Mooi hotel!quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:48 schreef golfer het volgende:
Aangekomen in onze laatste verblijfplaats, Funchal.
Echt een behoorlijk grote stad.
Ons hotel Ocean Garden ligt een flink stuk buiten de stad op een mooie rustige heuvel met uitzicht op de stad en de haven, waar een enorm cruise-schip lag.
Met de auto zitten we binnen 20 minuten in het Centrum en daar gaan we straks eens kijken of er een lekkere hap ergens in een restaurant kunnen gaan eten.
Later ook nog maar weer wat foto's uploaden.
*op verlanglijst zet*quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:36 schreef Bluezz het volgende:
We hebben 1 echte levadawandeling gedaan (een kleintje, half uurtje heen - koffiepauze en een half uur terug) en wandelen gewoon stukjes waar we wat tegenkomen.
Echte levada's uren bewandelen zit er voor ons door golfers gez.heid niet meer in helaas.
Je hoort wel van mensen in de hotels dat het prachtig is![]()
Dus voor wandelaars (sunny & tav) zou het hier een paradijs zijn
Wat een geweldige oogstquote:Op zondag 9 september 2012 09:58 schreef MaximusTG het volgende:
zo, gister ff de rode pepers geoogst van de vensterbank
[ link | afbeelding ]
Zo lekker!quote:Op zondag 9 september 2012 09:58 schreef MaximusTG het volgende:
zo, gister ff de rode pepers geoogst van de vensterbank
[ link | afbeelding ]
O gut trekkertrekquote:Op zondag 9 september 2012 11:20 schreef AnneX het volgende:
Na het kiemen heb ik een stuk of zeven scheuten - rest was wijlen - in een grooote
pot buiten gezet.
Af en toe eens toegesproken, ze staan in de volle zon ( op het zuiden).
Er is nauwelijks vensterbank in huis.
Trekkertrek int dorrup vandaag
Waarom mag je ze niet dan?quote:Op zondag 9 september 2012 13:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo lekker!Zo jammer dat ik het voorlopig niet meer mag
Ik heb een peperplant als plantje gekocht en die bulkt nu ook van de pepers (op het balkon heb ik, tussen alle regen van de afgelopen maanden door wel een hele hoop zon gehad). Een paprikaplantje dat ik van iemand heb gekregen (ook opgekweekt vanuit een zaadje van een simpele paprika) doet het ook goed. De eerste paprikaatjes laten zich nu zien.quote:Op zondag 9 september 2012 10:25 schreef AnneX het volgende:
Wat een geweldige oogst![]()
Bij mij was het uiteindelijk éen lief rood pepertje.
Opgekweekt uit zaadjes van een supermarktpeper.
Zoekt en gij zult vinden:
[ afbeelding ]
Sinds een paar maanden last van mn maag/buik ervan helaas.quote:
Ik vind het echt grappig om zo dingen te kweken uit groente en fruit uit de supermarkt. Enige nadeel dat je hebt is dat veel van de producten die ze verkopen zogenaamde F1 hybrides zijn; De leveranciers van het zaad voor de groentes die hebben bv twee heirloomrassen in twee verschillende kassen staan; Als je de een met de ander bevrucht krijg je (hopelijk) een zaad dat voor hele sterke groentes zorgt met goede eigenschappen. Als jezelf met een zaadje van de groentes die daar uitkomen verder gaat, bestaat de kans dat er in die groentes juist weer mindere eigenschappen naar voren komen.quote:Op zondag 9 september 2012 13:12 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik heb een peperplant als plantje gekocht en die bulkt nu ook van de pepers (op het balkon heb ik, tussen alle regen van de afgelopen maanden door wel een hele hoop zon gehad). Een paprikaplantje dat ik van iemand heb gekregen (ook opgekweekt vanuit een zaadje van een simpele paprika) doet het ook goed. De eerste paprikaatjes laten zich nu zien.
Spinazie in een pot kweken ging minder succesvol.
quote:
Heb je die andere er ook bij? I don't want to live on this planet anymorequote:Op zondag 9 september 2012 14:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Nogmaals goedemorgen dan
Wie is die man naast die bekende D'66 politicus?quote:
Bende gij dat, Boor ?quote:
Goed wel! En de moinkballs waren lekker! De speklappen hebben we niet gegeten, vanavond misschien.quote:Op zondag 9 september 2012 15:06 schreef AnneX het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)acht-goede-doel.html
WOW - zij liever dan ik.
Het zal WA ook wel... " vervullen met trots, absoluut" ...![]()
Hoe stookte de nieuwe bbq, Lie.
En smaakten de moinkballs? En waarmee heb je op de speklappengekruid?
/ vragen
Jupquote:Op zondag 9 september 2012 15:07 schreef AnneX het volgende:
[..]
Bende gij dat, Boor ?
Het vervult mij absoluut met trots om de Boer te zien naast de bekende IJ- muider .
Gister zag ik bij Kay - wtf is Kay ?quote:Op zondag 9 september 2012 15:08 schreef LieLie het volgende:
[..]
Goed wel! En de moinkballs waren lekker! De speklappen hebben we niet gegeten, vanavond misschien.
Daar zitten de kruiden meer in het gehakt. Denk dat ik ze basic houd, misschien nog wat paprika en mosterdpoeder.quote:Op zondag 9 september 2012 15:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gister zag ik bij Kay - wtf is Kay ?een recept voor slavinken.
Vergelijkbaar toch?
/ opgeslagen.http://www.kayotic.nl/blog/seriously-seasoned-slavinken
quote:Op zondag 9 september 2012 15:14 schreef Isabeau het volgende:
slavinkendat zijn eigenlijk gewoon retro moinkballs!
LOL !quote:Op zondag 9 september 2012 15:30 schreef MissHobje het volgende:
Lol meteen trek gekregen in slavinken home made, ik denk dat ik die ook zo ga maken.. lekker met oven aardappies en salade hmmm.
Thanks voor het linkje Annex
Die zien er best ok uitquote:Op zondag 9 september 2012 15:09 schreef AnneX het volgende:
[..]
Gister zag ik bij Kay - wtf is Kay ?een recept voor slavinken.
Vergelijkbaar toch?
/ opgeslagen.http://www.kayotic.nl/blog/seriously-seasoned-slavinken
Absoluut, nergens mooier gewandeld dan op Madeiraquote:Op zaterdag 8 september 2012 23:36 schreef Bluezz het volgende:
We hebben 1 echte levadawandeling gedaan (een kleintje, half uurtje heen - koffiepauze en een half uur terug) en wandelen gewoon stukjes waar we wat tegenkomen.
Echte levada's uren bewandelen zit er voor ons door golfers gez.heid niet meer in helaas.
Je hoort wel van mensen in de hotels dat het prachtig is![]()
Dus voor wandelaars (sunny & tav) zou het hier een paradijs zijn
Ik ben ze al aan het maken inmiddels, heb erg zin in eten momenteel.quote:
Jammer dat het zo snel gaat die vakantie!quote:Op zondag 9 september 2012 15:47 schreef Bluezz het volgende:
![]()
Vandaag alweer de laatste hele dag voordat we morgen weer richting NL vertrekken.
Vanochtend met een kabelbaan van de haven van Funchal naar het plaatsje Monte gegaan (tocht van 15 min.) en daarna culinair verantwoord geluncht bij de plaatselijke Mac.
Een enorme salade met gegrilde kip voor mij en voor g een hamburger waar je de bacon moest zoeken
Vanmiddag verder relaxen bij het zwembad van ons hotel en vanavond voor de laatste keer naar Funchal voor een hapje eten.
nee. en in Nederland worden voor cholesterol en bloedsuiker andere grootheden gebruik ivm de landen om NL heen. om het makkelijk te maken.quote:Op zondag 9 september 2012 17:33 schreef MaximusTG het volgende:
hebben ze er dan wel een eenheid achter gezet? Want dat wordt ook nog wel eens vergeten..
nee. in NL is het mmol/l gemeten en in D wordt er gemeten in mg/dlquote:
Nou, als je die steile kabelbaan hebt gedaan, dan is vliegen een eitje.quote:Op zondag 9 september 2012 23:20 schreef Bluezz het volgende:
Ja, dat wordt nog ff zweten, ik doe maar net of we in een kabelbaan zittenTnx!
Heb ook weer erg veel zin om naar huis te gaan, dit was lang genoeg en we hebben het gevoel dat we, op de lange levada's en het meest oosterlijke puntje na, het hele eiland wel uitgeplozen hebben.
Klein maar o zo mooi stipje in de oceaanquote:Op zondag 9 september 2012 23:39 schreef Isabeau het volgende:
Hoe groot (of klein) is Madeira dan?
Even wiki'en hoor
Vast geen babyblauwe Toyota Prius Station?quote:Op maandag 10 september 2012 14:54 schreef Den_Haag het volgende:
Nieuwe leaseauto in de bestelling gegooid
Bijnaquote:Op maandag 10 september 2012 14:55 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Vast geen babyblauwe Toyota Prius Station?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grappig trouwens, ik las van de week dat de nieuwe golf Diesel een CO2 uitstoot heeft die een 3% lager is dan die van de Prius.quote:Op maandag 10 september 2012 14:55 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Vast geen babyblauwe Toyota Prius Station?
En in werkelijkheid nog veel lager. Vorige werkgever hadden we een hele sloot Priussen rijden. Gemiddeld verbruik van die dingen was 1:14. Tegenover de meeste diesel met 1:20.quote:Op maandag 10 september 2012 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig trouwens, ik las van de week dat de nieuwe golf Diesel een CO2 uitstoot heeft die een 3% lager is dan die van de Prius.
Nee en ook weinig vogels vond ik. Wel heeeeel veel kleine hagedissen.quote:Op zondag 9 september 2012 23:42 schreef Isabeau het volgende:
Op heel Madeira komt geen enkel inheems zoogdier voor.
quote:Op maandag 10 september 2012 14:57 schreef Den_Haag het volgende:
BijnaHatchback, sedan of station? Kleur? Weer diesel? Motorinhoud (typenummer mag ook)? Kleur interieur?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why?quote:Op maandag 10 september 2012 15:15 schreef FutureFairytale het volgende:
Wat een rotdag was het vandaag
Altijd lekkerquote:Op maandag 10 september 2012 14:54 schreef Den_Haag het volgende:
Nieuwe leaseauto in de bestelling gegooid
320d ede sedan, liquid blue met zwart leer. Automaat met flippers. En nog rijtje opties en accessoires.quote:Op maandag 10 september 2012 18:40 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hatchback, sedan of station? Kleur? Weer diesel? Motorinhoud (typenummer mag ook)? Kleur interieur?
quote:Op maandag 10 september 2012 18:40 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Hatchback, sedan of station? Kleur? Weer diesel? Motorinhoud (typenummer mag ook)? Kleur interieur?
Leuk voor de bijtelling.quote:Op maandag 10 september 2012 19:10 schreef Den_Haag het volgende:
320d ede sedan, liquid blue met zwart leer. Automaat met flippers. En nog rijtje opties en accessoires.
Kantoor/thuis op wielen voor de aankomende 4 jaar
Dat krijg ik er niet in bij mijn Madeireesche echtgenootquote:Op maandag 10 september 2012 19:16 schreef AnneX het volgende:
WB Bluezz en golfer.
Hier nog steeds vakantie-gevoel![]()
http://www.voedingscentru(...)k%20%282012-09-06%29
Hij is niet van de broccoli? I presumequote:Op maandag 10 september 2012 20:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat krijg ik er niet in bij mijn Madeireesche echtgenoot
De broccoli ben ik volledig met je eensquote:Op maandag 10 september 2012 21:10 schreef golfer het volgende:
(Bloem)kool, broccoli en spruiten. Allemaal niet mijn kopje thee.
Klopt, de gemeten CO2 uitstoot komt bij de autos uit dezelde test, waarbij de prius met volle accus aan mag beginnen, en met lege accus uit mag komen, dat is natuurlijk niet zuiver.quote:Op maandag 10 september 2012 15:12 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
En in werkelijkheid nog veel lager. Vorige werkgever hadden we een hele sloot Priussen rijden. Gemiddeld verbruik van die dingen was 1:14. Tegenover de meeste diesel met 1:20.
dit is een 1.2 tdi met start/stop systeem. de 3.8/100 klinkt leuk maar is nauwelijks haalbaar.quote:Op maandag 10 september 2012 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klopt, de gemeten CO2 uitstoot komt bij de autos uit dezelde test, waarbij de prius met volle accus aan mag beginnen, en met lege accus uit mag komen, dat is natuurlijk niet zuiver.
De golf 7 neemt 3,8 liter op 100 kilometer gemiddeld gebruik, dat is 1 op 26,3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |