Baas + volle melk.quote:
Slimme boi.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 12:22 schreef Levolution het volgende:
Zwarte is reepjes textiel (van een oude sok lol) die met de ene uiteinde in de ytong hangen (in een geboord gaatje) en met de andere uiteinde in een bak met water. Zo worden de nesten bevochtigd omdat het water opzuigt. Werkt heel goed, te goed zelfs waardoor het nat is onder de blokken ytong.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:35 schreef Levolution het volgende:
Bij de Aldi is nu een combi-tool te koop. Of een rotary tool. Of een dremel. Hoe je dat ding ook wil noemen. Voor 30 euro, met koffer en 100 accessoires.
Ik heb hem gelijk op de kop getikt, daar kun je vast hele mooie formicaria mee uithouwen.![]()
Verder nog een vage telefoonfoto van mijn Messor structor, mijn enige soort die nog niet in winterslaap is. Kon ze nooit goed bekijken omdat ik ze niet wilde storen in hun buizen. Nu heb ik een heel klein blokje ytong in hun buitenwereld gelegd waarin ik ze wel kan zien.
Deze foto omvat dus niet de hele kolonie, een groot deel zit in de buizen.
[ afbeelding ]
Gele onderin zijn zaadjes (geen broed). Rechts onderin bij de uitgang zie je wel twee werksters (minors) met broed slepen.
Klopt, ze lijken er inderdaad op. Zijn alleen iets bruiner (op deze foto niet te zien) en de majors van M. barbarus zouden groter worden dan deze.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:22 schreef Fopje het volgende:
[..]Die lijken een beetje op die Messor Barbarus. Gaan ze denk je nog wel in winterslaap?
Coolquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:27 schreef Levolution het volgende:
[..]
Klopt, ze lijken er inderdaad op. Zijn alleen iets bruiner (op deze foto niet te zien) en de majors van M. barbarus zouden groter kunnen worden dan deze.
Ik ga ze wel in winterslaap doen ja, maar zij hebben een kortere winterslaap nodig (anderhalf tot 3 maand) en minder koud (10-15 graden). Begin december doe ik ze in winterslaap.
Sowieso wel, met meer werksters.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:28 schreef Fopje het volgende:
[..]
Cool
Ik ben echt benieuwd of mn mieren over een paar maanden weer vrolijk rondhuppelen
Ik dacht ik zal eens kijken ( maand niet gedaan ). Maar ik zag gewoon een mier rondlopen? Moet ie niet slapen?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:32 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sowieso wel, met meer werksters.
Kan gebeuren, hoe kouder, hoe lager de stofwisseling, maar het staat dus niet helemaal stil. Kan dus zijn dat ze nog wel kan rondlopen.quote:Op maandag 12 november 2012 18:01 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik dacht ik zal eens kijken ( maand niet gedaan ). Maar ik zag gewoon een mier rondlopen? Moet ie niet slapen?
Gadverdamme, je zal maar vergeten zijn dat ze in je koelkast zatenquote:Op donderdag 28 februari 2013 23:29 schreef Fopje het volgende:
Shit, het is morgen 1 maartIk was ze helemaal vergeten. Ze zitten nog steeds in de koelkast
Ik hou ze even wat langer in winterslaap, kan vast geen kwaad. Zit straks in een verhuizing![]()
Lok quote.quote:
Ohjaquote:Op vrijdag 1 maart 2013 11:13 schreef Levolution het volgende:
De koningin van Yuri was toch dood? Ik hoop wel dat hij het weer gaat proberen.
Juist wel, de winterslaap is net voorbijquote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:25 schreef Rockiejj het volgende:
Ik wil dit ook wel gaan proberen, vet!
Maar het is nu denk niet handig om te beginnen toch?
Oh echt? Waar moet ik dan zoeken?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:54 schreef Fopje het volgende:
[..]
Juist wel, de winterslaap is net voorbij
Zie OP.quote:
Ga je het nog eens proberen?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ja, mijn koningin was helaas doodgegaan. Ik heb ze op een gegeven moment maar vrijgelaten in een plantenbak en wat ik wel geinig vond is dat ze door de redelijk koude temperatuur gelijk super sloom werden. Uiteindelijk denk ik wel dat ze gewoon doodgegaan zijn (inclusief de eitjes). Shit happens, right.
Als je zelf wilt zoeken kan dat het beste in de zomer, want dan gaan ze neuken en kan je koninginnen vinden. Die van mij komen van antforum van Floris. Kostte me 3 euroquote:
Ik ben op het moment erg druk en heb helaas geen tijd om mij daarover te bekommeren.quote:
quote:Op maandag 4 maart 2013 11:00 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik ben op het moment erg druk en heb helaas geen tijd om mij daarover te bekommeren.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |