Als Nederlanders veel hebben gespaard, is er des te meer reden om ervoor te zorgen dat mensen hun hypotheekschuld aflossen, in plaats van fiscaal voordeel op te strijken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zet er ook even tegenover hoeveel de Nederlanders hebben gespaard voor hun pensioen en hoe dat ten opzichte van de andere landen is. Hier. Ik heb het alvast voor je gedaan; http://www.mejudice.nl/ar(...)ig-als-een-oude-vrek
Realiseer jij je eigenlijk wel dat deze groep Nederlanders ook veel meer belasting betaald? Helaas hoor ik je heel vaak over hoeveel duizenden euro's ze jaarlijks mogen aftrekken van hun belastbaar inkomen, maar zelden over hoeveel ze feitelijk nog wel betalen aan belasting.quote:Op zaterdag 8 september 2012 14:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als Nederlanders veel hebben gespaard, is er des te meer reden om ervoor te zorgen dat mensen hun hypotheekschuld aflossen, in plaats van fiscaal voordeel op te strijken.
Men doet net of een rijke persoon of een persoon met groot huis met HRA een bepaald bedrag krijgt van de staat, dat is niet zo. Huursubsidie, dat krijg je van de staat zonder er iets voor te hoeven doen.quote:Op zondag 9 september 2012 08:45 schreef Paper_Tiger het volgende:
Elfletterig heeft geen hoog inkomen dus mag niemand het hebben. Nu zijn hetze tegen de HRA is verklaart het volgende. Als hij echt iets voor de armen wil betekenen dan kan hij beter van leer trekken tegen de indirecte belastingen omdat die meer dan 20% van hun inkomen souperen....
Huur mag niet hoger zijn dan ¤ 631,73 om recht te hebben op huursubsidie.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:58 schreef Deshain het volgende:
[..]
Volgens mij gebruiken slechts een beperkt aantal mensen de huursubsidie om een huis te huren, de meeste mensen gebruiken het om een luxer huis te huren. In plaats van het huis huurt men dus de luxe met de huursubsidie.
Dit afschaffen en compenseren via de inkomstenbelasting. Dat ga je nooit 1-op-1 lukken, dus sommigen zullen er netto op vooruit gaan en sommigen netto op achteruit. Maar je bent in ieder geval af van de HRA, wat op lange termijn een enorme zege is voor de huizenmarkt.quote:Op zondag 9 september 2012 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Een aantal mensen hier zijn nogal tegen de HRA, maar wat willen ze dan? Dit afschaffen en daarmee de inkomsten van de overheid enorm verhogen?
Als dat betekent dat de inkomstenbelasting (ook het hoogste tarief, 52%) omlaag gaat is het wel iets om over na te denken, maar je weet net zo goed als ik dat dat nooit gaat gebeuren, sterker nog die gaat eerder richting de 60% dan naar de 50%. Dus laten we de HRA toch maar houden danquote:Op zondag 9 september 2012 09:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dit afschaffen en compenseren via de inkomstenbelasting.
Ho ho, alleen als je een koophuis hebt he. Als je belachelijk veel belasting betaalt en je huurt een appartement in hartje amsterdam voor 1400 in de maand, krijg je helemaal niks. Dus gaat het je om verlaging van de belastingdruk, waarom dan in hemelsnaam alleen voor mensen met een koophuis en een zo groot mogelijke schuld?quote:Op zondag 9 september 2012 09:11 schreef Shreyas het volgende:
I
[..]
Men doet net of een rijke persoon of een persoon met groot huis met HRA een bepaald bedrag krijgt van de staat, dat is niet zo. Huursubsidie, dat krijg je van de staat zonder er iets voor te hoeven doen.
De HRA is een systeem waardoor mensen met een hoog inkomen die al (belachelijk) veel belasting betalen, namelijk een van de hoogste inkomstenbelasting ter wereld, net iets minder belasting hoeven te betalen aan de staat, maar netto betaal je nog steeds fors meer dan iemand met een modaal inkomen.
Vlaktaks? Belastingschalen verschuiven?quote:Op zondag 9 september 2012 09:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dit afschaffen en compenseren via de inkomstenbelasting. Dat ga je nooit 1-op-1 lukken, dus sommigen zullen er netto op vooruit gaan en sommigen netto op achteruit. Maar je bent in ieder geval af van de HRA, wat op lange termijn een enorme zege is voor de huizenmarkt.
Het kan ook via de OZB bijvoorbeeld, of andere huizenheffingen. Dan bevordeel je nog steeds mensen met een koophuis (oneerlijk), maar subsidieer je in ieder geval niet het aangaan van een zo groot mogelijke schuld.quote:Op zondag 9 september 2012 09:52 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als dat betekent dat de inkomstenbelasting (ook het hoogste tarief, 52%) omlaag gaat is het wel iets om over na te denken, maar je weet net zo goed als ik dat dat nooit gaat gebeuren, sterker nog die gaat eerder richting de 60% dan naar de 50%. Dus laten we de HRA toch maar houden dan
Als je het zo doet, het verlagen van het top tarief, wordt dit over een X aantal jaar weer verhoogd, wat dan verkocht wordt met dat het in NL veel lager is dan in andere landen...quote:Op zondag 9 september 2012 09:52 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als dat betekent dat de inkomstenbelasting (ook het hoogste tarief, 52%) omlaag gaat is het wel iets om over na te denken, maar je weet net zo goed als ik dat dat nooit gaat gebeuren, sterker nog die gaat eerder richting de 60% dan naar de 50%. Dus laten we de HRA toch maar houden dan
Kijk ik vind het stimuleren van huizenbezit an sich goed, verder wil ik ook dat het loont om een huis te kopen in plaats van te huren. De grote schulden moet je inderdaad aanpakken. Daarbij ligt de fout mijn inziens bij banken die dit soort achterlijk hoge hypotheken hebben verstrekt ipv bij de regering die de hypotheekrenteaftrek mogelijk maakt.quote:Op zondag 9 september 2012 09:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ho ho, alleen als je een koophuis hebt he. Als je belachelijk veel belasting betaalt en je huurt een appartement in hartje amsterdam voor 1400 in de maand, krijg je helemaal niks. Dus gaat het je om verlaging van de belastingdruk, waarom dan in hemelsnaam alleen voor mensen met een koophuis en een zo groot mogelijke schuld?
Dat is zo jaquote:Op zondag 9 september 2012 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je het zo doet, het verlagen van het top tarief, wordt dit over een X aantal jaar weer verhoogd, wat dan verkocht wordt met dat het in NL veel lager is dan in andere landen...
Het probleem is de overheid, maar de oplossing is niet het wijzen naar de overheid. Als je de HRA langzaam aan afschaft en zoveel mogelijk compenseert via andere maatregelen, is die rekening best nog te betalen. En je komt af van die andere grote oorzaak van de prijsopdrijving. De hypotheekschuld is hét grote risico voor ons land en zonder de HRA aan te pakken kom je daar niet van af.quote:Op zondag 9 september 2012 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Laten we niet vergeten dat de roverheid de huizenprijzen in de hoogte heeft gedreven door het bouwrijp maken van grond structureel achter te laten lopen bij de vraag. Hiermee heeft de overheid enorm veel verdient. De huizenmarkt was een melkkoe van de overheid waar mensen niet over nadachten omdat ze hun HRA hadden.
Nu is de zeepbel geploft, we hebben een giga hypotheekschuld als NL waar je niet vanaf kan door je sleutels bij de bank af te geven. De rente hierop is nu relatief laag en door de HRA is hij nog betaalbaar.
Nu willen velen de HRA afschaffen.
Weer een rekening die bij de burger wordt neergelegd.
Het probleem is niet de HRA, het probleem is de overheid.
Zolang de overheid de aandachtsspanne heeft van een goudvis en maar harder blijft groeien dan de economie heb ik geen vertrouwen dat het wat anders is dan een ordinaire belastingverhoging via de achterdeur.quote:Op zondag 9 september 2012 10:12 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het probleem is de overheid, maar de oplossing is niet het wijzen naar de overheid. Als je de HRA langzaam aan afschaft en zoveel mogelijk compenseert via andere maatregelen, is die rekening best nog te betalen. En je komt af van die andere grote oorzaak van de prijsopdrijving. De hypotheekschuld is hét grote risico voor ons land en zonder de HRA aan te pakken kom je daar niet van af.
Dit overigens komend van iemand met een koophuis, dus van jaloezie is geen sprake.
Want?quote:Op zondag 9 september 2012 09:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dit afschaffen en compenseren via de inkomstenbelasting. Dat ga je nooit 1-op-1 lukken, dus sommigen zullen er netto op vooruit gaan en sommigen netto op achteruit. Maar je bent in ieder geval af van de HRA, wat op lange termijn een enorme zege is voor de huizenmarkt.
Zo wordt het aan het "de rijken moeten betalen" stemvee verkocht, ja, maar de waarheid is dat het vooral dient om meer geld binnen te halen.quote:Op zondag 9 september 2012 10:26 schreef matthijst het volgende:
Omdat er in Nederland schijnbaar opeens inkomensnivellering moet komen.
Nee, dan de VVD-stemmers. Elke verkiezing maar weer op de VVD stemmen om de heilige HRA te behouden, want echt dat is zó goed voor ons land. Hervormen is nergens voor nodig joh. En nu zitten ze samen met hun pas-gescheiden vrouw op een houtje te bijten omdat ze hun huis niet kunnen verkopen.quote:Op zondag 9 september 2012 10:34 schreef matthijst het volgende:
Snap al die pvda stemmers trouwens ook niet: neem aan dat die 30 zetels niet alleen maar van huurders komen. Pvda wil voor iedereen de hra afbouwen. Dezelfde knuppels die er nu op stemmen lopen volgend jaar te janken dat alles zo duur is
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg niet dat ik tegen hervorming van HRA ben, maar vraag me af of PVDA-stemmers doorhebben wat PVDA ermee wil doenquote:Op zondag 9 september 2012 10:51 schreef Hephaistos. het volgende:
Nee, dan de VVD-stemmers. Elke verkiezing maar weer op de VVD stemmen om de heilige HRA te behouden, want echt dat is zó goed voor ons land. Hervormen is nergens voor nodig joh. En nu zitten ze samen met hun pas-gescheiden vrouw op een houtje te bijten omdat ze hun huis niet kunnen verkopen.
Maar natuurlijk wel weer op de VVD stemmen he. Korte termijn visie for the win!
Wat zaag jij je eigen poten af. Huren laten stijgen en dan compenserenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In mijn optiek bestaat scheefhuren niet. Het is net zoiets als een miljonair die ervoor kiest om te gaan rondrijden in een goedkope Citroën C1. Noem je zoiets dan "scheefrijden" omdat -ie eigenlijk in een te goedkope auto rondrijdt?
Huurwoningen worden tegen een bepaalde prijs op de markt gebracht. Huurders betalen een huurprijs. Mensen met een hoog inkomen en een goedkoop huurhuis hebben in mijn optiek gewoon geluk gehad of in het verleden verstandig gehandeld.
Dat laat trouwens onverlet dat de huurprijzen gerust kunnen stijgen, waarbij je dan de mensen met de laagste inkomens weer wat kunt compenseren. Zo zorg je vanzelf dat mensen een reële prijs voor hun huurhuis betalen.
Je ontkomt er niet aan dat de laagste inkomens huurtoeslag ontvangen omdat ze anders de huur niet kunnen betalen. Het alternatief is de uitkeringen verhogen en het minimumloon verhogen en dat is nog slechter voor de economie.quote:Op zondag 9 september 2012 11:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat zaag jij je eigen poten af. Huren laten stijgen en dan compenserenDat lijkt verdacht veel op HRA waar je zo tegen bent.
Het moet gewoon afgelopen zijn met al het geregel en gecomenseer. Geen toeslagen meer, geen subsidies, geen HRA, geen sociaal zorg stelsel. Opzouten met dat alles. Lekker heerlijk ieder voor zich, en kan je het niet betalen dan is het jammer.. De prijzen zijn dan tenslotte reeel, dus dan heb je gewoon niet verstandig genoeg geleefd in het verleden. Jammer voor je.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |