Dat ligt er al aan of je de 16, 32 of 64GB versie wil en of je er 3G bij wil.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:34 schreef Probability het volgende:
even een vraagje, wat zou ik ong. betalen voor een tweedehands ipad 2/3
wil er graag 1 maar hoef dus niet per se een nieuwe..
3g is met abonnement? dat hoef ik niet denk ik (zie de meerwaarde niet echt?)quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat ligt er al aan of je de 16, 32 of 64GB versie wil en of je er 3G bij wil.
Als we uitgaan van de middenmaat, een 32GB iPad 2 zonder 3G ben je zo'n 270 euro kwijt volgens Mac2Sell.
ga je niet vinden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat ligt er al aan of je de 16, 32 of 64GB versie wil en of je er 3G bij wil.
Als we uitgaan van de middenmaat, een 32GB iPad 2 zonder 3G ben je zo'n 270 euro kwijt volgens Mac2Sell.
Ik ging uit van de Mac2Sell-waarde. Ik heb niet op Marktplaats of Tweakers gekeken (sorry, luiheid) maar dat zal ik even gaan doen.quote:
mac2 sell wil de producten goedkoop kopen, dus jijzelf bent er meer aan kwijtquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ging uit van de Mac2Sell-waarde. Ik heb niet op Marktplaats of Tweakers gekeken (sorry, luiheid) maar dat zal ik even gaan doen.
EDIT
Marktplaats geeft mij een gemiddelde waarde van zo'n 400 euro, zal wel de wet van vraag en aanbod zijn dan
Dacht ik ook, maar achteraf bleek dat Mac2Sell geen producten inkoopt. Het zal dus gewoon de wet van vraag en aanbod zijn, en die factoren zijn in elk land verschillendquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:43 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
mac2 sell wil de producten goedkoop kopen, dus jijzelf bent er meer aan kwijt
oh, raar eigenlijk?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar achteraf bleek dat Mac2Sell geen producten inkoopt. Het zal dus gewoon de wet van vraag en aanbod zijn, en die is in elk land verschillend
Wat heeft dat er mee te maken dat flash sowieso een resource vretend stuk software is, wat zelfs ZONDER dat er flash gebruikt wordt 15% cpu zuigt?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je weet dus niet dat de enige reden dat apple een oorlog tegen flash voerde een persoonlijke vete van meneertje Jobs was?
Nee hoor. Denk maar eens na, er zijn in Nederland erg veel mensen die graag een iPad willen maar niet de hoofdprijs ervoor willen betalen.quote:
Eensch. HTML5quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Flash is simpelweg kut geprogrammeerd, vreet resources en voegt geen flikker toe. Eruit met die meuk dus.
ik vond het raar dat mac2sell niks inkochtquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee hoor. Denk maar eens na, er zijn in Nederland erg veel mensen die graag een iPad willen maar niet de hoofdprijs ervoor willen betalen.
Die zoeken dus tweedehands modellen, en als er meer mensen zijn die een iPad zoeken dan dat er mensen zijn die er een hebben kan dat de prijs aardig opdrijven. Dát is de wet van vraag en aanbod.
In de VS kan de situatie weer heel anders zijn omdat de iPad daar relatief goedkoop is in vergelijking met Nederland. Mac2Sell houdt daar echter geen rekening mee.
[..]
Eensch. HTML5
Fix het plaatje in de OP evenquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:52 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik vond het raar dat mac2sell niks inkocht
Ook even een [cimg] tagje doenquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:56 schreef AppleOcean het volgende:
he hij doet het niet meer?\\ik wilde dat samsung logo weg
ik heb al een anderequote:Op zaterdag 1 september 2012 21:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ook even een [cimg] tagje doen
Dat is kut. Ik wil binnenkort nog wel eens een AirPort Express (of Extreme) aanschaffen om een Time Machine-dingetje te maken. Back-ups maken doe ik niet vaak, is ook zo'n gedoe met een laptop.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:32 schreef nietzman het volgende:
Okay de schijf waarvanaf ik aan het editten ben begint ineens gekke geluiden te maken. Spoedbackupjestijd.
Zag een AirPort Extreme in V&A voor 100 euroquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat is kut. Ik wil binnenkort nog wel eens een AirPort Express (of Extreme) aanschaffen om een Time Machine-dingetje te maken. Back-ups maken doe ik niet vaak, is ook zo'n gedoe met een laptop.
Hehe, eerst maar eens mijn loon binnenkrijgen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Zag een AirPort Extreme in V&A voor 100 euro
Dat is waar. Nu ben ik ook maar een simpele huis-tuin-en-keukengebruiker met af en toe wat Photoshop ertussendoor.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:36 schreef nietzman het volgende:
Als m'n systeemschijven worden netjes dagelijks gebackupped hoor, maar m'n werkschijf niet. Is geen doen als je met videoprojecten van honderden giegs bezig bent.
Aha, dacht even voor jequote:Op zaterdag 1 september 2012 22:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hehe, eerst maar eens mijn loon binnenkrijgen.
Op Tweakers zie ik zelfs een Time Capsule (500GB) voor 95 euro, dus dat geniet in dat geval mijn voorkeur
Thanks. Zal 'm onthouden, misschien is 'ie er over een weekje nogquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Aha, dacht even voor je
[TK] Airport Extreme
Linkje alsnog
vernieuwen en upgraden is niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:55 schreef Hyman het volgende:
Ik hoef helemaal niets te upgraden aan mn retina.
stomme TT.
Ditquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:57 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
vernieuwen en upgraden is niet hetzelfde.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:57 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
vernieuwen en upgraden is niet hetzelfde.
als je iets upgrade hoeft het niet stuk te zijn nee.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:03 schreef Hyman het volgende:
nee, upgraden is niet repareren. Als je een pc upgrade hoeft het niet stuk te zijn.
Je lult jezelf een beetje klem.
Vervangenquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:05 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
als je iets upgrade hoeft het niet stuk te zijn nee.
maar is je hdd bijvoorbeeld stuk, dan kun je die ook vernieuwen. je hoeft er dan geen betere in te stoppen, en dan is het vernieuwen imo.
laat maarquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:06 schreef Hyman het volgende:
[..]
Vervangen
upgraden
nieuwe kopen
Jij haalt alles door elkaar.
Dat Adobe er in de ogen van Jobs een potje van heeft gemaakt, heeft zeker niet geholpen, nee. Maar de feiten waren ook gewoon dat Adobe geen fatsoenlijke versie van Flash voor mobiele apparaten wist te leveren.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je weet dus niet dat de enige reden dat apple een oorlog tegen flash voerde een persoonlijke vete van meneertje Jobs was?
Flash is voor youtube wel erg handig, daarom heb ik gewoon in safari een flash to html5 converter gezet en in chrome een flashblock add in.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:17 schreef AppleOcean het volgende:
geen flash hebben bevalt me. heel veel zooi was toch advertenties en de flash spelletjes waren gewoon kansloos.
Damn, dat is dan erg snel gegaan. Ik had het er vanmiddag toevallig met mijn vader nog over, "het zal je maar gebeuren dat je HDD hier en nu naar de kloten gaat"quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:17 schreef nietzman het volgende:
M'n harde schijf doet inmiddels een krekel na. Ben letterlijk op 99.9% van van het afwerken van een videoclip..
Projectbestanden zijn al veilig, ik maak nu maar snel een exportje en zoek m'n transportschijf voor een nieuwe backup.
RTFMquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:27 schreef Hyman het volgende:
Waarvoor is die OS X server eigenlijk? Voor zover ik weet bestaan domeinen alleen voor windows (met fatsoenlijke policies e.d.)
Nouja, hij doet het nog wel, hij maakt alleen een geluid waar m'n nekharen overeind van gaan staan. Niet gezond.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:27 schreef J.Appleseed het volgende:
Damn, dat is dan erg snel gegaan. Ik had het er vanmiddag toevallig met mijn vader nog over, "het zal je maar gebeuren dat je HDD hier en nu naar de kloten gaat"
Het zal dan ook niet lang duren eer 't ding de geest geeft, denk ikquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nouja, hij doet het nog wel, hij maakt alleen een geluid waar m'n nekharen overeind van gaan staan. Niet gezond..
Bedoel je met flash dus dat kleine programmaatje dat je download om filmpjes te kijken op YouTube?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken dat flash sowieso een resource vretend stuk software is, wat zelfs ZONDER dat er flash gebruikt wordt 15% cpu zuigt?
Flash is simpelweg kut geprogrammeerd, vreet resources en voegt geen flikker toe. Eruit met die meuk dus.
Thanks, ga ik proberen als ik mijn MBP terug heb van reparatie.quote:Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef Studiotje het volgende:
http://www.youtube.com/html5 aanzetten.
Die werkt lang nog niet lekker toch?quote:Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef Studiotje het volgende:
http://www.youtube.com/html5 aanzetten.
Silverlight op mac, lolwut? Heb ik wat gemist?quote:Op zondag 2 september 2012 00:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Thanks, ga ik proberen als ik mijn MBP terug heb van reparatie.
Heb eigenlijk niets geks gemerkt met flash op mijn Mac maar goed, heb hem ook pas 6 weken.
Is Silverlight net zo 'slecht' als Flash
Slechts de laatste vijf jaar ofzo.quote:Op zondag 2 september 2012 05:23 schreef Hyman het volgende:
Silverlight op mac, lolwut? Heb ik wat gemist?
400 euro voor 8gb, uitkaaiers!quote:Op zondag 2 september 2012 10:17 schreef yupyup het volgende:
Heb mijn MacBook Pro (laat 2011) een geheugen upgrade gegeven, van 4 Gb naar 8GB.
Had hier wel eens naar geïnformeerd bij zo'n iCentre winkel, ging zo'n ¤ 400,00 kosten.
Gisteren bij MyCom een 8GB kit van Corsair gehaald van een kleine ¤ 50,00 en maar aan de slag gegaan.
Instructie van Apple erbij en binnen no time was ik klaar, viel me reuze mee.
Volgende stap: SSD schijf ipv de DVD speler??
Oja, ook nog een iMac gekocht voor de rest van de familie.
Nu alles Apple hier in huis
Ik heb in elk geval niet het idee dat Microsoft nog veel energie steekt in Silverlight, en al helemaal niet voor de Mac.quote:Op zondag 2 september 2012 00:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Is Silverlight net zo 'slecht' als Flash
Daar staat Apple onderhand wel bekend voor, ja. Eén van de redenen waarom ik voorlopig geen MacBook Air / Retina ga kopen. Ik wil verdomme zelf bepalen wat ik betaal aan upgrades.quote:
Microsoft had snel genoeg door dat ze hun centen net als Apple op html5 moest zetten.quote:Op zondag 2 september 2012 10:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb in elk geval niet het idee dat Microsoft nog veel energie steekt in Silverlight, en al helemaal niet voor de Mac.
Ik kan nu anders geen een YT filmpje meer bekijken. Terwijl ik die html5 trial aan heb gezet.quote:
al 2 jaar zonder flash en yt werkt gewoon prima, kan alleen niet automatisch afspeellijsten afspelen maar dat gebruik ik toch niet en anders kan het met chromequote:Op zaterdag 1 september 2012 23:19 schreef Hyman het volgende:
[..]
Flash is voor youtube wel erg handig, daarom heb ik gewoon in safari een flash to html5 converter gezet en in chrome een flashblock add in.
Heel handig.
Je backup gaat op pauze als je Mac in slaapstand of uit gaat. Hij gaat verder zodra je OSX weer opstart.quote:Op zondag 2 september 2012 00:05 schreef Studiotje het volgende:
Misschien dat jullie dit weten
Ik ben een timemachine backup aan het maken, maar 't lieve beestje moet nog 10 uur backuppen (), ik laat liever niet den Maccert de nacht doordraaien, kan ik zeg maar hem uitzetten en morgen verder gaan met de backup of begint die dan weer opnieuw?
Oke, dan weet ik dat voor de volgende keer. Hij is nu eindelijk klaar na 18 uurquote:Op zondag 2 september 2012 12:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je backup gaat op pauze als je Mac in slaapstand of uit gaat. Hij gaat verder zodra je OSX weer opstart.
oh echtquote:Op zondag 2 september 2012 09:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Slechts de laatste vijf jaar ofzo.
met powernap zelfs wanneer die in slaapstand staatquote:Op zondag 2 september 2012 12:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je backup gaat op pauze als je Mac in slaapstand of uit gaat. Hij gaat verder zodra je OSX weer opstart.
Jup.quote:Op zondag 2 september 2012 12:17 schreef yupyup het volgende:
Kun je timemachine instellen op hoe vaak en waneer die een backup moet maken?
Heb nu 2 macs die op 1 schijf (verbonden aan airport extreme) hun back up moeten maken.
Maar krijg van de iMac af en toe de melding dat de backup niet gemaakt kon worden omdat de schijf in gebruik is.
Maar dat is alleen bij de nieuwe modellen toch?quote:Op zondag 2 september 2012 12:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
met powernap zelfs wanneer die in slaapstand staat
Ja, en MLquote:Op zondag 2 september 2012 12:26 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Maar dat is alleen bij de nieuwe modellen toch?
Nope.quote:
Niks duurder dan een 4s denk ik? 499,- voor 16GBquote:Op zondag 2 september 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:
Zo maar een vraag vooruitlopend op de komende release:
Wie hier gaat er straks voor de nieuwe iPhone 5 ervan uitgaande dat je niet aan een tweejarig abonnement vastzit die je onlangs heb afgesloten.
Ik weet het niet te meer hij los natuurlijk vreselijk duur zal zijn
welke problemenquote:en zoals ik begrepen heb de oude problemen met de batterij niet verbetert zijn. Dat laatste vind ik, hoeveel mooie poeha erop zit, toch een voorwaarde voor de aanschaf van een nieuwe mobiel.
Dat ding is zo groot, daar past een auto-accu in.quote:Gek genoeg weet Samsung met de Note wel een mobiel af te leveren die ( voor zo een telefoon) wel een waanzinnig goede batterij heeft en heel lang meegaat.
Ik wil een nieuwe, maar ik wacht tot de nieuwe iPhone uit is zodat ik een keuze kan maken tussen dat model en de 4s (ik heb nu een 4). Als ik de nieuwe iPhone, hoe die ook mogen gaan heten, niet leuk vind, kan ik mooi een in prijs verlaagde 4s halen.quote:Op zondag 2 september 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:
Wie hier gaat er straks voor de nieuwe iPhone 5 ervan uitgaande dat je niet aan een tweejarig abonnement vastzit die je onlangs heb afgesloten.
Ik weet het niet te meer hij los natuurlijk vreselijk duur zal zijn en zoals ik begrepen heb de oude problemen met de batterij niet verbetert zijn. Dat laatste vind ik, hoeveel mooie poeha erop zit, toch een voorwaarde voor de aanschaf van een nieuwe mobiel.
Gek genoeg weet Samsung met de Note wel een mobiel af te leveren die ( voor zo een telefoon) wel een waanzinnig goede batterij heeft en heel lang meegaat.
Van mij mag dat aandeel wel laag blijven hoor. Anders wordt het aantrekkelijker virussen voor osx te maken...quote:Op zondag 2 september 2012 10:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar staat Apple onderhand wel bekend voor, ja. Eén van de redenen waarom ik voorlopig geen MacBook Air / Retina ga kopen. Ik wil verdomme zelf bepalen wat ik betaal aan upgrades.
Oh, trouwens, Windows 7 is nu officieel het meest gebruikte besturingssysteem. Iets voor de release van Windows 8.
MacOS heeft een marktaandeel van zo'n 5,6 procent, volgens nu.nl - ik zou in mijn omgeving iets anders denken, maar goed.
Ik ga de Iphone 5 halen, ik koop hem los. Los is hij niet duurder dan een Samsung bij de release is. De s3 is nu wat in prijs gezakt maar die kostte in het begin ook gewoon 600 euro. De Iphone 5 zal naar verwachting (dat is elk jaar zo tot nu toe) 599 euro kosten, los.quote:Op zondag 2 september 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:
Ik weet het niet te meer hij los natuurlijk vreselijk duur zal zijn en zoals ik begrepen heb de oude problemen met de batterij niet verbetert zijn. Dat laatste vind ik, hoeveel mooie poeha erop zit, toch een voorwaarde voor de aanschaf van een nieuwe mobiel.
Gek genoeg weet Samsung met de Note wel een mobiel af te leveren die ( voor zo een telefoon) wel een waanzinnig goede batterij heeft en heel lang meegaat.
De kans is groot dat ik hem ga halen, maar ik wacht het nog even af. Als hij echt dunner wordt, wekt dat niet veel vertrouwen voor de accuduur en de prestaties van de camera. Voor mij hoeft hij niet zoveel dunner. Daarnaast volstaat mijn 4S op zich nog prima, dus moet de nieuwe iPhone wel wat leuks hebben om de upgrade aantrekkelijk genoeg te maken. Een groter scherm alleen is niet doorslaggevend, aangezien ik ook een iPad heb en dinsdag de Nexus 7 ga halen.quote:Op zondag 2 september 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:
Gewoon ophalen en terplekke bekijkenquote:Op zondag 2 september 2012 17:31 schreef bear87 het volgende:
Iemand ervaring met het kopen van een 4s via marktplaats? Ik zie een koper die al 5,5 jaar actief is op marktplaats die nieuwe, gesealde iphones verkoopt, voor 400 euro (4s 16 gb)
Kan je dat redelijk safe doen of is een iphone kopen op marktplaats ten alle tijden vragen om problemen, ook van een koper die 5,5 jaar actief is? Ik heb geen idee of die seals bv worden nagemaakt ofzo. 400 euro is echter wel een lekkere prijs, ben ik 200 euro goedkoper uit dan een 5.
Zeker, dat is ook mijn visie, maar als ik het zo bekijk lijkt meer als de helft van de mensen die ik ken een Mac te gebruikenquote:Op zondag 2 september 2012 15:13 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Van mij mag dat aandeel wel laag blijven hoor. Anders wordt het aantrekkelijker virussen voor osx te maken...
Ja en nee. Ik zou het ook wel fijn vinden om het fabeltje "Windows en Unix zijn in de bron even veilig, maar hackers mikken alleen maar op het grootste marktaandeel" de wereld uit te helpen. Niet fijn genoeg om de onvermijdelijk grotere hoeveelheid Trojans op mijn systeem te willen zien, dat dan weer niet.quote:Op zondag 2 september 2012 15:13 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Van mij mag dat aandeel wel laag blijven hoor. Anders wordt het aantrekkelijker virussen voor osx te maken...
Klinkt te goed om waar te zijn. Waarom zou hij 400 vragen als hij ze voor 450-500 ook kwijt zou kunnen raken? Je hebt kans dat ze gestolen zijn ofzo. Wacht gewoon even een paar weken tot de nieuwe aangekondigd is, dan daalt de prijs van de 4s vanzelf.quote:Op zondag 2 september 2012 17:31 schreef bear87 het volgende:
Iemand ervaring met het kopen van een 4s via marktplaats? Ik zie een koper die al 5,5 jaar actief is op marktplaats die nieuwe, gesealde iphones verkoopt, voor 400 euro (4s 16 gb)
Kan je dat redelijk safe doen of is een iphone kopen op marktplaats ten alle tijden vragen om problemen, ook van een koper die 5,5 jaar actief is? Ik heb geen idee of die seals bv worden nagemaakt ofzo. 400 euro is echter wel een lekkere prijs, ben ik 200 euro goedkoper uit dan een 5.
Dat fabeltje mag ook de wereld wel uit.quote:Op zondag 2 september 2012 22:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik zou het ook wel fijn vinden om het fabeltje "Windows en Unix zijn in de bron even veilig, maar hackers mikken alleen maar op het grootste marktaandeel" de wereld uit te helpen. Niet fijn genoeg om de onvermijdelijk grotere hoeveelheid Trojans op mijn systeem te willen zien, dat dan weer niet.
Van mijn (wat betere) vrienden zijn het er een stuk of 10 à 15, waarvan ik er ongeveer 5 heb overgehaald een Mac te kopen.quote:
Ik vraag me af hoe dat zit als ik naar de uni ga, dan zullen ze ongetwijfeld wel laptops aanbieden, maar ik wil een mac.quote:Op zondag 2 september 2012 22:20 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Van mijn (wat betere) vrienden zijn het er een stuk of 10 à 15, waarvan ik er ongeveer 5 heb overgehaald een Mac te kopen.
Ze willen allemaal nooit meer iets anders, uiteraard
Op de uni lopen er gigantisch veel mensen rond met een Mac, vooral de 13" Pro is erg populair.quote:Op zondag 2 september 2012 22:23 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat zit als ik naar de uni ga, dan zullen ze ongetwijfeld wel laptops aanbieden, maar ik wil een mac.
Maargoed, de techniek kan in 4 jaar enorm veranderen.
Volgens mij komen wij in dezelfde situatie.quote:Op zondag 2 september 2012 22:25 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Op de uni lopen er gigantisch veel mensen rond met een Mac, vooral de 13" Pro is erg populair.
Was ik op mijn middelbare school nog één van de weinigen met een Mac (wel de enige met zijn eigen, de rest was allemaal 'van papa') zal ik nu één van de velen zijn.
Tot zover de alom bekende slogan...
Meh, ik zal een 15" Pro kopen als ik wat meer ruimte heb voor onderweg. Na mijn studie dus. Die collegebankjes zijn zo groot niet, hahaquote:Op zondag 2 september 2012 22:27 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Volgens mij komen wij in dezelfde situatie.
Voor mij hierna weer een 13 inch pro, of hoe hij dan ook heet. Heel miss 15, voor quadcore en de dedicated GPU als de 13" dat nog niet heeft.
Ik vind de 13 inch juist een perfect formaat. Misschien wil ik er ooit nog een 42 inch tv bij en een paar boxen maar dat is voor na mijn studie.quote:Op zondag 2 september 2012 22:28 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Meh, ik zal een 15" Pro kopen als ik wat meer ruimte heb voor onderweg. Na mijn studie dus. Die collegebankjes zijn zo groot niet, haha
Voor mij blijft het wel een laptop met dock-idee (BookArc of mStand) en een extern scherm, that's for sure. Werkt super.
Dat dacht deze man ook.quote:Op zondag 2 september 2012 22:30 schreef AppleOcean het volgende:
Lekker met je imac in de collegezaal Starbucks
Inderdaad.quote:Op zondag 2 september 2012 22:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat dacht deze man ook.
[ afbeelding ]x 1000
Überhipsturrquote:Op zondag 2 september 2012 22:31 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat dacht deze man ook.
[ afbeelding ]x 1000
Is toch ook gewoon belachelijkquote:Op zondag 2 september 2012 22:35 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Meh, lijkt me dat je in een collegezaal dan erg weinig meekrijgt van wat er van voor gebeurt
Zoals het een echte FOK!ker betaamt, natuurlijkquote:Op zondag 2 september 2012 22:36 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Is toch ook gewoon belachelijk
Moet je een webcam naar die docent richten en op je scherm kijken
Heb je wel wat meer ruimte nodigquote:
Ohja, fok moet ook een window van tenminste 15 inch in kunnen nemenquote:Op zondag 2 september 2012 22:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zoals het een echte FOK!ker betaamt, natuurlijk
quote:Op zondag 2 september 2012 22:38 schreef Hyman het volgende:
Morgen even patsen met mn retina bij de andere apple hipsters uit mn klas
Quoi?quote:
De ideale maat beeldscherm is een harde eis.quote:Op zondag 2 september 2012 22:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zoals het een echte FOK!ker betaamt, natuurlijk
[..]
Heb je wel wat meer ruimte nodig
[ afbeelding ]
Serieus? Ik heb al moeite met 16 gig vol ketsen. wat gooi jij allemaal op je telefoon dan?quote:Op zondag 2 september 2012 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik hoop trouwens wel dat de "new iphone" bij 32GB begint want 16GB is echt te weinig.
Had het tegen Ocean lolquote:Op zondag 2 september 2012 22:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]Die zal wat minder vaak voorkomen op de uni indd.
[..]
Quoi?
Same here. Ik krijg de 8 GB op mijn telefoon never te nooit volquote:Op zondag 2 september 2012 22:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb al moeite met 16 gig vol ketsen. wat gooi jij allemaal op je telefoon dan?
Oh, ik dacht alquote:
Ik mot geen retina macquote:Op zondag 2 september 2012 22:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]Die zal wat minder vaak voorkomen op de uni indd.
[..]
Quoi?
Ikke ook niet. Vind 't ontwerp een beetje uit balans, alsof 'ie te dun is voor dat formaat. Hetzelfde als de 27" iMac, de verhouding kin-scherm is daar erg vreemd in vergelijking met de 21,5".quote:
Waarom diequote:
wie weet er nog iets om 64 gieg van mijn ipad te vullen?quote:Op zondag 2 september 2012 22:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Serieus? Ik heb al moeite met 16 gig vol ketsen. wat gooi jij allemaal op je telefoon dan?
Daar zal 'ie nog minder voorkomen dan, neem ik aan. Lekker elitair weerquote:Op zondag 2 september 2012 22:41 schreef Hyman het volgende:
Uni? Hbo!
Ik ben een slechte fok!ker
Ik heb geen universitaire opleiding, geen bank met 6 nullen, geen model als vrouw en geen lul van 30 cm.
Fotostream, films enzulks. Ik heb momenteel 60 GB aan The Mentalist-mkv's op mijn Mac staan.quote:Op zondag 2 september 2012 22:42 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
wie weet er nog iets om 64 gieg van mijn ipad te vullen?
Mag onzin zijn, maar zo heb ik niet het gevoel dat voor niets gekocht te hebben.
x1000
Klas 3 is hét kutjaar dat je je vakken nog nét niet gekozen hebt, maar de kutvakken op het hoogste niveau hebt wat je ooit zult krijgen (overdrijf*quote:
Ik ga nu naar de 4e, 3e klas is echt kut ja, lekker allemaal vakken waar je geen fuck van snapt. Nu lekker keuzenpakketquote:Op zondag 2 september 2012 22:44 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Klas 3 is hét kutjaar dat je je vakken nog nét niet gekozen hebt, maar de kutvakken op het hoogste niveau hebt wat je ooit zult krijgen (overdrijf*)
Maar dit jaar lukt me wel...
Ohja, je herrinnert mijquote:Op zondag 2 september 2012 22:43 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Fotostream, films enzulks. Ik heb momenteel 60 GB aan The Mentalist-mkv's op mijn Mac staan.
In België werk je met uren onvoldoende en dat geeft dan aan hoe goed je staat. Het gemiddelde is zo'n 2 à 4 uur onvoldoende van de 32 op één rapport.quote:Op zondag 2 september 2012 22:44 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Klas 3 is hét kutjaar dat je je vakken nog nét niet gekozen hebt, maar de kutvakken op het hoogste niveau hebt wat je ooit zult krijgen (overdrijf*)
Maar dit jaar lukt me wel...
Geschiedenis heeft mijn perfecte rapport in de 2e verprutst.quote:Op zondag 2 september 2012 22:45 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ik ga nu naar de 4e, 3e klas is echt kut ja, lekker allemaal vakken waar je geen fuck van snapt. Nu lekker keuzenpakket
Wacht, ben je een belg?quote:Op zondag 2 september 2012 22:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
In België werk je met uren onvoldoende en dat geeft dan aan hoe goed je staat. Het gemiddelde is zo'n 2 à 4 uur onvoldoende van de 32 op één rapport.
Ik had er op een gegeven moment 18 onvoldoendeHet jaar wel nog gehaald met 2 uur onvoldoende. Moraal van het verhaal: zelfs met de grootste onvoldoendes is een jaar nog goed af te sluiten
6,48 is hier een 7, 6,45 alquote:Op zondag 2 september 2012 22:46 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Geschiedenis heeft mijn perfecte rapport in de 2e verprutst.
Ik had een 6.48 hatelijk, maar er een 7 van ipv een 6...
Neuh, een (Nederlands) Limburger. Ik heb het middelbaar in België gedaan (want hoger niveau) en de uni ga ik in Maastricht doen (want hoger niveau dan in BE).quote:
Ik had een goed rapport hoor, zo moeilijk wordt het niet, maar wel enorm kut allemaal.quote:Op zondag 2 september 2012 22:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
In België werk je met uren onvoldoende en dat geeft dan aan hoe goed je staat. Het gemiddelde is zo'n 2 à 4 uur onvoldoende van de 32 op één rapport.
Ik had er in het vierde jaar op een gegeven moment 18 onvoldoendeHet jaar wel nog gehaald met 2 uur onvoldoende. Moraal van het verhaal: zelfs met de grootste onvoldoendes is een jaar nog goed af te sluiten
Hier niet..quote:Op zondag 2 september 2012 22:46 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
6,48 is hier een 7, 6,45 al
Damn, las ergens dat je 17 was en uni deed ja, mad propsquote:Op zondag 2 september 2012 22:47 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Neuh, een (Nederlands) Limburger. Ik heb het middelbaar in België gedaan (want hoger niveau) en de uni ga ik in Maastricht doen (want hoger niveau dan in BE).
Ik wil ook het hoogste niveau Vwo doen, maar dat is kutver fietsenquote:Op zondag 2 september 2012 22:47 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Neuh, een (Nederlands) Limburger. Ik heb het middelbaar in België gedaan (want hoger niveau) en de uni ga ik in Maastricht doen (want hoger niveau dan in BE).
Jij doet?quote:Op zondag 2 september 2012 22:48 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Damn, las ergens dat je 17 was en uni deed ja, mad props
zou ik ook wel willen
Thanksquote:Op zondag 2 september 2012 22:48 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Damn, las ergens dat je 17 was en uni deed ja, mad props
zou ik ook wel willen
Ga dinsdag beginnen met 4 havo, wil naar 4 of 5 vwo toe eigenlijkquote:
Jij gaat een rijke man wordenquote:Op zondag 2 september 2012 22:49 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Thanks![]()
Sja, niet altijd even makkelijk maar over het algemeen kan ik me er wel goed mee vinden
Laten we het hopenquote:Op zondag 2 september 2012 22:51 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Jij gaat een rijke man worden
Dat wil ik ook....quote:Op zondag 2 september 2012 22:51 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Jij gaat een rijke man worden
Tja, ik heb mezelf al opgewerkt van vmbo naar havo, en vwo moet ik kunnen volgens die tests..quote:Op zondag 2 september 2012 22:52 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Dat wil ik ook....
Het blijft voorlopig alleen nog bij willen
Over gadgets gesproken, mijn oma heeft een enorm grote stereotoren van bose gekocht, die wil ik ookquote:Op zondag 2 september 2012 22:51 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Laten we het hopenKan ik lekker veel gadgets kopen, haha
Ik begin het liefst gewoon zo hoog als ik aankan.quote:Op zondag 2 september 2012 22:52 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Tja, ik heb mezelf al opgewerkt van vmbo naar havo, en vwo moet ik kunnen volgens die tests..
Zo heeft een vriend van m'n pa een Bose Companion speaker set staan, nieuw in de doos. Hij gebruikt 'm nietquote:Op zondag 2 september 2012 22:53 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Over gadgets gesproken, mijn oma heeft een enorm grote stereotoren van bose gekocht, die wil ik ook
Ik ook, maar ze geloven niet dat ik het aankanquote:Op zondag 2 september 2012 22:53 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik begin het liefst gewoon zo hoog als ik aankan.
Bij mij dachten ze ook dat ik havo nog maar net aankon, dat ik beter vmbo ging doen. Kijk waar ik nu staquote:Op zondag 2 september 2012 22:55 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ik ook, maar ze geloven niet dat ik het aankan
Zeiden ze ook al over havo
Ach, mijn einddoel is een WO Master, daar ga ik gewoon voorquote:Op zondag 2 september 2012 22:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Bij mij dachten ze ook dat ik havo nog maar net aankon, dat ik beter vmbo ging doen. Kijk waar ik nu sta
Leraren (of scholen in 't algemeen) kunnen je héél verkeerd inschatten.
Gewoon doen, dan kom je er vanzelf welquote:Op zondag 2 september 2012 22:57 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ach, mijn einddoel is een WO Master, daar ga ik gewoon voor
quote:Op zondag 2 september 2012 22:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Gewoon doen, dan kom je er vanzelf wel
Nu klink ik net als die droogkloot uit die Nederlandse Energie Maatschappij commercial
Mijn oma heeft gewoon een enorme thuisbioscoop en kijkt net 5 films per week denk ik...quote:Op zondag 2 september 2012 22:55 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zo heeft een vriend van m'n pa een Bose Companion speaker set staan, nieuw in de doos. Hij gebruikt 'm niet
[ afbeelding ]
Ik kan die gast echt niet uitstaan. Waar ik die woorden vandaan haalde... die verdomde reclame, tochquote:
Tja, veel van die BN'ers in reclames zijn diep gezonkenquote:Op zondag 2 september 2012 23:00 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik kan die gast echt niet uitstaan. Waar ik die woorden vandaan haalde... die verdomde reclame, toch
Inderdaad...quote:Op zondag 2 september 2012 23:00 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Tja, veel van die BN'ers in reclames zijn diep gezonken
Jep. Verwacht ook niet dat het kan, maar alsnog even vragen.quote:Op maandag 3 september 2012 00:50 schreef TwyLight het volgende:
2006 is dan ook al weer een half decennium geleden
Apps?quote:Op zondag 2 september 2012 22:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
ah ok, ik ben een nicht blijkbaar want ik haal bij lange na niet 6 gig aan appsquote:Op maandag 3 september 2012 07:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Apps?
Ik heb nu 3.3GB muziek, 2.7GB boeken, 6.7GB apps, 1GB overige.
geen stiekeme meelopers op de achtergrond?quote:Op maandag 3 september 2012 14:04 schreef DannyDeko het volgende:
Ik denk dat mn mac lek is. Zit nu 1;45 uur op de accu en heb nog maar 45 %
Ja had ff logic aan voor 20 minuten ofzo. Maar dan nog vond ik het veel te snel gaan.quote:Op maandag 3 september 2012 14:33 schreef FUFR het volgende:
[..]
geen stiekeme meelopers op de achtergrond?
als mijn accu snel leeg gaat heb ik meestal Ableton of Traktor nog open..
Zo vreemd vind ik het dan ook weer niet.quote:Op maandag 3 september 2012 14:35 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ja had ff logic aan voor 20 minuten ofzo. Maar dan nog vond ik het veel te snel gaan.
Met nog maar 48% kan ik volgens mijn MBP maar 1:30. Ook niet echt lang. Denk dat het vooral aan ML ligt.quote:Op maandag 3 september 2012 14:04 schreef DannyDeko het volgende:
Ik denk dat mn mac lek is. Zit nu 1;45 uur op de accu en heb nog maar 45 %
hmm, wel handig, maar om nou 35 dollar voor een bracket te betalen vind ik te gek.quote:Op maandag 3 september 2012 19:17 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo.. een nifty minidrive gepreordered
Tja, hij is wel van brushed aluminium en valt volledig in je mac. En over een jaar koop je een 256GB microsd en heb je gewoon 512GB flash in totaalquote:Op maandag 3 september 2012 20:18 schreef Hyman het volgende:
[..]
hmm, wel handig, maar om nou 35 dollar voor een bracket te betalen vind ik te gek.
Hee, leuk. Wanneer zijn die beschikbaar?quote:Op maandag 3 september 2012 20:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, hij is wel van brushed aluminium en valt volledig in je mac. En over een jaar koop je een 256GB microsd en heb je gewoon 512GB flash in totaal
Je install is natuurlijk niet meer zo fresh als je een backup terug zet he.quote:Op maandag 3 september 2012 20:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Volgende week een SSD en optibay kopen.
Wat is de makkelijkste manier om een fresh install te doen op m'n SSD en m'n programma's daar ook op te krijgen? Ik heb een back-up op mijn Time Capsule maar hoor dat het niet altijd je-van-het is om volledige back-ups terug te zetten bij een fresh install.
Heb je al gekeken waar je de optibay gaat bestellen? Zit er ook over te denken om die erin te zetten.quote:Op maandag 3 september 2012 20:42 schreef boem-dikkie het volgende:
Volgende week een SSD en optibay kopen.
Wat is de makkelijkste manier om een fresh install te doen op m'n SSD en m'n programma's daar ook op te krijgen? Ik heb een back-up op mijn Time Capsule maar hoor dat het niet altijd je-van-het is om volledige back-ups terug te zetten bij een fresh install.
Ik heb alleen maar programma's die ik ook daadwerkelijk gebruik, en voor de rest administratie van m'n bedrijf en chiptunes.quote:Op maandag 3 september 2012 20:45 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Je install is natuurlijk niet meer zo fresh als je een backup terug zet he.
Waarschijnlijk gewoon hddcaddy.nl of zo. Geen zin om moeite doen, of te moeten wachten. Dus dan maar iets meer betalen.quote:Op maandag 3 september 2012 20:52 schreef Arquero het volgende:
[..]
Heb je al gekeken waar je de optibay gaat bestellen? Zit er ook over te denken om die erin te zetten.
Maar wat je evt. ook meeneemt zijn al je .pref files en dergelijke, ik heb onlangs een herinstall gedaan en daarbij alles wat ik wilde bewaren handmatig gebackupt (naast een Time Machine backup mocht ik het verkloten, wat ook gebeurde met m'n foto's maar dus nog wel terug kon halenquote:Op maandag 3 september 2012 20:54 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar programma's die ik ook daadwerkelijk gebruik, en voor de rest administratie van m'n bedrijf en chiptunes.
Een gehele back-up terug zetten naar je SSD wil niet zo maar toch?
Sparrowquote:Op maandag 3 september 2012 22:06 schreef Saninl het volgende:
Gmail.com heeft nu geregeld dat via Gmail.com er ook notificaties in het berichtencentrum kunnen komen.
Ik heb de MailApp van Mac echt geprobeerd, maar ik vind de internet versie veel fijner...
Ik snap niet waarom anderen er wel aan kunnen wennen, en ik denk echt dat ik iets mis. Maar ik ga weer terug naar gmail.com...
Abandonware.quote:
Niet teveel naar kijken helpt ook. Wanneer laad jij hem altijd op?quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:28 schreef J.Appleseed het volgende:
Mijn batterij is ondertussen weer gezakt naar 86% van de originele capaciteit, 't ding is net drie maanden oud...
Binnenkort toch maar écht even naar de MediaMarkt. Of zou ik dan ook naar een IVIZI / Amac / ... kunnen gaan?
Kijk, als de capaciteit nu nog boven de 90% zat àlla, maar dit is gewoon niet normaal voor een praktisch nieuwe MacBook.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:31 schreef DenS het volgende:
[..]
Niet teveel naar kijken helpt ook. Wanneer laad jij hem altijd op?
Accu's zijn al een kleine tien jaar voorgekalibreerdquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:37 schreef AppleOcean het volgende:
accu kalibreren?
http://support.apple.com/kb/HT1490?viewlocale=nl_NL&locale=nl_NL
Ik citeer:quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:39 schreef AppleOcean het volgende:
ik citeer:
U voert deze procedure uit de eerste keer dat u uw computer gebruikt en vervolgens om de paar maanden.
Neem nu gewoon eens iets aanquote:De batterij van de huidige draagbare Apple-computers is op voorhand gekalibreerd. U dient dus de kalibratie, zoals wordt uitgelegd in dit artikel, niet uit te voeren.
Macbooks worden altijd heetquote:Op dinsdag 4 september 2012 00:39 schreef AppleOcean het volgende:
miss is hij een keer te warm geworden?
Alleen als je je mail open hebt staan toch?quote:Op maandag 3 september 2012 22:06 schreef Saninl het volgende:
Gmail.com heeft nu geregeld dat via Gmail.com er ook notificaties in het berichtencentrum kunnen komen.
Ik heb de MailApp van Mac echt geprobeerd, maar ik vind de internet versie veel fijner...
Ik snap niet waarom anderen er wel aan kunnen wennen, en ik denk echt dat ik iets mis. Maar ik ga weer terug naar gmail.com...
Ik sta er niet op...quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
'Antisec haalt privégegevens 12 miljoen iOS-gebruikers van FBI-laptop'
Lekker is dat.
Alfabetisch gepubliceerd van de eerste miljoen. Zegt niks over het aantal NL'ers van de overige letters. Het kan meer en het kan minder zijn. Wat ik me wel afvraag is hoe ze denken dat er 10.000 NL'ers erop staan.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik ook niet. Maar wel 10.000 andere Nederlanders. En als je aanneemt dat hetzelfde percentage in de totale file staat, 120.000.
Zeker vergeten dat er ook veel vooroorlogse emigranten er wonen met kinderen met een Nederlandse achternaam.quote:file contains details to identify Apple devices.
ordered by:
Apple Device UDID, Apple Push Notification Service DevToken, Device Name, Device Type.
Lek in Java...quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef fyah het volgende:
slechtzoiets kwijtraken is wel reden om ontslagen te worden (als IT-verantwoordelijke?)
Ik vraag me eerder af:quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:27 schreef fyah het volgende:
slechtzoiets kwijtraken is wel reden om ontslagen te worden (als IT-verantwoordelijke?)
Nee hoor, de lijst gaat gewoon van A tot Z. Je kunt het aantal Nederlandstaligen schatten door te tellen hoeveel devicenamen de vorm hebben van "iPhone van [naam]".quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:33 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Alfabetisch gepubliceerd van de eerste miljoen. Zegt niks over het aantal NL'ers van de rest van de letters. Het kan meer en het kan minder zijn. Wat ik me wel afvraag is hoe ze denken dat er 10.000 NL'ers erop staan.
[..]
Zeker vergeten dat er ook veel emigranten er wonen met kinderen met een Nederlandse achternaam.
Een miljoen records aan private data is een databank. Zoiets hoort niet zomaar op een [random FBI] laptop aan het internet te hangen, imo.quote:
iPhone van Andre Kuipers.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:48 schreef Pino112 het volgende:
'iPad van André Kuipers' schijnt er ook tussen te staan..
Daar dacht ik ook even aan, maar dan lijkt meer dan 1% van de hits wel wat veel.quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:51 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ah, dan heb de lijst nog niet goed doorgespit alleen even vluchtig gekeken of mijn eigen naam erin stond. Maar goed, misschien is het gewoon een lijst van vakantiegaand/zakelijkgaand Nederland die toevallig op US grondgebied hebben ingelogd in iTunes.
Overigens heb ik zelf gewoon een fake US adres opgegeven en US-account met iTunes tegoed van giftcards. Dus ze kunnen het iig niet zo traceren waar ik woon en wat m'n bankrekeningnummer is.
Info hier: http://pastebin.com/nfVT7b0Zquote:Op dinsdag 4 september 2012 11:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
Waar kan ik die lijst vinden? Ik ben nog niet helemaal wakker geloof ik
Tja, thuiswerkers... Maybequote:Op dinsdag 4 september 2012 11:51 schreef fyah het volgende:
[..]
Een miljoen records aan private data is een databank. Zoiets hoort niet zomaar op een [random FBI] laptop aan het internet te hangen, imo.
Je kan em vast wel mailen...quote:During the second week of March 2012, a Dell Vostro notebook, used by
Supervisor Special Agent Christopher K. Stangl from FBI Regional Cyber Action
Team and New York FBI Office Evidence Response Team was breached using the
AtomicReferenceArray vulnerability on Java, during the shell session some files
were downloaded from his Desktop folder one of them with the name of
"NCFTA_iOS_devices_intel.csv" turned to be a list of 12,367,232 Apple iOS
devices including Unique Device Identifiers (UDID), user names, name of device,
type of device, Apple Push Notification Service tokens, zipcodes, cellphone
numbers, addresses, etc. the personal details fields referring to people
appears many times empty leaving the whole list incompleted on many parts. no
other file on the same folder makes mention about this list or its purpose.
Java is al net zulke troep als Flash.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De les hier is wel: update je Java. Nu. Er zit een gigantisch lek in dat pas afgelopen donderdag gefixt is. Zie http://java.com/en/download/installed.jsp
Tenzij je Java vaak gebruikt is het ook maar beter om het uit te zetten in je browser (in Safari: Preferences - Security).
Probleem lijkt me meer dat bij Apple je hele hebben en houden aan 1 identificatienummer hangt.quote:
Kan je uitleggen wat je daarmee bedoelt? Want hier kan ik niets mee.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:26 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Probleem lijkt me meer dat bij Apple je hele hebben en houden aan 1 identificatienummer hangt.
'The actual implications of the leak, even if your UDID is found, aren't entirely clear. The UDIDs themselves are rather harmless in isolation. Apple has previously come under fire for the use of these globally identifying ids. The privacy risks, however, typically come from these ids being used across ad networks and apps to piece together a more complete picture of activity and interests of the user. But it was reported back in 2011 that by leveraging existing networks, information and even login access can be obtained from UDIDs. It's not yet clear if the released push tokens can be used in any manner.'quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Kan je uitleggen wat je daarmee bedoelt? Want hier kan ik niets mee.
Allerlei netwerken die toegang verlenen tot data als je ze alleen een serienummer geeft is wel zorgelijk inderdaad.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:37 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
'The actual implications of the leak, even if your UDID is found, aren't entirely clear. The UDIDs themselves are rather harmless in isolation. Apple has previously come under fire for the use of these globally identifying ids. The privacy risks, however, typically come from these ids being used across ad networks and apps to piece together a more complete picture of activity and interests of the user. But it was reported back in 2011 that by leveraging existing networks, information and even login access can be obtained from UDIDs. It's not yet clear if the released push tokens can be used in any manner.'
http://www.macrumors.com/(...)ned-from-fbi-laptop/
Dat nooit.quote:Overigens waan ik me met Android niet veiliger. Je zou bijna naar Symbian verlangen.![]()
sorry, itunes!quote:Op dinsdag 4 september 2012 13:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Essentiële vraag: hoe synct hij? iTunes? iCloud? Exchange?
dat laatste...quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Gekeken in iTunes of alle agenda's gesyncd worden? Gekeken op de iPhone onder Settings welke agenda als standaard staat ingesteld voor nieuwe events?
Ja dat kanquote:Op dinsdag 4 september 2012 17:44 schreef bear87 het volgende:
Even een domme n00b vraag: ik heb dadelijk een Iphone, maar ik heb geen creditcard. Dien ik nu een itunes cadeaukaart te kopen, kan ik daarnee die 0,79 cent betalen voor whatsapp? Of heb ik dat dan verkeerd begrepen?
Of je kan via een Click&Buy-account betalen via je bankrekening, zo doe ik dat.quote:Op dinsdag 4 september 2012 17:44 schreef bear87 het volgende:
Even een domme n00b vraag: ik heb dadelijk een Iphone, maar ik heb geen creditcard. Dien ik nu een itunes cadeaukaart te kopen, kan ik daarnee die 0,79 cent betalen voor whatsapp? Of heb ik dat dan verkeerd begrepen?
Kan, maar WhatsApp is vaak gratisquote:Op dinsdag 4 september 2012 17:44 schreef bear87 het volgende:
quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:43 schreef J.Appleseed het volgende:
12 5? Wat wil dat zeggen? Ik neem niet aan dat 'The New iPhone' wel een nummer krijgt en de iPad niet.
Like dôhquote:
Waarom zou het logisch moeten zijn?quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Like dôh
Maar waarom de 5? Eerst het nummer van de iPad wegnemen en dan een foutief nummer bij de iPhone doen?
Omdat het Apple is. Het is niet des appels om met allerlei vreemde namen te rotzooien, dat mogen ze wel aan Samsung overlaten.quote:
Mij niet, want de iPhone 4 was ook effectief de vierde iPhone. Dat hadden ze zich maar moeten bedenken voordat ze er een 'S' achter plakten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:53 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
4S > 5 lijkt me logischer dan 4S > 6
En de iPhone 3g was de 3e? De 4S was de 5e, die heette ook geen iPhone 5, waarom zou dan de 6e de iPhone 6 moeten heten? Dat zou echt zeer onlogisch zijn en daarom heet de volgende ook gewoon iPhone 5.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mij niet, want de iPhone 4 was ook effectief de vierde iPhone. Dat hadden ze zich maar moeten bedenken voordat ze er een 'S' achter plakten.
Nee, die maakte gebruik van een 3G-netwerk. En de 3GS is daar een snellere versie van. En de 4S is een snellere versie van de 4, met waarschijnlijk te weinig veranderingen om 'm de 5 te noemen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En de iPhone 3g was de 3e? De 4S was de 5e, die heette ook geen iPhone 5, waarom zou dan de 6e de iPhone 6 moeten heten? Dat zou echt zeer onlogisch zijn en daarom heet de volgende ook gewoon iPhone 5.
Ja dat zullen we vast niet wetenquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, die maakte gebruik van een 3G-netwerk. En de 3GS is daar een snellere versie van. En de 4S is een snellere versie van de 4, met waarschijnlijk te weinig veranderingen om 'm de 5 te noemen.
Dat mensen dat nu nog steeds niet weten
Error: does not compute.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:03 schreef Scrummie het volgende:
[..]
En de iPhone 3g was de 3e? De 4S was de 5e, die heette ook geen iPhone 5, waarom zou dan de 6e de iPhone 6 moeten heten? Dat zou echt zeer onlogisch zijn en daarom heet de volgende ook gewoon iPhone 5.
Dan moet meneer de reaguurder ook niet in full-retard modus schieten.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat zullen we vast niet weten
Psies.quote:
Niks full retard, hij heeft gewoon gelijk. Er heeft tot op heden geen enkele logische nummering tov de generatie ingezeten. Dus waarom het NU opeens WEL logisch zou moeten gaan, waarbij het overgrote deel van de gebruikers die GEEN macofielen zijn er geen flikker meer van snappen ontgaat me volledig.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:07 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan moet meneer de reaguurder ook niet in full-retard modus schieten.
iPhonequote:Op dinsdag 4 september 2012 19:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niks full retard, hij heeft gewoon gelijk. Er heeft tot op heden geen enkele logische nummering tov de generatie ingezeten. Dus waarom het NU opeens WEL logisch zou moeten gaan, waarbij het overgrote deel van de gebruikers die GEEN macofielen zijn er geen flikker meer van snappen ontgaat me volledig.
Gelet op de aankondiging denkt apple er hetzelfde... de full-retards
Ja, het is lekker logisch als je de 5 overslaat. "Nee, die bestaat niet, we hebben alleen de 4S en de 6".quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
iPhone
iPhone 3G - gebruikmakend van het 3G-netwerk
iPhone 3GS - snellere versie van de 3G
iPhone 4 - vierde iPhone
iPhone 4S - snellere versie van de 4
iPhone 5 - "oh, dolletjes, wat een mooi getal! laten we dat maar nemen"
Welke hoort niet in het rijtje thuis? Raad eens.
Nee, die had een 3G-verbinding. Vandaar 3G.quote:
Nee, dat was een snellere iPhone 4. Net zoals de 3GS een snellere 3G was.quote:De 4S was de 5e, die heette ook geen iPhone 5
Alle namen van alle iPhones sloegen ergens op. Waarom zouden ze dat opeens om zeep helpen?quote:waarom zou dan de 6e de iPhone 6 moeten heten? Dat zou echt zeer onlogisch zijn en daarom heet de volgende ook gewoon iPhone 5.
Nou wat denk je zelf als je deze aankondiging ziet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Welke hoort niet in het rijtje thuis? Raad eens.
Waarom?? 3g -> 3gs -> 4 ->4s -> 5 is een redelijk logisch rijtje hoor.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:14 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het is heel goed mogelijk dat Apple hem alsnog iPhone 5 noemt. Maar dat neemt niet weg dat het debiel is om hem, zolang we de naam nog niet weten, aan te duiden met iPhone 5. Noem hem de nieuwe iPhone, komende iPhone, iPhone (2012), zesde iPhone of wat dan ook.
Helaas is de term al zo ingeburgerd dat iedereen het voor zoete koek slikt.
En het is even logisch om '2' over te slaan. Als men 5 overslaat is dat des te logischer.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:16 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja, het is lekker logisch als je de 5 overslaat. "Nee, die bestaat niet, we hebben alleen de 4S en de 6".
Het wordt de 5.
Ik heb dat plaatje nog nooit gezien. Is dat serieus het plaatje dat Apple naar journalisten heeft gestuurd?quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou wat denk je zelf als je deze aankondiging ziet.
[ afbeelding ]
Let vooral even op de schaduw.... iPhone ZES lijkt me redelijk uitgesloten....
6 > 4quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:18 schreef Swetsenegger het volgende:
iPhone 1 -> iPhone -Geen enkele referentie aan generatie-
iPhone 2 -> iPhone 3G -Nummering gebaseerd op techniek, NIET op generatie-
iPhone 3 -> iPhone 3GS -Nummer gebaseerd op techniek, NIET op generatie-
iPhone 4 -> iPhone 4 -4> 3 en he toeval ook nog 4e generatie-
iPhone 5 -> iPhone 4S - Numering gebaseerd op techniek, NIET op generatie-
iPhone 6 -> Kom, laten we vanaf NU opeens op generatie gaan nummer!!
[..]
http://9to5mac.com/2012/0(...)Google+Internationalquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dat plaatje nog nooit gezien. Is dat serieus het plaatje dat Apple naar journalisten heeft gestuurd?
Als dat zo is, lijkt het me inderdaad duidelijk dat 'ie wél iPhone 5 gaat heten.
Dan krijgen we binnen een jaar Apple-idioten die ook de Note een kopie van de iPhone 5 vindenquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:19 schreef Q. het volgende:
Of die 5 wil zeggen dat ie een 5" scherm krijgt! Bijna Galaxy-Note formaat.
Ok, dat is dan duidelijk. iPhone 5 it is.quote:Op dinsdag 4 september 2012 19:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
http://9to5mac.com/2012/0(...)Google+International
Verpakking lijkt me ook bijzonder groot.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:33 schreef Swetsenegger het volgende:
fake. waarom zou er "The new iphone" op de doos staan? staat toch ook niet op de mac/ipad verpakkingen?
Te dun papier.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:30 schreef Dutchguy het volgende:
http://twitpic.com/ar45sb/full
Fake?
Echt?
quote:GSMarena heeft de voorlopige specificaties van de nieuwe iPhone kenbaar gemaakt. De specs op deze website zijn ook gebaseerd op deze laatstgenoemde bron en deze zullen naar verloop van tijd worden aangevuld
Ik gebruik nu de BassJump maar daarvoor gebruikte ik Boomquote:Op woensdag 5 september 2012 08:38 schreef AppleOcean het volgende:
Ik zag hier laatst ergens iets staan over eeen programma waarmee je je macbook geluid mooier en harder kon maken, het heette boom ofziets maar als ik op boom zoek vindt hij hem niet.
Wie weet hoe hij heet?
Ps. Ik weet dat aplle hem niet gebruikt, want die gebruikt de bassjump maar die heb ik nog niet.
ga ik ff checken, dank!quote:Op woensdag 5 september 2012 13:11 schreef Scrummie het volgende:
De 3G hoef je toch niet meer te unlocken? Belletje naar T-Mobile als het toestel van T-Mobile af komt, en het zou gratis moeten zijn.
Simlock is idd gratis via t-mobile. Effe bellen...quote:
Brightness op 3 blokjes en geen bluetooth aanquote:Op woensdag 5 september 2012 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Zet je scherm brightness eens lager en schakel overbodige meuk zoals bluetooth uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |