abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:16:14 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116235258
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:16:20 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116235265
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:13 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dan eet je een keer wat anders! :P
Maar het is zo lekkerrrrrrrrrrr! :9 ;(.

Oeh, goeie tip, HPKW! *O*.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:19:31 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116235420
Zeau dat benne een boel walneuten!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:20:40 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116235468
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
Heb er zelf minder doorheen hoor ;). En ik mis de cherrytomaatjes op het plaatje.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:24:14 #5
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_116235615
Hmm salade. Hier allerlaatste dag op het werk (ik werk vannacht nog dus eigenlijk niet helemaal) maar het is dus een lijstje met champagne en veel zoetigheid, vandaag mag het. Ik ga ze hier allemaal heel hard missen! jaartje naar de zee en dan mag ik een half jaar naar Zuid-Afrika (weet ik sinds gisteren...)
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_116235628
quote:
11s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:19 schreef MariaEtcetera het volgende:
'een bulte' zou het helemaal afmaken ;)
pi_116235662
Moeeeee! Gewerkt en moet nog even langs m'n school.. Ach ja
Worry is a misuse of imagination
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:28:00 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116235746
Hier ook moe. Straks nog even crosstrainen en dan mag ik aan mijn weekend beginnen *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_116235988
leuk, sjaapje, zuid afrika.

Ik heb net even naar de duo studieschuld zaken gekeken, en als ik de duutser mee laat tellen als partner zal dat de komende 2 jaar iig flink schelen in maandbedrag. En sinds we samen wonen is hij m'n partner, ga ik vanuit. Ik kan ergens vinden wat hun definitie van partner is...
pi_116236019
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik heb net even naar de duo studieschuld zaken gekeken, en als ik de duutser mee laat tellen als partner zal dat de komende 2 jaar iig flink schelen in maandbedrag. En sinds we samen wonen is hij m'n partner, ga ik vanuit. Ik kan ergens vinden wat hun definitie van partner is...
Dat heb ik laatst opgezocht, momentje.

quote:
Omdat studiefinanciering een inkomensafhankelijke regeling is, is de Wet inkomensafhankelijke regelingen (AWIR) van belang bij de bepaling wie we als partner zien. Conform de AWIR is een partner degene met wie je bent getrouwd of degene met wie je een geregistreerd partnerschap bent aangegaan.

Als je niet met deze persoon samenwoont, wordt hij/zij toch als partner gezien, tenzij:

je gescheiden leeft in afwachting van de beëindiging van het huwelijk of het geregistreerd partnerschap
je bewust gescheiden leeft, geen gezamenlijke financiële huishouding hebt en het gescheiden leven niet noodgedwongen is (door bijvoorbeeld werk in het buitenland of een opname in een ziekenhuis of inrichting).
Verder wordt als partner gezien:

de persoon die volgens de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) met jou op hetzelfde adres woont én
- die jij - over het jaar waarvoor een aanvraag wordt gedaan bij de IB-Groep - als fiscaal partner hebt opgegeven bij je belastingaangifte. Of die bij zijn of haar aangifte jou als fiscaal partner heeft opgegeven, of
- waarmee je een samenlevingscontract hebt afgesloten bij een notaris, of
- met wie je samen een kind hebt gekregen, of
- waarvan jij een kind hebt erkend of die een kind van jou heeft erkend, of
- ook al in het voorgaande aanvraagjaar als partner meetelde voor de Huurtoeslag, de Zorgtoeslag, de Kinderopvangtoeslag of een regeling van de IB-Groep, of
- die meetelt als partner in je pensioenregeling, of
- met wie je samen een hypotheek hebt afgesloten voor je huis.
de meerderjarige persoon die volgens de GBA met jou op hetzelfde adres woont en met wie je gedurende meer dan zes maanden in een gezamenlijke huishouding leeft, tenzij dit je ouder of je kind is. Broers of zussen tellen alleen mee als partner als de ouder niet op hetzelfde adres woont.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_116236122
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat heb ik laatst opgezocht, momentje.

[..]

mm, geen gba hier...Ik moet er binnenkort maar eens een belletje aan wagen..maar thanks! :)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:43:59 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116236233
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:24 schreef the85mc het volgende:

[..]

'een bulte' zou het helemaal afmaken ;)
Naais! :Y
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 15:51:37 #13
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_116236501
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:
Back to basics geneeskunde, gaat heel leerzaam worden!
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_116236882
Die ov chipkaart is echt hilarisch. Ben mijne kwijt. Kun je online melden dat je em kwijt bent, klinkt handig. Vul je adres etc in, heb je ook je 16 cijferige kaartnummer nodig.. Hallo, ik ben em kwijt! En raar genoeg weet ik dat nummer net niet uit mn hoofd... logica..
pi_116236929
Wat gaaf Sjaapje! Een kennis van een kennis werkt momenteel in een centraal Afrikaans dorpje als arts. Wat zij daar allemaal tegenkomt, maak je in Nederland ws in 10 jaar nog niet mee.
pi_116237625
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:03 schreef the85mc het volgende:
Die ov chipkaart is echt hilarisch. Ben mijne kwijt. Kun je online melden dat je em kwijt bent, klinkt handig. Vul je adres etc in, heb je ook je 16 cijferige kaartnummer nodig.. Hallo, ik ben em kwijt! En raar genoeg weet ik dat nummer net niet uit mn hoofd... logica..
Oh, wat stom! :D Misschien nog ergens in je mail terug te vinden?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116237656
Wat gaaf Sjaap! Een vriendin van mij heeft een co-schap gelopen in Malawi. Die heeft daar ook zoveel van geleerd.

En salades :9 had courgettesoep gemaakt voor lunch, ook heerlijk met dit weer :')
Be someone that makes you happy
pi_116237666
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 11:55 schreef the85mc het volgende:
Tuurlijk heb ik wel eens mindere momenten... En als ik er zelf niks aan kan veranderen ga ik me er niet druk om maken.
En als ik me nog niet beter voel, zet ik muziek even hard aan, of ik ga helemaal los met sporten (of soms keihard uitgaan..) Daarna voel ik me altijd weer beter, maar een dag sjaggo, nee dat ben ik nooit. Je moet wel een beetje om je problemen kunnen lachen
Zo, dat klinkt als iemand die nooit een echt probleem heeft gehad! En ja, ik heb ook zo'n bui (8> . Meestal ben ik degene die oplossingsgericht denkt (mijn meneer zegt altijd: "Jij hebt gewoon teveel mannelijke hormonen!"), maar soms drukken bepaalde zaken een stempel op je bestaan en is er geen mogelijkheid om dat licht op te vatten. Of is er gewoon geen oplossing.
pi_116237715
Kan een van de slank dames die op kantoor werkt (Per?) mij kledingadvies geven? Ik weet niet zo goed wat ik aan moet naar m'n stage.. Geen spijkerbroek snap ik wel.. Maar denk ook niet dat ik in MadMan pakjes wordt verwacht of wel?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:23:19 #20
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_116237722
Ik heb tips nodig :Y) Wil graag van het overtollige vet en huid af wat ik heb door een lichaam dat niet volledig anatomisch correct is, maar ik eet niet genoeg, en heb ook weinig trek helaas.

O Ontbijt : Yoghurt met appel en walnoot
• T Tussendoortje : Appel en handje amandelen
• L Lunch: 2 boterhammen (roggebrood) met biologisch kokosbrood
• D Diner : Nog niks
• S Sport: Halfuur fitness
pi_116237765
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 15:51 schreef Sjaapje het volgende:

[..]

Back to basics geneeskunde, gaat heel leerzaam worden!
Z-A is toch vrij modern?
pi_116237775
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:23 schreef Probability het volgende:
Kan een van de slank dames die op kantoor werkt (Per?) mij kledingadvies geven? Ik weet niet zo goed wat ik aan moet naar m'n stage.. Geen spijkerbroek snap ik wel.. Maar denk ook niet dat ik in MadMan pakjes wordt verwacht of wel?
Waar ga je stage lopen? Ik kan op mijn kantoor wel een nette spijkerbroek aan.
pi_116237791
quote:
Dat hangt nogal van de cultuur van het bedrijf af.
Ik ga niet in korte broek naar mn werk, maar verder boeit het niet zo.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116237796
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:24 schreef LieLie het volgende:

[..]

Waar ga je stage lopen? Ik kan op mijn kantoor wel een nette spijkerbroek aan.
PM! Hmm ik heb lichtblauwe en lichtgele.. Heb wel chino's.. Donkerblauw, bruinig, lichtblauw.
pi_116237840
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:23 schreef Brannagh het volgende:
Ik heb tips nodig :Y) Wil graag van het overtollige vet en huid af wat ik heb door een lichaam dat niet volledig anatomisch correct is, maar ik eet niet genoeg, en heb ook weinig trek helaas.

O Ontbijt : Yoghurt met appel en walnoot
• T Tussendoortje : Appel en handje amandelen
• L Lunch: 2 boterhammen (roggebrood) met biologisch kokosbrood
• D Diner : Nog niks
• S Sport: Halfuur fitness
Van je huid af? Dat lijkt me lastig. In ieder geval zou ik normaal avondeten, met veel groenten erbij. Je lijstje ziet er nu nog vrij karig uit, maar ik weet niet hoe lang/zwaar/mannelijk/vrouwelijk je bent.
pi_116237922
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:25 schreef Probability het volgende:

[..]

PM! Hmm ik heb lichtblauwe en lichtgele.. Heb wel chino's.. Donkerblauw, bruinig, lichtblauw.
Mja.. Onder nette spijkerbroek versta ik wel heel donkerblauw of zwart. Met daarop vaak een shirtje en een jasje, waar dan best weer kleur in kan bij ons.

Heb je jurkjes? Ietsje langer model, beetje niet te hysterische kleur?
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:31:26 #27
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_116238034
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:24 schreef Probability het volgende:

[..]

Z-A is toch vrij modern?
Dat valt best tegen hoor, volgens ziekenhuisnormen...
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_116238042
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:28 schreef LieLie het volgende:

[..]

Mja.. Onder nette spijkerbroek versta ik wel heel donkerblauw of zwart. Met daarop vaak een shirtje en een jasje, waar dan best weer kleur in kan bij ons.

Heb je jurkjes? Ietsje langer model, beetje niet te hysterische kleur?
Heb ze niet echt lang, ben zelf nog al aan de lange kant dus jurkjes zijn nooit lang bij mij. + hakken geeft denk ik een beetje een verkeerd effect.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:32:27 #29
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_116238076
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:26 schreef Laureline het volgende:

[..]

Van je huid af? Dat lijkt me lastig. In ieder geval zou ik normaal avondeten, met veel groenten erbij. Je lijstje ziet er nu nog vrij karig uit, maar ik weet niet hoe lang/zwaar/mannelijk/vrouwelijk je bent.
Huidplooien als het ware, ik noem het vetrollen, maar dat zijn het eigenlijk niet. Mijn ribbenkast is gedraaid, dus er hangt vrij maffe huid onder.

Ik doe ook normaal en verantwoord dineren, ik eet geen vlees, veel groenten en quinoa, tofu of andere eiwitten. Alleen krijg ik overdag volgens mij niet voldoende binnen, op school heb ik tijdens de lessen door geen tijd om te eten en eigenlijk ook geen trek. Aan de ene kant een goed teken, zo ga ik niet snoepen, maar aan de andere kant, wat meer fruit kan ook geen kwaad.

In de avond eet ik vaak nog een schaaltje yoghurt en een stuk fruit. Ik ben een geheelonthouder, consumeer geen suiker en probeer zo verantwoord mogelijk te leven :Y)

Alleen lijkt er niet veel gewicht af te gaan, hoeveel ik ook sport. Ik ga 3 dagen per week naar de fitness, en meestal nog 2x per week even zwemmen.

Momenteel weeg ik 63 kilo, en ben 1.75 lang. Mijn borsten worden wel ineens drastisch kleiner, dus het zou kunnen zijn dat er daar eerst vet af gaat. Anderen zien blijkbaar wel dat ik ben afgevallen, maar ik niet. Het gewicht blijft hetzelfde of neemt zelfs toe...

Ik drink trouwens ook 2 liter water per dag.
pi_116238103
Hangt echt van t bedrijf af Prob. Bij sommige bedrijven worden echt mantelpakjes verwacht en mag een spijkerbroek echt niet. Dus kijk gewoon even naar je collega's.
Heb je gewoon mooie zwarte pantalon? Met een blousje of mooi shirtje, dat is altijd goed.
Beter dat je overdressed bent op je eerste dag!
pi_116238185
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:32 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Huidplooien als het ware, ik noem het vetrollen, maar dat zijn het eigenlijk niet. Mijn ribbenkast is gedraaid, dus er hangt vrij maffe huid onder.

Ik doe ook normaal en verantwoord dineren, ik eet geen vlees, veel groenten en quinoa, tofu of andere eiwitten. Alleen krijg ik overdag volgens mij niet voldoende binnen, op school heb ik tijdens de lessen door geen tijd om te eten en eigenlijk ook geen trek. Aan de ene kant een goed teken, zo ga ik niet snoepen, maar aan de andere kant, wat meer fruit kan ook geen kwaad.

In de avond eet ik vaak nog een schaaltje yoghurt en een stuk fruit. Ik ben een geheelonthouder, consumeer geen suiker en probeer zo verantwoord mogelijk te leven :Y)

Alleen lijkt er niet veel gewicht af te gaan, hoeveel ik ook sport. Ik ga 3 dagen per week naar de fitness, en meestal nog 2x per week even zwemmen.

Momenteel weeg ik 63 kilo, en ben 1.75 lang. Mijn borsten worden wel ineens drastisch kleiner, dus het zou kunnen zijn dat er daar eerst vet af gaat. Anderen zien blijkbaar wel dat ik ben afgevallen, maar ik niet. Het gewicht blijft hetzelfde of neemt zelfs toe...

63 kilo lijkt me niet echt overgewicht en spieren zijn zwaarder dan vet!
Van krachttraining word je wel steviger en niet perse dunner. Dat merk ik bij mezelf ook.
Waarom wil je afvallen als je al heel gezond leeft en sport dan? Zijn die 'rollen' echt wel vet?
pi_116238272
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:32 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Je gewicht lijkt me juist prima bij die lengte! Waarom denk je dat je meer af moet vallen? En ook: als dit regime blijkbaar al niet werkt, denk ik dat een lager gewicht er gewoon niet voor je inzit, of je moet jezelf helemaal uit gaan hongeren. Ik zou namelijk niet weten hoe je minder/gezonder kan eten, er zit al helemaal geen troep in je dieet. En 5 x sporten per week is ook al een prestatie, dat zou ik niet nog gaan opvoeren.

Even nog vloeken in de kerk, maar overtollige huidplooien zijn alleen chirurgisch te verwijderen. Je zou het er eens met je huisarts over kunnen hebben.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:38:54 #33
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_116238325
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:35 schreef Nallie het volgende:

[..]

63 kilo lijkt me niet echt overgewicht en spieren zijn zwaarder dan vet!
Van krachttraining word je wel steviger en niet perse dunner. Dat merk ik bij mezelf ook.
Waarom wil je afvallen als je al heel gezond leeft en sport dan? Zijn die 'rollen' echt wel vet?
Het is geen overgewicht, maar ik ben afgelopen jaar na een operatie 7 kilo aangekomen, doordat ik niet kon sporten. Ik heb een andere bouw dan de gemiddelde vrouw, en ook een compleet andere structuur van botten en andere verhoudingen, die met dit gewicht echt meesterlijk dik lijken. Ik zou dus graag terug willen naar 55 kilo, een gewicht waarvan ik weet dat het bij mijn lichaam past en waar ik me altijd heel fijn bij heb gevoeld :Y)

Het is ook niet allemaal krachttraining, zwemmen is gewoon voor alle spieren en ik ben er wel iets strakker door geworden, maar omdat ik nu al een tijdje geen resultaat zie, ga ik toch twijfelen aan mezelf.

En die rollen zijn huidplooien die ontstaan door vet van mijn buik, als mijn buik platter is worden die rollen ook drastisch minder. Vandaar :)
pi_116238389
Hoe oud ben je? Want je hebt het over school, dus ik vermoed dat je 'extra gewicht' ook de transformatie naar een vrouwelijker/volwassener figuur zou kunnen zijn?
pi_116238553
Pief, heb je niet gevraagd wat de dresscode is bij het bedrijf?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:47:39 #36
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_116238712
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:40 schreef Laureline het volgende:
Hoe oud ben je? Want je hebt het over school, dus ik vermoed dat je 'extra gewicht' ook de transformatie naar een vrouwelijker/volwassener figuur zou kunnen zijn?
Ik ben 16, maar heb al sinds mijn 12 borsten, billen en een zandloperfiguur, en altijd keurig netjes tussen de 50 en 55 in geschommeld, met veel sporten.

En zoals al eerder vermeld, al die kilo's zitten eraan doordat ik geopereerd bent en niet mocht sporten, en uit ellende ga je dan toch eten. Mijn lichaam is anatomisch niet correct, en dat is de reden waardoor ik dikker lijk dan dat ik echt ben. Aan mijn rechterzijde heb ik echt amper vet, maar aan de linkerzijde en buikzijde ben ik een rollade. En daar wil ik dus van af.

Ben fan van Amber Albarda, en volg trouw al haar methodes, en het heeft effect, alleen niet het effect waar ik op hoopte. Plastische chirurgie staat niet op mijn lijstje, het 'rollade'effect is al afgenomen, alleen nog niet genoeg. En omdat ik blijkbaar niet genoeg eet, kom ik aan of blijf op hetzelfde gewicht zitten, daarvoor zoek ik tips :Y)
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 16:55:11 #37
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_116238965
Oh, en trouwens, de meeste broccoli is helaas helemaal niet zo gezond. :')

Er worden ontzettend veel chemicaliën en pesticiden gebruikt in de broccoli-business, waardoor je ook na goed wassen echt een hele berg troep je lichaam in stuwt. De grond waarin het plantje groeit is namelijk ook niet zo zuiver. Biologische broccoli is daarintegen wel gezond, want de groente op zich bevat natuurlijk (net als elke andere groente) veel vitaminen en mineralen.

Minimaal 20x per hap kauwen is ook handig, er komen dan veel meer enzymen vrij en je krijgt eerder een seintje dat je lichaam genoeg heeft gehad.
pi_116238981
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:44 schreef _aurum_ het volgende:
Pief, heb je niet gevraagd wat de dresscode is bij het bedrijf?
Ja al een paar keer maar daar kwam niet zo veel zinnigs uit
pi_116239238
quote:
Als stagiair kan je vaak gewoon een nette broek aan met een blazerjasje en shirt of bloes. Geen printjes of al te felle kleuren (zit je op de zuidas?) en geen ordinair hoge hakken. Dan is het al snel goed!! Niet teveel felle kleuren bij elkaar sowieso en geen open schoenen. Eerste dag beter overdressed dan underdressed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perruche op 31-08-2012 17:15:18 ]
pi_116239391
Hoi brannagh :) nu ben ik heel benieuwd hoe jouw lichaam eruit ziet :D :').
pi_116239575
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:03 schreef Perruche het volgende:

[..]

Als stagiair kan je vaak gewoon een nette broek aan met een blazerjasje en shirt of bloes. Geen printjes of al te felle kleuren (zit je op de zuidas?) en geen ordinair hoge hakken. Dan is het al snel goed!! Niet teveel felle kleuren bij elkaar sowieso en geen open schoenen. Eerste dag beter everdressed dan underdressed.
^^
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116239970
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:08 schreef Perruche het volgende:
Hoi brannagh :) nu ben ik heel benieuwd hoe jouw lichaam eruit ziet :D :').
Me too :D

Begin trouwens beetje zenuwachtig voor de generale repetitie van vanavond te worden -O- onzin natuurlijk want het gaat er alleen maar om dat we naar de ruimte gaan kijken en aan de vloer wennen.
pi_116240624
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:22 schreef Laureline het volgende:

[..]

Zo, dat klinkt als iemand die nooit een echt probleem heeft gehad!
Was dat maar waar...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 65% gewijzigd door the85mc op 01-09-2012 17:09:23 ]
pi_116240639
vet leuk om je facebook tot 6 jaar geleden terug te kunnen zien!!
  Vis een optie? vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:49:11 #45
70532 loveli
N
pi_116240968
Brannagh, op jouw leeftijd moet je oppassen met afvallen, je lichaam verandert nog volop. Ben ook wel benieuwd naar het totaalplaatje.
crap in = crap out
pi_116241266
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 16:22 schreef Laureline het volgende:

[..]

Zo, dat klinkt als iemand die nooit een echt probleem heeft gehad!
:D

Ik denk echt niet dat je dit kunt zeggen hoor. Mc heeft meer een krachtig en flexibel karakter. Ik heb ook heel veel meegemaakt en ik denk psies hetzelfde als mc. Je kracht bepaalt hoe diep een stempel op je leven gezet wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 31-08-2012 18:03:07 ]
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:57:47 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116241274
Heerlijk gecrosstraind maar het ging me wel vrij makkelijk af dus besloten dat ik maandag het 25 min-schema ga proberen en daarnaast met een roeischema starten. Dat ik de sportschool nog eens zo leuk zou vinden :P. Tis echt leuk als je progressie ziet!
Niet meer actief op Fok!
pi_116241289
Brannagh, welkom.

En wat loveli zegt!
pi_116241373
Trouwens mc, over vrouwen die veel babbelen en mannen die denken dat niets opgelost wordt:

Vrouwen babbelen vaak veel zonder op te lossen om zichzelf te horen praten en daarmee tot zelfinzicht te komen. Mannen lossen gelijk op en slaan het zelfinzicht moment vaak over. Resultaat: vrouwen zijn effectiever: zelfinzicht leidt tot leren van fouten. Zodoende hoeven ze niet vaker een oplossing voor een zelfde probleem te zoeken :+
pi_116241980
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:57 schreef Viking84 het volgende:
Heerlijk gecrosstraind maar het ging me wel vrij makkelijk af dus besloten dat ik maandag het 25 min-schema ga proberen en daarnaast met een roeischema starten. Dat ik de sportschool nog eens zo leuk zou vinden :P. Tis echt leuk als je progressie ziet!
Zijn die schema's nog ergens online te vinden?
Moet ook echt meer met mijn crosstrainer gaan doen.
pi_116242086
Er zit ergens in Modern Family een leuk stukje over het verschil tussen mannen en vrouwen, wat dit aangaat. Maar dat kan ik nergens online vinden. ;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:34:38 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116242448
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Zijn die schema's nog ergens online te vinden?
Moet ook echt meer met mijn crosstrainer gaan doen.
ff googlen op crosstrainer beginners en dan fitness chick geloof ik. Wel eerst even zorgen dat je een halfuur achtereen kunt want begin is zwaar :P. Ik doe t met losse handen en ga in de hardloopmodus :P
Niet meer actief op Fok!
pi_116242500
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:01 schreef An24 het volgende:
Trouwens mc, over vrouwen die veel babbelen en mannen die denken dat niets opgelost wordt:

Vrouwen babbelen vaak veel zonder op te lossen om zichzelf te horen praten en daarmee tot zelfinzicht te komen. Mannen lossen gelijk op en slaan het zelfinzicht moment vaak over. Resultaat: vrouwen zijn effectiever: zelfinzicht leidt tot leren van fouten. Zodoende hoeven ze niet vaker een oplossing voor een zelfde probleem te zoeken :+
haha ik denk niet dat mannen telkens opnieuw het wiel uitvinden, we hebben ook geheugen ;) De aanpak is vooral anders..

Ik ga zo er vandoor, vriend van me heeft zn teen onder een heftruck gekregen. Dus ik ga die vanavond even opzoeken. Hij mag alleen stilzitten en als er iets is wat hij niet kan....
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:50:01 #54
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_116242975
Ik heb ergens al eerder gemeld dat ik eens een foto zou plaatsen, maar vergeet het telkens. Als ik het onthoudt, post ik er eentje :Y)

Maar het volop veranderende lichaam is in mijn geval niet van toepassing, helaas. Ik was trouwens ook niet degene die het als eerste opmerkte, mijn huisarts meldde het heel netjes met een 'Zoohooo, veel taart gegeten?'

De subtiliteit was om van te smullen :')
pi_116243296
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:50 schreef Brannagh het volgende:
Ik heb ergens al eerder gemeld dat ik eens een foto zou plaatsen, maar vergeet het telkens. Als ik het onthoudt, post ik er eentje :Y)

Maar het volop veranderende lichaam is in mijn geval niet van toepassing, helaas. Ik was trouwens ook niet degene die het als eerste opmerkte, mijn huisarts meldde het heel netjes met een 'Zoohooo, veel taart gegeten?'

Ach dokters, die zeggen ook maar wat. Ben eens weggestuurd met gescheurde kruisband, zou volgens de dokter 'vanzelf' wel over gaan :')
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:01:59 #56
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_116243353
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:59 schreef the85mc het volgende:

[..]

Ach dokters, die zeggen ook maar wat. Ben eens weggestuurd met gescheurde kruisband, zou volgens de dokter 'vanzelf' wel over gaan :')
Zelfde hier, maar dan met rugklachten die in een ander ziekenhuis als zeer ernstig en zelfs dodelijk werden beschouwd :+

Maar het gaat om het idee, het voelt niet lekker als andere mensen iets eerder opmerken als jijzelf, en als ik nu foto's van mezelf zie, heb ik 3 kinnen, mwuahaha.
pi_116243764
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:50 schreef Brannagh het volgende:

Had je nog allemaal slagroom om je mond ofzo
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:16:37 #58
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_116243820
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:15 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Had je nog allemaal slagroom om je mond ofzo
Zal eerder tandpasta geweest zijn dan :+
  Vis een optie? vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:53:04 #59
70532 loveli
N
pi_116245215
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:36 schreef the85mc het volgende:

[..]

haha ik denk niet dat mannen telkens opnieuw het wiel uitvinden, we hebben ook geheugen ;) De aanpak is vooral anders..

Ik ga zo er vandoor, vriend van me heeft zn teen onder een heftruck gekregen. Dus ik ga die vanavond even opzoeken. Hij mag alleen stilzitten en als er iets is wat hij niet kan....
Vind het wel prima dat mannen en vrouwen verschillen.

Geef 'em een bosje veiligheidsschoenen ;)
crap in = crap out
pi_116246880
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:34 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ff googlen op crosstrainer beginners en dan fitness chick geloof ik. Wel eerst even zorgen dat je een halfuur achtereen kunt want begin is zwaar :P. Ik doe t met losse handen en ga in de hardloopmodus :P
30 minuten lukt wel :) en thanks!

Generale repetitie ging erg goed *O* maar dat is eigenlijk geen goed teken toch?
Ook een erg mooie zaal.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:56:08 #61
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116247942
Wokken was toch lekker. Bier ook, lange vingers metijs en slagroom ook. Mossels, rode mul,kabeljauw, haai, garnalen in alle vormen ree, haring .
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116248514
Ik ben tot mijn grote vreugde tien jaar geleden overgestapt van kantoren waar voornamelijk vrouwen werken naar kantoren waar voornamelijk mannen werken. In die tien jaar heb ik bij een zo'n tien verschillende bedrijven gewerkt.

Als er 1 ding wel niet waar is dan is het dan mannen niet eindeloos (ein_de_loos) zonder enige poging tot oplossing jammeren, zeuren, zeiken en terugkomen op probleempjes. Kaal worden, scheren, onvruchtbaarheid, ivf, hun baas, hun collega's, hun auto, noemt u maar op. Horendol word ik er van. Niettemin werk ik dan nog een stuk liever -en beter- met mannen. Volgens mij zit het verschil erin dat de zeurmannen geen zeurverhaal retour verlangen :+.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:09:34 #63
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116248645
Mijn werkmannen die roddelen, doen rare dieten en houden van vet eten
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:36:05 #64
70532 loveli
N
pi_116250025
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:06 schreef sigme het volgende:
Ik ben tot mijn grote vreugde tien jaar geleden overgestapt van kantoren waar voornamelijk vrouwen werken naar kantoren waar voornamelijk mannen werken. In die tien jaar heb ik bij een zo'n tien verschillende bedrijven gewerkt.

Als er 1 ding wel niet waar is dan is het dan mannen niet eindeloos (ein_de_loos) zonder enige poging tot oplossing jammeren, zeuren, zeiken en terugkomen op probleempjes. Kaal worden, scheren, onvruchtbaarheid, ivf, hun baas, hun collega's, hun auto, noemt u maar op. Horendol word ik er van. Niettemin werk ik dan nog een stuk liever -en beter- met mannen. Volgens mij zit het verschil erin dat de zeurmannen geen zeurverhaal retour verlangen :+.
Ivf? Wow. Meest persoonlijke (alle relatiebreuken en oorzaken daargelaten) dat mij ooit is verteld door een collega, is dat hij zich had laten steriliseren. Z'n vrouw vertelde hij het achteraf.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:39:36 #65
70532 loveli
N
pi_116250192
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 21:36 schreef loveli het volgende:

[..]

Ivf? Wow. Meest persoonlijke (alle relatiebreuken en oorzaken daargelaten) dat mij ooit is verteld door een collega, is dat hij zich zou laten steriliseren. Z'n vrouw vertelde hij het achteraf.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:39:58 #66
70532 loveli
N
pi_116250206
crap
crap in = crap out
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 22:11:47 #67
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116251751
Welkom Brannagh! Kenneth? :7

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:01 schreef An24 het volgende:

*voorgelezen heeft aan vriendje* :+ Klopt wel van die zelfreflectie denk ik! Effectiever weet ik niet maar is in dit geval cherry on top voor het overbrengen aan vriendje :+

quote:
1s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 17:57 schreef An24 het volgende:

[..]

:D

Ik denk echt niet dat je dit kunt zeggen hoor. Mc heeft meer een krachtig en flexibel karakter. Ik heb ook heel veel meegemaakt en ik denk psies hetzelfde als mc. Je kracht bepaalt hoe diep een stempel op je leven gezet wordt.
Ik heb steeds meer het idee dat iedereen eigenlijk wel dingen meegemaakt heeft, in verschillende soorten en maten :Y Bijna niemand heeft een vlekkeloos leventje en vergelijken heeft nooit zin :P Ben wel eens verbaasd over de shitstorm die mensen hebben meegemaakt terwijl ik ze altijd zo normaal/well adjusted/happydepappy over vond komen!

Alleen mensen die zichzelf teveel definiëren met hun probleem, tja, dan blijf je erin hangen en schiet het niet op.
pi_116251863
Klopt het dat een kilo biologische kip bijna 30 euro kost? En een kilo gewone kip tussen de 6 a 8 euro?

Ik heb me er nooit eerder in verdiept, maar dit prijsverschil is toch belachelijk! :D
  Vis een optie? vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:05:53 #69
70532 loveli
N
pi_116254458
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 22:14 schreef _aurum_ het volgende:
Klopt het dat een kilo biologische kip bijna 30 euro kost? En een kilo gewone kip tussen de 6 a 8 euro?

Ik heb me er nooit eerder in verdiept, maar dit prijsverschil is toch belachelijk! :D
Minder dan 3.5 euro. Ploffilet.
crap in = crap out
pi_116256263
wat is een kruid dat redelijk goed groeit, dus niet altijd doodgaat zoals bijvoorbeeld basilicum.
ik dacht zelf aan thijm.. en dan wil ik eigenlijk nog een kruid maar ik moet het wel vaak kunnen gebruiken (ik kook vaak italiaans)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')