Mooi hotel!quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:48 schreef golfer het volgende:
Aangekomen in onze laatste verblijfplaats, Funchal.
Echt een behoorlijk grote stad.
Ons hotel Ocean Garden ligt een flink stuk buiten de stad op een mooie rustige heuvel met uitzicht op de stad en de haven, waar een enorm cruise-schip lag.
Met de auto zitten we binnen 20 minuten in het Centrum en daar gaan we straks eens kijken of er een lekkere hap ergens in een restaurant kunnen gaan eten.
Later ook nog maar weer wat foto's uploaden.
*op verlanglijst zet*quote:Op zaterdag 8 september 2012 23:36 schreef Bluezz het volgende:
We hebben 1 echte levadawandeling gedaan (een kleintje, half uurtje heen - koffiepauze en een half uur terug) en wandelen gewoon stukjes waar we wat tegenkomen.
Echte levada's uren bewandelen zit er voor ons door golfers gez.heid niet meer in helaas.
Je hoort wel van mensen in de hotels dat het prachtig is![]()
Dus voor wandelaars (sunny & tav) zou het hier een paradijs zijn
Wat een geweldige oogstquote:Op zondag 9 september 2012 09:58 schreef MaximusTG het volgende:
zo, gister ff de rode pepers geoogst van de vensterbank
[ link | afbeelding ]
Zo lekker!quote:Op zondag 9 september 2012 09:58 schreef MaximusTG het volgende:
zo, gister ff de rode pepers geoogst van de vensterbank
[ link | afbeelding ]
O gut trekkertrekquote:Op zondag 9 september 2012 11:20 schreef AnneX het volgende:
Na het kiemen heb ik een stuk of zeven scheuten - rest was wijlen - in een grooote
pot buiten gezet.
Af en toe eens toegesproken, ze staan in de volle zon ( op het zuiden).
Er is nauwelijks vensterbank in huis.
Trekkertrek int dorrup vandaag
Waarom mag je ze niet dan?quote:Op zondag 9 september 2012 13:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zo lekker!Zo jammer dat ik het voorlopig niet meer mag
Ik heb een peperplant als plantje gekocht en die bulkt nu ook van de pepers (op het balkon heb ik, tussen alle regen van de afgelopen maanden door wel een hele hoop zon gehad). Een paprikaplantje dat ik van iemand heb gekregen (ook opgekweekt vanuit een zaadje van een simpele paprika) doet het ook goed. De eerste paprikaatjes laten zich nu zien.quote:Op zondag 9 september 2012 10:25 schreef AnneX het volgende:
Wat een geweldige oogst![]()
Bij mij was het uiteindelijk éen lief rood pepertje.
Opgekweekt uit zaadjes van een supermarktpeper.
Zoekt en gij zult vinden:
[ afbeelding ]
Sinds een paar maanden last van mn maag/buik ervan helaas.quote:
Ik vind het echt grappig om zo dingen te kweken uit groente en fruit uit de supermarkt. Enige nadeel dat je hebt is dat veel van de producten die ze verkopen zogenaamde F1 hybrides zijn; De leveranciers van het zaad voor de groentes die hebben bv twee heirloomrassen in twee verschillende kassen staan; Als je de een met de ander bevrucht krijg je (hopelijk) een zaad dat voor hele sterke groentes zorgt met goede eigenschappen. Als jezelf met een zaadje van de groentes die daar uitkomen verder gaat, bestaat de kans dat er in die groentes juist weer mindere eigenschappen naar voren komen.quote:Op zondag 9 september 2012 13:12 schreef Vork het volgende:
[..]
Ik heb een peperplant als plantje gekocht en die bulkt nu ook van de pepers (op het balkon heb ik, tussen alle regen van de afgelopen maanden door wel een hele hoop zon gehad). Een paprikaplantje dat ik van iemand heb gekregen (ook opgekweekt vanuit een zaadje van een simpele paprika) doet het ook goed. De eerste paprikaatjes laten zich nu zien.
Spinazie in een pot kweken ging minder succesvol.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |