abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 27 augustus 2012 @ 21:07:13 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116082394
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

gelukkig nieuwhaar A. van mainedoll *O*

en waar ik me nog steeds afvraag wat een kind van 8,5 met een beha moet als er geen buste is om te houden :?
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:12:41 #2
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_116082619
Katja is nu 10, maar bij haar in de klas draagt volgens mij nog geen enkel meisje een bh.
Dat komt toch al snel genoeg, vrees ik.

Fijn dat de kale plekken verdwijnen, Mainedoll *O*
Hopelijk voorgoed!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_116082743
Mainedoll, fijn dat er haartjes teruggroeien :D *O*.
8,5 en een bh-tje... :{ wel erg vroeg hoor....
Fake it till you make it...
pi_116083408
Jaaaa, ben ook blij met de haartjes die terugkomen *O* Het is nog niet veel, en eigenlijk ook niet echt zichtbaar (behalve als je écht gaat kijken, zeg maar), maar het begin is er *O*

Oke, wij zijn dus niet zo raar :P Zo'n topje had ik nog tot daar aan toe gevonden (ook niet nodig, maar dat past wat meer bij haar leeftijd, zeg maar.). Ze heeft geen borsten. Niks wat erop lijkt. Hooguit een vetje, ze is net-niet-slank (nog lang niet mollig zeg maar), maar dat is het. En daarbij, ze is 8,5.
Maar goed, haar moeder en wij verschillen wel over meer dingen van mening (kleding: ze laat haar in een all-over-panterprintje lopen bijv.. Vind ik sowieso al niks, maar helemaal niet bij kinderen. Of: als stiefdochter een kuchje heeft, wordt ze thuis gehouden van school, etc.). Anyway, lief en ik hebben maar gewoon besloten dat ze dat ding alleen maar aantrekt als ze bij haar moeder is :P
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_116083757
Oh no panterprintje... zou ik haar ook bij haar moeder aan laten trekken.
pi_116084793
Fijn dat er haartjes terug groeien!
Bh vind ik ook erg vroeg!
pi_116085070
Ach als het kind dat nou leuk vind? Die mini bh'tjes bij de Hema <3
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † dinsdag 28 augustus 2012 @ 06:31:37 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116095919
dat kan natuurlijk ook.
je schrijft dat het kind harstikke trots is. laat haar lekker. misschien gaat het vanzelf vervelen :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 28 augustus 2012 @ 06:57:57 #9
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116096016
Misschien vindt ze het gewoon ontzettend interessant nu, en waait het vanzelf weer over. Ik vind het ook een idioot idee maar wie weet is het meer een soort verkleed-item voor haar. Vraag het gewoon eens aan haar ;)

En wat fijn dat A's haren weer groeien ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:11:54 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_116096447
Wat fijn van die haren! Tja, en bh's. Ik weet nog wel dat sommige klasgenootjes er eentje hadden en dat je dan toch gaat hopen dat AAAAAAAA gaat passen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116097297
fijn dat de haren terugkomen maindoll! wb die bh; dat zou me ook niks lijken op die leeftijd.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:28:24 #12
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116097529
Als ze de enige is in de klas, waait het waarschijnlijk snel over. Als ze niet de enige is, wil ze waarschijnlijk graag meedoen. Ik zou het in de gaten houden, maar verder niet te moeilijk over doen, tenzij ze er erg mee te koop loopt.

Oudste heeft hier inmiddels een paar bh'tjes en is 10. Soms voelt ze zich er lekkerder in bij het omkleden voor gym, en onder sommige kleding staat het net wat netter. Maar goed, dat zijn dan bij voorkeur hemd-achtige mini-dingetjes van de Hema of H&M.

Ik moest wel vreselijk om haar gezicht lachen toen we in de vakantie een keer 'ik zie, ik zie...' speelden, en ik had gekozen voor het paarse randje van de bh die ik net boven haar shirt uit zag komen. Ze werd knal- en knalrood. Maar dan lachen we erom en is het weer over. En hoop ik dat ze er beter tegen kan als ze op school eens een keer wordt geplaagd, omdat ze nou eenmaal een van de vlotsten is.
pi_116139656
Fijn Maindoll. Lijkt me een hele opluchting om weer haargroei te zien!

Gao, vind het wel heel mooi zoals jij het zegt. Moet ik wrs. ook wat meer met Fleur gaan oefenen. Die kan er slecht tegen kritiek/grapjes. Wel een leuke manier om het in een veilige omgeving te oeferen.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 12:12:20 #14
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116143206
Mijn man is een ongenadige pestkop, dus ze moeten wel, hier. Wat ze ook wel eens tot het punt 'nu vind ik het echt niet meer leuk' brengt, en ook dat is leerzaam, denk ik. Voor jezelf opkomen kun je ook maar beter vroeg geleerd hebben.
pi_116239983
Stiefdochter heeft het niet meer over de bh gehad. Dus blijkbaar vindt ze hem niet zo heeel interessant ;). Ik heb wel wat aan de reacties gehad om het misschien niet al te hard te verbieden. Dus als ze de volgende dag er wel om gevraagd had, had ze hem wel aan mogen doen. Maar dan wel zonder er mee te koop te lopen, zeg maar :P

Over de haren van A.: Ze liet me net zien dat er weer wat haren weg zijn in haar inhammen. Die lijken zich erg terug te trekken toch.... Maar ze vond het niet zo erg zei ze, want als ze zus-en-zo deed met haar haar, zag je het niet. Ze gaat er dus eigenlijk erg goed mee om!
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_116240021
Owe ja. Maandag gaan ze weer naar school. Ben ik een ontaarde moeder als ik zeg dat ik dat helemaal niet erg vind? :@ ;) . Ze zijn er zelf ook weer aan toe, volgens mij. Gewoon weer het gewone leven leven :)
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_116240466
maandag gaat selene ook :Y
we zijn er allemaal aan toe. heel hard. dus ik doe dit maandag: *O* *O* *O*
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 18:06:45 #18
144006 chacama
Ondernemend!
pi_116241539
Ik kan het me goed voorstellen...ik ben al drie weken blij dat we in het ritme zitten! Dus juich met jullie mee. *O* *O*
pi_116242365
Alleen het vroege opstaan zal me wel weer tegenvallen :P
Daisy en Belle
Voor al uw decibellen...
pi_116245901
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 18:31 schreef mainedoll het volgende:
Alleen het vroege opstaan zal me wel weer tegenvallen :P
mijn man gaat er meer moeite mee hebben denk ik zo :P

ik ben benieuwd, want an sich kunnen een vriendin/buurvrouw en ik dingen een beetje verdelen. dat ik op woensdagmiddag haar jongste heb (ravi's leeftijd) en zij op dinsdag en donderdag selene meeneemt. zoiets. we moeten ff uitvogelen wat handig is. tis allemaal net krap tussen de middag om heen en weer te gaan. maar de opvang tussen de middag is wat vreemd. er is echte tso en er is overblijven. het overblijven is gratis, mits je meedoet met het hulpmoederrooster (en dan mag ravi mee uiteraard)

we kijken het eerst ff rustig aan. 1 ding tegelijk!
pi_116264509
Mensen ik heb een vraag:

Hoe lossen jullie het op als een kleine van 5 niet wil fietsen?
Het is een ram kind en het vertikt het om te leren fietsen zelfs als je duidelijk probeert wat te voordelen hiervan zijn ( naars school,vriendjes bezoeken,onafhankelijk en overal heen kunnen gaan wanneer je wilt,hij vertikt het gewoon en is gewend altijd met de auto overal te worden gebracht.

iemand?
pi_116264724
Kan hij wel fietsen? Want dan heeft ie toch dikke pech? Dan pak je de auto toch niet? Dat bepaalt hij toch niet, hoe je ergens heen gaat?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_116264927
Zoals ik het begrijp kan hij nog niet fietsen? Ik zou niet te veel gaan pushen. Hij zal zelf de nadelen wel gaan merken. Kinderen die vragen of hij mee gaat fietsen bijv.
Hier kreeg een klasgenootje die nog op zijwieltjes fietste bijv. opmerkingen van andere kinderen. Wel hard natuurlijk, maar het gaf haar ook wel motiviatie om het zonder zijwieltjes te leren.

Vanaf maandag iedereen hier dus weer rust? :D
Ik vond het ook heerlijk dat hij weer naar school ging hoor. Hij was er echt weer aan toe, keek al maanden uit om naar zijn nieuwe school te gaan en die aftelkalender kon niet snel genoeg voor hem gaan.
pi_116265526
Iwanus, en niet meer met de auto brengen, maar gaan fietsen en hem dan maar achterop?
Kan hij wel fietsen? Want als hij het wel kan, dan zou ik beginnen met kleine stukjes meefietsen, gewoon een rondje fietsen ofzo, niet persé ergens naartoe.
Als hij niet kan fietsen zou ik hem lekker met zijwielen laten fietsen en het zelf een beetje uit laten vogelen. Afdwingen heeft volgens mij weinig zin.
Hoe harder jij het wilt, hoe meer hij zn kont tegen de krib kan gooien...

Jaaaa meimel, maandag weer school :D.
Kleuter heeft er zin in (ik ook ;))
  zaterdag 1 september 2012 @ 12:16:31 #25
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_116265861
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 september 2012 11:16 schreef Iwanius het volgende:
Mensen ik heb een vraag:

Hoe lossen jullie het op als een kleine van 5 niet wil fietsen?
Het is een ram kind en het vertikt het om te leren fietsen zelfs als je duidelijk probeert wat te voordelen hiervan zijn ( naars school,vriendjes bezoeken,onafhankelijk en overal heen kunnen gaan wanneer je wilt,hij vertikt het gewoon en is gewend altijd met de auto overal te worden gebracht.

iemand?
Proberen te achterhalen wáárom ie niet wil (leren) fietsen? Als t lammigheid is dan dus de keuze wil je lopen of fietsen naar school *)

Mijn oudste wilde t niet leren omdat ie bang was zich erg te bezeren. Die heeft in het bos, met een helm op, leren fietsen. Geen probleem meer. Dus als je dat wat m tegenhoud kan achterhalen ben je er. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_116267108
Onze oudste zoon was 8 jaar toen hij leerde fietsen.
Hij was doodsbang en zat stokstijf op zijn fiets als we wilde oefenen. Na heel vaak proberen hebben we het opgegeven. Hij verstarde gewoon, huilde veel en was er duidelijk niet klaar voor.
Op zijn 8ste was hij er ineens klaar mee. Hij pakte zijn fiets en ging in zijn eentje oefenen. Een dik uur later was hij terug en hij fietste.

Zijn broertje van nu 7 hetzelfde. Hij kan nog steeds niet fietsen. Ook doodsbang om te vallen.
Hij laat wel met hem oefenen maar het lukt nog niet. Hij maakt zich gewoon niet boos genoeg, de wil is nog niet groot genoeg.

We hebben tijd :)
pi_116267413
Lily, dan heeft hij vast ook geluk gehad dat hij nooit hoefde te fietsen? Hier moesten ze bijv. op de oude school van Kyllian vanaf groep 3 op de fiets naar de gymzaal fietsen.
Maar het zal idd wel vanzelf komen.

Hier juist een 'probleempje' met het niet mogen fietsen. Kyllian wordt door de BSO opgehaald van school. Vanaf 7 jaar mogen ze, onder begeleiding, op de fiets naar de opvang gaan. Kyllian mag dus nog niet, ondanks dat hij al vanaf 3,5 jaar fietst. Hij gaat dus lopend naar de opvang met een groepje en onder begeleiding (20 minuutjes lopen denk ik). Op zich niet erg, maar ik kan hem dus ook niet mee laten fietsen naar school toe. Nu de jongste (in dec 3 jr) nog voorop past is het geen probleem, maar ik denk niet dat hij tot 4 jr in het voorzitje past. Dan is Kyllian namelijk pas 7 jaar.

Ik heb het hem wel uitgelegd, maar hij is het er zelf niet mee eens :D
pi_116268320
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 13:15 schreef Meimeltje het volgende:
Lily, dan heeft hij vast ook geluk gehad dat hij nooit hoefde te fietsen? Hier moesten ze bijv. op de oude school van Kyllian vanaf groep 3 op de fiets naar de gymzaal fietsen.
Nee hoor. Gelukkig hoeft er helemaal niets. Ze zitten sowieso 9 km van ons huis op school.
Hij mocht zelfs zijn fietsexamen te voet doen als hij dat wilde (maar dat was niet nodig).
pi_116270163
Meimel, dat probleem krijg ik hier ook. Heb Lars ook nog in het voorstoeltje, maar is eigenlijk tot 15 kilo, en hij is inmiddels 15,5 kilo.
We wonen een eindje van school af, en Meike wil heel graag zelf fietsen, maar op de dagen dat ze tussen de middag een broodje moet eten thuis is de tijd gewoon te krap.
Dus die dagen moet ze bij me achterop de fiets. Zolang het kan dus.

Meike mag ook weer naar school maandag, ze telt de dagen af. Helemaal zin in weer.
en dan kan ze 1 week naar school, die maandag erop wordt ze geopereerd aan een liesbreuk...
Dan zal ze daarna wel een paar daagjes thuis blijven.
Iemand hier ervaring met een liesbreuk en het herstel ervan?
  zaterdag 1 september 2012 @ 14:55:45 #30
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_116270334
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:49 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Meimel, dat probleem krijg ik hier ook. Heb Lars ook nog in het voorstoeltje, maar is eigenlijk tot 15 kilo, en hij is inmiddels 15,5 kilo.
We wonen een eindje van school af, en Meike wil heel graag zelf fietsen, maar op de dagen dat ze tussen de middag een broodje moet eten thuis is de tijd gewoon te krap.
Dus die dagen moet ze bij me achterop de fiets. Zolang het kan dus.

Idee om haar 's ochtends zelf te laten fietsen, tussen de middag bij jou achterop naar huis en weer naar school? En dan om 3 uur weer zelf fietsen?

Hoe lang fiets je er normaal over?
pi_116270380
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 14:55 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Idee om haar 's ochtends zelf te laten fietsen, tussen de middag bij jou achterop naar huis en weer naar school? En dan om 3 uur weer zelf fietsen?

Hoe lang fiets je er normaal over?
Das wel een idee ja!! Waarom bedenk ik dit zelf niet? :@ thanks anyway
pi_116270920
Hihi voor jou dus al de oplossing :D

Een leidster van de BSO zou het in het team gaan bespreken. Wie weet mag Kyllian dan wel wat eerder dan de 7 jaar die ervoor staat mee fietsen.
Ik begrijp het van hun kant natuurlijk ook wel, ze moeten natuurlijk aan hun eigen verantwoordelijkheid denken. Normaal fiets ik naast hem (of voor of achter) en gaat het dus altijd wel goed, het voorrang hebben/ krijgen heeft hij nog niet altijd door. Hij zal gelukkig eerder stoppen dan doorfietsen, maar toch...
Onze woonplaats is wel echt een fietsstad, dus hij heeft amper iets met auto's te maken op die route. Scooters rijden er echter wel.
  zaterdag 1 september 2012 @ 19:53:00 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_116279459
Ik heb eenzelfde probleem, maar daarom dus een fietskar. Ik kan Jochem echt niet meer voorop de fiets vervoeren en Ruben is heel heel heel erg nog niet aan zonder zijwieltjes fietsen toe :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116279708
Ja een fietskar is dan idd wel handig!
Die kan ik hier alleen nergens kwijt. Er komt dit jaar wel weer een tweede auto bij, maar het is totaal niet handig om die te gebruiken naar school en daarna naar werk. Op de fiets is sneller en natuurlijk goedkoper ;)
pi_116279870
Meike dus al snel de operatie. Is ze er zelf al op voorbereid?
  zaterdag 1 september 2012 @ 20:05:06 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_116279896
Tja, soms heb ik geen keuze en gebruik ik de auto. Omdat je daarna door moet naar wat anders, of om welke reden dan ook. Best vervelend, omdat je soms echt aangekeken wordt door anderen omdat je met de auto komt :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116294809
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2012 20:04 schreef Meimeltje het volgende:
Meike dus al snel de operatie. Is ze er zelf al op voorbereid?
Tja wat is voorbereid... We moeten donderdag naar de anesthesist, er is dan ook een pedagogisch medewerker bij om het uit te leggen. Ze weet dat ze een operatie krijgt, en dat ze gaat slapen en dan geen pijn voelt. En flip mag mee. Verder wil ze het er niet over hebben.
pi_116296908
Spannend Karin

Lotte kijkt ook erg uit naar morgen! Weer naar school :)
Fietsen wil zonder zijwieltjes nog niet. Wel laat ik haar vaak naast me meefietsen naar het winkelcentrum (naast school) en dat gaat meestal heel goed. Misschien dat ik haar straks naar school ook weleens zo laat fietsen. Maar ik heb gelukkig nog niet het probleem qua voorstoeltje.
Op bso dagen moet ze echt achterop want dat is echt te ver fietsen, plus twee hele steile heuvels, dat trekt ze echt niet
pi_116301927
Spannend Karin! Maar het komt vast wel goed, als flip mee mag ;)

Hier gaat school met de auto. Zit juist met een mini die nog niet in het fietsstoeltje kan, Chris kan wel mee fietsen naar school. Misschien over een paar weken, maar tot die tijd is het toch rijden. Tussen de middag ophalen doe ik dan ook niet, Chris vindt het overblijven prima (minder verstoring van zijn dag) en dat scheelt mij toch weer rijden..
  zondag 2 september 2012 @ 13:54:37 #40
35189 Troel
scherp en bot
pi_116302295
Overblijven kost hier 1,75 per keer standaard, 2,50 per keer onverwacht, dus dat vind ik best prijzig :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116303516
Hier 2¤ per keer. Meike blijft op dinsdag over, omdat ze dat leuk vindt. Niet omdat het moet.
pi_116304093
ik zit nog te dubben over overblijven. ze werken hier met een systeem van ouders die dan helpen, dat schijnt heel onrustig te zijn allemaal. nja, eerst deze week maar eens alles bekijken :)

we gaan er gewoon 519 pleuri per jaar op vooruit nu ze niet meer naar de psz gaat maar naar de basisschool :o
pi_116306588
Wij gaan er wel op achteruit aangezien Kyllian op een school met continurooster zat (waar we niets voor overblijf betaalden) en nu dus naar een school is gegaan zonder continurooster. Ik kan de prijzen nu niet vinden, volgens mij is het iets van 2,60 per keer. Is toch weer een paar honderd euro extra kosten in het jaar.
  zondag 2 september 2012 @ 17:23:54 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_116311266
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:35 schreef simmu het volgende:
ik zit nog te dubben over overblijven. ze werken hier met een systeem van ouders die dan helpen, dat schijnt heel onrustig te zijn allemaal. nja, eerst deze week maar eens alles bekijken :)

we gaan er gewoon 519 pleuri per jaar op vooruit nu ze niet meer naar de psz gaat maar naar de basisschool :o
Die prijzen van de psz gaan indd nergens over, vergeleken bij de 'gratis' basisschool!
  zondag 2 september 2012 @ 17:25:32 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_116311340
Vorig jaar was ik mee op kamp met groep 6. Tot mijn verbazing zag ik dat een leerling niet op de fiets was. Na navraag bleek dat het meisje helemaal niet kon fietsen. En ook totaal geen behoefte leek te hebben om het te leren.
Op mijn vraag hoe ze dan naar de middelbare zou gaan had ze geen antwoord, misshcien dat haar opa haar wel zou brengen. Nou, zeg ik, dat is niet heel stoer he, als je opa je brengt....
Beloof me dat je gaat leren fietsen, zei ik...NOu daar moest ze nog over nadenken... Ik was echt geschokt...Eind groep 6, dus een jaar of 10 en niet kunnen fietsen. In 2012....
  zondag 2 september 2012 @ 17:28:47 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_116311468
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2012 14:35 schreef simmu het volgende:

Overblijfouders schijnt vrij normaal te zijn hoor. Bij ons op school (mijn werk) zijn het of ouders van de school, of gewoon vrijwilligers (bejaarden, omwonenden, zomaar mensen). De overblijfkracht krijgt een vergoeding en het kind (als het een ouder is) hoeft niet te betalen. Dus soort van win/win situatie.

Op de school van mijn dochter zijn het ook ouders die de overblijjf regelen.
  zondag 2 september 2012 @ 17:29:51 #47
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_116311512
mooi materiaal
  zondag 2 september 2012 @ 18:02:38 #48
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_116313141
Hier kost het overblijven 3,30 per kind per middag. Daarom eten alle kleinkinderen van mijn ouders bij mijn mams thuis. Het zou ons 6.60 per dag kosten en dat keer drie keer per week en op vrijdag alleen voor K.

Het wordt gedaan door een TSO en ze hoeven zelf niets mee te nemen maar toch vinden wij het veel geld.
  zondag 2 september 2012 @ 18:04:39 #49
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116313239
Bij de school van onze kinderen blijft iedereen over. Ze eten met de leerkrachten in de klas en vervolgens hebben de leerkrachten pauze. Vervolgens zijn er 4 pleinwachten die een half uur op school op de kinderen letten. Dit zijn ouders en ze krijgen hiervoor 10 euro per keer. De ouders krijgen per jaar een rekening voor het overblijven. De hoogte is afhankelijk van het aantal kinderen op school (een 2e kind is dus niet 2x zo duur). Voor 1 kind is dat dit jaar 55 euro, 2 kinderen 90 euro.
Ik loop elke week 1x pleinwacht, dus dat geld heb ik er zo uit.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_116313481
Hier kost het overblijven 2 euro per keer. Best te doen. Het scheelt ons sowieso bijna 300 euro per maand! Nu ze niet meer naar het kdv gaat en maar 3 dagen bso heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')