Wil je ook op 't lijstje Quote deze dan en voeg je er aan toe, bij 't volgende topic wordt die er in meegenomen!quote:-Maureentje
-Tism
-smammela
-Sjoerd 102
-DT-PiSanG
-Denka
-Bellah
-Wim
-Koningin
-knep
-Metalfreak
-Timmie2
-Sextreme
-Teunebeun
-Wouser
-Un-X-PecteD
-Sleeve
quote:Op zondag 30 november 2008 18:09 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Nee, want ik dacht elke keer 'de spoorbomen zullen zo wel open gaan'. Wist ik veel dat ze die gewoon een kwartier dicht laten soms![]()
Nu fiets ik altijd gewoon over de brug, net zo snel en dan weet ik zeker dat ik niet te laat kom. Waar is die Maria Theresialaan eigenlijk? Ik ben nog niet zo goed bekend in Roermond hoor!
Yep!..quote:Op zondag 30 november 2008 21:13 schreef Metalfreak het volgende:
Zomaar mijn MSN-quotes gebruiken voor de TT
En waar is de eigen spreuk van Roermond dan?quote:Op zondag 30 november 2008 21:57 schreef Tism het volgende:
[..]
Yep!..![]()
En de enige verantwoorde (sinds een paar maanden) die kan volgens de FOK! Policy!..
Oooooooooooooooow ja!..quote:Op maandag 1 december 2008 07:59 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
En waar is de eigen spreuk van Roermond dan?
"Roermond, that's all you need!"![]()
![]()
Lol!..quote:Roermond tegen wietspaarkaart
Van onze verslaggever Peter de Graaf
gepubliceerd op 11 december 2008 02:45, bijgewerkt op 00:12
ROERMOND - Albert Heijn mag zijn bonuskaart hebben, de drankenwinkel zijn Gall & Gall-kaart, maar een coffeeshop mag niet zijn eigen kortingskaart hebben. Dat vindt burgemeester Henk van Beers van Roermond. Hij heeft de eigenaar van de Roermondse coffeeshop Skunk gemaand onmiddellijk te stoppen met zijn spaarkaart, die bij een besteding van 250 euro recht geeft op 15 euro korting bij de volgende aankoop van wiet.
‘Zo’n kortingskaart zet aan tot meer consumptie, terwijl ons beleid erop gericht is het drugsgebruik te ontmoedigen’, aldus Van Beers (CDA). Hij is voorstander van coffeeshops, maar wijst erop dat het gedoogbeleid is gebonden aan strikte voorwaarden, de zogenaamde AHOJG-criteria. De A staat voor het verbod op affichering ofwel: een coffeeshop mag geen reclame maken.
Volgens Van Beers is de Skunk-spaarkaart bedoeld om meer klanten te trekken. Hij vindt het een marketinginstrument waarmee reclame wordt gemaakt, en reclame maken voor cannabis is uit den boze. ‘We hebben als gemeentebestuur verantwoordelijkheid voor de volksgezondheid en kunnen het promoten van drugs niet toestaan’, aldus de burgemeester. Hij dreigt de eigenaar met dwangsommen als deze niet snel een einde maakt aan de kortingsactie.
Skunk wilde woensdag niet reageren. ‘We beraden ons nog’, aldus de bedrijfsleider. Hij wilde verder geen bijzonderheden geven.
Het is de vraag of de gemeente de kortingskaart echt kan verbieden. Want een coffeeshopeigenaar is ook gewoon een ondernemer die klanten wil trekken.
Van Beers erkent dat dat voer is voor juristen en dat uiteindelijk misschien de rechter daarover moet beslissen. ‘Maar een coffeeshop is geen Albert Heijn, Jumbo of drankenwinkel. Natuurlijk kun je erover twisten of het terecht is dat een drankenwinkel reclame mag maken. Maar het is een reguliere zaak en dat is een coffeeshop niet. Een coffeeshop wordt slechts gedoogd.’
http://www.volkskrant.nl/(...)tegen_wietspaarkaart
http://www.telegraaf.nl/b(...)etspaarkaart___.html
http://www.nrc.nl/binnenl(...)paarkaart_coffeeshop
http://www.elsevier.nl/we(...)r-wietgebruikers.htm
Dit doen ze trouwens al 20 jaar, waarom zou dat nou ineens een probleem moeten zijn? Wat een gezeik, zeg!..quote:die bij een besteding van 250 euro recht geeft op 15 euro korting bij de volgende aankoop van wiet.
Whehe ja, ineens zou het een probleem zijn nu de coffeeshops in NL onder vuur liggenquote:Op zaterdag 13 december 2008 20:38 schreef Tism het volgende:
Dit doen ze trouwens al 20 jaar, waarom zou dat nou ineens een probleem moeten zijn? Wat een gezeik, zeg!..![]()
Kunnen ze nu echt helemaal niets goed doen rond die tunnelquote:Op woensdag 17 december 2008 16:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
Afsluiting A73-tunnels voorlopig uitgesteld
*knip*
quote:Op donderdag 18 december 2008 02:16 schreef roelvano het volgende:
Hey,
weet iemand precies wann. die nieuwe bios open gaat??
Oorspronkelijk 19 dec. maar dit wordt uitgesteld i.v.m. uitlopende bouw werkzaamheden hoorde ik!!
Help me a.u.b.!!
medio januari dus..quote:Megabios Roermond maand vertraagd
De opening van de megabioscoop in aanbouw in Roermond loopt een maand vertraging op. Aanvankelijk zou Foroxity - de megabios krijgt dezelfde naam als het moederbedrijf in Sittard - op 19 december haar poorten openen, maar dat gebeurt door achterstanden in het bouwproces nu een maand later; medio januari.
Roermond
Van onze verslaggever
Voor directrice Marie-Rose Vandenberg van Foroxity betekent dat een financiële strop, want de zeven zalen van haar nieuwe bioscoop van 7 miljoen euro, blijven gedurende de feestdagen leeg. „Tijdens de feestdagen ontvangen we in ons vergelijkbare bedrijf in Sittard 25.000 bezoekers. Die moeten we helaas nu missen.”
Omgerekend naar een gemiddeld toegangskaartje en een aantal consumpties in het café-restaurant Xitycafé betekent dat een verlies aan omzet van dik 250.000 euro.
Bron.
quote:Madurodam verwelkomt stadhuis Roermond
Roermond - Het Roermondse stadhuis met carillon en de muziekkiosk op het Munsterplein gaan in de loop van 2009 onderdeel uitmaken van de historische stadskern van Madurodam in Den Haag. De kleinste stad van Nederland heeft hier in het najaar van 2008 toe besloten.
Madurodam heeft plannen om de historische stadskern van Madurodam verder te ontwikkelen en uit te breiden. Limburg is in verhouding tot andere provincies matig vertegenwoordigd in de miniatuurstad. Tijdens het Cuypersjaar heeft de gemeente een verzoek ingediend voor plaatsing van het Munsterplein en de Munsterkerk. Op uitnodiging van het college van B&W heeft de toetsingscommissie van Madurodam in oktober Roermond bezocht. In een gesprek werd duidelijk dat de Munsterkerk of het Munsterplein niet in aanmerking zou komen, met name vanwege het feit dat kerken en pleinen ruimschoots aanwezig zijn in de Nederlandse miniatuurstad. In november liet de commissie weten dat het stadhuis en de kiosk wel een onderdeel van de miniatuurstad gaan uitmaken.
www.blikopnieuws.nl
Ja..quote:Op zondag 21 december 2008 00:59 schreef roelvano het volgende:
Roermond wil toch publiciteit en aandacht??
Nee..quote:Dan moeten ze dat Glazen Huis naar Roermond halen!!
Ja..quote:Stationsplein , plein bij de oranjerie of op de markt, lijkt me 'n hele goede locatie of niet?!
Ja..quote:Omdat ik hoorde dat ze wilde uitpakken met 'n groots kerstevent volgend jaar, kunnen ze dit en die publiciteit goed gebruiken toch?!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |