abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 november 2012 @ 21:28:34 #126
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_119103445
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:28 schreef Taciho het volgende:

[..]
\
En het feit dat er nog 10000 andere webshops zijn is dit aandeel een short op de lange termijn.
Amazon heeft een enorme clouddienst ;) Als eht cloudgebeuren echt een beetje gaat doorbreken in ITland kunnen ze goede zaken doen ^O^ Het is niet zo dat ze enkele wat boeken verkopen ;)

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:25 schreef LXIV het volgende:
Ik typte vandaag nog een berichtje op de FB-pagina van een vriend. Kreeg ik een aanbieding om dat berichtje voor 6 euro extra bij hem onder de aandacht te mogen brengen. Triest gewoon.
Hmm dat heb ik nog nooit gezien maar geeft wel aan dat ze dringend inkomsten nodig hebben. 6 euro is ook geen gering bedrag :N
pi_119113371
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:22 schreef de_ier het volgende:
Inderdaad, ik heb al twee jaar geen Facebook meer, maar ik geloof dat ik geen ene keer op een reclamelink heb geklikt daar. En geen ene keer een bedrijf geliked.

Terwijl ik wel eens naar vluchten zoek op Google, of loodgieters en zo, en dan zit er zo'n gehighlight link bij. Daar heb wel eens op geklikt.
Als je al twee jaar niet meer op Facebook bent geweest, is het denk ik lastig om de website te beoordelen. Er worden nu op allerlei andere manieren reclame gemaakt als met een simpele banner of link. Zo krijg je berichten van bedrijven waar je soms winkelt of waar je in de buurt bent in je newsfeed.

De vergelijking tussen Facebook en Google gaat niet op. Op sommige producten zoek je niet via een search engine. Niemand zoekt op 'frisdrank' als die dorst heeft. Een groot aantal merken is daarom afhankelijk van meer gevoelsmatige/lifestyle reclames zodat je in de supermarkt bewust of onbewust een keuze maakt voor hun producten. Merken als Coca Cola en Heineken moeten zo nu en dan iets van zich laten horen om hun bekendheid en image te bewaken. Dit is ook de reden dat je ze op bushaltes en televisie ziet.

Een aantal van deze traditionele media zoals kranten en televisie worden steeds minder gebruikt door de consument. Het is daarom logisch dat grote merken als Heineken zich melden via online media zoals Facebook en hun budgetten daarnaar toe verschuiven. Voor deze merken is het niet het meest belangrijke dat je op hun berichten klikt (hoewel het wel is meegenomen om allerlei effectiviteits metingen te doen).

Facebook is interessant voor andere merken en advertenties als die bij Google terecht kunnen. Facebook weet met hoge precisie wie je bent, waar je bent en wat je interesses zijn. Dit is interessant voor adverteerders.

Ik vind Facebook als aandeel trouwens veel te hoog gewaardeerd (zie mijn eerdere berichten). Maar om nou te doen alsof het businessmodel nergens op slaat of aan het afkalven is, is mijns inziens onterecht. De site heeft wel degelijk waarde en heeft een veel duurzamer model als GroupOn, Zynga, etcetera.
  maandag 12 november 2012 @ 09:35:49 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119115271
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:28 schreef RedFever007 het volgende:
Amazon heeft een enorme clouddienst ;) Als eht cloudgebeuren echt een beetje gaat doorbreken in ITland kunnen ze goede zaken doen ^O^ Het is niet zo dat ze enkele wat boeken verkopen ;)
Maar hoeveel winst kunnen ze maken op clouds? De prijzen beginnen bij centen per uur, er is veel concurrentie, en ze hebben enorme hardware kosten. Maar bovenal: als ze veel meer rekenen dan de hardware zelf kost, koopt de klant die hardware zelf wel... Dat lijkt me de winstmarge behoorlijk drukken.

quote:
Hmm dat heb ik nog nooit gezien maar geeft wel aan dat ze dringend inkomsten nodig hebben. 6 euro is ook geen gering bedrag :N
Ik wel (zie eerder in dit topic). Triest inderdaad als een biljonair zo om centen loopt te janken.
censuur :O
  maandag 12 november 2012 @ 09:49:33 #129
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_119115617
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar hoeveel winst kunnen ze maken op clouds? De prijzen beginnen bij centen per uur, er is veel concurrentie, en ze hebben enorme hardware kosten. Maar bovenal: als ze veel meer rekenen dan de hardware zelf kost, koopt de klant die hardware zelf wel... Dat lijkt me de winstmarge behoorlijk drukken.
De grap is dat ze al die datacenters van ze niet hebben opgebouwd omdat ze een clouddienst wilden leveren, maar gewoon om de piekdrukte van hun online shop op te kunnen vangen. Driekwart van het jaar staat al die hardware echter uit z'n neus te eten. Ze zijn begonnen met het leveren van clouddiensten om de hardware die ze toch al hadden een doel te geven.
  maandag 12 november 2012 @ 10:26:04 #130
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_119116599
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2012 09:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

De grap is dat ze al die datacenters van ze niet hebben opgebouwd omdat ze een clouddienst wilden leveren, maar gewoon om de piekdrukte van hun online shop op te kunnen vangen. Driekwart van het jaar staat al die hardware echter uit z'n neus te eten. Ze zijn begonnen met het leveren van clouddiensten om de hardware die ze toch al hadden een doel te geven.
Als het een beetje handig is ingericht vangt de cloud de pieken van heel de wereld op: als Amerika online uitgeshopt is ('s ochtends vooral) kan de cloud het verkeer van de shoppers in Europa en Azie bedienen. Zo is de hardware redelijk constant belast.
En anders zetten ze hun overige rekencapaciteit in voor iets als BOINC?
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  maandag 12 november 2012 @ 10:35:00 #131
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_119116789
Dat Amazon nauwelijks tot geen winst maakt, is trouwens vanaf het begin al hun strategie geweest. Ze willen marktaandeel en zijn nergens anders in geïnteresseerd dan dat. Als ze hun prijzen een klein beetje zouden verhogen, zou het geld op korte termijn direct binnen stromen. Maar ze willen liever andere webwinkels wegconcurreren om succes op lange termijn te kunnen boeken dan nu winst maken.
pi_119121766
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 09:35 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

Ik wel (zie eerder in dit topic). Triest inderdaad als een biljonair zo om centen loopt te janken.
De winst komt niet zozeer bij de hardware vandaan, maar meer uit de maintenance kosten.
Als een groot bedrijf geen onderhouds kosten heeft, is 60 dollar een schijntje voor een rappe server die altijd up is.
600 dollar voor 10 is nog steeds niet het salaris van een sysadmin, en dan krijg je er nog de kosten van de hardware bij kado.
Dit is bedoelt voor bedrijven natuurlijk, niet voor prive gebruikers.
al kan je bij amazon wel een jaar lang gratis een linux server runnen in de cloud, waar je heen kan ssh'en en bijna alles op kan draaien wat je maar wilt:
http://aws.amazon.com/ec2/

voor huis tuin en keuken gepruts is dat meer dan genoeg, en je kan er zelfs een website op hosten, na een jaar gewoon naar een andere account switchen en je blabla.nl dan daarheen laten verwijzen.

ook zijn er licentie mogelijkheden dat je per mb betaald (bovenop een standaard bedrag) ipv per uur, mocht je commercieel iets op willen zetten wat een lager maandbedrag dan 60 dollar behoeft.

edit: en cloud gaat wel degelijk doorbreken, het is de markt-penetratie grens al een tijdje voorbij.. het gaat straks hals over kop net als een tijdje geleden de advertentie markt. (hoe heet deze markt-fase ook al weer in het bekende markt-fazen grafiekje?)

naast de cloud zoals de meeste internetters die kennen wordt een groot gedeelte private clouds.
b.v. 8 bedrijven die hun 2 redundante serverparkjes delen om kosten en pieken te besparen maar wel de boel fysiek in eigen beheer hebben en niet hebben staan bij een grote corporatie.

ontopic: facebook is ook begonnen met bovenaan je profiel pagina een box te zetten met welke commerciele bedrijven je 'liked' dit is mijn moeder overkomen en nu ook al een collega, en ze weten beiden zeker dat ze echt nooit de like button bij dat bedrijf geklikt hebben.
volgens mij is het tijd voor een nieuwe sociale netwerk site.

[ Bericht 6% gewijzigd door Artimunor op 12-11-2012 13:19:24 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 november 2012 @ 18:34:03 #133
862 Arcee
Look closer
pi_119208388
Flinke plus: 21.58 +1.72 (8.64%) w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_119209041
Hoe komt dat opeens?
జ్ఞ‌ా
pi_119209204
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:52 schreef µ het volgende:
Hoe komt dat opeens?
Snap ik ook niet helemaal. Medewerkers mogen vandaag hun aandelen verhandelen, misschien heeft dat er mee te maken?
pi_119209938
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Snap ik ook niet helemaal. Medewerkers mogen vandaag hun aandelen verhandelen, misschien heeft dat er mee te maken?
"Ik koop niet tot ik zeker weet dat het niet gigantisch tankt als de medewerkers mogen verkopen". Klinkt aannemelijk.
జ్ఞ‌ా
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 november 2012 @ 19:28:33 #137
862 Arcee
Look closer
pi_119210403
21.90 +2.04 (10.28%) w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 14 november 2012 @ 21:09:40 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119215319
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad: 3 keer zoveel verkopen als gemiddeld, doordat er meer verkopers bijkomen, en dan een stijgende prijs.
Is er iemand die dit kan uitleggen? Of breekt Facebook gewoon met alle logica?
pi_119218839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:09 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vreemd inderdaad: 3 keer zoveel verkopen als gemiddeld, doordat er meer verkopers bijkomen, en dan een stijgende prijs.
Is er iemand die dit kan uitleggen? Of breekt Facebook gewoon met alle logica?
Nope, teveel mensen die speculeerden op een daling als de lock-up eindigde, en nu die daling uitblijft gaan ze long. De negativiteit is bijna tomeloos, en als die niet materaliseert gebeuren bijzondere dingen. Dat is de laatste tijd aardig schering en inslag.

quote:
“Clearly, the lockup expiration is priced in,” he told MarketWatch. “Clearly tons of longs have been waiting for it today. Clearly, the volume isn’t as great as the unlocked shares would suggest. And the shorts were hoping it would go down and they’re covering.”

“You’ve got a perfect storm of things that would drive the stock higher,” he added. “It’s a matter of supply and demand. The supply did not materialize the way people thought it would. And demand is reviving now.”
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 november 2012 @ 23:08:27 #140
862 Arcee
Look closer
pi_119221847
Slot: 22.36 +2.50 (12.59%)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 november 2012 @ 23:15:38 #141
862 Arcee
Look closer
pi_119659837
Flink stijgen weer vandaag: 25.94 +1.94 (+8.09%)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2013 @ 21:35:21 #142
862 Arcee
Look closer
pi_121288031
We naderen de 30 weer: 29.64 +0.88 (+3.06%)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 januari 2013 @ 18:07:17 #143
862 Arcee
Look closer
pi_121360866
Voor het eerst sinds 13 juli vorig jaar weer boven de 30:

30.17 +1.11 (+3.82%)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:32:09 #144
391065 NY_aannemer
Shut the fuck up and work!
pi_121583630
Euforie bij Facebook, iemand een specifieke reden voor deze bizarre stijging?
The world has no benefit of sad little crybabies
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:36:29 #145
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_121583780
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:32 schreef NY_aannemer het volgende:
Facebook’s Baffling Stock Spike Could Be Explained This Week
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:40:29 #146
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121583946
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:32 schreef NY_aannemer het volgende:
Facebook gooit m'n tablet tegenwoordig vol met full-screen advertenties binnen hun toch al bizar slechte programma ("app")... Het lijkt dat ze wanhopig op zoek zijn naar inkomsten.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:45:04 #147
391065 NY_aannemer
pi_121584126
quote:
Met andere woorden nog 2 week voor de Q resultaten. Blijkbaar is er ergens een hysterie ontstaan dat het wel eens heel erg goed kon zijn.

Gaat het straks tegenvallen, kakt het weer flink in elkaar!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:45:37 #148
391065 NY_aannemer
pi_121584151
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Facebook gooit m'n tablet tegenwoordig vol met full-screen advertenties binnen hun toch al bizar slechte programma ("app")... Het lijkt dat ze wanhopig op zoek zijn naar inkomsten.
Blijkbaar werkt het soms wel?

http://www.wired.com/busi(...)tm_campaign=Previous
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:45:42 #149
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_121584153
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:45 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Met andere woorden nog 2 week voor de Q resultaten. Blijkbaar is er ergens een hysterie ontstaan dat het wel eens heel erg goed kon zijn.

Yep, lijkt me vooral hype.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_121584555
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:45 schreef NY_aannemer het volgende:

[..]

Dan zal het hier wel wat drukker worden, want mensen groeien kennelijk op slecht nieuws :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')