Dat zegt niks, sommige personages komen nauwelijks of niet op een bepaalde set. Zo kwam Ludo haast nooit in hotel Dendermonde.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:40 schreef Woelli het volgende:
[..]
Meer dan een tongzoen is er toch nooit geweest? Kwam toen Benjamin niet in het spel. Ik weet wel dat Anita die twee nog proberen heeft te koppelen.
[..]
Ik neem aan van wel, aangezien de Fischerbende er eerder inzaten dan Steffie.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:42 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Tja, bij mij is het net iets anders:Gaaf, leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoop voor jou dat er iets uitkomt.
Maar dat iemand als Rogier werk van een ander meeneemt, moet dan toch eigenlijk wel goed zitten. Ben dan ook erg benieuwd![]()
In De Koning komt-ie ook nooit, de laatste keer is meen ik rond seizoen 19, om Dex lastig te vallen over Nina.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat zegt niks, sommige personages komen nauwelijks of niet op een bepaalde set. Zo kwam Ludo haast nooit in hotel Dendermonde.
Ik hoop het ook en ben ook erg benieuwdquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:47 schreef Woelli het volgende:
[..]
Gaaf, leuk
Hoop voor jou dat er iets uitkomt.
Maar dat iemand als Rogier werk van een ander meeneemt, moet dan toch eigenlijk wel goed zitten. Ben dan ook erg benieuwd
Maar ik kan me nog herinneren dat Barbara zei dat Jef het huis mocht houden, maar dat Jef dat niet wou.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Werkelijk?![]()
Ik ben in ieder geval blij dat ze opgerot zijn, ik vind dat ze de soap een beetje over hebben genomen en de familie Alberts in de rol van oude, saaie sukkels hebben gedrongen. Een voorbeeld is dat ze het huis van Jef op een gegeven moment Huize Fischer gingen noemen![]()
Barbara heeft dus een compleet huis gekregen door een jaar of 3 met Jef getrouwd te zijn? Uiteraard weet ik wel dat Jef het zogenaamd goed vond dat ze er blijven wonen, maar Frey had een keer een filmpje laten zien waar ze 'Jef eruit aan het werken waren'. Zo een scene haalde het bloed onder mijn nagels vandaan omdat een waardige Alberts tegenactie uitbleef.
Oftewel: de schrijvers wilden het nietquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:51 schreef Woelli het volgende:
[..]
Maar ik kan me nog herinneren dat Barbara zei dat Jef het huis mocht houden, maar dat Jef dat niet wou.
Niet geheel, ik kan me herrineren dat toen A&A failliet ging door George Vandermeer Jef het huis wilde verkopen aangezien het op zijn naam stond (zei die). Omdat Remco zijn schulden betaalde was dit niet meer nodig, toen zei hij tegen Barbara dat zij erin kon wonen zolang ze wilde, al stond het op zijn naam.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:51 schreef Woelli het volgende:
[..]
Maar ik kan me nog herinneren dat Barbara zei dat Jef het huis mocht houden, maar dat Jef dat niet wou.
Waarschijnlijk hebben ze dat tijdens de scheiding wel geregeld.
Klopt net als de schrijvers vonden dat het huis van Robert en Laura moest verdwijnen en dat het huis van Jef (ja zo noem ik het nog steeds) moest verdwijnen. Laura die een compleet huishouden heeft, gooit dat allemaal weg zodat ze in een hotel kan gaan wonen, te maf voor woorden.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:52 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Oftewel: de schrijvers wilden het niet
Heeft Remco ook de schulden van Jef rond seizoen 16 betaalt?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Niet geheel, ik kan me herrineren dat toen A&A failliet ging door George Vandermeer Jef het huis wilde verkopen aangezien het op zijn naam stond (zei die). Omdat Remco zijn schulden betaalde was dit niet meer nodig, toen zei hij tegen Barbara dat zij erin kon wonen zolang ze wilde, al stond het op zijn naam.
Ja die heeft hem bij Ludo uitgekocht zodat ie een vrij man was en kon gaan en staan waar die wilde. Uiteraard bleef Remco offscreen. Remco heeft dus zijn actie van seizoen 6 ruimschoots goedgemaakt. Jef had namelijk een paar miljoen schuld toen hij failliet was gegaan een aantal jaar eerder en uiteindelijk 3,5 miljoen schuld als eigenaar van A&A.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:55 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Heeft Remco ook de schulden van Jef rond seizoen 16 betaalt?
Tja, ergens kan ik het wel begrijpen; als die set nog maar sporadisch wordt gebruikt is het eigenlijk een overbodige set: het neemt de nodige ruimte in beslag en heeft geen echte waarde meer (ja, voor ons een nostalgische). Maar het blijft wel eeuwig zondequote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:55 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Klopt net als de schrijvers vonden dat het huis van Robert en Laura moest verdwijnen en dat het huis van Jef (ja zo noem ik het nog steeds) moest verdwijnen. Laura die een compleet huishouden heeft, gooit dat allemaal weg zodat ze in een hotel kan gaan wonen, te maf voor woorden.
Wat ze hiervoor deden: jongeren erin schrijven zodat Laura de rol kreeg die het best bij haar paste had ook gekund. En dan wel graag weer jongeren zoals Kim en Julian en niet van die kneuzen-trutten die er later in kwamenquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:59 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Tja, ergens kan ik het wel begrijpen; als die set nog maar sporadisch wordt gebruikt is het eigenlijk een overbodige set: het neemt de nodige ruimte in beslag en heeft geen echte waarde meer (ja, voor ons een nostalgische). Maar het blijft wel eeuwig zonde
Haha, geweldigquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:56 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ja die heeft hem bij Ludo uitgekocht zodat ie een vrij man was en kon gaan en staan waar die wilde. Uiteraard bleef Remco offscreen. Remco heeft dus zijn actie van seizoen 6 ruimschoots goedgemaakt. Jef had namelijk een paar miljoen schuld toen hij failliet was gegaan een aantal jaar eerder en uiteindelijk 3,5 miljoen schuld als eigenaar van A&A.
Tja, maar als Huize Alberts een jeugdhonk à la Toko of Teluma was geworden, was het ook niet meer écht Huize Alberts geweest imoquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wat ze hiervoor deden: jongeren erin schrijven zodat Laura de rol kreeg die het best bij haar paste had ook gekund. En dan wel graag weer jongeren zoals Kim en Julian en niet van die kneuzen-trutten die er later in kwamen
Dat vroeg ik me ook al af.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:02 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hoe deden ze dat vroeger eigenlijk? De set van Gerard Dendermondes huis was een half jaar buiten gebruik, net als de set van de familie Daniël soms een tijd lang afwezig was. Sloegen ze die gewoon op of bouwden ze hem steeds op nieuw? Ik kan me voorstellen dat een set die opslaat behoorlijk wat ruimte inneemt.
Nee ik bedoel meer een jongere die een bijzondere band met bijvoorbeeld Laura krijgt, zoals Julian of later Vicky. Bovendien heeft Laura Sil nu die weer terug kan keren en als ze een huis heeft zijn daar spannendere verhalen mogelijk met meerdere personages dan in die hotelkamer.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:03 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Tja, maar als Huize Alberts een jeugdhonk à la Toko of Teluma was geworden, was het ook niet meer écht Huize Alberts geweest imo
De sets die jij opnoemt waren zogenoemde wisselsets; ze werden alleen opgebouwd als het écht nodig was in een verhaallijn. Meestal slaan ze dat soort sets wel op in een gedeelte van het art-department, net zoals vrijwel alle spullen uit 20 jaar GTST opgeslagen zijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:02 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Hoe deden ze dat vroeger eigenlijk? De set van Gerard Dendermondes huis was een half jaar buiten gebruik, net als de set van de familie Daniël soms een tijd lang afwezig was. Sloegen ze die gewoon op of bouwden ze hem steeds op nieuw? Ik kan me voorstellen dat een set die opslaat behoorlijk wat ruimte inneemt.
Aha bedankt, wat ik me ook afvroeg is of Huize Alberts decor #2 ook echt uit delen van decor #1 bestond. Vooral die doorgang naar de keuken bleef iets van het oude huis hebben, voor de rest was de topografie volledig zoekquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:07 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De sets die jij opnoemt waren zogenoemde wisselsets; ze werden alleen opgebouwd als het écht nodig was in een verhaallijn. Meestal slaan ze dat soort sets wel op in een gedeelte van het art-department, net zoals vrijwel alle spullen uit 20 jaar GTST opgeslagen zijn.
Soms worden sets weer identiek gemaakt als de originele set niet meer beschikbaar is, of wordt er alleen een bepaald gedeelte gebruikt. Zo zie je rond de verhaallijn dat Willem Kelder Rolf Huygens chanteert in seizoen 1, alleen de keuken van Huize Kelder; de woonkamer was inmiddels gebruikt als woonkamer voor Suzanne en later weer voor dat van Daniël.
He eindelijk een 'gtst-in-het-nu-post'?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Van mij mag Sil ook wel terug komen kan hij gelijk zijn kind zien.
Gaan we weer hoorquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:19 schreef heaven7 het volgende:
[..]
He eindelijk een 'gtst-in-het-nu-post'?Enneh, het kind van Rikkie is toch niet van Sil?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |