WIELRENNEN LIVEquote:Op vrijdag 14 september 2012 18:29 schreef Evertjan het volgende:
zend de NOS de ploegentijdrit wel uit of is daar ook geen budget voor?
quote:Tom Boonen: 'Ook gewoon WK met ploegen in plaats van landen'
Belgisch kampioen Tom Boonen (Omega Pharma-Quick.Step) heeft veel zin in het WK ploegentijdrit, zondag in het Nederlandse Valkenburg. 'Het is wel de zwaarste maar tegelijk ook de mooiste discipline van het wielrennen', legde de ex-wereldkampioen op de weg uit.
'Persoonlijk wilde ik echt wel aan dit WK tijdrijden voor ploegen deelnemen. Een week voor het WK op de weg zie ik er ook geen probleem in. In plaats van anders zware trainingen in te lassen op heuvelachtig terrein, kan ik nu deze blok van anderhalf uur boven de honderd percent afwerken. Geen mens die dat op training kan simuleren', aldus Boonen.
'Dat bijna alle grote kampioenen zondag aan de start komen, vind ik bijzonder mooi. Dat is het bewijs dat alle ploegen er een erezaak van maken. Met onze ploeg denk ik dat een plaats bij de eerste drie mogelijk is.'
Volgens Boonen zal het WK op de weg in de toekomst ook met teams gereden worden. 'Ik zie dit WK tijdrijden voor ploegen als eerste aanzet voor een WK op de weg dat niet meer met landenploegen, maar met teams gereden zal worden. De Tour reden ze vroeger ook met landenploegen. Ik denk dat de ploegen zelf daar meer en meer op zullen aandringen.'
quote:Op woensdag 12 september 2012 21:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
En als je een wereldkampioen wil die zijn truitje toont, dan denk ik niet dat er eentje rondrijdt die dat meer zal gaan proberen dan Voeckler.
Maakt niks uit, als regerend kampioen heeft hij een persoonlijke wildcard. Al gaat ie bidons halen voor Wiggins en Froome, iets te zoeken heeft ie er. Maar uiteraard amper kans op de overwinning.quote:
Kopman lijkt me Tiernan-Locke. De enige die top-10 kan halen van deze selectie.quote:Op vrijdag 14 september 2012 14:02 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Selectie GB voor de wegrit op het WK
Mark Cavendish, Stephen Cummings, Alex Dowsett, Christopher Froome, Luke Rowe, Ian Stannard, Ben Swift, Bradley Wiggins en Jonathan Tiernan-Locke
quote:Op vrijdag 14 september 2012 22:55 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Je moet er toch niet aan denken.
http://www.theaustralian.(...)8sc2wz-1226473732557quote:Title deadline for sick Michael Rogers
MICHAEL Rogers is battling to be fit for the world road race championship in The Netherlands next week.
Rogers, who is fighting a bout of tonsillitis that has kept him off the bike for two weeks, has withdrawn from the Sky squad to contest Sunday's time trial, which opens the championship.
"While my general health is OK, the doctors have told me I will have to have my tonsils out, but it's something I've known about and planned for quite a while now," Rogers said.
Chairman of selectors Matt White and his panel have given Rogers a Sunday deadline to prove his fitness or he won't make the nine-man national team for the 260km race.
"Michael hasn't trained for nine days and this close to a tough, long one-day race, it's hardly the ideal preparation for a crack at the world championship," White said.
"We've already lost some experienced riders and we can't afford to carry passengers, but I'm still hoping he passes muster having already lost a former world champion in Cadel Evans, Stuart O'Grady and Mathew Hayman to illness and injury."
White has called up rookie Nathan Haas, Wesley Sulzberger, along with Luke Durbridge and Cameron Meyer as potential replacements.
With O'Grady nursing a broken collarbone and six fractured ribs, the in-form Simon Gerrans was yesterday named the new road captain.
Gerrans heads to Limburg in career-best form, having won the Santos Tour Down Under, national road title, Milan-San Remo and the Grand Prix of Quebec last weekend.
Durbridge, Meyer, Michael Matthews and David Tanner are stepping up into senior company in the road race for the first time.
Een WK met sponsorploegen i.p.v. landenploegen zou ik echt jammer vinden. Voor mij is het WK in huidige vorm echt één van de hoogtepunten van het wielerjaar. Met sponsorploegen wordt het toch meer een wedstrijd zoals een klassieker.quote:
quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:43 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Een WK met sponsorploegen i.p.v. landenploegen zou ik echt jammer vinden. Voor mij is het WK in huidige vorm echt één van de hoogtepunten van het wielerjaar. Met sponsorploegen wordt het toch meer een wedstrijd zoals een klassieker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |