abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116388817

En welkom in het centrale D66 topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Er is zoveel te doen!

Veel gedaan...

D66 bestaat meer dan veertig jaar. Al die tijd is onze missie ongewijzigd gebleven: mensen meer te zeggen geven over wie hen bestuurt en hoe zij hun eigen land en leven inrichten. Langzaam maar zeker zijn deze standpunten van Democraten '66 gemeengoed geworden.

Zelfbeschikking is inmiddels de norm: abortus, euthanasie en homohuwelijk oftewel, alles wat God verboden heeft zijn maatschappelijk geaccepteerd, dankzij ons.

Ombudsman, patiëntenrechten en spreekrecht voor slachtoffers zijn niet meer weg te denken. Je kunt tegenwoordig winkelen wanneer je wilt. Innovatie en duurzaamheid staan op de politieke agenda. Economie en ecologie kunnen samengaan, zie de Waddenzee.

En ook al durft bijna geen partij het aan, de gekozen premier en de gekozen burgemeester moeten er hoe dan ook een keer komen. Omdat steeds meer mensen zelf willen kiezen.
Maar tot die tijd zullen wij van D66 natuurlijk dit ambt met vreugde accepteren, wanneer wij worden benoemd door hare majesteit.

...En weer veel te doen

Je zou kunnen zeggen: de missie van D66 is voltooid. Want D66 ontstond als een reactie op het regentendom en de verzuiling.

En de strijd tegen het verstikkende conservatisme van toen is gestreden. Maar D66 is nog steeds nodig. Want er zijn weer nieuwe behoudende krachten, ook wel Blondie Wilders, Kim Jong Roemer, Samsom en Gert en Kees het christenhondje genoemd, die de ontwikkeling naar een werkelijk open en sociale samenleving proberen tegen te houden. :'(

En alleen in een open samenleving kan iedereen zijn talenten ontplooien. O~)

www.d66.nl

Conceptverkiezingsprogramma
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
  dinsdag 4 september 2012 @ 17:35:40 #2
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116388884
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 17:29 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Waarom ga je dan überhaupt de discussie aan?

Feit blijft gewoon dat we in een spagaat zitten die niet zomaar opgelost kan worden. Of je pakt 't economische probleem aan en je krijgt politiek gedonder, of je zorgt voor politieke rust maar dan blijft de economie een probleem.
We zitten inderdaad in een spagaat, maar ik ben het niet met je eens dat het óf de economie óf de politiek is. Het moet zeker mogelijk zijn om beide problemen op te lossen, maar hoe dat precies gedaan moet worden weet ik eerlijk gezegd ook niet.

Wat voor keuzes er de komende jaren ook gemaakt worden, er zullen altijd mensen benadeeld worden. Daar doe je niks aan.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:04:24 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_116389643
Op wie gaan jullie stemmen? Ik vind Pechtold nog steeds teveel een pragmatist en geen echte liberaal. Hiervoor op de Borissen gestemd maar die zijn er niet meer.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 4 september 2012 @ 18:06:58 #4
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116389686
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:04 schreef speknek het volgende:
Op wie gaan jullie stemmen? Ik vind Pechtold nog steeds teveel een pragmatist en geen echte liberaal. Hiervoor op de Borissen gestemd maar die zijn er niet meer.
Kees Verhoeven misschien. Mijn stem zal ook niet naar Pechtold gaan, maar ik vond het heel sympathiek hoe Kees tijd wou nemen voor maar een klein aantal mensen op een forum. Daarnaast gaf hij gewoon ook korte, duidelijke antwoorden. Dat kan ik zeker waarderen in een politicus. ^O^
pi_116389829
Wil D66 het Europees parlement meer macht geven t.o.v. de Europese raad en de Europese commissie? Want ik krijg de indruk dat Pechtold te gretig soeveriniteit wil opgeven aan de EU.
pi_116393435
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:13 schreef AnimeFan het volgende:
Wil D66 het Europees parlement meer macht geven t.o.v. de Europese raad en de Europese commissie? Want ik krijg de indruk dat Pechtold te gretig soeveriniteit wil opgeven aan de EU.
Ja. Het uiteindelijke doel is een politieke unie met gekozen leiders, die door het parlement weggestuurd kunnen worden.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_116393641
Kortom, weg met de ongekozen Europese Commissie enzo.
pi_116428409
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_116432607
quote:
Ligt aan je doelstellingen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_116436537
quote:
Een van de belangrijkste redenen dat wij in Nederland relatief weinig merken van de crisis, is onze afhankelijkheid van Duitsland en onze belangrijke positie als exportland. Maar die staat ook onder druk.
En vergeet natuurlijk niet het feit dat wij in eerste instantie naast de verliezen die een crisis nu eenmaal met zich mee brengt ook gewoon grof geld verdienden. Al die investeerders die naar ons toe kwamen en de rente die omlaag ging...
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_116437133
De Hond peilt ( :') ) een meerderheid voor Paars III met 76 zetels, VVD 33, PvdA 29 en D66 14.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:39:10 #12
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116437506
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 september 2012 18:13 schreef AnimeFan het volgende:
Dat zou mij niks uit maken, mits een meerderheid van de Nederlandse bevolking daar mee instemt. Tijdens deze verkiezingen hebben de partijen allemaal een duidelijke mening over Europa: ja of nee, ik hoor liever: Ja, mits het gebeurt vanuit een democratisch proces.

Ik kan me nog een debat herinneren in de tweede kamer, volgens mij ging het toen over de begroting. Ik ben niet bekend met de D66 leden maar het was een vrouw, nadat ze door haar tegenstander (volgens mij was dat iemand van de SP) er aan werd herinnerd dat Europa helemaal niet democratisch is antwoordde de D66 mevrouw met: Dat is nou eenmaal zo en daar moeten we het mee doen.

Beetje jammer van D66, ik verwacht toch wel een wat meer duidelijke mening over het ondemocratische karakter van Europa.
pi_116437726
Je baseert je liever op 1 domme uitspraak dan een partijprogramma?
  woensdag 5 september 2012 @ 21:52:31 #14
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116438295
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:43 schreef Morthill het volgende:
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen eigenlijk. Wat in het partijprogramma staat is eigenlijk fictief totdat er ook daadwerkelijk wat mee gedaan wordt. Als partijleden zaken uit het partijprogramma gaan tegenspreken, waar hecht jij dan de meeste waarde aan? Ik zou het kamerlid daar zeker wel voor veroordelen.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:52:59 #15
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116438321
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:43 schreef Morthill het volgende:
Waarom zou een partijprogramma zwaarder moeten wegen?

Een partijprogramma is niet meer dan een opsomming van wat een partij graag wilt.
Wat ze in de tweede kamer doen is voor het echie zeg maar.
pi_116438345
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:52 schreef Belabor het volgende:

[..]

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen eigenlijk. Wat in het partijprogramma staat is eigenlijk fictief totdat er ook daadwerkelijk wat mee gedaan wordt. Als partijleden zaken uit het partijprogramma gaan tegenspreken, waar hecht jij dan de meeste waarde aan? Ik zou het kamerlid daar zeker wel voor veroordelen.
True.

Naja, genoeg Kamerleden die uitspraken doen waar ze niet over nadenken, waarna ze erop moeten terugkomen. Als D66 niet voor een democratisch Europa gaat strijden, dan ben ik weg :)
  woensdag 5 september 2012 @ 21:54:49 #17
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116438447
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:53 schreef Morthill het volgende:

[..]

True.

Naja, genoeg Kamerleden die uitspraken doen waar ze niet over nadenken, waarna ze erop moeten terugkomen. Als D66 niet voor een democratisch Europa gaat strijden, dan ben ik weg :)
Eens. Als Pechtold het dan over een democratischer Europa heeft, dan wil ik tenminste zien dat hij daar de komende jaren inspanningen voor doet. Als die in het geheel achterwege blijven, zal ik zeker een andere partij overwegen om op te stemmen.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:57:54 #18
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116438659
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:54 schreef Belabor het volgende:

[..]

Eens. Als Pechtold het dan over een democratischer Europa heeft, dan wil ik tenminste zien dat hij daar de komende jaren inspanningen voor doet. Als die in het geheel achterwege blijven, zal ik zeker een andere partij overwegen om op te stemmen.
Precies. Bij elke vraag die Pechtold krijgt over Europa moet hij er duidelijk bij vermelden dat hij er wel alles aan zal gaan doen om Europa zo democratisch mogelijk te maken, en dus ook hoe hij dat precies denkt te gaan doen.

Tot op heden heb ik bij de debatten Pechtold alleen horen praten over de positieve punten van Europa en waarom we met z'n allen ja zouden moeten zeggen tegen Europa, over het ondemocratische karakter van Europa hoor ik nauwelijks iets van hem.
pi_116438859
Niet? Ik hoorde hem daar gisteren toch weer duidelijk over (of was dat laatst bij dat debat met die PVV'ers, ik weet het niet meer)
  woensdag 5 september 2012 @ 22:04:19 #20
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_116439040
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:00 schreef Morthill het volgende:
Niet? Ik hoorde hem daar gisteren toch weer duidelijk over (of was dat laatst bij dat debat met die PVV'ers, ik weet het niet meer)
Bij het debat met de PVV'ers had hij het er wel over ja. Maar het zou veel vaker moeten gebeuren. Denk ook dat hij daarmee behoorlijk wat stemmen kan winnen, iedereen weet onderhand wel dat we nou eenmaal niet zonder Europa kunnen, maar de mensen zien ook dat ze zelf nauwelijks inbreng hebben in Europa.
pi_116439230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 22:04 schreef YazooW het volgende:

[..]

Bij het debat met de PVV'ers had hij het er wel over ja. Maar het zou veel vaker moeten gebeuren. Denk ook dat hij daarmee behoorlijk wat stemmen kan winnen, iedereen weet onderhand wel dat we nou eenmaal niet zonder Europa kunnen, maar de mensen zien ook dat ze zelf nauwelijks inbreng hebben in Europa.
Ja, ben het op zich wel met je eens daarin. Het zou bijna het eerste moeten zijn wat hij zegt als hij over Europa begint.
pi_116631870

Ik zit er 12 minuten in maar ik voelde me eigen toch geroepen om het alvast hier te posten.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2012 @ 01:15:59 #23
862 Arcee
Look closer
pi_116631916

Zou Pechtold wanneer hij in de regering zit zijn liberale grondbeginselen inleveren bij de SGP wanneer dat van hem gevraagd zou worden of zou hij vasthouden aan zijn principes?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116632080
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 01:12 schreef PKRChamp het volgende:

Ik zit er 12 minuten in maar ik voelde me eigen toch geroepen om het alvast hier te posten.
Ik was hier bij. Ben het verre van eens met Nigel Farage, maar hij is retorisch zo sterk dat het leuk luisteren is. Alleen jammer dat z'n achterban niet het fatsoen kon opbrengen om ook zijn tegenstanders uit te laten praten :{

[ Bericht 1% gewijzigd door _dirkjan_ op 11-09-2012 01:41:00 ]
pi_116633508
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 01:15 schreef Arcee het volgende:

Zou Pechtold wanneer hij in de regering zit zijn liberale grondbeginselen inleveren bij de SGP wanneer dat van hem gevraagd zou worden of zou hij vasthouden aan zijn principes?
Bij de campagne zijn die al ingeleverd ;) je organen zijn immers van de staat, niet van jou

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 01:12 schreef PKRChamp het volgende:

Had het gekeken via stream, hij is sterk spreker en op bepaalde punten ben ik het ook absoluut met hem eens. Er zou toch echt vaker naar dit soort mensen geluisterd moeten worden als je Europa wilt verkopen aan de kiezer.
pi_116635543
D66 krijgt morgen weer mijn stem... wel jammer dat er weer een hoop mensen op het laatste moment hun oorspronkelijke D66-stem lijken weg te gooien richting VVD of PVDA ivm de premiersstrijd... daar heb je echt niks aan in mijn ogen!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_116635611
Ze gaan niet meer dan 11 zetels halen wrs, dus...
I´m back.
pi_116636248
zoals de PVV twee jaar terug 18 zetels haalde?
pi_116636684
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:10 schreef TheVulture het volgende:
D66 krijgt morgen weer mijn stem... wel jammer dat er weer een hoop mensen op het laatste moment hun oorspronkelijke D66-stem lijken weg te gooien richting VVD of PVDA ivm de premiersstrijd... daar heb je echt niks aan in mijn ogen!
Ik ben dus zo iemand die last minute enorm is gaan twijfelen. Ben van origine enorm D66 gericht, zeker toen ze nog wat linkser in het spectrum stonden en kan me nog steeds vinden in de (veelal) humanistische en vrijzinnige grondbeginselen, in het verleden vaak vooral gebracht door iemand als Boris vd Ham (helaas pindakaas, die doet niet meer mee dus) maar vooral zaken als zorg doen me richting 'het linkse' (en dus de PvdA) twijfelen. Dat zijn zaken waarvan ik nu wel erg begin te twijfelen of je die zomaar aan de markt kunt overlaten, gezien de huidige stand van zaken. Daarnaast heb ik er echt te weinig verstand van om er de diepte mee in te gaan. Lastig dus. Ik begin toch te neigen naar 'iets meer collectiviteit' en dat is voor mij een trendbreuk moet ik zeggen.

Aan de andere kant hoop ik echt enorm op een Paars (evt. + ) kabinet en denk ik dat ik me in zijn algemeenheid nog het beste in D66 kan vinden dus denk dat het morgen gewoon weer D66 gaat worden. :).
pi_116636753
Even los van of het inhoudelijk goede verhalen zijn, D66 heeft wel aardig 'voor de twijfelaars' stukjes op hun site staan:

https://www.d66.nl/voor-de-twijfelaars/d66-of-pvda/

(en zo zijn ze er ook voor CDA, VVD, SP en GL).
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:18:14 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_116637294
Alhoewel het ongetwijfeld politiek zal zijn (zeker omdat U draait en u liegt nog niet zo heel lang geleden is), vond ik Van Haersma Buma verrassend sterk vanochtend bij Vandaag de Dag. Die zei dat het hem zo stak dat de verkiezingen en debatten alleen nog maar gingen om de ander proberen neer te halen, te vertellen wat er allemaal wel niet mis was met de ander. En dat is ook een beetje mijn probleem met Pechtold en deze vergelijkingen; het is allemaal dat doen ze fout, dat doen ze fout, maar heel weinig over de keuzes die je zelf wil maken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_116637354
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:18 schreef speknek het volgende:
Alhoewel het ongetwijfeld politiek zal zijn (zeker omdat U draait en u liegt nog niet zo heel lang geleden is), vond ik Van Haersma Buma verrassend sterk vanochtend bij Vandaag de Dag. Die zei dat het hem zo stak dat de verkiezingen en debatten alleen nog maar gingen om de ander proberen neer te halen, te vertellen wat er allemaal wel niet mis was met de ander. En dat is ook een beetje mijn probleem met Pechtold en deze vergelijkingen; het is allemaal dat doen ze fout, dat doen ze fout, maar heel weinig over de keuzes die je zelf wil maken.
Eens. Sowieso ben ik geen fan van Pechtold. Het is een goed debater, iemand van de nuance (als hij wil) en dat waardeer ik. Maar hoe hij destijds met de PVV is omgegaan en hoe het nu ook weer gaat, het is gewoon niet mijn 'man'. Maar in principe wél mijn partij. Dus daar kijk ik dan maar even doorheen. Maar ik heb geloof ik nog nooit op Pechtold zelf gestemd (hoe zinloos en leeg zo'n gebaar ook is).
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:26:35 #33
8369 speknek
Another day another slay
pi_116637490
Zelfde. Deze keer moest ik van wiekiesjij.nl voor Judith Swinkels(?) gaan. Dus eh, go Judith!
pi_116637601
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:26 schreef speknek het volgende:
Zelfde. Deze keer moest ik van wiekiesjij.nl voor Judith Swinkels(?) gaan. Dus eh, go Judith!
Oh wat grappig, die kende ik niet. Kennelijk is Michiel Verkoulen mijn man! :D.
pi_116638098
Ik heb nog nooit van Steven van Weyenberg gehoord, klinkt ook goed maar Koser Kaya heeft mijn stem harder nodig (8e plaats vs 13e plaats) ...
pi_116638688
Ik twijfel tussen Kees Verhoeven (ondernemer, digitale portefeuille), Wouter Koolmees (financiële man) en Eelco Keij (Expat, wil dat Nederland internationaal voorop loopt). Weet het nog niet, al komen Wouter en Kees toch wel in de kamer...
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2012 @ 12:14:20 #37
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116638711
Ook mensen zonder mening hebben stemrecht.
pi_116650574
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)eer-gedoger-sgp.html

quote:
Maar ik zie signalen in het feit dat we aan de ene kant de G500 hebben, en aan de andere kant 50-Plus hebben. Dat zijn twee generaties die zeggen: als de traditionele partijen niet meer leveren en geen rekening houden met ons, dan beginnen we voor onszelf.
Hoe vertegenwoordigt de G500 een generatie? Ik voel me bijna beledigd dat ik met die idioten op 1 hoop gegooid word.
pi_116650843
D'66 is een beetje een tragische partij. Tien jaar geleden had hun verkiezingsprogramma uitgevoerd moeten worden en mogelijk over vijf jaar ook wel weer maar nu even niet. Ik heb me erg verbaasd dat een behoorlijk aantal partijen hun beleid nauwelijks hebben aangepast en net doen alsof er geen snel oplopende werkloosheid is. Het CPB rekent uit dat bij D'66 de werkloosheid met 1,3% meer oploopt per 2017 ten opzichte van het basispad met eenkoopkracht mediaan van -2,5%. Dan is het voorgestelde beleid in mijn ogen niet goed.
pi_116651068
En je laat perfect zien wat er mis is met democratie :P, we kunnen onmogelijk vooruit kijken. Vier jaar is niks om goed beleid te maken, maar het is het enige waar we naar kijken als we stemmen.
pi_116654642
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:08 schreef Morthill het volgende:
En je laat perfect zien wat er mis is met democratie :P, we kunnen onmogelijk vooruit kijken. Vier jaar is niks om goed beleid te maken, maar het is het enige waar we naar kijken als we stemmen.
Vier jaar is ook erg goed om beleid op te maken want je kunt als de VVD en D'66 alleen kijken naar structureel economisch beleid maar je kunt ook beleid maken dat ook rekening houdt met de effecten van de economische cyclus. Die combinatie is altijd beter want de realiteit is dat je naast structurele ook cyclische effecten hebt.
pi_116657543
quote:
Brussel waar het kan
Den haag waar het moet
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_116663734
De crisis moet bestreden worden in Brussel / Den Haag maar dat kan alleen in Den Haag / Brussel?

Ik snap de banner niet :?
pi_116676386
Sorry partijgenoten, het wordt met dank aan het Europathema toch, met enige tegenzin, LibDem.
  woensdag 12 september 2012 @ 10:00:35 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_116677560
Niks mis met lib-dem in principe. Wel met LibDem, want die hadden zichzelf SocDem moeten noemen.
  woensdag 12 september 2012 @ 10:32:19 #46
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_116678368
Gestemd om 7:32, was niet eens de eerste in het lokaal.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 september 2012 @ 10:35:16 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_116678439
Kees Verhoeven +1.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_116684209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:35 schreef borisz het volgende:
Kees Verhoeven +1.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_116685377
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:50 schreef Morthill het volgende:
De crisis moet bestreden worden in Brussel / Den Haag maar dat kan alleen in Den Haag / Brussel?

Ik snap de banner niet :?
Wat snap je er niet aan? Is in principe gewoon het subsidiariteitsbeginsel. Als het beleid in Den Haag gemaakt kan worden dan doe je dat in Den Haag, overstijgen de problemen de nationale grenzen dan zal Brussel het beleid moeten maken.
pi_116686054
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:44 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Wat snap je er niet aan? Is in principe gewoon het subsidiariteitsbeginsel. Als het beleid in Den Haag gemaakt kan worden dan doe je dat in Den Haag, overstijgen de problemen de nationale grenzen dan zal Brussel het beleid moeten maken.
Juist. Zo gaat het met gemeenten/provincies/tweede kamer ook. In principe zo dicht mogelijk bij de burger dingen regelen, tenzij overkoepelend beleid grote voordelen oplevert. Een mondiale crisis los je echt niet in je eentje op.
pi_116686908
Waar is het normale verkiezingsprogramma te vinden? Ik vind op de site alleen maar vage stukjes zonder concrete maatregelen.

Ah gevonden middels google https://www.d66.nl/wp-con(...)ogramma-2012-d66.pdf
know'm sayin?
word? word.
pi_116686982
quote:
5s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:21 schreef alors het volgende:
Waar is het normale verkiezingsprogramma te vinden? Ik vind op de site alleen maar vage stukjes zonder concrete maatregelen.

Ah gevonden middels google https://www.d66.nl/wp-con(...)ogramma-2012-d66.pdf

Eerste hit ook echt, wou het net posten :P.
Amen.
pi_116687119
Ik heb ook zojuist gestemd! ^O^
  woensdag 12 september 2012 @ 14:27:02 #54
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_116687168
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:35 schreef borisz het volgende:
Kees Verhoeven +1.
pi_116687977
Koolmees +1
pi_116687989
Vera Bergkamp +1 :)
pi_116688047
Sowieso gaat mijn stem altijd naar D66. Ik baal alleen ontzettend dat Boris van der Ham weg is, want hij stond echt voor de punten die ik belangrijk vind.

Wie kan ik mijn voorkeursstem het beste geven als ik de volgende punten belangrijk vind:
Liberaal drugsbeleid, persoonlijke vrijheden, privacy, onderwijs, homo-emancipatie?
pi_116688121
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:53 schreef WHATSHESAID het volgende:
Sowieso gaat mijn stem altijd naar D66. Ik baal alleen ontzettend dat Boris van der Ham weg is, want hij stond echt voor de punten die ik belangrijk vind.

Wie kan ik mijn voorkeursstem het beste geven als ik de volgende punten belangrijk vind:
Liberaal drugsbeleid, persoonlijke vrijheden, privacy, onderwijs, homo-emancipatie?
Ik vond dus, als mede Boris fan, een goede vervanger in Vera Bergkamp :).
pi_116688150
Wel flauw dat er ook in dat programma nog weinig concrete maatregelen staan, afschaffing huidige OV en zulks staat nergens benoemd maar willen ze wel.
know'm sayin?
word? word.
pi_116688159
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:55 schreef Luigi het volgende:

[..]

Zij is mij inderdaad positief opgevallen in een debat met Mona Keijzer (brrr).
pi_116689528
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:44 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Dat haal ik echt niet uit die banner :)
pi_116689682
nummer 14 overigens een plusje gegeven :P maar das logisch
  woensdag 12 september 2012 @ 17:07:57 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_116693482
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 15:37 schreef Morthill het volgende:
nummer 14 overigens een plusje gegeven :P maar das logisch
14 14.gif.
pi_116693839
Ik ben voor de hoogste ir. op de lijst gegaan en dat is nr. 19 Monasso.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  woensdag 12 september 2012 @ 18:44:39 #65
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_116697203
Toch maar een voorkeursstem aan Kees Verhoeven gegeven, naar aanleiding van z'n vragensessie op fok :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_116702659
Iemand hier in Amsterdam (oost) die voor mij een volmachtstem op D66 wil uitbrengen? Ik heb zelf al eerder gestemd dus kan die volmacht (van mn zusje) niet meer gebruiken :/
  woensdag 12 september 2012 @ 20:23:28 #67
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_116702754
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:51 schreef _dirkjan_ het volgende:
Koolmees +1
Team Koolmees *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 12 september 2012 @ 20:36:55 #68
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116703566
Een uur geleden:

Gerard Schouw +1
pi_116704811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:21 schreef thettes het volgende:
Iemand hier in Amsterdam (oost) die voor mij een volmachtstem op D66 wil uitbrengen? Ik heb zelf al eerder gestemd dus kan die volmacht (van mn zusje) niet meer gebruiken :/
Nu maar gewoon een heel erg d66 en betrouwbaar uitziend meisje gevraagd om die stem voor me uit te brengen :D
  woensdag 12 september 2012 @ 21:06:13 #70
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_116705903
Gefeliciteerd met de 2 extra voorlopige zetels :* *3 smakken*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 12 september 2012 @ 21:07:25 #71
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116706015
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:06 schreef Maraca het volgende:
Gefeliciteerd met de 2 extra voorlopige zetels :* *3 smakken*
Dank je. *O*
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 21:09:23 #72
862 Arcee
Look closer
pi_116706214
Erg netjes die 12 zetels met de VVD en PvdA zo enorm groot. :Y ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116706399
Dat VVD en de PvdA zo groot zijn is niet erg gunstig
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_116707591
quote:
15s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:11 schreef Mortaxx het volgende:
Dat VVD en de PvdA zo groot zijn is niet erg gunstig
Denk je dat die elkaar vinden zonder D66/pechtold? :+
dag
pi_116707725
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:55 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik ook :Y. Vorige keer Boris gestemd, nu Vera.
dag
pi_116707914
^O^ , denk dat het een coalitie wordt van pvda, vvd en d66.
pi_116708317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:23 schreef Peter het volgende:

[..]

Denk je dat die elkaar vinden zonder D66/pechtold? :+
Met z'n 2en onderhandelen is een stuk makkelijker dan met z'n 3en.
Jij bent het zonnetje!!!
pi_116708530
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Met z'n 2en onderhandelen is een stuk makkelijker dan met z'n 3en.
1e kamer...
pi_116709075
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:32 schreef xminator het volgende:

[..]

1e kamer...
Dan hebben ze met D66 daar ook geen meerderheid, met CDA juist wel dus zie het somber in voor D66
Jij bent het zonnetje!!!
pi_116709577
Jammer. Nu kan Pechtold amper een vuist maken, want VVD/PvdA kunnen het zonder hem ook wel af. Bovendien hebben volgens mij zowel PvdA als VVD een voorkeur voor CDA als lijm.
beter een knipoog dan een blauw oog
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 september 2012 @ 21:49:22 #81
862 Arcee
Look closer
pi_116710109
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 21:43 schreef Knipoogje het volgende:
Jammer. Nu kan Pechtold amper een vuist maken, want VVD/PvdA kunnen het zonder hem ook wel af. Bovendien hebben volgens mij zowel PvdA als VVD een voorkeur voor CDA als lijm.
Inderdaad. :{

En ook qua Eerste Kamer.
pi_116711187
Prima uitslag voor D66. De partij wordt steeds sterker. Succes Pechtold!
pi_116711595
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:00 schreef By1 het volgende:
Prima uitslag voor D66. De partij wordt steeds sterker. Succes Pechtold!
Hoezo prima? Rampzalig. VVD en PvdA kunnen nu ook prima zonder D66 door, en mochten ze toch een derde willen dan nemen ze het CDA erbij.
pi_116711844
quote:
Het CDA zelf alleen misschien minder dan D66.

En qua onderhandelingspositie, dat is wel waar.. maar de VVD en PvdA moeten toch ergens een midden vinden, en dat IS al waar D66 enigszins zit. Zo werd eht Kunduz akkoord ook wel een D66 programma genoemd, omdat die partij nu eenmaal daar in het politieke midden zat.
pi_116712710
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 22:05 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Hoezo prima? Rampzalig. VVD en PvdA kunnen nu ook prima zonder D66 door, en mochten ze toch een derde willen dan nemen ze het CDA erbij.
Kan me voorstellen dat je dat denkt. Dat is ook mogelijk. Ik hoorde Wiegel net zeggen dat het goed mogelijk is dat er wordt gekozen voor een sterke coalitie met een breed draagvlak onder de bevolking (VVD, PVDA, D66 en CDA). Dat zou mooi zijn.

Maar goed, mochten VVD en PVDA het samen gaan doen dan blijft het een feit dat de D66 20% groter is geworden. Stap voor stap wordt de partij sterker. Hoor steeds vaker sympathie voor de D66. Denk dat het er op lange termijn goed uit ziet.
pi_116724421
Heb wel een beetje een dubbel gevoel bij deze uitslag. Voor D66 is het aantal behaalde zetels natuurlijk een geweldig resultaat. 2 zetels stijgen terwijl je tussen de twee partijen zit waar zich een tweestrijd heeft ontwikkelt.

Nog een goed resultaat voor D66 is dat er een kabinet in het midden moet worden gevormd. Hier zit natuurlijk meteen het gevaar. Niet zozeer dat de VVD en de PvdA alleen met zijn tweeen een kabinet gaan vormen, aangezien ik denk dat beide partijen het nut inzien van een bindende partij erbij, maar vooral dat de VVD de grootste wordt en het CDA ipv D66 erin wil hebben.

Een middenkabinet zonder D66 is funest voor de partij vrees ik.

Over de onderhandelingspositie vrees ik trouwens niet echt. Aangezien de PvdA en de VVD automatisch richting de positie van D66 moeten, is een sterke onderhandelingspositie niet perse nodig. D66 kan echt als een soort formateur tussen PvdA en de VVD veel punten binnen halen. De middenpositie van D66 maakt ze juist automatisch sterk in de onderhandelingen.
pi_116724680
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:38 schreef Breekfast het volgende:
Heb wel een beetje een dubbel gevoel bij deze uitslag. Voor D66 is het aantal behaalde zetels natuurlijk een geweldig resultaat. 2 zetels stijgen terwijl je tussen de twee partijen zit waar zich een tweestrijd heeft ontwikkelt.

Nog een goed resultaat voor D66 is dat er een kabinet in het midden moet worden gevormd. Hier zit natuurlijk meteen het gevaar. Niet zozeer dat de VVD en de PvdA alleen met zijn tweeen een kabinet gaan vormen, aangezien ik denk dat beide partijen het nut inzien van een bindende partij erbij, maar vooral dat de VVD de grootste wordt en het CDA ipv D66 erin wil hebben.

Gezien de zetelverdeling in de Eerste Kamer vrees ik dat het CDA toch de voorkeur zal krijgen boven D66, maar we moeten maar eerst afwachten. Ik heb zelf een voorkeur voor Paars of Paars+, maar gezien de afstraffing van Groen Links denk ik niet dat zij in aanmerking zullen komen als regeringspartner.
pi_116725003
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Gezien de zetelverdeling in de Eerste Kamer vrees ik dat het CDA toch de voorkeur zal krijgen boven D66, maar we moeten maar eerst afwachten. Ik heb zelf een voorkeur voor Paars of Paars+, maar gezien de afstraffing van Groen Links denk ik niet dat zij in aanmerking zullen komen als regeringspartner.
Dan hoop ik toch dat de PvdA eist dat D66 er dan bij komt. Anders zit D66 in de oppositie zonder dat het ergens op kan schieten.
pi_116726930
Nog maar 8000 stemmen verschil met het CDA
Jij bent het zonnetje!!!
pi_116730173
quote:
Kan me niet voorstellen dat PvdA liever de conservatieve CDA erbij heeft, krijgen ze nog minder van hun agenda gerealiseerd.
pi_116730193
"stem strategisch, stem d66" dat blijkt
:')
pi_116745183
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 00:43 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Maar het CDA is ook afgestraft....
pi_116745269
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:35 schreef WHATSHESAID het volgende:

Maar het CDA is ook afgestraft....
Dat is waar, maar het CDA heeft nog altijd wel 11 zetels in de Eerste Kamer. D66 mag dan wel iets hebben gewonnen, maar om wetgeving er makkelijker doorheen te krijgen in de Eerste Kamer is een meerderheid daar wel een must.
pi_116745416
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dat is waar, maar het CDA heeft nog altijd wel 11 zetels in de Eerste Kamer. D66 mag dan wel iets hebben gewonnen, maar om wetgeving er makkelijker doorheen te krijgen in de Eerste Kamer is een meerderheid daar wel een must.
Dat is zeker waar. Wellicht dan toch CDA én D66 (al zie ik persoonlijk een samenwerking tussen CDA en D66 niet zitten, heb niet het idee dat dat vooruit gaat komen).
pi_116745598
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

De Tweede Kamerformatie wordt gegijzeld door een orgaan dat helemaal niet politiek gekleurd mag zijn en niet echt democratisch is verkozen :')

Ja, het gaat lekker in de Nederlandse politiek.
  donderdag 13 september 2012 @ 16:48:43 #96
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_116745796
Wie zegt dat het CDA en de D66 niet samen met de PVDA en de VVD een coalitie kunnen vormen?

Ik zie het CDA namelijk nog niet echt snel oppositie voeren.
pi_116745975
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef NaturalScience het volgende:
Wie zegt dat het CDA en de D66 niet samen met de PVDA en de VVD een coalitie kunnen vormen?

Het CDA die oppositie voert is sowieso een ramp. Alsof van Haersma Buma zoiets kan.
pi_116746031
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:48 schreef NaturalScience het volgende:

Het kan op zich wel met een D66 die de buffer vormt tussen VVD en het CDA.
pi_116746116
quote:
2s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:53 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Het CDA die oppositie voert is sowieso een ramp. Alsof van Haersma Buma zoiets kan.
Denk dat hij daar verdomd goed in is, als ik hem aan het begin van de zomer zo zag.
pi_116746458
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 16:56 schreef Morthill het volgende:

[..]

Denk dat hij daar verdomd goed in is, als ik hem aan het begin van de zomer zo zag.
Denk ik ook hoor, hij heeft het iig wel in zich.
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')