abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 september 2012 @ 20:15:05 #201
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_116542823
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:13 schreef Mirgeam het volgende:
Ik ken die TC, die krijgt dan een hartaanval :')
Zijn probleem toch? ;)
Moet hij maar beter alles inplannen. daar word hij/zij voor betaald.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  zaterdag 8 september 2012 @ 20:16:47 #202
110987 ErwinRommel
pi_116542879
Ik zou een moord doen om terug bij Defensie, Luchtmobiele Brigade terug te komen ;(
  zaterdag 8 september 2012 @ 20:40:00 #203
110987 ErwinRommel
pi_116543762
Maar goed, we blijven vrolijk :)

zaterdag 8 september 2012 @ 20:57:28 #204
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_116544413
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:48 schreef Rafierafie het volgende:
De stekker eruit als in er is niet gelopen vandaag?? Hoe kan dat?
Hier gebeurt het zelden dat er überhaupt één wijk blijft staan. Zelfs als er iets dreigt te blijven staan wordt dat dezelfde dag nog weggelopen, zelfs als dat betekent dat er 's avonds gelopen moet worden.
Ik zit in een depo met 2 wijken. Meestal worden die pas laat op de dag voorbereid en weggereden. Vandaag was dit het enige depo wat met betreffende auto weg moest. Auto ging om kwart voor 1 weg richting ons depo.

Om half 2 TC gebeld omdat de auto er nog niet was. Het is maar een stukje van 7 km wat die auto moet afleggen. Hij ging er achter aan bellen. Om iets voor 2 weer gebeld. Toen was er geprobeerd contact op te nemen met het autobedrijf, daar zat ie op te wachten. Uiteindelijk belde die om kwart over 2 terug, ze hadden de chauffeur nog niet gevonden. Gezien het feit dat hij geen idee had hoe de vertraging ging lopen enzo heeft ie gezegd: dan stoppen we er mee voor vandaag.

Het zijn de wijken van normaal 3.30 uur. En het was druk. Dus waarschijnlijk ga je dan meer richting de 4 uur. Het is dan niet meer mogelijk om het weg te krijgen.
Ik woon trouwens naast het depo. Om half 4 depohouder nog even gesproken. Die auto was toen nog niet in het depo aangekomen. Dus wat daar mee aan de hand is weet ik ook niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 8 september 2012 @ 21:04:19 #205
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_116544688
Verdomme, vandaag weer superdruk hè! Ik had maar liefst vier soorten HAH waaronder een stupide Veronica foldertje dat constant uit m'n bundels viel... Ik had in totaal 4 1/2 tas waaronder 1 1/2 HAH. De retars van voorbereiders geven mij dan 1/2 tas post mee en één tas HAH. In die tas post zitten dan drie straten en de rust bunkeren ze...! Ik heb al zo ontzettend vaak tegen mijn TC gezegd dat ik dat zo niet wil hebben. Geef gewoon veel mee en bunker weinig zeg! :(

Kon ik mijn eigen wijk nog voorbereiden... ;(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_116544709
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 19:26 schreef Selestha het volgende:
NU PAS KLAAR! :( :( :( Sinds 13.15 vanmiddag met die wijk extra bezig geweest! Collega die zou helpen kwam niet opdagen. Eén doffe ellende. Kwam nog een ervaren collega tegen, die deed er de eerste keer ook 5 uur over zonder opleiding. Maar ''valt wel mee hoor, loop je in een uurtje weg''

Ik heb gelopen van 10 uur tot nu. Ben kapot -_-
Mjah, dat hele "is maar een klein wijkje" of "ja, je kent die wijk niet maar stelt niks voor" dat zijn van die dingen die ze altijd roepen als ze niemand anders hebben. Dat zijn van die dingen waar je 1 keer intrapt maar daarna nooit weer.
Het blijft ook een vrij domme manier van handelen, ik bedoel, ik ben nooit te beroerd om wat extra's te doen, maar zodra ze me gaan voorliegen ga ik een volgende keer natuurlijk geen ja meer zeggen. En ik neem aan dat de meeste mensen wel zo denken.
  zaterdag 8 september 2012 @ 21:05:08 #207
341900 Atmosphere82
pi_116544718
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 19:38 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat mij steekt is dat je alles geeft, en als je een keer echt ziek bent, je een lullige opmerking krijgt "moet je eens kijken naar je pijngrens". Ben daar nog steeds pisnijdig om. Hoop volgende week dat hij daar van terugkomt, anders heeft hij echt een zure aan me.
Dat is inderdaad belachelijk zeg! :N
pi_116544743
Raar, V__L_N!
pi_116544824
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 19:45 schreef Mirgeam het volgende:
Na 5 uur mag er niet eens meer bezorgt worden, en als je dat niet red zonder de hulp die beloofd was, kunnen ze je echt niets maken
Nou, die tijd is al veranderd he, van 5 uur naar 6 uur.
  zaterdag 8 september 2012 @ 21:08:53 #210
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_116544892
Mijn collega riep: "die chauffeur vliegt er uit, daar kun je donder op zeggen". Ik keek d'r alleen maar zo'n beetje aan met zo'n blik... Zegt ze "ach ja, ik geloof nog steeds in sprookjes".
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 8 september 2012 @ 21:16:01 #211
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_116545220
Ligt het trouwens aan mij, maar het lijkt wel alsof het een grotere puinzooi is nu dan anders.
Komt dat omdat het ineens druk is na zo'n rustige periode? Kunnen ze dat gewoon niet aan?
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 september 2012 @ 21:17:42 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116545305
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:16 schreef V__L_N het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, maar het lijkt wel alsof het een grotere puinzooi is nu dan anders.
Komt dat omdat het ineens druk is na zo'n rustige periode? Kunnen ze dat gewoon niet aan?
dat zal per vestiging verschillen denk ik. in ons team draait het op dit moment nog prima
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116545336
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat zal per vestiging verschillen denk ik. in ons team draait het op dit moment nog prima
In mijn woonplaats draait het ook nog goed eigenlijk.
pi_116545397
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:13 schreef Mirgeam het volgende:
Ik ken die TC, die krijgt dan een hartaanval :')
Zo ziet hij er ook iedere dag uit inmiddels :')
pi_116545454
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mjah, dat hele "is maar een klein wijkje" of "ja, je kent die wijk niet maar stelt niks voor" dat zijn van die dingen die ze altijd roepen als ze niemand anders hebben. Dat zijn van die dingen waar je 1 keer intrapt maar daarna nooit weer.
Het blijft ook een vrij domme manier van handelen, ik bedoel, ik ben nooit te beroerd om wat extra's te doen, maar zodra ze me gaan voorliegen ga ik een volgende keer natuurlijk geen ja meer zeggen. En ik neem aan dat de meeste mensen wel zo denken.
Nee precies dat is mij ook wel duidelijk. En dan nog boos worden als ik zeg dat ik het niet trek, terwijl ik hún een gunst verleen.
  zaterdag 8 september 2012 @ 21:22:33 #216
341900 Atmosphere82
pi_116545468
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 20:40 schreef ErwinRommel het volgende:
Maar goed, we blijven vrolijk :)

Hier word ik depressief van ErwinRommel! ;)

Nee, eigenlijk is het nog niet eens zo erg hoor! :P
pi_116545478
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:07 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, die tijd is al veranderd he, van 5 uur naar 6 uur.
Ja dat kreeg ik ook te horen. Al was ik pas om 18.30 klaar.
pi_116545913
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:18 schreef Herfstblad het volgende:

[..]

In mijn woonplaats draait het ook nog goed eigenlijk.
Hier is het constant een grote puinzooi.
Waarschijnlijk een combinatie van gebrek aan mensen door ontslagen en vakantie, het einde van het zomerdal en daardoor dus opeens van het ene op het andere moment een enorme hoeveelheid post. Al die periodieke tijdschriften hebben we in iets van 1,5 week allemaal moet wegbrengen.
pi_116546033
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:22 schreef Selestha het volgende:

[..]

Nee precies dat is mij ook wel duidelijk. En dan nog boos worden als ik zeg dat ik het niet trek, terwijl ik hún een gunst verleen.
Ja, zoiets had ik ook een keer. Had ik al 3 diensten gelopen, kwam ik om 5 uur op het depot, stond er nog een wijk. Ik de planner bellen, maar ja, zaterdag he, dan zijn planners en teamcoaches meestal al om 1 uur niet meer te bereiken. Teamcoach gebeld "ja, dat weet ik ook niet, zoek maar een oplossing". Dus uiteindelijk die wijk zelf maar gelopen omdat ik het ook lullig vind als mensen rouwkaarten of zo te laat ontvangen, geef je de week erop je tijd door, krijg je te horen "Ja, we weten niet of we alles uitbetalen, maar ik denk dat we wel een eind in de richting komen".
Ja, sodemieter op zeg, alsof ik daar dan mee akkoord ga, doen ze ook nog bijna of ze je een gunst verlenen door in ieder geval een groot deel van je gewerkte tijd uit te betalen. Maar goed, na even goed duidelijk gemaakt te hebben dat ze van mij nooit meer wat extra's hoefden te verwachten als ik mijn gewerkte tijd niet kreeg heb ik uiteindelijk toch alles betaald gekregen. Maar het feit dat het zo moeizaam gaat en dat dankbaarheid ook ver te zoeken is maakt dat je dan de volgende keer echt zoiets hebt van "ze zoeken het maar lekker uit"
pi_116546147
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 19:38 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat mij steekt is dat je alles geeft, en als je een keer echt ziek bent, je een lullige opmerking krijgt "moet je eens kijken naar je pijngrens". Ben daar nog steeds pisnijdig om. Hoop volgende week dat hij daar van terugkomt, anders heeft hij echt een zure aan me.
Zoiets heb ik ook gehad. Als ik ergens last van had was het teveel gevraagd om me alleen mijn eigen vaste wijk te laten lopen. Tenslotte liep ik in die periode altijd minstens twee wijken, dat was normaal geworden.
Toen kreeg ik op een gegeven moment acute bronchitis en werd er nog steeds van me verwacht dat ik minstens één wijk zou lopen.
Ben gewoon doorgegaan tot ik op een ochtend op kantoor kwam, bibberend van de hoge koorts en ik kon amper nog ademen... Toen hebben ze me toch maar naar huis gestuurd want dat kon echt niet.

Zo zie je maar hoeveel er voor nodig is voordat ze je eindelijk serieus willen nemen. Het werk gaat bij dit bedrijf altijd boven de mensen.

Jonge collega had net te horen gekregen dat zijn moeder kanker had en werd nog geacht door te lopen. Het is toch te zot voor woorden?
pi_116546272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:36 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ja, zoiets had ik ook een keer. Had ik al 3 diensten gelopen, kwam ik om 5 uur op het depot, stond er nog een wijk. Ik de planner bellen, maar ja, zaterdag he, dan zijn planners en teamcoaches meestal al om 1 uur niet meer te bereiken. Teamcoach gebeld "ja, dat weet ik ook niet, zoek maar een oplossing". Dus uiteindelijk die wijk zelf maar gelopen omdat ik het ook lullig vind als mensen rouwkaarten of zo te laat ontvangen, geef je de week erop je tijd door, krijg je te horen "Ja, we weten niet of we alles uitbetalen, maar ik denk dat we wel een eind in de richting komen".
Ja, sodemieter op zeg, alsof ik daar dan mee akkoord ga, doen ze ook nog bijna of ze je een gunst verlenen door in ieder geval een groot deel van je gewerkte tijd uit te betalen. Maar goed, na even goed duidelijk gemaakt te hebben dat ze van mij nooit meer wat extra's hoefden te verwachten als ik mijn gewerkte tijd niet kreeg heb ik uiteindelijk toch alles betaald gekregen. Maar het feit dat het zo moeizaam gaat en dat dankbaarheid ook ver te zoeken is maakt dat je dan de volgende keer echt zoiets hebt van "ze zoeken het maar lekker uit"
Dit is precies de reden dat ik sinds driekwart jaar niks, maar dan ook echt niks extra meer voor ze doe. Ik ben te vaak gebruikt en misbruikt wat dat betreft.

Ondertussen vraag ik me nog steeds af of ik binnenkort nog wel werk heb. Mijn contract loopt over 3 weken af en ik heb nog steeds niks gehoord over een nieuw contract (voor onbepaalde tijd)
pi_116546752
Reken er niet op, den haag gaat dat niet doen :N
pi_116549554
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 21:04 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Dat was wel een voordeel toen je als bezorger nog op kantoor mocht komen, want dan werd daar gevraagd of je nog wat extra's kon lopen. Als je de wijk dan niet kende gewoon even vragen naar de tijd die voor die wijk stond (en zien dat de persoon niet iets verzint). Afhankelijk van de drukte had je dan wel een fatsoenlijke indicatie. En zeker als het aan het eind van de middag loopt en er blijft een wijk staan, gewoon heel erg duidelijk laten merken (als je het eventueel wilt doen) dat je twijfelt. Dan was er bij ons opeens ook heel veel te regelen (extra tijd naast je gelopen tijd opschrijven en uitbetaald krijgen bijv.). Maar nu je leidinggevende steeds minder ziet, wordt dat ook steeds lastiger, want voor de planner op zo'n landelijke afdeling ben je ook maar personeelsnummer zoveel en gaan ze je niet paaien met een bonusje als je die extra wijk wilt wegbrengen..
pi_116552068
Dat het nu ineens druk is valt wel mee. Goed, de scholen zijn begonnen en de poststroom neemt weer toe, maar zo druk als vroeger zal het nooit meer worden. Nu neemt Sandd ook nog een deel van de post over (naar eigen zeggen 1/5e deel....). Anders zouden we ook met Postcodeloterij pakjes, agenda's en dikke modeboeken moeten lopen. En dat zouden ze echt niet meer aankunnen hoor, hoe graag PostNL ook claimt van wel. Met het huidige verloop van postbezorgers en de steeds terugkerende discussie over uitbetalen van je uren, tijden die zó strak staan, is iedereen al blij als ze gewoon hun wijk kunnen lopen binnen de juiste tijd ervoor.

Het lijkt nu zoveel omdat we sinds enkele jaren ook met HAH lopen. Deze week tikte dat lekker aan. :( Vroeger was er geen HAH, hooguit alleen overheidsmailingen en Telefoongids.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deezertje op 09-09-2012 00:29:40 ]
pi_116552798
Ik vind het wel weer ff klote. Ze weten dat ik een bepaalde wijk niet wil doen... omdat dat mis ging. En toch als de teamcoach op vakantie gaat me er gauw ff op inplannen en veranderen is helaas niet mogelijk :( ik ken tussen de 15 en de 20 wijken, en dan juist die en iets anders is niet mogelijk? Riiiight :{ het is bij PostNL gewoon echt zo dat het belang van het bedrijf het enige is dat telt. Dat ik komende donderdag weer tot laat bezig ben met 2 wijken waarvan ik in 1 niet goed bekend ben, dat boeit niks. En wel vragen of ik aub nog wat extra's kan doen.... jaja. Ik wilde die wijk niet meer en toch doen ze het. Kutbedrijf. Met die klote HAH ook inderdaad. tis meer FolderNL dan PostNL :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')