abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2008 @ 18:55:42 #1
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_63649099

Roermond: Level #8 "Big changes are coming"

Provincie: Limburg
Gemeente: Roermond
Inwoners: 54.696 (kan iets meer of minder zijn )
Geografische ligging: 51°11′33″NB 5°59′37″OL
Stadsrechten: Ja
Belangrijke verkeersaders: N271, N280, N293, N68, A73
Netnummer: 0475
Postcodes: 6041-6071
Oppervlakte: 69,83 km²
Wateroppervlakte: 2,62 km²

Zetelverdeling gemeenteraad
9 VVD
5 CDA
5 PvdA
3 Burgerbelangen Roermond
3 Democraten Swalmen
3 SP
2 GroenLinks
1 Stadspartij Roermond

Plaatsen, dorpen, gehuchten, stadsdelen (geen wijken)
Roermond, Swalmen, Asenray, Herten, Leeuwen, Maasniel

Projecten in Roermond

Alles over de geschiedenis van Roermond, met van alles en nog wat. Het beleg van 1570 door Willem van Oranje, restauratie van de cattentoren en andere dingen.

Ook zijn er verschillende mensen uit Roermond met camera's, deze schroomen 't niet alles wat ze opnemen op YouTube te gooien, sommige filmpjes zijn de moeite van 't kijken waard, sommige niet. Bij deze dus ook een linkje naar diverse filmpjes, door Roermondenaren voor Roermondenaren en alle andere geïnteresseerden. (Let op: klikken is op eigen risico )

Deel 1
Roermond; Een onderschatte stad, in ontwikkeling! Deel 2
Roermond; Een stad in ontwikkeling! Deel 3
Roermond; Een stad in ontwikkeling! Deel 4
Roermond; Een stad in ontwikkeling! Level #5
Roermond; Pauperstad bij uitstek! Level #6
Roermond; Level #7. In Remunj laupe de hunj mit de kunj....

En natuurlijk de beruchte Fok!kers uit Roermond die zich gemeld hebben tot nu toe,
quote:
-Maureentje
-Tism
-smammela
-Sjoerd 102
-DT-PiSanG
-Denka
-Bellah
-Wim
-Koningin
-knep
-Metalfreak
-Timmie2
-Sextreme
-Teunebeun
-Wouser
-Un-X-PecteD
-Sleeve
Wil je ook op 't lijstje Quote deze dan en voeg je er aan toe, bij 't volgende topic wordt die er in meegenomen!
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zondag 30 november 2008 @ 18:56:31 #2
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_63649116
quote:
Op zondag 30 november 2008 18:09 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Nee, want ik dacht elke keer 'de spoorbomen zullen zo wel open gaan'. Wist ik veel dat ze die gewoon een kwartier dicht laten soms
Nu fiets ik altijd gewoon over de brug, net zo snel en dan weet ik zeker dat ik niet te laat kom. Waar is die Maria Theresialaan eigenlijk? Ik ben nog niet zo goed bekend in Roermond hoor!
pi_63650442
maps.google.com en even zoeken voor de Maria Theresialaan.

Is de straat wat paralel loopt met het spoor
Net efkes anges
pi_63652452
Zomaar mijn MSN-quotes gebruiken voor de TT

Don't let my username fool you...
  zondag 30 november 2008 @ 21:57:07 #5
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_63653960
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:13 schreef Metalfreak het volgende:
Zomaar mijn MSN-quotes gebruiken voor de TT

Yep!..

En de enige verantwoorde (sinds een paar maanden) die kan volgens de FOK! Policy!..
  zondag 30 november 2008 @ 22:05:19 #6
11102 knep
Mountainfreak
pi_63654243
Remunj!
pi_63656798
Big changes? Yessurrrrr!
Check al die kranen dan!

pi_63656812
Ow ik ben iets doorgeschoten in het verkleinen zie ik
  zondag 30 november 2008 @ 23:39:13 #9
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_63656951
sleeve: maria theresialaan loopt naar beneden richting de oude tunnel. Vanaf de spoorbomen gezien ga je over de spoorlaan noord en dan is het de weg parallel aan spoorlaan noord.:)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  maandag 1 december 2008 @ 07:59:47 #10
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_63659967
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:57 schreef Tism het volgende:

[..]

Yep!..

En de enige verantwoorde (sinds een paar maanden) die kan volgens de FOK! Policy!..
En waar is de eigen spreuk van Roermond dan?

"Roermond, that's all you need!"

pi_63660155
tvp
U MAD?
pi_63673296
tvp
  maandag 1 december 2008 @ 18:45:13 #13
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_63674878
quote:
Op maandag 1 december 2008 07:59 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En waar is de eigen spreuk van Roermond dan?

"Roermond, that's all you need!"

Oooooooooooooooow ja!.. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht..

Volgende topic dan maar!..
  zaterdag 13 december 2008 @ 20:38:16 #14
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_63992553
quote:
Roermond tegen wietspaarkaart

Van onze verslaggever Peter de Graaf
gepubliceerd op 11 december 2008 02:45, bijgewerkt op 00:12

ROERMOND - Albert Heijn mag zijn bonuskaart hebben, de drankenwinkel zijn Gall & Gall-kaart, maar een coffeeshop mag niet zijn eigen kortingskaart hebben.
Dat vindt burgemeester Henk van Beers van Roermond. Hij heeft de eigenaar van de Roermondse coffeeshop Skunk gemaand onmiddellijk te stoppen met zijn spaarkaart, die bij een besteding van 250 euro recht geeft op 15 euro korting bij de volgende aankoop van wiet.

‘Zo’n kortingskaart zet aan tot meer consumptie, terwijl ons beleid erop gericht is het drugsgebruik te ontmoedigen’, aldus Van Beers (CDA). Hij is voorstander van coffeeshops, maar wijst erop dat het gedoogbeleid is gebonden aan strikte voorwaarden, de zogenaamde AHOJG-criteria. De A staat voor het verbod op affichering ofwel: een coffeeshop mag geen reclame maken.

Volgens Van Beers is de Skunk-spaarkaart bedoeld om meer klanten te trekken. Hij vindt het een marketinginstrument waarmee reclame wordt gemaakt, en reclame maken voor cannabis is uit den boze. ‘We hebben als gemeentebestuur verantwoordelijkheid voor de volksgezondheid en kunnen het promoten van drugs niet toestaan’, aldus de burgemeester. Hij dreigt de eigenaar met dwangsommen als deze niet snel een einde maakt aan de kortingsactie.

Skunk wilde woensdag niet reageren. ‘We beraden ons nog’, aldus de bedrijfsleider. Hij wilde verder geen bijzonderheden geven.

Het is de vraag of de gemeente de kortingskaart echt kan verbieden. Want een coffeeshopeigenaar is ook gewoon een ondernemer die klanten wil trekken.

Van Beers erkent dat dat voer is voor juristen en dat uiteindelijk misschien de rechter daarover moet beslissen. ‘Maar een coffeeshop is geen Albert Heijn, Jumbo of drankenwinkel. Natuurlijk kun je erover twisten of het terecht is dat een drankenwinkel reclame mag maken. Maar het is een reguliere zaak en dat is een coffeeshop niet. Een coffeeshop wordt slechts gedoogd.

http://www.volkskrant.nl/(...)tegen_wietspaarkaart
http://www.telegraaf.nl/b(...)etspaarkaart___.html
http://www.nrc.nl/binnenl(...)paarkaart_coffeeshop
http://www.elsevier.nl/we(...)r-wietgebruikers.htm
Lol!..

Nog ff snel reclame maken!..

En deze mediaberichten zijn zeker geen reclame voor Skunk?..

Maarliefst 4 mediaberichten in diverse kranten.. Nu weet heel nederland 't en komen klanten natuurlijk masaal op Skunk af, als vliegen op een pannekoek met stroop!..

Volgens mij hebben ze vandaag een goede omzet gedraaid daar bij Skunk, Gooooooo Beers!!!..

..
quote:
die bij een besteding van 250 euro recht geeft op 15 euro korting bij de volgende aankoop van wiet.
Dit doen ze trouwens al 20 jaar, waarom zou dat nou ineens een probleem moeten zijn? Wat een gezeik, zeg!..

[ Bericht 2% gewijzigd door Tism op 13-12-2008 20:44:30 ]
  zondag 14 december 2008 @ 12:26:20 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_64003424
quote:
Op zaterdag 13 december 2008 20:38 schreef Tism het volgende:

Dit doen ze trouwens al 20 jaar, waarom zou dat nou ineens een probleem moeten zijn? Wat een gezeik, zeg!..
Whehe ja, ineens zou het een probleem zijn nu de coffeeshops in NL onder vuur liggen Ik heb ook nog ergens van die verdwaalde zegeltjes geloof ik
pi_64092439
Afsluiting A73-tunnels voorlopig uitgesteld

De A73-tunnels blijven voorlopig open. Dat is bepaald tijdens een overleg van minister Eurlings, de gemeente Roermond en de provincie Limburg op het ministerie van Verkeer en Waterstaat in Den Haag. De tunnels gaan vanaf begin januari niet negen weken dicht, heeft de minister Camiel Eurlings besloten. Ze zouden dan dicht gaan in verband met het testen van de veiligheidssystemen.

Na een uitvoerig onderzoek zal pas worden besloten wanneer en hoe lang de tunnels voor werkzaamheden worden gesloten. Dan wordt ook bepaald wanneer de veiligheidssystemen worden getest. De huidige planning is volgens deskundigen niet precies genoeg. Ook moet er volgens hen een projectleider worden aangesteld om alles te coördineren. Over twee maanden wordt er opnieuw overlegd over de werkzaamheden aan de tunnels. Dan moet ook de nieuwe planning rond zijn.

bron: L1.nl
Net efkes anges
pi_64108704
Hey,
weet iemand precies wann. die nieuwe bios open gaat??
Oorspronkelijk 19 dec. maar dit wordt uitgesteld i.v.m. uitlopende bouw werkzaamheden hoorde ik!!
Help me a.u.b.!!
pi_64109761
quote:
Op woensdag 17 december 2008 16:35 schreef Sjoerd102 het volgende:
Afsluiting A73-tunnels voorlopig uitgesteld

*knip*
Kunnen ze nu echt helemaal niets goed doen rond die tunnel Het komt mij elke keer amateuristischer over...
pi_64110085
We weten nu in elk geval wie de verantwoordelijke is voor dit gekl*ngel, De Uitvoerder.
Hij heeft een 'normale' planning in elkaar gedraait. Dit zijn echter zulke complexe tunnels dat die 'normale'test gewoon te kort schieten voor deze tunnels. Uitvoerder heeft dus gewoon ean schema gemaakt dat op los zand gebaseerd is.
Net efkes anges
  donderdag 18 december 2008 @ 17:27:24 #20
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_64125553
quote:
Op donderdag 18 december 2008 02:16 schreef roelvano het volgende:
Hey,
weet iemand precies wann. die nieuwe bios open gaat??
Oorspronkelijk 19 dec. maar dit wordt uitgesteld i.v.m. uitlopende bouw werkzaamheden hoorde ik!!
Help me a.u.b.!!
quote:
Megabios Roermond maand vertraagd

De opening van de megabioscoop in aanbouw in Roermond loopt een maand vertraging op. Aanvankelijk zou Foroxity - de megabios krijgt dezelfde naam als het moederbedrijf in Sittard - op 19 december haar poorten openen, maar dat gebeurt door achterstanden in het bouwproces nu een maand later; medio januari.

Roermond
Van onze verslaggever

Voor directrice Marie-Rose Vandenberg van Foroxity betekent dat een financiële strop, want de zeven zalen van haar nieuwe bioscoop van 7 miljoen euro, blijven gedurende de feestdagen leeg. „Tijdens de feestdagen ontvangen we in ons vergelijkbare bedrijf in Sittard 25.000 bezoekers. Die moeten we helaas nu missen.”

Omgerekend naar een gemiddeld toegangskaartje en een aantal consumpties in het café-restaurant Xitycafé betekent dat een verlies aan omzet van dik 250.000 euro.

Bron.
medio januari dus..

Dit artikeltje zul je zelf misschien ook al tegen gekomen zijn ergens in de media, en meer kan ik er ook niet echt over vinden, maar volgens mij weet Marie-Rose Vandenberg van Foroxity, zelf ook nog niet eens op welke datum de opening precies is..

Even wachten nog, dus..
  vrijdag 19 december 2008 @ 17:34:59 #21
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_64155695
quote:
Madurodam verwelkomt stadhuis Roermond

Roermond - Het Roermondse stadhuis met carillon en de muziekkiosk op het Munsterplein gaan in de loop van 2009 onderdeel uitmaken van de historische stadskern van Madurodam in Den Haag. De kleinste stad van Nederland heeft hier in het najaar van 2008 toe besloten.

Madurodam heeft plannen om de historische stadskern van Madurodam verder te ontwikkelen en uit te breiden. Limburg is in verhouding tot andere provincies matig vertegenwoordigd in de miniatuurstad. Tijdens het Cuypersjaar heeft de gemeente een verzoek ingediend voor plaatsing van het Munsterplein en de Munsterkerk. Op uitnodiging van het college van B&W heeft de toetsingscommissie van Madurodam in oktober Roermond bezocht. In een gesprek werd duidelijk dat de Munsterkerk of het Munsterplein niet in aanmerking zou komen, met name vanwege het feit dat kerken en pleinen ruimschoots aanwezig zijn in de Nederlandse miniatuurstad. In november liet de commissie weten dat het stadhuis en de kiosk wel een onderdeel van de miniatuurstad gaan uitmaken.

www.blikopnieuws.nl

Geweldig..

Zo zie je maar weer, hoe groot een kleine stad kan zijn! Uhm!?.. hoe klein een kleine stad kan zijn...Uhm!?..Mja!!..

En wat te denken van al die Japanners die masaal met van die grote verhalen thuis komen (en de foto's natuurlijk) van en over 't stadhuis van Roermond en de mooie bezienswaardige kiosk op 't Munsterplein?!..

Fantasties toch?..

Yes!!!..

"Roermond, that's all you need, FTW!!!"..
pi_64159809
Net efkes anges
pi_64176930
Er lopen toch best veel lekkere dames rond in Roermond viel me gisteravond weer op

Was ook druk trouwens gisteren, zeker voor een vrijdag.
pi_64195629
Roermond wil toch publiciteit en aandacht??
Dan moeten ze dat Glazen Huis naar Roermond halen!!
Stationsplein , plein bij de oranjerie of op de markt, lijkt me 'n hele goede locatie of niet?!
Omdat ik hoorde dat ze wilde uitpakken met 'n groots kerstevent volgend jaar, kunnen ze dit en die publiciteit goed gebruiken toch?!
  zondag 21 december 2008 @ 17:51:21 #25
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_64214666
quote:
Op zondag 21 december 2008 00:59 schreef roelvano het volgende:
Roermond wil toch publiciteit en aandacht??
Ja..
quote:
Dan moeten ze dat Glazen Huis naar Roermond halen!!
Nee..
Roermond is daar volgens mij geen geschikte stad/locatie voor..
Maar volgens mij waren ze wel al flink aan 't lobbyen om volgend jaar de (landelijke) intocht van Sint Nicolaas hier plaats te laten vinden, laat ze dat eerst maar eens proberen te realiseren..
quote:
Stationsplein , plein bij de oranjerie of op de markt, lijkt me 'n hele goede locatie of niet?!
Ja..
quote:
Omdat ik hoorde dat ze wilde uitpakken met 'n groots kerstevent volgend jaar, kunnen ze dit en die publiciteit goed gebruiken toch?!
Ja..
Willen ze een groots kerstevent volgend jaar?..
En wat moet ik me daar dan precies bij voorstellen?..

Een concert van André Rieu op de markt? Sneeuwkanonnen op de daken op diverse locaties? Op elke hoek van de straat een kerstman? Een gratis tourtje de Remunj in een arreslee, getrokken door 8 echte rendieren, waarvan die ene met die rode neus voorop loopt? Etc etc.

Zal me benieuwen wat ze nou weer gaan verzinnen, hou me op de hoogte!?..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')