abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116395172
pi_116395179
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:31 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nee, het is een morele discussie. Maar als jij 't als een semantische discussie ziet, dan vind ik 't ook prima, maar voer die maar met een ander; voor mijn part noemen we diefstal 'andijvie' en mishandeling 'cavia'.

[..]

Zoals ik in het vorige topic al schreef, wordt een universele definitie geabstraheerd van juridische contexten gevormd door ratio. Ik heb je een beginnetje van mijn definitie gegeven en die onderbouwd. Jij kan of wil jouw definitie verder niet onderbouwen.

[..]

Ja, en brood en fruit is allebei, uiteindelijk, poep. Tralalala en trolololo.
Sja, ik heb je de gangbare definities gegeven, en die ga kun je niet zomaar veranderen als het je dan beter uit komt. Een morele discussie is het in ieder geval niet. Ik zeg niet of belasting goed of slecht is, of wat de definitie van stelen zou moeten zijn. Ik vertel wat de gangbare defintie van stelen is, en daar valt belasting dus niet onder.
pi_116395218
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:34 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Tegenwoordig is al het land al verdeelt. Je staat altijd op iemands bezit (particulier of overheid).

[..]

Niet alle goederen zijn collectief bezit. Dat extreem is al even problematisch.
Dat zal allebei vast kloppen. Eerlijk gezegd ontgaat me je punt een beetje.
pi_116395294
quote:
Net zo origineel als iemand die pro-belasting is doorverwijzen naar Noord-Korea.
pi_116395398
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:35 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat zal allebei vast kloppen. Eerlijk gezegd ontgaat me je punt een beetje.
Dat het heilig verklaren van privé bezit onhoudbaar is. Zie eerdere posten. Iemands handen afhakken is wel vermijdbaar.
The view from nowhere.
pi_116395400
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:34 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Sja, ik heb je de gangbare definities gegeven, en die ga kun je niet zomaar veranderen als het je dan beter uit komt. Een morele discussie is het in ieder geval niet. Ik zeg niet of belasting goed of slecht is, of wat de definitie van stelen zou moeten zijn. Ik vertel wat de gangbare defintie van stelen is, en daar valt belasting dus niet onder.
:'). Oké, obvious troll wordt obvious.

1. De gangbare definities staan in de Van Dale, en daar staat niets over rechtmatigheid.
2. Dus jij pikt die definities eruit die bij jouw verhaal passen. Dat is prima, maar onderbouw die keuze dan ook rationeel.
pi_116395462
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:39 schreef 2thmx het volgende:

[..]

:'). Oké, obvious troll wordt obvious.

1. De gangbare definities staan in de Van Dale, en daar staat niets over rechtmatigheid.
2. Dus jij pikt die definities eruit die bij jouw verhaal passen. Dat is prima, maar onderbouw die keuze dan ook rationeel.
De definitie in Van Dale gaat wel over rechtmatigheid. Ik heb hierboven uitgelegd waarom.
pi_116395519
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:40 schreef MilaNL het volgende:

[..]

De definitie in Van Dale gaat wel over rechtmatigheid. Ik heb hierboven uitgelegd waarom.
Nee, gaat het niet. En ja, en daar heb ik reeds op gereageerd (je bruto inkomen = je rechtmatige eigendom).

Maar goed, het wordt een herhaling van zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2012 20:42:02 ]
pi_116395614
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:39 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dat het heilig verklaren van privé bezit onhoudbaar is. Zie eerdere posten. Iemands handen afhakken is wel vermijdbaar.
Het alternatief voor privé bezit is overheidsbezit. Mijn keuze is snel gemaakt.
pi_116395623
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:33 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je de keuze hebt om het gezag van de overheid te erkennen ;). Maar inderdaad, ik stem net zo 'vrijwillig' in met het heffen van belasting door de Nederlandse overheid als dat een Iraniër instemt met het afhakken van handen bij dieven.
Als ik het goed begrijp is dus je probleem dat je niet gekozen hebt om deel uit te maken van het collectief Nederland en zou een ieder zelf moeten kunnen kiezen in welke samenwerkingsverbanden je wilt stappen en onder welke voorwaarden?
pi_116395673
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:42 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Van niemand bezit is geen optie, het moet of zwart of wit zijn?
pi_116395680
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:43 schreef Alfje het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp is dus je probleem dat je niet gekozen hebt om deel uit te maken van het collectief Nederland en zou een ieder zelf moeten kunnen kiezen in welke samenwerkingsverbanden je wilt stappen en onder welke voorwaarden?
Ja. Of als second-best optie, zou de stap om naar een ander samenwerkingsverband te stappen zo klein mogelijk gemaakt moeten worden.
pi_116395691
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:42 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Of iemand anders zijn bezit, na een herverdeling.

Stel dat ik beweer dat alles op aarde mijn bezit is, hoe wou jij dat dan betwisten.
The view from nowhere.
pi_116395716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Van niemand bezit is geen optie, het moet of zwart of wit zijn?
Van niemands bezit, hoe gaat dat ook weer werken?
pi_116395749
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Of iemand anders zijn bezit, na een herverdeling.

Stel dat ik beweer dat alles op aarde mijn bezit is, hoe wou jij dat dan betwisten.
Ik zou om de bonnetjes vragen.
pi_116395821
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:45 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ik zou om de bonnetjes vragen.
Die heb ik niet nodig om mijn bewering te menen.
The view from nowhere.
pi_116395848
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:46 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Die heb ik niet nodig om mijn bewering te menen.
Wel om anderen te overtuigen.
pi_116395952
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:46 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wel om anderen te overtuigen.
Bewapening kan heel overtuigend zijn.
The view from nowhere.
pi_116396001
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:48 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Bewapening kan heel overtuigend zijn.
Niet in een morele discussie.
pi_116396139
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:48 schreef 2thmx het volgende:

[..]

De gemiddelde persoon met een wapen heeft sowieso al geen interesse in een morele discussie.
pi_116396272
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:51 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

De gemiddelde persoon met een wapen heeft sowieso al geen interesse in een morele discussie.
In Nederland kan dat goed kloppen, aangezien, door het wapenverbod, hier vrijwel alleen misdadigers en ambtenaren wapens dragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2012 20:53:49 ]
pi_116396383
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:48 schreef 2thmx het volgende:

[..]

In een morele discussie zou je vatbaar moeten zijn voor het gegeven argument dat de wereld eindig is. Men kan daarom privé bezit niet heilig verklaren. Maar jij blijft er maar op hameren dat jij alleen kan beoordelen wat juist is. Dan kan iedereen dat. Ook iemand die buiten jouw morele kaders treed.
The view from nowhere.
pi_116396455
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:43 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Ja. Of als second-best optie, zou de stap om naar een ander samenwerkingsverband te stappen zo klein mogelijk gemaakt moeten worden.
Je kunt natuurlijk emigreren, het sneue is alleen dat er een gelimiteerd aantal landen zijn en voor zover ik weet geen enkele die precies doet wat jij wilt. Bovendien hebben deze samenwerkingsverbanden altijd invloed op elkaar en ook op individuen die er geen deel van uitmaken.
Daar zouden dan eventueel ook regels voor moeten komen. Idealistisch is het een aardig idee maar in de praktijk gaat het nooit werken vrees ik.
pi_116396459
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

In een morele discussie zou je vatbaar moeten zijn voor het gegeven argument dat de wereld eindig is. Men kan daarom privé bezit niet heilig verklaren. Maar jij bljft er maar op hameren dat jij alleen kan beoordelen wat juist is. Dan kan iedereen dat. Ook iemand die buiten jouw morele treed.
Tuurlijk kan dat. Ik houd je toch ook niet tegen om, bewapend en al, de wereld ervan te overtuigen dat alles jouw eigendom is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2012 20:59:26 ]
pi_116396728
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 20:56 schreef Alfje het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk emigreren, het sneue is alleen dat er een gelimiteerd aantal landen zijn en voor zover ik weet geen enkele die precies doet wat jij wilt. Bovendien hebben deze samenwerkingsverbanden altijd invloed op elkaar en ook op individuen die er geen deel van uitmaken.
Daar zouden dan eventueel ook regels voor moeten komen. Idealistisch is het een aardig idee maar in de praktijk gaat het nooit werken vrees ik.
Vandaar dat ik de 'second best'-optie erbij vermeldde: de 'balkanisering' van Nederland in 100 smakelijke, autonome stukjes, brengt de vrijheid voor iedereen om volgens zijn/haar eigen moraal samen te leven met gelijkgezinden een flink stuk dichterbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')