Ze liggen er wel erg zielig bij, ben benieuwd of ze het nog halenquote:Op donderdag 13 september 2012 13:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb sterk ingezoomd en ze bewegen nog wel.Misschien worden ze wel weer levend?
Ja die sprinkhaan leefde nog steeds. Heb het lichaampje weggegooid voordat het nog meer schade aanricht. Toch maar gewoon vliegjes voeren.
[ afbeelding ]
Enne, doe maar eens, ben wel benieuwd.
Check, deze is erg levendig.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:23 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ze liggen er wel erg zielig bij, ben benieuwd of ze het nog halen
Oke, zal van het weekend eens mieren zoeken
de fuck?! Briljant haha, mooi filmpje btwquote:Op donderdag 13 september 2012 13:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Check, deze is erg levendig.
Hahaha sick man. De andere begint ook al meer te bewegen.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:43 schreef Fopje het volgende:
[..]
de fuck?! Briljant haha, mooi filmpje btw
Ik begrijp dat echt nietquote:Op donderdag 13 september 2012 13:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hahaha sick man. De andere begint ook al meer te bewegen.
Thnx.
Ik snap er ook niets van. Geen idee, kan best wel.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:46 schreef Fopje het volgende:
[..]
Ik begrijp dat echt nietZe hebben de hele nacht kopje onder gelegen?
Zieligquote:Op donderdag 13 september 2012 14:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik snap er ook niets van. Geen idee, kan best wel.
[ afbeelding ]
(let erop dat ik switch tussen de mieren)
Zou kunnen inderdaad. Ze zijn allebei wat fitter en inmiddels alweer in het voederbakje.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:14 schreef Fopje het volgende:
[..]
Zielig![]()
Kan het zijn dat er een soort hard suikerlaagje over hun pootjes zit aangezien ze in het suikerwater hebben gelegen en daardoor de pootjes nogal stijf/hard zijn?
Dus ze kunnen nooit doodgaan door verdrinking?quote:Op donderdag 13 september 2012 15:00 schreef Levolution het volgende:
Ze kunnen inderdaad niet verdronken zijn en dus weer 'tot leven komen' als ze weer zuurstof krijgen. Kan ook zijn dat ze zelf in het water zijn gevallen, als je dit wil voorkomen kun je kleinere druppels aanbieden of je suikerwater in een watje aanbieden.
Jawel, als ze lang genoeg kopje onder gaan zullen ze gewoon verdrinken. Maar het gaat niet zo snel als bij de mens. Die van jou waren blijkbaar te kort kopje onder om te verdrinken (=sterven).quote:Op donderdag 13 september 2012 15:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus ze kunnen nooit doodgaan door verdrinking?
Mieren kweken schimmels,die eten ze op, om zo geen infecties te krijgen, het is een soort antibiotica. (misschien dat dit wat overdreven veel is)quote:Op dinsdag 11 september 2012 19:47 schreef Levolution het volgende:
Shiiiiit, wat is dat voor weirde schimmel?
Volgens mij wel goed, ze leven nog.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:16 schreef Fopje het volgende:
Hoe gaat het met je drenkelingen Yuri?
quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Volgens mij wel goed, ze leven nog.
Joa het gaat wel denk ikquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jouw mieren?
Haha ja bij mij zat de koningin ook altijd op het watje. De eitjes komen vanzelf wel, ik denk dat je volgende week wel een stapeltje eieren hebt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 00:32 schreef Fopje het volgende:
[..]
Joa het gaat wel denk ikDe koningin zit non stop tegen het watje aangeplakt en verzet nooit een stap. Andere miertjes gaan wel eens wat drinken halen en vliegjes die ik in de buitenwereld gooi etc. Ik zag ook een paar dingetjes, niet echt eitjes. Ik denk van die poppen ofzo, stuk of 3. Maar geen verse eieren. Of ze moet er steeds opzitten ofzo
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 14 september 2012 00:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha ja bij mij zat de koningin ook altijd op het watje. De eitjes komen vanzelf wel, ik denk dat je volgende week wel een stapeltje eieren hebt.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:17 schreef Fopje het volgende:
Helaas niet meer elke dag. Net ook weer 2 uur buiten gestaan. Heb maar 1 vlieg kunnen vangen en die liet ik door de gootsteen vallenEr zijn hier te weinig vliegen
Hehe, dat geldt niet voor deze schimmel denk ik.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:24 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Mieren kweken schimmels,die eten ze op, om zo geen infecties te krijgen, het is een soort antibiotica. (misschien dat dit wat overdreven veel is)
Wormen zijn niet echt een succes meen ik ooit gelezen te hebben. Te slijmerig en taai denk ik. Ik had ooit een levende made geprobeerd en die kroop zo in hun nest, dikke paniek. Kregen ze ook niet makkelijk dood. Kutbeest maakte ook nog het hele nest smerig.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]![]()
Heb ik ook last van ja. Ik zoek eigenlijk vervangbaar voedsel wat geen geld kost. Misschien wormen oid?
Had ik op het nieuws gezien ja.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:37 schreef Levolution het volgende:
[..]
Wormen zijn niet echt een succes meen ik ooit gelezen te hebben. Te slijmerig en taai denk ik. Ik had ooit een levende made geprobeerd en die kroop zo in hun nest, dikke paniek. Kregen ze ook niet makkelijk dood. Kutbeest maakte ook nog het hele nest smerig.
Als je goedkope voederdieren wil kun je misschien kweken. Maar dan heb je wel gauw veel te veel voedseldieren (maarja, je kan ze altijd nog invriezen).
Heb begrepen dat kakkerlakken (Blaptica dubia) zich makkelijk laten kweken (let wel: heel makkelijk, ze planten zich voort als gekken. Was laatst nog in het nieuws dat zo'n gast die ze kweekte ze had losgelaten en ze vormden toen een plaag). Op Antforum is er wel een topic over. Zijn goede voedseldieren, zit er zelf ook aan te denken om ze te kweken.
quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:37 schreef Levolution het volgende:
Wormen zijn niet echt een succes meen ik ooit gelezen te hebben. Te slijmerig en taai denk ik. Ik had ooit een levende made geprobeerd en die kroop zo in hun nest, dikke paniek. Kregen ze ook niet makkelijk dood. Kutbeest maakte ook nog het hele nest smerig.
quote:Op zondag 16 september 2012 17:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
En mier numero 12 is geboren.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |