Dat ligt er al aan of je de 16, 32 of 64GB versie wil en of je er 3G bij wil.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:34 schreef Probability het volgende:
even een vraagje, wat zou ik ong. betalen voor een tweedehands ipad 2/3
wil er graag 1 maar hoef dus niet per se een nieuwe..
3g is met abonnement? dat hoef ik niet denk ik (zie de meerwaarde niet echt?)quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat ligt er al aan of je de 16, 32 of 64GB versie wil en of je er 3G bij wil.
Als we uitgaan van de middenmaat, een 32GB iPad 2 zonder 3G ben je zo'n 270 euro kwijt volgens Mac2Sell.
ga je niet vinden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat ligt er al aan of je de 16, 32 of 64GB versie wil en of je er 3G bij wil.
Als we uitgaan van de middenmaat, een 32GB iPad 2 zonder 3G ben je zo'n 270 euro kwijt volgens Mac2Sell.
Ik ging uit van de Mac2Sell-waarde. Ik heb niet op Marktplaats of Tweakers gekeken (sorry, luiheid) maar dat zal ik even gaan doen.quote:
mac2 sell wil de producten goedkoop kopen, dus jijzelf bent er meer aan kwijtquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ging uit van de Mac2Sell-waarde. Ik heb niet op Marktplaats of Tweakers gekeken (sorry, luiheid) maar dat zal ik even gaan doen.
EDIT
Marktplaats geeft mij een gemiddelde waarde van zo'n 400 euro, zal wel de wet van vraag en aanbod zijn dan
Dacht ik ook, maar achteraf bleek dat Mac2Sell geen producten inkoopt. Het zal dus gewoon de wet van vraag en aanbod zijn, en die factoren zijn in elk land verschillendquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:43 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
mac2 sell wil de producten goedkoop kopen, dus jijzelf bent er meer aan kwijt
oh, raar eigenlijk?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dacht ik ook, maar achteraf bleek dat Mac2Sell geen producten inkoopt. Het zal dus gewoon de wet van vraag en aanbod zijn, en die is in elk land verschillend
Wat heeft dat er mee te maken dat flash sowieso een resource vretend stuk software is, wat zelfs ZONDER dat er flash gebruikt wordt 15% cpu zuigt?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je weet dus niet dat de enige reden dat apple een oorlog tegen flash voerde een persoonlijke vete van meneertje Jobs was?
Nee hoor. Denk maar eens na, er zijn in Nederland erg veel mensen die graag een iPad willen maar niet de hoofdprijs ervoor willen betalen.quote:
Eensch. HTML5quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Flash is simpelweg kut geprogrammeerd, vreet resources en voegt geen flikker toe. Eruit met die meuk dus.
ik vond het raar dat mac2sell niks inkochtquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee hoor. Denk maar eens na, er zijn in Nederland erg veel mensen die graag een iPad willen maar niet de hoofdprijs ervoor willen betalen.
Die zoeken dus tweedehands modellen, en als er meer mensen zijn die een iPad zoeken dan dat er mensen zijn die er een hebben kan dat de prijs aardig opdrijven. Dát is de wet van vraag en aanbod.
In de VS kan de situatie weer heel anders zijn omdat de iPad daar relatief goedkoop is in vergelijking met Nederland. Mac2Sell houdt daar echter geen rekening mee.
[..]
Eensch. HTML5
Fix het plaatje in de OP evenquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:52 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
ik vond het raar dat mac2sell niks inkocht
Ook even een [cimg] tagje doenquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:56 schreef AppleOcean het volgende:
he hij doet het niet meer?\\ik wilde dat samsung logo weg
ik heb al een anderequote:Op zaterdag 1 september 2012 21:58 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ook even een [cimg] tagje doen
Dat is kut. Ik wil binnenkort nog wel eens een AirPort Express (of Extreme) aanschaffen om een Time Machine-dingetje te maken. Back-ups maken doe ik niet vaak, is ook zo'n gedoe met een laptop.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:32 schreef nietzman het volgende:
Okay de schijf waarvanaf ik aan het editten ben begint ineens gekke geluiden te maken. Spoedbackupjestijd.
Zag een AirPort Extreme in V&A voor 100 euroquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:33 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat is kut. Ik wil binnenkort nog wel eens een AirPort Express (of Extreme) aanschaffen om een Time Machine-dingetje te maken. Back-ups maken doe ik niet vaak, is ook zo'n gedoe met een laptop.
Hehe, eerst maar eens mijn loon binnenkrijgen.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:35 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Zag een AirPort Extreme in V&A voor 100 euro
Dat is waar. Nu ben ik ook maar een simpele huis-tuin-en-keukengebruiker met af en toe wat Photoshop ertussendoor.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:36 schreef nietzman het volgende:
Als m'n systeemschijven worden netjes dagelijks gebackupped hoor, maar m'n werkschijf niet. Is geen doen als je met videoprojecten van honderden giegs bezig bent.
Aha, dacht even voor jequote:Op zaterdag 1 september 2012 22:36 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hehe, eerst maar eens mijn loon binnenkrijgen.
Op Tweakers zie ik zelfs een Time Capsule (500GB) voor 95 euro, dus dat geniet in dat geval mijn voorkeur
Thanks. Zal 'm onthouden, misschien is 'ie er over een weekje nogquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:38 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Aha, dacht even voor je
[TK] Airport Extreme
Linkje alsnog
vernieuwen en upgraden is niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:55 schreef Hyman het volgende:
Ik hoef helemaal niets te upgraden aan mn retina.
stomme TT.
Ditquote:Op zaterdag 1 september 2012 22:57 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
vernieuwen en upgraden is niet hetzelfde.
quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:57 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
vernieuwen en upgraden is niet hetzelfde.
als je iets upgrade hoeft het niet stuk te zijn nee.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:03 schreef Hyman het volgende:
nee, upgraden is niet repareren. Als je een pc upgrade hoeft het niet stuk te zijn.
Je lult jezelf een beetje klem.
Vervangenquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:05 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
als je iets upgrade hoeft het niet stuk te zijn nee.
maar is je hdd bijvoorbeeld stuk, dan kun je die ook vernieuwen. je hoeft er dan geen betere in te stoppen, en dan is het vernieuwen imo.
laat maarquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:06 schreef Hyman het volgende:
[..]
Vervangen
upgraden
nieuwe kopen
Jij haalt alles door elkaar.
Dat Adobe er in de ogen van Jobs een potje van heeft gemaakt, heeft zeker niet geholpen, nee. Maar de feiten waren ook gewoon dat Adobe geen fatsoenlijke versie van Flash voor mobiele apparaten wist te leveren.quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je weet dus niet dat de enige reden dat apple een oorlog tegen flash voerde een persoonlijke vete van meneertje Jobs was?
Flash is voor youtube wel erg handig, daarom heb ik gewoon in safari een flash to html5 converter gezet en in chrome een flashblock add in.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:17 schreef AppleOcean het volgende:
geen flash hebben bevalt me. heel veel zooi was toch advertenties en de flash spelletjes waren gewoon kansloos.
Damn, dat is dan erg snel gegaan. Ik had het er vanmiddag toevallig met mijn vader nog over, "het zal je maar gebeuren dat je HDD hier en nu naar de kloten gaat"quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:17 schreef nietzman het volgende:
M'n harde schijf doet inmiddels een krekel na. Ben letterlijk op 99.9% van van het afwerken van een videoclip..
Projectbestanden zijn al veilig, ik maak nu maar snel een exportje en zoek m'n transportschijf voor een nieuwe backup.
RTFMquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:27 schreef Hyman het volgende:
Waarvoor is die OS X server eigenlijk? Voor zover ik weet bestaan domeinen alleen voor windows (met fatsoenlijke policies e.d.)
Nouja, hij doet het nog wel, hij maakt alleen een geluid waar m'n nekharen overeind van gaan staan. Niet gezond.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:27 schreef J.Appleseed het volgende:
Damn, dat is dan erg snel gegaan. Ik had het er vanmiddag toevallig met mijn vader nog over, "het zal je maar gebeuren dat je HDD hier en nu naar de kloten gaat"
Het zal dan ook niet lang duren eer 't ding de geest geeft, denk ikquote:Op zaterdag 1 september 2012 23:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Nouja, hij doet het nog wel, hij maakt alleen een geluid waar m'n nekharen overeind van gaan staan. Niet gezond..
Bedoel je met flash dus dat kleine programmaatje dat je download om filmpjes te kijken op YouTube?quote:Op zaterdag 1 september 2012 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat heeft dat er mee te maken dat flash sowieso een resource vretend stuk software is, wat zelfs ZONDER dat er flash gebruikt wordt 15% cpu zuigt?
Flash is simpelweg kut geprogrammeerd, vreet resources en voegt geen flikker toe. Eruit met die meuk dus.
Thanks, ga ik proberen als ik mijn MBP terug heb van reparatie.quote:Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef Studiotje het volgende:
http://www.youtube.com/html5 aanzetten.
Die werkt lang nog niet lekker toch?quote:Op zondag 2 september 2012 00:18 schreef Studiotje het volgende:
http://www.youtube.com/html5 aanzetten.
Silverlight op mac, lolwut? Heb ik wat gemist?quote:Op zondag 2 september 2012 00:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Thanks, ga ik proberen als ik mijn MBP terug heb van reparatie.
Heb eigenlijk niets geks gemerkt met flash op mijn Mac maar goed, heb hem ook pas 6 weken.
Is Silverlight net zo 'slecht' als Flash
Slechts de laatste vijf jaar ofzo.quote:Op zondag 2 september 2012 05:23 schreef Hyman het volgende:
Silverlight op mac, lolwut? Heb ik wat gemist?
400 euro voor 8gb, uitkaaiers!quote:Op zondag 2 september 2012 10:17 schreef yupyup het volgende:
Heb mijn MacBook Pro (laat 2011) een geheugen upgrade gegeven, van 4 Gb naar 8GB.
Had hier wel eens naar geïnformeerd bij zo'n iCentre winkel, ging zo'n ¤ 400,00 kosten.
Gisteren bij MyCom een 8GB kit van Corsair gehaald van een kleine ¤ 50,00 en maar aan de slag gegaan.
Instructie van Apple erbij en binnen no time was ik klaar, viel me reuze mee.
Volgende stap: SSD schijf ipv de DVD speler??
Oja, ook nog een iMac gekocht voor de rest van de familie.
Nu alles Apple hier in huis
Ik heb in elk geval niet het idee dat Microsoft nog veel energie steekt in Silverlight, en al helemaal niet voor de Mac.quote:Op zondag 2 september 2012 00:21 schreef Stuart het volgende:
[..]
Is Silverlight net zo 'slecht' als Flash
Daar staat Apple onderhand wel bekend voor, ja. Eén van de redenen waarom ik voorlopig geen MacBook Air / Retina ga kopen. Ik wil verdomme zelf bepalen wat ik betaal aan upgrades.quote:
Microsoft had snel genoeg door dat ze hun centen net als Apple op html5 moest zetten.quote:Op zondag 2 september 2012 10:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb in elk geval niet het idee dat Microsoft nog veel energie steekt in Silverlight, en al helemaal niet voor de Mac.
Ik kan nu anders geen een YT filmpje meer bekijken. Terwijl ik die html5 trial aan heb gezet.quote:
al 2 jaar zonder flash en yt werkt gewoon prima, kan alleen niet automatisch afspeellijsten afspelen maar dat gebruik ik toch niet en anders kan het met chromequote:Op zaterdag 1 september 2012 23:19 schreef Hyman het volgende:
[..]
Flash is voor youtube wel erg handig, daarom heb ik gewoon in safari een flash to html5 converter gezet en in chrome een flashblock add in.
Heel handig.
Je backup gaat op pauze als je Mac in slaapstand of uit gaat. Hij gaat verder zodra je OSX weer opstart.quote:Op zondag 2 september 2012 00:05 schreef Studiotje het volgende:
Misschien dat jullie dit weten
Ik ben een timemachine backup aan het maken, maar 't lieve beestje moet nog 10 uur backuppen (), ik laat liever niet den Maccert de nacht doordraaien, kan ik zeg maar hem uitzetten en morgen verder gaan met de backup of begint die dan weer opnieuw?
Oke, dan weet ik dat voor de volgende keer. Hij is nu eindelijk klaar na 18 uurquote:Op zondag 2 september 2012 12:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je backup gaat op pauze als je Mac in slaapstand of uit gaat. Hij gaat verder zodra je OSX weer opstart.
oh echtquote:Op zondag 2 september 2012 09:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Slechts de laatste vijf jaar ofzo.
met powernap zelfs wanneer die in slaapstand staatquote:Op zondag 2 september 2012 12:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je backup gaat op pauze als je Mac in slaapstand of uit gaat. Hij gaat verder zodra je OSX weer opstart.
Jup.quote:Op zondag 2 september 2012 12:17 schreef yupyup het volgende:
Kun je timemachine instellen op hoe vaak en waneer die een backup moet maken?
Heb nu 2 macs die op 1 schijf (verbonden aan airport extreme) hun back up moeten maken.
Maar krijg van de iMac af en toe de melding dat de backup niet gemaakt kon worden omdat de schijf in gebruik is.
Maar dat is alleen bij de nieuwe modellen toch?quote:Op zondag 2 september 2012 12:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
met powernap zelfs wanneer die in slaapstand staat
Ja, en MLquote:Op zondag 2 september 2012 12:26 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Maar dat is alleen bij de nieuwe modellen toch?
Nope.quote:
Niks duurder dan een 4s denk ik? 499,- voor 16GBquote:Op zondag 2 september 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:
Zo maar een vraag vooruitlopend op de komende release:
Wie hier gaat er straks voor de nieuwe iPhone 5 ervan uitgaande dat je niet aan een tweejarig abonnement vastzit die je onlangs heb afgesloten.
Ik weet het niet te meer hij los natuurlijk vreselijk duur zal zijn
welke problemenquote:en zoals ik begrepen heb de oude problemen met de batterij niet verbetert zijn. Dat laatste vind ik, hoeveel mooie poeha erop zit, toch een voorwaarde voor de aanschaf van een nieuwe mobiel.
Dat ding is zo groot, daar past een auto-accu in.quote:Gek genoeg weet Samsung met de Note wel een mobiel af te leveren die ( voor zo een telefoon) wel een waanzinnig goede batterij heeft en heel lang meegaat.
Ik wil een nieuwe, maar ik wacht tot de nieuwe iPhone uit is zodat ik een keuze kan maken tussen dat model en de 4s (ik heb nu een 4). Als ik de nieuwe iPhone, hoe die ook mogen gaan heten, niet leuk vind, kan ik mooi een in prijs verlaagde 4s halen.quote:Op zondag 2 september 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:
Wie hier gaat er straks voor de nieuwe iPhone 5 ervan uitgaande dat je niet aan een tweejarig abonnement vastzit die je onlangs heb afgesloten.
Ik weet het niet te meer hij los natuurlijk vreselijk duur zal zijn en zoals ik begrepen heb de oude problemen met de batterij niet verbetert zijn. Dat laatste vind ik, hoeveel mooie poeha erop zit, toch een voorwaarde voor de aanschaf van een nieuwe mobiel.
Gek genoeg weet Samsung met de Note wel een mobiel af te leveren die ( voor zo een telefoon) wel een waanzinnig goede batterij heeft en heel lang meegaat.
Van mij mag dat aandeel wel laag blijven hoor. Anders wordt het aantrekkelijker virussen voor osx te maken...quote:Op zondag 2 september 2012 10:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Daar staat Apple onderhand wel bekend voor, ja. Eén van de redenen waarom ik voorlopig geen MacBook Air / Retina ga kopen. Ik wil verdomme zelf bepalen wat ik betaal aan upgrades.
Oh, trouwens, Windows 7 is nu officieel het meest gebruikte besturingssysteem. Iets voor de release van Windows 8.
MacOS heeft een marktaandeel van zo'n 5,6 procent, volgens nu.nl - ik zou in mijn omgeving iets anders denken, maar goed.
Ik ga de Iphone 5 halen, ik koop hem los. Los is hij niet duurder dan een Samsung bij de release is. De s3 is nu wat in prijs gezakt maar die kostte in het begin ook gewoon 600 euro. De Iphone 5 zal naar verwachting (dat is elk jaar zo tot nu toe) 599 euro kosten, los.quote:Op zondag 2 september 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:
Ik weet het niet te meer hij los natuurlijk vreselijk duur zal zijn en zoals ik begrepen heb de oude problemen met de batterij niet verbetert zijn. Dat laatste vind ik, hoeveel mooie poeha erop zit, toch een voorwaarde voor de aanschaf van een nieuwe mobiel.
Gek genoeg weet Samsung met de Note wel een mobiel af te leveren die ( voor zo een telefoon) wel een waanzinnig goede batterij heeft en heel lang meegaat.
De kans is groot dat ik hem ga halen, maar ik wacht het nog even af. Als hij echt dunner wordt, wekt dat niet veel vertrouwen voor de accuduur en de prestaties van de camera. Voor mij hoeft hij niet zoveel dunner. Daarnaast volstaat mijn 4S op zich nog prima, dus moet de nieuwe iPhone wel wat leuks hebben om de upgrade aantrekkelijk genoeg te maken. Een groter scherm alleen is niet doorslaggevend, aangezien ik ook een iPad heb en dinsdag de Nexus 7 ga halen.quote:Op zondag 2 september 2012 12:44 schreef Iwanius het volgende:
Gewoon ophalen en terplekke bekijkenquote:Op zondag 2 september 2012 17:31 schreef bear87 het volgende:
Iemand ervaring met het kopen van een 4s via marktplaats? Ik zie een koper die al 5,5 jaar actief is op marktplaats die nieuwe, gesealde iphones verkoopt, voor 400 euro (4s 16 gb)
Kan je dat redelijk safe doen of is een iphone kopen op marktplaats ten alle tijden vragen om problemen, ook van een koper die 5,5 jaar actief is? Ik heb geen idee of die seals bv worden nagemaakt ofzo. 400 euro is echter wel een lekkere prijs, ben ik 200 euro goedkoper uit dan een 5.
Zeker, dat is ook mijn visie, maar als ik het zo bekijk lijkt meer als de helft van de mensen die ik ken een Mac te gebruikenquote:Op zondag 2 september 2012 15:13 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Van mij mag dat aandeel wel laag blijven hoor. Anders wordt het aantrekkelijker virussen voor osx te maken...
Ja en nee. Ik zou het ook wel fijn vinden om het fabeltje "Windows en Unix zijn in de bron even veilig, maar hackers mikken alleen maar op het grootste marktaandeel" de wereld uit te helpen. Niet fijn genoeg om de onvermijdelijk grotere hoeveelheid Trojans op mijn systeem te willen zien, dat dan weer niet.quote:Op zondag 2 september 2012 15:13 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Van mij mag dat aandeel wel laag blijven hoor. Anders wordt het aantrekkelijker virussen voor osx te maken...
Klinkt te goed om waar te zijn. Waarom zou hij 400 vragen als hij ze voor 450-500 ook kwijt zou kunnen raken? Je hebt kans dat ze gestolen zijn ofzo. Wacht gewoon even een paar weken tot de nieuwe aangekondigd is, dan daalt de prijs van de 4s vanzelf.quote:Op zondag 2 september 2012 17:31 schreef bear87 het volgende:
Iemand ervaring met het kopen van een 4s via marktplaats? Ik zie een koper die al 5,5 jaar actief is op marktplaats die nieuwe, gesealde iphones verkoopt, voor 400 euro (4s 16 gb)
Kan je dat redelijk safe doen of is een iphone kopen op marktplaats ten alle tijden vragen om problemen, ook van een koper die 5,5 jaar actief is? Ik heb geen idee of die seals bv worden nagemaakt ofzo. 400 euro is echter wel een lekkere prijs, ben ik 200 euro goedkoper uit dan een 5.
Dat fabeltje mag ook de wereld wel uit.quote:Op zondag 2 september 2012 22:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik zou het ook wel fijn vinden om het fabeltje "Windows en Unix zijn in de bron even veilig, maar hackers mikken alleen maar op het grootste marktaandeel" de wereld uit te helpen. Niet fijn genoeg om de onvermijdelijk grotere hoeveelheid Trojans op mijn systeem te willen zien, dat dan weer niet.
Van mijn (wat betere) vrienden zijn het er een stuk of 10 à 15, waarvan ik er ongeveer 5 heb overgehaald een Mac te kopen.quote:
Ik vraag me af hoe dat zit als ik naar de uni ga, dan zullen ze ongetwijfeld wel laptops aanbieden, maar ik wil een mac.quote:Op zondag 2 september 2012 22:20 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Van mijn (wat betere) vrienden zijn het er een stuk of 10 à 15, waarvan ik er ongeveer 5 heb overgehaald een Mac te kopen.
Ze willen allemaal nooit meer iets anders, uiteraard
Op de uni lopen er gigantisch veel mensen rond met een Mac, vooral de 13" Pro is erg populair.quote:Op zondag 2 september 2012 22:23 schreef AppleOcean het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe dat zit als ik naar de uni ga, dan zullen ze ongetwijfeld wel laptops aanbieden, maar ik wil een mac.
Maargoed, de techniek kan in 4 jaar enorm veranderen.
Volgens mij komen wij in dezelfde situatie.quote:Op zondag 2 september 2012 22:25 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Op de uni lopen er gigantisch veel mensen rond met een Mac, vooral de 13" Pro is erg populair.
Was ik op mijn middelbare school nog één van de weinigen met een Mac (wel de enige met zijn eigen, de rest was allemaal 'van papa') zal ik nu één van de velen zijn.
Tot zover de alom bekende slogan...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |