87,72quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:26 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Dat ziet er wel een beetje uit als ons lijstje. Maar wat was je hier dan voor kwijt?
Ja, daar moet ik mezelf gewoon ook eens toe zetten. Ik wandel zo naar de stad op zaterdag, dus waarom idd niet gewoon doen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:16 schreef snoopy het volgende:
Wij wonen vlakbij de markt. Ideaal voor fruit, groenten, kaas....
Ik pak die van het huismerk, maar zou idd beter KC kunnen doen, is toch iets minder zooi.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Pakjes melk vinden ze hier nog viezer. Dus krijgen ze als t zo uitkomt bij overblijf chocolademelk. Maar meestal water of KC limonade (bevat de minste suiker zonder dat t aspartaam enzo bevat) ik ga me er wel in verdiepen waar ik kan bezuinigen. Dat moet gewoon wel kunnen.
Goed om te weten!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Pakjes melk vinden ze hier nog viezer. Dus krijgen ze als t zo uitkomt bij overblijf chocolademelk. Maar meestal water of KC limonade (bevat de minste suiker zonder dat t aspartaam enzo bevat) ik ga me er wel in verdiepen waar ik kan bezuinigen. Dat moet gewoon wel kunnen.
Het lijkt niet veel, maar dat soort dingen gaat het dus wél om. Is bijna 250 euro per jaar, kun je leuke dingen van doen. Paar van dat soort besparingen en je hebt een halve vakantie of een set nieuwe banden 'verdiend'.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:39 schreef Swetsenegger het volgende:
He, maar ik wel mijn ziggo all-in-one van het duurste abonnement naar het middelste abonnement geschroefd. Bespaar toch ff 20 euro per maand... #trots
Ik weet het niet meer wat dat betreft. Aardbeien in de winter is een inkopper maar soms is het milieutechnisch nog interessanter om groenten in te vliegen dan ze hier in kassen te verbouwen. Erg ingewikkeld om dat zomaar even te beoordelen. Wat dat betreft zou je dan uitsluitend lokale en streekproducten moeten kopen (en zoeken!). Zo'n groentetas is dan wel ideaal bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:46 schreef Stiemie het volgende:
O ja daar letten we ook op. Geen aardbeien in december. Liefst sperziebonen uit eigen land, geen asperges uit peru (echt waar ze bestaan) etc. Goed voor de portemonnee en het milieu!
Ik heb me sinds deze maand aangesloten bij de collectieve zorgverzekering van mijn werkgever. Van wat ik daarmee bespaar kan ik straks mijn sportschoolabonnementje betalen!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:39 schreef Swetsenegger het volgende:
He, maar ik wel mijn ziggo all-in-one van het duurste abonnement naar het middelste abonnement geschroefd. Bespaar toch ff 20 euro per maand... #trots
Ja qua tomaten maakt het misschien niet zo heel veel uit omdat die uit kassen komen, maar in de zomer zitten de asperges gewoon in limburg in de volle grond en dan let ik er wel op.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer wat dat betreft. Aardbeien in de winter is een inkopper maar soms is het milieutechnisch nog interessanter om groenten in te vliegen dan ze hier in kassen te verbouwen. Erg ingewikkeld om dat zomaar even te beoordelen. Wat dat betreft zou je dan uitsluitend lokale en streekproducten moeten kopen (en zoeken!). Zo'n groentetas is dan wel ideaal bijvoorbeeld.
ja dat dus eigenlijk Troel. Dat houdt mij ook tegenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:50 schreef Troel het volgende:
Groentetas was hier geen succes. Met moeilijke groenteneters en de extra tijd die het inneemt omdat je op zoek moet naar recepten om het nog onbekende stuk groente te verwerken, waarvan vervolgens niemand het wil proeven, nee, zonde van mijn tijd. Uiteindelijk bleef het voor mij bij de bekende groenten en gingen alle andere dingen richting mijn ouders.
Wij hebben een greenwheels abonnement. Werkt voor ons prima.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:52 schreef Luigi het volgende:
Autorijden is ook zo'n leuke hobby. Weinig op te besparen behalve goedkoop tanken bij een witte pomp en 'm zo veel mogelijk laten staan...
Ik wil ook zo graag een moestuin als we straks verhuisd zijn <3quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:52 schreef kaatjejannie het volgende:
We hebben een eigen moestuin. Aardig wat werk, maar het is echt N z'n uitlaatklep na een drukke werkdag. Ee hebben dus al tijden geen groente of aardappels meer gekocht. En dan eten we echt niet elke dag aardappelen/groente/vlees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |