Tijdrit voor Westra en Kelderman.quote:Terpstra
Mollema
Boom
Gesink
Ten Dam
Slagter
Lindeman
Kroon
De Kort
Is ook het meest gesicht voor een dergelijk parcours. Samen met Uran dan.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:30 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Op de een of andere manier verwacht ik het meeste van Betancur. Was vorig jaar ook erg sterk in deze periode van het jaar en heeft bovendien een aardige sprint.
Kroon gaat winnen, let maar opquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:41 schreef Marcoss het volgende:
Kroon had ik niet verwacht eigenlijk, dan eerder Langeveld, Weening of Hoogerland. Maar mooie selectie hoor
Een Rubiano in topvorm zie ik ook hele leuke dingen doen. Voor hem is dit parcours misschien wel het meest geschikt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:55 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Is ook het meest gesicht voor een dergelijk parcours. Samen met Uran dan.
leuke dingen misschien, maar lijkt me niet dat hij het speerpunt is. Dat lijkt me eerder Uran of Betancur.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
Een Rubiano in topvorm zie ik ook hele leuke dingen doen. Voor hem is dit parcours misschien wel het meest geschikt.
quote:"Iedereen moet werken voor Voeckler"
De Franse bondscoach Laurent Jalabert heeft zijn WK-ploeg gebouwd rond Thomas Voeckler.
"Hij heeft het ideale profiel voor dit WK. Alle renners in de ploeg willen zich opofferen voor Voeckler."
"Ik heb een selectie gemaakt zonder echter spurter. Zelfs als er in de laatste ronde 80 renners naar de Cauberg rijden, verwacht ik daar vuurwerk. In theorie zou Tom Boonen ook kunnen winnen, maar hij zou het van een spurt moeten hebben."
"Sylvain Chavanel is onze schaduwkopman. Maar hij moet het van ver proberen. Sylvain is beter als hij 50 kilometer voor de finish aanvalt. Voeckler is onze man in de laatste ronde."
Zie toch eerder Mollema als kopman eigenlijk (ook al was de Vuelta natuurlijk niet goed qua klassement, maar zat er wel een paar keer goed bij in de heuvelachtige ritten), al weet je het nooit met Terpstra.quote:Hij is gewend aan discussies rond de samenstelling van zijn selectie. Leo van Vliet had ook dinsdag voor het aanstaande WK wielrennen in Limburg een paar verrassingen in petto. En natuurlijk waren er teleurgestelde renners. "Maar de negen die ik gekozen heb zijn op dit moment voor dit parcours gewoon de besten.”
Om diverse redenen passeerde de bondscoach 'grote' namen als Johnny Hoogerland, Steven Kruijswijk en Sebastian Langeveld. Hoogerland onderscheidde zich het afgelopen weekeinde in Canada niet, Kruijswijk heeft volgens Van Vliet „een beetje stilgestaan” en Langeveld reed dit najaar te weinig wedstrijden. "Hij kwam bovendien geblesseerd uit de Tour.” De enige renner die hij tot zijn spijt niet kon selecteren was Wout Poels, de Limburger die herstelt van een zware val in de Tour. "Dit WK was hem op het lijf geschreven.”
Van Vliet wilde niet over tactiek en kopmannen praten. "Dat komt volgende week.” Wel liet hij wederom doorschemeren een rotsvast vertrouwen te hebben in Terpstra. "En die is nog zo veel sterker geworden. Iedereen heeft gezien hoe hij de Rabo's een lesje leerde bij het NK. Reken maar dat die jongens respect voor hem hebben. Vorig jaar wilde Niki geen kopman zijn want hij geloofde niet dat die andere jongens voor hem zouden rijden. De Terpstra van 2012 zal dat niet meer zeggen.”
http://www.uci.ch/Modules(...)&id=Nzk4Mjc&LangId=1quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:27 schreef FredWielergek het volgende:
waar zijn al de lijsten te zien van deelnemende ploegen? ik kan het niet vinden op de officiele website.
Op vorige pagina heb ik wen lijst neergezet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 21:27 schreef FredWielergek het volgende:
waar zijn al de lijsten te zien van deelnemende ploegen? ik kan het niet vinden op de officiele website.
ah dat is wat ik zoicht, dank jequote:Op dinsdag 11 september 2012 21:43 schreef borisz het volgende:
[..]
http://www.uci.ch/Modules(...)&id=Nzk4Mjc&LangId=1
Dat zijn iig de gekwalificeerde ploegen.
Als hij er in die rit die Gilbert won niet goed bij had gezeten, had ik zelfs een selectie van Mollema wat belachelijk gevonden. Maar hij schijnt weer op de goede weg te zitten, dus ik ben heel benieuwd wat we van hem kunnen verwachten.quote:Op dinsdag 11 september 2012 18:39 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zie toch eerder Mollema als kopman eigenlijk (ook al was de Vuelta natuurlijk niet goed qua klassement, maar zat er wel een paar keer goed bij in de heuvelachtige ritten), al weet je het nooit met Terpstra.
Hij heeft vooral in het begin van de Vuelta genoeg laten zien. Daarnaast heeft hij het, nadat hij die mindere dag had halverwege de Vuelta, gewoon laten lopen voor het klassement. En terecht. Goed WK is belangrijker dan een 12e plaats in het AK.quote:Op woensdag 12 september 2012 10:24 schreef Sautor het volgende:
[..]
Als hij er in die rit die Gilbert won niet goed bij had gezeten, had ik zelfs een selectie van Mollema wat belachelijk gevonden. Maar hij schijnt weer op de goede weg te zitten, dus ik ben heel benieuwd wat we van hem kunnen verwachten.
Toch niet kansloos.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:19 schreef Marcoss het volgende:
Rabobank:
Lars Boom
Stef Clement
Rick Flens
Robert Gesink
Wilco Kelderman
Luis Leon Sanchez
Zijn ook allemaal groot en of breed, dus eigenlijk iedereen kan goed schuilen. Top 5 moet zeker mogelijk zijn.quote:
Tijd van nummer 4 telt.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef Slobeend het volgende:
Moeten ze met vijf binnen komen of met zes?
dan ga ik de tour volgende zomer niet kijkenquote:Op woensdag 12 september 2012 12:08 schreef Pritt het volgende:
Voeckler gaat gewoon wereldkampioen worden.
Hij staat bij mij ook wel hoog op het lijstje eigenlijk.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:08 schreef Pritt het volgende:
Voeckler gaat gewoon wereldkampioen worden.
Bij mij ook. Ik zag hem in Canada een aantal keren iets te gemakkelijk in het laatste wiel van de elitegroep hangen.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:17 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hij staat bij mij ook wel hoog op het lijstje eigenlijk.
Ik vond het eerlijk gezegd wat tegenvallen.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:26 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Bij mij ook. Ik zag hem in Canada een aantal keren iets te gemakkelijk in het laatste wiel van de elitegroep hangen.
dit jaarquote:Op woensdag 12 september 2012 13:57 schreef TLC het volgende:
Sinds wanneer is er in Godsnaam ook een WK voor ploegen ??????
Vandenbergh was de persoonlijke knecht van Boonen, door Boonen uitgekozen. Die rol zal Devenyns dan wel overnemen. Vooral Meersman zou ik persoonlijk niet hebben meegenomen. Die mag dan wel in vorm zijn, maar voor elk mogelijk scenario waarin hij een rol kan spelen zit er een beter iemand in de selectie.quote:Op woensdag 12 september 2012 16:45 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Vreemd van Bomans, ik mis vooral Vanendert in de selectie.
Effe quoten, je weet nooit met Voeckler.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:09 schreef franklop het volgende:
[..]
dan ga ik de tour volgende zomer niet kijken
Geen Wiggins, Rogers, Porte, Froome.quote:Selectie Team Sky ploegentijdrit WK
Edvald Boasson Hagen, Alex Dowsett, Juan Antonio Flecha, Ian Stannard, Geraint Thomas en Sergio Henao
Yep, maar het is toch nog wel een stapje van top 10 naar het winnen van de regenboogtrui. Maar Evans wist de stap ook ineens te zetten.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch mooi top 10 in de RvV, AGR en LBL dit jaar en waarschijnlijk één van die weinige renners die in elke klassieker wel top 10 kan rijden, mits gemotiveerd.
En als je een wereldkampioen wil die zijn truitje toont, dan denk ik niet dat er eentje rondrijdt die dat meer zal gaan proberen dan Voeckler.
meer kans voor Rabobank.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:10 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Geen Wiggins, Rogers, Porte, Froome.
WIELRENNEN LIVEquote:Op vrijdag 14 september 2012 18:29 schreef Evertjan het volgende:
zend de NOS de ploegentijdrit wel uit of is daar ook geen budget voor?
quote:Tom Boonen: 'Ook gewoon WK met ploegen in plaats van landen'
Belgisch kampioen Tom Boonen (Omega Pharma-Quick.Step) heeft veel zin in het WK ploegentijdrit, zondag in het Nederlandse Valkenburg. 'Het is wel de zwaarste maar tegelijk ook de mooiste discipline van het wielrennen', legde de ex-wereldkampioen op de weg uit.
'Persoonlijk wilde ik echt wel aan dit WK tijdrijden voor ploegen deelnemen. Een week voor het WK op de weg zie ik er ook geen probleem in. In plaats van anders zware trainingen in te lassen op heuvelachtig terrein, kan ik nu deze blok van anderhalf uur boven de honderd percent afwerken. Geen mens die dat op training kan simuleren', aldus Boonen.
'Dat bijna alle grote kampioenen zondag aan de start komen, vind ik bijzonder mooi. Dat is het bewijs dat alle ploegen er een erezaak van maken. Met onze ploeg denk ik dat een plaats bij de eerste drie mogelijk is.'
Volgens Boonen zal het WK op de weg in de toekomst ook met teams gereden worden. 'Ik zie dit WK tijdrijden voor ploegen als eerste aanzet voor een WK op de weg dat niet meer met landenploegen, maar met teams gereden zal worden. De Tour reden ze vroeger ook met landenploegen. Ik denk dat de ploegen zelf daar meer en meer op zullen aandringen.'
quote:Op woensdag 12 september 2012 21:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
En als je een wereldkampioen wil die zijn truitje toont, dan denk ik niet dat er eentje rondrijdt die dat meer zal gaan proberen dan Voeckler.
Maakt niks uit, als regerend kampioen heeft hij een persoonlijke wildcard. Al gaat ie bidons halen voor Wiggins en Froome, iets te zoeken heeft ie er. Maar uiteraard amper kans op de overwinning.quote:
Kopman lijkt me Tiernan-Locke. De enige die top-10 kan halen van deze selectie.quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:02 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Selectie GB voor de wegrit op het WK
Mark Cavendish, Stephen Cummings, Alex Dowsett, Christopher Froome, Luke Rowe, Ian Stannard, Ben Swift, Bradley Wiggins en Jonathan Tiernan-Locke
quote:Op vrijdag 14 september 2012 22:55 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Je moet er toch niet aan denken.
http://www.theaustralian.(...)8sc2wz-1226473732557quote:Title deadline for sick Michael Rogers
MICHAEL Rogers is battling to be fit for the world road race championship in The Netherlands next week.
Rogers, who is fighting a bout of tonsillitis that has kept him off the bike for two weeks, has withdrawn from the Sky squad to contest Sunday's time trial, which opens the championship.
"While my general health is OK, the doctors have told me I will have to have my tonsils out, but it's something I've known about and planned for quite a while now," Rogers said.
Chairman of selectors Matt White and his panel have given Rogers a Sunday deadline to prove his fitness or he won't make the nine-man national team for the 260km race.
"Michael hasn't trained for nine days and this close to a tough, long one-day race, it's hardly the ideal preparation for a crack at the world championship," White said.
"We've already lost some experienced riders and we can't afford to carry passengers, but I'm still hoping he passes muster having already lost a former world champion in Cadel Evans, Stuart O'Grady and Mathew Hayman to illness and injury."
White has called up rookie Nathan Haas, Wesley Sulzberger, along with Luke Durbridge and Cameron Meyer as potential replacements.
With O'Grady nursing a broken collarbone and six fractured ribs, the in-form Simon Gerrans was yesterday named the new road captain.
Gerrans heads to Limburg in career-best form, having won the Santos Tour Down Under, national road title, Milan-San Remo and the Grand Prix of Quebec last weekend.
Durbridge, Meyer, Michael Matthews and David Tanner are stepping up into senior company in the road race for the first time.
Een WK met sponsorploegen i.p.v. landenploegen zou ik echt jammer vinden. Voor mij is het WK in huidige vorm echt één van de hoogtepunten van het wielerjaar. Met sponsorploegen wordt het toch meer een wedstrijd zoals een klassieker.quote:
quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Een WK met sponsorploegen i.p.v. landenploegen zou ik echt jammer vinden. Voor mij is het WK in huidige vorm echt één van de hoogtepunten van het wielerjaar. Met sponsorploegen wordt het toch meer een wedstrijd zoals een klassieker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |