Thnx.quote:
Hij is mooi gewordenquote:Op zondag 16 september 2012 21:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx.
Ik heb uitgevogeld hoe het moet en heb het plaatje zelf maar gemaakt.
[ afbeelding ]
Rapporteer mijn post, ik kan hem zelf niet rapporteren.quote:Op zondag 16 september 2012 22:52 schreef Fopje het volgende:
[..]
Hij is mooi gewordenwilde hem in de OP zetten maar ik kan hem niet meer editten. Moeten we even een modje lief aankijken
Fixedquote:
Bedankt Hork!quote:Op zondag 16 september 2012 23:47 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Fixed
@Yuri_Boyka: Had je ook gewoon meteen kunnen vragen, ik had hem binnen 2 minuten in elkaar kunnen zetten voor je
Ahja ik had het toen gevraagd in zo'n topic maar niemand kon hem zo maken als ik wou en zag vandaag jouw topic in ABO dus dacht van laat ik het zelf eens proberen, gelijk weer wat geleerd. Voor de moeilijkere klussen zal ik het onthouden, bedankt.quote:Op zondag 16 september 2012 23:47 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Fixed
@Yuri_Boyka: Had je ook gewoon meteen kunnen vragen, ik had hem binnen 2 minuten in elkaar kunnen zetten voor je
No probquote:
Zag het jaquote:Op zondag 16 september 2012 23:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ahja ik had het toen gevraagd in zo'n topic maar niemand kon hem zo maken als ik wou en zag vandaag jouw topic in ABO dus dacht van laat ik het zelf eens proberen, gelijk weer wat geleerd. Voor de moeilijkere klussen zal ik het onthouden, bedankt.
Precies ja, heb nu ook zin om van alles te giffen.quote:Op zondag 16 september 2012 23:49 schreef LompeHork het volgende:
[..]
No prob
[..]
Zag het jaach, ook weer iets geleerd voor jezelf, ook handig natuurlijk
quote:Op maandag 17 september 2012 16:37 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
mijn kutbeessies zijn overigens allemaal haske dood (waarschijnlijk de kapsalon), ik ga eens een nieuw setje bestellen.
In gedonder met betonblokken heb ik geen zin, het moet een leuk huisdiertjesnestje worden, geen megaproject van dertig jaar.
Wraak op de persoon die hij geprikt had.quote:Op woensdag 19 september 2012 15:24 schreef Fopje het volgende:
Mieren
De Messor Barbarus mieren worden ookwel oogstmieren genoemd. Dus ik heb ze een zaadje van mijn volkoren boterham gegeven.
Wat doen ze er nou mee? Ze snijden het in plakjes
Je kan het niet goed zien maar heb het geprobeerd om te fotograferen:
Je ziet hier wat er nog over is van het zaadje/graankorrel ( naast het dode spinnetje)
[ afbeelding ]
gesneden schijfje:
[ afbeelding ]
En ze hebben de langpoot mug helemaal opengereten en kop eraf gebeter
[ afbeelding ]
Poppen van bosmieren worden/werden wel eens als vogelvoer gebruikt (groeien ze blijkbaar hard op). Maar daarvoor roofden ze bosmiernesten, terwijl enkele bosmieren in Nederland beschermd zijn (Formica rufa bijv.). Slechte zaak dus.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:17 schreef LookAtMe het volgende:
[..]
Wraak op de persoon die hij geprikt had.
Het topic heet mieren FOK!kers. Zou je eigenlijk echt mieren kunnen fokken voor een bepaald doel?
Verkopen als miereneter voer ofzo?
quote:Op donderdag 20 september 2012 23:51 schreef Fopje het volgende:
Ik heb de verhuizing gemist!Maar ze zitten nu in het nieuwe reageerbuisje!
Coolquote:Op vrijdag 21 september 2012 00:58 schreef Levolution het volgende:
[..]
Sneaky bastards.
Mijn L. niger is ook aan het verhuizen naar hun nieuwe nest, ze hadden het grootste deel van hun broed al verhuisd. Heb het wel warm moeten maken met een warmtemat voordat ze eindelijk gingen.
Inderdaad. Vind het wel jammer, de winter is echt zo'n non-mierenperiode, ook buiten niks meer te zien. Je wordt helemaal blij als je na de winter de eerste mieren ziet verschijnen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 10:59 schreef Fopje het volgende:
[..]
Cool
En over een maand moeten we ze in de koelkast gooien toch?
Hopelijk houden ze dit buisje wat schoner...
Het lijkt me ook echt vaag om ze een half jaar in de koelkast te stoppen en dat ze dan er weer levend uitkomen.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:01 schreef Levolution het volgende:
[..]
Inderdaad. Vind het wel jammer, de winter is echt zo'n non-mierenperiode, ook buiten niks meer te zien. Je wordt helemaal blij als je na de winter de eerste mieren ziet verschijnen.
Gelukkig heb ik Messor structor nog, die hoeft niet zo lang in winterslaap.
Haha, als ik het aan mensen vertel kijken ze altijd een beetje raar. Mijn oma en opa vertellen altijd aan anderen met een grijns dat ik mieren heb en ze 's winters in de koelkast doe.quote:Op vrijdag 21 september 2012 11:03 schreef Fopje het volgende:
[..]
Het lijkt me ook echt vaag om ze een half jaar in de koelkast te stoppen en dat ze dan er weer levend uitkomen.
Opa's en Oma'squote:Op vrijdag 21 september 2012 11:08 schreef Levolution het volgende:
[..]
Haha, als ik het aan mensen vertel kijken ze altijd een beetje raar. Mijn oma en opa vertellen altijd aan anderen met een grijns dat ik mieren heb en ze 's winters in de koelkast doe.
Dit ziet er niet echt lekker uitquote:Op woensdag 26 september 2012 13:49 schreef Fopje het volgende:
[..]
Opa's en Oma's
Ze zitten nu allemaal in het rechter ( nieuwe ) buisje
[ afbeelding ]
Snap nog steeds niet waarom ze er zo'n teringzooi van maken, maarja
edit: Is dat donker gele onder de mieren nou allemaal broed en shit?![]()
Die langpoot mug is een beetje gaan schimmelenquote:Op woensdag 26 september 2012 13:58 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Dit ziet er niet echt lekker uit
Hoe is het met je (gedraaide) gelbak, dat epische ding is het begin van dit alles!
Onherkenbaar, we hebben een winnaarquote:Op woensdag 26 september 2012 13:58 schreef Fopje het volgende:
[..]
Die langpoot mug is een beetje gaan schimmelenWacht ik maak ff foto voor je.
quote:Op woensdag 26 september 2012 13:59 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Onherkenbaar, we hebben een winnaar
Ja, lijkt er wel op.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:49 schreef Fopje het volgende:
[..]
Opa's en Oma's
[ afbeelding ]
Het is best een kwestie van geluk. Ik had een massale bruidsvlucht gespot voordat ik op vakantie ging, maar na de vakantie ook niks meer gespot. Erg jammer, maar volgend jaar beter. Had nog wel wat nieuwe soorten gewild.quote:Op woensdag 26 september 2012 13:59 schreef Onufriev het volgende:
Levo, hoe kan het dat ondanks de hittegolf, of iig meerdere dagen hitte, ik 0 bruidsvluchten heb gespot?
quote:Op woensdag 26 september 2012 13:49 schreef Fopje het volgende:
[..]
Opa's en Oma's
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het leek mij geen rode mier, maar meer een mix. Wat voor mier is dit Levo?
edit: Het ziet er toch wel uit als een rode (bos)mier.
[ Bericht 1% gewijzigd door Yuri_Boyka op 26-09-2012 15:18:03 ]If not now, then when.
Ahja, lijkt er inderdaad op!quote:Op woensdag 26 september 2012 15:27 schreef Levolution het volgende:
Dat lijkt mij geen mier, maar een (vleugelloze) wesp. Weet niet precies wat. Mooi ding wel.
edit: waarschijnlijk Gelis sp.
Holy shit.... wat een eitjes...quote:Op woensdag 26 september 2012 15:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ahja, lijkt er inderdaad op!![]()
Hier nog een update van mij. Ik heb 2 foto's aan elkaar geplakt. De koningin blijft maar eitjes werpen.
[ afbeelding ]
Nice! Welk nest had jij ook alweer, die mierenboerderij of ben je ook van plan een ytong iets te maken?quote:Op woensdag 26 september 2012 15:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ahja, lijkt er inderdaad op!![]()
Hier nog een update van mij. Ik heb 2 foto's aan elkaar geplakt. De koningin blijft maar eitjes werpen.
[ afbeelding ]
Ik had inderdaad die mierenboerderij, maar zover ik weet zitten ze daar nog niet in. Na de winter ben ik van plan om een ytong nest te maken.quote:Op woensdag 26 september 2012 22:48 schreef Onufriev het volgende:
[..]
Nice! Welk nest had jij ook alweer, die mierenboerderij of ben je ook van plan een ytong iets te maken?
Ze moeten over 2 weken ofzo al in winterslaap. Ik heb mijn moeder zover gekregen dat ik ze in de koelkast mag doenquote:Op woensdag 26 september 2012 23:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik had inderdaad die mierenboerderij, maar zover ik weet zitten ze daar nog niet in. Na de winter ben ik van plan om een ytong nest te maken.
Dat is wel snel. Ik ga ze denk ik ook maar in de koelkast doen dan. Gewoon in een plastic zakje met zo'n afsluitbaar ding. Ik weet niet hoeveel lucht ze nodig hebben, Levo?quote:Op woensdag 26 september 2012 23:21 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ze moeten over 2 weken ofzo al in winterslaap. Ik heb mijn moeder zover gekregen dat ik ze in de koelkast mag doenHeb jij al wat gevonden?
Ja volgens mij moesten ze in oktober tot maart in winterslaap. Je kan het ook zien als er minder activiteit in je kolonie zit. Maar ze doen sinds ik ze heb al geen fuckquote:Op woensdag 26 september 2012 23:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is wel snel. Ik ga ze denk ik ook maar in de koelkast doen dan. Gewoon in een plastic zakje met zo'n afsluitbaar ding. Ik weet niet hoeveel lucht ze nodig hebben, Levo?
En wat als je zorgt dat er letterlijk lucht in de zak zit? Dus zodat die bol staat.quote:Op donderdag 27 september 2012 00:27 schreef Levolution het volgende:
Ze hebben wel lucht nodig natuurlijk, ik kan echt geen inschatting geven van hoe snel hun zuurstof opgaat. Het zal niet zo hard gaan (zeker in de winterslaap niet, wanneer hun metabolisme heel laag is), maar wees dus voorzichtig met afsluitbare zakken.
Dan hebben ze meer zuurstof beschikbaar, maar ook dat gaat een keer op. Maar ik weet dus echt niet hoe snel dat op gaat. Voor hetzelfde geld gaat het in die 6 maanden nooit op, puur omdat ze niet zoveel verbruiken. Beetje een lastige berekening dit.quote:Op donderdag 27 september 2012 00:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En wat als je zorgt dat er letterlijk lucht in de zak zit? Dus zodat die bol staat.
Oké. Ik denk niet meteen op 1 oktober, waarschijnlijk halverwege ofzo.quote:Op donderdag 27 september 2012 01:21 schreef Fopje het volgende:
Levo laat je even weten wanneer je ze in winterslaap gooit? Dan doe ik het ook
Oke.quote:Op vrijdag 28 september 2012 09:16 schreef TommyGun het volgende:
Ik wil deze
http://www.megagadgets.nl/crystal-wish-jar.html
Koop en maak fotosquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |