mijn man gaat er meer moeite mee hebben denk ik zoquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:31 schreef mainedoll het volgende:
Alleen het vroege opstaan zal me wel weer tegenvallen
Proberen te achterhalen wáárom ie niet wil (leren) fietsen? Als t lammigheid is dan dus de keuze wil je lopen of fietsen naar schoolquote:Op zaterdag 1 september 2012 11:16 schreef Iwanius het volgende:
Mensen ik heb een vraag:
Hoe lossen jullie het op als een kleine van 5 niet wil fietsen?
Het is een ram kind en het vertikt het om te leren fietsen zelfs als je duidelijk probeert wat te voordelen hiervan zijn ( naars school,vriendjes bezoeken,onafhankelijk en overal heen kunnen gaan wanneer je wilt,hij vertikt het gewoon en is gewend altijd met de auto overal te worden gebracht.
iemand?
Nee hoor. Gelukkig hoeft er helemaal niets. Ze zitten sowieso 9 km van ons huis op school.quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:15 schreef Meimeltje het volgende:
Lily, dan heeft hij vast ook geluk gehad dat hij nooit hoefde te fietsen? Hier moesten ze bijv. op de oude school van Kyllian vanaf groep 3 op de fiets naar de gymzaal fietsen.
Idee om haar 's ochtends zelf te laten fietsen, tussen de middag bij jou achterop naar huis en weer naar school? En dan om 3 uur weer zelf fietsen?quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meimel, dat probleem krijg ik hier ook. Heb Lars ook nog in het voorstoeltje, maar is eigenlijk tot 15 kilo, en hij is inmiddels 15,5 kilo.
We wonen een eindje van school af, en Meike wil heel graag zelf fietsen, maar op de dagen dat ze tussen de middag een broodje moet eten thuis is de tijd gewoon te krap.
Dus die dagen moet ze bij me achterop de fiets. Zolang het kan dus.
Das wel een idee ja!! Waarom bedenk ik dit zelf niet?quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:55 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Idee om haar 's ochtends zelf te laten fietsen, tussen de middag bij jou achterop naar huis en weer naar school? En dan om 3 uur weer zelf fietsen?
Hoe lang fiets je er normaal over?
Tja wat is voorbereid... We moeten donderdag naar de anesthesist, er is dan ook een pedagogisch medewerker bij om het uit te leggen. Ze weet dat ze een operatie krijgt, en dat ze gaat slapen en dan geen pijn voelt. En flip mag mee. Verder wil ze het er niet over hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2012 20:04 schreef Meimeltje het volgende:
Meike dus al snel de operatie. Is ze er zelf al op voorbereid?
Die prijzen van de psz gaan indd nergens over, vergeleken bij de 'gratis' basisschool!quote:Op zondag 2 september 2012 14:35 schreef simmu het volgende:
ik zit nog te dubben over overblijven. ze werken hier met een systeem van ouders die dan helpen, dat schijnt heel onrustig te zijn allemaal. nja, eerst deze week maar eens alles bekijken
we gaan er gewoon 519 pleuri per jaar op vooruit nu ze niet meer naar de psz gaat maar naar de basisschool
Overblijfouders schijnt vrij normaal te zijn hoor. Bij ons op school (mijn werk) zijn het of ouders van de school, of gewoon vrijwilligers (bejaarden, omwonenden, zomaar mensen). De overblijfkracht krijgt een vergoeding en het kind (als het een ouder is) hoeft niet te betalen. Dus soort van win/win situatie.quote:Op zondag 2 september 2012 14:35 schreef simmu het volgende:
ik zit nog te dubben over overblijven. ze werken hier met een systeem van ouders die dan helpen, dat schijnt heel onrustig te zijn allemaal. nja, eerst deze week maar eens alles bekijken
we gaan er gewoon 519 pleuri per jaar op vooruit nu ze niet meer naar de psz gaat maar naar de basisschool
ja man, vorig jaar ging het al net zo, toen was ze ook ziek toen school weer begonquote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef livelink het volgende:
Ach, arme Meike. Volgens mij is het een heel gevoelig meisje, als ik het zo lees. Hopelijk gaat het morgen beter.
Haar gevoel is écht. Daar valt weinig aan 'toe te geven'.quote:Op zondag 2 september 2012 22:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik heb ook wel een beetje het idee dat je dan toegeeft aan het gevoel van haar.
Waarom is de angst voor de operatie wel terecht en voor de eerste schooldag niet?quote:En ze heeft niks om bang voor te zijn, tenminste, als het om de eerste schooldag gaat dan he. Voor de operatie is ze natuurlijk terecht bang. Zou ik ook zijn.
ja, die gevoelens zijn wel echt, en dus t onderkennen waard (spannend hè een eerste schooldag, voel je het in je buik?) om te leren die spanningen te herkennen. Maar om hem vanwege de misselijkheid thuis te houden gaat me ook te ver, de dag erna blijft de eerste schooldag en hoe meer je het voor je uitschuift hoe 'groter' de stress. Hij zal toch op een of andere manier moeten leren dat t grotendeels in zijn hoofd zit. (het feit dat ie nu 5 keer heeft ervaren dat een volgende klas niet ineens keimoeilijk is helpt) dus haar beleving enniet de jouwe is wel een beetje flauw. Want als volwassene weet je ook dat het waarschijnlijk zat mee zal vallen. En help je dus door dóór te zetten. Zo'n operatie weet je dat ze daarna pijn zal hebben en is voor jezelf ook onbekender terrein. Dan is geruststellen minder makkelijk.quote:Op zondag 2 september 2012 22:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Haar gevoel is écht. Daar valt weinig aan 'toe te geven'.
[..]
Waarom is de angst voor de operatie wel terecht en voor de eerste schooldag niet?
Het is háár beleving, niet de jouwe.
Thies is al weken niet zichzelf.Enorm veel spanning van groep 3. Hij ervaart veel druk, veel moeten, veel opletten, veel schrijven (hij heeft motorische problemen), veel stilzitten, veel nieuwe grote kinderen in de groep (mijn menneke is nog maar 5 en er zitten er een flink stel van al 7 in de groep).
Het is echt best zielig. Hij hangt enorm aan mij, 's ochtends regelmatig taferelen met een hartverscheurend snikkend mannetje aan mijn benen, 's avonds veel huilen omdat ik dan beneden ben en hij boven (ik zit dus nu al een paar weken op de trap tot hij slaapt, telkens een treetje lager). Hij klaagt over buikpijn, is heel bang voor brand en inbrekers, echt erg sneu.
En leren lezen vindt hij super hoor. Hij leest me heel enthousiast voor uit zijn biebboekjes.
Ik heb eea met de juf besproken, ze probeert om de druk er zoveel mogelijk voor hem af te halen. En ik probeer hem de veiligheid te bieden die hij nu blijkbaar nodig heeft.
Aah wat sneu. Ik hoop dat jullie allebei nog lekker een paar uurtjes rustige slaap hebben.quote:Op maandag 3 september 2012 03:33 schreef MeNicole2 het volgende:
Hier ook één ziek van de stress. Net als vorig jaar. Hoor hem nu ook heel onrustig slapen. Die is na school tijd helemaal op!
Oh ik dacht dat je van de zwembadbezoeken af was. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat ze hun A hebben?quote:Op maandag 3 september 2012 09:33 schreef snoopy het volgende:
Fijn dat het zwemmen meeviel stiemie
Lis gaat vrijdag beginnen met B.
Ik vind het ook wel jammer dat de vakantie afgelopen is. Heerlijk geen wekker, alles lekker op ons gemak.
Nog een paar jaartjes wachten, Ravi. Lastig, zo'n oudere zus die je altijd voor zal blijven.quote:Op maandag 3 september 2012 09:37 schreef simmu het volgende:
mijnessen renden allebei vooruit om binnen direct aan tafel te gaan zitten en aan de slag te gaan met de tekening. voor ravi was dat niet helemaal de bedoeling
anderhalf jaar dacht ik?quote:Op maandag 3 september 2012 09:37 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat je van de zwembadbezoeken af was. Hoe lang duurt het gemiddeld voordat ze hun A hebben?
Dat dus. Dat is een van de grote nadelen die ook Ruben ondervond, als jochie van 4 met kinderen in de klas die van school gingen als ze zeven werden. Ook de hoeveelheid wisselingen waren een probleem.quote:Op maandag 3 september 2012 07:32 schreef livelink het volgende:
Ach, die Thies. Dat leeftijdsverschil is wel een nadeel van het speciaal onderwijs, vind ik.
Lijkt me ook zwaar, de overgang naar groep 3 met alles wat daarbij komt en je dan ook nog moeten handhaven tussen oudere kinderen.
Ik hoop dat hij snel meer veiligheid en rust zal ervaren met de hulp van school en van jullie.
2,5 maand denk ikquote:Op maandag 3 september 2012 10:56 schreef Nijna het volgende:
TF, fijn!
Thies
Mrien, ja Waanderveld, misschien starten ze dan wel samen, staat ze er al lang op?
M een maand of 4.
Wat ontzettend netjes!quote:Op maandag 3 september 2012 10:43 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik ben net gebeld door de directeur van oudste zn school, hoe zijn eerste week bevallen is en of ik nog aandachtpunten had voor zijn leerkrachten.
We hebben het echt zó getroffen met deze school!
Ja, er waren meerdere kinderen in de klas telkens ziek en dergelijke.quote:Op maandag 3 september 2012 11:01 schreef livelink het volgende:
Troel, als B. nog steeds bij ons in de buurt woont, dan kan ik bevestigen dat de buikgriep heerst. Katja is vorige week naar de huisarts geweest, nadat ze de hele eerste week elke dag huilend van de buikpijn op school zat. Het is ook nog een langdurige, want hoewel het inmiddels iets beter gaat heeft ze vanochtend weer pijnstillers moeten nemen en ging ze weer huilend naar school. De huisarts heeft ook tegen ons gezegd dat het heel erg heerst.
haha ja. Hier ook prima voor rede vatbaar op zich. Gelukkig. Maar ja, als je denkt dat je het beter weet....quote:Op maandag 3 september 2012 11:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh dat systeem hanteerde ik ook Buuf. Met het weinig verrassende resultaat dat ik 2x bleef zitten.
Ik hoop dat bij oudste een beetje te kunnen begeleiden maar ik denk het wel, hij is heel erg voor rede vatbaar :-)
Het is wel erg praktisch voor adressen en telefoonnummersquote:Op maandag 3 september 2012 12:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Volgensm ij is dat veel het geval, dat de moeders het spannender vinden als de kinderen
Fijn dat het zo goed ging
Oke die vriendenboekjes zijn dus wel al een ding in lagere klassen. naja hetl ijkt mij toch leuker als de kids het tenminste zelf kunnen lezen. Nu is het voor mijn gevoel meer voor de ouders, want wat hebben de kinderen er zo aan.
Maargoed, ik laat het maar op zn beloop en ik zie wel of dana er naar kraait
Ja he?quote:Op maandag 3 september 2012 12:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Vriendenboekjes juist niet meer gesignaleerd sinds groep 3
hey Free! Ook al hier?het lijkt gister dat ik dat bolletje kind op schoot had.
Inderdaad. Vriendenboekjes is voor de kleuters hier.quote:Op maandag 3 september 2012 12:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Vriendenboekjes juist niet meer gesignaleerd sinds groep 3
ja, hier ookquote:Op maandag 3 september 2012 12:57 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Inderdaad. Vriendenboekjes is voor de kleuters hier.
dit dusquote:Op maandag 3 september 2012 12:18 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Oke die vriendenboekjes zijn dus wel al een ding in lagere klassen. naja hetl ijkt mij toch leuker als de kids het tenminste zelf kunnen lezen. Nu is het voor mijn gevoel meer voor de ouders, want wat hebben de kinderen er zo aan.
laat ik het er op houden dat ik een zucht van opluchting had toen hij na 25 minuten fietsen al daar was (quote:Op maandag 3 september 2012 07:55 schreef livelink het volgende:
Ik vrees dat ik met de overgang naar de middelbare school minimaal net zoveel stress zou hebben als mijn kind zelf. Ik kan het me nog zo goed voor de geest halen, hoe eng ik dat toendertijd vond.
Lol. Dat doet mijn peuter dus ookquote:Op maandag 3 september 2012 09:37 schreef simmu het volgende:
mijnessen renden allebei vooruit om binnen direct aan tafel te gaan zitten en aan de slag te gaan met de tekening. voor ravi was dat niet helemaal de bedoeling
Hier..quote:Op maandag 3 september 2012 10:00 schreef Stiemie het volgende:
Hier gelukkig geen zwemles wachtlijst. Acht kindjes in een groep en 1 zwemjuf en 1 zwemmeester. Lekker kleinschalig zo. We hebben eigenlijk geen proefles gedaan. Hmm anderhalf jaar zwemles, dan doen we de jongste er ook maar meteen op als ze 4 is. Hebben ze wat overlap dat scheelt weer![]()
Fijn dat de juf meteen tijd heeft Nijna!
quote:HomeZwemlessenRecreatiefKinderfeestjesSeniorenAquasportenRevalidatieActiviteitenNieuwsTarieven 2012Inschrijvenfoto'sOpeningstijdenNieuwsbriefRoute
Extra les Aquatropical.
Op maandagavond starten we een nieuwe groep Aquatropical!
Lees verder →
Onze werkwijze:
Tijdens de eerste 30 lessen gaat u als ouder mee in het water om uw eigen kind te begeleiden. Zo heeft uw kind altijd een veilig en vertrouwd persoon bij zich, waardoor het zich sneller op zijn gemak voelt en minder snel bang is. Verder heeft het nog als voordeel dat we u leren hoe u moet helpen bij de verschillende technieken. Ook bij het vrijzwemmen kunt u dat dan op de goede manier oefenen. Het derde voordeel is dat onze instructeurs 10 paar helpende handen extra hebben.
En drie keer raden wie waarschijnlijk 30 keer de pineut is. Ik hoop dat de lessen gunstig vallen, en dat papa ook een keer per week mee het water in mag.quote:
haha, volgens mij niet.quote:Op maandag 3 september 2012 20:41 schreef Troel het volgende:
En die eerste dertig lessen zijn zeker maar de helft van het geld?
dat zou wel een stunt zijn jaquote:Op maandag 3 september 2012 20:45 schreef snoopy het volgende:
BizarOp school zit je er toch ook niet de eerste 30 lessen bij?
Nee, natuurlijk moet je je kind niet aanpraten dat het allemaal zo spannend is.quote:Op zondag 2 september 2012 23:04 schreef XXXKarinXXX het volgende:
ik heb haar wel gevraagd of ze het spannend vind om weer naar school te gaan. Ze zegt dat ze dat niet spannend vind. Wat kun je dan verder.... moet er ook niet op aan gaan praten lijkt me.
Ja, precies. Gevoelens erkennen.quote:Op zondag 2 september 2012 23:35 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, die gevoelens zijn wel echt, en dus t onderkennen waard (spannend hè een eerste schooldag, voel je het in je buik?) om te leren die spanningen te herkennen.
Nee, vermijden heeft geen zin. Zo ben ik gisteravond ook gewoon uit eten gegaan ook al wilde mijn zoon dat ik thuisbleef.quote:Maar om hem vanwege de misselijkheid thuis te houden gaat me ook te ver, de dag erna blijft de eerste schooldag en hoe meer je het voor je uitschuift hoe 'groter' de stress. Hij zal toch op een of andere manier moeten leren dat t grotendeels in zijn hoofd zit. (het feit dat ie nu 5 keer heeft ervaren dat een volgende klas niet ineens keimoeilijk is helpt)
Nah weet je Buuv, wij zijn het eigenlijk best wel met elkaar eens hoor. Maar wat ik bedoelde: Je kunt als volwassene een bepaalde angst wel proberen te relativeren voor een kind, maar dat is met je ratio. Terwijl het om gevoel gaat. En ook nog eens met jóuw ratio. Door te ervaren hoe iets kan meevallen zal een kind zélf leren om een angstig gevoel te relativeren (hoop ik ook voor jouw zoon...!). Ik krijg het niet zo duidelijk omschreven. Gevoelens vallen niet zo maar weg te bagatelliseren.quote:dus haar beleving enniet de jouwe is wel een beetje flauw. Want als volwassene weet je ook dat het waarschijnlijk zat mee zal vallen. En help je dus door dóór te zetten. Zo'n operatie weet je dat ze daarna pijn zal hebben en is voor jezelf ook onbekender terrein. Dan is geruststellen minder makkelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dat lost de juf vast wel op als het gedrag 'storend' begint te worden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:03 schreef simmu het volgende:
juf komt er nu ook achter dat selene en p. vriendinnetjes zijn en dus een setjeselene moet en zal naast p zitten in de kring en wurmt zich er desnoods gewoon met grof kleutergeweld ertussen
ik ben benieuwd! 2 van die springkinders in 1 klas die elkaar al buiten de klas helemaal gevonden hadden
Dat doet Eva ook weleens ja.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dana zegt altijd dat ze moe is als ze iets spannend vindt. Geen idee waarom dat is. Maar gelukkig vindt ze dingen niet zo heel snel spannend. Op school verheugde ze zich vooral en pas na een week kwamen er wat traantjes omdat ze het overblijven niet zo leuk vondt, maar gelukkig is dat ook al over.
.
ik hoop het want dit dynamisch duo is goed met het betere stoei- en ellebogenwerk en walsen zo over andere kindjes heen! ach, juf komt behoorlijk daadkrachtig overquote:Op dinsdag 4 september 2012 09:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oh dat lost de juf vast wel op als het gedrag 'storend' begint te worden.
Kunnen juffen heel goed
Ik vroeger ooit ingevallen in kleuterklassen waar de kleuters een vaste plek hadden in de kring. Das ook het andere uiterste, maar ja, weten de kinders wel waar ze aan toe zijnquote:Op dinsdag 4 september 2012 09:21 schreef simmu het volgende:
[..]
ik hoop het want dit dynamisch duo is goed met het betere stoei- en ellebogenwerk en walsen zo over andere kindjes heen! ach, juf komt behoorlijk daadkrachtig overze is geen broekkie!
och, bijna alle kindjes zijn ook op de psz geweest en daar ging het ook altijd goedquote:Op dinsdag 4 september 2012 09:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vroeger ooit ingevallen in kleuterklassen waar de kleuters een vaste plek hadden in de kring. Das ook het andere uiterste, maar ja, weten de kinders wel waar ze aan toe zijn
En een beetje juf zal ook wel een beetje stimuleren dat ze ook met andere kinderen spelen.
Dat hebben ze hier ook.quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:22 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vroeger ooit ingevallen in kleuterklassen waar de kleuters een vaste plek hadden in de kring. Das ook het andere uiterste, maar ja, weten de kinders wel waar ze aan toe zijn
En een beetje juf zal ook wel een beetje stimuleren dat ze ook met andere kinderen spelen.
Dat dus...quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:14 schreef Grijs het volgende:
Als de juf wat laat is met naar buiten laten gaan, dan zal ze het je toch ook niet kwalijk nemen als je wat laat bent met terugbrengen?
Kind kan je ophalen bij de klas. Als de juf je ziet aankomen roept ze de naam.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:35 schreef simmu het volgende:
even een vraagje; hoe doen ze dat bij jullie als school uit is met de kleuters? hier worden ze gewoon zonder pardon losgelaten en is het een kwestie van "zoek je kind". is dat de normale gang van zaken? het komt allemaal nogal chaotisch over eigenlijk. vandaag bleven selene en p dus een tijdje binnen rondhangen. stond ik te wachten.....
en er schijnt een ouderlijke bijdrage te zijn hier. sneu dat ik van niks weet en ook geen formulier heb om de machtiging in te vullenmorgen maar ff vragen aan de juf. nja. sangdrax laten vragen
onderbouw bij ons hetzelfde. Middenbouw komen ze zelf.naar.buiten. Moest ik even aan.wennen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:40 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Kind kan je ophalen bij de klas. Als de juf je ziet aankomen roept ze de naam.
Of van een wijk dat ooit als dorp begonnen is, hier is dat ook zo gelukkig... Toch wel lekker die vrijheid als kind.quote:Op dinsdag 4 september 2012 16:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Hier blijven ze in groep 1 en 2 op het plein tot de juf een 'afhaler' heeft gespot. Daarna sus vanaf groep 3, maar 4 zeker) gaan ze zelf van t plein af. Er staat wel altijd een klaarover. Mijn jongens lopen zelf naar huis dus die pieren soms nog onderweg, of voetballen. Als ze er na 12.15 nog niet zijn ga ik zoeken. (meestal zijn ze dan bij een vriendje eten en vergeten te bellen) ik vind dateen beetje van de radar raken een van de fijne genoegens van in een dorp wonen.
nou niks, lijkt me heel normaal in tijden dat beleefdheid nog niet eens foutloos geschreven kan worden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:48 schreef snoopy het volgende:
Wat vinden jullie 'streng' aan het groeten van de juf?
Lijkt mij ook... Dat de juf even een kind aankijkt enzo en daardoor beter onthoudt.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:55 schreef snoopy het volgende:
Ik vind die hand wel prima hoor. Ook 4x per dag. Ik begreep dat het voor de juf ook echt even een geheugensteuntje is wie er al binnen zijn of naar huis.
Morris had vanochtend een nieuwe juf (ik denk dat ze er alleen op woensdag is) en die zei ook: 'kijk me eens aan. Zo, jou kan ik nu herkennen aan je mooie ogen.'quote:Op woensdag 5 september 2012 09:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Lijkt mij ook... Dat de juf even een kind aankijkt enzo en daardoor beter onthoudt.
Zo gaat het bij ons dus ook. Alleen hebben ze nu wel een witte streep getrokken waar ouders echt achter moeten wachten omdat ze anders direct erop af vlogens als de kids naar buiten kwamen hihiquote:Op dinsdag 4 september 2012 22:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Leuk om te lezen hoe het overal gaat op school, hier komen ze samen met nog 1 kleuterklas uit dezelfde uitgang, en dan hebben ze elk hun eigen plek waar de juf meester met de kinderen naar toe loopt. Daar kun je als ouders dan ook staan te wachten. Kind blijft bij juf meester tot de afhalers gespot zijn.
Ik heb ergens gewerkt waar alle collega's elkaar op maandag een kus op de wang gaven als begroetingquote:Op woensdag 5 september 2012 09:27 schreef trui het volgende:
geef jij je collega's elke dag een hand?
Nee, maar mijn baas staat ook niet bij de deur om iedereen welkom te heten..quote:Op woensdag 5 september 2012 09:27 schreef trui het volgende:
Gele kaart? Serieus?quote:Op woensdag 5 september 2012 09:50 schreef SacreCoeur het volgende:
Hier ook 4x per dag een handje. Groep 1 t/m 4 komen netjes in een rij naar buiten (ze hebben een vaste plek in de rij) en gaan langs de muur staan. Vervolgens zegt de juf namen op en dan mogen ze gaan. Erg overzichtelijk en rustig voor de ouders (en kinderen)
Verder wordt alles zo onwijs goed geregeld. Alle data's staan in de schoolgids en ter herrinering krijg je een brief thuis. Ik weet nu al wanneer ze volgend jaar op schoolreis gaat bijvoorbeeld.
Enige wat misschien lastig is dat is voor ouders met meer dan 1 kind. Ze moeten op bepaalde dagen op verschillende locaties gedropt worden omdat ze soms met gymles beginnen. Dat lijkt me wel lastig als je er meer hebt. Want te laat wil je niet komendan krijg je een gele kaart.
Neuh, maar die hoeven er dan ook niet op te letten of ik er wel ben of door mijn moeder ben opgehaaldquote:Op woensdag 5 september 2012 09:27 schreef trui het volgende:
Ik geloof dat als je 2 gele hebt dan krijg je een rode dat is je laatste kans daarna krijg je een gesprekquote:Op woensdag 5 september 2012 09:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gele kaart? Serieus?
Ik denk dat ik me daar behoorlijk weinig van zou aantrekken. Zeker als het door school zelf zo kut geregeld is met lokaties.
En als je 2x geel hebt? Mag je dan een dag niet naar school? Of moet je dan kauwgum krabben?
Dat werd tegen mij ook gezegd toen Wesley een paar keer te laat was op school. Want stel je voor dat ze later als ze 'groot' zijn te laat komen op hun werk. Ik had echt zoiets van wtf??? (maar hee...die mensen hebben er voor geleerdquote:Op woensdag 5 september 2012 10:12 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik geloof dat als je 2 gele hebt dan krijg je een rode dat is je laatste kans daarna krijg je een gesprekBij de inschrijving zei directrice 'wij geloven dat optijd komen van belang is om te functioneren in de maatschappij'. Dat vond ik iets overdreven eerlijk gezegd
maar ze was er toen net nieuw en ik heb er zelf ook op school gezeten (incl zelfde leraren) dus trok me er niet heel veel van aan. Kan begrijpen dat ouders hier echt op afknappen.
Nou, dát idd.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik hoorde laatst: te laat komen is geen gebrek aan tijd, maar gebrek aan respect. Dat vond ik wel een goeie eigenlijk
Die laatste opmerking, en dan ook nog eens met die smiley erachter...quote:Op woensdag 5 september 2012 10:15 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dat werd tegen mij ook gezegd toen Wesley een paar keer te laat was op school. Want stel je voor dat ze later als ze 'groot' zijn te laat komen op hun werk. Ik had echt zoiets van wtf??? (maar hee...die mensen hebben er voor geleerd)
Tja, niet iedereen woont om de hoek he? Als ik het kon lopen is de enige overmacht ongeveer dat je onder een tram bent gelopen. Maar de school is 15 kilometer met de auto, en uiteraard in de ochtend volop in de spits.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:37 schreef Stiemie het volgende:
Ik breng ook 2 kinderen naar verschillende lokaties en toch zijn ze altijd op tijd. Het is overigens grappig om te zien dat het altijd dezelfde ouders met overmachts-situaties waren.![]()
En inderdaad altijd dezelfde ouders die je het schoolplein op zag komen lopen als ik vertrok.
Maar je hebt deze overmacht toch niet 3 a 4x per week lijkt me?quote:Op woensdag 5 september 2012 10:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tja, niet iedereen woont om de hoek he? Als ik het kon lopen is de enige overmacht ongeveer dat je onder een tram bent gelopen. Maar de school is 15 kilometer met de auto, en uiteraard in de ochtend volop in de spits.
Ook als ik de meisjes moet halen ga ik om half 5 van mn werk en ben ik na 6 thuis. Als ik niet hoef te halen ben ik rond 5 thuis... het is precies dat ik het prinsclausplein tegen heb. En binnendoor is ook geen optie, ook dat doen teveel mensen.
Oh nee dat gelukkig niet. Maar als ik op dinsdag of donderdag moet brengen / halen ben ik wel fucked.. Nu zijn de dinsdag en donderdag niet mijn brengdagen, maar we ruilen wel eens en dan is het kielekiele soms.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:52 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Maar je hebt deze overmacht toch niet 3 a 4x per week lijkt me?
Ze hebben toch gelijk je toont totaal geen respect voor de juf, en de andere kinderen die wel op tijd zijn.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:15 schreef PureEvil het volgende:
Dat werd tegen mij ook gezegd toen Wesley een paar keer te laat was op school. Want stel je voor dat ze later als ze 'groot' zijn te laat komen op hun werk. Ik had echt zoiets van wtf??? (maar hee...die mensen hebben er voor geleerd)
Ja hoor. En dan zo van: "Kijk eens wat mama heeft meegenomen? Dan ga je zeker wel lekker mee naar huis he? (hoop hoop) Oh je gaat eerst nog spelen op het plein... nou dan wacht mama nog wel even hoor"quote:Op woensdag 5 september 2012 11:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ouders met zakken chips in de gang? Doe normaal!
Hier mogen ze op maandag en dinsdag wat van een "gezonde" koek mee in de trommel (liga, ontbijtkoek) en op wo, do en vr alleen fruit. Vind ik een mooie combiquote:Op woensdag 5 september 2012 11:08 schreef Pvoesss het volgende:
Als ik zie wat hier in de trommeltjes zit dan ben ik nog blij dat er geen chips is.![]()
Ik geef blokjes kaas, komkommer. druiven, aardbeien of ander fruit mee en als ik zie wat andere kinderen mee krijgen. Nou dat snap ik echt niet.Er is nu in ieder geval een regel dat chocola niet mag ook niet meer op brood
Ik zie nooit wat er in trommeltjes zit, maar ik vind dit wel weer ver gaan... Ik bepaal nog altijd zelf wat er in zo'n trommeltje gaat en als Isa zin heeft in chocopasta, dan moet dat gewoon kunnen.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:08 schreef Pvoesss het volgende:
Als ik zie wat hier in de trommeltjes zit dan ben ik nog blij dat er geen chips is.![]()
Ik geef blokjes kaas, komkommer. druiven, aardbeien of ander fruit mee en als ik zie wat andere kinderen mee krijgen. Nou dat snap ik echt niet.Er is nu in ieder geval een regel dat chocola niet mag ook niet meer op brood
Nou ja dat dus Buuf. Ik neem naar mijn werk ook regelmatig een trein 15 minuten eerder. Gewoon om me niet te hoeven haasten. En dat geeft zoveel rustquote:Op woensdag 5 september 2012 11:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, ik moet eerlijk toegeven dat ik het eerder, toen ze kleiner waren, ook moeilijk vond op tijd te komen. Toch te krap plannen, nog ff gauw dit, nog ff gauw dat... Altijd gestressed onderweg, snauwen grauwen... En ik had echt een hekel aan mijzelf.
Dus dit rigoreus omgedraaid. Betere organisatie, ietsje meer tijd nemen. Voelt veel fijner.
dat is helemaal super..quote:Op woensdag 5 september 2012 11:19 schreef snoopy het volgende:
Hier krijgen ze een aantal dagen per week fruit of groenten op school. Graties.
Oh da's helemaal mooi!quote:Op woensdag 5 september 2012 11:19 schreef snoopy het volgende:
Hier krijgen ze een aantal dagen per week fruit of groenten op school. Graties.
Ah, jij bent dus meer van het 'doe zoals ik het zeg, niet zoals ik het doe'?quote:Op woensdag 5 september 2012 11:30 schreef PureEvil het volgende:
't gaat mij er meer om dat ze ermee bedoelt dat ie als ie groter is het nog steeds doet. Daar geloof ik niet in.
Was jij vroeger altijd op tijd op school?quote:Op woensdag 5 september 2012 11:30 schreef PureEvil het volgende:
't gaat mij er meer om dat ze ermee bedoelt dat ie als ie groter is het nog steeds doet. Daar geloof ik niet in.
Meestal wel ja. Maar dat heeft er m.i. niks mee te maken.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Was jij vroeger altijd op tijd op school?
Lol, daar heb ik ook weleens mee gedreigd, stonden ze met pyjama en schoenen aan buiten. (maar toch weer gauw naar binnen om de kleren aan te trekkenquote:Op woensdag 5 september 2012 11:48 schreef snoopy het volgende:
Ik heb 1 x meegemaakt dat een moeder haar kind in pyama naar school bracht omdat het zo treuzelde.
Je kunt het wel de hele tijd afdoen als 'onzin'. Maar denk er eens rustig over na. Echt, jíj bent het rolmodel voor je kind. Zoals jij doet en leeft, zo denkt jouw kind dat het hoort, jij bent de norm. In álles! Zoals Buuv ook al zei: Opvoeden is voorleven.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:49 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Meestal wel ja. Maar dat heeft er m.i. niks mee te maken.
Maar goed, hele jaar is het goedgegaan, alleen de laatste weken wat minder goed...Nu hebben we vakantie gehad, en we zijn weer goed bezigOp tijd naar school, ik loop mee (school is een straat verderop) Als ze thuis zijn, broodje eten, ff rusten (tv kijken oid) en daarna huiswerk maken. Als ze dat afhebben mogen ze gaan spelen. Eerder niet.
Maar om te zeggen dat ie als ie 20/30/40 is nog steeds te laat komt vind ik gewoon onzin.
Nog een aanvulling:quote:Op woensdag 5 september 2012 11:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je kunt het wel de hele tijd afdoen als 'onzin'. Maar denk er eens rustig over na. Echt, jíj bent het rolmodel voor je kind. Zoals jij doet en leeft, zo denkt jouw kind dat het hoort, jij bent de norm. In álles! Zoals Buuv ook al zei: Opvoeden is voorleven.
En dat kan positief, maar helaas soms ook negatief uitpakken.
Dat heb ik 1x bij Kim gedaan. Op aanraden van de juf. Het hielp wel!quote:Op woensdag 5 september 2012 11:48 schreef snoopy het volgende:
Ik heb 1 x meegemaakt dat een moeder haar kind in pyama naar school bracht omdat het zo treuzelde.
douchen is geloof ik pas vanaf groep 6quote:Op woensdag 5 september 2012 14:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kim krijgt altijd 2 boterhammen mee, meestal met kaas. En momenteel is het druiven, meestal wil ze een appel mee. Ze heeft het nog nooit over een koekje gehad.
Drinken doe ik via de school. Dan is het melk of carvan cevitam (?) ranja dus. Ook moeten ze op de lange dagen tandenpoetsen.
Ik vroeg me nog af of het bij jullie ook met groep 3 douchen na het gymmen is?
De juffen controleren het nogal eensquote:Op woensdag 5 september 2012 14:07 schreef She-Wolf het volgende:
Hier is het ook vanaf groep 3 de bedoeling om te douchen na de gym. Of het ook echt gebeurt weet ik niet. Vaak vind ik de meegegeven handdoek net zo netjes opgevouwen terug in de tas als dat deze is meegegaan. En dan hooguit een beetje vochtig.
Misschien is het wel om te wennen ofzo. Ik vind het zo vroeg al. Morgen heeft ze weer gym, ik zal dan wel horen hoe het ging.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:07 schreef She-Wolf het volgende:
Hier is het ook vanaf groep 3 de bedoeling om te douchen na de gym. Of het ook echt gebeurt weet ik niet. Vaak vind ik de meegegeven handdoek net zo netjes opgevouwen terug in de tas als dat deze is meegegaan. En dan hooguit een beetje vochtig.
Ja dat is de keerzijde van de hele dag in het gareel lopen. Wen er maar aan hahaquote:Op woensdag 5 september 2012 15:21 schreef simmu het volgende:
nog een vraagje van de newbie kleuter moeder; is het normaal dat juffie opeens wel heel extreem opstandig is? inclusief grote mond, dwars, stout en algeheel ehm, tsja, drakig?
quote:Op woensdag 5 september 2012 15:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Ja dat is de keerzijde van de hele dag in het gareel lopen. Wen er maar aan haha
dat zou fijn zijn. er is dus hoopquote:Op woensdag 5 september 2012 15:31 schreef Vicky het volgende:
JA!
Binnen 2 weken had ik een heel ander meisjw...
Strafstoeltje? Serieus? Supernanypowers...quote:Op woensdag 5 september 2012 16:01 schreef simmu het volgende:
[..]
dat zou fijn zijn. er is dus hoop![]()
voor nu hou ik ff vast aan ***de regels***. dus vandaag toen ze net als gister zelf de straat overstak, 3 seconden nadat ik haar bezwoer dat ze even moest wachten (ter info; ze kijkt wel of er een auto aankomt, maar ik vind haar veel te klein voor zelf oversteken. dorp of niet) kon ze bij binnenkomst direct op der strafstoeltje
Oh ik kreeg op een vraag het antwoord, " nee joh gek!" ..quote:Op woensdag 5 september 2012 16:03 schreef Pvoesss het volgende:
Ik kreeg vandaag naar mijn hoofd dat ik een stomme piemel was![]()
En vorige week was ik een snufcup (![]()
)
Hier is het vooral veel woorden waar ze mee thuiskomt of dingen als ineens spugen op de grond want dat doen de jongens ook..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |