abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:13:12 #201
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_117345434
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:06 schreef Fopje het volgende:

[..]

Koop en maak fotos :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok :@
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:14:07 #202
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_117345456
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:13 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Ok :@
Potje is wel maar 8 cm dus hoop dat je een goede macrofunctie op je fototoestel hebt _O-
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  vrijdag 28 september 2012 @ 11:14:25 #203
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_117345463
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 september 2012 11:14 schreef Fopje het volgende:

[..]

Potje is wel maar 8 cm dus hoop dat je een goede macrofunctie op je fototoestel hebt _O-
:Y
pi_117399591
Vanmiddag zag ik weer 2 mieren die in het suikerwater gevallen waren. Eentje was er net ingevallen aangezien die nog spartelde maar die andere bewoog niet meer. Allebei zijn weer levend in ieder geval. Vanaf nu ga ik het suikerwater alleen nog maar in watten aanbieden.
If not now, then when.
  zaterdag 29 september 2012 @ 20:09:00 #205
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117399972
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vanmiddag zag ik weer 2 mieren die in het suikerwater gevallen waren. Eentje was er net ingevallen aangezien die nog spartelde maar die andere bewoog niet meer. Allebei zijn weer levend in ieder geval. Vanaf nu ga ik het suikerwater alleen nog maar in watten aanbieden.
Op de één of andere manier krijgen jonge kolonies dit echt snel voor elkaar (terwijl het bij jonge kolonies dus echt een groot verlies is) en bij grote kolonies gebeurt het haast nooit (waar een werkster meer of minder geen flikker boeit).
Bij mijn grote kolonies bied ik echt gigantische druppels suikerwater aan, meerdere op een plastic plaatje. Niemand verdrinkt.

Laatst gaf ik echter een hele kleine druppel aan een jonge kolonie van mij (Lasius emarginatus) met twee werksters, was er gelijk al eentje in het druppeltje vast komen te zitten. :')
This isn't even my final form.
pi_117401457
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 september 2012 20:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Op de één of andere manier krijgen jonge kolonies dit echt snel voor elkaar (terwijl het bij jonge kolonies dus echt een groot verlies is) en bij grote kolonies gebeurt het haast nooit (waar een werkster meer of minder geen flikker boeit).
Bij mijn grote kolonies bied ik echt gigantische druppels suikerwater aan, meerdere op een plastic plaatje. Niemand verdrinkt.

Laatst gaf ik echter een hele kleine druppel aan een jonge kolonie van mij (Lasius emarginatus) met twee werksters, was er gelijk al eentje in het druppeltje vast komen te zitten. :')
Haha, interessant. Ben wel benieuwd naar hoe dit kan.
If not now, then when.
  zondag 30 september 2012 @ 22:39:08 #207
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117445685
Foto's van mijn jonge kolonies.

Lasius flavus

Lasius sp. (waarschijnlijk ermarginatus).

zondag 30 september 2012 @ 22:46:04 #208
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_117446190
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:39 schreef Levolution het volgende:

Lasius flavus
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie scherpe fotos! :D
Zijn dat de rode mieren die je hier kan vinden? Of zijn ze niet rood? :P
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
  zondag 30 september 2012 @ 22:50:22 #209
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117446536
Meer oranje, maar inderdaad, ze komen gewoon in Nederland voor. Verwar ze niet met de rode bosmieren als Formica rufa of de steekmieren als Myrmica rubra.
  zondag 30 september 2012 @ 22:55:20 #210
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_117446951
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:50 schreef Levolution het volgende:
Meer oranje, maar inderdaad, ze komen gewoon in Nederland voor. Verwar ze niet met de rode bosmieren als Formica rufa of de steekmieren als Myrmica rubra.
Tof :D
pi_117447136
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 22:39 schreef Levolution het volgende:

Lasius flavus
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Super Saiyan mieren. _O_
If not now, then when.
  maandag 1 oktober 2012 @ 00:21:04 #212
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117451745
:D
  maandag 1 oktober 2012 @ 04:46:13 #213
59269 Drakire
May Lyssa aid you
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:24:54 #214
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117733359
Hoe gaat het met jullie mieren? Yuri, nog reageerbuizen kunnen fiksen?

Ik heb ook even een Chinees gesproken, maar ze doen zo vaag over de prijs. Minimale afname zou eerst 100 zijn en is nu 10.000. :')
pi_117738422
Wat doen die mieren eigenlijk in winterslaap, ik denk niet veel. Stel als volgend jaar ga beginnen, zou ik dan een halfjaar achterlopen of loop ik dan gelijk met Yuri en Fopje omdat die een halfjaar niks hebben gedaan..?
  maandag 8 oktober 2012 @ 17:33:29 #216
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_117738944
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:24 schreef Levolution het volgende:

Ik heb ook even een Chinees gesproken, maar ze doen zo vaag over de prijs. Minimale afname zou eerst 100 zijn en is nu 10.000. :')
Weinig, ze doen niet veel. Nog nooit een nieuw eitje gezien. Rotzooi die ze in het buisje gesleept hebben gaat schimme
len. Ik heb er geen vertrouwen meer in _O- misschien volgend jaar andere kolonie kopen van mierenboerderij ofzo.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:39:13 #217
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_117806420
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 15:24 schreef Levolution het volgende:

Ik ga mijn mieren wegtiefen denk ik. En dan volgend jaar zomer een andere kolonie kopen :P

Ze eten niet, ze drinken niet, ze doen geen fuck. Ze zitten alleen maar stil. En als ik dan die foto's zie van Yuri dan gaat er bij mij toch echt iets fout _O-
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:42:48 #218
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117806501
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:39 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ik ga mijn mieren wegtiefen denk ik. En dan volgend jaar zomer een andere kolonie kopen :P

Ze eten niet, ze drinken niet, ze doen geen fuck. Ze zitten alleen maar stil. En als ik dan die foto's zie van Yuri dan gaat er bij mij toch echt iets fout _O-
Nonsens! Je kolonie is klein, een kleine kolonie is nooit actief. Yuri_Boyka is eerder in de zomer begonnen.
Doe ze in winterslaap en zie daarna wat er gebeurt. Misschien worden ze minder actief omdat ze zich een beetje op de winterslaap voorbereiden (behalve de temperatuur, hebben ze ook een biologische klok). Of je ze nou weggooit of in de koelkast legt; je hoeft er net zo weinig voor te doen, dus waarom niet erop wagen? Voor hetzelfde geld gaat het na de winterslaap heel hard.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:44:39 #219
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_117806549
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:42 schreef Levolution het volgende:

[..]

Nonsens! Je kolonie is klein, een kleine kolonie is nooit actief. Yuri_Boyka is eerder in de zomer begonnen.
Doe ze in winterslaap en zie daarna wat er gebeurt. Misschien worden ze minder actief omdat ze zich een beetje op de winterslaap voorbereiden (behalve de temperatuur, hebben ze ook een biologische klok). Of je ze nou weggooit of in de koelkast legt; je hoeft er net zo weinig voor te doen, dus waarom niet erop wagen? Voor hetzelfde geld gaat het na de winterslaap heel hard.
Maar de kolonie van mij en Yuri zijn ongeveer even groot qua aantal mieren. Alleen qua broed heeft hij super veel eieren.

En de vliegen die ik geef eten ze niet op, ze leggen ze alleen in het buisje en daar liggen ze nu allemaal weg te schimmelen. Moet ik die schimmel weghalen of gewoon laten zitten?

Zal ze dan straks in de koelkast gooien :P
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:48:32 #220
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_117806655
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:44 schreef Fopje het volgende:

[..]

Maar de kolonie van mij en Yuri zijn ongeveer even groot qua aantal mieren. Alleen qua broed heeft hij super veel eieren.

En de vliegen die ik geef eten ze niet op, ze leggen ze alleen in het buisje en daar liggen ze nu allemaal weg te schimmelen. Moet ik die schimmel weghalen of gewoon laten zitten?

Zal ze dan straks in de koelkast gooien :P
Dat zegt niks, de ene kolonie is de andere niet. Haal even de schimmels e.d. weg zodat ze fris de koelkast in kunnen en mik ze erin. En dan in maart ongeveer verder zien.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:16:57 #221
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_117807441
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 10:48 schreef Levolution het volgende:

[..]

Dat zegt niks, de ene kolonie is de andere niet. Haal even de schimmels e.d. weg zodat ze fris de koelkast in kunnen en mik ze erin. En dan in maart ongeveer verder zien.
Ok levo.

Ze gingen wel helemaal flippen toen ik die schimmelshit eruit trok _O-

Ze zitten in de koelkast.
Met extra reageerbuisje water
En reageerbuisje suikerwater

en nog een beetje suikerwater + een vers mini vliegje + mini spinnetje.

Ben benieuwd :')

Zijn ze van jou ook al in winterslaap?
pi_118194980
Levo weet 't al. Mijn koningin is dus overleden, geen idee hoe in godsnaam. Baal er wel van.

Hier zie je m'n koningin in 2 stukken:

If not now, then when.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:53:20 #223
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_118195057
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Levo weet 't al. Mijn koningin is dus overleden, geen idee hoe in godsnaam. Baal er wel van.

Hier zie je m'n koningin in 2 stukken:

[ afbeelding ]
Huh? Hoe de fuck is dat nou mogelijk? En ze poepte zoveel eitjes :'( kut man... En nu?
pi_118195168
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:53 schreef Fopje het volgende:

[..]

Huh? Hoe de fuck is dat nou mogelijk? En ze poepte zoveel eitjes :'( kut man... En nu?
Geen idee man, echt geen enkel idee. Ik vroeg Levo al of het door hard geluid kan komen (nog geen antwoord) omdat ik hier weleens keihard schreeuw als het met FIFA niet goed gaat. :')

Mja, ik kan een koningin van een andere soort Lasius kopen die heel misschien door de kolonie geaccepteerd wordt, zo niet dan gaan ze allemaal dood.

@Levo: wie was die ene Duitse/Engelse man die mieren verkoopt, wellicht dat hij zo'n koningin voor mij heeft.
If not now, then when.
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 23:58:45 #225
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_118195308
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Geen idee man, echt geen enkel idee. Ik vroeg Levo al of het door hard geluid kan komen (nog geen antwoord) omdat ik hier weleens keihard schreeuw als het met FIFA niet goed gaat. :')

Mja, ik kan een koningin van een andere soort Lasius kopen die heel misschien door de kolonie geaccepteerd wordt, zo niet dan gaan ze allemaal dood.

@Levo: wie was die ene Duitse/Engelse man die mieren verkoopt, wellicht dat hij zo'n koningin voor mij heeft.
Shit... Maar dan moet je wel heel hard brullen. Kut man.

En staat die gozer die je zoekt niet in de OP bij mieren kopen?
pi_118195375
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2012 23:58 schreef Fopje het volgende:

[..]

Shit... Maar dan moet je wel heel hard brullen. Kut man.

En staat die gozer die je zoekt niet in de OP bij mieren kopen?
Ik ben dan ook een beest.

Ja hij staat er tussen, even checken/mailen, thnx!
If not now, then when.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 00:04:03 #227
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_118195567
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik ben dan ook een beest.

Ja hij staat er tussen, even checken/mailen, thnx!
Hoop echt dat het gaat lukken op die manier. Houd ons ( mij :') ) op de hoogte.

Volgens mij had je daar zo'n speciale gyne voor nodig. Een parasitaire ofzo? :') Zit mobiel en bat. is bijna leeg dus kan het niet opzoeken :P
pi_118195601
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:04 schreef Fopje het volgende:

[..]

Hoop echt dat het gaat lukken op die manier. Houd ons ( mij :') ) op de hoogte.

Volgens mij had je daar zo'n speciale gyne voor nodig. Een parasitaire ofzo? :') Zit mobiel en bat. is bijna leeg dus kan het niet opzoeken :P
Ja klopt. De Lasius Umbratus volgens Levo. Als ik nou eerder in dit topic had gekeken en de mieren in de koelkast gedaan had, dan was ze wellicht niet dood gegaan. ;(
If not now, then when.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 14:16:32 #229
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_118207170
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 00:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ja klopt. De Lasius Umbratus volgens Levo. Als ik nou eerder in dit topic had gekeken en de mieren in de koelkast gedaan had, dan was ze wellicht niet dood gegaan. ;(
Ben benieuwd wat Levo hier over te zeggen heeft, heb je ze wel genoeg gevoerd en dergelijke?
pi_118208807
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 14:16 schreef Fopje het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat Levo hier over te zeggen heeft, heb je ze wel genoeg gevoerd en dergelijke?
Ja, genoeg eten en drinken. ;(
If not now, then when.
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:17:41 #231
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118263886
Ik heb al gereageerd op Y_B via dm, kan niet echt een oorzaak aanwijzen, kan van alles zijn. Soms heb je pech, een zwakkere gyne ofzo. Soms komt het door stress of ziekte.
Daarom heb ik twee Lasius niger kolonies, eentje als backup. Ik zou het zonde vinden om zonder te zitten. Vergeet niet dat myrmecologie een hobby is waarbij ervaring een hele belangrijke rol speelt. Laat je dus niet demotiveren door deze tegenslag. Iedereen krijgt met tegenslagen te maken.

Ik vind het erg mooi dat je de kolonie nog probeert te redden, maar besef dat het laten slagen van een parasitaire overname best lastig is. Hoewel het met Lasius umbratus nog wel eens wil lukken (Lasius fuliginosus is een stuk moeilijker).

Fopje: de mieren hoeven geen suikerwater in hun winterslaap. Ze verbruiken amper energie en hebben zelf voldoende opgeslagen. Normaal water moet wel altijd beschikbaar zijn.
  zondag 21 oktober 2012 @ 23:28:24 #232
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_118264314
Echt zonde, zoveel eitjes poepen en dan uit elkaar vallen ;(

Hoop dat het lukt met een nieuwe gyne, of anders hoop ik dat je het nog eens gaat proberen.
pi_118268048
Volgens Gerhard van Kalytta is de kans van slagen groot met een nieuwe Lasius niger gyne. Ik ga er dus eentje kopen, ben benieuwd.
If not now, then when.
  maandag 22 oktober 2012 @ 06:51:12 #234
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_118269798
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 01:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Volgens Gerhard van Kalytta is de kans van slagen groot met een nieuwe Lasius niger gyne. Ik ga er dus eentje kopen, ben benieuwd.
:D zou vet zijn. Moet de dan alleen de gyne overzetten of ook haar kinderen? :P
  maandag 22 oktober 2012 @ 09:55:00 #235
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118271750
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 01:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Een nieuwe Lasius niger gyne en jouw huidige werksters?
Is absoluut niet waar. Maar van mij mag je het proberen.
pi_118276868
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:55 schreef Levolution het volgende:

[..]

Een nieuwe Lasius niger gyne en jouw huidige werksters?
Is absoluut niet waar. Maar van mij mag je het proberen.
Hmm.

Fucked up dit man. Wat moet ik doen, een nieuwe kolonie aanschaffen of wachten tot de winter voorbij is?
If not now, then when.
  maandag 22 oktober 2012 @ 12:47:28 #237
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118276971
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 12:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hmm.

Fucked up dit man. Wat moet ik doen, een nieuwe kolonie aanschaffen of wachten tot de winter voorbij is?
In principe kun je wachten, dan mis je net zoveel als wanneer je ze in winterslaap zou doen. Maar je kan ook een kolonie aanschaffen en de winterslaap overslaan.

Lasius niger kost niks op Antforum, je kan er nu altijd eentje nemen om toch bezig te zijn en ervaring op te doen en na de winter eventueel een andere soort erbij.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 23:26:50 #238
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118442029
Winterslaap

pi_118443727
Ik krijg jeuk van dit topic :')
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:12:40 #240
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_118462881
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:26 schreef Levolution het volgende:
Winterslaap

[ afbeelding ]
Vet, ziet er weer professioneel uit bij jou :D
pi_118465427
Ik wil echt een nieuwe kolonie kopen maar heb geen zin in de winterslaap. ;(

quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 23:26 schreef Levolution het volgende:
Winterslaap

[ afbeelding ]
Baas + volle melk. :D _O_

Wat is dat zwarte nou?
If not now, then when.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 12:22:09 #242
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118492145
Zwarte is reepjes textiel (van een oude sok lol) die met de ene uiteinde in de ytong hangen (in een geboord gaatje) en met de andere uiteinde in een bak met water. Zo worden de nesten bevochtigd omdat het water opzuigt. Werkt heel goed, te goed zelfs waardoor het nat is onder de blokken ytong.
pi_118540961
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 12:22 schreef Levolution het volgende:
Zwarte is reepjes textiel (van een oude sok lol) die met de ene uiteinde in de ytong hangen (in een geboord gaatje) en met de andere uiteinde in een bak met water. Zo worden de nesten bevochtigd omdat het water opzuigt. Werkt heel goed, te goed zelfs waardoor het nat is onder de blokken ytong.
Slimme boi.
If not now, then when.
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:35:58 #244
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118888894
Bij de Aldi is nu een combi-tool te koop. Of een rotary tool. Of een dremel. Hoe je dat ding ook wil noemen. Voor 30 euro, met koffer en 100 accessoires.

Ik heb hem gelijk op de kop getikt, daar kun je vast hele mooie formicaria mee uithouwen. :o

Verder nog een vage telefoonfoto van mijn Messor structor, mijn enige soort die nog niet in winterslaap is. Kon ze nooit goed bekijken omdat ik ze niet wilde storen in hun buizen. Nu heb ik een heel klein blokje ytong in hun buitenwereld gelegd waarin ik ze wel kan zien. :D
Deze foto omvat dus niet de hele kolonie, een groot deel zit in de buizen.

Gele onderin zijn zaadjes (geen broed). Rechts onderin bij de uitgang zie je wel twee werksters (minors) met broed slepen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:22:53 #245
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_118896037
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 14:35 schreef Levolution het volgende:
Bij de Aldi is nu een combi-tool te koop. Of een rotary tool. Of een dremel. Hoe je dat ding ook wil noemen. Voor 30 euro, met koffer en 100 accessoires.

Ik heb hem gelijk op de kop getikt, daar kun je vast hele mooie formicaria mee uithouwen. :o

Verder nog een vage telefoonfoto van mijn Messor structor, mijn enige soort die nog niet in winterslaap is. Kon ze nooit goed bekijken omdat ik ze niet wilde storen in hun buizen. Nu heb ik een heel klein blokje ytong in hun buitenwereld gelegd waarin ik ze wel kan zien. :D
Deze foto omvat dus niet de hele kolonie, een groot deel zit in de buizen.

[ afbeelding ]

Gele onderin zijn zaadjes (geen broed). Rechts onderin bij de uitgang zie je wel twee werksters (minors) met broed slepen.
:D Die lijken een beetje op die Messor Barbarus. Gaan ze denk je nog wel in winterslaap?
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:27:49 #246
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118896269
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:22 schreef Fopje het volgende:

[..]

:D Die lijken een beetje op die Messor Barbarus. Gaan ze denk je nog wel in winterslaap?
Klopt, ze lijken er inderdaad op. Zijn alleen iets bruiner (op deze foto niet te zien) en de majors van M. barbarus zouden groter worden dan deze.

Ik ga ze wel in winterslaap doen ja, maar zij hebben een kortere winterslaap nodig (anderhalf tot 3 maand) en minder koud (10-15 graden). Begin december doe ik ze in winterslaap.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:28:23 #247
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_118896288
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:27 schreef Levolution het volgende:

[..]

Klopt, ze lijken er inderdaad op. Zijn alleen iets bruiner (op deze foto niet te zien) en de majors van M. barbarus zouden groter kunnen worden dan deze.

Ik ga ze wel in winterslaap doen ja, maar zij hebben een kortere winterslaap nodig (anderhalf tot 3 maand) en minder koud (10-15 graden). Begin december doe ik ze in winterslaap.
Cool :D

Ik ben echt benieuwd of mn mieren over een paar maanden weer vrolijk rondhuppelen :D
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:32:47 #248
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118896473
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:28 schreef Fopje het volgende:

[..]

Cool :D

Ik ben echt benieuwd of mn mieren over een paar maanden weer vrolijk rondhuppelen :D
Sowieso wel, met meer werksters. :D
pi_118897832
Misschirn een leuk idee: winnen met fopje: mieren editie, waar fopje eten in de bak met mieren stopt en kijkt wat ze eten ^O^
Alleen ze kunnen er misschien dood aan gaan :$
British Overseas Airways Corporation, jwz
Zu maoken mien de pies nie lau
  maandag 12 november 2012 @ 18:01:43 #250
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_119132854
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:32 schreef Levolution het volgende:

[..]

Sowieso wel, met meer werksters. :D
Ik dacht ik zal eens kijken ( maand niet gedaan ). Maar ik zag gewoon een mier rondlopen? Moet ie niet slapen? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')