vrouwelijke volksvertegenwoordigers en ministers zien ze toch echt niet zitten hoor. Dat gaat echter verder dan wat ze binnen hun eigen partij wel of niet toelaten. Ze beseffen ook wel ze de tijd niet meer terug kunnen dragen. Dit gaat ook op voor hun homostandpunten. Of een school uit hun richting zal een (praktiserend) homoseksueel geen leraar kunnen worden. Ze geloven dat het een afwijking is die genezen kan worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 17:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Onzin dit. De SGP is helemaal niet tegen homo's maar tegen een homohuwelijk. Verder is de SGP ook niet tegen vrouwen in de Kamer, maar ze willen zelf geen vrouwen in hun partij.
Wat mij betreft de slechtste kandidaat. De andere twee zijn ook niet meteen geweldig, maar Arib heeft bijna moeite met het vormen van zinnen.quote:
Ze wil gewoon te graag te veel zeggen nuquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat mij betreft de slechtste kandidaat. De andere twee zijn ook niet meteen geweldig, maar Arib heeft bijna moeite met het vormen van zinnen.
Je verstaat het toch of niet?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:08 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
"Diet vind ik eigenlijk een heel leuken foenctie"
Het gros van de kiezers is met andere dingen bezig. Zo kan een klein groepje mensen ineens grote invloed uitoefenen. Stel dat een of andere lobbygroep via twitter een debat kaapt?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Twitter kan best nuttig ingezet worden voor contact met kiezers. Veel kamerleden zijn prima benaderbaar via twitter en beantwoorden ook vragen die je hebt
Correct taalgebruik lijkt me een vereiste.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je verstaat het toch of niet?
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/ is de directe link trouwens. blijkbaar recent veranderd, want vroeger was het nog gewoon www.politiek24.nlquote:
Ach Jeltje had ook wel wat van een accent.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:09 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Correct taalgebruik lijkt me een vereiste.
Onzin. Ze heeft een zeer duidelijk accent, maar de andere kandidaten heb ik ook horen hakkelen. Logisch ook, het is behoorlijk spannend, zo'n publieke sollicitatie.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat mij betreft de slechtste kandidaat. De andere twee zijn ook niet meteen geweldig, maar Arib heeft bijna moeite met het vormen van zinnen.
Ik versta Kempi wellicht ook, maar dat maakt zijn Nederlands nog niet correct.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je verstaat het toch of niet?
ik zeg toch niet dat ze het zo in moeten zetten, ik zeg dat het nuttig ingezet kan worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:09 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Het gros van de kiezers is met andere dingen bezig. Zo kan een klein groepje mensen ineens grote invloed uitoefenen. Stel dat een of andere lobbygroep via twitter een debat kaapt?
Zeg datquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach Jeltje had ook wel wat van een accent.
quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:10 schreef Asphias het volgende:
[..]
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/ is de directe link trouwens. blijkbaar recent veranderd, want vroeger was het nog gewoon www.politiek24.nl
Dank. Ik zat bij journaal24, verklaart dat het fout gingquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Ik vind het helemaal niet zo slechtquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:12 schreef JohnDDD het volgende:
Ik vind haar Nederlands wel schokkend slecht voor iemand die op haar vijftiende naar Nederland is gekomen. Normaal kun je tot je 18e een taal nog gewoon perfect leren.
Je hoort toch wel heel duidelijk een accent en ook een groot aantal kleine taalfouten. Schokkend voor iemand die al zo jong naar Nederland is gekomen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het helemaal niet zo slecht
Het is beter dan het taalgebruik van menig PVV'er.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
ik zou menig pvv'er dan ook niet als kamervoorzitter willenquote:Op dinsdag 25 september 2012 18:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is beter dan het taalgebruik van menig PVV'er.
Limburgers hebben ook een duidelijk accent. Die mogen ook geen kamervoorzitter worden?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:13 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Je hoort toch wel heel duidelijk een accent en ook een groot aantal kleine taalfouten. Schokkend voor iemand die al zo jong naar Nederland is gekomen.
Martin Bosma vormt daarop toch een prettige uitzondering.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Het is beter dan het taalgebruik van menig PVV'er.
Nee, maar ik Arib wel.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:15 schreef Asphias het volgende:
[..]
ik zou menig pvv'er dan ook niet als kamervoorzitter willen
Daar valt wel iets voor te zeggen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Limburgers hebben ook een duidelijk accent. Die mogen ook geen kamervoorzitter worden?
Ik heb nooit gezegd dat ze geen kamervoorzitter mag worden vanwege haar accent. Ik vind het wel schokkend dat ze een accent heeft als ze hier op haar vijftiende is gekomen. Niet alle Limburgers hebben trouwens een accent. Er zijn er ook die gewoon ABN praten. Ik wantrouw mensen met een sterk accent überhaupt, ook omdat mensen met een bepaald intellectueel niveau over het algemeen geen accent hebben.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Limburgers hebben ook een duidelijk accent. Die mogen ook geen kamervoorzitter worden?
dat magquote:
"niet zo slecht" is niet echt overtuigend als iemand Kamervoorzitter wil worden.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die deed het goed als één van de vice-voorzitters ja.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:16 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Martin Bosma vormt daarop toch een prettige uitzondering.
Ik vind het belangrijker dat ze verstaanbaar is en het debat goed kan leiden etc..quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
"niet zo slecht" is niet echt overtuigend als iemand Kamervoorzitter wil worden.
Het lijkt wederom geen keuze uit luxe.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
"niet zo slecht" is niet echt overtuigend als iemand Kamervoorzitter wil worden.
Mijn punt is dus dat een flink gedeelte van de nederlanders een accent hebben. Niet alleen limburgers (idd niet allemaal zoals je zegt), maar ook friezen, drenten, amsterdammers, rotterdammers, hagenezen, utrechters etc. Dus zo schokkend is het hebben van een accent niet.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:17 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat ze geen kamervoorzitter mag worden vanwege haar accent. Ik vind het wel schokkend dat ze een accent heeft als ze hier op haar vijftiende is gekomen. Niet alle Limburgers hebben trouwens een accent. Er zijn er ook die gewoon ABN praten.
Moet ook mensen uit het buitenland ontvangen en allerlei andere binnenlandse functies.quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijker dat ze verstaanbaar is en het debat goed kan leiden etc..
Ja en?quote:Op dinsdag 25 september 2012 18:19 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Moet ook mensen uit het buitenland ontvangen en allerlei andere binnenlandse functies.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |