abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116243961
Geen treinen rond Schiphol op last van de Brandweer.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:22:07 #77
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116243984
Duitsland heeft meer Flirt'n rijden dat GTW's.
En de GTW (ook Flirt) is erg succesvol.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 31 augustus 2012 @ 19:27:03 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116244134
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:26 schreef greavy het volgende:
De nieuwe Breng-GTW staat vandaag afgesteld in Venlo om naar Voith overgebracht te worden door een loc:
[ link | afbeelding ]
31-08-2012 | Venlo
Foto: Ronnie (http://www.flickr.com/photos/jandecargoman/7900864918/#)
Treinstel is op eigen kracht Venlo binnengereden voor zover ik het begrepen heb.
ik vind m lelijk. Ik denk dat als hij iets meer met zwart en roze aangezet was hij mooier zou zijn geweest.

Het babyblauw staat m niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:11:41 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116245989
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 19:16 schreef Anno1982 het volgende:
Nederland wordt wel een beetje GTW-land zo! *O*

Even geteld op Wikipedia:
100 DMU's en 30 EMU's, totaal 130

Dat is slechts 1 stel minder dan dat de NS aan SLeTten heeft (131).

In Duitsland rijden er volgens Wikipedia 'slechts 75'.

Kortom een succesvol treintje in Nederland dus, zonder allerlei gekke kinderziektes. Misschien iets voor de volgende serie van NS? :Y)
Ik kwam tot deze berekening (als alles wat nu nog in bestelling is geleverd is):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Noorden:        22 x 2/6    29 x 2/8
Maaslijn:        6 x 2/6    10 x 2/8
Heuvelland:      5 x 2/6     3 x 2/8
Ddr-Gdm:         2 x 2/6     8 x 2/8
Vechtdal:        6 x 2/6     8 x 2/8
Achterhoek(ARR):13 x 2/6    11 x 2/8
Achterhoek(HER):             9 x 2/8
Valleilijn:                  1 x 2/8
TOTAAL:         54 x 2/6    79 x 2/8 totaal dus 133 stellen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:12:06 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116246016
Iemand nog interesse in een baan als Projectmedewerker OV-Chipkaart bij NS?
http://www.parttimewerk.n(...)ov-chipkaart-project
quote:
Als projectmedewerker informeer en assisteer je reizigers bij het gebruik en de aanschaf van de OV- Chipkaart. Samen met de komst van nieuwe automaten zal daardoor het papieren treinkaartje in de toekomst verdwijnen en worden vervangen door de OV-Chipkaart onder het reizende publiek op het treinstation. Om onderdeel van dit team uit te maken dien je minimaal 2 dagen doordeweeks beschikbaar te zijn in de periode van september t/m februari.
pi_116262731
Iedereen verontwaardigd over het feit dat NS belasting ontduikt. Het gaat om 250 miljoen dat de staat al sinds 1999 mist en overigens ook van af weet. Brinkman op Twitter: 'NS ontduikt voor 1, 7 miljard' :')
pi_116262993
quote:
110 Teletekst za 01 sep
***************************************
NS ontwijkt belasting via Ierland

***************************************
` De NS heeft door een belastingroute
via Ierland sinds 1999 zeker 250 mln
euro aan belasting ontweken.Het bedrijf
bevestigt een artikel van die strekking
van de Volkskrant.Financiën is volgens
de krant ongelukkig met de constructie.

De NS kocht voor 1,7 miljard euro aan
materieel via een Iers dochterbedrijf.
Dat verhuurt de Ierse treinen aan de NS
in Nederland.Zo betalen de spoorwegen
niet 25 maar 9 procent belasting.

De NS zegt dat de route is ontwikkeld
om concurrerend te zijn op de markt.Ook
andere grote transportbedrijven zouden
het doen.Volgens het bedrijf,en ook het
ministerie,is er niets illegaals aan.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Klokje klepeltje dus weer. Wat een prutser die Brinkman zeg :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_116263368
Azijnbode = Spuit elf? :O

Hier is toch al uitgebreid over gesproken toen de aanbesteding voor het nieuw stoptreinmaterieel gedaan werd? Bovendien lijkt mij het een vestzak- / broekzak-verhaal, NS betaalt minder belasting, er blijft dus meer dividend over, wat weer overgemaakt wordt naar de Nederlandse staat.
pi_116263667
Wat een gezeik zeg, er waren in 1999 al kamervragen. Het is komkommertijd en oud nieuws wordt weer 'nieuws'...
pi_116264572
Geen treinen Utrecht - Schiphol.
  zaterdag 1 september 2012 @ 11:58:51 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116265370
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 08:40 schreef b2py het volgende:
Iedereen verontwaardigd over het feit dat NS belasting ontduikt. Het gaat om 250 miljoen dat de staat al sinds 1999 mist en overigens ook van af weet. Brinkman op Twitter: 'NS ontduikt voor 1, 7 miljard' :')
Nogal oud nieuws allemaal...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 september 2012 @ 12:31:52 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116266279
Precies. Het is al jaren bekend en het is gewoon een legale constructie
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles zaterdag 1 september 2012 @ 12:35:57 #88
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_116266389
wat een gezeik. Gaan ze raar opkijken dat de NS werkt als een echt bedrijf. Ja hallo lullo's. Privatisering wilde ze toch?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_116267736
Hij is der hoor, stamkaart + maandtrajectabbonement. Thanks voor de tips!
pi_116268011
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wat een gezeik. Gaan ze raar opkijken dat de NS werkt als een echt bedrijf. Ja hallo lullo's. Privatisering wilde ze toch?
NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. De Nederlandse overheid is nog steeds de enige aandeelhouder. De verzelfstandiging heeft er wel voor gezorgd dat de directie zelf kon gaan beslissen hoe men de zaken wilde aanpakken, in plaats van Haagse dictaten uit te voeren. Dat heeft onder andere geleid tot de Ierse constructie. PTT en DSM zijn voorbeelden van geprivatiseerde bedrijven.
pi_116268145
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 september 2012 09:51 schreef Anno1982 het volgende:
Bovendien lijkt mij het een vestzak- / broekzak-verhaal, NS betaalt minder belasting, er blijft dus meer dividend over, wat weer overgemaakt wordt naar de Nederlandse staat.
Nu ken ik de percentages niet maar verlies is het dus wel.
Bij belasting betalen in NL blijft dat geld in NL, die lagere belasting in Ierland.... Juist, het verdwijnt daar in de belastingpot.
pi_116268219
Belastingparadijs Nederland, jatoch!
pi_116268733
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 12:31 schreef Peterselieman het volgende:
Precies. Het is al jaren bekend en het is gewoon een legale constructie
Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 september 2012 @ 15:45:47 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116271579
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Goed trouwens dat jullie de NS nog een tweede brief hebben gestuurd over de voordeelurenkaart. Dat van voor negen uur reizen, kaartje met vol tarief kopen en na negen uur met korting verder reizen is een goeie :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116272671
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:34 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

NS is niet geprivatiseerd, maar verzelfstandigd. De Nederlandse overheid is nog steeds de enige aandeelhouder. De verzelfstandiging heeft er wel voor gezorgd dat de directie zelf kon gaan beslissen hoe men de zaken wilde aanpakken, in plaats van Haagse dictaten uit te voeren. Dat heeft onder andere geleid tot de Ierse constructie. PTT en DSM zijn voorbeelden van geprivatiseerde bedrijven.
Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 1 september 2012 @ 17:39:35 #96
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_116275495
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2012 16:18 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Daarbij staan alle organisaties die de NS wel heeft afgestoten alsnog bol van de ambtenarenmentaliteit.
Ik reageer maar niet...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:21:27 #97
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116278404
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2012 17:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik reageer maar niet...
Want?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:22:51 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116278446
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Dat liet MVBOV in een reactie dus ook weten: http://www.voorbeterov.nl/voorpagina.php
Hm, ik snap jullie reactie wel, en het is legaal, maar ik twijfel of een bedrijf van algemeen nut (zoals NS) zich wel met zulke constructies moet inlaten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 september 2012 @ 20:09:16 #99
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116280049
Fles moet in Nederland binnenkort weer een naambordje schieten :P

http://www.gelderlander.n(...)terug-op-station.ece
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116282326
Ah vet! En omdat ik zelf Gaanderen ook nog moet, is dat nu eindelijk een stok achter de deur om maar eens die kant op te gaan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')