Valeriequote:Op zaterdag 1 september 2012 23:38 schreef Frey het volgende:
[..]
Die laatste scène en dan vooral dat einde. Dat lachje van Valerie en Barbara die lacht als een boer met kiespijn.
Dat deed die graftak altijd.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:38 schreef Frey het volgende:
[..]
.....en Barbara die lacht als een boer met kiespijn.
quote:Op zondag 2 september 2012 02:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat deed die graftak altijd.
Soms vraag ik me echt weleens af hoe het zou zijn geweest als Sylvia er niet uit was gegaan. (Geloof me, iedereen die ineens een hekel aan haar heeft gekregen: in seizoen 7 wordt ze heel aimabel).quote:
Alleen Frey volgens mijquote:Op zondag 2 september 2012 02:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Overigens die verhaallijn tussen Roos-Arnie-Linda vind ik eigenlijk helemaal niet zo verkeerd. Tuurlijk vinden we allemaal dat Arnie bij Roos hoort (ze kwamen uiteindelijk ook weer bij elkaar). Maar ik had toen (en heb weer) symphatie voor alledrie in deze verhaallijn. Ik denk ook dat de makers wellicht wisten dat Reinout er toen uit ging en dat er iets tussen Linda en Arnie niet af zou zijn als ze die 2 niet nog één keer met elkaar te maken lieten krijgen op deze wijze.
En bedenk wel Arnie en Roos zijn echt voor een soap heel lang bij elkaar geweest: van half seizoen 3 tot en met half seizoen 6 en daarna nog even. Babette vind ik goed acteren in deze verhaallijn, de snobbistische Linda die in seizoen 1 Arnie keihard dumpte en hem begin seizoen 3 nogmaals te onbelangrijk vond, laat nu letterlijk haar hele leven van hem afhangen
Overigens, de spoilers even weggelaten omdat ik weinig nieuws verklap en de meesten van jullie verder zijn dan ik met de box
Ja, maar Tracey was ook tijdelijk. Heb ook nog echt goed begrepen waarom zij in de leader stond. Ze stond immers niet op de castfoto en haar naam heeft nooit vast op de endcredits gestaan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:31 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Volgens mij was de recast van Job destijds tijdelijk bedoeld, zodat Teun na de filmopnames van Volle Maan weer kon terugkeren (las ik laast ergens)
Maar om gewoon duidelijk te zijn: die generatie is gewoon misluktAlleen Benjamin is een van de betere geweest
[..]
Ray kon ik wel waarderen, zeker in de verhaallijn in de grot met BenjaminPascale was niets, gelukkig zorgde ze ervoor dat Erik Koningsberger zijn opwachting maakte als Rechercheur Veldhuis
Roxy was ook mislukt (gaven de schrijvers zelf toe), Dennis is verpest, Yasmin weet ik niet eens, Milan werd gewoon slecht gerecast (kan Robin Zijlstra niets aan doen), Valerie was erg sterk, Morris #2 herinner ik me vaag maar was niet interessant, Martine is idd(+100.000
) en Sjors is gewoon een saaie muts geworden.
Oh, en je bent Tracy vergeten in je lijstje. Was ook zo'n superieur personage
[..]
Van mij mag de helft van de huidige cast zo opdonderen
Dan had ze toch nog een kind van Jef gekregen zodat ze zich toch nog kon bemoederen en was ze denk ik de zeikwijf van de show geworden. Een combinatie van Irene, Laura en Bianca.quote:Op zondag 2 september 2012 02:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Soms vraag ik me echt weleens af hoe het zou zijn geweest als Sylvia er niet uit was gegaan. (Geloof me, iedereen die ineens een hekel aan haar heeft gekregen: in seizoen 7 wordt ze heel aimabel).
Ik snap nog steeds zijn inhoud niet. Hij heeft er twee jaar ingezeten, maar in mijn ogen weinig gedaan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:20 schreef Frey het volgende:
Job #1![]()
Job #2![]()
Gijs vond ik eigenlijk best wel een aangenaam karakter.
Ik vond Barbara en Jef. (in de begin jaren) zowel als Dorothea en Jef erg geslaagde koppels, die niet zouden zijn geweest zonder Sylvia's exit.quote:Op zondag 2 september 2012 10:50 schreef Woelli het volgende:
[..]
Dan had ze toch nog een kind van Jef gekregen zodat ze zich toch nog kon bemoederen en was ze denk ik de zeikwijf van de show geworden. Een combinatie van Irene, Laura en Bianca.
Je vergeet Mira nog, die zat nog tussen Sylvia en Barbara.quote:Op zondag 2 september 2012 10:53 schreef LetsGame het volgende:
[..]
Ik vond Barbara en Jef. (in de begin jaren) zowel als Dorothea en Jef erg geslaagde koppels, die niet zouden zijn geweest zonder Sylvia's exit.
Yoka Verbeek wilde zelf weg dus daarom is er niet veel gebeurd met Tracey. Tracey heeft wel wat grote rollen gespeeld in bepaalde verhaallijnen, maar meer dan dat is er niet van gekomen. Persoonlijk had ik veel sympathie voor Tracey gekregen toen ze erg bevriend werd met mr Harmsen, daarvoor vond ik haar altijd random, slijmerig, veel te blij en betweterig. In de leader zelf had ze ook een heel erg kort shot wat oorspronkelijk niet eens voor een personage bedoeld was. (Na Anita in seizoen 7 werd deze plek altijd gevuld door een shot met verschillende personages. - Kim en Julian, Laura en Robert, Barbara en Jef, Charlie die voor een auto rent)quote:Op zondag 2 september 2012 10:48 schreef Woelli het volgende:
[..]
Ja, maar Tracey was ook tijdelijk. Heb ook nog echt goed begrepen waarom zij in de leader stond. Ze stond immers niet op de castfoto en haar naam heeft nooit vast op de endcredits gestaan.
Maar wat betreft Teuntje, waar heb jij dat gelezen dan?
Inderdaad Daan Roelofs was inderdaad een tijdelijk vervanging, maar Teun mocht helemaal niet terug komen volgens mij.
Toen Nijenhuis met het idee kwam met een film vol met soapies had hij als eerste in gedachten (als ik het goed heb) Winston Post, Aukje van Ginneken, Bas Muijs, Liesbeth Kamerling en Victoria Koblenko. En uit ONM alleen Jasmine Sendar. En toen gaven de schrijvers aan dat dit niet kon ivm met de verhaallijnen en opnames en als ze wel voor de film wilden gaan werden ze zonder pardon uit de serie geschreven. Uiteindelijk koos alleen Teun voor de film en toen mocht hij weg. Bij ONM was alleen sprake van een tijdelijke exit voor Jasmine Sendar dus zij mocht wel.
Dat is waar ja.quote:Op zondag 2 september 2012 10:55 schreef Woelli het volgende:
[..]
Je vergeet Mira nog, die zat nog tussen Sylvia en Barbara.
Die gaf toen aan langer te willen blijven, maar die rechtzaak heeft haar toen de kop gekost.
Maar dit is bij heel veel gevallen, van "Wat als?"
Als Lieke nooit in 2002 tijdelijk Aukje had vervangen, was Charlie denk ik in 2003 overleden.
Aan de andere kant zouden we dan die prachtige verhaallijn niet hebben gehad toen.quote:Op zondag 2 september 2012 02:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Soms vraag ik me echt weleens af hoe het zou zijn geweest als Sylvia er niet uit was gegaan.
Florien was ook wel leuk.quote:Op zaterdag 1 september 2012 23:45 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Valerie![]()
![]()
![]()
Zij is volgens mij het enige goede aan (wat Heer_van_Bartolhoven zo mooi benoemd) die Fischerbende
Fos en Florien waren zeer aangename personages in vergelijking met "graftak" Barbara, de Lieke Charlie en de Hoes/Putman Morris.quote:
Ben het met je eens.quote:Op zondag 2 september 2012 11:35 schreef Frey het volgende:
[..]
Fos en Florien waren zeer aangename personages in vergelijking met "graftak" Barbara, de Lieke Charlie en de Hoes/Putman Morris.
In het begin had ik eigenlijk helemaal niets tegen de Fischers. Toen Valerie erin kwam in seizoen 13, koos ik zelfs nog partij voor Barbara. Maar daarna begon de ellende pas echt goed en vooral in seizoen 14 kreeg ik een hekel aan haar. Valerie vond ik toen ook niet altijd even geweldig, maar juist vlak voor haar dood kreeg ik enorme sympathie voor haar. Ik kijk nu ook helemaal anders terug op Valerie. Met Barbara werd het daarna alleen maar erger, de hypocriete doos.![]()
Aukje van Ginneken als Charlie vond ik gewoon leuk. In het begin was ze ook nog vriendinnen met Hedwig. Ik weet nog dat Charlie en Daantje een hekel aan elkaar hadden en ik was dan altijd voor Charlie. Maar toen Lieke de rol tijdelijk overnam, was ik ineens voor Daantje. Ik baalde enorm toen Aukje stopte en Lieke het definitief overnam. Ik vond de Lieke Charlie alleen leuk in haar tijden met Nick, maar dat zegt meer over Nick. Ik hoor vaak dat Lieke de volwassen Charlie beter neer kon zetten, maar het personage leek juist steeds kinderachtiger te worden. En dat terwijl Aukje juist dat kinderlijke over zich had.
Morris gespeeld door Patrick Martens had ik ook niks tegen, ik vond het een aangenaam personage. Had hem er graag wat langer in zien spelen. Vond het wel leuk dat hij soms nog kort terugkeerde, tot het in seizoen 13 ineens een andere Morris was. Het personage was ook enorm veranderd en niet echt in positieve zin. Maar Joris Putman als Morris vond ik al helemaal een ramp. Niet te geloven dat die gozer nog een afscheidsfilmpje heeft gekregen op de 20 jaar DVD.![]()
Bij Valerie heb ik het idee dat ze er meer mee hadden kunnen doen. Het heeft te lang gedraaid om dat gezeik met Barbara. Fos en Florien hebben helaas weinig goeie verhaallijnen gehad en zijn daardoor niet echt personages die je goed bijblijven. Ben veel van hen al vergeten.
Reinout ging in die tijd presenteren (namelijk De Telebelshow op SBS6, samen met Katja), dus had hij wat minder tijd voor GTST, zodat hij eerst een paar weken "verdwenen" was en daarna alleen nog scènes op het schip had. Daarnaast wilde Reinout dat Arnie wat 'slechter' werd; na vijf seizoenen de leuke goodguy te hebben gespeeld wilde hij graag een andere kant van Arnie belichten, wellicht ook om een uitdaging te hebben in het acteren.quote:Op zondag 2 september 2012 02:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Overigens die verhaallijn tussen Roos-Arnie-Linda vind ik eigenlijk helemaal niet zo verkeerd. Tuurlijk vinden we allemaal dat Arnie bij Roos hoort (ze kwamen uiteindelijk ook weer bij elkaar). Maar ik had toen (en heb weer) symphatie voor alledrie in deze verhaallijn. Ik denk ook dat de makers wellicht wisten dat Reinout er toen uit ging en dat er iets tussen Linda en Arnie niet af zou zijn als ze die 2 niet nog één keer met elkaar te maken lieten krijgen op deze wijze.
En bedenk wel Arnie en Roos zijn echt voor een soap heel lang bij elkaar geweest: van half seizoen 3 tot en met half seizoen 6 en daarna nog even. Babette vind ik goed acteren in deze verhaallijn, de snobbistische Linda die in seizoen 1 Arnie keihard dumpte en hem begin seizoen 3 nogmaals te onbelangrijk vond, laat nu letterlijk haar hele leven van hem afhangen
Overigens, de spoilers even weggelaten omdat ik weinig nieuws verklap en de meesten van jullie verder zijn dan ik met de box
Als hij al terug zou komen, vraag ik me af hoe oud-ie nu eigenlijk is. Want Rikki is nu in de serie een jaar of 17 en Job was ongeveer die leeftijd toen zij geboren werd.quote:Op zondag 2 september 2012 11:50 schreef Woelli het volgende:
Nu ik de naam Job weer een paar keer heb gebruikt, vraag me toch af of hij nog ooit terug komt. Maakt niet uit door wie. Zal wel leuk zijn als hij inmiddels advocaat is (ging toch internationaal recht studeren?) en het iets beter heeft geschopt dan zijn vader. Die dan jaloers op hem word![]()
Een zeikwijf wás ze alquote:Op zondag 2 september 2012 10:50 schreef Woelli het volgende:
[..]
Dan had ze toch nog een kind van Jef gekregen zodat ze zich toch nog kon bemoederen en was ze denk ik de zeikwijf van de show geworden. Een combinatie van Irene, Laura en Bianca.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op box 7 staat het ware verhaal.quote:Op zondag 2 september 2012 12:20 schreef PeterKelder het volgende:
en hadden de huidige makers niet het stupide idee gehad om Arnie dood te verklaren (en misschien was die babywisseling er ook nooit geweest).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |