Hoppa, meer dan oneliners komen er niet uit.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:42 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Willen pro-EU gangers ons doen geloven.
In hoeverre is dit een antwoord op ook maar iets van wat ik schrijf ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:54 schreef klaaskippegaas het volgende:
@gneaus schreef:
Waarom zou ik dat in godesnaam willen ? Waaraan gaan we de gulden koppelen ?
Het gaat er niet om wat jij wilt maar het gaat erom dat we nu ook met de dollar te maken hebben.
Vreemde opmerking want ik heb toch aardig inhoudelijk m'n best gedaan.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:53 schreef Hexagon het volgende:
Hoppa, meer dan oneliners komen er niet uit.
quote:
Ons bedrijfsleven bestaat nu binnen een realiteit die er vanuit gaat dat de euro en zijn handelsvoorwaarden er zijn. Valt dat in een klap weg dan heb je een probleem.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe kom je er in godsnaam bij dat onze economie 'verbonden is aan het bestaan van de euro'?
Jij had het toch over die enge wisselkoersen en dat dat ons aan de bedelstaf zou brengen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:55 schreef gnaeus het volgende:
In hoeverre is dit een antwoord op ook maar iets van wat ik schrijf ?
Nee, ik snap het nog steeds niet. Het is volkomen onlogisch dat de gulden een betere koers zou hebben dan de euro nu. Waaraan wordt de gulden gekoppeld ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:57 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Jij had het toch over die enge wisselkoersen en dat dat ons aan de bedelstaf zou brengen?
Ik wijs je gewoon even op de dollar die zoals je misschien wel weet een andere waarde heeft dan de euro.
Snap je het nu eindelijk na drie posts?
Waarom zou de gulden een betere koers moeten hebben?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:59 schreef gnaeus het volgende:
Nee, ik snap het nog steeds niet. Het is volkomen onlogisch dat de gulden een betere koers zou hebben dan de euro nu. Waaraan wordt de gulden gekoppeld ?
Je hoeft niet perse te koppelen hoor, we hebben al decennia een zwevende munt. Alleen we waren de facto aan de Mark gekoppeld, maar niet eens 100%. Maar dat was puur een vrije keuze omdat Duitsland onze grootste handelspartner was (en is) en het was een overblijfsel van de vorige gezamenlijke munt-poging: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)uropa-de-slang.dhtmlquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:59 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nee, ik snap het nog steeds niet. Het is volkomen onlogisch dat de gulden een betere koers zou hebben dan de euro nu. Waaraan wordt de gulden gekoppeld ?
Nou, als je minder guldens voor je euro krijgt is dat nogal negatief voor buitenlandse investeringen he ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:01 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Waarom zou de gulden een betere koers moeten hebben?
Dat is economisch toch juist negatief?
Dus we stappen uit de Euro en koppelen vervolgens de gulden aan de dollar. Wat schieten we daar precies mee op ?quote:En wat het koppelen betreft, van mijn part koppel je hem aan de dollar.
Ah, gaat er al een lichtje branden ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar dat was puur een vrije keuze omdat Duitsland onze grootste handelspartner was (en is)
Gelukkig ben jij in ieder geval geen econoom.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:01 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Waarom zou de gulden een betere koers moeten hebben?
Dat is economisch toch juist negatief?
En wat het koppelen betreft, van mijn part koppel je hem aan de dollar.
Duitsland <=> EU. En he: ook zonder euro was Duitsland dat al.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:04 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ah, gaat er al een lichtje branden ?
Waarom zouden we hem vastkoppelen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:03 schreef gnaeus het volgende:
Dus we stappen uit de Euro en koppelen vervolgens de gulden aan de dollar. Wat schieten we daar precies mee op ?
Maar Duitland zit in de EU en als het aan jou ligt Nederland niet meer.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Duitsland <=> EU. En he: ook zonder euro was Duitsland dat al.
Waarmee wil je de gulden backen, met onze na uittreden uit de EU brakke economie ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom zouden we hem vastkoppelen?
Haha, jij denkt dat een koppeling de munt zijn waarde geeft? Je bent niet echt een economisch licht he?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:07 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Waarmee wil je de gulden backen, met onze na uittreden uit de EU brakke economie ?
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Haha, jij denkt dat een koppeling de munt zijn waarde geeft? Je bent niet echt een economisch licht he?
Nou geef antwoord dan. Waar is de euro aan gekoppeld eigenlijk?quote:
Moet ik dit nou echt gaan uitleggen?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:03 schreef gnaeus het volgende:
Nou, als je minder guldens voor je euro krijgt is dat nogal negatief voor buitenlandse investeringen he ?
Vertrouwen?quote:Dus we stappen uit de Euro en koppelen vervolgens de gulden aan de dollar. Wat schieten we daar precies mee op ?
Je begrijpt serieus niet dat geld een tegenwaarde moet hebben ?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou geef antwoord dan. Waar is de euro aan gekoppeld eigenlijk?
Beweer ik dat dan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:04 schreef Belabor het volgende:
Gelukkig ben jij in ieder geval geen econoom.
Gast, jij denkt dat we nog in het Bretton-Woods tijdperk zitten? Sinds het einde daarvan hebben we zwevende wisselkoersen. Er is GEEN vaste tegenwaarde voor bv de Euro, de Dollar uswquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:09 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je begrijpt serieus niet dat geld een tegenwaarde moet hebben ?
Het zit integraal in de systematiek verwerkt dat je op verschillende criteria kan gunnen. Daarvan zijn ontelbaar veel voorbeelden te vinden. Aanbesteden via Design & Construct is wel een aardige variant. Daarin gaat het om het hele ontwerp en hoe een aannemer daar denkt te komen en minder om de directe prijs.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:39 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Partijen schrijven te goedkoop en en dreig(d)en failliet te gaan dus ik vraag om voorbeelden waaruit blijkt dat te goedkoop inschrijven niet de doelstelling is.
[..]
Nee de doelstelling is een grotere, beter toegankelijke markt voor de producten en diensten van Nederlandse bedrijven. Dat is toch heel wat anders...quote:Dus dan is de doelstelling toch het streven naar een lage loonland?
Dat zijn werkgever ook elders in Europa eenvoudiger aan het werk kan en daar geld kan verdienen. En sommige banen zullen dan uit Nederland verdwijnen maar daar komen andere banen weer voor terug. Ik ben niet zo angstig wat dat betreft.quote:Hoe zie je dat dan in verhouding met de dienstenrichtlijn (overal werken in de EU voor het CAO van het land van herkomst) en de afschaffing van het ontslagrecht?
Wat is het voordeel dan voor de Nederlandse burger?
Nee, we moeten zorgen dat we een betere kwaliteit leveren die onze hogere prijs waard is. Daarnaast is het leuk dat een Pool hier in theorie goedkoper kan gaan werken maar dat vlakt ook wel weer uit wanneer ze zich hier eventueel vestigen en merken dat het levensonderhoud hier ook niet goedkoop is.quote:Ik zei eerder:
En tot nu toe is er nog geen enkele pro-EU politicus die opkomt voor de bescherming van de rechten van de werknemers in de oorspronkelijke EU landen.
Sterker nog, ze doen er alles aan om de bescherming van die werknemers af te breken.
En over die dienstenrichtlijn, je snapt toch wel dat wij ons moeten aanpassen aan de lonen in bijvoorbeeld Polen en dat wil dan toch zeggen dat jouw droombeeld niet geloofwaardig is?
Welnee, we verzinnen gewoon onze eigen valuta, geven daar onze eigen waarde aan en alle andere Euro-landen accepteren dat maar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Leuke propaganda, maar volslagen zinloos. Natuurlijk kunnen wij niet zonder Europa qua handel, net zoals we niet zonder de VS of Azie kunnen. Dat maakt echter niet dat we ook de EU of de euro nodig zouden hebben!
O vandaar dat ze het ontslagrecht willen afschaffen en de grenzen openzetten voor de goedkoopste werknemers uit de EU.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:14 schreef 99.999 het volgende:
Nee de doelstelling is een grotere, beter toegankelijke markt voor de producten en diensten van Nederlandse bedrijven. Dat is toch heel wat anders...
Noem eens een land behalve Duitsland waar een vrachtwagenchauffeur hetzelfde of meer kan verdienen dan in Nederland.quote:Dat zijn werkgever ook elders in Europa eenvoudiger aan het werk kan en daar geld kan verdienen. En sommige banen zullen dan uit Nederland verdwijnen maar daar komen andere banen weer voor terug. Ik ben niet zo angstig wat dat betreft.
En waarom is het levensonderhoud zo duur hier?quote:Nee, we moeten zorgen dat we een betere kwaliteit leveren die onze hogere prijs waard is. Daarnaast is het leuk dat een Pool hier in theorie goedkoper kan gaan werken maar dat vlakt ook wel weer uit wanneer ze zich hier eventueel vestigen en merken dat het levensonderhoud hier ook niet goedkoop is.
Uiteindelijk zijn we typisch een land dat kan profiteren van het wegnemen van handelsbelemmeringen. Overigens worden die zaken niet bepaald zo heet opgediend als je suggereert.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:20 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
O vandaar dat ze het ontslagrecht willen afschaffen en de grenzen openzetten voor de goedkoopste werknemers uit de EU.
Dat brengt ons vast veel welvaart.
Ik geef toch al aan dat sommige banen uit Nederland grotendeels kunnen verdwijnen op termijn? overigens is voor een deel van de chauffeurs de kennis van de Nederlandse taal en wet van groot belang, dat zie ik een goedkope Pool niet zomaar overnemen, dus ook daar ligt het vrij genuanceerd.quote:Noem eens een land behalve Duitsland waar een vrachtwagenchauffeur hetzelfde of meer kan verdienen dan in Nederland.
Er is helemaal geen sprake van dat iedereen voor een Pools salaris gaat werken. Dus je suggestie klopt van geen kant.quote:En waarom is het levensonderhoud zo duur hier?
Omdat wij voorzieningen hebben.
En wat gaat er gebeuren met die voorzieningen als iedereen hier voor een Pools salaris moet werken?
Dan gaan die voorzieningen op de schop.
De grote vraag is dus, wat is nou het positieve van dat nieuwe Europa?
Exporteren naar een gelijke munt gaat toch een stuk makkelijker en is niet afhankelijk van koersen. Contractueel kun je natuurlijk ook veel makkelijker iets halen uit een gelijke munt land.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:18 schreef RemcoDelft het volgende:
Leuke propaganda, maar volslagen zinloos. Natuurlijk kunnen wij niet zonder Europa qua handel, net zoals we niet zonder de VS of Azie kunnen. Dat maakt echter niet dat we ook de EU of de euro nodig zouden hebben!
Volgens mij moet je het verkiezingsprogramma van de VVD en D66 nog maar eens lezen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:24 schreef 99.999 het volgende:
Uiteindelijk zijn we typisch een land dat kan profiteren van het wegnemen van handelsbelemmeringen. Overigens worden die zaken niet bepaald zo heet opgediend als je suggereert.
Mijn god, je weet er dus helemaal niets van?quote:Ik geef toch al aan dat sommige banen uit Nederland grotendeels kunnen verdwijnen op termijn? overigens is voor een deel van de chauffeurs de kennis van de Nederlandse taal en wet van groot belang, dat zie ik een goedkope Pool niet zomaar overnemen, dus ook daar ligt het vrij genuanceerd.
Ik laat het erbij.quote:Er is helemaal geen sprake van dat iedereen voor een Pools salaris gaat werken. Dus je suggestie klopt van geen kant.
En het positieve is die toegenomen welvaart.
Volgens mij is VVD bv tegen open grenzen voor Roemenen en Bulgaren. En het ontslagrecht afschaffen wordt ook nergens bepleit, aanpassen dat wel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:28 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Volgens mij moet je het verkiezingsprogramma van de VVD en D66 nog maar eens lezen.
[..]
[..]Juist welquote:Mijn god, je weet er dus helemaal niets van?
Volgens mij ben jij degene die keer op keer met ongefundeerde aannames komt. maar ik zie je beweringen graag gestaafd door goede bronnen.quote:Ik laat het erbij.
Je hebt totaal geen kennis van deze materie.
http://groningen.dichtbij.nl/zakelijk/fnv-actie-polen-eemshavenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:33 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij ben jij degene die keer op keer met ongefundeerde aannames komt. maar ik zie je beweringen graag gestaafd door goede bronnen.
De VVD wil het ontslagrecht versoepelen. Nu raakt een ondernemer die iemand wil ontslaan verstrikt in een lange en dure procedure. Het gevolg is dat ondernemers minder snel mensen aannemen. De VVD wil daarom dat werknemers makkelijker ontslagen kunnen worden, zodat ze ook makkelijker een baan kunnen vinden. Zo komt er meer beweging in de arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:33 schreef 99.999 het volgende:
Volgens mij is VVD bv tegen open grenzen voor Roemenen en Bulgaren. En het ontslagrecht afschaffen wordt ook nergens bepleit, aanpassen dat wel.
Vooral die laatste link is interessantquote:
Er ontstaat een krapte op onze arbeidsmarkt. Werkgevers zijn daarom bereid om meer te betalen voor hun mensen, die lonen zullen dus eerder gaan stijgen.quote:Vergrijzing
Door de vergrijzing in Nederland ontstaan de komende jaren problemen op de arbeidsmarkt. Circa 900.000 mensen gaan met pensioen. In 2020 wordt een tekort van 300.000 arbeidskrachten verwacht.
De 495.000 mensen (6,3 procent) die in juni zonder baan zaten, hebben niet de opleiding die past bij de openstaande vacatures
Je weet dat er nu acties gaande zijn in de zorg vanwege het lage loon en de enorme werkdruk?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:
Vooral die laatste link is interessant
Er ontstaat een krapte op onze arbeidsmarkt. Werkgevers zijn daarom bereid om meer te betalen voor hun mensen, die lonen zullen dus eerder gaan stijgen.
En ook je eerste linkje bevestigt op geen enkele manier je stelling.
Dat de zorg nu onderbetaald wordt is een teken dat ze in de toekomst naar een loon op Pools niveau moeten van de politiek? Je redenaties zijn gewoon niet zo logisch helaas.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:54 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je weet dat er nu acties gaande zijn in de zorg vanwege het lage loon en de enorme werkdruk?
Verder is het wel heel vreemd dat je zegt dat ik keer op keer met ongefundeerde uitsparken kom en vervolgens wegkijkt als ik ze neerzet.
Dat is op zich al vreemd want als je een beetje het nieuws zou volgen dan zou je dit soort informatie helemaal niet nodig hebben natuurlijk.
Aangezien je mod bent op fok en dus meer nieuws ziet dan menig ander is het onbegrijpelijk dat je je zo slecht op de hoogte bent.
Nou ja, nogmaals tot ziens.
Gnaeus, krijg ik nog een antwoord hierop of heb je inmiddels gelezen dat je er nogal naast zat?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Gast, jij denkt dat we nog in het Bretton-Woods tijdperk zitten? Sinds het einde daarvan hebben we zwevende wisselkoersen. Er is GEEN vaste tegenwaarde voor bv de Euro, de Dollar usw
Een koppeling is niets anders als een vaste wisselkoers van munt A ten opzichte van munt B. Het is niet hetgeen wat de munt waarde geeft.
Lijkt me niet als ze de Nederlandse nationaliteit al hebben. En anders mogen ze natuurlijk altijd vrijwillig vertrekken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:02 schreef Re het volgende:
Flikkeren we eigenlijk al die Europeanen die zich hier hebben gevestigd het land uit?
Een stop op MOE-ers tot in ieder geval waterdicht geregeld is dat die onder dezelfde arbeidsvoorwaarden werken lijkt me wel het minste. Werkloosheid genoeg in Nederland immers. Als ze dan ook nog oneerlijk gaan concurreren kun je wel blijven mekkeren over hun kleding en enthousiasme.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:02 schreef Re het volgende:
Flikkeren we eigenlijk al die Europeanen die zich hier hebben gevestigd het land uit?
Koppel die zaken nou allemaal eens aan elkaar.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:57 schreef 99.999 het volgende:
Dat de zorg nu onderbetaald wordt is een teken dat ze in de toekomst naar een loon op Pools niveau moeten van de politiek? Je redenaties zijn gewoon niet zo logisch helaas.
Het is inderdaad veelzeggend dat een bond melding moet maken van die ellende in de Eenshaven terwijl je zou denken dat het geweldige Brussel dat allemaal goed in de gaten zou houden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Een stop op MOE-ers tot in ieder geval waterdicht geregeld is dat die onder dezelfde arbeidsvoorwaarden werken lijkt me wel het minste. Werkloosheid genoeg in Nederland immers. Als ze dan ook nog oneerlijk gaan concurreren kun je wel blijven mekkeren over hun kleding en enthousiasme.
Want de EU regelt natuurlijk niet dat dan de Eemshaven verantwoordelijk en aansprakelijk is voor het nalevenen van de wetgeving, dat mag dat bedrijf overlaten aan een netwerk van onderaannemers en onderonderaannemers. Stel je voor dat je een groot bedrijf waarvan het met de leiding zo gezellig bijkletsen is daarmee zou belasten....
Lees je eigen bericht over die verpleegkundigen nog eens en dan met name de laatste paar alineas.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:42 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Koppel die zaken nou allemaal eens aan elkaar.
Wat zie je dan?
Inplaats van een hoger loon voor verpleegkundigen haalt men verpleegkundigen uit Spanje.
Zullen die meer verdienen dan de Nederlandse verpleegkundigen denk je?
Doe dat nou ook eens bij die vrachtwagenchauffeurs, zullen die Polen hier meer verdienen dan de Nederlandse chauffeurs?
Doe dat nou ook eens bij die Polen die aan de kolencentrale werken.
En hou je vast, vanaf 2014 gaan de grenzen nog verder open, dan komen de Roemenen en de Bulgaren .
Je bedoeld tot ziens?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:46 schreef 99.999 het volgende:
Lees je eigen bericht over die verpleegkundigen nog eens en dan met name de laatste paar alineas.
Je moet je gewoon aanpassen aan de omstandigheden. Dat is ondernemen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ons bedrijfsleven bestaat nu binnen een realiteit die er vanuit gaat dat de euro en zijn handelsvoorwaarden er zijn. Valt dat in een klap weg dan heb je een probleem.
Ja, een sociaal Europa was opgenomen in die grondwet toch? Of was dat juist hetgene wat in het verdrag van Lissabon is geschrapt? Kan best, de integrale teks was er immers nog niet toen het werd goedgekeurd door het EP.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:44 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Het is inderdaad veelzeggend dat een bond melding moet maken van die ellende in de Eenshaven terwijl je zou denken dat het geweldige Brussel dat allemaal goed in de gaten zou houden.
Brussel heeft het belang van de werknemer immer hoog in het vaandel staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
Nee, ik bedoel het deel over aanstaande tekorten aan mensen met de juiste opleidingen op onze arbeidsmarkt.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:48 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je bedoeld tot ziens?
Okee.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Ja, een sociaal Europa was opgenomen in die grondwet toch? Of was dat juist hetgene wat in het verdrag van Lissabon is geschrapt? Kan best, de integrale teks was er immers nog niet toen het werd goedgekeurd door het EP.
Wie mag er nu een gele kaart opsteken? Heeft het EP nu een meepraatrecht waardoor ze er even mogen meepraten? Of mogen ze het op iemands agenda zetten terwijl die er niks mee wil?Het probleem van Europa is dat het zich opwerpt als 1 groot land om als dat ene grote land tegen de rest van de wereld te vechten (economisch gezien) maar vervolgens alle Europese landen onderling tegen elkaar uitspeelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begin dan eerst met 1 belastingstarief en 1 CAO voor beroepsgroepen (ze kunnen vanuit Brussel immers ook allerlei regels verzinnen voor beroepsgroepen) en dan krijg al een beetje de indruk dat het om de mensne gaat inplaats van om de goedkooopste arbeidskrachten.
Ja erg realistisch dat alle ondernemers van Nederland dat even snel in korte tijd doen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet je gewoon aanpassen aan de omstandigheden. Dat is ondernemen.
JIj begrijpt hopelijk dat de goudstandaard lange tijd geleden overboord is gezet en dat de enige waarde die geld heeft het vertrouwen is wat men in die munt heeft. Welke tegenwaarde heeft de euro dan precies? Als het vertrouwen weg is kun je er nog prima je reet mee afvegen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:09 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je begrijpt serieus niet dat geld een tegenwaarde moet hebben ?
Welke toegenomen welvaart, ik zie veel luchtkastelen, maar eigenlijk weinig echte toename in welvaart. En de komende jaren zal de welvaart alleen maar afnemen omdat we simpelweg niet meer door kunnen gaan met op de pof leven.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:24 schreef 99.999 het volgende:
Er is helemaal geen sprake van dat iedereen voor een Pools salaris gaat werken. Dus je suggestie klopt van geen kant.
En het positieve is die toegenomen welvaart.
Voor het exporteren maakt het weinig uit. Wisselkoersen brengen echter wisselkoersrisico's met zich mee, daar wou men van af.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:27 schreef Re het volgende:
[..]
Exporteren naar een gelijke munt gaat toch een stuk makkelijker en is niet afhankelijk van koersen. Contractueel kun je natuurlijk ook veel makkelijker iets halen uit een gelijke munt land.
Nee, werkgevers zijn niet bereid meer te betalen. Dat verslechterd hun concurrentiepositie ten opzichte van Azie en Amerika. Daarom ook die sterke drang naar een gezamenlijk Europa omdat dat de export van mensen beter mogelijk maakt. Naar het Amerikaanse voorbeeld waar mensen heel makkelijk kris kras het land doorreizen het werk achteraan. Door hier meer aanbod van werknemers te creeeren houdt je de lonen laagquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:
Er ontstaat een krapte op onze arbeidsmarkt. Werkgevers zijn daarom bereid om meer te betalen voor hun mensen, die lonen zullen dus eerder gaan stijgen.
En ook je eerste linkje bevestigt op geen enkele manier je stelling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |