Vrouwen willen klagen, mannen willen het oplossenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:15 schreef Perruche het volgende:
Denken mannen nu echt dat vrouwen te dom zijn om zelf te bedenken wat je aan je sjagrijn/issues/whatever kan doen?
Ik ben heel benieuwd wat de reden is achter het continue aandragen van oplossingen. Het is niet dat hersens stoppen met werken als je zegt dat je iets dwarszit ofzo hoor
Euh ja. Zo werken mijn hersenen iig wel. Iemand heeft een probleem, dan moet dat opgelost worden. Zo werkt dat in het kort gezegd.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:15 schreef Perruche het volgende:
Denken mannen nu echt dat vrouwen te dom zijn om zelf te bedenken wat je aan je sjagrijn/issues/whatever kan doen?
Ik ben heel benieuwd wat de reden is achter het continue aandragen van oplossingen. Het is niet dat hersens stoppen met werken als je zegt dat je iets dwarszit ofzo hoor
Het is ook allemaal goed bedoeld zeker wetenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:30 schreef the85mc het volgende:
[..]
Euh ja. Zo werken mijn hersenen iig wel. Iemand heeft een probleem, dan moet dat opgelost worden. Zo werkt dat in het kort gezegd.
Maar het verschil zit vooral in communicatie van mannen en vrouwen denk ik. Communicatie van mannen heeft een doel, het moet ergens heen gaan. Anders wordt het oeverloos gelul. Maar gewoon nergens over praten kan ook wel met vrienden, maar dan komen er geen problemen aan de orde, dan is het vooral slap ouwehoeren.
Vrouwen kunnen blijkbaar elkaar problemen vertellen om de beurt en iedereen luistert maar geeft geen oplossingen.. Dat werkt voor vrouwen, praten over problemen maakt de problemen minder blijkbaar. Daar snap ik dan weer niks van.
Maar dat is juist ook leuk dat mannen en vrouwen verschillend zijn.
Haha, dat is wel lekker duidelijk iig. Of ik moet minder in oplossingen denken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:31 schreef Perruche het volgende:
Praten erover hoeft voor mij niet, ik wil het gewoon even melden en dat eigenlijk ook niet eens. Maar ik zal het niet meer doen schatjesvolgende keer post ik iets als "kutregen
".
Ja dat sowieso. Ik krijg ook weleens het verwijt van mijn vriendje (!!) dat ik gewoon ff moet luisteren en niet altijd moet doen alsof ik het beter weetquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:36 schreef the85mc het volgende:
[..]
Haha, dat is wel lekker duidelijk iig. Of ik moet minder in oplossingen denken.
IRL voel ik beter aan wanneer er een oplossing verwacht wordt en wanneer niet.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:37 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja dat sowieso. Ik krijg ook weleens het verwijt van mijn vriendje (!!) dat ik gewoon ff moet luisteren en niet altijd moet doen alsof ik het beter weet.
En ik ben weer vrolijk, lekker geluncht, de zon schijnt, vanavond cocktails!!
heb je ook last van volkoren of spelt? daar heb ik namelijk wel eens succesvolle pizzabodems mee gebakken (vraag me niet om een recept!)quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:57 schreef _aurum_ het volgende:
mijn minimale dilemma voor de dag is;
maak ik een normale pizzabodem van bloem met het risico op buikpijn of maak ik een pizzabodem van lijnzaad waar ik zeker weet dat ik geen buikpijn heb.
Lijnzaadpizza is best te hachelen, maar normale pizza is gewoon lekker wat het is bloem en carbs en evilzzzz.
Luisteren naar oeverloos pratende vrouwen heeft ook een doel. Dan vinden ze je lief enzo en willen ze ook andere leuke dingen met je doen. Moraal: als je vriendin oeverloos praat, luisteren en begrijpend "ja" knikkenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:30 schreef the85mc het volgende:
[..]
Euh ja. Zo werken mijn hersenen iig wel. Iemand heeft een probleem, dan moet dat opgelost worden. Zo werkt dat in het kort gezegd.
Maar het verschil zit vooral in communicatie van mannen en vrouwen denk ik. Communicatie van mannen heeft een doel, het moet ergens heen gaan. Anders wordt het oeverloos gelul. Maar gewoon nergens over praten kan ook wel met vrienden, maar dan komen er geen problemen aan de orde, dan is het vooral slap ouwehoeren.
Vrouwen kunnen blijkbaar elkaar problemen vertellen om de beurt en iedereen luistert maar geeft geen oplossingen.. Dat werkt voor vrouwen, praten over problemen maakt de problemen minder blijkbaar. Daar snap ik dan weer niks van.
Maar dat is juist ook leuk dat mannen en vrouwen verschillend zijn.
Kosten-baten analyse, zijn die 5 minuten carbglory de nasleep waard? Ik zou zeggen, lijnzaad all the way.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:57 schreef _aurum_ het volgende:
mijn minimale dilemma voor de dag is;
maak ik een normale pizzabodem van bloem met het risico op buikpijn of maak ik een pizzabodem van lijnzaad waar ik zeker weet dat ik geen buikpijn heb.
Lijnzaadpizza is best te hachelen, maar normale pizza is gewoon lekker wat het is bloem en carbs en evilzzzz.
I know. Maar in oplossingen denken is gedrag wat er echt ingebakken zit. Ik weet dat ook van mezelf dat ik dat veel doe.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 13:59 schreef loveli het volgende:
[..]
Luisteren naar oeverloos pratende vrouwen heeft ook een doel. Dan vinden ze je lief enzo en willen ze ook andere leuke dingen met je doen. Moraal: als je vriendin oeverloos praat, luisteren en begrijpend "ja" knikken
Lekker, toch, die afwisseling? Die kleine veranderingen zijn goed vol te houden juist!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik maak nu havermout met amandel-rijstmelk, appel, kaneel en rozijntjes!
Minderen met (tarwe)brood gaat me best prima af de afgelopen dagen! Geen perfectie nog (ook nog niet zo'n mate van perfectie als ik zou willen) maar gaat best okee
Paar keer salade als lunch of ontbeten met yoghurt en muesli, en speltboterhammetjes ontdekt
![]()
Tofquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:06 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik maak nu havermout met amandel-rijstmelk, appel, kaneel en rozijntjes!
Minderen met (tarwe)brood gaat me best prima af de afgelopen dagen! Geen perfectie nog (ook nog niet zo'n mate van perfectie als ik zou willen) maar gaat best okee
Paar keer salade als lunch of ontbeten met yoghurt en muesli, en speltboterhammetjes ontdekt
![]()
Ja zeker als je echt wat lekkers maaktquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:23 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Lekker, toch, die afwisseling? Die kleine veranderingen zijn goed vol te houden juist!
Wat dan?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Tof.
Ik eet ook minder brood, maar de ingrediënten voor mijn salades zijn zo duur.
Nog niet verder gekeken, maar ben heel erg benieuwd naar het resultaat in vergleijking met 10 dagen geledne.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:40 schreef Sarabi het volgende:
Jillian level 3 valt helemaal niet tegen
Ja ik moet nog even zin maken om foto's te makenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:46 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nog niet verder gekeken, maar ben heel erg benieuwd naar het resultaat in vergleijking met 10 dagen geledne.
Het zullen de Parmaham en de walnoten wel zijnquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Wat dan?
Grote zak gemengde sla met extra dingies, paprika, bosuitjes, tomaatjes, komkommer, gekookt eitje, gerookte zalm of tonijn = salade voor meerdere dagen!Evt nog stukjes augurk en zilveruitjes
1x even duur maar je doet er wel een paar keer mee
![]()
Brood is wel goedkoper natuurlijk, maar tochBehalve speltbrood misschien dan
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |