Alle gekheid op een stokje, W powerchord is sterk maar vaak ben je met een Q powerchord beter af. Als je enkel wilt poken, gewoon Q doen (dubbele damage), als je een engage hebt W powerchord.quote:
Hoe vaak moet ik in herhaling vallen dan, ik heb het toch echt regelmatig genoemd. Of lezen jullie soms niet meer dan 1-2 posts terug?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:00 schreef Speedzor het volgende:
[..]
Zeg het er dan nog maar eens bij wanneer je klaagt over iets, dan had iedereen hier wel kunnen zeggen dat het daar aan lag en niet aan de champion zelf.
Leuk om te lezenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:55 schreef Keselo het volgende:
[..]
Alle gekheid op een stokje, W powerchord is sterk maar vaak ben je met een Q powerchord beter af. Als je enkel wilt poken, gewoon Q doen (dubbele damage), als je een engage hebt W powerchord.
Altijd Q als eerste maxen als sona. R > Q > W > E, E pas op level 8, op lvl 4 2e rank W en gebruik maken van de belachelijk zieke poke die je doet. Niet te agressief spelen voor level 3 (weinig damage, je wint je trades vaak niet), begin items: Faerie, 3 wards, 1 hp pot, 2 mana pots. Hp pot om een mislukte trade op lvl 1 of slechte golems camp te compenseren, mana pots zijn verder op op Sona, vooral omdat je met W jezelf ook altijd wel healed.
Sona is waarschijnlijk na Taric atm de sterkste support.
Verder nog brotip, in de fountain op lvl 1 nooit je passive volledig stacken. Als je team Blue bent (linksonder) maar 1 charge, zodat je golems een Q kan geven en dan kan helpen met damage zonder je powerchord te verliezen. Als je purple bent 2 stacks, zodat je met blue kan helpen zonder je powerchord te verliezen. Zie veel Sona's dit vaak fout doen.
Waarom deze mini guide? Geen idee
Edit: na je post nog een keer te hebben gelezen, je had het over de passives op haar spells of niet? Klopt inderdaad dat die enorm sterk zijn. Op level 1 kun je ook altijd mensen trollen in fountain, je geeft ze namelijk 4 ap met je Q. Gebeurt snel dat mensen zoiets hebben van: "Wat, 4 ap? KUT verkeerde runepage."
Als iemand die support mained op 1800 Elo kan ik het je wel uitleggen denk ikquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leuk om te lezenIk krijg bijna zin om Sona eens uit te proberen ondanks dat support me nog niet echt aantrekt. Wat is precies de funfactor in het spelen van een support champ? Ik bedoel je maakt nauwelijks kills, toch?
sona is 10x zo squishie als taric, maar haar W debuff is echt wel beter dan een Q harass hoor, daarmee disable je gewoon 100% de enemy adc, en is makkelijk snel weer terug te qeue'en met wat cdr.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 14:55 schreef Keselo het volgende:
[..]
Alle gekheid op een stokje, W powerchord is sterk maar vaak ben je met een Q powerchord beter af. Als je enkel wilt poken, gewoon Q doen (dubbele damage), als je een engage hebt W powerchord.
Altijd Q als eerste maxen als sona. R > Q > W > E, E pas op level 8, op lvl 4 2e rank W en gebruik maken van de belachelijk zieke poke die je doet. Niet te agressief spelen voor level 3 (weinig damage, je wint je trades vaak niet), begin items: Faerie, 3 wards, 1 hp pot, 2 mana pots. Hp pot om een mislukte trade op lvl 1 of slechte golems camp te compenseren, mana pots zijn verder op op Sona, vooral omdat je met W jezelf ook altijd wel healed.
Sona is waarschijnlijk na Taric atm de sterkste support.
Verder nog brotip, in de fountain op lvl 1 nooit je passive volledig stacken. Als je team Blue bent (linksonder) maar 1 charge, zodat je golems een Q kan geven en dan kan helpen met damage zonder je powerchord te verliezen. Als je purple bent 2 stacks, zodat je met blue kan helpen zonder je powerchord te verliezen. Zie veel Sona's dit vaak fout doen.
Waarom deze mini guide? Geen idee
oh je had het niet goed gelezen, en ja is wel grappig als ze dan denken verkeerde runes te hebben inddquote:Edit: na je post nog een keer te hebben gelezen, je had het over de passives op haar spells of niet? Klopt inderdaad dat die enorm sterk zijn. Op level 1 kun je ook altijd mensen trollen in fountain, je geeft ze namelijk 4 ap met je Q. Gebeurt snel dat mensen zoiets hebben van: "Wat, 4 ap? KUT verkeerde runepage."
Als je toch geen engage opzet, doe ik liever extra damage dan dat ik een debuff geef.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:31 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
sona is 10x zo squishie als taric, maar haar W debuff is echt wel beter dan een Q harass hoor, daarmee disable je gewoon 100% de enemy adc, en is makkelijk snel weer terug te qeue'en met wat cdr.
In harass wel maar in trade/fight niet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:32 schreef Keselo het volgende:
[..]
Als je toch geen engage opzet, doe ik liever extra damage dan dat ik een debuff geef.
Absoluut. In fights W tenzij dat je een chase hebt, dan is E enorm sterk. W op bruisers die op je AD zitten is behoorlijk goed. Als je je W powerchord op de AD van de tegenstander wilt gooien ben je vaak al dood voordat je ook maar in de buurt bent.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
In harass wel maar in trade/fight niet.
thanks captquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:34 schreef Keselo het volgende:
[..]
Absoluut. In fights W tenzij dat je een chase hebt, dan is E enorm sterk.
Het gaat niet om kills maken. Hoe sneller je je daar vanaf zet hoe eerder je beter gaat worden in LoLquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:06 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Leuk om te lezenIk krijg bijna zin om Sona eens uit te proberen ondanks dat support me nog niet echt aantrekt. Wat is precies de funfactor in het spelen van een support champ? Ik bedoel je maakt nauwelijks kills, toch?
Die mid Diana met 15 cs... Fiddle jungle met 6 cs...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:53 schreef DjNivek het volgende:
[..]
Al die games zien er niet goed uit :/
Wel erg weinig cs, en eigenlijk overal een negatieve score.
De runepage ziet er ook nogal raar uit, en niet alle talents zijn gebruikt nog...
Wat een ontzettende lariekoekquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 12:45 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Chaox zo verscrhikkelijker overrated ook. Aphromoo is sowieso beter ook
sterven om je adc 2 kills te securen is ook niet verkeerd <3quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:39 schreef ems. het volgende:
[..]
Het gaat niet om kills maken. Hoe sneller je je daar vanaf zet hoe eerder je beter gaat worden in LoL
Daarnaast vind ik mooie assists net zo fijn als mooie kills.
Ik doe het ook steeds minder, anderen hun zin geven wat betreft lanes of champs. Werkt vaak alleen maar in MIJN nadeel. Dus als ze iets van mij willen zeg ik pech gehad, had je maar sneller moeten wezenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:16 schreef Physics het volgende:
Moet ook wel zeggen dat ik af en toe niet oplette aangezien twee van mijn team elkaar aan het flamen waren. Irelia top was wel goed op zich, alleen echt een flamer eerste klas. 1st pick summoner gaf hem al zijn zin met top en toen jungler kwam ganken en een kill kreeg werd hij voor retard uitgemaakt, zo'n 20 keer.
Welke champ was je zelf? Enige wat je kan doen is je wave hard doorpushen met AoE naar hun tower of afwachten.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:16 schreef Physics het volgende:
Hmm toen ik laatste game bot verloor had ik Nunu als support (die niet erg veel deed) en als enemy Sona/Ezreal met een offensieve Sona. Ik kon echt niks doen, Ezreal outranged me en Sona hield me via brush op afstand.
Wat doe je in zo'n geval? Pushen was dus niet mogelijk, en terugvallen naar tower ging ook niet want Ezreal deed alleen late last-hits..
Moet ook wel zeggen dat ik af en toe niet oplette aangezien twee van mijn team elkaar aan het flamen waren. Irelia top was wel goed op zich, alleen echt een flamer eerste klas. 1st pick summoner gaf hem al zijn zin met top en toen jungler kwam ganken en een kill kreeg werd hij voor retard uitgemaakt, zo'n 20 keer.
Heb zelf wel eens fiddle gesupped, weloverwogen en volgens mij staat hij 2-1 ofzo. De early harrass met de silence is best sterk, lategame breng je naar de tafel : een 3sec fear met 6 sec cd en een silence die 5 man kan silencen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:21 schreef Physics het volgende:
Ik speelde Graves. Net weer een matchup Ezreal/Sona, met fiddlesticksals support. Was een trollpick I guess
Niet als je elke keer een beetje schade doet en sona het weer terughealed. Je bent "squishy" als je snel dood gaat, al heb je 4 sona's in je team, dat maakt ezreal nog niet minder squishyquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:21 schreef Physics het volgende:
Ezreal is niet squishy met een Sona babysit
4 w aura'squote:Op vrijdag 31 augustus 2012 17:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet als je elke keer een beetje schade doet en sona het weer terughealed. Je bent "squishy" als je snel dood gaat, al heb je 4 sona's in je team, dat maakt ezreal nog niet minder squishy
ik had net sona+corki (wij) tegen leona + ashe.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 16:16 schreef Physics het volgende:
Hmm toen ik laatste game bot verloor had ik Nunu als support (die niet erg veel deed) en als enemy Sona/Ezreal met een offensieve Sona. Ik kon echt niks doen, Ezreal outranged me en Sona hield me via brush op afstand.
Wat doe je in zo'n geval? Pushen was dus niet mogelijk, en terugvallen naar tower ging ook niet want Ezreal deed alleen late last-hits..
Maar jouw ELO is maar 1500. En als je dan faalt met Sona snap ik zijn reactie wel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik had net sona+corki (wij) tegen leona + ashe.
ik was zowat instant dood als leona dr snare hitte, en corki ook.
die corki was een van mn friendlist, 1900 elo dude waar ik al heel lang mee speelde, al bijna vanaf het begin.. delete hij me ook nog.. naja his loss :/
Iemand verwijderen? Beetje drama om niks.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:16 schreef P8 het volgende:
[..]
Maar jouw ELO is maar 1500. En als je dan faalt met Sona snap ik zijn reactie wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |