quote:En natuurlijk de beruchte Fok!kers uit Roermond die zich gemeld hebben tot nu toe,
-Maureentje
-Tism
-smammela
-Sjoerd 102
-DT-PiSanG
-Denka
-Bellah
-Wim
-Koningin
-knep
-Metalfreak
-Timmie2
-Sextreme
-Teunebeun
-Wouser
-Un-X-PecteD
-Sleeve
-de_boswachter
-roelvano
-Asskicker14
-nattermann
-Neill_Down
-Crystal86
-De_Roermondenaar
-sinemet
-zjroentje
-pinguin92
-sproetjes
-lauuwtje
-Mederiacvm
Wil je ook op 't lijstje? Voeg jezelf dan even toe in de OP die hier staat, en in het volgende topic sta je erbij
Je hebt er nog niet opgestaan hoorquote:
Ja, vind ik ook..quote:Op maandag 3 september 2012 19:09 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Je hebt er nog niet opgestaan hoor![]()
Maar nieuw topic is geopend zonder de geupdate wiki mee te nemen.
Eigenlijk is de hele openingspost ook best achterhaald
Zaterdag was me een ramp in de stad zeg.quote:
Klopt...bijna de trien van 14:08 gemist...door die klaplopers!..quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:45 schreef wdn het volgende:
[..]
Zaterdag was me een ramp in de stad zeg.
2de winkelstraat was het schuifelen... letterlijk
Ben vrijdag wel nog bij FF geweest, was weinig te doen met de Dweijelavond in tegenstelling tot de rest van de kroegen.quote:Op maandag 10 september 2012 12:07 schreef Tism het volgende:
Gaaf feestjen de afgelopen Zaterdag in Cafe FF.....heel apart..
IN plaats van het hier op het forum neer te zetten, had je natuurlijk ook even kunnen Google'en en dan kwam je bij deze site uit: http://www.ecicultuurfabriek.nl/quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:19 schreef MrV het volgende:
Wat is dat met die cafe/club/discotheek in de ECI fabriek? Hoorde er laatst wat over.. Welke club is dat? Website, info? Iemand al eens daar geweest?
Wat staat er Zaterdag op het programma dan?..quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:48 schreef Metalfreak het volgende:
Als ik zie wat er zaterdag komt, weet ik zeker dat ik zover mogelijk uit de buurt blijf.
Nee, die is alleen zo traag als dikke stront door een trechter...quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:15 schreef Tism het volgende:
Ligt die website er uit, of heb ik een probleem?..http://www.ecicultuurfabriek.nl/
Sef & DJ Flexican, je weet wel, van die Nederlandstalige Marokkanenrap met een spraakgebrek...quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:31 schreef Tism het volgende:
Ah, de website doet het weer..
[..]
Wat staat er Zaterdag op het programma dan?..
Omg..quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:34 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee, die is alleen zo traag als dikke stront door een trechter...
[..]
Sef & DJ Flexican, je weet wel, van die Nederlandstalige Marokkanenrap met een spraakgebrek...
quote:
ROERMOND - De opvolger van burgemeester Henk van Beers van Roermond is bekend. Hij wordt opgevolgd door de huidige burgemeester van Meerssen: Ricardo Offermans (47).
Offermans is een VVD'er, die enkele jaren geleden nog burgemeester was in Roerdalen. Hij is tevens voorzitter van de VVD Limburg.
Hoezo? Wat is er mis dan?quote:Op vrijdag 28 september 2012 20:14 schreef dl3b het volgende:
Ik hoop voor hem dat hij weet waar hij aan begint.
Ik vraag me af of hij hier wel langere tijd blijft zitten.quote:
Leuk voor de jeugd van tegenwoordig, na 20 jaar afbraak van het bruisende uitgaansleven in Roermond eindelijk weer een begin van wat leven in de brouwerij..quote:Ook jeugdsoos in de 'nieuwe' disco Spotlight
Jongeren uit Roermond hoeven zich niet langer te vervelen. In navolging van ECI Cultuurfabriek gaat nu ook discotheek Spotlight (voorheen La Cave) in de Veldstraat speciale uitgaansavonden voor de jeugd organiseren.
In opdracht van Spotlight gaat Laura Meijers (19) uit Sint Odiliënberg met haar eigen evenementenbureau Katozz Events de feesten op poten zetten. Het eerste evenement vindt plaats in de herfstvakantie, op donderdag 18 oktober vanaf 20.00 uur.
Lees meer in de krant van dinsdag.
Dat moet ik hem inderdaad ook nageven, maar inderdaad, zoals je zegt: zoiets moet zeker wel uitgezocht worden en indien er strafbare zaken geconstateerd zijn, dan moeten verantwoordelijken aangepakt worden.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 13:55 schreef JJ76 het volgende:
zulke zaken moeten zeker onderzocht worden en zijn niet goed te praten, maar is hij de drijfveer geweest om van Roermond tot maken tot wat het nu is. En ben eerlijk dat had 15 jaar geleden niemand verwacht.
quote:Grote internationale snelheidscontroles aan Duitse grensovergangen.
ROERMOND - Wie woensdag en donderdag naar Duitsland rijdt, moet rekening houden met snelheidscontroles. De Nederlandse en Duitse politie houden dan een grote internatioale acties langs alle grensovergangen waarbij gelet wordt op de nsnelheid van de passerende voertuigen.
De controles duren maar liefst 24 uur en vinden plaats zowel op het hoofdwegennet als op het onderliggende wegennet. Doel van deze gezamenlijke controles is het terugdringen van snelheidsovertredingen, aldus de politie in een vandaag uitgegeven verklaring.
Het hoofd van de Verkeerspolitie van het KLPD, Fokko Klok, geeft morgen in Münster tijdens een persconferentie een toelichting op de internationale controles samen met ministers Ralf Jäger en Uwe Schünemann.
Het is voor het eerst dat er gezamenlijk in Nordrhein-Westfalen, Niedersachsen en Nederland op snelheid wordt gecontroleerd. Aan deze controle, die om 06.00 uur start, nemen duizenden politiemensen deel op meer dan 4000 controleplaatsen. De Blitz-marathon maakt deel uit van de Duitse campagne: 'Brems Dich - rette Leben'.
Dus wie de grens over moet, een gewaarschuwd automobilist telt voor twee!
Het duurde idd niet lang..quote:Op zaterdag 29 september 2012 22:16 schreef Mederiacvm het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij hier wel langere tijd blijft zitten.
Roerdalen heeft hij na 3 jaar al verlaten, Meerssen mogelijk net z'n eerste termijn volgemaakt. Als zich over een paar jaar een in zijn ogen interessantere post vacant komt is hij weer weg.
Live op L1 om 20.30quote:Op maandag 22 oktober 2012 19:48 schreef doctor.starbucks het volgende:
wie gaat er vanavond naar de gemeenteraadsvergadering ?#leedvermaak
Lijkt een korte uitzending te worden. Van Rey is opgestapt en de burgemeester wil het debat niet aangaan.quote:
Dat denk ik eigenlijk ook. En natuurlijk is corruptie verkeerd en moet dat hard aangepakt worden, maar als de VVD er niet was geweest, was het denk ik verkeerd afgelopen met Roermond net zoals inderdaad steden als Sittard en Geleen of nog erger: Heerlen. Daar worden de huizen bijna gratis weggegeven, maar daar wil dan ook geen hond wonen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
Natuurlijk is van Rey zo corrupt als de pest, maar waarschijnlijk zou Roermond net zo'n verpauperde en leegstaande "stad" als Sittard of Geleen zijn geweest zonder hem...
Iedere steden heeft zijn up's and downs.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 16:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
Natuurlijk is van Rey zo corrupt als de pest, maar waarschijnlijk zou Roermond net zo'n verpauperde en leegstaande "stad" als Sittard of Geleen zijn geweest zonder hem...
En daar geef je dus een mooi voorbeeld van nog een gemeente waar ook de VVD de meeste zetels heeft. Kijk eens naar het zuiden, allemaal van die lokaal gerichte partijtjes en die steden bloeien absoluut niet op, integendeel zelfs.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 18:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Iedere steden heeft zijn up's and downs.
Roermond had die jaren 80en 90
Venlo had die eind jaren 90, tot circa 2 jaar terug.
Daar is nu prachtig centrum gekomen, en ook weer opbloeiende.
Schitterend..quote:Roermond genomineerd voor gouden pepernoot
Roermond is genomineerd voor een Gouden Pepernoot.
Zowel de landelijke intocht van Sinterklaas als de website www.sinterklaasnaarroermond.nl komen voor de prijs in aanmerking. In totaal heeft de stichting Gouden Pepernoot 10 genomineerden geselecteerd.
De Gouden Pepernoot is vorige jaar voor het eerst uitgereikt. Het is een prijs voor mensen en organisaties die zich op een bijzondere manier inzetten om de sinterklaastraditie in ere te houden. De uiteindelijke prijswinnaars worden bekend gemaakt op 6 december tijdens het Gouden Pepernoot Gala in Hilversum.
Tot 25 november kan het publiek op de genomineerden stemmen via www.goudenpepernoot.nl
Lol..quote:Anti-VVD-posters in Roermond
Onbekenden hebben maandagavond in Roermond anti-VVD posters opgehangen. De pamfletten hingen onder meer op het station, maar werden al vrij snel weggehaald door VVD-aanhangers.
Op de pamfletten staat: 'meer straf en minder begrip voor criminele politici'. De tekst verwijst waarschijnlijk naar de opgestapte VVD-wethouder Jos van Rey. Het Openbaar Ministerie verdenkt hem onder meer van ambtelijke corruptie. De posters zien er hetzelfde uit als de verkiezingsposters van de VVD, waarbij er werd opgeroepen tot een hardere aanpak van criminelen.
bron: l1.nlquote:Reuzenrad bij Outlet Centre Roermond
Er komt een reuzenrad bij het Outlet Centre in Roermond. Het gaat om een attractie van 43 meter hoog. Het reuzenrad krijgt dichte gondels waar acht personen in kunnen.
In februari moet de attractie er staan. Een jaar later gaat hij weer weg.
Het reuzenrad is een initiatief van Cartoon Studio Park. Dat is de organisatie achter een nieuw indoor attractiepark. Dat park komt aan de rand van het Outlet Centre en moet in april 2014 open gaan.
De initiatiefnemers willen met het reuzenrad reclame maken voor de komst van het park.
Is het daar ook al verknoeid? Vandaar dat het zaterdag zo gezellig en druk was bij de Kadequote:Op maandag 12 november 2012 17:11 schreef MrV het volgende:
Afgelopen vrijdag is in 'Cafe & zo' iemand met een mes in zijn been gestoken. Driemaal raden welke huidskleur de daders hadden..
Ik was op het stationsplein, maar heb de avond nog maar even afgesloten bij de Kadequote:Op maandag 12 november 2012 19:17 schreef Tism het volgende:
Ik heb mij Zaterdag een beetje zitten ergeren aan die trieste kut DJ bij Cafe FF, met zijn 3fm repertoire, man man man....
Daar kom ik nooit, uitzonderlijk met Carnaval..quote:Op maandag 12 november 2012 19:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik was op het stationsplein, maar heb de avond nog maar even afgesloten bij de Kade
Het was carnavalquote:Op maandag 12 november 2012 19:27 schreef Tism het volgende:
[..]
Daar kom ik nooit, uitzonderlijk met Carnaval..
Mijn Carnaval begint pas in Februari..quote:Op maandag 12 november 2012 19:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het was carnavalSoort van dan, "oud op nieuw"
In Maasniel zal nog wel ergens een parkeerplaatsje vrij zijn..quote:Op zaterdag 17 november 2012 08:25 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ben benieuwd of we nog kunnen parkeren zometeen. Ik denk dat we maar miet eens gaan proberen aan de roerkade te gaan staan bij de aankomst...al is dat wel het leukste he
Hoezo!?..quote:Op zaterdag 17 november 2012 10:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik had eigenlijk nog even naar de intersport op het retail gewild, maar dat lijkt me ook een enorme afrader vandaag...
We hadden gewoon plek in het roercenterquote:Op zaterdag 17 november 2012 09:40 schreef Tism het volgende:
[..]
In Maasniel zal nog wel ergens een parkeerplaatsje vrij zijn..
Nice..quote:Op zaterdag 17 november 2012 14:00 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
We hadden gewoon plek in het roercenter
Ik meende dat er een grote Rijmar bij het retailpark zou komen, maar of dat nog allemaal doorgaat?quote:Op woensdag 21 november 2012 21:04 schreef Tism het volgende:
Dat Rijmar tankstation bij de Action, gaat dat weg daar, of zijn ze daar alleen maar aan het verbouwen?..
Weet wel dat die aan de Maasbrug weggaat, en aan andere kant van brug terugkomt.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:04 schreef Tism het volgende:
Dat Rijmar tankstation bij de Action, gaat dat weg daar, of zijn ze daar alleen maar aan het verbouwen?..
Mijn route van werk naar huis zorgt ervoor dat ik snel even in Duitsland kan tanken, daar hebben ze V-Power 100quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:03 schreef Tism het volgende:
Die Rijmar wordt straks een Shell na de verbouwing..![]()
Bye Bye Euro98....
twitter:Nachtzwelgje twitterde op zondag 09-12-2012 om 11:42:58Een foto van #Roermond. Je kon ongemerkt, #naakt vanaf de Duitse grens, via #Hoogvonderen naar de #Donderberg lopen. http://t.co/CQ3GsT9m reageer retweet
Welke bedoel je? Die Total?quote:Op maandag 10 december 2012 11:35 schreef de_boswachter het volgende:
Weet iemand waarom dat tankstation in Herten gesloopt is en ze er nu een nieuwe aan het neerzetten zijn?
Wordt volgens total vernieuwd tot de modernste total van NLquote:
Op een punt waar gen hond meer komt t.ov. Vroegerquote:Op donderdag 13 december 2012 09:22 schreef Softfeel het volgende:
[..]
Wordt volgens total vernieuwd tot de modernste total van NL
Nou als je nog ziet wat er voorbij gaat.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:26 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Op een punt waar gen hond meer komt t.ov. Vroeger
Da's wel tof ja..quote:Op donderdag 13 december 2012 10:50 schreef wdn het volgende:
Uriah Heep
Dat ze nog leven zeg.
En dan ook nog in Roermond spelen.
shell bij Hattem is inderdaad goedkoper, maar toch is er volgens mij wel redelijk te doen hoor. Veel mensen die tanken voor ze de snelweg op gaan. En tja, langs de snelweg is het stukje duurder. Wellicht komen ze op idee langs de A73 voor de afslag een reclamebord te plaatsen waardoor in de toekomst zelfs auto's van de snelweg afrijden om te tanken.quote:Op donderdag 13 december 2012 09:29 schreef Softfeel het volgende:
[..]
Nou als je nog ziet wat er voorbij gaat.
Echter was die daar altijd 1 of 2 cent duurder dan de Shell verderop.
Is alleen niet echt up to date. In Swalmen is die al 2 cent goedkoper dan op die site. Vannacht stonden ze daar trouwens met alcoholcontrole + RDW controle. Volgens mij was het hele politiekorps Limburg-Noord aanwezig, niet normaal hoeveel man daar stondenquote:Op vrijdag 14 december 2012 18:15 schreef Sjoerd102 het volgende:
http://www.brandstof-zoeker.nl/Limburg/Roermond/#.UMteOuQmbTo blijkt toch uit dat de Total op de Wirosingel het goedkoopste is, gevolgd door de Esso op de Donderberg, en de Tamoil in Swalmen op een gezamelijke 2e plaats.
quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:09 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Vannacht stonden ze daar trouwens met alcoholcontrole + RDW controle. Volgens mij was het hele politiekorps Limburg-Noord aanwezig, niet normaal hoeveel man daar stonden
Zeker, maar het aantal man vond ik "lichtelijk" overdreven... (het was behoorlijk rustig op de weg)quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]Heeft tenminste meer nut dan een snelheidscontrole.
Dat is ook dacht ik een van de redenen waarom er zo weinig alcohol controle is.quote:Op zaterdag 15 december 2012 17:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zeker, maar het aantal man vond ik "lichtelijk" overdreven... (het was behoorlijk rustig op de weg)
bron: l1.nlquote:Vliegen in een simulator
In Roermond is het sinds kort mogelijk om les te krijgen in een vliegsimulator.
Getrainde piloten helpen dan bij het vliegen naar 24.000 bestemmingen. Voor velen klinkt dat besturen van een vliegtuig als een jongensdroom.
Vanaf 40 euro kan iedereen vliegen in de simulator.
Zoals altijd is de berichtgeving van L1 weer helemaal compleetquote:
Toevallig is dat bij mij in de straat.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Zoals altijd is de berichtgeving van L1 weer helemaal compleetWat een non-bericht is dit als ze er niet eens bij zetten waar het is. Ze hadden er net zo goed neer kunnen zetten: "Ergens in de wereld kun je vliegen in een simulator". Maar dat mis ik wel vaker bij de berichten op l1.nl....
Weet je ook hoe dat heet toevallig?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:11 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Toevallig is dat bij mij in de straat.
Dat bedrijf ligt op de hoek van de kruising tussen maxwell en kijkshop
http://flitesim-roermond.nl/quote:Op woensdag 19 december 2012 12:06 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Weet je ook hoe dat heet toevallig?
Thanks! Wel prijzig eigenlijk... En geen foto's van hun simulator, is dat gewoon Flightsimulator X?quote:
Zou t niet wetenquote:Op woensdag 19 december 2012 15:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Thanks! Wel prijzig eigenlijk... En geen foto's van hun simulator, is dat gewoon Flightsimulator X?
In de limburger staat er een artikel in het regio nieuws overquote:Op woensdag 19 december 2012 15:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Thanks! Wel prijzig eigenlijk... En geen foto's van hun simulator, is dat gewoon Flightsimulator X?
Ik vermoed dat het een initiatief is van werkeloze piloten, aangezien die met geen mogelijkheid werk vinden.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:41 schreef Tism het volgende:
Ik lees geen Limburger, waarom zit dat hier?..![]()
Is dat soms ter voorbereiding voor dat reuzenrad wat er hier gaat komen..
mijn oudersquote:Op woensdag 19 december 2012 19:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een initiatief is van werkeloze piloten, aangezien die met geen mogelijkheid werk vinden.
Maar een krant anno 2012? Wie leest die nu nog?
Ja, die van mij ook, daaromquote:
Btw op de homepage van die website staat toch wat ze hebbenquote:Op woensdag 19 december 2012 15:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
In dat witte hoekhuis waar vroeger de "Powerhouse" in zat?quote:Op woensdag 19 december 2012 11:11 schreef Maureentje het volgende:
[..]
Toevallig is dat bij mij in de straat.
Dat bedrijf ligt op de hoek van de kruising tussen maxwell en kijkshop
jaquote:Op woensdag 19 december 2012 21:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In dat witte hoekhuis waar vroeger de "Powerhouse" in zat?
quote:Roermond blijft groeien, geen last van krimp
Door Henri Haenen, dichtbijredacteur
ROERMOND - Het inwoneraantal van Roermond in het afgelopen jaar is met 530 toegenomen. Per 1 januari 2013 is het aantal 56.695, precies een jaar geleden telde de gemeente 56.165 inwoners.
De totale groei in tien jaar tijd was 11.351 inwoners. Omdat de aantallen van geboorten en overlijdensgevallen relatief niet ver uit elkaar liggen, blijkt de migratie een belangrijke factor voor de bevolkingstoename van Roermond. Het afgelopen jaar telde Roermond 557 geboorten en 531 overlijdensgevallen.
Was altijd een mooie winkel dat Powerhouse. Aparte figuren werkten daarquote:Op woensdag 19 december 2012 21:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
In dat witte hoekhuis waar vroeger de "Powerhouse" in zat?
Net als bij de Gamma, Praxis en Hubbo idd..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En je kon er gewoon spuitbussen kopen
Als in graffiti.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:40 schreef Tism het volgende:
[..]
Net als bij de Gamma, Praxis en Hubbo idd..
wtf was me al aan het afvragen waarom mijn flat rommeldequote:Op zondag 20 januari 2013 20:20 schreef Tism het volgende:
AARDBEVING TREFT ROERMOND: 3,4 schaal Richter.
Die tag heb ik zojuist op mijn arm laten tatoeëren, onder die van 13-04-1992..quote:Op maandag 21 januari 2013 09:39 schreef wdn het volgende:
Iedereen hier zou de tag "Overlever van de aardbeving van 20.1.2013" moeten krijgen
nicequote:Op maandag 21 januari 2013 12:58 schreef Tism het volgende:
[..]
Die tag heb ik zojuist op mijn arm laten tatoeëren, onder die van 13-04-1992..
Die baas met de baard ?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:49 schreef Tism het volgende:
Werdt aan de kant gezet door die agent van wegmisbruikers..![]()
Enne waar dat dan?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:49 schreef Tism het volgende:
Een blaastest moeten doen om 12:20 uur 's middags opweg van werk naar huis, ben natuurlijk (nog) kutje nuchter na een nacht rijden..![]()
Werdt aan de kant gezet door die agent van wegmisbruikers..![]()
Goed bezig die mannen van de Politie!..
Oh daar bij CWI, Haha wat een zielige...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:08 schreef Tism het volgende:
[..]
Kanaalweg-West (onder de maasbrug (N280) want het regende..
Nee, bij Horn..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:43 schreef BzP het volgende:
[..]
Oh daar bij CWI, Haha wat een zielige...
Gewoon een algemene controle of hoe zeg je dat, alle auto's voor en achter mij waren ook aan de beurt..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:10 schreef Metalfreak het volgende:
Maar waarom werd je dan aan de kant gezet? Gaf je zo'n bezopen indruk?
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:08 schreef Tism het volgende:
[..]
Kanaalweg-West (onder de maasbrug (N280) want het regende..
Hoe laat stonden ze daar? Toevallig moest ik vandaag even voor controle naar het ziekenhuis, maar heb niets gezien...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:03 schreef Sjoerd102 het volgende:
Roermond lag vandaag sowiezo onder vuur met controle's
Radarcontrole's op: Wirosingel, Keulsebaan en Oranjelaan.
Nou prima..quote:Roermond bezuinigt op festivals
Het Bevrijdingsfestival Limburg sluit niet uit dat het Roermond zal gaan verlaten nu het festival niet alleen minder subsidie van de gemeente krijgt, maar ook facilitaire kosten moet ophoesten. Het festival krijgt 2500 euro minder en moet 12.500 euro aan kosten betalen. Dat is het gevolg van het feit dat de gemeente Roermond bezuinigt op evenementen.
Zo moeten de vier grote evenementen in Roermond, de Sjtasiefestasie, het Limburgs Bevrijdingsfestival, de Roermond City Run en de nationale Indiëherdenking elk 10 procent van hun gemeentelijke subsidie - van 25.000 euro - inleveren. Daar bovenop krijgen de vier evenementen ook nog eens facilitaire kosten - voor ondersteunende werkzaamheden door de gemeente gedaan - in rekening gebracht.
quote:PKK-verdachte van 6 moorden opgepakt bij Roermond
Een 33-jarige Turk die in Turkije wordt verdacht van 6 moorden en meerdere ontvoeringen is dit weekeinde opgepakt in de buurt van Roermond.
De marechaussee vatte de man, die lid zou zijn van de PKK, in de kraag tijdens een reguliere controle in het grensgebied. Turkije had een internationaal opsporingsbevel voor deze verdachte gegeven.
Volgens een woordvoerder van de marechaussee was de man vanuit Duitsland Nederland binnengekomen. Hij zit inmiddels vast in afwachting van zijn uitlevering aan Turkije.
Tjonge jonge, een toevallige voorbijganger aanhouden die toevallig gezocht blijkt te worden en dan lekker gaan pochen in de media met "Kijk eens hoe goed we zijn"..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:07 schreef Metalfreak het volgende:
Ach ja, van mij mag het wel wat kleinschaliger met dat bevrijdingsfestival. Zo spannend is het eigenlijk nooit wat betreft optredens...
Ik hoorde dit net op de radio:
[..]
Met minder subsidie gaat prima.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:59 schreef Tism het volgende:
[..]
Nou prima..Dan gaan we toch lekker zelf een knalfeestje op de markt organiseren met als noemer "Project R Remunj!, veer zeen os gemeint(e) zaat", wel ff zelf drank mee nemen..
Zeker kan het met minder subsidie...die organisaties moeten niet zo zeiken..maar beter gaan managen ofzoiets..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Met minder subsidie gaat prima.
Sjwaampop heeft vaak dezelfde artiesten, en werkt met minder subsidie.
Daarnaast heeft Sjwaampop vrijwilligers, terwijl ze bij bevrijdingsfestival betaald worden.
Correctie: meestal heeft Sjwaampop betere artiesten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Met minder subsidie gaat prima.
Sjwaampop heeft vaak dezelfde artiesten, en werkt met minder subsidie.
Daarnaast heeft Sjwaampop vrijwilligers, terwijl ze bij bevrijdingsfestival betaald worden.
wou t net gaan postenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:21 schreef Tism het volgende:
Op 23 februari gaan ze in Roermond proberen het wereldrecord Harlem Shake te verbreken.
Zie hier de oproep..
Wie weet, welk record valt hiermee te breken?..
It's ON motherfuckerz..quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:20 schreef BzP het volgende:
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-oproep-harlem-shake
Ik hoorde het op het f***ing NOS journaal.quote:Op donderdag 21 februari 2013 17:20 schreef BzP het volgende:
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-oproep-harlem-shake
Op het NOS Journaal?..quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:38 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik hoorde het op het f***ing NOS journaal.
Bij de gemeente iedereen in de stress.
Maar als die allemaal de stad in lopen en voor 10 euro iets kopen is het toch 40k extra omzet
Ja, maar dat weegt niet op tegen de eventuele extra politieinzet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 20:38 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik hoorde het op het f***ing NOS journaal.
Bij de gemeente iedereen in de stress.
Maar als die allemaal de stad in lopen en voor 10 euro iets kopen is het toch 40k extra omzet
Sorry, maar daar gaat het al fout: politieinzet.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:42 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ja, maar dat weegt niet op tegen de eventuele extra politieinzet.
Ja, het is gewoon een ludieke actie, waarom moet je daar zo panisch op reageren? Waarschijnlijk staan er trouwens een man of 100 en that's it... Geef mensen toch eens eigen verantwoordelijkheid, dan zijn ze ook niet continu afhankelijk van overheidsdiensten.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 07:27 schreef wdn het volgende:
[..]
Sorry, maar daar gaat het al fout: politieinzet.
Als duitsers massaal in bussen naar Roermond komen dan is er niks aan de hand want dat is goed voor de middenstand...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, het is gewoon een ludieke actie, waarom moet je daar zo panisch op reageren? Waarschijnlijk staan er trouwens een man of 100 en that's it... Geef mensen toch eens eigen verantwoordelijkheid, dan zijn ze ook niet continu afhankelijk van overheidsdiensten.
Inderdaad, maar als er een groot aantal jongeren komen is er ineens grote paniek...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:52 schreef wdn het volgende:
[..]
Als duitsers massaal in bussen naar Roermond komen dan is er niks aan de hand want dat is goed voor de middenstand...
Gemeente Roermond is bang voor "" Haren"" praktijkenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als er een groot aantal jongeren komen is er ineens grote paniek...
Geloof mij dat er wel wat meer als 100 mensen staan, uit mn FB vriendenlijst komen er volgens mij nog meer.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, het is gewoon een ludieke actie, waarom moet je daar zo panisch op reageren? Waarschijnlijk staan er trouwens een man of 100 en that's it... Geef mensen toch eens eigen verantwoordelijkheid, dan zijn ze ook niet continu afhankelijk van overheidsdiensten.
Sterk puntquote:Op vrijdag 22 februari 2013 08:53 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Inderdaad, maar als er een groot aantal jongeren komen is er ineens grote paniek...
Ik zie het ook iedereen delen, maar of de mensen dan ook daadwerkelijk komen...quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:00 schreef BzP het volgende:
[..]
Geloof mij dat er wel wat meer als 100 mensen staan, uit mn FB vriendenlijst komen er volgens mij nog meer.
Die promo vid had in 1 dag 10k views erbij.
Het heeft RTL nieuw bereikt, wil wat zeggen toch..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 13:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zie het ook iedereen delen, maar of de mensen dan ook daadwerkelijk komen...
quote:Chefs' Special opent Bevrijdingsfestival
De Haarlemse band Chefs' Special opent het bevrijdingsfestival op 5 mei in Roermond.
Daarnaast treden artiesten als de Jeugd van Tegenwoordig, Drive Like Maria en Rebzije op. Het Bevrijdingsfestival wordt gepresenteerd door voormalig zanger van de Heideroosjes, Marco Roelofs.
Het jaarlijks terugkerend festival heeft dit jaar het thema 'Vrijheid spreek je af'. Op verschillende pleinen in de binnenstad van Roermond treden artiesten op. Jaarlijks trekt het bevrijdingsfestival zo'n 25.000 bezoekers.
Zodra je afspraken gaat maken over wat wel en wat niet binnen de grenzen van vrijheid valt lijkt er mij niet echt sprake meer van vrijheid te zijn wel?quote:Het jaarlijks terugkerend festival heeft dit jaar het thema 'Vrijheid spreek je af'.
Het is in ieder geval geen HD.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 04:46 schreef Tism het volgende:
Nu op TVEllef.nl: ORGANISATIE PLAATST FILM HARLEM SHAKE: ROERMOND - Zoals beloofd, bij deze het officiele film...
..
Inderdaad, het is een beetje een tegenstrijdigheid... "als je dit en dit doet, heb je vrijheid" Dat is dan geen vrijheid meer...quote:Op maandag 25 februari 2013 22:29 schreef vosss het volgende:
[..]
Zodra je afspraken gaat maken over wat wel en wat niet binnen de grenzen van vrijheid valt lijkt er mij niet echt sprake meer van vrijheid te zijn wel?
Hmm, hadden ze eigenlijk eerst moeten filmen met een leeg stationsplein vanaf dezelfde cameralocatie. Maar goedquote:Op dinsdag 26 februari 2013 04:46 schreef Tism het volgende:
Nu op TVEllef.nl: ORGANISATIE PLAATST FILM HARLEM SHAKE: ROERMOND - Zoals beloofd, bij deze het officiele film...
..
Je hebt gelijk, maar jeweet toch dat we hier in Roermond altijd alles net een beetje anders doen, dan zoals het eigenlijk hoort..quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:54 schreef Metalfreak het volgende:
Hmm, hadden ze eigenlijk eerst moeten filmen met een leeg stationsplein vanaf dezelfde cameralocatie. Maar goed
Maar wel meer dan 100 man he!quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Inderdaad, het is een beetje een tegenstrijdigheid... "als je dit en dit doet, heb je vrijheid" Dat is dan geen vrijheid meer...
[..]
Hmm, hadden ze eigenlijk eerst moeten filmen met een leeg stationsplein vanaf dezelfde cameralocatie. Maar goed
Ik wel... zegt wat over hoe ik over facebook denkquote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:41 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja klopt, had ik eigenlijk niet verwacht eigenlijk...
Tjonge jonge...nog ff en de tent gaat failliet..quote:Bezoekersaantallen ECI cultuurfabriek laag.
Roermond - Het bezoekersaantal van de live concerten, cursussen en Bonnefantenmuseum in de ECI cultuurfabriek blijven achter op de doelstelling. Dat blijkt uit de eerste bezoekersaantallen.
Het college heeft de ECI gevraagd naar een plan van aanpak. Indien dat klaar is zal de gemeente met de ECI aan tafel gaan zitten om, volgens de gemeente "evenwicht te krijgen in de beschikbare financiële middelen en de ambities van de gemeente en ECI.
Iemand meer info hierover?..quote:Nieuw festival Hatenboer Roermond
Aan de Maasplassen in Roermond wordt op 25 mei het nieuwe festival "Op Dreef" gehouden.
Door Jule Peeters
ROERMOND
De organisatie verwacht tijdens de eerste editie vierduizend bezoekers. De ticketverkoop is twee weken geleden van start gegaan. „Mensen uit het hele land hebben al kaarten gekocht, terwijl de programmering en locatie nog niet eens bekend waren”, zegt organisator Barry Lutgens. „Wat ze missen op Solar, zoals intimiteit, betaalbare prijzen en kwalitatief eten en drinken, heeft Op Dreef wel te bieden.” De organisatie omschrijft het festival op haar website als een ‘uit de hand gelopen tuinfeest’.
http://www.opdreeffestival.nl
Is dat die nieuwe kroeg die in het oude pand van La Cave zat? Ze houden de reputatie wel hoog zegquote:Man gewond bij schietincident in café
Laatste update: 23-03-2013 | 10:23
Roermond - Een 24-jarige man uit Roermond is vrijdagnacht gewond geraakt bij een schietincident in een café aan de Veldstraat in Roermond. Vermoedelijk ging hier een ruzie met een andere bezoeker van de zaak aan vooraf. Het slachtoffer moest voor behandeling naar het ziekenhuis, maar verkeert niet in levensgevaar. Omdat de politie pas laat op de hoogte werd gebracht van het schietincident, zijn verdere bijzonderheden nog niet bekend.
De politie wilt graag spreken met mensen die tijdens het schietincident in de zaak aanwezig waren of iets van het voorval afweten. Zij worden gevraagd contact met de politie op te nemen via 0900 8844. Ook is het mogelijk om anoniem informatie hierover door te geven via Meld Misdaad Anoniem (0800 7000).
Nu net was die afrit dichtquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:30 schreef Klonk het volgende:
Hoi Roermondenezen
Kan een van jullie mij vertellen of die afrit op de A73 (die op de koninginnelaan uitkomt) vlak voor de tunnel richting Maastricht wel of niet open is. Weet dat ze daar aan het werk zijn/waren, maar geen flauw idee hoe het daar nu is
quote:Eerste namen Solar bekend
Solar Weekend Festival heeft een deel van het muzikale programma bekend gemaakt.
Electrorockband Goose Live komt naar Roermond, evenals jazzformatie Sven Hammond Soul. Ook zijn er optredens van Fresku en Yellow Claw. Het technolab op Solar is goed vertegenwoordigd met The Three Amigo's en het underground technocollectief Sandwell District. Begin mei wordt het volledige programma naar buiten gebracht.
Thema van het creatieve programma is 'Het Experiment'. De bezoekers van het crossover festival worden meegenomen op een experimentele ontdekkingsreis.
Solar Weekend Festival vindt dit jaar plaats van 1 augustus tot en met 4 augustus bij recreatieplas De Weerd in Roermond.
Ja, die zijn erquote:Op dinsdag 23 april 2013 14:51 schreef Knevelt het volgende:
Zijn er nog lekkere wijve in Remunj ofwah
OKEEE, TOEDELEDOKIE!quote:
Ja...die zijn er..quote:Op dinsdag 23 april 2013 14:51 schreef Knevelt het volgende:
Zijn er nog lekkere wijve in Remunj ofwah
Boeien, Solar ga ik ook niet naartoe voor de line-up.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:57 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Persoonlijk vind ik het programma van Solar tegenvallen dit jaar.
Erg jammer.
Wat gaat dat Op Dreef festival worden?
Op welk gebied eigenlijk? Ik let al jaren niet meer op de line-up, maar het ziet er voor mij een beetje soortgelijk als andere jaren uit eigenlijk...quote:Op woensdag 8 mei 2013 15:40 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Nou ja, wij maken ook wel ons eigen feestje, maar tov afgelopen jaren vind ik het wel zeer matig.
Ben ook wel benieuwd wat Op Dreef gaat worden.
Denk niet dat ik erbij kan zijn, maar klinkt wel aardig.
Goh, verrassend ook.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:04 schreef Tism het volgende:
[..]
Tjonge jonge...nog ff en de tent gaat failliet..
Niks mis met de ECI eigenlijk (op het feit dat ze Lindeboomquote:Op maandag 13 mei 2013 16:19 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Goh, verrassend ook.
Net als dat ik SOHO meteen afkraakte bij de opening deed ik hetzelfde bij de ECI. Wie verzint zoiets ? Weer typische grootheidswaanzin.
Je weet nieteens wat "Graspop Metal Meeting" is? "Metalfreak"quote:
Ik ben niet zo thuis in die afkortingen. Heb altijd een hekel aan het overmatig gebruik van afkortingen op fora. Maar Graspop ken ik uiteraard welquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:15 schreef BzP het volgende:
[..]
Je weet nieteens wat "Graspop Metal Meeting" is? "Metalfreak"
Ah op die fietsquote:Op dinsdag 14 mei 2013 10:18 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ben niet zo thuis in die afkortingen. Heb altijd een hekel aan het overmatig gebruik van afkortingen op fora. Maar Graspop ken ik uiteraard welEn nee, ik ben niet van plan om er naartoe te gaan, alhoewel Iron Maiden wel erg aantrekkelijk klinkt...
Nou, van mij is er al een klacht-mail die richting uitgegaan..quote:Op maandag 13 mei 2013 23:24 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Niks mis met de ECI eigenlijk (op het feit dat ze Lindeboomschenken na dan). De keren dat ik daar ben geweest, was het ook erg goed gevuld.
What happened?quote:Op dinsdag 14 mei 2013 11:03 schreef Tism het volgende:
[..]
Nou, van mij is er al een klacht-mail die richting uitgegaan..
quote:Faillissement ECI Roermond dreigt
De ECI-Cultuurfabriek in Roermond stevent af op een faillissement. Zonder extra subsidie verwacht de raad van toezicht dat eind augustus niet meer aan de financiële verplichtingen kan worden voldaan.
Woensdagavond moest ECI-directeur René Lebens met leden van de raad van toezicht aan Roermondse gemeenteraadsleden uitleggen hoe het kan dat de stichting al binnen een jaar in grote financiële problemen is geraakt.
Lebens en raad van toezicht-voorzitter Rita van Breugel schetsten een beeld van de cultuurtempel die bijna verdrinkt in de hoge huisvestingskosten die de gemeente Roermond, eigenaar van de cultuurfabriek, in rekening brengt. Maar liefst 47 procent van de subsidie gaat op aan huisvesting. Eén van de punten waar de beherende stichting tegen aanloopt, zijn de zeer hoge energiekosten. Zo zouden volgens Van Breugel de energielasten vier keer zo hoog uitvallen als vooraf geraamd.
De stichting gaf eerder al te kennen op jaarbasis structureel een half miljoen euro tekort te zullen komen. Om uit de financiële ellende te geraken, heeft ECI bij de gemeente Roermond een verzoek tot extra subsidie ingediend.
Wethouder Wim Kemp liet weten dat hij wat dat betreft op korte termijn het standpunt van de gemeenteraad verwacht. "Dat is hard nodig, gezien de huidige situatie.”
ECI-directeur Lebens presenteerde woensdagavond drie reddingsscenario's voor de ECI-Cultuurfabriek, maar in geen enkele variant heeft hij rekening gehouden met de mogelijkheid dat de Roermondse gemeenteraad besluit om géén extra subsidie te vestrekken.
De meeste raadsleden stelden zich gisteravond dan ook die ene vraag: wat is de consequentie als er geen extra geld beschikbaar wordt gesteld? "Dan gaat de ECI failliet. Dan hebben wij een groot probleem, maar de gemeente Roermond ook”, benadrukte Van Breugel. Ze zei daarnaast nog altijd vertrouwen te hebben in directeur René Lebens.
Gepubliceerd op: 16.05.13 08:14:25
quote:
quote:
De deur gaat te vaak open omdat er geen interne rookruimte is..quote:Op donderdag 16 mei 2013 09:38 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hoe kan het overigens dat energiekosten vier keer hoger (!!!) uitvallen dan gepland?
Tsss, rokersquote:Op vrijdag 17 mei 2013 01:23 schreef Tism het volgende:
[..]
De deur gaat te vaak open omdat er geen interne rookruimte is..
Ligt eraan wat je gedaan wilt hebben. Alleen kopen: Mycom, goedkoop, ruim assortiment en je kunt via internet al dingen reserveren. Als je iets aan je PC gedaan wilt hebben: goeie vraag, volgens mij zijn er nog maar weinig specialisten in de regio. Ik doe het meestal zelf, maar als systeembeheerder word ik geacht dat te kunnenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:42 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgens mij heb ik de vraag hier al eens gesteld. Maar wie Weet goede computerzaak in roermond eo?
k69.nl misschien, weet niet..quote:Op vrijdag 24 mei 2013 09:42 schreef Sjoerd102 het volgende:
Volgens mij heb ik de vraag hier al eens gesteld. Maar wie Weet goede computerzaak in roermond eo?
quote:Op woensdag 29 mei 2013 20:23 schreef Tism het volgende:
Alarm!!!..![]()
D'r is geen goede afhaal Chinees meer in het centrum van Roermond!..![]()
En in Swalmen liggen er 2 op een kluitje..![]()
Tis nie eerlijk..
Karel Doormaplein is toch die met de lekkerste chinees.quote:
Ja, maar da's dus niet in het centrum van Roermond, die ligt in een buitenwijk van Roermond..quote:
Sushiquote:Op woensdag 29 mei 2013 20:26 schreef wdn het volgende:
[..]
Karel Doormaplein is toch die met de lekkerste chinees.
Maar waarom junkfood als je ook naar Izumi kunt?
Waarom?..quote:Op maandag 3 juni 2013 22:47 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit, zit dan in Indonesië
..quote:Verkeerschaos rond station Roermond
Door problemen op het spoor tussen Roermond en Weert is de avondspits op het station in Roermond ontaard in een grote chaos.
Vanwege een kapotte bovenleiding rijden er geen treinen tussen Roermond en Sittard in. In plaats daarvan zet de NS bussen in. Dat zijn er echter te weinig, de wachttijd om in een bus te komen liep op een gegeven moment op tot meer dan een uur.
De omgeving van het station van Roermond staat vol mensen die vechten om een plaats in een bus te bemachtigen, of die wachten tot ze worden opgepikt.
Verkeersongeluk
De bussen tussen Roermond en Sittard rijden onregelmatig omdat er op de A73 ter hoogte van Echt een zwaar verkeersongeluk is gebeurd. Het snelwegverkeer wordt omgeleid, maar de drukte die daardoor ontstaat zorgt ervoor dat de pendeldienst tussen de twee stations veel vertraging oploopt.
Jammer hè..jongens?!..quote:Geen Love Parade in Roermond
B en W van Roermond zeggen nee tegen het initiatief voor een Limburg Love Parade in de stad. Het college acht het veiligheidsrisico voor een parade met dance-event te groot.
De LLP in Geleen was idd altijd erg gaaf. Ik ben bang dat een vergelijkbaar evenement tegenwoordig echter niet verder zal komen als een stoet waarin de ene housesoort na de andere voorbij gaat komen. Veel meer afwisseling kent de Nederlandse dancescene tegenwoordig helaas niet meer...quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die was vroeger in Geleen wel altijd erg gezellig
*Schop*! Up up up.....uit de krochten der vergeetelheid..quote:» Er is al 101 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk of het een mooie rede is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Inderdaad, erg rustig hier de laatste tijd. Niets meer te doen in Roermond?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 02:05 schreef Tism het volgende:
[..]
*Schop*! Up up up.....uit de krochten der vergeetelheid..
De duiters hebben vandaag vrijquote:Op donderdag 3 oktober 2013 17:54 schreef Tism het volgende:
Tjonge jonge zeg!..![]()
Heb er 1 uur en 20 minuten over gedaan met de auto, om van het Retailpark naar Roermond centrum te komen!..![]()
Wat een gekkehuis weer, dat verkeer..
Ik kreeg gisteren na het afrekenen bij het boodschappen doen "einen schönen Feiertag" toegewenst, vanavond onderweg naar het retailpark herinnerde ik me pas dat die afscheidsgroet ook de nodige consequenties met zich meebracht...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:00 schreef Maureentje het volgende:
[..]
De duiters hebben vandaag vrij
Woon er al 3 jaar niet meer en staat nog steeds in MyATquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:13 schreef sproetjes het volgende:
Haha datzelfde had ik toen wij voor de duitse lidl stonden... Blij dat we vanmiddag op de fiets even Venlo in zijn gegaan... Stond muur vast overal
Ohja eigenlijk mag ik hier niet meer posten nu ik (al lang) niet meer in Roermond werk
+1quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:59 schreef Metalfreak het volgende:
Ik woon alleen in de gemeente Roermond, en alleen maar omdat dat na herindeling zo geworden is
Ik woon er sinds 1978.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:19 schreef Tism het volgende:
Dan ben ik eigenlijk de enige echte officiële Roermondenaar in dit topic..
Box ouwe!..quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:03 schreef wdn het volgende:
[..]
Ik woon er sinds 1978.
Marsstraat, Sportstraat, Kasteel Aldengoorstraat, Donderbergweg, Arendhorst, Neptunusstraat, Meidoornlaan, Richterdael, Van Blitterswijckstraat en Olieslagersstraat. In die volgorde
Dat zou ik nog niet dood bij gevonden willen worden...quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:25 schreef doctor.starbucks het volgende:
Morgen komen de kraaien.
Gaan juliie?
Grootste meuk die ik in 2013 heb mogen horen.....quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:25 schreef doctor.starbucks het volgende:
Morgen komen de kraaien.
Gaan juliie?
Ach, da´s in de ECI?..quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:25 schreef doctor.starbucks het volgende:
Morgen komen de kraaien.
Gaan juliie?
Wat heb je tegen de ECI? Behalve dat ze Lindeboom schenken en behoorlijk duur zijn dan?quote:Op zaterdag 28 december 2013 03:39 schreef Tism het volgende:
[..]
Ach, da´s in de ECI?..![]()
KUT TENT!!!..
quote:Meerdere autobranden in Roermond
Op de Bredeweg in Roermond zijn rond kwart voor twaalf dinsdagavond meerdere personenauto's en een caravan in vlammen opgegaan. Een schuur op het terrein waarop de auto's zich bevonden, kon wel door de brandweer gered worden.
Rond hetzelfde tijdstip werd er ook een brand gemeld in Asenray. Op de Spikkerweg ging een personenauto in vlammen op.
Nadere informatie ontbreekt nog.
Tijd Gepubliceerd op: 08.01.14 00:04, laatste update: 08.01.14 00:07
twitter:PolLimburg twitterde op woensdag 08-01-2014 om 11:53:51De pallets met chemische afvalstoffen zijn op straat neergezet. Heeft u iets gezien, bel @politieroermond 09008844 http://t.co/esjV3g3FAq
reageer retweet
quote:Vaten chemisch afval op straat aangetroffen in Roermond
Dinsdag zijn op de Olympialaan in Roermond ruim 3000 liter chemische afvalstoffen gevonden.
De vaten stonden op drie pallets. Vermoedelijk gaat het om XTC-afval. De afvalstoffen worden onderzocht.
Niet altijd...maar als er dan eens iets gebeurd heeft het wel vaak een hoog "WTF-gehalte"..quote:Op woensdag 8 januari 2014 14:01 schreef wdn het volgende:
Kortom: er is altijd wat te doen in Roermond
En over 2 jaar is alles afgefiktquote:Op woensdag 8 januari 2014 14:17 schreef Tism het volgende:
[..]
Niet altijd...maar als er dan eens iets gebeurd heeft het wel vaak een hoog "WTF-gehalte"..
Mocht iemand van de NSA, FBI of AIVD meelezen: NIKS!quote:
Beter zo dumpen dan in het bosquote:Op woensdag 8 januari 2014 13:54 schreef Tism het volgende:
WTF!?!..
[..]twitter:PolLimburg twitterde op woensdag 08-01-2014 om 11:53:51De pallets met chemische afvalstoffen zijn op straat neergezet. Heeft u iets gezien, bel @politieroermond 09008844 http://t.co/esjV3g3FAq[ afbeelding ] reageer retweet
Ja, ik stond er ook van te kijken, netjes op pallets en gesealed in de plastic. Zie je niet vaak, vakwerk ditquote:
Ik zag het jaquote:Op woensdag 19 februari 2014 22:18 schreef Tism het volgende:
Overvallers supermarkt schieten om zich heen
Idioten!..![]()
..[ afbeelding ]
Het is afzien als je met de auto bent..quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:28 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik zag het jaLekker dan...
Hoe is het trouwens nu in het centrum? Ik zie niet bepaald enthousiaste reacties op het eenrichtingsverkeer in het centrum...
Ik ben er nog niet geweest met de auto, maar je moet dus als je vanaf Swalmen komt via de Roerkade de stad in (of via de Wirosingel)? Oftewel, nog meer verkeer langs het Outlet... Hadden ze die richting niet beter andersom kunnen maken?quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:30 schreef Tism het volgende:
[..]
Het is afzien als je met de auto bent..
Ja via de Roerkade of de Wirosingel/koninginnelaan idd..quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ben er nog niet geweest met de auto, maar je moet dus als je vanaf Swalmen komt via de Roerkade de stad in (of via de Wirosingel)? Oftewel, nog meer verkeer langs het Outlet... Hadden ze die richting niet beter andersom kunnen maken?
Op het moment van de overval hadden we net een oud-tante aan de lijn die daar op de hoek woont.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:18 schreef Tism het volgende:
Overvallers supermarkt schieten om zich heen
Idioten!..![]()
..[ afbeelding ]
Tja, hadden ze maar niet uit Swalmen weg moeten gaanquote:Op woensdag 19 februari 2014 22:42 schreef penny-wise het volgende:
Sowieso veel criminaliteit daar trouwens. Die frietkraam/chinees hebben ze ook al een paar keer overvallen
Dat is ook 1 van de problemen, hoewel ze dit natuurlijk niet toegeven.....quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Het ligt wat dicht tegen de Donderberg aan...
Vertel mij wat, ik ben er al eens verdwaaldquote:Op donderdag 20 februari 2014 08:10 schreef Sjoerd102 het volgende:
Hoogvonderen bestaat uit veel paadjes achter de huizen langs enzo. Daarom ook veel inbraak daar. Je bent snel en ongezien weg.
Ja... maar dan gaan onze salonsocialisten op tv bij DWDD weer schande ervan spreken dat er zo wordt opgetreden want je moet dit soort lastpakken leren begrijpen en knuffelen.quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:57 schreef Tism het volgende:
Alles in Roermond ligt te dicht tegen de Donderberg aan, misschien moeten ze eens contact opnemen met die Assad, die weet wel hoe je probleemwijken snel en op een effectieve manier weg werkt..
Heb jij trouwens je koplamp al gefixt?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Op Tvellef het lijsttrekkersdebat van Roermond.
Pittige discussies. Vermakelijke tv.
bron: l1.nlquote:Peiling: LVR de grootste in RoermondDe partij van Jos van Rey, de LVR, wordt met afstand de grootste partij in Roermond bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Dat blijkt uit een peiling van Overheid in Nederland in opdracht van de Limburgse kranten. De Liberale Volkspartij Roermond zou op 10 zetels uitkomen. Dat is twee keer zoveel als de VVD die op 5 zetels uitkomt. Het CDA behoudt het huidige aantal van 5 zetels, volgens de peiling.
D66 en GroenLinks komen in de peiling uit op 2 en 3 zetels. De PvdA verliest. Die partij zou volgens de peiling 2 van de huidige 4 zetels overhouden.
Meer dan 400 mensen zijn ondervraagd. Uit een aan de peiling gekoppelde enquête blijkt dat 43 procent van de ondervraagden liever niet heeft dat Jos van Rey wethouder wordt zolang het strafrechtelijk onderzoek naar hem loopt. 35 procent vindt echter wel dat dit wel moet kunnen.
Nee, de Donderberg ligt rechts van de Koninginnelaan en is een kleine wijk ;-)quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:57 schreef Tism het volgende:
Alles in Roermond ligt te dicht tegen de Donderberg aan, misschien moeten ze eens contact opnemen met die Assad, die weet wel hoe je probleemwijken snel en op een effectieve manier weg werkt..
Yep!..quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
bron: l1.nl
Zijn Roermondenaren dan echt zo stom
Moet je eens rondkijken hoeveel posters van LVR in Roermond hangen. Heel wat volk stemt op de partij die het vaakst zichtbaar is helaas....quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:07 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
bron: l1.nl
Zijn Roermondenaren dan echt zo stom
Ik ook niet..quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:23 schreef wdn het volgende:
[..]
Moet zeggen dat ik totaal geen idee heb waarop te stemmen trouwens.
De enige poster met wat zinnigs erop was van het CDA (iets met JA ... NEE niet zonder beter OV en nog wat ...). Maar dat was zo'n open deur...quote:
Na de stenen nu de mensen bedoel je?quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:54 schreef wdn het volgende:
[..]
De enige poster met wat zinnigs erop was van het CDA (iets met JA ... NEE niet zonder beter OV en nog wat ...). Maar dat was zo'n open deur...
En dan een hoop met "wij zijn integer".
Wat ik wel weet is dat het CDA mijn stem absoluut niet krijgt..quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:54 schreef wdn het volgende:
[..]
De enige poster met wat zinnigs erop was van het CDA (iets met JA ... NEE niet zonder beter OV en nog wat ...). Maar dat was zo'n open deur...
En dan een hoop met "wij zijn integer".
Hier hetzelfde probleem. Leuk ook dat Roermond niet meedoet met de stemwijzer of het kieskompasquote:Op woensdag 12 maart 2014 16:23 schreef wdn het volgende:
Moet zeggen dat ik totaal geen idee heb waarop te stemmen trouwens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |