abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116298121

League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (16-07-2012) 100 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

Het officiele youtubekanaal van Riot Games. Hier vind je alle Champion spotlights en Patch Previews terug.

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

Own3d Site met streams.
Twitch Site met streams.

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Lolking Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden. Op het moment de beste site om snel iemand's summoner profiel op te vragen zonder dit via de in-game client te doen.

Championselect Site met counterpicks

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116298229
Malphite OP, better nerf Irelia
Vicariously I live while the whole world dies
  zondag 2 september 2012 @ 12:20:47 #3
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116299458
better delete teemo.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_116300316
quote:
16s.gif Op zondag 2 september 2012 12:20 schreef BaajGuardian het volgende:
better delete teemo.
Alles wat onzichtbaar kan worden mag gedelete worden wat mij betreft :P
  zondag 2 september 2012 @ 12:56:31 #5
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_116300522
geen een onzichtbare champ is echt sterk hoor. heel makkelijk te counteren met vision
Wat doe ik hier?
pi_116300560
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 12:56 schreef tdrone het volgende:
geen een onzichtbare champ is echt sterk hoor. heel makkelijk te counteren met vision
Maakt niet uit ze zijn nog steeds irritant
pi_116300784
Iemand noemde Sejuani. Die champ ben ik serieus volgens mij al 50+ games niet tegen gekomen
pi_116301396
Wat is die Teemo een kutchamp zeg
Hier schreef Ga.aguyim het volgende:
Bitterlemon is eigenlijk een gespierde god met blond golvend haar.
Hier schreef 2Happy4U het volgende:
Je bent een gespierde god met blond golvend haar.
pi_116301567
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:07 schreef Physics het volgende:
Iemand noemde Sejuani. Die champ ben ik serieus volgens mij al 50+ games niet tegen gekomen
Is helaas ook echt beroerd, de enige keren dat je d'r tegen komt is bij een free week. Ik had de fout gemaakt om haar als eerste champion te kopen toen ik net begon, sindsdien amper mee gespeeld want bijv. een Nautilus doet alles van haar beter.
  zondag 2 september 2012 @ 13:59:39 #10
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116302497
enige wat ze moeten doen is dat sejuani bij champion impact niet tot stilstand komt met haar q en ze is viable. Ze heeft gewoon geen escape, vergelijkbaar met rammus maar die kan tenminste nog zichzelf fatsoenlijk shielden, sejuani kan dat niet. Wellicht een kleine ar/mres buff op haar w nog.

Ze is wel een extreem harde counter tegen hecarim, dus als iemand hecarim jungle picked, pick sejuani jungle en bam, hecarim out of the picture.
pi_116303460
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 13:27 schreef Bitterlemon het volgende:
Wat is die Teemo een kutchamp zeg
Teemoooo _O_ Never underestimate the power of the Scout's code!
pi_116304633
quote:
17s.gif Op zondag 2 september 2012 14:19 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Teemoooo _O_ Never underestimate the power of the Scout's code!
Ik bedoel ook niet kut om mee te spelen maar kut om tegen te spelen :P
pi_116305079
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 14:51 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Ik bedoel ook niet kut om mee te spelen maar kut om tegen te spelen :P
Even kijken in deze brush en erdoor heen lopen "Poof" FUUuuuUUUUUUuuuu TEEMO SHROOMS!
pi_116305933
Waarom zijn suppots zoals soraka en Janna wat waard endgame? Ze doen toch bijna geen dmg en bijna geen heal? Is een darius of een fiddlesticks dan niet meer waard?
We're slowly approaching inevitable death.
pi_116306624
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:02 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Even kijken in deze brush en erdoor heen lopen "Poof" FUUuuuUUUUUUuuuu TEEMO SHROOMS!
Ja echt, zo hinderlijk he
pi_116307228
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:19 schreef dustbrain het volgende:
Waarom zijn suppots zoals soraka en Janna wat waard endgame? Ze doen toch bijna geen dmg en bijna geen heal? Is een darius of een fiddlesticks dan niet meer waard?
Een Darius met full items misschien wel, maar met hoe support normaliter werkt zijn ze veel beter dan non-supports als 5e speler. Janna en Soraka kunnen ook heel veel doen zonder items, vooral Janna kan fights disengagen en losgeraakte enemies slowen en cc'en. Soraka geeft extra armor en magic res shred, en kan silencen en is heel goed in kleine skirmishes en poke battles door heal.
pi_116307923
Vraag me af of die jongens van LoL eigenlijk een salaris betaald krijgen van hun teams.

Overigens go Dignitas, lekker bezig :P
  zondag 2 september 2012 @ 16:06:10 #18
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_116307943
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 16:05 schreef Physics het volgende:
Vraag me af of die jongens van LoL eigenlijk een salaris betaald krijgen van hun teams.

Die hebben weinig te klagen ja.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  zondag 2 september 2012 @ 17:00:29 #19
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116310185
quote:
sponsors.
pi_116310272
quote:

De S3 qualifiers krijgen van Riot 1 jaar salaris voor het volgende seizoen iig. Veel andere spelers verdienen vooral geld met hun streams volgens mij.
pi_116313648
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:00 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

sponsors.
Sponsoren betalen Dignitas geld, en Dignitas vergoed dan weer reizen, verblijf en andere reiskosten. Voorheen betaalden ze, uit principe, spelers geen salaris.

quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 17:02 schreef Autobandje het volgende:

[..]

De S3 qualifiers krijgen van Riot 1 jaar salaris voor het volgende seizoen iig. Veel andere spelers verdienen vooral geld met hun streams volgens mij.
Ja ik zag het. Wat mij betreft een hele mooie stap richting "echt" professioneel gamen.
pi_116315714
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 15:19 schreef dustbrain het volgende:
Omdat Janna een slow heeft, een goed schild, een knockup voor meerdere personen en nog eens een ultimate die een gevecht kan beslissen. Dat kan je zelf ook wel bedenken.
Soraka is inderdaad van de supports diegene met de minste invloed, maar een snelle silence (die je dus zeker een paar keer kan gebruiken), een goede heal met zeer goede armor/MR waardoor je AD Carry gelijk gered kan worden, een MR debuff en een AoE heal hebben toch behoorlijk wat invloed. Samen met haar items en een leuke summoner spell is het helemaal goed.
pi_116316105
Wil ik even Dominion doen, moet ik weer 10 minuten wachten :')
pi_116320288
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 19:00 schreef Adames het volgende:

[..]

Omdat Janna een slow heeft, een goed schild, een knockup voor meerdere personen en nog eens een ultimate die een gevecht kan beslissen. Dat kan je zelf ook wel bedenken.
Soraka is inderdaad van de supports diegene met de minste invloed, maar een snelle silence (die je dus zeker een paar keer kan gebruiken), een goede heal met zeer goede armor/MR waardoor je AD Carry gelijk gered kan worden, een MR debuff en een AoE heal hebben toch behoorlijk wat invloed. Samen met haar items en een leuke summoner spell is het helemaal goed.
Zo goed is die ult niet. Het kan een fight resetten maar ook verpesten. Een random ap carry zoals fiddlesticks doet meer imo.
pi_116320412
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:37 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Zo goed is die ult niet. Het kan een fight resetten maar ook verpesten. Een random ap carry zoals fiddlesticks doet meer imo.
ja, tuurlijk kan hij het verpesten. maar je gaat een anivia ook niet afkraken omdat je maar haar wall wat kan verpesten :')
  zondag 2 september 2012 @ 20:40:40 #26
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_116321014
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:39 schreef Adames het volgende:

[..]

ja, tuurlijk kan hij het verpesten. maar je gaat een anivia ook niet afkraken omdat je maar haar wall wat kan verpesten :')
Anivia is geen support? Wel een erg dom voorbeeld van je.
pi_116321041
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:46 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Anivia is geen support? Wel een erg dom voorbeeld.
ben je nou echt zo achterlijk?
pi_116323086
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 20:46 schreef Adames het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

quote:

[..]

;( _O-
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_116324510
quote:

[..]

Was diezelfde kerel die me trollde met het hele Veigar stun gedoe.
Dezelfde raad opvolgen die ik gekregen heb: gewoon hem negeren.
pi_116325847
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 21:33 schreef Speedzor het volgende:

[..]

Was diezelfde kerel die me trollde met het hele Veigar stun gedoe.
Dezelfde raad opvolgen die ik gekregen heb: gewoon hem negeren.
Daarvoor heeft hij ook al een paar pareltjes gedropt hoor. Ben alleen te lui om ze op te zoeken.
pi_116330178
Dom elo systeem, kom ik in bij twee andere lui die duo queuen, 1tje daarvan is 1700 elo. Win je de game en carry je je team(corki, 10-2-9) en hoeveel elo krijg je, 6 fucking elo, omdat iemand anders graag wilt duo queuen ben ik er de dupe van. Als ik loose krijg ik -13, win je, krijg je +6, achterlijk systeem.
pi_116331223
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:02 schreef jespertje het volgende:
Dom elo systeem, kom ik in bij twee andere lui die duo queuen, 1tje daarvan is 1700 elo. Win je de game en carry je je team(corki, 10-2-9) en hoeveel elo krijg je, 6 fucking elo, omdat iemand anders graag wilt duo queuen ben ik er de dupe van. Als ik loose krijg ik -13, win je, krijg je +6, achterlijk systeem.
Heeft te maken met je win/loss ratio. Het systeem 'denkt' nu dat je thuishoort in een bepaalde elo range en zolang je nu geen grote winstreak maakt blijf je daarin vastzitten.
  † In Memoriam † zondag 2 september 2012 @ 23:20:21 #34
230491 Zith
pls tip
pi_116331255
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:02 schreef jespertje het volgende:
Je hebt dan ook meer kans om te winnen :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zondag 2 september 2012 @ 23:24:11 #35
230491 Zith
pls tip
pi_116331478
Ik blijf erbij dat AD sona sleeping OP is _O_

I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_116331805
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:24 schreef Zith het volgende:

[ afbeelding ]
Ik speel ook welleens AP sona op mid, dat gaat ook hard meestal :P

Midgame 2x Q + ult is meestal een kill op de carries
pi_116332424
quote:

[ afbeelding ]
toevalllig ook een keer mee samengespeeld toen we door een communicatiefoutje bij champselect taric + sona pickten voor botlane. Jezus wat hebben we die game hard huisgehouden :D
pi_116332466
Go dignitas!
pi_116332533
quote:

[ afbeelding ]
Helemaal niet sleeping :D
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_116333069
Zat eraan te denken om binnenkort ook eens Sona uit te proberen. Wil toch eens ontdekken wat dat support nou precies inhoudt :)
pi_116333614
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:45 schreef Physics het volgende:
Go dignitas!
Dignitas wordt zwaar sideways gefuckt.
Conscience do cost.
pi_116333842
TSM stomped echt nu :')
pi_116333844
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 00:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Dignitas wordt zwaar sideways gefuckt.
Yeh ODEE zal niet al te blij zijn
pi_116334666
quote:

[..]

Leg eens uit in plaats van dat je met zulke oneliners komt. Anivia's spell werken met die wall en het is niet zijn enige goede spell. anivia doet zeker een paar K dammage in een teamfight terwijl Sona nog niet eens 1K kan healen en alleen maar met utility komt. Serieus, als je jezelf niet nader kunt verklaren kun je net zo goed je bek dicht houden.
pi_116334695
quote:
10s.gif Op zondag 2 september 2012 21:14 schreef znarch het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

[..]

;( _O-
Je leven zo toegewijd hebben aan het spel dat je kennis van het spel associeert met intelligentie en verkeerde aannames als humor beschouwd. Jij ligt zeker ook in je eentje dubbel als een katarina bv dorans ring koopt. :D
pi_116335007
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 01:15 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Je leven zo toegewijd hebben aan het spel dat je kennis van het spel associeert met intelligentie en verkeerde aannames als humor beschouwd. Jij ligt zeker ook in je eentje dubbel als een katarina bv dorans ring koopt. :D
Je leven toewijden aan een spel? Als ik 2 potjes per dag doe is dat erg veel.

Speel soms weken niet. Ik doe aannames zeg je?

Ik snap het spel gewoon beter dan jij. Onder andere door itt jou wel te luisteren naar anderen die er op dat moment meer van weten dan ik.
pi_116335264
TSM lonely at the top in NA.
pi_116335388
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 01:38 schreef znarch het volgende:

[..]

Je leven toewijden aan een spel? Als ik 2 potjes per dag doe is dat erg veel.

Speel soms weken niet. Ik doe aannames zeg je?

Ik snap het spel gewoon beter dan jij. Onder andere door itt jou wel te luisteren naar anderen die er op dat moment meer van weten dan ik.
Je ligt dubbel om het feit dat jij meer van het spel weet dan ik en pretendeert daarbij dat jij je leven er totaal niet aan toegewijd hebt. Laat jij jezelf expres zo achterlijk lijken of gaat dat net zo per ongeluk als giechelen om onwetendheid?
pi_116335403
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 02:14 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Je ligt dubbel om het feit dat jij meer van het spel weet dan ik en pretendeert daarbij dat jij je leven er totaal niet aan toegewijd hebt. Laat jij jezelf expres zo achterlijk lijken of gaat dat net zo per ongeluk als giechelen om onwetendheid?
Check mijn matchhistory? Als ik in 2 weken 6 games gespeeld heb is dat veel.

En het is vooral je eigenwijs heid die lachwekkend is. Niet zozeer onwetendheid. Als iemand een vraag stelt ben ik niet te beroerd te helpen ofzo.
pi_116335594
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 02:16 schreef znarch het volgende:

[..]

Check mijn matchhistory? Als ik in 2 weken 6 games gespeeld heb is dat veel.

En het is vooral je eigenwijs heid die lachwekkend is. Niet zozeer onwetendheid. Als iemand een vraag stelt ben ik niet te beroerd te helpen ofzo.
En ik houd me ook gewoon gedeisd als iedereen zijn standpunten beargumenteerd. Het is van slappe standpunten die worden voorgedaan als feiten waar ik wat feller op reageer. Lees meer eens terug.
Als ik echt zo fout zit zou het geen probleem moeten zijn, echter is dat al te moeilijk voor de 'masters' hier zo, wat getuigt van mistplaatste trots en elk greintje respect verpulverd.

[ Bericht 4% gewijzigd door dustbrain op 03-09-2012 03:09:52 ]
pi_116336465
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 01:13 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Leg eens uit in plaats van dat je met zulke oneliners komt. Anivia's spell werken met die wall en het is niet zijn enige goede spell. anivia doet zeker een paar K dammage in een teamfight terwijl Sona nog niet eens 1K kan healen en alleen maar met utility komt. Serieus, als je jezelf niet nader kunt verklaren kun je net zo goed je bek dicht houden.
Dat heb ik al gedaan. Dat wil ik op zich nog wel uitbreiden, al vraag ik me af of het zin heeft. Je weet zelf dus al dat Janna's ult sowieso een erg sterke invloed kan hebben. Het is alleen een beetje raar om je champion te beoordelen op het feit dat je de spells verkeerd kan gebruiken, vandaar het anivia voorbeeld.
Een goede Janna zal zijn ult geweldig kunnen gebruiken waardoor het hele positiespel van de tegenstander in 1 keer teniet wordt gedaan.
Dat het alleen utility is wat ze brengt, klopt, dat gaf ik zelf ook al aan. Maar ik gaf dan ook aan dat de utility enorm veel brengt.

Je hoeft verder niet per se veel te spelen om het spel te kunnen begrijpen, zo veel speel ik zelf ook helemaal niet. Nog geen potje gemiddeld per dag, maar een bepaalde dosis intelligentie is toch wel zo handig in het leven.

quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 02:48 schreef dustbrain het volgende:

[..]

En ik houd me ook gewoon gedeisd als iedereen zijn standpunten beargumenteerd. Het is van slappe standpunten die worden voorgedaan als feiten waar ik wat feller op reageer. Lees meer eens terug.
Als ik echt zo fout zit zou het geen probleem moeten zijn, echter is dat al te moeilijk voor de 'masters' hier zo, wat getuigt van mistplaatste trots en elk greintje respect verpulverd.
Er zijn mensen die dit spel ook echt achterlijk veel spelen en zoals je weet heel veel geld mee verdienen. Alles wat zij doen letterlijk 1 op 1 kopiëren is een beetje onzin, maar het getuigt juist van misplaatste trots om openlijk tegen hun methodes in te gaan en denken dat je het beter weet.
pi_116336568
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 23:19 schreef Suncatcher het volgende:

[..]

Heeft te maken met je win/loss ratio. Het systeem 'denkt' nu dat je thuishoort in een bepaalde elo range en zolang je nu geen grote winstreak maakt blijf je daarin vastzitten.
Klinkt heel onlogisch, ik ben nu 1486 elo, met 157 wins tegen 144, of iets in die richting. Dat zou dus betekenen dat je niet meer uit die elo kan komen, behalve door een x aantal games achter elkaar te winnen?
pi_116336767
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 08:21 schreef jespertje het volgende:

[..]

Klinkt heel onlogisch, ik ben nu 1486 elo, met 157 wins tegen 144, of iets in die richting. Dat zou dus betekenen dat je niet meer uit die elo kan komen, behalve door een x aantal games achter elkaar te winnen?
Niet achter elkaar, maar het lijkt me logisch dat je meer moet winnen dan verliezen om weer hoger te komen. Als je 50/50 blijft, blijf je ongeveer staan en als je 55% wint blijf je stijgen. Simple as that.
pi_116336833
Minder killstealen jesper
pi_116336986
Haha ik had gister een Sona in mn team die legendary ging en een triforce bouwde. En hij startte toch echt gewoon als traditionele support, maar zo liep de game nou eenmaal :P Needless to say dat we hard gewonnen hebben (zelfs ik was legendary, dat wil wat zeggen)
pi_116337163
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 08:42 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Niet achter elkaar, maar het lijkt me logisch dat je meer moet winnen dan verliezen om weer hoger te komen. Als je 50/50 blijft, blijf je ongeveer staan en als je 55% wint blijf je stijgen. Simple as that.
De +6 elo ligt ergens anders aan zie ik nu. Omdat iemand anders duo queued met een hogere elo, krijg ik uiteindelijk minder elo toegekend. Er zat namelijk een 1450 elo bij ons in die duo queuede met een 1750 elo. Beetje apart dat de rest dan ook minder elo krijgt, want ik kies er niet voor om met die 1750 elo te spelen, dat doet iemand anders. Als ik had verloren zou ik echter wel gewoon -13 elo krijgen...

@omNOMNOMNOM

Ik heb het van de beste geleerd ;)
pi_116337246
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 08:07 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat heb ik al gedaan. Dat wil ik op zich nog wel uitbreiden, al vraag ik me af of het zin heeft. Je weet zelf dus al dat Janna's ult sowieso een erg sterke invloed kan hebben. Het is alleen een beetje raar om je champion te beoordelen op het feit dat je de spells verkeerd kan gebruiken, vandaar het anivia voorbeeld.
Een goede Janna zal zijn ult geweldig kunnen gebruiken waardoor het hele positiespel van de tegenstander in 1 keer teniet wordt gedaan.
Dat het alleen utility is wat ze brengt, klopt, dat gaf ik zelf ook al aan. Maar ik gaf dan ook aan dat de utility enorm veel brengt.

Je hoeft verder niet per se veel te spelen om het spel te kunnen begrijpen, zo veel speel ik zelf ook helemaal niet. Nog geen potje gemiddeld per dag, maar een bepaalde dosis intelligentie is toch wel zo handig in het leven.

[..]

Er zijn mensen die dit spel ook echt achterlijk veel spelen en zoals je weet heel veel geld mee verdienen. Alles wat zij doen letterlijk 1 op 1 kopiëren is een beetje onzin, maar het getuigt juist van misplaatste trots om openlijk tegen hun methodes in te gaan en denken dat je het beter weet.
Je tweede stuk slaat een beetje nergens op. Omdat ik niet weet dat Janna veel brengt hoef ik niet meningloos aan de pro's te zuigen. Dan mag ik gods methodes best nader ondervragen.

Ik vind je verklaring over wat Janna doet ook niet echt overtuigend. Je faalt namelijk in te zien waarom één goede spell die situationeel is niet op kan tegen de situationele spell van een champ die andere dingen brengt. Janna's utility breng imo niet zoveel. Wellicht is je verklaring wat mager, maar de pro's gebruiken janna wel, dus ik zou - net als jij- slimmer moeten zijn en random redenen bedenken waarom de pro's Janna gebruiken ook al verklaard dat niks.

-----

Gelukkig heb ik opgezocht waarom Janna nou wel goed is. Omdat zijn abilities utility zijn maakt hij weinig gebruik van ability power wat ruimte maakt voor support items. Ze heeft dus hoge utility van haarzelf en is op die manier viable terwijl ze ook nog utility gebruikt van zulk soort items en de ad-carry early game alle kills geeft. Daarbij is ze sterk in lane wat de winkans van een ad-carry nog hoger maakt. Een random fiddle heeft wel dure ability items nodig en zijn dammage kan klaarblijkelijk niet op tegen Janna's support items + utility. Ook vergt hij natuurlijk duurdere items en brengt hij weinig voor de AD carry early game.

[ Bericht 1% gewijzigd door dustbrain op 03-09-2012 09:31:21 ]
pi_116337405
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:16 schreef jespertje het volgende:

[..]

De +6 elo ligt ergens anders aan zie ik nu. Omdat iemand anders duo queued met een hogere elo, krijg ik uiteindelijk minder elo toegekend. Er zat namelijk een 1450 elo bij ons in die duo queuede met een 1750 elo. Beetje apart dat de rest dan ook minder elo krijgt, want ik kies er niet voor om met die 1750 elo te spelen, dat doet iemand anders. Als ik had verloren zou ik echter wel gewoon -13 elo krijgen...

@omNOMNOMNOM

Ik heb het van de beste geleerd ;)
De reden daarvoor is dat jouw team gemiddeld een hogere elo had en dus ook meer kans om te winnen. Andersom zal het ook wel een paar keer gebeurd zijn op die manier :)
pi_116337438
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:23 schreef dustbrain het volgende:

[..]

Je tweede stuk slaat een beetje nergens op. Omdat ik niet weet dat Janna veel brengt hoef ik niet meningloos aan de pro's te zuigen. Dan mag ik gods methodes best nader ondervragen.

Ik vind je verklaring over wat Janna doet ook niet echt overtuigend. Je faalt namelijk in te zien waarom één goede spell die situationeel is niet op kan tegen de situationele spell van een champ die andere dingen brengt. Janna's utility breng imo niet zoveel. Wellicht is je verklaring wat mager, maar de pro's gebruiken janna wel, dus ik zou - net als jij- slimmer moeten zijn en random redenen bedenken waarom de pro's Janna gebruiken ook al verklaard dat niks.

-----

Gelukkig heb ik opgezocht waarom Janna nou wel goed is. Omdat zijn abilities utility zijn maakt hij weinig gebruik van ability power wat ruimte maakt voor support items. Ze heeft dus hoge utility van haarzelf en is op die manier viable terwijl ze ook nog utility gebruikt van zulk soort items en de ad-carry early game alle kills geeft. Daarbij is ze sterk in lane wat de winkans van een ad-carry nog hoger maakt. Een random fiddle heeft wel dure ability items nodig en zijn dammage kan klaarblijkelijk niet op tegen Janna's support items + utility. Ook vergt hij natuurlijk duurdere items en brengt hij weinig voor de AD carry early game.
Dat laatste is een beetje de definitie van een support. De carry's ondersteunen, farm weggeven en met goedkope items toch utility brengen in teamfights. Dat is voor ons die al een tijdje lvl 30 zijn een beetje basic materiaal zeg maar. Ik denk dat hij ervan uitging dat jij dit wel wist.
pi_116337472
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 13:59 schreef BaajGuardian het volgende:
enige wat ze moeten doen is dat sejuani bij champion impact niet tot stilstand komt met haar q en ze is viable. Ze heeft gewoon geen escape, vergelijkbaar met rammus maar die kan tenminste nog zichzelf fatsoenlijk shielden, sejuani kan dat niet. Wellicht een kleine ar/mres buff op haar w nog.

Ze is wel een extreem harde counter tegen hecarim, dus als iemand hecarim jungle picked, pick sejuani jungle en bam, hecarim out of the picture.
Hoe countert Sejuani Hecarim zo hard?
pi_116337525
quote:

[..]

Supports zijn er gewoon om de AD en AP carry te beschermen van bruisers.
  maandag 3 september 2012 @ 09:50:05 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116337676
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:39 schreef Keselo het volgende:

[..]

Hoe countert Sejuani Hecarim zo hard?
zou je zelf moeten kunnen bedenken.
pi_116337703
quote:
16s.gif Op maandag 3 september 2012 09:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nou eerlijk gezegd niet dus.

Als ik kijk naar de cleartijden van beiden junglers zijn ze ongeveer gelijk, beiden snelle clears, dus echte counterjungle mogelijkheden zijn er niet.

Sejuani ganked early game wel beter, maar vanaf het moment dat ze beiden level 6 zijn doen ze niet echt voor elkaar onder.

Endgame brengt Sejuani meer Utility en Hecarim meer damage, als dit de reden is dat Seju Heca countered, zou Nautilus bijvoorbeeld ook Hecarim counteren.

Ik heb werkelijk geen idee.

Edit: och wacht, Sejuani slowed en Heca werkt op Movespeed. Maar dan nog, ik zou als jungler liever niet de andere jungler focussen.
pi_116337776
quote:

[..]

Vroeger werd zonder support gespeeld, en dan 2 bruisers bot. Toen kwam Europa met de support + ADC meta, de Amerikanen dachten dat ze dat wel even zouden stompen met hun bruisers, we weten allemaal wel hoe dat afliep. Hoe je het wendt of keert, support > bruiser late game.
pi_116337985
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 09:37 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Dat laatste is een beetje de definitie van een support. De carry's ondersteunen, farm weggeven en met goedkope items toch utility brengen in teamfights. Dat is voor ons die al een tijdje lvl 30 zijn een beetje basic materiaal zeg maar. Ik denk dat hij ervan uitging dat jij dit wel wist.
niet alleen dat, maar omdat dat de basis is van elke support, geldt dat dus niet specifiek voor janna. Daarnaast heb ik het wel terloops gemeld.
pi_116338010
quote:
16s.gif Op maandag 3 september 2012 09:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zie het ook niet direct hoor. Sowieso, Hecarim 'counter' je met elke goede jungler, dan hoef je echt geen Sejuani te nemen.
pi_116338187
Wat Baaj bedoeld is dat Hecarim het van zn speed moet hebben en Sejuani van haar slows. Wat Baaj vergeet is dat het na earlygame wel ophoudt met het counteren. Als je in teamfights als Sejuani en Hecarim op mekaar gaat doe je het allebei foud.

@jesper

Ik blijf het wel voordoen dont worry ;)
pi_116338629
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 10:04 schreef Adames het volgende:

[..]

niet alleen dat, maar omdat dat de basis is van elke support, geldt dat dus niet specifiek voor janna.
dat zeg ik toch :P
pi_116338667
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:37 schreef nyny83 het volgende:

[..]

dat zeg ik toch :P
ja laat me toch ook wat zeggen, ik hoor mezelf gewoon graag typen
pi_116338744
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 10:39 schreef Adames het volgende:

[..]

ja laat me toch ook wat zeggen, ik hoor mezelf gewoon graag typen
ghehe nou kom maar op met je levensverhaal dan :P BTW, waarom speel je eigenlijk op NA en niet op EUW? Heb je nog matties op NA zitten?
pi_116338810
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:43 schreef nyny83 het volgende:

[..]

ghehe nou kom maar op met je levensverhaal dan :P BTW, waarom speel je eigenlijk op NA en niet op EUW? Heb je nog matties op NA zitten?
ik speel al sinds beta daar, toen was EU nog niks. Ook het half jaar erna toen lol EU werd gedaan door GOA en niet Riot. En een goede vriend van me speelde ik toen veel mee. Nu zou ik wel willen wisselen, maar ik heb al te veel geld uitgegeven op US. En zo erg vind ik het niet, op US spreekt tenminste 95% van de mensen engels
  maandag 3 september 2012 @ 10:55:27 #72
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116338985
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:14 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Wat Baaj bedoeld is dat Hecarim het van zn speed moet hebben en Sejuani van haar slows. Wat Baaj vergeet is dat het na earlygame wel ophoudt met het counteren. Als je in teamfights als Sejuani en Hecarim op mekaar gaat doe je het allebei foud.

@jesper

Ik blijf het wel voordoen dont worry ;)
Ik heb het juist over de TF's Sejuani disabled hecarim 100% de teamfight uit lategame. Je hebt niks aan hecarim die geen dmg doet immers. :)
pi_116340523
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2012 10:46 schreef Adames het volgende:

[..]

ik speel al sinds beta daar, toen was EU nog niks. Ook het half jaar erna toen lol EU werd gedaan door GOA en niet Riot. En een goede vriend van me speelde ik toen veel mee. Nu zou ik wel willen wisselen, maar ik heb al te veel geld uitgegeven op US. En zo erg vind ik het niet, op US spreekt tenminste 95% van de mensen engels
Is een switch NA -> EU nog steeds niet mogelijk dan? Ook niet via support?
pi_116340545
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik heb het juist over de TF's Sejuani disabled hecarim 100% de teamfight uit lategame. Je hebt niks aan hecarim die geen dmg doet immers. :)
Waarom zou je als Sejuani de Hecarim gaan focussen?
pi_116340808
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 11:54 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Is een switch NA -> EU nog steeds niet mogelijk dan? Ook niet via support?
nee, heb ze al een paar keer gemaild.
pi_116340998
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 10:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Oh das handig, dus Sejuani countered vrijwel alle champions...
pi_116341124
Oke ik ben level 20 :) nu kan ik dus runes aanschaffen. Alleen hoe werkt het? Kan iemand een snelcursusje runes bouwen geven? :@
  maandag 3 september 2012 @ 12:13:37 #78
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116341137
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:08 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

[..]

Oh das handig, dus Sejuani countered vrijwel alle champions...
waar haal je dat nou weer uit?

Hecarims bouwen meestal phantom dancers naast FoN e.d. tankyness geen dmg, zn damage komt voort uit zn hoge movement speed, mol je die movement speed heeft hij amper damage output.
pi_116341650
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:13 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Hecarims bouwen meestal phantom dancers naast FoN e.d. tankyness geen dmg, zn damage komt voort uit zn hoge movement speed, mol je die movement speed heeft hij amper damage output.
Volgens mij haalt Hecarim maximaal ~10% van zn damage uit bonus movespeed, veel meer zal het niet zijn. Bovendien, nogmaals: waarom zou je als sejuani de hecarim willen focussen? Ik zou hem eerder counteren met een jungler die hem 1v1 aankan en dus zijn jungle kan invaden.
pi_116341864
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:13 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zeg toch in mn 1e comment dat het gaat om de speedreduction. Jij zegt nee vooral in TF juist als Sej op Heca gaat. Een Sej die in teamfights op Heca vol gaat is een slechte speler. Een heca die vol attackspeed/movementspeed bouwt is in TF useless aangezien je smelt in 1s. Als je toch Heca wil counterpicken, kies een udyr, shyvana of nunu en ga lekker counterjunglen.
pi_116342138
Ik werd zojuist door een andere speler helemaal de grond in gebasht via de chat omdat ik items stackte? Wat is daar nou weer mis mee dan? :P
pi_116342492
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2012 12:54 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik werd zojuist door een andere speler helemaal de grond in gebasht via de chat omdat ik items stackte? Wat is daar nou weer mis mee dan? :P
Welke items?
  maandag 3 september 2012 @ 13:16:41 #83
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116342648
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 12:33 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Volgens mij haalt Hecarim maximaal ~10% van zn damage uit bonus movespeed, veel meer zal het niet zijn. Bovendien, nogmaals: waarom zou je als sejuani de hecarim willen focussen? Ik zou hem eerder counteren met een jungler die hem 1v1 aankan en dus zijn jungle kan invaden.
Omdat je taak als jungler is om alles bij je adc weg te houden en hecarim is daar een van de grootste threats voor, vergelijkbaar met malphite. Geloof mij maar dat als jij adc speelt en hecarim ult door je hele linie heen je zwaar de lul bent, Sejuani is dan een hele goeie kiter.
pi_116342960
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:16 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Omdat je taak als jungler is om alles bij je adc weg te houden en hecarim is daar een van de grootste threats voor, vergelijkbaar met malphite. Geloof mij maar dat als jij adc speelt en hecarim ult door je hele linie heen je zwaar de lul bent, Sejuani is dan een hele goeie kiter.
Je slowt hem 1x en dan zou je AD carry wel weg moeten komen. Maar zoveel champs hebben een slow, dat kun je met nunu's iceballl ook wel af.
pi_116343696
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 13:09 schreef znarch het volgende:

[..]

Welke items?
Ik had 2x Berserker's Greaves en 3x Tiamat :P

Volgensmij had hij problemen met die greaves.
pi_116343707
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2012 13:59 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Ik had 2x Berserker's Greaves en 3x Tiamat :P
Eerlijk is eerlijk, das niet best :P
  maandag 3 september 2012 @ 14:00:44 #87
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116343719
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2012 13:59 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Ik had 2x Berserker's Greaves
THE PLAYS
pi_116343727
Enige wat Sejuani countert is zichzelf en haar team
pi_116343744
Ja, ik dacht al dat het aan die greaves lag, maar die 50% attack speed bonus kan ik mooi wel goed gebruiken met Jax.

Maar wat is er nou zo erg aan dan?
pi_116343798
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2012 14:01 schreef Bitterlemon het volgende:
Ja, ik dacht al dat het aan die greaves lag, maar die 50% attack speed bonus kan ik mooi wel goed gebruiken met Jax.

Dat stackt niet. Je kan maar 1 soort boots gebruiken
pi_116343804
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2012 14:01 schreef Bitterlemon het volgende:

Greaves veel duurder dan andere AS items? Is maar 25%, voor 420 gold heb je al 20% speed dacht ik. En je kan er verder ook niks mee bouwen, en Tiamat zou ik sowieso nooit bouwen tenzij je gimmicky dingen probeert (shyvana Q in dragonform of Fiora ult)
pi_116343812
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 14:03 schreef Jajong het volgende:

[..]

De stats stacken wel hoor, maar de movespeed niet idd :)
pi_116343833
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:04 schreef Autobandje het volgende:

[..]

De stats stacken wel hoor, maar de movespeed niet idd :)
Kan je net zo goed zo'n dagger van 420 kopen voor 't zelfde effect.
pi_116343885
quote:
7s.gif Op maandag 3 september 2012 14:03 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ah, oké.

Kut.
  maandag 3 september 2012 @ 14:08:13 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_116343899
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 14:00 schreef Jajong het volgende:
Enige wat Sejuani countert is zichzelf en haar team
vooroordeeltjes meneer.
pi_116343903
quote:
14s.gif Op maandag 3 september 2012 14:05 schreef Jajong het volgende:

[..]

Kan je net zo goed zo'n dagger van 420 kopen voor 't zelfde effect.
Ja eens. Sowieso Bitterlemon, een AD build zou iig moeten bevatten: Infinity edge, last whisper, blood thirster, phantom dancer. Dan heb je optimale damage iig. Op sommige ADs is triforce ook wel leuk.
pi_116343920
quote:
10s.gif Op maandag 3 september 2012 14:07 schreef Bitterlemon het volgende:

[..]

Ah, oké.

Kut.
2 BOOTS VOOR 2 VOETEN, JE WEETZ ;)

Ach, shit happens. Kom je vanzelf allemaal achter
pi_116343963
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2012 14:08 schreef nyny83 het volgende:

[..]

2 BOOTS VOOR 2 VOETEN, JE WEETZ ;)

Ach, shit happens. Kom je vanzelf allemaal achter
Yup. En ik ben nog maar level 10, dus dit soort dingen zullen wel vaker gebeuren.
Ik mis die IP boost nu al.

Oh en 2 boots voor 2 voeten, tsja, 3 wapens voor 2 handen?
pi_116343982
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')