http://tv-visie.be/nieuws(...)van-der-vorst_53310/quote:Bij sommige mensen gaat de liefde voor hun huisdieren zo ver dat de leefsituatie niet meer houdbaar is. Aan deze mensen biedt Peter van der Vorst, samen met een professioneel team, hulp in het nieuwe RTL 4-programma 'Mijn Huis Vol Dieren'.
Te veel beesten op een te klein oppervlak of exotische dieren die eigenlijk een andere leefruimte nodig hebben dan een doorsnee huiskamer. Soms is er sprake van verwaarlozing van de dieren, maar er zijn ook gevallen waarbij juist de dieren het beter hebben in huis dan 'het baasje' zelf.
Een ingreep van buitenaf is vaak de enige manier om een einde te maken aan de ellende, want de omgeving ziet de problemen meestal eerder dan de dierenliefhebber zelf. Na een noodkreet van een dierbare komt Peter samen met zijn hulptroepen in actie om er, voor zowel mens als dier, weer een leefbare situatie van te maken.
Het professionele team bestaat uit psychologe Barbara Nanninga (bekend van 'Dubbeltje Op Z'n Kant' en 'Mijn Huis In Puin') en gedragstherapeute Debbie Rijnders. Barbara Nanninga probeert via hypnotherapie een helpende hand te bieden. Op deze manier probeert zij mensen terug te brengen naar de werkelijke reden waarom ze zoveel dieren in huis nemen. Vaak ligt daar een traumatische ervaring aan ten grondslag.
Gedragstherapeute Debbie Rijnders is van oorsprong sociotherapeut voor mensen, maar heeft in 1999 als gedragstherapeut voor dieren het bedrijf Tinley opgericht vanuit de overtuiging dat de juiste kennis over gedrag en leerprincipes de basis is voor een goed begrip van dieren.
Inderdaad! ik keek al op de site.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:27 schreef Karina het volgende:
Lieve Paul, welke dag? Hoe laat? Best handig om dat in de OP te zetten hoor.
Ohjaquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:27 schreef Karina het volgende:
Lieve Paul, welke dag? Hoe laat? Best handig om dat in de OP te zetten hoor.
Ik zit klaar met mijn 2 vogeltjesquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:32 schreef egeltje1985 het volgende:
Ik zit klaar.Zonder huisdieren, want die heb ik niet.
Ik zou wel een egel willen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:33 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ik zit klaar met mijn 2 vogeltjes
Zijn best schattigquote:
Noord Holland bij Zaandam in de buurt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:35 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar dat ligt. Ff googlen.
Ik zie het.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Noord Holland bij Zaandam in de buurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |