Mwa...quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:06 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Was ook zeer belangrijk voor Ajax nog
Je onderschat hem verschrikkelijk danquote:
Wtfquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:07 schreef j0rdiiii het volgende:
Vorig boekjaar hadden ze 17 miljoen uit de CL, ~26 miljoen van Suarez en het resultaat was netto +5 miljoen.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:07 schreef j0rdiiii het volgende:
Vorig boekjaar hadden ze 17 miljoen uit de CL, ~26 miljoen van Suarez en het resultaat was netto +5 miljoen.
Salaris, gewoon uitgaven. Daarom zijn er 15 man vertrokken deze zomer.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
WtfWaar is de rest heel gegaan adn?
Salarissen en puinhopen uit de tijd van Jol en v Bastenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:07 schreef GGMM het volgende:
[..]
Onder andere naar dingen als dit denk ik zo.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Is niet zo gek natuurlijk als je spelers als Luque e.d haalt, daar investeer je toch al snel wat miljoenen in per speler en daar krijg je 0 van terug. Terwijl ze waarschijnlijk wel met ene bepaalde waarde op de balans stonden toentertijd.
Dat kan ja.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:07 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Je onderschat hem verschrikkelijk dan
Voor jonge gasten die er net aankomen kan zo iemand van onwijze belang zijn in de kleedkamer en op de training
Dat is wel behoorlijk noodzakelijk dan ja.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:08 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Salaris, gewoon uitgaven. Daarom zijn er 15 man vertrokken deze zomer.
Alle spelers liepen wel met hem weg dus het zegt verder wel wat denk ikquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat kan ja.
Ik geloof daar nooit zo in eigenlijk.
Wel een relaxe gast trouwens; bij Eredivisielive zag ik hem laatst best zinnige dingen zeggen.
Probleem was alleen dat hij steeds terug kwam?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:09 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Alle spelers liepen wel met hem weg dus het zegt verder wel wat denk ik
whahaha XDquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Probleem was alleen dat hij steeds terug kwam?
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
wat een aidsquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
gasten zoals jij sloeg ik altijd in elkaar op het schoolplein voor dit soort domme grappenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:11 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Maakt niet uit, ik weet dat hij goed was.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:13 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
gasten zoals jij sloeg ik altijd in elkaar op het schoolplein voor dit soort domme grappen
Ik zat op een Zmok school, zeer dom om zoiets daar te doenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:13 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Gasten als jou liep ik altijd expres op te naaien.
Dan mo'j mien toch eem zeg'n wat ne Zmok schole is?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:14 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik zat op een Zmok school, zeer dom om zoiets daar te doen
forum.fok.dequote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:15 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dan mo'j mien toch eem zeg'n wat ne Zmok schole is?
school voor Zeer Moeilijk Opvoedbare Kinderenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:15 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dan mo'j mien toch eem zeg'n wat ne Zmok schole is?
Vorige week gelezen, best interessant allemaalquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:16 schreef j0rdiiii het volgende:
De verdampte miljoenen van Ajax
Traditionele topdrie kruipt uit financieel drijfzand
Door die Pieter geschreven maar hij zet alles er wel duidelijk neer hoor.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:16 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
school voor Zeer Moeilijk Opvoedbare Kinderen
Ik zat met kleine criminelen in de klas en alleen omdat ik een grote bek had
Ik zat zelfs met een gast in de klas die zijn ouders had neergestoken
Ik moet dat nog eens gaan lezen ja. Schijnt idd erg interessant te zijn.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:16 schreef j0rdiiii het volgende:
De verdampte miljoenen van Ajax
Traditionele topdrie kruipt uit financieel drijfzand
Door die Pieter geschreven maar hij zet alles er wel duidelijk neer hoor.
Ja dat was mijn probleem dus, ik dacht nooit na met wat ik zeiquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:17 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Grote bek hebben is niks mee toch, je moet alleen slim zijn en weten wanneer je die bek dan een keer dicht moet houden in bepaalde situaties.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:18 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ja dat was mijn probleem dus, ik dacht nooit na met wat ik zei
Kloptquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik moet dat nog eens gaan lezen ja. Schijnt idd erg interessant te zijn.
Maar als ik de kop zie dan gaat het met PSV dus ook gewoon weer goed?
Hij heeft van die 2e aan het eind een conclusie volgens mij, in oktober weet iedereen hoe het er voor staat bij PSV.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:17 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik moet dat nog eens gaan lezen ja. Schijnt idd erg interessant te zijn.
Maar als ik de kop zie dan gaat het met PSV dus ook gewoon weer goed?
Knvb heeft ze al als gezond bestempeldquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij heeft van die 2e aan het eind een conclusie volgens mij, in oktober weet iedereen hoe het er voor staat bij PSV.
Dat snap ik, maar ze zullen wel wat aan salarissen betalen lijkt me..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:18 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Klopt
In theorie hebben ze ook helemaal geen lening of subsidie
Ah, oke.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:19 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij heeft van die 2e aan het eind een conclusie volgens mij, in oktober weet iedereen hoe het er voor staat bij PSV.
Dat zegt niks.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:20 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Knvb heeft ze al als gezond bestempeld
Nouuuuuuuquote:
Dit;quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ze zullen wel wat aan salarissen betalen lijkt me..
[..]
Ah, oke.
quote:Bij Ajax en Feyenoord werd aan de noodrem getrokken, maar bij PSV maakte niemand zich druk tot de zomer van 2011. Toen bleken plots de problemen groter dan gedacht, maar Sanders wist een lucratieve deal te sluiten met de gemeente, sponsoren en achterland, waardoor problemen op de korte termijn afgewend werden.
Het grootste voordeel van de deal was dat PSV niet genoodzaakt werd te beknibbelen op sportieve ambities op de korte termijn. Toch zou je verwachten dat na dit huzarenstukje op de rand van de financiële afgrond, lessen geleerd zouden worden uit het recente verleden. Dat gebeurde echter slechts voor een deel. Op kantoor werd er flink bezuinigd en in het salarishuis werd een salarisplafond ingesteld.
Dat is echter niet voldoende om de uit de klauwen gelopen spelerskosten (86 procent van de omzet!) weer binnen de perken te krijgen. Zeker niet als je ook nog eens aanzienlijke investeringen in de spelersgroep doet. Die uitgaven werden voor een deel gedekt door transferinkomsten, maar dat dit niet alles zegt, weten ze bij Feyenoord als geen ander. Je afschrijvingen lopen namelijk nog een paar jaar door en de zekerheid dat in die jaren eveneens goed verdiend wordt op transfers, heb je nooit.
PSV probeert die problemen te tackelen door jonge spelers langlopende contracten aan te bieden. Daar valt veel voor te zeggen. Je kunt dan namelijk de afschrijvingen over een lange periode uitsmeren en wanneer de spelers goed presteren, kun je gezien het lange contract een aanzienlijke transfersom vangen. Blijven die prestaties achter, dan zit je echter met een probleem, waarvan de omvang momenteel nauwelijks te overzien valt.
Om zichzelf wat ademruimte te verschaffen om de begroting in orde te krijgen, zal het spelen van Champions League een geschenk uit de hemel zijn. Als PSV dit seizoen kampioen wordt en het jaar daarop Champions League speelt, dan kan de financiële malaise als sneeuw voor de zon verdwijnen.
Lukt dit niet, dan zal er alsnog flink in het eigen vlees gesneden moeten worden. De pijnlijke beslissingen die in 2011 nog afgewend konden worden, moeten dan alsnog genomen worden. PSV is momenteel een gezonde club, maar ook een club met ernstige gezondheidsrisico’s. Het hartinfarct van 2011 is overleefd, maar als een nieuwe aanval volgt, voordat de defibrillator definitief is geïnstalleerd, is PSV alsnog ver van huis.
Als je je deze cijfers ziet zou je denken dat bij PSV en Ajax het dal nog moet komen.quote:
Als ik dat zo lees zou ik me als PSVer heel veel zorgen gaan maken.. Welke speler zijn ze nou kwijt sinds dat rapport? En ze blijven maar investeren..quote:
Bij Ajax zit het imo wel goed momenteel. Er zijn veel spelers weg en er zijn geen grote aankopen voor teruggekomen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:21 schreef Typisch het volgende:
[..]
Als je je deze cijfers ziet zou je denken dat bij PSV en Ajax het dal nog moet komen.
Omdat ze gewoon gokken dat ze kampioen worden en de cl halenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees zou ik me als PSVer heel veel zorgen gaan maken.. Welke speler zijn ze nou kwijt sinds dat rapport? En ze blijven maar investeren..
Ja daarom.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees zou ik me als PSVer heel veel zorgen gaan maken.. Welke speler zijn ze nou kwijt sinds dat rapport? En ze blijven maar investeren..
Hm. Ze verdienen het wel om keihard afgestraft te worden ja. Laat hun het ook maar eens moeilijk krijgen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:23 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Omdat ze gewoon gokken dat ze kampioen worden en de cl halen
Erg stom dit ja
Ik hoop gewoon dat wanneer Ajax geen kampioen wordt dat het dan Twente wordt
Fuck psv maar, laat ze maar wegzakken in de stront
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Hm. Ze verdienen het wel om keihard afgestraft te worden ja. Laat hun het ook maar eens moeilijk krijgen.
Kijk wanneer ze 2e worden zullen ze gewoon een moeilijke loting krijgen in de voorronde, ik zie ze ook niet dan 1,2,3 doorgaanquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Hm. Ze verdienen het wel om keihard afgestraft te worden ja. Laat hun het ook maar eens moeilijk krijgen.
Mja, laat ze voor de zekerheid maar 3e worden. Ze zjin wel seeded namelijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:25 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Kijk wanneer ze 2e worden zullen ze gewoon een moeilijke loting krijgen in de voorronde, ik zie ze ook niet dan 1,2,3 doorgaan
Hoezo stel je aan?quote:
Dat dus. Iedereen die het op die manier probeerde viel keihard op hun bek. Feyenoord in hun jubileum, Ajax 7 jaar lang, en nu proberen zij het op die manier.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:26 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Hoezo stel je aan?
Het is toch belachelijk dat andere clubs moeten bezuinigen en dat 1 club maar blijft investeren op de hoop dat ze kampioen worden, laat ze maar lekker stikken dan
Advocaat heeft maar een éénjarig contract toch?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:27 schreef stevenmac26 het volgende:
Maar de shit breekt wel los natuurlijk in Eindhoven wanneer ze daadwerkelijk 3e worden
Dickie zal zich aangetast voelen in zijn eer en vertrekken en toch met een miljoentje in zijn zak,en de dure spelers zullen er toch ook een paar van moeten vertrekken dan
Dat stukje was ik het ook gewoon mee eens.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:26 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Hoezo stel je aan?
Het is toch belachelijk dat andere clubs moeten bezuinigen en dat 1 club maar blijft investeren op de hoop dat ze kampioen worden, laat ze maar lekker stikken dan
Ajax mag je niet eens noemen eigenlijk want die gaf ook letterlijk miljoenen uit aan spelers maar faalde gewoon met de aankopen en dikke wanbeleidquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:27 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat dus. Iedereen die het op die manier probeerde viel keihard op hun bek. Feyenoord in hun jubileum, Ajax 7 jaar lang, en nu proberen zij het op die manier.
Ja, en die zal ie dan echt niet verlengenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:28 schreef GGMM het volgende:
[..]
Advocaat heeft maar een éénjarig contract toch?
Dat zeg ik ookquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:28 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ajax mag je niet eens noemen eigenlijk want die gaf ook letterlijk miljoenen uit aan spelers maar faalde gewoon met de aankopen en dikke wanbeleid
srry hoor skkltjequote:
Oh.. Ik ben moe, dat tast m'n interpratievermogen aan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
Dat stukje was ik het ook gewoon mee eens.
Alleen ik denk dat ze qua transferprijzen wel winst gaan pakken dan. Maar de vraag is of dat ook netto het geval is als je de spelerssalarissen e.d. mee telt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:27 schreef stevenmac26 het volgende:
Maar de shit breekt wel los natuurlijk in Eindhoven wanneer ze daadwerkelijk 3e worden
Dickie zal zich aangetast voelen in zijn eer en vertrekken en toch met een miljoentje in zijn zak,en de dure spelers zullen er toch ook een paar van moeten vertrekken dan
hommoquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:29 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik ga trouwens zo pitten man
Die nachten/ochtenden met 2uurtjes slaap beginnen mij op te breken
Echte topclubs zullen misbruik maken van de situatie en spelers goedkoper proberen te halenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Alleen ik denk dat ze qua transferprijzen wel winst gaan pakken dan. Maar de vraag is of dat ook netto het geval is als je de spelerssalarissen e.d. mee telt.
Tuurlijk, maar dan zullen ze alsnog in de problemen komen in die zin dat ze van dat transfergeld geen nieuwe spelers kunnen halen. En eigen jeugd hebben ze niet.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:29 schreef Typisch het volgende:
[..]
Alleen ik denk dat ze qua transferprijzen wel winst gaan pakken dan. Maar de vraag is of dat ook netto het geval is als je de spelerssalarissen e.d. mee telt.
Ja maar na een paar dagen tot 10uur in de ochtend wakker blijven is niet echt goedquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:30 schreef Typisch het volgende:
[..]
hommo
bende gij nou een kale bikkel FOK!'er of wa?!
Nog steeds ongelooflijk veel trouwens.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:31 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens wat schattingen en de Telegraaf is dat salaris van Ajax nu zeker onder de 38 miljoen. Die stijging laatste jaar is kampioens premie.
True, true.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:30 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan zullen ze alsnog in de problemen komen in die zin dat ze van dat transfergeld geen nieuwe spelers kunnen halen. En eigen jeugd hebben ze niet.
Salarissen zijn niet relevant, als Ajax 100 miljoen miljard op de bank heeft staan zijn die paar miljoenen maar weinig.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:31 schreef j0rdiiii het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens wat schattingen en de Telegraaf is dat salaris van Ajax nu zeker onder de 38 miljoen. Die stijging laatste jaar is kampioens premie.
quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:20 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Knvb heeft ze al als gezond bestempeld
quote:Absolute salarissen zonder context zeggen echter weinig, dus is het beter om uit te gaan van het personeelskostenratio. Daarin wordt de totale salarispost als percentage van de omzet genomen. De KNVB hanteert hierbij de grens van zestig procent. Als je daarboven zit, wordt dat als ongezond beoordeeld.
Alleen hebben ze die 100miljoen miljard nietquote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Salarissen zijn niet relevant, als Ajax 100 miljoen miljard op de bank heeft staan zijn die paar miljoenen maar weinig.Moet wel afgezet worden tegen iets, aan zulke random getallen heb je 0,0.
Nee, maar wel de grootste omzet van Nederlandse clubs.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:33 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Alleen hebben ze die 100miljoen miljard niet
Truequote:Op donderdag 30 augustus 2012 03:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Nee, maar wel de grootste omzet van Nederlandse clubs.Dat hierboven zegt al genoeg natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |