abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116417553
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_116417727
Buikslapen doet mijnes niet (meer), dus heb geen tips PE.

Geert ook een helmpje. Rot lijkt me, maar fijn dat er wat aan gedaan kan worden.

Zoë, goed dat je hulp gaat aanvragen! Hopelijk voel je je snel beter :*.

Beterschap voor de zieke kindjes. Nooit leuk.

Ik zag ook mooie stats voorbijkomen! Gaat goed *O*.

Wij zijn gister ook bij het cb geweest. Ons ukkie is nu 5060 gram en ongeveer 56 cm (de metingen gaan zo op en neer dat ik me afvraag hoeveel waarde je eraan kunt hechten). Hij volgt met zijn gewicht precies de -1 lijn op het cb, lengte zit er iets onder. Prikjes gehad en nu is meneer wat hangerig. Stiekem vind ik het wel weer eens fijn, zo'n knuffelbaby :@. Tegenwoordig wil hij om zich heen kunnen kijken en dat lukt niet als je knuffelt met hem.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 5 september 2012 @ 13:21:57 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116418025
Wat is de reden dat ze met helm niet op de buik mogen slapen? Wordt het dan te zwaar om eventueel terug te draaien ofzo?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116418306
Alweer een heel topic gemist, wat gaat het snel hier zeg!

Jammer dat een helmpje nodig is. Meestal hebben die kleintjes er gelukkig weinig last van, voor mama is het veel vervelender ;) Dat was hier tenminste wel met uk z'n spreidbroekje.

Dat alle zieke en hangerige kindjes maar snel weer fit mogen zijn.

Volgende week hebben we eindelijk vakantie. Wat heb ik een zin om lekker met onze mini te gaan zwemmen elke dag! :s)
pi_116419940
buikslapen = verhoogd risico op wiegendood. Het helmpje zien ze als een extra risicofactor en dus wordt het afgeraden. Maar Tienus kon na een tijdje prima draaien en sliep dus ook met helm wel op zijn buik soms.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_116419964
Phaidra
Ja knuffelen is ook fijn hihi. Bij S hetzelfde na de prikjes.
Maar wel zielig van de prikjes

Leuk J1981
Heb ook zin om een keer met S te zwemmen :D

Heb nieuws over de aanvraag voor hulp, het is zoals berekend goedkoper om zelf hulp in te huren (komt door verzamelinkomen en leeftijd) maar dan geeft niet.
Mijn zus komt donderdag of vrijdag schoonmaken en volgende week al de schoonmaakster :)
pi_116420449
Phaidra, mooie stats! Ja met name de lengtemeting is volgens mij niet erg nauwkeurig. Bij mijn baby hadden ze vorige keer gemeten en gewogen en ik zat in de afspraak met de wvk naar de lengtecurve te kijken en die ging gewoon omlaag. Toen weer naar buiten, opnieuw meten en toen zag de curve er een stuk beter uit. Meetfout is snel gebeurd.
Fijn dat je hem kunt knuffelen. De leidster op het kdv zei vanochtend tegen mij dat mijn baby zo een knuffelkont is O+. Ik zei ja dat was mijn peuter ook als baby en tegenwoordig horen wij "de kusjes zijn op" en "je hebt al een kus/ knuffel gehad". Koesteren dus die momenten.

J1981, fijn dat je vakantie hebt en kunt gaan zwemmen met je uk. Ik wil ook weer!

Sam, ik ga dus ook allebei doen. Eerst met peuter over het feest en later na de voe ding nog met mijn baby.

Zoe, balen van de menstruatie en de pijn. En erg jammer dat je het zelf moet betalen, maar fijn dat je hulp hebt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_116421809
Fijn dat je hulp hebt Zoë, ookal is het dan zelf betaald.

Dat meten en wegen bij het Cb is inderdaad ontzettend onnauwkeurig. Meestal heeft uk z'n beentjes nog helemaal niet recht en dan roepen ze al het aantal centimeters. Nou ja, het geeft in elk geval een globaal beeld.

Bedankt voor de tip Tinuviel; Lekker knuffelen zolang ze nog willen! :)

Heb zojuist mijn bevallingsverhaal maar eens op papier gezet (en in het daarvoor bestemde topic). Voelt wel gek dat veel dingen echt nog zo in je hoofd zitten alsof het gisteren was.
  woensdag 5 september 2012 @ 15:12:08 #9
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116421839
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:16 schreef mefke79 het volgende:
buikslapen = verhoogd risico op wiegendood. Het helmpje zien ze als een extra risicofactor en dus wordt het afgeraden. Maar Tienus kon na een tijdje prima draaien en sliep dus ook met helm wel op zijn buik soms.
Ok, verhoogd risico dus. Ligt er ook wel aan hoe jong ze nog zijn neem ik aan? Anouk slaapt al een poos op d'r buik, volgens mij moest ik met 6 maanden op het kdv iets ondertekenen dat ze haar op haar buik mochten laten slapen. Omdraaien = wakker en niet meer slapen, dus heb ik het ondertekent. Thuis sliep ze ook al op haar buik (hoe niet trouwens, op haar zij tegen de spijlen, been door de spijlen, in een kommetje in een een hoek gevouwen :D )
pi_116422004
Ik geloof officieel zelfs tot 1 jaar of langer. Maar mijn jongens hielden zich er ook niet aan, dat zijn buikslapers.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 5 september 2012 @ 15:18:15 #11
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_116422014
Susie, wat lijkt Anoukje toch veel in doen en laten op Draak zeg! Die slaapt ook in de meest idiote houdingen, laatst zelfs zittend, rechtop, tegen de spijlen. Hoofdje naar beneden hangend,d'r tutdoekje in d'r hand en snurken maar _O- . Ik heb haar toch maar rechtgelegd toen want het leek mij toch echt niet lekker slapen zo :@ .
pi_116424307
Midas slaapt tegenwoordig op zijn zij. Ziet er ook zo schattig uit.En als ie wakker is gaat hij in zijn slaapzak het hele bed door, op zijn buik. Tot hij klem zit en dan is het huilen.

Vandaag een stuk minder snotterig gelukkig. En hij heeft tot half 9 uitgeslapen (en mama dus ook). O+
pi_116425907
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 15:17 schreef mefke79 het volgende:
Ik geloof officieel zelfs tot 1 jaar of langer. Maar mijn jongens hielden zich er ook niet aan, dat zijn buikslapers.
Er is speciale kleding met "hobbels" op de buik die het buikslapijn een stuk onaangenamer maken.

Ik vraag me af of het werkt.
Kinderen: 2 Dochters, Anja (6 jaar) en Linda (9 jaar)
Dol op: H&M Kids, V&D, Artis en Efteling.
pi_116426549
Lisa slaapt hier regelmatig op haar buikje als ze heel erg overstuur is is dat ook de enige manier om haar wel rustig te krijgen zonder haar uit bed te nemen. Maar ze snurkt dus ik hoor haar via de babyfoon haha en gelukkig gaat ze na de fles van 10 uur altijd rustig slapen en hoor ik haar pas tussen 7 en 8 weer:)

Me baby genoot zichtbaar van haar badje (gaat alleen nog maar onder de douche haha) met haar handjes in het water slaan en dan heel hard lachen door de spetertjes en dat mama meedoet maakt het nog leuker!

Wat word ze toch snel groot:( <3
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  woensdag 5 september 2012 @ 17:41:36 #15
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116427932
Ohw, wat een pretletter! O+

Ik las laatst al meer dingen die Draakje doet, die Anouk ook doet! Maffe kinders :D

Hier loopt er een achter de stoel, maar het is geen loopstoel _O- Ik zie in ene de stoel bewegen, zo'n 2 meter verder! :D
pi_116433391
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:41 schreef Susie het volgende:
Ohw, wat een pretletter! O+

Ik las laatst al meer dingen die Draakje doet, die Anouk ook doet! Maffe kinders :D

Hier loopt er een achter de stoel, maar het is geen loopstoel _O- Ik zie in ene de stoel bewegen, zo'n 2 meter verder! :D
Ze oefent voor deze winter, om achter een stoel aan te schaatsen :')
Gekke baby heb jij!
pi_116434697
J1981 dat heb je dan met jongens he. Volgens mij knuffelen meisjes nog langer en liever met hun mama's dan jongens.

Sam, wat een lief meisje heb je toch. Ze is echt om verliefd op te worden O+

susie, lijkt me een raar gezicht zo'n bewegende stoel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_116435314
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 20:43 schreef Tinuviel het volgende:
J1981 dat heb je dan met jongens he. Volgens mij knuffelen meisjes nog langer en liever met hun mama's dan jongens.
Hmm, de seo dame vertelde mij juist dat jongetjes veel meer aan hun moeder hangen dan meisjes.

Susie _O-

Mooie meisje Sam!

Hoop echt dat het snel beter gaat Zoe! volgens mij is het wel zo dat als het niet zwangerschapsgerelateerd is, je dat wel bij de arbo/werkgever moet aangeven omdat het dan uit een ander potje moet komen maar misschien kan iemand anders je daar meer over vertellen In elk geval fijn dat je hulp hebt. Zal best een stap zijn geweest maar is het goed dat je die gezet hebt :*

En nou weet ik het niet meer. :@ kan het allemaal niet meer bijhouden....
pi_116435808
Mijn jongen hangt veel meer aan mij O+ O+
In de omgeving zie ik dat eigenlijk ook :Y met enkele uitzonderingen
  woensdag 5 september 2012 @ 21:13:52 #20
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116436164
Nirak _O- Dat zou wat wezen, deze winter al op de schaats! :D Ja, gekke meid is het O+

Als ik thuis kom, dan kruipt ze als een speer naar mij toe, vandaag kwam papa thuis en duurde het een poosje.... Best sneu was dat eigenlijk. Maar ach, kan zo maar weer andersom zijn!

Morgen en overmorgen moet ik op training met overnachting! Ik breng haar morgenochtend weg en zie haar pas vrijdagavond weer! Toen ze wat kleiner was, had ik daar minder moeite mee eigenlijk, ook gek. Maar ik zie overal de voordelen van in: ik kan vrijdag uitslapen!! *O* zal je zien dat ik gewoon om 6 uur wakker wordt _O-
pi_116436408
Hier is papa helemaal de held. Zodra hij thuis komt begint Midas te lachen en is het dolle pret. O+ Spelletjes die superleuk zijn met papa zijn maar zozo als mama ze doet. Maar mama heeft weer haar waar hij aan kan trekken :')
pi_116437489
Succes met de training Susie, en met het missen van Anouk :*

en kyara, papa's zijn ook veel leuker ;)

Gisteren moest D ineens niets meer van me weten.. :'( Vandaag was dat gelukkig weer over O+
pi_116438621
Wat een mooie foto Sam!

We zien wel hoe lang onze mini knuffelen met mama leuk blijft vinden. Ik hoop nog heeeeeel lang. Zou mij niet slecht uitkomen als jongens een beetje aan mama blijven hangen :)

Haha, dat aan de haren trekken herken ik Kyara!

Hoop dat je idd uit kan slapen Susie en dat je niet op de automatische piloot toch om 6 uur wakker bent...
  woensdag 5 september 2012 @ 22:08:20 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116439286
Sam O+ Mooi meisje heb je toch O+

_O- Susie
Succes met de training!

Haren trekken, check! Heel interessant!
pi_116440677
Susie succes met de training en slaapze (hopelijk lekker lang).

Ik heb er een tijdje niet zoveel van gemerkt dat jongens naar mama trekken.

Tijdens de zwangerschap was ik een tijdje in het ziekenhuis en daarvoor deed ik ook allemaal wilde spelletjes bv niet meer met mijn peuter en toen trok deze erg naar papa toe. Hij zei zelfs een keer: papa kan alles en toen ik zei: mama kan ook alles zei hij: nee want jij kunt niet stoeien en niet op de grond liggen/ zitten...
Na de bevalling werd dat ook nog niet beter natuurlijk. Het is pas nu dat ik s'ochtends als mijn baby slaapt ook weer tijd alleen voor mijn peuter heb of ook al wat vaker de kleine gewoon even kan afgeven aan papa en tijd maak voor mijn peuter. Maar ook s'ochtends als ik de kids naar het kdv breng en terwijl ik mijn baby voed gewoon boeken met mijn peuter lees, dat is echte kwality time O+

En mijn peuter vind haren trekken alleen nog af en toe leuk als redmiddel als hij zijn zin niet krijgt. Maar mijn baby vind het des te leuker, mama niet :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')