen. Al slapend in de MC getild. En thuis weer naar zijn ledikant.. En hij slaapt nog. Kleine slaapkop :P
pi_116501312
Ik zou echt eerder een rijstwafel geven dan brood als ik eerlijk ben. Hier wordt dat fanatiek naar binnen geslobberd.
  vrijdag 7 september 2012 @ 15:40:06 #69
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116501388
Brood is toch vanaf 7 maanden pas?

Clubsoda, ik geef haar wel potjes fruit, o.a. deze;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind ze lekker, en ze heeft daar geen last van iig.

Bedoelde trouwens die pakken 'liga' vanaf 4 maanden, gele verpakking.

Maar die rijstwafels, dat is dus speciaal voor baby's, zonder zout enzo?
pi_116501476
Ik heb nog nooit een rijstewafel geprobeerd. Meteen met brood begonnen toen ie 7 maanden was en nu gaat er een boterham per dag naar binnen.

Rustig boodschappen doen is er ook niet meer bij met een kind dat op iedereen reageert. Eerst leuk lachen naar een oudere mevrouw die hem wou stelen. Vervolgens ook d'r hele levensverhaal moeten aanhoren. Daarna dolle pret met een mevrouw die hem ontzettend aan het lachen maakte, dat ging vervolgens zo hard dat de halve winkel kwam kijken en boven de buggy stond te ooh- en aah -en. En toen ie geen aandacht meer kreeg ging ie een beetje zitten pruilen en mokken. *zucht*
pi_116501574
Die Liga's ken ik niet. Ik koop biologische rijstwafels, daar zit geloof ik 0.3% zout in, dat vind ik verwaarloosbaar. Ik geef trouwens ook veel potjes, maar de Kruidvatpotjes zijn zogenaamd ook met 'granen', maar dat is gewoon rijstebloem :?

Kyara, hier ook hoor. Met 7 maanden begonnen, direct de eerste keer een hele boterham erin. Hij vind het echt lekker en ook interessant, dat 'kauwen'.
pi_116501622
Brood deden we hier met net 6 maand. Dan zit je in ieder geval voorbij die geen-gluten grens. Hij weigerde alle bijvoeding, behalve dat brood dus. Heeft tot 7 maand geduurd, dus was al blij dat hij in ieder geval op zijn broodje kon oefenen.

Die rijstewafels zijn van bambix geloof ik. Heel klein, 4cm doorsnee? En inderdaad zonder zout.
pi_116501779
Wij wachten ook tot 6 maanden hoor Kyara ;-) dan gaan we ook lekker een weekje weg dus rustig de tijd.

Geert is vanmorgen weer goedgekeurd op het cb hij is 70 cm en weegt 7835.
20 september mogen we naar de kinderarts.
pi_116502234
ik vergeet ook steeds hoe oud jullie kindjes zijn. Cristel is ook alweer 6 maanden. Denk steeds dat ze veel jonger is.

Mooie stats Rixtje!
pi_116502328
Bij het cb hadden ze aangegeven dat je vanaf 4 maanden mag beginnen maar dat baby's dan echt nog genoeg hebben aan bv. Dus wij gaan gewoon langzaam beginnen zonder dwang en dan hebben we alle tijd. Hoewel baby's na 6 maanden ook echt nog voldoende gevoed worden met puur bv. Hij leek mij er wel aan toe, dus ik laat hem lekker een beetje aanmodderen daarmee. En de allergiegevoeligere fruit en moeilijk verteerbardere groente, daar wacht ik gewoon nog mee.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116505403
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:10 schreef Tinuviel het volgende:
Bij het cb hadden ze aangegeven dat je vanaf 4 maanden mag beginnen maar dat baby's dan echt nog genoeg hebben aan bv. Dus wij gaan gewoon langzaam beginnen zonder dwang en dan hebben we alle tijd. Hoewel baby's na 6 maanden ook echt nog voldoende gevoed worden met puur bv. Hij leek mij er wel aan toe, dus ik laat hem lekker een beetje aanmodderen daarmee. En de allergiegevoeligere fruit en moeilijk verteerbardere groente, daar wacht ik gewoon nog mee.
Idem hier.
Ze kijkt echt het eten uit de mond en grijpt ook naar de lepel/vork als ik aan het eten ben.
Laatst at ik ontbijtkoek, keek ze heel verbaasd, dus ik dicht bij houden :+ echt mega grote ogen. Ze krijgt het niet hoor, maar laten zien en ruiken vind ik wel leuk, haar reacties. Ze is er erg in geïnteresseerd.
pi_116506095
Ja, dat was hier wel makkelijk. Midas was totaal niet geinteresseerd in eten. Tot ik het in zijn mond stopte toen hij 6 maanden was. Toen ging het hard :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Kyara op 07-09-2012 18:03:44 ]
pi_116506168
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 september 2012 16:07 schreef Kyara het volgende:
ik vergeet ook steeds hoe oud jullie kindjes zijn. Cristel is ook alweer 6 maanden. Denk steeds dat ze veel jonger is.

Mooie stats Rixtje!
Kyara alleen de kindjes van Rixtje, Zoë, Xanteh, Sam en mij zijn jonger dan jullie kindjes.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116506388
Daan was wel geïnteresseerd, al bij 4 maand. maar alleen in zijn knuistje of in het zicht. In zijn mond was niks tot die 7 maand.
Beetje combi van gezond verstand en naar je kind kijken..
pi_116507681
Vergeet Kuukske niet die is bevallen op dezelfde dag als ik ;)
pi_116510502
Moppie hier heeft een schijfje komkommer gekregen om mee te spelen met 5 maanden, ze heeft een beetje op gezogen en dat was het. Echt beginnen deden we met 6 maanden..en eigenlijk alleen sinds 1 week eet ze echt echt! ze heeft ook eigenlijk nog nooit een potje op of gepureerde iets (niet dat het slecht is ofzo hoor alleen hier doen we het niet)
pi_116510672
Midas krijgt af en toe een potje. 1x per weer op het kdv en soms als hij onderweg moet eten. Maar met rapley is het vast ook makkelijker om onderweg vers te geven denk ik?

Fruit eigenlijk altijd vers tenzij er per ongeluk niets in huis is of zo. zwangerschapsdementie :@
pi_116510864
Onderweg heb ik vaak bio rijstwafels (kruitvat) standaard in de luier tas en verder niks, want tieten en als we ergens eten bijvoorbeeld schoonouders dan hebben ze iets voor haar (avocado oid)
We hebben een keertje met haar bij de ikea gegeten en ze at meloen en watermeloen met ons mee, maar ik zag kindjes ook potjes krijgen daar in het restaurant. Moet je die eigenlijk opwarmen?

Hoe gaat het nu met Midas zijn brood? durft ie het wel vast te pakken? :D
pi_116511600
Groente maak ik warm, fruit niet. M krijgt af en toe potjes, maar alleen die die puur groente en fruit bevatten (en geen zetmeel, geconcentreerd sap etc). In het begin omdat het verwerkingsproces van potjes maken dat ze makkelijker verteerbaar zijn dan zelf gepureerd. Daarna vond hij de zelfgemaakte.prutjes niet glad genoeg, maar dat lust hij nu ook. Potjes zijn nu alleen nog voor onderweg, omdat je het zo lang ongekoeld kan bewaren. Of ik neem een boterham mee. Als we ergens eten is er altijd wel iets waar hij op kan knabbelen.
pi_116512385
Cs die food dingen zien er grappig uit, maar is dat dan niet ook heel onnatuurlijk? Ik wou eigenlijk eerst met suikermeloen beginnen, maar vandaag toch maar de banaan gepakt. Ik dacht juist als ik echt grote stukken afsnijdt, kan mijn uk het beter vastpakken en kan het niet zo zijn keel inschieten.

Bitterend ik vind een potje nog anders dan zelfgemaakt gepureerd. Bij mijn oudste gaven wij zelfgemaakt gepureerd, dat was altijd maar 1 soort groente en verdergeen toevoegingen, conserveringsmiddelen etc. En wij hebben zo'n handige blender waarbij je bekers afsluit met een deksel waarin het maalwerk zit en dan op de machine zet. Vervolgens kun je het deksel met maalwerk erafhalen en een gewoon deksel erop doen dat heel goed afsluit.

Rixtje, had ik iddniet aan gedacht dat kuukskes kind ook nog zo jong is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116512998
Onnatuurlijk? Dat het gek is om op een netje te knabbelen? ;) Ja, vast wel natuurlijk. Het gaat mij er vooral om dat hij zo smaakjes leert kennen en ook gewoon lekker een beetje rotzooit met eten in zijn mond stoppen. Hij krijgt ook vaak genoeg eten zo in zijn knuistje, maar ik heb niet altijd tijd/zin om er bovenop zitten. Met de manier waarop die van mij een meloen te lijf gaat moet dat echt wel :+

Ik merk trouwens, zo in het algemeen, best een aversie tegen potjes. Er zijn ook echt wel potjes zonder conserveringsmiddelen en andere toevoegingen.
pi_116513170
Ik heb zelf geen aversie tegen potjes of gepureerde voedsel, ik vind het bij ons gewoon onnodig.
pi_116513301
Snap ik, rapley is een heel andere insteek . Vind het leuk, ben zelf alleen te ongeduldig voor volledig rapleyen ;)
pi_116513480
Ja ben zelf te lui voor pureren enzo :D maar ik snap wat je bedoeld met aversie, mijn buurvrouw geeft gepureerde dingen bijvoorbeeld en toen ik een keertje vroeg "wat voor potje kreeg ... vanavond" keek ze me heel vies en geschrokken aan }:| want haar dochter kreeg helemaal geen potjes!
pi_116513681
Wel leuk om te lezen hoe verschillend iedereen het doet :)

Vind het super leuk om hapjes voor S klaar te maken, heb een leuk boek waar ook het aantal vitamines enz per hapje in staan en wat je kunt invriezen en wat niet en hoe lang je het moet koken enz. Staat vast ook wel op internet maar zo'n kookboek is ook wel grappig.
pi_116514072
Ik vind potjes inderdaad handig voor onderweg en voor naar het kdv omdat hij daar zijn avondeten krijgt. Maar voor de dagelijkse kost ben ik wel meer voor vers. Je weet dan in elk geval zeker wat er allemaal inzit en aan toegevoegd is. En het is ook een stuk goedkoper.

Bitterend, Midas pakt nu wel zijn brood maar dan midden in zijn vuistje dus hij stopt dat zijn vuist in zijn mond zonder dat het brood in zijn mond komt. Broodkorst gooit ie de hele tijd op de grond. }:| En je kan hier niet van de vloer eten. :{
pi_116514081
Ik ben echt veel te chaotisch voor invriezen, pureren en zulks...dat is een van de redenen waarom Rapley zo goed bij mij (ons eigenlijk) past..ik heb het lijstje van Kleintjes gevolgd wat wel en niet mocht en elke keer iets ervan gewoon op haar stoeltje gelegd, het meeste ervan belandde op de grond, ze proefde van alles maar het interesseerde haar niet echt want volop tiet :D nu merk ik dat veel minder op de grond komt! ze heeft duidelijk voorkeur voor bepaalde groenten (broccoli =vies, courgette=nomnom) ik vind het dus erg leuk om haar zo te zien genieten!
pi_116514321
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 september 2012 20:58 schreef Kyara het volgende:

Bitterend, Midas pakt nu wel zijn brood maar dan midden in zijn vuistje dus hij stopt dat zijn vuist in zijn mond zonder dat het brood in zijn mond komt. Broodkorst gooit ie de hele tijd op de grond. }:| En je kan hier niet van de vloer eten. :{
Oefening baart kunst! mijn mops snapte ook vaak niet hoe dingen werken en probeerde ze een hele vuist in haar mond te doen, nu ook als ze gehakt pakt dan valt de helft op de grond. Gewoon doorzetten :* lekker dingen aanbieden als hij op zijn speelkleed zit dat ie dan denk ah nieuwe speelgoed even in mondje stoppen :+
pi_116514492
Maar geef je het dan terwijl ze ligt? Want dat vind ik dus een beetje eng. En zelf zitten kan ie nog niet.
pi_116514744
ohhh ik dacht dattie zelf kon zitten! :@ omdat hij zo lekker ondernemend is! O+
ik gaf dingen voor dat ze zelf kon zitten, ze zat dan op de bank of op schoot :Y
pi_116514870
Klinkt wel leuk dat rapley

Wanneer gaan kindjes zitten? S is echt woest als ze niet mag zitten, doet ze het liefst de hele dag. Misschien een fase? Net als het rollen, deed ze ook veel & boos worden enz, en nu ze het kan rolt ze bijna niet meer
(ik weet dat S te jong is om echt te zitten maar ze wil zoveel mogelijk overeind das wel lastig)
pi_116514873
ja, ik geef ze Midas nu als ie in de bumbo of kinderstoel zit
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:13:19 #98
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116515190
Hier krijgt ze wel potjes, meer omdat wij 's avonds (nu) nog niet echt goed eten, vaak makkelijk en ook laat. Daarnaast dus ook een beetje erg te lui om voor haar apart te koken. Dus als ze mee mag eten met de pot, dan gaan wij ook beter eten en kan ze mee eten. Voor nu vind ik het gewoon makkelijker zo.
Fruit krijgt ze wel vaak gewoon.
pi_116515296
Bij Floris maakte k eerst zelf eten, dat moest ie niet. Potjes at ie wel :') (vers fruit dan gelukkig wel). Uiteindelijk was t vooral dat ie gemixte.smaken wilde :')
Ik denk dat de dame sneller mee.eet met ons. Of.iig krijgt wat overblijft van ons. Floris at pas later met ons mee omdat ie om 6uur te moe was om te eten :D
Nou ja tis nog.geen januari :')
pi_116515346
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:08 schreef Zoë23 het volgende:
Klinkt wel leuk dat rapley

Wanneer gaan kindjes zitten? S is echt woest als ze niet mag zitten, doet ze het liefst de hele dag. Misschien een fase? Net als het rollen, deed ze ook veel & boos worden enz, en nu ze het kan rolt ze bijna niet meer
(ik weet dat S te jong is om echt te zitten maar ze wil zoveel mogelijk overeind das wel lastig)
Hoe oud is ze nu? even opzoeken wat mops deed toen
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:18:33 #101
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116515608
Anouk ging uit zichzelf zitten toen ze net 7 maanden was.
pi_116515658
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:15 schreef bitterend het volgende:

[..]

Hoe oud is ze nu? even opzoeken wat mops deed toen
12sept 4maanden
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:20:01 #103
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116515714
Daarvoor gaven we haar eten in de wipper.
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:21:11 #104
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116515815
ja maar susie, kon ze toen al wel kruipen? of was t gewoon echt van de een op andere dag van (buik)liggen naar zitten?
pi_116515988
Zoe ik heb het net even gekeken en met 4 maanden zat ze op de bank tegen een kussen, in de wipstoel, tegen mijn knieën aan enzo :Y
pi_116516156
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:23 schreef bitterend het volgende:
Zoe ik heb het net even gekeken en met 4 maanden zat ze op de bank tegen een kussen, in de wipstoel, tegen mijn knieën aan enzo :Y
Bedankt :)
M'n moeder heeft gister een wipstoeltje gebracht, de zitzak was niet meer leuk genoeg :9
pi_116516344
Kijk - 4 maanden en 1 week:

vrijdag 7 september 2012 @ 21:40:20 #108
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116517073
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:21 schreef PureEvil het volgende:
ja maar susie, kon ze toen al wel kruipen? of was t gewoon echt van de een op andere dag van (buik)liggen naar zitten?
Nou, mijn mop doet de dingen gewoon ff rap achter elkaar ofzo :? :X 2 juni kruipen (tijgeren heeft ze niet gedaan) 5 juni zitten en 21 juni heeft ze zichzelf opgetrokken tot staan en 5 augustus ging ze schuifelen langs de tafel.
Rollen deed ze tussen de 4 en 5 maanden.
(Moest wel ff boekje erbij pakken hoor! Dit weet ik niet uit mijn hoofd :D )
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:40:59 #109
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116517121
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:29 schreef bitterend het volgende:
Kijk - 4 maanden en 1 week:

[ afbeelding ]
O+
pi_116517245
Oh Susie wat een super idee in een boekje alles te zetten! hier zoek ik dingen op aan hand van foto's!
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:46:30 #111
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116517481
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:40 schreef Susie het volgende:

[..]

Nou, mijn mop doet de dingen gewoon ff rap achter elkaar ofzo :? :X 2 juni kruipen (tijgeren heeft ze niet gedaan) 5 juni zitten en 21 juni heeft ze zichzelf opgetrokken tot staan en 5 augustus ging ze schuifelen langs de tafel.
Rollen deed ze tussen de 4 en 5 maanden.
(Moest wel ff boekje erbij pakken hoor! Dit weet ik niet uit mijn hoofd :D )
Wow! Da's idd wel ff snel achter elkaar ja :o

Cristel vind het ook ontzettend interessant om te 'zitten', lukt natuurlijk nog niet echt...Ik durf dr wel een paar tellen los te laten, dan blijft ze wel zitten, om vervolgens, óf opzij te vallen, of dr kont naar boven te wippen zodat ze achterover valt....Natuurlijk zit ik er gewoon bij met mn handen om haar heen he... (Al stootte ze vanavond wel dr hoofd tegen de muur, *oeps* :@ )

Ben benieuwd wanneer dat ze hier gaat kruipen...Ik leg dr wel af en toe zo op de grond, maar we hebben een tegelvloer, dus die is én koud, én glad...Niet handig :{

Bitterend O+

Ik heb trouwens ook niks opgeschreven hoor.....Ik kan het niet eens inhet boekje schrijven van het CB, want het duitse boekje is echt alleen noodzakelijkste dingen, die ze daar onderzoeken, verder staat er niks in !. NL CB boekjes zijn veel leuker en mooier! (en er staat een hoop info in, dat mis ik wel hier eigenlijk)
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:46:56 #112
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116517511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:42 schreef bitterend het volgende:
Oh Susie wat een super idee in een boekje alles te zetten! hier zoek ik dingen op aan hand van foto's!
Heb je geen groei-boek van het cb? Daar kan je dat soort dingen in opschrijven, is zelfs ruimte voor gemaakt ;)

Mijn zus heeft het boekje van haar zoon nog (10 jaar nu) en zoekt daar regelmatig even iets in op. Erg handig.
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:48:37 #113
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116517628
Ik heb een speelkleed gekocht daarvoor. Hier dan geen tegels, maar een houtenvloer, maar ook wel koud hoor. Daar heeft ze in het begin veel op gelegen en gespeeld. Nu is het alleen leuk als papa zich eronder verstopt _O-
pi_116517726
Ik heb 1 keer in dat blauw boekje gekeken..zoals ik zei ik ben een chaoot :@ ik maak wel van alles foto's/filmpjes :Y
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:51:42 #115
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116517853
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:50 schreef bitterend het volgende:
Ik heb 1 keer in dat blauw boekje gekeken..zoals ik zei ik ben een chaoot :@ ik maak wel van alles foto's/filmpjes :Y
Volgens mij is dat boekje groen.
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:52:01 #116
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116517875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:50 schreef bitterend het volgende:
:* het hoeft ook niet natuurlijk :D Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook een dagboek bij gehouden, zit gewoon in me denk ik? ;)
pi_116517885
Nee toch?? hij is echt blauw :D
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:52:39 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116517919
Blauw it is!
pi_116517993
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:52 schreef Susie het volgende:

[..]

:* het hoeft ook niet natuurlijk :D Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook een dagboek bij gehouden, zit gewoon in me denk ik? ;)
Ja soms vind ik het jammer dat ik niet heb bijgehouden maar ik heb ook 3 agenda's en ze zijn nog allemaal leeg :@ dan schrijf ik iets en vergeet ik waar het is opgeschreven of weet ik niet meer waar het agenda ligt :')
pi_116518161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:52 schreef bitterend het volgende:
Nee toch?? hij is echt blauw :D
Die van ons is ook blauw

Lieve foto O+
S wil niet in de halve ligstand, die wil echt rechtop, anders leunt ze zo naar voren en dan van die moeilijke geluidjes maken :9
Ze heeft echt van die momentjes, een tijdje veel 'kletsen', en rollen.. Beide doet ze nu niet. Maar wel giechelen en willen zitten
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:56:57 #121
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116518238
Ok dan ! Boekje was namelijk al een eeuwigheid groen! Dan is dat pas sinds kort veranderd schijnbaar. ( 3 jaar terug nog nieuwe boekjes gezien, en die waren ook groen ;) ) Grappig ;)
pi_116519118
Ik heb een groene en een blauwe :D
Ergens in de afgelopen 2 jaar is dat dus veranderd

Hij is wel een eeuwigheid groen geweest iig :D althans die van mij van,vroeger is ook groen :P (nou weet ik de kleuren tussen 1985 en 2007 niet hoor :))
pi_116521115
Hier voor de 2 dames ook groene boekjes :Y
pi_116521220
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb een groene en een blauwe :D
Ergens in de afgelopen 2 jaar is dat dus veranderd

Dit :Y :D
pi_116521560
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 22:44 schreef Gerberaatje het volgende:

[..]

Dit :Y :D
:D
Zou raar zijn als t niet zo was *lol*
pi_116527942
Hier hebben we een oranje klappertje.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:02:14 #127
348178 NotTheSame
pi_116527979
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 08:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier hebben we een oranje klappertje.
Wij ook.
pi_116528234
Hier oranje :)
pi_116528238
Ik heb een groen boekje. En een boek over babies 1e jaar (maar daar moet ik ook maar weer voor gaan zitten want ik loop hopeloos achter.

Midas zit nu goed in de kinderstoel maar echt zelfstandig zitten.... ongeveer 10 seconden, dan valt ie om. Hij beweegt ook teveel, wil teveel om zich heen kijken. :D Ik zet hem gewoon op zijn speelkleed maar met een voedingskussen om hem heen. Als ie omvalt, dan valt hij zacht en hij kan er ook wat steun aan krijgen.
pi_116529669
Alle kleuren van de regenboog :D

Midas *O*
Mijn baby wordt soms wakker snachts, gaat zitten..spelen..dan weer liggen en slapen :o O+
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:20:57 #132
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116530965
Raar dat niet al die boekjes hetzelfde zijn?

Hmz, over kinderstoel gesproken..ik moet nog een nieuwe stoelverkleiner kopen. Al hebben we nog wel even tijd ;)

Mevrouw slaapt trouwens weer op dr buik.
Vanochtend had ze geslapen tot 7.30, om 09.00 de fles gehad, en niet eens helemaal op...Ze had er geen zin in ? Ik vind het vervelend, want ik wil dat ze wel 3 flessen drinkt eigenlijk.... Anders zou ik misschien pap kunnen maken en dat met een lepel geven 's ochtends? Iemand die dat heeft uitgeprobeerd?

Mn schema liep dus ook wat anders dan gepland vandaag, ze heeft om 11.30 fruithapje op (honger!) En ligt nu te slapen...

En ik ga zo de kamer van de jongens opruimen, een vuilnisbelt is er niks bij :P Al hebben ze net een poging gedaan om het zelf op te ruimen, heb nog niet gekeken...
pi_116532424
Hier ook blauw, en een groene van Chris. Inhoud heb ik niet vergeleken eigenlijk. Alleen de afspraken, adviezen en metingen staan nu samen achterin, bij de groene een bladzijde voor afspraken, blad voor metingen, en adviezen dwars tussen de teksten door. Dat is wel handiger.

Daan zit ook nog niet zelfstandig. Heeft hij helemaal geen tijd voor. Zonet zette ik hem op zijn billen, na 5 seconden draaide hij zich om, en tijgerde hij weg..
Chris was net zo, zelfs een maand later nog qua tijgeren ook, en die ging met 13 maand eens zelf zitten. Zitten is saai :P

Ik vind die interactie echt leuk worden. Daan probeert me te laten schrikken. Als ik een paar keer boe zeg(half hard, aanloop met hmmmmmmm,BOE), gaat hij elke keer giechelen. En dan doet hij het zelf terug.. tatatatataTA, of didididididiDIE, met echt dichtgeknepen oogjes, en een snelle wiebel van zijn lijfje.. En dan weer lachen om mijn reactie. heerlijk O+

Ohw, en ik begin nu wel genoeg te krijgen van die zure (al een dikke maand bezig). Nu zelfs uitslag met bloedende puntjes. Arm ding.. Gelukkig wel af te leiden, maar fijn zal het niet voelen lijkt me..
Tijd dat die 6+ tanden die op springen staan eens doorkomen. :{

[ Bericht 7% gewijzigd door Deepfreeze op 08-09-2012 14:36:49 ]
  zaterdag 8 september 2012 @ 16:46:39 #134
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116537094
Dat zou fijn zijn DF.

Hier af en aan een mopperbaby. Heeft kort geslapen, is nu ook moe, maar niet nog even een slaapje willen doen....

En ze heeft mij in de maling genomen. Dacht dat ze lekker meloen zat te eten, zelf aan het pakken en in mond doen...had ze had allemaal in d'r wangen gestopt! _O- en ik was al trots aan het zijn! :D
  zaterdag 8 september 2012 @ 16:53:26 #135
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116537268
Whaha, Susie!
DF, ik hoop ook voor je dat die tanden nu snel doorkomen!

Leuk dat ie zo samen met je kan spelen!

--
Gadverdamme. Potjes pastinaak. Wie heeft dat verzonnen ?!?!?!?! 't smaakt naar snot :r
Edit: Cristel vond t wel lekker! Ze heeft het hele potje leeg gegeten! ^O^

Ken je trouwens nu al zien ofdat je kind links of rechts word? En dan bedoel ik niet politieke voorkeur :P

[ Bericht 12% gewijzigd door PureEvil op 08-09-2012 17:17:38 ]
pi_116548745
Susie, verstopte papa onder het speelkleed, haha

PE een buikslaper O+. En hoe zag de kamer eruit?

Kyara, dat was voor mij de tweede reden om een voedingskussen te kopen :P

DF die interactie is leuk idd. Bleh zure poep :(

Meneer heeft vanvond een derde banaan op. Dat ging erin als zoete koek :P

Wat betreft die boekjes, wij hebben alle kleuren in huis. Mijn mans cb boekje van vroeger is groen, die van mijn 2 jongens is blauw (de eerste alweer ruim 3,5 jaar geleden gekregen) en een oranje boekje over borstvoeding. Toen ik 3,5 jaar geleden de blauwe kreeg bij mijn 1e kind zeiden ze dat die net nieuw was. Maar misschien gaven sommige cb's toen nog die groene boekjes uit?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 september 2012 @ 06:47:21 #137
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116555958
Kan iemand Anouk vertellen dat 5.30 veel te vroeg is *gaap*
pi_116555987
Oei Susie, dan valt de half 7 hier wel mee..

PE, ik dacht dat links en rechts voorkeur nog wel kan wisselen tot de peutertijd. Maar Chris had die voorkeur ook wel eerder, voor het jaar, met periodes van linksigheid..
  zondag 9 september 2012 @ 08:22:08 #139
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116556136
Half 7 zou zeker al een verbetering zijn. Soms kan ik mij er wel bij neerleggen, maar soms he?
  zondag 9 september 2012 @ 08:23:58 #140
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_116556141
Misschie moet Anouk even met Midas babbelen. Die heeft zijn tijd weer verzet naar half 8 O+

Hier zijn 2 tandjes zichtbaar in de onderkaak en de nodige bobbel boven. Nog niks door en weinig last (niet meer dan anders in elk geval). Hij krijgt straks vast al zijn tanden in 1 keer of zo. *)
  zondag 9 september 2012 @ 08:39:44 #141
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116556206
Lijkt mij een goed plan! :D
Zoals altijd zie ik ook wel weer voordelen; woonkamer is alweer spik en span, die hoef ik morgen niet meer te doen :P
pi_116556278
Susie jammer van de vroege tijd. Lekker opgeruimd huis, had de vroege tijd toch zo zijn voordelen ;)

Lekker Kyara

Hier nog betere slapers. Mijn baby heeft denk ik geroken, dat mama erg druk is met voorbereidingen voor haar verjaardagsfeestje. Hij ging gisteren na de voeding om 20 uur superlief slapen, 5 uur weer gevoed en toen sliep meneer door tot zonet. Mijn peuter heeft ook uitgeslapen voor de verandering tot 8 uur vanochtend. Normaal is dat hier zelden zo. Ik ga ook lekker niet ruilen want wil mijn baby niet kwijt :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116556884
Susie, dat is wel erg vroeg! Hier was het half 7 ook, maar nieuw is dat meneer dan na het voeden écht even wakker is. Voorheen was het na de voeding direct verder slapen. Mama is alleen niet zo wakker rond die tijd :P.

Lekker Tinu!

Wij hebben ook een blauw boekje! Ik weet dat mijn eigen boekje groen was idd, mijn moeder pakt 'm er nog regelmatig bij ter vergelijking met al haar kleinkinderen :P.

*weg*

[ Bericht 38% gewijzigd door Phaidra op 11-09-2012 00:52:51 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116556994
Phaidra wat een lekker ventje zeg O+

Gooi k dr ook een foto van mn dametje in.

pi_116557025
Oeh, lekkere foto's!!
O+
  zondag 9 september 2012 @ 10:22:09 #146
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116557130
Oh, wat een moppies! O+
pi_116557466
Vrolijke beebees O+ O+
pi_116557672
Ik moet het toch even kwijt. Gisteren stond ik even te te praten met een vader die zijn 1 jarige baby
bij zich droeg (voorop) en het jochie keek mij met die typische babylook aan (starende ogen die heen en weer gingen en open mond!) dat het erg komisch aandeed en mij in lachen deed uitbarsten. Mooie was dat op dat moment er ook een grijns van de baby op zijn gezicht kwam en hij geluidjes begon te maken en met zijn armpjes te zwaaien terwijl hij daarvoor hij heel serieus mij aan het opnemen was en er geen lachje vanaf kwam.

Meer mensen met dit soort ervaringen?
pi_116558762
Wat een mooie beebs Phaidra en Sonnetje!

Iwanius, de mijne kijkt ook vaak heel serieus of neutraal maar zodra iemand naar hem lacht, dan komt er ook een hele brede grijns en zwaait hij met zijn armen. En mijn baby is pas 4 maanden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116558844
C lacht over het algemeen ook naar mensen die tegen haar lachen, behalve die ene keer dat er een niet al te knappe deerne met hazenlip boven de kinderwagen hing... Huilen!!
pi_116559591
Xanteh :o :D Wel een beetje sneu ook.

Son, wat een mooi vrolijk meiske heb je! O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116561513
deerne met hazenlip _O-
pi_116565639
Xanteh, wel sneu voor die mevrouw ook.

Soms is dat toch heel apart. Mijn oudste ging altijd huilen toen hij klein was zodra hij mijn neef zag. Behalve dat die neef kaal is, is hij echt niet bijzonder kwa uiterlijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116566351
Heb niet bijgelezen, sorry :@ zag wel hele lieve foto's voorbij komen op de vorige pagina O+

Wij zijn weer terug van vakantie :) een vermoeiende maar hele fijne week gehad met mn familie. Heb er echt van genoten om Faye te zien met mijn ouders, oma en broertje :) Echt ook heel fijn om te zien hoe gek iedereen op haar is.
Ze heeft het echt heel erg goed gedaan daar, ben trots op mijn meisje! Nu nog foto's uitzoeken enzo :)

Morgen moeten we weer naar het CB, ben zo benieuwd hoeveel ze gegroeid is (en of ze weer gaan zeuren..) en dan weer stomme prikjes, met deze warmte :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 9 september 2012 @ 16:02:30 #155
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116566706
Morgen alweer een stuk koeler Marjolijntje ;)
pi_116566775
Echt? :o ik heb alleen mn telefoon gekeken, die zegt vandaag 27 graden en morgen 26 :o
pi_116566843
22 morgen in Mokkum *O*
  zondag 9 september 2012 @ 18:26:35 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116570879
Boh, bij mij geeft ie 20 graden aan, met mogelijk regen?
Nah, zie het wel.
pi_116572522
Het is nu 29 graden op onze kamer...ze heeft moeite met de hitte, net als dr papa! ik ben in de woestijn geboren dus heb minder moeite maar mijn kaaskopjes wel
  maandag 10 september 2012 @ 08:32:12 #160
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116592235
Goeiemorgen! Ik ben er ook weer ;) gisteren ff rondje opa's en oma's gedaan

Lieve foto's van Phaidra en Sonnetje O+ O+

Cristel is ineens heel veel aan het kletsen! Gisteren en vandaag meende ik toch een paar keer heel duidelijk 'papa' te horen ! :o Ik heb natuurlijk wel een poging gedaan om het op film te krijgen....Maar dan zegt ze het natuurlijk niet duidelijk :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh Tinu, de kamer van de jongens was redelijk....Nu ga ik straks naar boven en alles uitzoeken, en weer in de goede bakken stoppen. Stiekem ook het eea naar boven denk ik, want er is best wel wat spul waar ze niet mee spelen. :P

[ Bericht 18% gewijzigd door PureEvil op 10-09-2012 09:05:09 ]
pi_116593025
Ik hoor het toch wel hoor PE! O+

Mijn lief is vandaag voor het eerst weer werken (hij heeft weer een baan, fijn!) lekker hoor, maar het is nu toch wel even wennen, alleen met Faye thuis. Gelukkig heeft ze vannacht goed geslapen. Vanochtend was ze wel wat mopperig, dus heb haar net terug naar bed gegooid en nu ligt ze nog even lekker te slapen, in haar ledikant, op haar eigen kamertje :o grote baby!
Straks CB, ben wel heel benieuwd naar haar stats nu. Ze begint wat spekkiger te worden :)
Heb vandaag ook echt maat 50 nu uit haar kast gehaald, dat pas echtecht niet meer ;) Misschien vanmiddag nog even uitzoeken wat we al hebben in maat 62, kan dat erbij in de kast.
En de krampjes worden nu rap minder! Nog maar 1 of 2x per dag en dan is het ook zo over. En gisteren helemaal niks *O*
pi_116593057
Bleh hier weer even een tegenvaller. Matthias heeft nu week zijn gips eraf maar zijn been gebruikt ie helemaal niet. Hij laat hem er echt beetje "dood" bij hangen. Vanmorgen gebeld met de kinderarts en die wil hem dus toch nog maar even zien. Er zou nu namelijk al wel beweging in moeten zitten en dat zit er dus niet. Ik was er al beetje bang voor want hij is eigenlijk sinds het gips eraf is ook helemaal niet gezellig. Alleen maar boos en verdrietig. Het wil hem allemaal maar niet lukken. Word er zelf zo verdrietig van :'( Hij word bijna 1 en zou dus al van alles moeten kunnen maar hij komt als ie op zijn buik ligt al niet eens meer goed vooruit terwijl ie met gips dat nog wel aardig deed.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116593086
Oh, MeNicole, wat naar ;( Wanneer mag je naar de KA? Ik hoop dat het iets kleins is wat makkelijk te verhelpen is! :*
pi_116593180
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:32 schreef Marjolijntje het volgende:
Oh, MeNicole, wat naar ;( Wanneer mag je naar de KA? Ik hoop dat het iets kleins is wat makkelijk te verhelpen is! :*
We kunnen meteen morgen al komen. Hij wil niet te lang wachten want als het wel iets erg is dan zijn er nog op tijd bij!!
pi_116593303
Fijn dat jullie in ieder geval snel terecht kunnen!
pi_116593385
Ben afgelopen week maar weinig online geweest. veel stress enzo en moet veel keuzes gaan maken

Wat naar MeNicole :(

Gisteren was mjn kleintje alweer 4 maandjes:O Morgen naar het cb. Ze heeft enorm veel last van haar tandjes en gisteren in wanhoop de hap gebeld heb nu locid vloeistof wat op haar tandje moet (en dat verdoofd goed heb het geprobeerd haha) en nu heb ik mijn vrolijke baby op de poepluiers na weer terug:D

SPOILER
pi_116593408
Nicole, wat naar.. Zou hij nog pijn hebben? Hopelijk iets onschuldigs, maar fijn dat je snel terecht kunt!

Marjolijntje, je mini wordt groot ;)
pi_116593480
DF ik denk niet dat ie pijn heeft. Mag zijn beentje ook wel gewoon vastpakken en daar reageert ie verder niet op. Heb juist meer het idee dat ie er heel weinig aan voelt. Hij krabt bv dat been ook helemaal tot bloedens open en reageert daar ook niet eens op.
pi_116593585
Dat klinkt niet echt fijn. Succes voor morgen!
pi_116593684
MeNicole, dat klinkt idd niet zoals het hoort -O-. Sterkte morgen, fijn dat je al zo snel terecht kan.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 september 2012 @ 10:08:19 #171
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116593862
Klinkt heel naar MeNicole :{ Fijn dat jullie morgen al terecht kunnen!
  maandag 10 september 2012 @ 10:22:02 #172
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_116594128
Sterkte met z'n beentje, MeNicole ;( . Hoop dat het makkelijk en snel opgelost kan worden. Ik vind het ook nog steeds zo zielig voor je man...
pi_116594241
Mijn eerste kijkje hier bij de mini babies....

MeNicole, wat een zorgen om Matthias z'n been. Ik hoop dat er morgen wat meer duidelijkheid en goed nieuws komt!

Vraagje. Ik krijg mijn eerste winter baby. Of beter babies. En daar komt toch wat meer bij kijken dan bij een zomerkind (vind ik). Ik heb dus van die winter voetenzakken in de maxi-cosi. Maar wat trek je een mini baby dan nog meer aan? Behalve romper en kleertjes dan. Een winterjasje? Een winter(ski)pak? Wordt dat niet snel te warm?
Ik zat al te kijken naar skipakjes. Maar zijn of heel duur (en ik heb er twee nodig), of ze hebben oren en een staart...
Tips?
Met een meidenkwartet
  maandag 10 september 2012 @ 10:34:05 #174
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116594391
Mijn winterbaby (wesley) had een romper, longsleeve en lange broek aan, eventueel met een maillot eronder. en natuurlijk een winterjasje. voetenzakken en winterpakken hebben wij nooit gebruikt/gekocht.
pi_116594412
Hier ook een winterbaby, na een zomerbaby. Voor in de MC had ik een voetenzak delend. En dan afhankelijk van het weer een vestje of jasje aan. In de auto dan wel open vouwen, want dat gaat leuk broeien..
Voor in de reiswieg had in een winterjasje. Ik had ook zo'n winterpak, maar de keren dat het echt zo koud was, waren op 1 hand te tellen. en dan kom je misschien niet eens buiten met zo'n mini..
Vooral laagjes, als ze dan warm zijn, kun je zo een laagje afpellen. En een extra laagje in je tas (vest, dekentje)
pi_116594448
Ow Nicole... Ik hoop dat er niets ernstigs aan de hand is :*

en Sam, je hebt een opzegtermijn, dus beter op tijd opzeggen dan financiële problemen.. Misschien kun je het probleem bespreken met je kdv? Bij ons kdv is het op het moment rustig genoeg dat er geen wachtlijst meer is.. Dus je bent misschien zo weer ergens onder de pannen..

Net terug van een heerlijk weekendje in de Ardennen :) dus niet helemaal bijgelezen
pi_116594565
Sam er is een overgangsregeling van 3 maanden als je je baan verliest. Neem aan net zo voor een student en daarna heb je geen recht meer op kinderopvangtoeslag als je geen werk/schooluren maakt.
Let dus op dat je op tijd opzegt!
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116594687
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sam er is een overgangsregeling van 3 maanden als je je baan verliest. Neem aan net zo voor een student en daarna heb je geen recht meer op kinderopvangtoeslag als je geen werk/schooluren maakt.
Let dus op dat je op tijd opzegt!
Afgezien van dit: je kunt niet zomaar van school geschopt worden. Je hebt een medisch jaar achter de rug om het zo maar te zeggen.

Je had het over een negatief BSA? Daar kun je bezwaar tegen indienen. Indien je niet bent gewezen op een bezwaarprocedure sta je nog sterker in je schoenen. De school dient op de hoogte te zijn van je medische situatie en je hebt (voor zover ik weet) recht op een jaar opschorting van je BSA.

Maar goed, dat zul je op moeten zoeken in de onderwijs/examenregeling van je school. Of een gesprek met een decaan moeten voeren.

/offtopic.
pi_116595287
Sam, wat naar van school zeg. Hopelijk kun je iets met de adviezen hierboven :*
pi_116596037
MeNicole: wat een zorgen om Matthias! Fijn dat jullie morgen al bij de ka terechtkunnen. Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen.

Sam: wat vervelend zeg, ik ben slecht op de hoogte van regels e.d., maar hoop dat er een oplossing komt.

Verder hier een poosje niet gereageerd wegens druk, maar wel wat meegelezen hoor. Mijn ventje doet het super. Hij ontwikkelt zich als een dolle, kan nu zelf zitten, tijgeren, probeert te kruipen, lacht bijna de hele dag. Vanochtend trok hij zich in de box aan de rand op tot hij op z'n knietjes zat, dus bed en box moeten wel definitief omlaag nu. Niet dat hij nog veel in de box zit, want hij vindt het veel leuker om op ontdekkingstocht te gaan. Eten gaat ook prima. Dit weekend begonnen met brood, vindt hij ook best lekker, hij eet nu bijna een halve boterham. Nog zonder beleg, alleen wat boter. Groente en fruit gaan ook best. En hij heeft nu al iets van 4 of 5 nachten achter elkaar doorgeslapen *O* .
pi_116596584
Lekker Bleie! :)
pi_116596969
Vervelend Sam! Hoop dat je iets aan het advies van kuukske hebt!

Ik zag lieve kindjes voorbij komen O+
en een leuke video van PE's mini :D

Fijn bleie! *O*

Menicole jeetje :o hoop dat het snel goed komt allemaal!

S is sinds de prikjes en het ziek zijn echt uit haar ritme, overdag niet willen slapen, wel moe zijn, miepen, snachts vaker wakker worden. Had het er met Xanteh over, misschien een sprongetje. Nou dat moet na een tijdje over zijn :+ dus ik hoop snel.

Ik zit er verder helemaal doorheen, mijn moeder wil het 'minder goede' niet horen en zegt dat het weer beter met me gaat ^O^ omdat ik even met S gewandeld heb omdat ze zo moe was en ik niet meer wist wat te doen. Emotioneel gezien voel ik me ook niet echt top.. -O-
pi_116598363
Zoe :* Wat rot dat t nog steeds niet goed gaat...
  maandag 10 september 2012 @ 13:01:22 #184
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116598515
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:31 schreef MeNicole2 het volgende:
Bleh hier weer even een tegenvaller. Matthias heeft nu week zijn gips eraf maar zijn been gebruikt ie helemaal niet. Hij laat hem er echt beetje "dood" bij hangen. Vanmorgen gebeld met de kinderarts en die wil hem dus toch nog maar even zien. Er zou nu namelijk al wel beweging in moeten zitten en dat zit er dus niet. Ik was er al beetje bang voor want hij is eigenlijk sinds het gips eraf is ook helemaal niet gezellig. Alleen maar boos en verdrietig. Het wil hem allemaal maar niet lukken. Word er zelf zo verdrietig van :'( Hij word bijna 1 en zou dus al van alles moeten kunnen maar hij komt als ie op zijn buik ligt al niet eens meer goed vooruit terwijl ie met gips dat nog wel aardig deed.
Agos, arme Matthias! En kan mij voorstellen dat je er verdrietig van wordt! :*
pi_116598802
Zo heel soms kan ie wel lachen hoor O+
Kijk dat traantje ook O+
pi_116598862
Ah gos, wat n menneke O+
pi_116598940
En hij lijkt gewoon nog zo klein. Hij is al niet groot en nu kan ie ook nog niks. En dan word ie over 8 dagen 1 jaar. Terwijl ie dat in zijn doen en laten nog lang niet is zeg maar. Kan het niet goed omschrijven.
Enige wat ie dan weer wel doet is heerlijk kletsen. Hele verhalen met soms een verstaanbaar woord ertussen.
  maandag 10 september 2012 @ 13:37:31 #188
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116599458
Wat een lekker ventje MeNicole! O+ Zeer mooi materiaal voor Anouk ;)
pi_116599533
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:37 schreef Susie het volgende:
Wat een lekker ventje MeNicole! O+ Zeer mooi materiaal voor Anouk ;)
Haha volgens mij is Anouk 2 keer zo groot als hem toch?
  maandag 10 september 2012 @ 14:08:54 #190
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116600299
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:40 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Haha volgens mij is Anouk 2 keer zo groot als hem toch?
Nee toch :@ Ze is nu 72 cm en 9845 gram :@
pi_116600557
Zoe, balen dat het niet wil.. :*

Nicole, soms heb je grote kleine baby's, soms kleine grote baby's. Lang leve de variatie ;)
Lekker ventje!

Wanneer beginnen jullie met broodbeleg? Bij Chris waren we met 8 maand wel begonnen, denk een maand eerder zelfs. Maar wanneer is het nou "nodig". Daan eet zijn boterham ook wel met alleen boter, of kaal.
pi_116600601
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 14:08 schreef Susie het volgende:

[..]

Nee toch :@ Ze is nu 72 cm en 9845 gram :@
Matthias was ongeveer 2 weken terug 9 kilo. Lengte weet ik zo niet maar zou iets van 77 cm zijn.
pi_116601007
Cathmar, wat betreft winterbaby's, hangt er ook vanaf hoeveel je buiten bent in de moude periode en hoe je de kids vervoert. In een reiswieg kan een winterjas ook prima en dan bijvoorbeeld dekens ok je kind warm te houden aan de onderkant. Je hebt daarnaast ook maillootjes, gevoerde broeken en dikke sokken/ schoenen. Voor in de mc kun je ook een voetenzak doen.

MeNicole ik hoop dat het niets ernstigs is. Het klinkt niet goed in ieder geval. Fijn dat de ka jullie snel gaat zien.

Sam, wat vervelend, hopelijk kun je toch iets regelen met de school. Een goede opleiding is echt wel goud waard voor je beroepsleven later.

DF fijn dat het zo goed gaat.

Zoe, wat vervelend dat je je niet beter voelt, fysiek en emotioneel. En dat je moeder dat niet wil zien, daar baal je natuurlijk van. Misschien kun je gewoon een goed gesprek met je moeder aan gaan?

Bleie, wat een fijne ontwikkelingen allemaal *O*

[ Bericht 23% gewijzigd door Tinuviel op 10-09-2012 14:36:16 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 10 september 2012 @ 15:04:20 #194
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116602091
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:18 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Matthias was ongeveer 2 weken terug 9 kilo. Lengte weet ik zo niet maar zou iets van 77 cm zijn.
Oh, ik heb echt een bolle! _O- Maar goed, hij is in ieder geval langer ;)

Ik weet het eigenlijk niet meer DF. Ik denk zo rond de 9 maanden?
pi_116602507
MeNicole, wat een heerlijk ventje! O+

Wij zijn weer terug van het CB, arts was tevreden, dus wij ook. Faye heeft dr prikjes weer gehad, brullen.. ;( Ik vind het zo enorm zielig.. Maarja, deze zijn weer binnen. Nu hopen dat ze er niet al te veel last van heeft. Ze ligt nu in bed, maar het klinkt alsof ze zo wakker gaat worden.

Stats:

5005 gram en 58 cm, morgen 3 maanden :)
pi_116603105
Oeh marjolijn, ze gaat iets omhoog in de curve, wel stom van de prikjes!

Susie, ze doet goed haar best! ;)

Ik zette Daan zonet neer op zijn billen. Ging hij voorover leunen en trok zichzelf naar voren aan zijn handen. Oké, niks stabiel, dus grappig gezicht :P
  maandag 10 september 2012 @ 16:42:27 #197
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116606029
Ze had al een voorsprong hè! ;)
pi_116606184
Dat is wel waar..
Ach, Chris zat er nog boven, en zat bij zijn laatste cb bezoek(3jr10mnd) op de middellijn. Babyspekjes zeggen niet zoveel ;)
pi_116606523
Broodbeleg, geen idee meer... Peuter heeft nog weleens periodes dat ze geen broodbeleg wil. Op het kdv wilden ze vandaag bij Pietje ook smeerkaas op zijn brood doen, eerste keer dat hij daar überhaupt brood krijgt! Heb ze toch maar dringend verzocht het bij boter te houden. Eerst maar eens wennen aan brood lijkt me.

Mooie stats Marjolijntje!

Pff, ik kijk Pietje altijd groot, ik ben niet zo'n babymoeder, maar vandaag zette ik z'n bedje laag, en toen ging het me toch wel érg snel opeens. Ik vind het er ook zo veel minder knus uitzien, zo'n laag bedje.
  maandag 10 september 2012 @ 17:01:37 #200
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116606967
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is wel waar..
Ach, Chris zat er nog boven, en zat bij zijn laatste cb bezoek(3jr10mnd) op de middellijn. Babyspekjes zeggen niet zoveel ;)
Als ze dan maar niet al te erg op haar moeder lijkt ;) _O- :X
pi_116612366
Matthias O+ Succes morgen bij de KA, wel een domper zeg.

Cathmar, ik had zo'n omslagdoek met gaten voor de riempjes in de maxicosi. Vond ik ideaal. En ik had een berenpakje :@ En een winterjasje. In de wandelwagen lag hij ook nog onder een dekbedje.

En verder lange mouwen romper, shirtje met lange mouwen, broekje en sokken voor binnen.

Sam, ik sluit me aan bij Kuukske. Zeker even actie ondernemen want met je opleiding nu, leg je wel de basis voor je toekomst.

Mooie stats Marjoleintje!

Wij zijn met 7 maanden begonnen met brood met (room)boter. Dat ging zo goed dat we eigenlijk na 2 weken al beleg zijn gaan gebruiken. Zal zo nog even het bijvoedingstopic opzoeken want ik weet niet meer dat ik hem allemaal op zijn brood kan geven.
pi_116614291
Thanks voor de tips. En inderdaad, als het vriest ga ik geen enorme wandelngen met ze maken. Op zoek naar jasjes dus. Heb vanmiddag al twee kleine dekentjes voor in de kinderwagenbakken gekocht.
O, en nog mutsjes vinden.
Met een meidenkwartet
pi_116615356
Ik vond de winterjasjes van de zeeman heel fijn. Hoewel die we oortjes had geloof ik.
pi_116615654
Hij loopt!

pi_116616666
quote:
17s.gif Op maandag 10 september 2012 20:10 schreef Kyara het volgende:
Hij loopt!

[ afbeelding ]
De muur omhoog... :P

Had ik gedacht dat de banaan het begin was van een supermakkelijke periode waarin we bijvoeding introduceren. Maar daar heb ik me flink in vergist. De aardappel vandaag viel veel minder in de smaak, veel kokhalzen en zelf geprakt met bv erdoorheen was het niet zo zijn ding :(

Cathmar, vind nij de oortjes en de staart dan niet mooi?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116616843
De deur :P

Misschien dat het gepureerd wat gladder wordt ipv geprakt? Ik vind aardappel ook niet echt een fijne substantie. Misschien worteltjes of bloemkool? Is wat wateriger/dunner.
pi_116617667
Kyara, het was ook vastkokende aardappel dacht ik. Misschien werkt het met zachtkokende beter of met zoete aardappel. Nog maar even 2 dagen deze proberen en dan weer ander groente of fruit. Eigenlijk geef ik rapley, maar vandaag toch maar even geprakt, maar wou niet baten.

Ik vraag me wel af hoe je dat dan doet. Hoe langer gekookt, hoe zachter de groente en hoe makkelijker de kids het kunnen eten. Alleen voor het vasthouden werkt iets harder dan weer beter. Hoe doen de rapleyers hier dat?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116617891
Geniale foto van Midas!!!

Ik kook wortels 6-7 minuutjes, het is dat zacht maar niet mushy zo ook courgette, aubergine en bloemkool!
Eigenlijk check ik altijd met een vork, als het makkelijk in gaat maar niet uit elkaar valt dan is het klaar!
  maandag 10 september 2012 @ 20:47:46 #209
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116618010
quote:
17s.gif Op maandag 10 september 2012 20:10 schreef Kyara het volgende:
Hij loopt!

[ afbeelding ]
_O- Geweldige foto! O+

Ik doe niet aan rapley.... Ik kan niet zo tegen geklieder :@ Maar soms pakt ze wel brood zelf, dat vind ik nog ok. :D
pi_116618140
Door elke avond zo te poetsen na het eten is mijn vloer wel heerlijk schoon :D
  maandag 10 september 2012 @ 21:18:41 #211
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116619980
Ik gaf Cristel vanavond bloemkool...ze pakte het vast...keek erna, en gooide het zo op de grond! :P

Niet dat ze honger had, want ze al een potje warm eten opgegeten. (aardappel met pompoen)

Kyara! _O-
pi_116620151
Foei Cristel :P
pi_116621490
Kyara _O- Goeie foto!

Tinu, ik pureer, bij aardappel geef ik kruimige, vrij lang gekookt, en met wat water geprakt. Voor rapley is vastkokend misschien wel handiger. Hij begint trouwens wel beter te snappen dat hij dingen in zn mond moet stoppen, dus binnenkort misschien maar meer stukjes gaan geven.
pi_116622039
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 20:47 schreef Susie het volgende:

[..]

_O- Geweldige foto! O+

Ik doe niet aan rapley.... Ik kan niet zo tegen geklieder :@ Maar soms pakt ze wel brood zelf, dat vind ik nog ok. :D
Mijn baby kieperde vanavond zijn bloemkool - pompoenprakje vakkundig over zijn schoot: schaaltje gebietst toen ik even van tafel liep en ondersteboven gehouden... So much voor gepureerd knoeit minder :+

Daarna nog even couscous gerapleyd, dat ging grappig genoeg veel makkelijker dan groente of fruit.
  maandag 10 september 2012 @ 21:53:39 #215
348178 NotTheSame
pi_116622175
Bitterend, wat zal het blinken bij jou haha!
Ik swiffer en dweil hier ook elke dag, met die kwijlende stofzuiger van me is dat geen overbodige luxe. Zelfs pluisjes van onze sokken worden van de grond geraapt en uitvoerig bestudeerd door Draakje hihi.

Hier doen we nog alleen Rapley. Draakje met een lepel voeren geeft meer troep dan dat ik haar stukken geef. Ze gooit dan ook niks op de grond.

Midas de murenloper, open sollicitatie voor Spiderman?

Hier een heel zielig Draakje. Verhoging, loopneusje, hoesten en mega veel kwijlen. Ik kan haar geen moment loslateb want dan is het brullen. Maar ze ligt nu in bed, met een paracetamolletje, dentinox en een ui op d'r kamertje. Ik ben benieuwd hoe vaak het vannacht weer bal is...

[ Bericht 0% gewijzigd door NotTheSame op 10-09-2012 22:47:34 ]
pi_116622576
Arme Draakje! komen de eerste tandjes of heeft ze die al?

Mijn man heeft vanavond een hele stuk kaas in haar box gevonden :? :')
  maandag 10 september 2012 @ 22:22:53 #217
348178 NotTheSame
pi_116624082
Ik denk dat dit de voortekenen van d'r eerste tandjes zijn! We zullen het wel zien.

Dat stukje kaas hihi!
pi_116625051
Heftig menicole, hoop dat het snel goed komt!

Ik vond een winterbaby eigenlijk makkelijker cathmar, gewoon kleertjes aan,jasje,mutsje en dekentje.

Met mijn zomerbaby kon ik hrt veel moeilijker inschatten wat ze nou aan moest. Blote benen en armen vond ik toch wat eng bij zo'n kleintje, maar een pakje was weer zo warm. En al die mutsen die ik had zijn ongedragen.
Maar skipakken zijn echt overbodig hoor, echt weggegooid geld.

Nena is precies Mex als baby, zelfde manier van poepen, zelfde dingetjes vind ze prettig. Huilt wel ietsjes meer als hem, maar nog steeds gewoon weinig.
En helaas ook dezelfxe baby-acne, kaal aan de bovenkant en ik zie de eerste bergschilfers al verschijnen. Zo charmant:D
pi_116632688
Grappig is dat he Troeta!
Dat merk k hier bij elise ook. Zij heeft uiterlijke dingetjes ook t zelfde als dr broer.
Idd kaalheid bovenop :') t zelfde gekke plukje haar, dr huiltje klinkt t zelfde.
Slapen doet ze wel minder dan hem (volgens mij, maar misschien is dat mn eigen herinnering die niet klopt :D)

Ben ook heel trots op dr. Gisteren was de begrafenis van dr overgrootoma. Aangezien ze flesjes nog niet geweldig pakt (net dr broer :')) moest zij mee.
Net voor de kerkdienst even gevoed. Tijdens de kerkdienst is ze in slaap gevallen en 3uur later maakte ik dr wakker (na de dienst in t crematorium :D). Heerlijk geslapen in de wagen, zonder problemen over te leggen in de maxi cosi en verder slapen in de volgauto.
Echt ze deed t zo goed. Ook complimentjes van iedereen (en dat ze zo mooi is en een popje en en en. Wist k uiteraard wel, maar toch leuk om te horen van semi vreemden).
Maar we hadden niet durven hopen dat ze t zo goed zou doen!
pi_116633436
Beterschap voor draakje NTS!

Bitterend :D kaas in de box? Haha

:D troeta
Hier ook wat schilfertjes op t hoofdje

Fijn sonnetje dat het zo goed ging, terecht trots :)
nog gecondoleerd :*

& ik zag een leuke foto van midas haha, knap!

S rolt weer *O* ze pruttelt met dr spuug of met melk (blazen en dan tong iets naar buiten) en soms kletst ze tussendoor ook nog :+ zo lag ze vanmorgen ook in bed te kletsen.
En ze wil overal op 'kauwen'..
pi_116633565
Wickie gefeliciteerd met Wiesje meisje *O* *O*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116633973
NTS: Sterkte met Draakje! Hoop dat ze zich snel weer beter voelt!

Bitterend :D R heeft dat gewoon bewaard voor later ;)

Sonnetje, wat een lieve baby O+ daar mag je echt wel trots op zijn :)

Faye is vandaag alweer 3 maanden :o de tijd vliegt echt.. Gisteren dr prikjes gehad, ze was er weer behoorlijk beroerd van. Heel veel slapen en als ze wakker was, dan was het huilen, maar een ander huiltje dan normaal. Echt heel zielig. Ik heb haar een pcm gegeven voor het slapen. Rond half 8 was ze 'wakker' voor een voeding en nu slaapt ze nog steeds, mijn kleine.. Ik vind die prikjes zo enorm gemeen, maar ik vergeef het mezelf echt niet als ze wel flink ziek wordt en er iets aan over houdt..
Ben benieuwd of ze alweer een beetje bijgekomen is straks, anders nog maar een pcm hoor.
Er komt vandaag iemand foto's maken van Faye, ben zo benieuwd naar het resultaat!
pi_116636719
Tijd gaat hard hè Marjolijn. :)

Ik snuffel net op zolder wat rond en zag dat we een tuitbeker hebben liggen. Daar staat vanaf 6 maanden op. Hoe ehh.. wat ehh.. ja. Hoe zit dat? Kunnen we daar straks wat water uit geven tussendoor? Hoeveel? Gekookt en afgekoeld? :@ Enzoenzoenzo?
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:05:20 #225
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116636942
ff goed schoonmaken kuukske, en dan gewoon water uit de kraan, niet te veel, want anders is de beker te zwaar ;) en niet ijskoud natuurlijk.. (tenminste...zo doe ik t ;) )
pi_116636975
Kraan water hier ook!

Lekker bewegelijk is ze Zoe! <3

Fijn Sonnetje!!

Wies is 1 jaar *O* (als ik DML mag geloven :D )

Lekker geslapen Marjo!!
pi_116637382
Ah! Ik begin maar eens met het ding in de vaatwasser te gooien een dezer dagen. Over 2 weken is ie gewoon al zes maanden oud. Gekkenhuis.
pi_116637397
Beterschap voor draakje!

Bitterend jouw meissie is een hamster, wintervoorraadje aan het aanleggen.

Sonnetje, gecondoleerd. Wel fijn dat jouw meisje het zo goed deed. Zo kon jij zelf ook beter afscheid nemen.
Ik merk dat hier ook met gelijkenissen en verschillen. Ze zijn allebei makkelijke drinkers uit borst en fles. L. is nog makkelijker met de borst tot nu toe dan zijn grote broer. Allebei goede slapers waarbij J. Met 2 maanden al doorsliep, geen nachtvoedingen meer kreeg en L. nog weleens s'nachts drinkt.

Spring interessant dat stukje over slapen.

Gefeliciteerd Wies en mama en papa *G*

Zoe, waarschijnlijk heeft ze toch een sprongetje gehad. Dan doen kinderen weleens dingen niet, die ze al kunnen dacht ik. Na de sprong pakken zij dan vaardigheden weer op en laten nieuwe zien.

Marjo, fijn van het goede slapen. Huilen is altijd zielig. Hier gebeurde dat ook meer en ook rare huiltjes na de prikjes. Geniet nog maar van de laatste tijd met je meisje thuis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116637611
Gaat snel kuukske!

Gefeliciteerd wies! *O*

Tinu
Dat wist ik niet!
Ze heeft net gewoon op mijn borst geslapen O+ net als in het begin. Zoo lief! (normaal wil ze niet bij me liggen als ik zit, want omhoog met 't koppie is veel leuker natuurlijk..alles bekijken enz)
pi_116637857
Tinu :D een hamster ja!! ze heeft al de hamsterwangen :D

Ze is nu een sinaasappel aan het ontleden...het plakt!! :X
pi_116642556
Haha wat leuk bitterend!
Foto's *O* :9

S slaapt! *O* ben zo blij, na een hele tijd overdag niet slapen, slaapt ze nu weer lekker en ik kan dr weer gewoon in haar bedje neerleggen.
En ze neemt weer de fles! Gisteravond geoefend, ging nog niet helemaal goed, en net 120ml en daarna de borst & toen in slaap.
pi_116642624
Ahh Zoe welkom in de wereld van sprongetjes :9 je denkt een mooie ritme te hebben (ongeveer) komen ze in een ontwikkeling sprong en gooien ze alles om :D

Ik maak vanavond curry! met kokos! zal fotos maken :D
pi_116642713
Ka kon niks raars vinden aan het been. Hij reageert wel op pijn prikkels dus dat is een goed teken. We moeten nu afwachten tot ie zelf aangeeft het been weer te willen gebruiken. Tot die tijd niet aankomen.
pi_116642775
Zoe, fijn dat het nu weer gaat als vanouds. Daarom was ik wel blij met het oei ik groei boekje. Daar staat dit allemaalin. Je hoeft er niet in te geloven als in de bijbel, maar is wel een mooie richtlijn :P

Bitterend en de sinaasappel foto's dan? Eet jouw meissie al mee met de pot?

Kuukske, zo 6 maanden al. Wat gaat de tijd snel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116642879
oh van de sinaasappel heb ik geen fotos gemaakt maar ze krijgt het weer donderdag dus dan doe ik dat

ja ze eet met de pot, eigenlijk heb ik nooit voor haar apart gekookt heel soms als we pizza aten heb ik groenten voor haar gekookt of geroosterd, en omdat ik nooit zout in onze eten doe en ze reageerde op geen enkel groente of fruit hebben we haar gewoon lekker met de pot mee laten eten :Y)

MeNicole krijgt hij geen fysiotherapie? ik heb vroeger (ok ik was ouder - 7 jaar) mijn elboog gebroken, toen gips af was heb ik wel fysiotherapie gekregen om weer te leren het weer te gebruiken
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:36:25 #236
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116643003
Oh, vergeten...ff een jompel voor Marjolein's dametje *O*

MeNicole, iig fijn dat ie wel reageert op de prikkels, maar vervelend dat ie zn been nog niet wilt gebruiken..Aan de andere kant...Het is natuurlijk ook best 'raar' om ineens je been weer te bewegen als je dat een paar weken niet kon doen natuurlijk.... Denk ik..

Zoë, heb je voor deze week nog een afspraak bij de osteopaat voor jezelf?
En fijn dat S weer goed slaapt!

Ik ga vanavond met Cristel naar de osteopaat, voor een controleafspraak, in krefeld, uurtje rijden dus (ongeveer)
pi_116643311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:24 schreef bitterend het volgende:
Ahh Zoe welkom in de wereld van sprongetjes :9 je denkt een mooie ritme te hebben (ongeveer) komen ze in een ontwikkeling sprong en gooien ze alles om :D

Ik maak vanavond curry! met kokos! zal fotos maken :D
:D haha jeetje ja wat een verschil tijdens zo'n sprong!

Leuk!

Tinu
Ja dat boek moet ik toch maar aanschaffen denk ik :@

PE
Ja vorige dinsdag geweest en volgende week dingsdag weer. Ze wilde graag 2weken tussen de afspraken.
Een uur rijden pff. Waar heeft cristel last van?
pi_116643761
Nee geen fysio nog. Hij moet eerst zelf aangeven wanneer het goed genoeg voelt om been weer te gebruiken.
pi_116643767
Ik dacht dat ook, van dat boek. Een keer aanschaffen. Nou, ammenooitnie. Ding kost iets van 30 euro ofzo. Dus heb ik het appje maar geïnstalleerd op m'n telefoon. Stuk goedkoper.
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:05:13 #240
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116643922
Ik heb dat boek ook ergens op zolder liggen......ergens...

Zoë, het is een controleafspraak. Zo kan hij nog even controleren ofdat alles goed is met haar nekje, en er niks meer vast zit. Dit omdat ze volgende week haar helmpje krijgt.

Vervelend dat er 2 weken tussen de afspraken zit joh! Wat vind je daar zelf van? Of werkt dat met volwassenen anders dan met kinderen? :@
pi_116644847
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:00 schreef Kuukske het volgende:
Ik dacht dat ook, van dat boek. Een keer aanschaffen. Nou, ammenooitnie. Ding kost iets van 30 euro ofzo. Dus heb ik het appje maar geïnstalleerd op m'n telefoon. Stuk goedkoper.
Dat kan ook nog :+ op m'n iPad lukt het niet, dan maar even instaleren op de telefoon van (8>

PE
Dat is wel verstandig idd.
Geen idee of dat anders werkt! Ze heeft me aardig pijn gedaan de vorige keer dus ik vind het niet erg dat er tijd tussen zit. Het lichaam moet ook de tijd krijgen om te herstellen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:19:47 #242
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116654290
Wies van harte met je 1ste verjaardag! *O*
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:31:31 #243
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116654963
Zo. weer ff 120 km gereden.. Wat een klotestad is Krefeld zeg...Naja, ik heb t overleefd ;)

Er zat nog wel wat bij Cristel dr nekje, maar niet zo veel meer, dus nu heeft ie weer 'iets' gedaan waardoor het beter moet zijn. Ik heb niet gekeken...
Over 3 of 4 maanden nog een keer daarheen!

't gespuis ligt nu alle 3 op bed, nr 4 zit hier op de bank :+ En ik ga nu ff eten ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:30 schreef Zoë23 het volgende:

Geen idee of dat anders werkt! Ze heeft me aardig pijn gedaan de vorige keer dus ik vind het niet erg dat er tijd tussen zit. Het lichaam moet ook de tijd krijgen om te herstellen.
Merk je al wel verandering ? Of ook niet?
pi_116656089
Ik hoop dat het snel beter is PE!

Ik heb net de foto's gehad die vandaag van Faye gemaakt zijn, mag ik hier even pronken met mijn meisje? O+

dinsdag 11 september 2012 @ 20:02:26 #245
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116656604
Wow, leuke foto's ! En heel stom misschien..Maar die foto met dr voetjes vind ik ook echt leuk (of ben ik gewoon raar :P )

Ik google natuurlijk gelijk ff naar de site van de fotograaf...maar de site werkt niet goed helaas :{
Die persoon komt uit Tiel als ik t goed las?
pi_116656774
Die voetjes vind ik ook echt heel leuk hoor! En ze komt uit Tiel ja :)
pi_116657047
Had het je al gezegd Marjolijntje, maar nogmaals het zijn echt superleuke foto's. Ik vind die slaapfoto's zo O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116657080
Babyvoetjes O+
Mijn meisje heeft heerlijk zweet voetjes nomonom :Y)
pi_116657306
Mooi marjoleintje O+
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:17:18 #250
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116657427
Ahwwww, wat lief Marjolijntje! O+
pi_116660448
Hoop dat t snel beter gaat PE!
Ja vanmiddag merke ik echt dat het iets minder pijnlijk was :) fijn zo'n moment :).

Lief marjolijntje! O+
pi_116661540
Wies gefeliciteerd!

Marjolijntje, wat een lieve foto's!

Zoë, wat fijn dat je vooruitgang voelt. Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat.

Pietje heeft zich vandaag echt een paarbkeer opgetrokken tot hij stond :o ? Een keer ook aan de blokkenkar, dus toen maakte hij wel een smak, t arme kereltje...
pi_116662852
Wat een mooie foto's O+

Vandaag hoorde ik op het nieuws dat het advies om te starten met vast voedsel is aangepast van 6 naar 4 maanden.
pi_116663072
Nirak, ja dat klopt, het cb heeft zijn adviezen ook aangepast. Daarom geven Zoë en ik nu al bijvoeding.

Zoë fijn dat het beter was vandaag.

PE hopelijk voelt je baby zich snel beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116663261
Ja hoi!
Bedankt voor alle felicitaties O+

We komen afscheid nemen. Mijn meissie is officieel dreumes *O*
Ook wel mini snik momentje, nooit meer een baby :{

En natuurlijk de fotospam!!

Paar daagjes oud

paar maandjes oud

met haar verjaardagstaart

echte dreumes O+
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_116663329
http://nos.nl/artikel/417362-vaste-voeding-bij-jongere-babys.html

Het artikel wat erbij hoort. Ik denk dat één van de adviezen wordt om wat langer te wachten als je borstvoeding geeft (ivm stabiele productie).
Bij ons CB begonnen ze 6 maanden geleden ook al over bijvoeding, D was toen net vier maanden. Dus ze handelen er al langer naar, terwijl het "officieel" nog niet geregeld is.
pi_116663440
Wickie :W

Van harte met je mooie meisje! Het is al een echte dreumes inderdaad!
pi_116663550
Bij onze cb zeiden ze nog steeds 6 maanden..hier met 6 maanden begonnen en het gaat prima

Wiesje <3 wat een lieffie is het!
pi_116663846
Vanwege KMA zijn wij met 5 maanden begonnen, op richtlijn van het ziekenhuis. Anders waren wij gewoon met 6 maanden begonnen.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_116663892
Wauw wicky wat een mooie meid! Mooi om te zien hoe ze van mini gegroeid is naar een dreumes!

Bleie
Wat knap! Wel zielig van het vallen :(

Bedankt voor het artikel Nirak

S krijgt elke dag een paar hapjes fruit om te proeven en ervaren, echt veel 'eten' doet ze niet, als ze dat wel gaat doen kan ik altijd even extra kolven (voor de productie)
pi_116664105
Wat ik heb gemerkt (bij Rapley) is dat ze voor 6 maanden toch niet klaar voor was, ze keek inderdaad maar het was vooral nieuwsgierigheid en niet echt honger, bij 5 maanden heeft ze een keertje een komkommer gehad was leuk alleen om mee te spelen. Echt eten doet ze pas vanaf 9 maanden! er gaat ineens veel naar binnen en ze kauwt ook heel goed!
pi_116664475
Wij gaan sowieso wachten tot 6 maanden met bijvoeding, veranderd advies of niet. :) Ze heeft het eerder ook niet nodig en met alle allergieën en astma hier vind ik het wel prima. CB adviseert maar wat ze willen, ik trek mn eigen plan :6
pi_116664695
Maareh heeft de WHO ook zijn advies aangepast? of is het alleen iets in Nederland?
pi_116664914
Ik zie wel wanneer we beginnen, 4 maanden vind ik niet nodig en tot precies 6 maanden ook niet. Tenzij ze t zelf allemaal wel best vindt. Bij Floris zijn we rond de 5,5 maand begonnen.
Voorlopig is t nog niet aan de orde :D

Wickie, gefeliciteerd met wiesje!
pi_116665687
Gecondoleerd sonnetje! En wat fijn dat ze zo braaf was. Je zit toch niet op je gemak als ze tijdens de dienst gaan huilen ofzo. En een mooie meid is het zeker!

Gefeliciteerd wickie!

Prachtige foto's marjolijn!

Nena heeft haar eerste stempeltje van het cb, gewicht precies op de middenlijn en ze ging heel lief lachen naar de arts.
pi_116665846
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:55 schreef bitterend het volgende:
Wat ik heb gemerkt (bij Rapley) is dat ze voor 6 maanden toch niet klaar voor was, ze keek inderdaad maar het was vooral nieuwsgierigheid en niet echt honger, bij 5 maanden heeft ze een keertje een komkommer gehad was leuk alleen om mee te spelen. Echt eten doet ze pas vanaf 9 maanden! er gaat ineens veel naar binnen en ze kauwt ook heel goed!
Wel leuk om ze kennis te laten maken met andere smaken enz, ook al is het alleen proeven en nog niet eten.
Haar gezicht als ze iets proeft, en als ze mij iets ziet eten. Zo nieuwschierig! :s)

Rapley lijkt me leuk maar wel eng haha
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:16:44 #267
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116665868
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:01 schreef bitterend het volgende:
Maareh heeft de WHO ook zijn advies aangepast? of is het alleen iets in Nederland?
Hier in dld heb ik nog helemaal niks gehoord van de kinderarts...Misschien dat ze het 2 oktober wel vraagt, dan is ze 7 maanden.... Vaag gedoe hier :P

Vind het wel raar dat ze dat advies ineens veranderd hebben in NL...

Zoë, Cristel heeft geen pijn hoor ;) 't is meer om de blokkades in haar nek weg te krijgen, bewegen doet ze gewoon goed, maar volgens de osteopaat kan het nóg beter, vandaar ;)
pi_116666023
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:16 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Wel leuk om ze kennis te laten maken met andere smaken enz, ook al is het alleen proeven en nog niet eten.
Haar gezicht als ze iets proeft, en als ze mij iets ziet eten. Zo nieuwschierig! :s)

Rapley lijkt me leuk maar wel eng haha
Je tiet smaakt elke dag wel anders he :6 :D :*
pi_116666050
PE
Oh gelukkig! :)
pi_116666194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:18 schreef bitterend het volgende:

[..]

Je tiet smaakt elke dag wel anders he :6 :D :*
Haha tiet is favo :9
pi_116667006
De tiet misschien niet tenzij je je te lang niet gewassen hebt :6, maar de melk/bv smaakt idd iedere dag anders.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116667080
_O-
  woensdag 12 september 2012 @ 07:00:33 #273
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116675122
Wickie, wat ziet ze er al echt als een dreumes uit! Zo stoer op d'r wheely (das toch een wheely?) O+
Oh man, wat gaat het snel, nog 1,5 maand (minder nog ;() dan hier ook officieel een dreumes....
pi_116675186
PE ons cb zei dat je al mocht beginnen, maar dat het niet hoefde. En dat mijn kleintje alle voedingsstoffen uit bv kan krijgen. Volgens mijn wvk was het nieuwe advies ook gebaseerd op de motorische ontwikkeling tussen 4 en 6 maanden. Ik moet zelf zeggen ik vind het apart, dat hij speelgoed vaak al heel goed kan vastpakken en in de mond stoppen maar dat daT met voedsel niet zo goed gaat. Eergisteren pakte hij wel de lepel vast net bij het lepelgedeelte waar het overgaat in het heft en hij stoptehem zelf in de mond.

Wickie, wat een mooie fotospam.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116676165
Wickie, dat is een echte dreumes! Nog gefeliciteerd!

Ons cb gaf ook 4 maand aan om te beginnen, maar gewoon rustig aan, goed naar je kind kijken.
Daan wilde best rapleyen vanaf een maand of 5, alleen opeten zat niet in zijn systeem, pas tegen de 7maand.
En nu pakt hij het brood heel zorgvuldig vast met wijsvinger en duim. En als er een stukje uit zijn mond steekt, duwt hij dat met 1 vingertje terug. zo schattig. O+

Hier ons eerste echte verkoudheidje te pakken. Wat kun je ook alweer doen bij hoestbuien? Niet zoveel toch?
pi_116676184
Wies, gefeliciteerd! Mooie fotos!

Hier begonnen ze ook al met 4 maanden maar Midas was er toen echt nog niet aan toe. Hij was bijna 6 maanden toen we begonnen en toen ging het ook meteen hap slik weg.
pi_116676732
Ik voel linksonder nu echt een bobbel. Volgens mij komt er nu echt een tandje aan *O*

oh, en hij was gister 8 maanden :@
  woensdag 12 september 2012 @ 10:09:58 #278
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116677786
Ik zag heel veel lieve foto's van knappe baby'tjes (en een dreumes, gefeliciteerd wickie en Wies!) O+.

Las iets over bijvoeding, dat is nog een enorme ver van mijn bed show. Tegen die tijd eens kijken waar we ons goed bij voelen :).

Ik sla een heleboel over :@ maar ik ga vanaf nu proberen t beter bij te houden.

Pff, eindelijk tijd om niet alleen bij te lezen maar ook weer eens wat te typen! Tijd voor een update.

Het gaat hier goed! E. gaat als een speer. Ze was gister precies 6 weken oud en wordt al zo wijs...wat gaat dat snel! Gister ook even haar laten wegen en meten bij het CB, 5155 gram schoon aan de haak en 57 cm lang.

Sinds vorig week lacht ze terwijl ze je aankijkt, zo lief O+. Ook haar mobile is favoriet, en dan vooral het olifantje :'). Daar lacht ze breeduit naar en volgt ze ook lang met haar ogen. Als 'ie uit beeld is stopt ze even met lachen en trekt een pruillip. Zo schattig! As we speak ligt ze voor het eerst te slapen in haar ledikant. Ben benieuwd voor hoe lang! Wat is ze dan nog maar mini zeg, in zo'n 'groot' bed.
pi_116678798
Menicole, GElukkig iniedergeval geen rare dingen gevonde.
Marjolijntje: wat een mooie foto's O+
Wickie: Gefeliciteerd met je meisje!
Troeta: fijn dat alles goed was op het cb.
Tate soesa: Fijn dat je meisje het zo goed doet!

Hier hebben we lisa vlak voor de 4 maanden wat appel gegeven. (gepureerd vanuit de magnetron) mevrouw stodn twee uur later helemaal onder de bulte vlekke en veel huile weer diaree en niet haar zelf. Gestopt met geven en 1.5 dag later was het weer prima. wil het nu komende week nog eens proberen met de zelfde appel want ze vond het heerlijk en ze deed ok zo goed haar mondje open als de lepel kwam. Maar zielig als ze er last van heeft!

Gisteren op het cb geweest. ze is nu 64 cm en 6950 gram. haar hoofdje is nu wat gegroeid en lijkt zijn lijnntje weer op te pakken schedelnaadjes zijn nagekeken en daar is niks mis mee. Gelukkig! gee gezeik eghad over dat ze te dik is want ze volgt helemaal haar eigen lijn:) Ze kan al zitten aan de vinger houd ze dr eige goed rechtop en ze v alt steeds minder snel om als je haar loslaat ze vind het ook zo leuk gaat helemaal schatlachen.

KDV vind dat ze meer voeding moet krijgen... krijgt nu 4 x 180.

SPOILER

Mam je denkt toch zeker niet dat ik nog terug naar bed ga??? Ze was echt klaarwakker dus terug leggen was geen optie nu maar opgeruimd met haar in de doek O+
pi_116678959
Ben wel benieuwd of de WHO het advies ook gaat veranderen dan. Dit nieuwe Nl advies komt niet helemaal uit de lucht vallen zo te lezen, is gebaseerd op dat hele grote onderzoek dat ze in Rotterdam doen. Het advies gaat trouwens al jaren heen en weer. Bij mijn nichtje van 7 was het beginnen bij 6 mnd, bij haar broertjes van 5 moesten ze met 4 mnd beginnen, en ik bij de oudste (nu 3) weer bij 6 mnd.

Voor ons maakt het niet meer uit allemaal. Ik heb gewacht tot (ongeveer) 6 maanden bij beide kinderen, en meer komen er niet.

Mooi fotospam van Wies!

Lisa en Nena goedgekeurd op het cb, fijn!

Tante Soesa: fijn dat het zo goed gaat allemaal. Ik heb nooit een wiegje gehad, maar kan me voorstellen dat je kindje dan opeens heel klein lijkt in het ledikantje.

Sam: Vervelend van die bulten. Maar weer even wachten met appel geven.Succes met alle beslissingen.

Pietje heeft de laatste week trouwens heel erg last van luieruitslag. Ik voel in zijn mond niets, zou het de bijvoeding kunnen zijn? En wat zou dan de boosdoener zijn? Brood?
pi_116679517
Df, grappig die verschillen, hier wilde meneer de banaan best opeten, maar de aardappel niet en vasthouden was nog geen succes. Hoewel hem dat met speeltje en de lepel wel lukte.

Kyara *G* voor het tandje en de 8 maanden. Daar hoef je toch niet verdrietig over te zijn?

Sam, ik zou de appel dan nu maar even niet geven. Ik ken mensen die er allergisch tegen zijn en de meesten kunnen het gekookt of gebakken wel hebben, dus dan heeft je meisje best een heftige reactie erop. Er is ook nog zo veel ander fruit, dat minder allergeen is.

MeNicole, fijn dat de ka niets kon vinden. Komt dit vaker voor bij kinderen, die een gips hebben gehad?

Bleie, heb je de laatste tijd iets nieuws gegeven in de bijvoeding die de uitslag kan verklaren? Anders misschien bij de ha zalfje halen en goed droog huiden. Sudocreme smeren beschermt de huid ook wat.

[ Bericht 44% gewijzigd door Tinuviel op 12-09-2012 11:45:04 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116680638
nee, ik schaam me alleen een beetje dat ik zijn vermaanddag was vergeten. Vandaar de :@
pi_116681047
Wat een schatje Sam!
vervelend van al het gedoe.. :(

kyara
zwangerschapsdementie :9
maar alsnog een *O* !!

S is 4maanden!
*O*
SPOILER
pi_116681232
Mooi meisje Sam

en Zoë, wat een knapperd! Mooie heldere blik O+
pi_116684491
Tinu: nou ja, de hele bijvoeding is nog redelijk nieuw natuurlijk, dus hij krijgt regelmatig wat nieuws. Hou wel het schema van Kleintjes aan, en geef steeds een paar dagen achter elkaar hetzelfde. Sudocreme smeren we inderdaad, en ik laat hem 's ochtends en 's avonds ook altijd wel even in zijn blootje rondkruipen.

Zoë: wat een mooi meisje heb je toch!
pi_116686491
Zoe en Sam, wat een mooie meiden!

Kyara, jij hebt tenminste nog een goed excuus. Ik vergeet het ook weleens bij mijn baby en ben niet meer zwanger :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116686536
Ja, dat excuus wordt ook te pas en te onpas gebruikt.... Heb net weer een fotoserie gemaakt en er zit echt 1 óntzettend lelijke foto bij. Zo eerst even het moeders mooiste topic opzoeken....
  woensdag 12 september 2012 @ 14:20:23 #288
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116686866
Mooie meisjes inderdaad O+
En wat een mooi kleed Zoë!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116687152
quote:
17s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:12 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat excuus wordt ook te pas en te onpas gebruikt.... Heb net weer een fotoserie gemaakt en er zit echt 1 óntzettend lelijke foto bij. Zo eerst even het moeders mooiste topic opzoeken....
Ja en dat terwijl de vergeetachtigheid niet per se na de bevalling stopt :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116687917
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:26 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Ja en dat terwijl de vergeetachtigheid niet per se na de bevalling stopt :(
nou, dan heb je nog steeds een excuus!
pi_116690122
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:20 schreef __Isis__ het volgende:
Mooie meisjes inderdaad O+
En wat een mooi kleed Zoë!
Lief van jullie! :)

Bedankt Isis, S vind 'n echt super, zitten allemaal leuke beesjes bij, en er hangt iets boven dat muziek maakt als ze een hangend beestje een mep verkoopt :9
( http://www.baby-dump.nl/i(...)roep_id=52&merk=2556 )
pi_116691657
Midas kapsel begint steeds meer op dat van Terk (uit Tarzan) te lijken.

Zoiets:

SPOILER
(maar dan iets minder extreem, en minder blauw :P)
pi_116691944
Kyara
:D
Heb even gegoogled (kan foto in spoiler niet zien)
En welke foto vind je leuk voor moeders mooiste? Die op je FB zijn in ieder geval allemaal O+
pi_116691973
Foto staat al in moeder's mooiste. En die staat niet op fb ;)
pi_116692013
* Zoë23 gaat kijken
pi_116696251
Een vraagje,
S tilt al de hele dag haar hoofd+bovenlichaam op als ze ligt. Ze heeft er rode wangen van. Als ze m'n hand vastpakt zegmaar trekt ze zichzelf zo in zithouding.
(was niet mijn bedoeling had het niet verwacht)

Moet ik dr laten oefenen?
pi_116696929
Ik dacht dat baby's in de zitpositie gingen vanuit de buikligging? :@.
pi_116698746
Lisa doet dit ook Zoë en hoef haarverder ook niet te helpen ze houd haar vast aan mijn vingers e trekt zich op tot ze zit en dan pas hoef ik haar te ondersteunen. Ze vind dat ook altijd zo leuk! gewoon lekker oefenen hoor doe ik hier ook en gaat steeds beter.

Kuukske dat klinkt ook wel logisch maar dat kunnen ze nog niet denk dat ze daarom proberen zo overeind te komen. Lisa trekt zich ook heel ver op aan de ringen die in de wandelbak hangen.
pi_116699829
Dat wist ik niet kuukske
Ik vroeg me af waarom S dit ineens doet haha maar leuk om te horen Sam dat Lisa hetzelfde doet :)
pi_116700186
Mijn baby deed het ook Zoe, die wou ook heel graag zich optrekken aan mijn handen, maar nu hij echt zelf kan gaan zitten doet hij dat vanuit buiklig en kruiphouding. Zo'n sit-up is best heel zwaar, en volgens mij is het vooral nieuwsgierigheid en alles willen zien.
pi_116700278
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')