Ok, verhoogd risico dus. Ligt er ook wel aan hoe jong ze nog zijn neem ik aan? Anouk slaapt al een poos op d'r buik, volgens mij moest ik met 6 maanden op het kdv iets ondertekenen dat ze haar op haar buik mochten laten slapen. Omdraaien = wakker en niet meer slapen, dus heb ik het ondertekent. Thuis sliep ze ook al op haar buik (hoe niet trouwens, op haar zij tegen de spijlen, been door de spijlen, in een kommetje in een een hoek gevouwenquote:Op woensdag 5 september 2012 14:16 schreef mefke79 het volgende:
buikslapen = verhoogd risico op wiegendood. Het helmpje zien ze als een extra risicofactor en dus wordt het afgeraden. Maar Tienus kon na een tijdje prima draaien en sliep dus ook met helm wel op zijn buik soms.
Er is speciale kleding met "hobbels" op de buik die het buikslapijn een stuk onaangenamer maken.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:17 schreef mefke79 het volgende:
Ik geloof officieel zelfs tot 1 jaar of langer. Maar mijn jongens hielden zich er ook niet aan, dat zijn buikslapers.
Ze oefent voor deze winter, om achter een stoel aan te schaatsenquote:Op woensdag 5 september 2012 17:41 schreef Susie het volgende:
Ohw, wat een pretletter!
Ik las laatst al meer dingen die Draakje doet, die Anouk ook doet! Maffe kinders![]()
Hier loopt er een achter de stoel, maar het is geen loopstoelIk zie in ene de stoel bewegen, zo'n 2 meter verder!
Hmm, de seo dame vertelde mij juist dat jongetjes veel meer aan hun moeder hangen dan meisjes.quote:Op woensdag 5 september 2012 20:43 schreef Tinuviel het volgende:
J1981 dat heb je dan met jongens he. Volgens mij knuffelen meisjes nog langer en liever met hun mama's dan jongens.
Een beetje?quote:Op woensdag 5 september 2012 21:57 schreef J1981 het volgende:
Wat een mooie foto Sam!
We zien wel hoe lang onze mini knuffelen met mama leuk blijft vinden. Ik hoop nog heeeeeel lang. Zou mij niet slecht uitkomen als jongens een beetje aan mama blijven hangen
Haha, dat aan de haren trekken herken ik Kyara!
Hoop dat je idd uit kan slapen Susie en dat je niet op de automatische piloot toch om 6 uur wakker bent...
Precies, mensen kunnen ook bij jou komen of je komt op andere tijden.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:35 schreef Tinuviel het volgende:
NTS slaapt draakje dan ook alleen thuis in bed? Als die ook in de kinderwagen of mc slaapt kun je toch ook prima ergens op bezoek gaan. Ik vind het dan ook niet gek, dat je met bezoektijden wel rekening houdt met je kind.
Waarom ga je uberhaupt in discussie, jij bent de moederquote:Op donderdag 6 september 2012 12:43 schreef NotTheSame het volgende:
Even zonder bij te lezen; een vraagje. Ik heb momenteel een felle discussie met mijn moeder over het slaapgedrag van Draak (bijna 9mnd).
20.00uur tot 8.00uur met de nodige onderbrekingen.
10.30uur-12.00uur
15.00uur - 16.30uur
Met name de slaapjes overdag zouden volgens haar anders moeten, namelijk van 13.00uur tot 15.00uur ofzo. Maar dat zou dan betekenen dat ze (nu al) op 1 middagslaapje zou moeten teren en dat ik van 10.30uur tot 13.00uur en van 17.00uur tot 20.00uur een zwaar chaggo kind heb.
Ik geef toe, Draakjes tijden zijn allerminst handig om bijv. ergens op bezoek te gaan etc., maar ik kan er goed mee leven eigenlijk...
Dus mijn vraag: Hoe is/was het slaapgedrag jullie kindjes rond die leeftijd?
Mijn moeder zei eerst ook: ik leg ze gewoon in hun ledikant en dan slapen ze wel. Of als S wat miept: ze moet maar even op bedquote:Op donderdag 6 september 2012 13:44 schreef bitterend het volgende:
Hhaha ja mijn schoonmoeder belt me soms op en zegt "weet je, een kind kan heel goed elke dag om dezelfde tijd naar bed gaan" "je moet ermee beginnen"
Dat werkt misschien voor sommige mensen maar ik wil haar wel zien een kind in bed doen terwijl hij/zij duidelijk nog niet aan slaap toe is
Ik was ook zo'n perfecte baby volgens mijn moeder...ik geloof het niet helemaal eigenlijkquote:Op donderdag 6 september 2012 13:55 schreef Tinuviel het volgende:
Jaja moeders: de moeder van mijn man vertelt altijd zulke heerlijke verhalen van hoe die als kind was. Volgens haar heeft die al als baby tot minimaal 7 uur s'ochtends geslapen en zo niet bleef hij lief spelen in zijn bed en kwam niet zijn ouders wakker maken. Ik vraag me af hoeveel van dat soort baby's of kinderen er zijn? Mijn kinderen tot nu toe zijn daar in ieder geval niet voor gemaakt.
Dan kijk ik daar naar uitquote:Op donderdag 6 september 2012 17:03 schreef bitterend het volgende:
Tante: hier is me pas gelukt toen ze 7-8 weken was! daarvoor was het ook huilen als ik haar weg legde...
en dan kwam een periode dan ik haar weg legde en ze moest huilen maar aan haar huil kon je horen dat ze bijna weer in slaap viel (zo rond de 3 maanden was dat)
Wat lief dat je daar nog aan denkt! Toevallig gister bij de gyn geweest. Ik moet idd aan de pil maar heb nu de Cerazette voorgeschreven gekregen ivm borstvoeding. Hij was niet zeker dat deze pil zwaar genoeg gaat zijn, dat is afwachten. Ik wilde 't iig wel proberen maar ik weet zelf niet hoe lang ik nog bv wil blijven geven. Het loopt nu goed hoor maar het is niet helemaal mijn ding geloof ik.quote:Op donderdag 6 september 2012 17:16 schreef Troeta het volgende:
Mag je nu bv blijven geven Soesa?
Nena slaapt erg goed, een voeding voor het slapen gaan rond 11 uur en dan om half 6 de ochtendvoeding. Jammer dat Mex zo slecht slaapt![]()
En baby-acné is stom
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind ze lekker, en ze heeft daar geen last van iig.
Bedoelde trouwens die pakken 'liga' vanaf 4 maanden, gele verpakking.
Maar die rijstwafels, dat is dus speciaal voor baby's, zonder zout enzo?
Idem hier.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:10 schreef Tinuviel het volgende:
Bij het cb hadden ze aangegeven dat je vanaf 4 maanden mag beginnen maar dat baby's dan echt nog genoeg hebben aan bv. Dus wij gaan gewoon langzaam beginnen zonder dwang en dan hebben we alle tijd. Hoewel baby's na 6 maanden ook echt nog voldoende gevoed worden met puur bv. Hij leek mij er wel aan toe, dus ik laat hem lekker een beetje aanmodderen daarmee. En de allergiegevoeligere fruit en moeilijk verteerbardere groente, daar wacht ik gewoon nog mee.
Kyara alleen de kindjes van Rixtje, Zoë, Xanteh, Sam en mij zijn jonger dan jullie kindjes.quote:Op vrijdag 7 september 2012 16:07 schreef Kyara het volgende:
ik vergeet ook steeds hoe oud jullie kindjes zijn. Cristel is ook alweer 6 maanden. Denk steeds dat ze veel jonger is.
Mooie stats Rixtje!
Oefening baart kunst! mijn mops snapte ook vaak niet hoe dingen werken en probeerde ze een hele vuist in haar mond te doen, nu ook als ze gehakt pakt dan valt de helft op de grond. Gewoon doorzettenquote:Op vrijdag 7 september 2012 20:58 schreef Kyara het volgende:
Bitterend, Midas pakt nu wel zijn brood maar dan midden in zijn vuistje dus hij stopt dat zijn vuist in zijn mond zonder dat het brood in zijn mond komt. Broodkorst gooit ie de hele tijd op de grond.En je kan hier niet van de vloer eten.
Hoe oud is ze nu? even opzoeken wat mops deed toenquote:Op vrijdag 7 september 2012 21:08 schreef Zoë23 het volgende:
Klinkt wel leuk dat rapley
Wanneer gaan kindjes zitten? S is echt woest als ze niet mag zitten, doet ze het liefst de hele dag. Misschien een fase? Net als het rollen, deed ze ook veel & boos worden enz, en nu ze het kan rolt ze bijna niet meer
(ik weet dat S te jong is om echt te zitten maar ze wil zoveel mogelijk overeind das wel lastig)
12sept 4maandenquote:Op vrijdag 7 september 2012 21:15 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hoe oud is ze nu? even opzoeken wat mops deed toen
Bedanktquote:Op vrijdag 7 september 2012 21:23 schreef bitterend het volgende:
Zoe ik heb het net even gekeken en met 4 maanden zat ze op de bank tegen een kussen, in de wipstoel, tegen mijn knieën aan enzo
Nou, mijn mop doet de dingen gewoon ff rap achter elkaar ofzoquote:Op vrijdag 7 september 2012 21:21 schreef PureEvil het volgende:
ja maar susie, kon ze toen al wel kruipen? of was t gewoon echt van de een op andere dag van (buik)liggen naar zitten?
quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:29 schreef bitterend het volgende:
Kijk - 4 maanden en 1 week:
[ afbeelding ]
Wow! Da's idd wel ff snel achter elkaar jaquote:Op vrijdag 7 september 2012 21:40 schreef Susie het volgende:
[..]
Nou, mijn mop doet de dingen gewoon ff rap achter elkaar ofzo![]()
2 juni kruipen (tijgeren heeft ze niet gedaan) 5 juni zitten en 21 juni heeft ze zichzelf opgetrokken tot staan en 5 augustus ging ze schuifelen langs de tafel.
Rollen deed ze tussen de 4 en 5 maanden.
(Moest wel ff boekje erbij pakken hoor! Dit weet ik niet uit mijn hoofd)
Heb je geen groei-boek van het cb? Daar kan je dat soort dingen in opschrijven, is zelfs ruimte voor gemaaktquote:Op vrijdag 7 september 2012 21:42 schreef bitterend het volgende:
Oh Susie wat een super idee in een boekje alles te zetten! hier zoek ik dingen op aan hand van foto's!
Volgens mij is dat boekje groen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:50 schreef bitterend het volgende:
Ik heb 1 keer in dat blauw boekje gekeken..zoals ik zei ik ben een chaootik maak wel van alles foto's/filmpjes
quote:Op vrijdag 7 september 2012 21:50 schreef bitterend het volgende:
Ik heb 1 keer in dat blauw boekje gekeken..zoals ik zei ik ben een chaootik maak wel van alles foto's/filmpjes
Ja soms vind ik het jammer dat ik niet heb bijgehouden maar ik heb ook 3 agenda's en ze zijn nog allemaal leegquote:Op vrijdag 7 september 2012 21:52 schreef Susie het volgende:
[..]het hoeft ook niet natuurlijk
Ik heb tijdens mijn zwangerschap ook een dagboek bij gehouden, zit gewoon in me denk ik?
Die van ons is ook blauwquote:
Ditquote:Op vrijdag 7 september 2012 22:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik heb een groene en een blauwe![]()
Ergens in de afgelopen 2 jaar is dat dus veranderd
Wij ook.quote:Op zaterdag 8 september 2012 08:56 schreef kaatjejannie het volgende:
Hier hebben we een oranje klappertje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh Tinu, de kamer van de jongens was redelijk....Nu ga ik straks naar boven en alles uitzoeken, en weer in de goede bakken stoppen. Stiekem ook het eea naar boven denk ik, want er is best wel wat spul waar ze niet mee spelen.
[ Bericht 18% gewijzigd door PureEvil op 10-09-2012 09:05:09 ]
We kunnen meteen morgen al komen. Hij wil niet te lang wachten want als het wel iets erg is dan zijn er nog op tijd bij!!quote:Op maandag 10 september 2012 09:32 schreef Marjolijntje het volgende:
Oh, MeNicole, wat naarWanneer mag je naar de KA? Ik hoop dat het iets kleins is wat makkelijk te verhelpen is!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
Afgezien van dit: je kunt niet zomaar van school geschopt worden. Je hebt een medisch jaar achter de rug om het zo maar te zeggen.quote:Op maandag 10 september 2012 10:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Sam er is een overgangsregeling van 3 maanden als je je baan verliest. Neem aan net zo voor een student en daarna heb je geen recht meer op kinderopvangtoeslag als je geen werk/schooluren maakt.
Let dus op dat je op tijd opzegt!
Agos, arme Matthias! En kan mij voorstellen dat je er verdrietig van wordt!quote:Op maandag 10 september 2012 09:31 schreef MeNicole2 het volgende:
Bleh hier weer even een tegenvaller. Matthias heeft nu week zijn gips eraf maar zijn been gebruikt ie helemaal niet. Hij laat hem er echt beetje "dood" bij hangen. Vanmorgen gebeld met de kinderarts en die wil hem dus toch nog maar even zien. Er zou nu namelijk al wel beweging in moeten zitten en dat zit er dus niet. Ik was er al beetje bang voor want hij is eigenlijk sinds het gips eraf is ook helemaal niet gezellig. Alleen maar boos en verdrietig. Het wil hem allemaal maar niet lukken. Word er zelf zo verdrietig vanHij word bijna 1 en zou dus al van alles moeten kunnen maar hij komt als ie op zijn buik ligt al niet eens meer goed vooruit terwijl ie met gips dat nog wel aardig deed.
Haha volgens mij is Anouk 2 keer zo groot als hem toch?quote:Op maandag 10 september 2012 13:37 schreef Susie het volgende:
Wat een lekker ventje MeNicole!Zeer mooi materiaal voor Anouk
Nee tochquote:Op maandag 10 september 2012 13:40 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Haha volgens mij is Anouk 2 keer zo groot als hem toch?
Matthias was ongeveer 2 weken terug 9 kilo. Lengte weet ik zo niet maar zou iets van 77 cm zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 14:08 schreef Susie het volgende:
[..]
Nee tochZe is nu 72 cm en 9845 gram
Oh, ik heb echt een bolle!quote:Op maandag 10 september 2012 14:18 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
Matthias was ongeveer 2 weken terug 9 kilo. Lengte weet ik zo niet maar zou iets van 77 cm zijn.
Als ze dan maar niet al te erg op haar moeder lijktquote:Op maandag 10 september 2012 16:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is wel waar..
Ach, Chris zat er nog boven, en zat bij zijn laatste cb bezoek(3jr10mnd) op de middellijn. Babyspekjes zeggen niet zoveel
De muur omhoog...quote:
quote:
Mijn baby kieperde vanavond zijn bloemkool - pompoenprakje vakkundig over zijn schoot: schaaltje gebietst toen ik even van tafel liep en ondersteboven gehouden... So much voor gepureerd knoeit minderquote:Op maandag 10 september 2012 20:47 schreef Susie het volgende:
[..]Geweldige foto!
Ik doe niet aan rapley.... Ik kan niet zo tegen gekliederMaar soms pakt ze wel brood zelf, dat vind ik nog ok.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:24 schreef bitterend het volgende:
Ahh Zoe welkom in de wereld van sprongetjesje denkt een mooie ritme te hebben (ongeveer) komen ze in een ontwikkeling sprong en gooien ze alles om
![]()
Ik maak vanavond curry! met kokos! zal fotos maken
Dat kan ook nogquote:Op dinsdag 11 september 2012 15:00 schreef Kuukske het volgende:
Ik dacht dat ook, van dat boek. Een keer aanschaffen. Nou, ammenooitnie. Ding kost iets van 30 euro ofzo. Dus heb ik het appje maar geïnstalleerd op m'n telefoon. Stuk goedkoper.
Merk je al wel verandering ? Of ook niet?quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:30 schreef Zoë23 het volgende:
Geen idee of dat anders werkt! Ze heeft me aardig pijn gedaan de vorige keer dus ik vind het niet erg dat er tijd tussen zit. Het lichaam moet ook de tijd krijgen om te herstellen.
Wel leuk om ze kennis te laten maken met andere smaken enz, ook al is het alleen proeven en nog niet eten.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:55 schreef bitterend het volgende:
Wat ik heb gemerkt (bij Rapley) is dat ze voor 6 maanden toch niet klaar voor was, ze keek inderdaad maar het was vooral nieuwsgierigheid en niet echt honger, bij 5 maanden heeft ze een keertje een komkommer gehad was leuk alleen om mee te spelen. Echt eten doet ze pas vanaf 9 maanden! er gaat ineens veel naar binnen en ze kauwt ook heel goed!
Hier in dld heb ik nog helemaal niks gehoord van de kinderarts...Misschien dat ze het 2 oktober wel vraagt, dan is ze 7 maanden.... Vaag gedoe hierquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:01 schreef bitterend het volgende:
Maareh heeft de WHO ook zijn advies aangepast? of is het alleen iets in Nederland?
Je tiet smaakt elke dag wel anders hequote:Op dinsdag 11 september 2012 22:16 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Wel leuk om ze kennis te laten maken met andere smaken enz, ook al is het alleen proeven en nog niet eten.
Haar gezicht als ze iets proeft, en als ze mij iets ziet eten. Zo nieuwschierig!![]()
Rapley lijkt me leuk maar wel eng haha
Haha tiet is favoquote:Op dinsdag 11 september 2012 22:18 schreef bitterend het volgende:
[..]
Je tiet smaakt elke dag wel anders he![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mam je denkt toch zeker niet dat ik nog terug naar bed ga??? Ze was echt klaarwakker dus terug leggen was geen optie nu maar opgeruimd met haar in de doek
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja en dat terwijl de vergeetachtigheid niet per se na de bevalling stoptquote:Op woensdag 12 september 2012 14:12 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat excuus wordt ook te pas en te onpas gebruikt.... Heb net weer een fotoserie gemaakt en er zit echt 1 óntzettend lelijke foto bij. Zo eerst even het moeders mooiste topic opzoeken....
nou, dan heb je nog steeds een excuus!quote:Op woensdag 12 september 2012 14:26 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Ja en dat terwijl de vergeetachtigheid niet per se na de bevalling stopt
Lief van jullie!quote:Op woensdag 12 september 2012 14:20 schreef __Isis__ het volgende:
Mooie meisjes inderdaad![]()
En wat een mooi kleed Zoë!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(maar dan iets minder extreem, en minder blauw)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |