Super Saiyan mieren.quote:Op zondag 30 september 2012 22:39 schreef Levolution het volgende:
Foto's van mijn jonge kolonies.
Lasius flavus
[ afbeelding ]
Lasius sp. (waarschijnlijk ermarginatus).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weinig, ze doen niet veel. Nog nooit een nieuw eitje gezien. Rotzooi die ze in het buisje gesleept hebben gaat schimmequote:Op maandag 8 oktober 2012 15:24 schreef Levolution het volgende:
Hoe gaat het met jullie mieren? Yuri, nog reageerbuizen kunnen fiksen?
Ik heb ook even een Chinees gesproken, maar ze doen zo vaag over de prijs. Minimale afname zou eerst 100 zijn en is nu 10.000.
Ik ga mijn mieren wegtiefen denk ik. En dan volgend jaar zomer een andere kolonie kopenquote:Op maandag 8 oktober 2012 15:24 schreef Levolution het volgende:
Hoe gaat het met jullie mieren? Yuri, nog reageerbuizen kunnen fiksen?
Ik heb ook even een Chinees gesproken, maar ze doen zo vaag over de prijs. Minimale afname zou eerst 100 zijn en is nu 10.000.
Nonsens! Je kolonie is klein, een kleine kolonie is nooit actief. Yuri_Boyka is eerder in de zomer begonnen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:39 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik ga mijn mieren wegtiefen denk ik. En dan volgend jaar zomer een andere kolonie kopen
Ze eten niet, ze drinken niet, ze doen geen fuck. Ze zitten alleen maar stil. En als ik dan die foto's zie van Yuri dan gaat er bij mij toch echt iets fout
Maar de kolonie van mij en Yuri zijn ongeveer even groot qua aantal mieren. Alleen qua broed heeft hij super veel eieren.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:42 schreef Levolution het volgende:
[..]
Nonsens! Je kolonie is klein, een kleine kolonie is nooit actief. Yuri_Boyka is eerder in de zomer begonnen.
Doe ze in winterslaap en zie daarna wat er gebeurt. Misschien worden ze minder actief omdat ze zich een beetje op de winterslaap voorbereiden (behalve de temperatuur, hebben ze ook een biologische klok). Of je ze nou weggooit of in de koelkast legt; je hoeft er net zo weinig voor te doen, dus waarom niet erop wagen? Voor hetzelfde geld gaat het na de winterslaap heel hard.
Dat zegt niks, de ene kolonie is de andere niet. Haal even de schimmels e.d. weg zodat ze fris de koelkast in kunnen en mik ze erin. En dan in maart ongeveer verder zien.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:44 schreef Fopje het volgende:
[..]
Maar de kolonie van mij en Yuri zijn ongeveer even groot qua aantal mieren. Alleen qua broed heeft hij super veel eieren.
En de vliegen die ik geef eten ze niet op, ze leggen ze alleen in het buisje en daar liggen ze nu allemaal weg te schimmelen. Moet ik die schimmel weghalen of gewoon laten zitten?
Zal ze dan straks in de koelkast gooien
Ok levo.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dat zegt niks, de ene kolonie is de andere niet. Haal even de schimmels e.d. weg zodat ze fris de koelkast in kunnen en mik ze erin. En dan in maart ongeveer verder zien.
Huh? Hoe de fuck is dat nou mogelijk? En ze poepte zoveel eitjesquote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:51 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Levo weet 't al. Mijn koningin is dus overleden, geen idee hoe in godsnaam. Baal er wel van.
Hier zie je m'n koningin in 2 stukken:
[ afbeelding ]
Geen idee man, echt geen enkel idee. Ik vroeg Levo al of het door hard geluid kan komen (nog geen antwoord) omdat ik hier weleens keihard schreeuw als het met FIFA niet goed gaat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:53 schreef Fopje het volgende:
[..]
Huh? Hoe de fuck is dat nou mogelijk? En ze poepte zoveel eitjeskut man... En nu?
Shit... Maar dan moet je wel heel hard brullen. Kut man.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Geen idee man, echt geen enkel idee. Ik vroeg Levo al of het door hard geluid kan komen (nog geen antwoord) omdat ik hier weleens keihard schreeuw als het met FIFA niet goed gaat.
Mja, ik kan een koningin van een andere soort Lasius kopen die heel misschien door de kolonie geaccepteerd wordt, zo niet dan gaan ze allemaal dood.
@Levo: wie was die ene Duitse/Engelse man die mieren verkoopt, wellicht dat hij zo'n koningin voor mij heeft.
Ik ben dan ook een beest.quote:Op vrijdag 19 oktober 2012 23:58 schreef Fopje het volgende:
[..]
Shit... Maar dan moet je wel heel hard brullen. Kut man.
En staat die gozer die je zoekt niet in de OP bij mieren kopen?
Hoop echt dat het gaat lukken op die manier. Houd ons ( mijquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik ben dan ook een beest.
Ja hij staat er tussen, even checken/mailen, thnx!
Ja klopt. De Lasius Umbratus volgens Levo. Als ik nou eerder in dit topic had gekeken en de mieren in de koelkast gedaan had, dan was ze wellicht niet dood gegaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:04 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hoop echt dat het gaat lukken op die manier. Houd ons ( mij) op de hoogte.
Volgens mij had je daar zo'n speciale gyne voor nodig. Een parasitaire ofzo?Zit mobiel en bat. is bijna leeg dus kan het niet opzoeken
Ben benieuwd wat Levo hier over te zeggen heeft, heb je ze wel genoeg gevoerd en dergelijke?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 00:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ja klopt. De Lasius Umbratus volgens Levo. Als ik nou eerder in dit topic had gekeken en de mieren in de koelkast gedaan had, dan was ze wellicht niet dood gegaan.
Ja, genoeg eten en drinken.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 14:16 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Levo hier over te zeggen heeft, heb je ze wel genoeg gevoerd en dergelijke?
quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Volgens Gerhard van Kalytta is de kans van slagen groot met een nieuwe Lasius niger gyne. Ik ga er dus eentje kopen, ben benieuwd.
Een nieuwe Lasius niger gyne en jouw huidige werksters?quote:Op maandag 22 oktober 2012 01:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Volgens Gerhard van Kalytta is de kans van slagen groot met een nieuwe Lasius niger gyne. Ik ga er dus eentje kopen, ben benieuwd.
Hmm.quote:Op maandag 22 oktober 2012 09:55 schreef Levolution het volgende:
[..]
Een nieuwe Lasius niger gyne en jouw huidige werksters?
Is absoluut niet waar. Maar van mij mag je het proberen.
In principe kun je wachten, dan mis je net zoveel als wanneer je ze in winterslaap zou doen. Maar je kan ook een kolonie aanschaffen en de winterslaap overslaan.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hmm.
Fucked up dit man. Wat moet ik doen, een nieuwe kolonie aanschaffen of wachten tot de winter voorbij is?
Vet, ziet er weer professioneel uit bij jouquote:
Baas + volle melk.quote:
Slimme boi.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:22 schreef Levolution het volgende:
Zwarte is reepjes textiel (van een oude sok lol) die met de ene uiteinde in de ytong hangen (in een geboord gaatje) en met de andere uiteinde in een bak met water. Zo worden de nesten bevochtigd omdat het water opzuigt. Werkt heel goed, te goed zelfs waardoor het nat is onder de blokken ytong.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:35 schreef Levolution het volgende:
Bij de Aldi is nu een combi-tool te koop. Of een rotary tool. Of een dremel. Hoe je dat ding ook wil noemen. Voor 30 euro, met koffer en 100 accessoires.
Ik heb hem gelijk op de kop getikt, daar kun je vast hele mooie formicaria mee uithouwen.![]()
Verder nog een vage telefoonfoto van mijn Messor structor, mijn enige soort die nog niet in winterslaap is. Kon ze nooit goed bekijken omdat ik ze niet wilde storen in hun buizen. Nu heb ik een heel klein blokje ytong in hun buitenwereld gelegd waarin ik ze wel kan zien.
Deze foto omvat dus niet de hele kolonie, een groot deel zit in de buizen.
[ afbeelding ]
Gele onderin zijn zaadjes (geen broed). Rechts onderin bij de uitgang zie je wel twee werksters (minors) met broed slepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |