Nee, want het is overmacht, iedereen moet 21% betalen/heffen, dus dat valt niet onder je contract.quote:Op maandag 3 september 2012 09:19 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Terechte klacht, ik kreeg ook wat mailtjes dat mijn abonnement duurder gaat worden.
Is dit geen contractbreuk?
Nee, dit is wet- & regelgeving die toegepast moet worden door een ieder.quote:Op maandag 3 september 2012 09:19 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Terechte klacht, ik kreeg ook wat mailtjes dat mijn abonnement duurder gaat worden.
Is dit geen contractbreuk?
Feitelijk 1.68%-en-een-beetje.quote:Op maandag 3 september 2012 09:39 schreef lipjes het volgende:
Ach, als dat het enige is.
Ik moet elke week minstens wel 1 keer tanken, denk dat ik daar die 2% wat harder ga voelen hoor.
Als je zo'n ¤ 350,- aan abonnementen/ verzekeringen en weet ik veel wat hebt scheelt dat toch 5 euro per maand! Echt bizar veel!quote:Op maandag 3 september 2012 09:29 schreef Worteltjestaart het volgende:
Beetje overtrokken...
Op een internetabbo van nu 30 euro/maand ga je een whopping 50 ct méér betalen.
Het verlies aan koopkracht door belasten van de reiskostenvergoeding verbleekt erbij
0.03 * 15 * 52 = 23.4 per jaar extra.quote:Op maandag 3 september 2012 09:48 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Feitelijk 1.68%-en-een-beetje.
Regel 1: gebruik eenheden.quote:Op maandag 3 september 2012 09:57 schreef lipjes het volgende:
0.03 * 15 * 52 = 23.4 per jaar extra.
23.4 * 5.000.000 mensen = 117.000.000 extra per jaar
Dat is uitgaande van 1.75 per liter aan de pomp en 15 liter per week elke week van het jaar.
en als je daar de adviesprijs van maakt dan zit je al op 218.790.000
60 euro per jaarquote:Op maandag 3 september 2012 09:49 schreef jroz het volgende:
[..]
Als je zo'n ¤ 350,- aan abonnementen/ verzekeringen en weet ik veel wat hebt scheelt dat toch 5 euro per maand! Echt bizar veel!
Eten/drinken blijft gewoon 6% lijkt me tochquote:Op maandag 3 september 2012 10:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
60 euro per jaar
x 10 miljoen mensen met abbo's e.d.
GENAAAAAID
en ie 2% verhoging geldt voor ALLES;
dus boodschappen worden duurder etc.
dus vaste kosten 1500 = +2% = +¤30,- per maand x 12 = 360 euro per jaar betaal je opeens meer
tja dat deden die fransen toch heel netjes.quote:Op maandag 3 september 2012 10:34 schreef Bunnyfluff het volgende:
En dan de minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie weer in beeld: "Tja, het gaat niet goed met de welvaart van Nederland. De mensen laten vreemd genoeg het geld niet rollen en dat stagneert de economie in zijn geheel. Men moet meer geld uitgeven!"
Als je niet weet waar je het over hebt kun je beter je mond houden.quote:Op maandag 3 september 2012 10:31 schreef computerprobleem het volgende:
dus vaste kosten 1500 = +2% = +¤30,- per maand x 12 = 360 euro per jaar betaal je opeens meer
En waar kwam dat geld vandaan?quote:Op maandag 3 september 2012 10:38 schreef lipjes het volgende:
tja dat deden die fransen toch heel netjes.
Die verlaagden de benzineprijs zodat mensen meer te besteden hadden.
Het geld komt linksom of rechtsom toch wel binnen.quote:Op maandag 3 september 2012 10:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En waar kwam dat geld vandaan?
vraag eens of ik een neuk geef om jou kut post?quote:Op maandag 3 september 2012 10:50 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je het over hebt kun je beter je mond houden.
De verhoging is geen 2% maar (bijna) 1.7%.
Daarnaast zijn veel diensten en ook zaken als dagelijks levensonderhoud ondergebracht in de 6%-BTW en zodoende merk je daar geen verhoging.
Maar ja.
Dát doet het niet leuk bij het plebs, want dan is het klagen opeens zo nutteloos...
[..]
En waar kwam dat geld vandaan?
Denk je dat het mij uitmaakt wat jij om mijn posts geeft?quote:Op maandag 3 september 2012 11:41 schreef computerprobleem het volgende:
vraag eens of ik een neuk geef om jou kut post?
het enige dat jij bewezen hebt is dat jij een kut autist bentquote:Op maandag 3 september 2012 11:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Denk je dat het mij uitmaakt wat jij om mijn posts geeft?
Je bent gewoon een kutuser die niet inhoudelijk kan reageren, bij deze bewezen
Hij heeft een punt, je hebt meer controle over je kosten zonder vaste lasten.quote:
quote:Op maandag 3 september 2012 11:56 schreef computerprobleem het volgende:
het enige dat jij bewezen hebt is dat jij een kut autist bent
En dan vooral de materiële dingen. Als je ziet wat wij nu allemaal hebben in vergelijking met een aantal jaren geleden. En toch blijven mensen naar boven kijken, terwijl ze het nu misschien niet kunnen veroorloven. Verschil moet natuurlijk niet zo hoog oplopen zodat de mensen in Belgie en Duitsland spullen gaan kopen. Maar er kan naar mijn idee best nog wat bovenop.quote:Choose life. Choose a job. Choose a career. Choose a family. Choose a fucking big television, Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers. Choose good health, low cholesterol and dental insurance. Choose fixed- interest mortgage repayments. Choose a starter home. Choose your friends. Choose leisure wear and matching luggage. Choose a three piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics. Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning. Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit- crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats you have spawned to replace yourself. Choose your future. Choose life... But why would I want to do a thing like that?
Tenenkrommend hoe jij zieltjes probeert te winnen voor je SOPN...quote:Op maandag 3 september 2012 13:34 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Geen VVD, CDA, GroenLinks, CU of D66 dus.
De transport en productie moeten wel 21% betalenquote:Op maandag 3 september 2012 10:32 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Eten/drinken blijft gewoon 6% lijkt me toch
indd, mensen moeten een tablet, moeten dit, willen dat. Allemaal vanwege de "maatschappelijke" druk.quote:Op maandag 3 september 2012 13:28 schreef Kabolter het volgende:
Zie het probleem niet. Deed mij meteen denken aan:
[..]
En dan vooral de materiële dingen.
Man, dat is een trolaccount, zo dom is niemand in het echt.quote:Op maandag 3 september 2012 13:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Tenenkrommend hoe jij zieltjes probeert te winnen voor je SOPN...
En om één maatregeltje een partij uit te sluiten
linkse boomknuffelaar bestaat helaas echt. In treintopic heeft hij gepost met alle prachtige treinreizen die hij maakte.quote:Op maandag 10 september 2012 15:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Man, dat is een trolaccount, zo dom is niemand in het echt.
Eigenlijk moeten we dan allemaal natuurlijkquote:
En behalve geldontwaarding, nu extra BTW en je salaris blijft stilstaan.quote:Op maandag 3 september 2012 14:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
De transport en productie moeten wel 21% betalen
1,68% nou nou. Bij een auto ga je het merken..
Veel beter: benzineaccijns verlagen met 50 cent, zodat Belgen en Duitsers uit de wijde omgeving belasting in Nederland komen betalen i.p.v. andersom.quote:Op maandag 10 september 2012 16:04 schreef H4ppy het volgende:
Alsof die benzineprijzen al niet hoog genoeg waren. Van mij mogen ze die btw stijging gaan compenseren met accijnsvermindering waardoor de benzineprijs hetzelfde blijft.
Want het fabriceren, importeren, vervoeren en verkopen van nieuwe producten levert natuurlijk geen banen op.quote:Op maandag 3 september 2012 13:28 schreef Kabolter het volgende:
Zie het probleem niet. Deed mij meteen denken aan:
[..]
En dan vooral de materiële dingen. Als je ziet wat wij nu allemaal hebben in vergelijking met een aantal jaren geleden. En toch blijven mensen naar boven kijken, terwijl ze het nu misschien niet kunnen veroorloven. Verschil moet natuurlijk niet zo hoog oplopen zodat de mensen in Belgie en Duitsland spullen gaan kopen. Maar er kan naar mijn idee best nog wat bovenop.
Is naar mijn idee alleen maar goed voor de economie. Nu kiest iedereen voor iets nieuws kopen, omdat dat goedkoper is dan laten repareren. Je moet dan wel heel gek zijn om zoals vroeger, een wasmachine te hebben die meer dan 10 jaar oud is. En als je het laat repareren dan kan dat ook weer banen opleveren. Lijkt mij namelijk niet gezond om deze banen alleen in te vullen voor mensen die de ingeleverde machines uit elkaar halen. Dat kan nog steeds, maar misschien in de toekomst in mindere mate.
Opzich een goed idee maar dat betekent dat de overheid de standaard dingen zoals gas licht brandstof dus nog duurder gaat maken. Wat nu dus eigenlijk al gebeurd.quote:Op maandag 3 september 2012 09:17 schreef JeMoeder het volgende:
Alles wat je in het buitenland kan bestellen gewoon daar bestellen. Bij zaken waarbij dat onmogelijk is, zoals abbo's voor internet en mobiel: doorbijten.
Dit is niet zomaar één maatregeltje. Dit is roepen dat je de crisis op gaat lossen en vervolgens de koopkracht verminderen waardoor de crisis alleen maar langer aanhoudt. Dat is gewoon pure idioterie en ook de reden dat D66 deze keer niet op m'n stem kan rekenen.quote:Op maandag 3 september 2012 13:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Tenenkrommend hoe jij zieltjes probeert te winnen voor je SOPN...
En om één maatregeltje een partij uit te sluiten
1500 euro kosten met hoog tarief? Doe je knap...........quote:Op maandag 3 september 2012 10:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
60 euro per jaar
GENAAAAAID
Niet zo jammeren en zet je schouders er eens onder. Treurnis.quote:Op maandag 10 september 2012 15:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En behalve geldontwaarding, nu extra BTW en je salaris blijft stilstaan.
Beetje simplistisch. Dan zou ik kunnen stellen: arbeid (reparatie), boekhouder, huur winkelpand (waar de centra per jaar met 10% leegstromen), flyers maken en bedrukken, website laten maken, auto kopen en laten onderhouden door garage, extra personeelquote:Op maandag 10 september 2012 17:14 schreef koeniekoenie het volgende:
[..]
Want het fabriceren, importeren, vervoeren en verkopen van nieuwe producten levert natuurlijk geen banen op.
Goed punt. Ik zie inderdaad dat veel mensen voor het gemak even vergeten dat het alleen om het hoog btw tarief gaat, m.a.w. luxe-producten. Voor boodschappen (feitelijk één van de grootste kostenposten) blijf je in principe dus hetzelfde betalen.quote:Op maandag 10 september 2012 18:29 schreef Czesc het volgende:
[..]
1500 euro kosten met hoog tarief? Doe je knap...........
Over verzekeringen betaal je geen BTW, maar assurantiebelasting. Heb je dus nu geen last van (die is een aantal jaren geleden al omhoog gegaanquote:Op maandag 3 september 2012 09:49 schreef jroz het volgende:
[..]
Als je zo'n ¤ 350,- aan abonnementen/ verzekeringen en weet ik veel wat hebt scheelt dat toch 5 euro per maand! Echt bizar veel!
Dat haal ik ook wel aan vaste lasten hoor. Nog wel meer ook overigensquote:Op maandag 10 september 2012 18:29 schreef Czesc het volgende:
[..]
1500 euro kosten met hoog tarief? Doe je knap...........
Hersenpannen tellen niet Niels.quote:Op maandag 10 september 2012 19:45 schreef 9611Niels het volgende:
ik ga echt veel inslaan dus deze maand
Lekker hamsterenquote:Op maandag 10 september 2012 19:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Hersenpannen tellen niet Niels.
Dat is het hem: je kan vrijwel niets in het 19%-tarief op voorraad kopen. TV's/auto's/benzine/reparaties e.d. kan je niet opslaan zonder veel hogere kosten.quote:
Wat? Appels?quote:Op maandag 3 september 2012 09:57 schreef lipjes het volgende:
[..]
0.03 * 15 * 52 = 23.4 per jaar extra.
23.4 * 5.000.000 mensen = 117.000.000 extra per jaar
Dat is uitgaande van 1.75 per liter aan de pomp en 15 liter per week elke week van het jaar.
en als je daar de adviesprijs van maakt dan zit je al op 218.790.000
Onzin. Boodschappen worden niet duurder, het lage BTW tarief wordt niet aangepakt. Verdiep je eens in de materie.quote:Op maandag 3 september 2012 10:31 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
60 euro per jaar
GENAAAAAID
Ik ook Biogarde, makkelijk zelfs. Aan kosten. Alleen heb ik het nu over kosten die onder het hoogtarief in de BTW vallen.quote:Op maandag 10 september 2012 19:46 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Dat haal ik ook wel aan vaste lasten hoor. Nog wel meer ook overigens
Ja, want de VVD geeft veel om andere mensen, niet om hun eigen bankrekening hoorquote:Op dinsdag 11 september 2012 09:52 schreef Czesc het volgende:
[..]
Ik ook Biogarde, makkelijk zelfs. Aan kosten. Alleen heb ik het nu over kosten die onder het hoogtarief in de BTW vallen.
Hieronder vallen niet: boodschappen, verzekeringen, belastingen en ga zo maar door.
Ik heb laatst een nieuwe Volvo gekocht, dan scheelt het inderdaad aardig aangezien je volgens mij ook nog BTW over de BPM betaald.
Maar benzine, auto's, treinkaartjes etc. worden inderdaad allemaal een beetje duurder.
Niet zitten mokken maar help je land er weer bovenop door zelf iets in te leveren, en op de juiste partij te stemmen die vervolgens de misbruikers en uitkeringstrekkers etc. gaan aanpakken. Handen uit de mouwen in plaats van hand ophouden.
VVD, zeker nu!
Alsof een politieke partij bezig is met dit soort zaken, ze zijn alleen maar bezig met elkaar af te kraken. Vooral de VVD is daar dezer dagen erg goed in. Ik heb alleen maar stukken gelezen over de PvdA dit, PvdA dat, etc. Praten over andermans gebreken is een gigantisch zwaktebod. Kunnen ze niet uitgaan van hun eigen sterktes?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |