Babananana | maandag 3 september 2012 @ 08:26 |
TS is een student die wel eens met pa's of ma's auto rijdt. En het verschil tussen de banden verbaast mij op zijn minst gezegd enorm. Op pa's auto liggen de standaard voorgeschreven Continental banden, welke praktisch altijd grip hebben. Op ma's auto liggen van die Chinese banden, genaamd Minerva. Als het droog is zijn ze gewoon oké, maar als er ook maar een druppel regen valt, kan je niet eens meer 50 (maximumsnelheid) rijden over de rondweg door de wijk hier, terwijl iedereen 60+ rijdt. Klacht: Chinese banden zijn toegestaan, terwijl kaalgereden merkbanden beter zijn. | |
dr.Bellows | maandag 3 september 2012 @ 08:28 |
tregtn klagt. Chinese banden zijn van plastic, niet van rubber.... | |
sinepedraap | maandag 3 september 2012 @ 08:28 |
Ik rij gewoon op slicks met m'n bempie popo durft meestal tog nix te zegge | |
Kumerian | maandag 3 september 2012 @ 08:31 |
Tsja... Of je nou chinese slicks of Pirellis er onder legt, die 20 jaar oude Fiat Panda gaat er echt niet beter van rijden. | |
Babananana | maandag 3 september 2012 @ 08:34 |
Elke auto gaat beter rijden met regen als je de Chinese banden vervangt door echte. Met die Chinese voelt het alsof het geijzeld heeft, ook in de zomer ![]() | |
fruityloop | maandag 3 september 2012 @ 08:36 |
Goedkoop is duurkoop als het om banden gaat. Je moeder is dus goedkoop. | |
Neerlands_Trots | maandag 3 september 2012 @ 08:51 |
Daarom Michelin Primacy HP, je gaat toch niet bezuinigen op je veiligheid ![]() | |
Mikkie | maandag 3 september 2012 @ 08:55 |
Daarom altijd een A-merk eronder. Het gaat om je veiligheid, daar ga je voor een paar tientjes toch niet op besparen? ![]() | |
Frank_Drebin | maandag 3 september 2012 @ 09:00 |
Het is niet voor niets dat je niet met kale banden mag rijden ts. Volgens is dit wat overdreven, die Chinese banden slijten alleen veel en veel sneller. | |
sinepedraap | maandag 3 september 2012 @ 09:03 |
Mijne zijn van Semperit of zo. Zijn die goed/ | |
TallMan | maandag 3 september 2012 @ 09:04 |
Goed dat TS ook aangeeft dat autos van pa en ma hetzelfde merk/model zijn zodat alle andere variabelen zijn uitgesloten. Niet dat ik hiermee Chinese banden goedpraat overigens | |
LangeJan | maandag 3 september 2012 @ 09:15 |
Mooi man! Goedkope snoeiharde WangLing bandjes achter.. geheid dwars in de regen. Toen ik mijn eerste Manta kocht.. zaten er achter op 10 jaar oude Fulda banden. Bij de oprit naar de A1 vanuit Amersfoort had je toen zo een transitie van nieuw naar oud asfalt aan het einde van de invoegstrook nog IN! de bocht.. Goed wat heb ik toen gelachen toen ik in de stortregen de A1 op kwam driften ![]() | |
Mikkie | maandag 3 september 2012 @ 09:24 |
Heb je ooit het verschil wel eens gemerkt? Zo niet, dan mag je niets zeggen. Praktijktesten wijzen het uit. Ik weet niet hoe jij rijdt, maar ik zou er bij het oprijden van de A1 liever voor kiezen om snelheid te maken en gewoon met 120 in te voegen. Dwars gaan en driften kun je beter op afgelegen parkeerplaatsen doen. | |
retuow82 | maandag 3 september 2012 @ 09:25 |
Minerva is een Belgisch privémerk dat in 1995 werd opgericht. De banden van Minerva werden aanvankelijk door de Duitse groep Continental gefabriceerd, wat voortaan in Europa en Azďe gebeurt. Bron: http://www.banden-pneus-online.nl/autoband/MINERVA/ Niet dat ik de kwaliteit goedpraat van Minerva maar het is dus geen Chinese band maar een merk van Continental, daar waar je pa mee rondrijdt. En een bandenvergelijking maken terwijl we het over twee verschillende wagens hebben is niet te doen natuurlijk. | |
LangeJan | maandag 3 september 2012 @ 09:26 |
Hij brak uit bij 100 km/h! En het ging per ongeluk. | |
Frank_Drebin | maandag 3 september 2012 @ 09:27 |
Jawel, ik neem zelf ook altijd dure banden niet op de laatste plaats omdat die langer meegaan, duurzamer zijn en goedkoop dus duurkoop is in dit geval. Maar ik vind het wat overdreven om te stellen dat je beter met kale dure banden kan rijden dan met goedkope nieuwe. Die goedkope banden hebben inderdaad minder grip en slijten veel sneller. | |
Mikkie | maandag 3 september 2012 @ 09:27 |
Misschien moet je dan dus wél goede banden monteren, dan gebeurt het niet 'per ongeluk'. | |
DerekB | maandag 3 september 2012 @ 09:47 |
TS wil alleen even laten weten dat hij zijn rijbewijs heeft gehaald. ![]() | |
Marco001 | maandag 3 september 2012 @ 11:25 |
Ligt ook heel erg aan de auto hoor.. Mijn moeders vorige auto(Chevrolet Nubira SW) had sowieso altijd last van weinig grip, of er nou Michelin onder zat of merkloos spul.. Onder de Seat zitten 17" Hifly banden die ook nog eens stiller zijn en naar mijn gevoel een betere grip hebben als de vorige banden die eronder zaten(Michelin als ik goed herinner) en dat terwijl ze maar 60,- kostten terwijl merkbanden 100+ kostten.. In de regen hebben ze geen super grip, maar ruim voldoende voor mijn sportief rijgedrag.. | |
kikoooooo | maandag 3 september 2012 @ 11:47 |
Besparen op banden ![]() Achterlijke Chinese zoemrommel. Ik snap echt niet dat dat verkocht mag worden. | |
2NutZ | maandag 3 september 2012 @ 11:49 |
gwn lekke akuaplanen tog lol xD | |
#ANONIEM | maandag 3 september 2012 @ 11:50 |
![]() | |
Babananana | maandag 3 september 2012 @ 16:34 |
Ik ga ervan uit dat een Golf gewoon mee zou moeten kunnen doen met de rest van het verkeer, wat dus niet planals het regent. | |
100% Tukker | maandag 3 september 2012 @ 19:01 |
Uh-huh. ![]() ![]() | |
GeoffreyCLN | maandag 3 september 2012 @ 19:21 |
Sowieso chineze 'kwaliteitsproducten'. Die spleetogen maken alleen maar meters voor een zo laag mogelijk prijs. | |
ForzaScuderiaFerrari | maandag 3 september 2012 @ 19:25 |
Vroeger ook van die WongLee PingPong banden op mijn Charade. Op nat wielspin in de derde versnelling...en dat met 90 brullende pk's ![]() Voelde dat ding toch even als een sportwagen ![]() | |
Babananana | maandag 3 september 2012 @ 22:54 |
Haha, dat herken ik! | |
Mikkie | maandag 3 september 2012 @ 22:57 |
Dat wordt in de herfst weer hopen dat al die 'besparende' prutsers niet tegen je auto aan glijden bij een paar druppels regen ![]() ![]() | |
Babananana | maandag 3 september 2012 @ 23:11 |
Als het glad is door vorst gebeuren er over het algemeen minder ongelukken, omdat iedereen veel rustiger aan doet. Heb ik afgelopen winter gelezen ergens. Vind ik wel grappig ![]() | |
Gary_Oak | maandag 3 september 2012 @ 23:23 |
Minerva is toch de merk van een spiraaltje ofzo? ![]() | |
Mikkie | maandag 3 september 2012 @ 23:58 |
Met ijzel gaat het helemaal mis, maar dat van die vorst kan me voorstellen. Alleen krijg je dan weer het bijverschijnsel dat iedereen 55@80 gaat rijden uit angst, dan duren al je ritten anderhalf keer zo lang ![]() | |
joeftw | dinsdag 4 september 2012 @ 01:36 |
Ons pap het er al twintig jaar deselfde ling-long banden onder liggen. Top kwaliteit geen rare gleufjes op de banden zoals je by iederan ziet maar mooi glad, gaat perfect in sneeuw regen droog zon enzovoors. Gr henk | |
BlackLining | dinsdag 4 september 2012 @ 01:48 |
Daarom Michelin Pilot Road 3. | |
100% Tukker | dinsdag 4 september 2012 @ 08:41 |
Bedankt voor deze informatie, Henk. | |
rival | dinsdag 4 september 2012 @ 08:43 |
die slijten juist niet. want heel hard rubber. minder grip > minder slijtage. | |
Mikkie | dinsdag 4 september 2012 @ 10:21 |
Inderdaad ja, banden moeten vooral glad zijn en geen rare gleufjes hebben! Dat ligt eraan. M'n pa heeft nog de eerste set Hankooks onder z'n Tucson liggen, inmiddels al zeker 90.000km ![]() ![]() Maar je hebt ook het prutmateriaal dat 't binnen no-time begeeft. Lees de testen en reviews er maar op na. Het is wisselend. De conclusie is vaak wel dat goedkoop, duurkoop is. Of omdat ze snel slijten, of omdat ze gewoon geen grip bieden en in risicosituaties je eerder brokken maakt. | |
Nobu | dinsdag 4 september 2012 @ 10:59 |
Herkenbaar, en in elke normale bocht voelen dat je op de limiet zit. ![]() | |
The_Dean | dinsdag 4 september 2012 @ 11:05 |
Ik rij momenteel op Rockstone. Prima banden, altijd grip ![]() | |
SteveBudin | dinsdag 4 september 2012 @ 12:04 |
Slicks voor droog weer en ik heb een setje regenbanden achterin liggen ![]() ![]() | |
Neerlands_Trots | dinsdag 4 september 2012 @ 13:14 |
Mensen die niet altijd op spikes rijden ![]() | |
Nobu | dinsdag 4 september 2012 @ 16:53 |
Een minuut ja? Wil ik je wel eens zien doen. Zeker met dat lullige krikje dat standaard meegeleverd wordt. | |
Babananana | woensdag 5 september 2012 @ 01:00 |
Dat verwisselen moet je dan dus wel in de regen doen ![]() | |
Mikkie | woensdag 5 september 2012 @ 02:20 |
Ja, hap vooral even op zo'n gast ![]() | |
ForzaScuderiaFerrari | zaterdag 8 september 2012 @ 21:50 |
Maar nu heb ik Yokohama's op mijn Subaru. Die plakken wel lekker aan het asfalt ![]() | |
DeHangui | zaterdag 8 september 2012 @ 22:06 |
Kan wel zien dat er maar weinig zijn die echt wat van auto banden weten. Waarschijnlijk omdat het merendeel nog geen eens een rijbewijs heeft. Kutjes ![]() | |
InFrA-WiZ | zaterdag 8 september 2012 @ 22:18 |
Zijn van die piepdingen, toch? | |
ForzaScuderiaFerrari | zaterdag 8 september 2012 @ 22:28 |
Op het circuit piepen ze wel flink ja. Op de weg valt het wel mee, maar dat zal wel aan mijn slome rijstijl liggen ![]() | |
WhyAreTheyAllTaken | zaterdag 8 september 2012 @ 22:31 |
Hoeft niet per se. Ik weet niet zelf niet zo heel veel over banden maar ik heb wel mijn rijbewijs. ![]() | |
x3ro | zaterdag 8 september 2012 @ 22:35 |
In de zomer, setje Toyo R888's ![]() | |
Palomar | zaterdag 8 september 2012 @ 23:42 |
Had op mijn auto ook banden van het merk 'Typhoon' liggen toen ik hem kocht, met nog behoorlijk wat profiel. In de regen echt waardeloos en gevaarlijk. Op rotondes begon de hele auto te schuiven en even snel een druk kruispunt oversteken resulteerde in enorme wielspin. ABS moest ook erg vaak ingrijpen. Heb nu Michelins eronder liggen en dat is echt een wereld van verschil. Sindsdien geen wielspin of schuivers meer gehad, zelfs als ik expres wat lomper ga rijden. Snap van sommige banden idd niet waarom die verkocht mogen worden. Veel mensen kiezen nl. de goedkoopste optie als het om onderhoud van hun auto aankomt. Zulke mensen moet je tegen zichzelf in bescherming nemen ![]() | |
Babananana | woensdag 17 oktober 2012 @ 23:22 |
Het is gebeurd, vanmiddag in de regen heb ik bijna een frontale botsing veroorzaakt. Voor me ging een auto vol in de ankers om niks, gewoon op het midden van de weg, zonder kruispunt of iets waar je voor zou moeten stoppen. Ik schoof door, en door te sturen en pompend te remmen (geen ABS) uit kunnen wijken naar de berm. Ik stond uiteindelijk met mijn voorwielen voorbij de achterwielen naast mijn voorligger stil. Maar ja, Ma is nog steeds niet overtuigd. "Volgende keer meer afstand houden!" | |
blow... | woensdag 17 oktober 2012 @ 23:44 |
Besparen op autobanden ![]() | |
Life2.0 | woensdag 17 oktober 2012 @ 23:58 |
kale banden hebben meer grip | |
Life2.0 | donderdag 18 oktober 2012 @ 00:00 |
leer eens remmen? ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 18 oktober 2012 @ 04:08 |
Leg uit wat daar bijna frontaal aan is dan? | |
Babananana | donderdag 18 oktober 2012 @ 07:46 |
Nou, dat je bijna met de voorkant van de auto iets raakt... ![]() Ok, dit is heel dom van mij. [ Bericht 4% gewijzigd door Babananana op 18-10-2012 08:50:22 ] | |
rival | donderdag 18 oktober 2012 @ 08:48 |
vooruit. [ Bericht 20% gewijzigd door rival op 18-10-2012 09:05:05 ] | |
Jaimito | donderdag 18 oktober 2012 @ 08:51 |
Meer afstand houden inderdaad | |
YebCar | donderdag 18 oktober 2012 @ 13:20 |
dom en gevaarlijk rijden verhelp je inderdaad niet met een betere merk band. | |
HenkXL | donderdag 18 oktober 2012 @ 13:28 |
Bamibandjes in de herfst/winter zijn inderdaad niet echt een aanrader. Maar goed meestal afdoende voor boodschappenwagentjes die een kilometer of 2 rijden in de week. | |
Kop_en_schotel | donderdag 18 oktober 2012 @ 13:32 |
Frontale aanrijding is als de neuzen van 2 auto's elkaar raken. Hier een aantal voorbeelden:
|