Ik pak die van het huismerk, maar zou idd beter KC kunnen doen, is toch iets minder zooi.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Pakjes melk vinden ze hier nog viezer. Dus krijgen ze als t zo uitkomt bij overblijf chocolademelk. Maar meestal water of KC limonade (bevat de minste suiker zonder dat t aspartaam enzo bevat) ik ga me er wel in verdiepen waar ik kan bezuinigen. Dat moet gewoon wel kunnen.
Goed om te weten!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:29 schreef debuurvrouw het volgende:
Pakjes melk vinden ze hier nog viezer. Dus krijgen ze als t zo uitkomt bij overblijf chocolademelk. Maar meestal water of KC limonade (bevat de minste suiker zonder dat t aspartaam enzo bevat) ik ga me er wel in verdiepen waar ik kan bezuinigen. Dat moet gewoon wel kunnen.
Het lijkt niet veel, maar dat soort dingen gaat het dus wél om. Is bijna 250 euro per jaar, kun je leuke dingen van doen. Paar van dat soort besparingen en je hebt een halve vakantie of een set nieuwe banden 'verdiend'.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:39 schreef Swetsenegger het volgende:
He, maar ik wel mijn ziggo all-in-one van het duurste abonnement naar het middelste abonnement geschroefd. Bespaar toch ff 20 euro per maand... #trots
Ik weet het niet meer wat dat betreft. Aardbeien in de winter is een inkopper maar soms is het milieutechnisch nog interessanter om groenten in te vliegen dan ze hier in kassen te verbouwen. Erg ingewikkeld om dat zomaar even te beoordelen. Wat dat betreft zou je dan uitsluitend lokale en streekproducten moeten kopen (en zoeken!). Zo'n groentetas is dan wel ideaal bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:46 schreef Stiemie het volgende:
O ja daar letten we ook op. Geen aardbeien in december. Liefst sperziebonen uit eigen land, geen asperges uit peru (echt waar ze bestaan) etc. Goed voor de portemonnee en het milieu!
Ik heb me sinds deze maand aangesloten bij de collectieve zorgverzekering van mijn werkgever. Van wat ik daarmee bespaar kan ik straks mijn sportschoolabonnementje betalen!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:39 schreef Swetsenegger het volgende:
He, maar ik wel mijn ziggo all-in-one van het duurste abonnement naar het middelste abonnement geschroefd. Bespaar toch ff 20 euro per maand... #trots
Ja qua tomaten maakt het misschien niet zo heel veel uit omdat die uit kassen komen, maar in de zomer zitten de asperges gewoon in limburg in de volle grond en dan let ik er wel op.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:48 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer wat dat betreft. Aardbeien in de winter is een inkopper maar soms is het milieutechnisch nog interessanter om groenten in te vliegen dan ze hier in kassen te verbouwen. Erg ingewikkeld om dat zomaar even te beoordelen. Wat dat betreft zou je dan uitsluitend lokale en streekproducten moeten kopen (en zoeken!). Zo'n groentetas is dan wel ideaal bijvoorbeeld.
ja dat dus eigenlijk Troel. Dat houdt mij ook tegenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:50 schreef Troel het volgende:
Groentetas was hier geen succes. Met moeilijke groenteneters en de extra tijd die het inneemt omdat je op zoek moet naar recepten om het nog onbekende stuk groente te verwerken, waarvan vervolgens niemand het wil proeven, nee, zonde van mijn tijd. Uiteindelijk bleef het voor mij bij de bekende groenten en gingen alle andere dingen richting mijn ouders.
Wij hebben een greenwheels abonnement. Werkt voor ons prima.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:52 schreef Luigi het volgende:
Autorijden is ook zo'n leuke hobby. Weinig op te besparen behalve goedkoop tanken bij een witte pomp en 'm zo veel mogelijk laten staan...
Ik wil ook zo graag een moestuin als we straks verhuisd zijn <3quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:52 schreef kaatjejannie het volgende:
We hebben een eigen moestuin. Aardig wat werk, maar het is echt N z'n uitlaatklep na een drukke werkdag. Ee hebben dus al tijden geen groente of aardappels meer gekocht. En dan eten we echt niet elke dag aardappelen/groente/vlees.
Sowieso hebben wij 'maar' 1 auto, dat schijnt al bijzonder te zijn tegenwoordig. Ik ga 2 dagen per week met de trein+fiets, 1 dag vrij en de andere 2 dagen 'heb' ik de auto, dan plan ik m'n overwerk en afspraken buiten de deur.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:55 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Wij hebben een greenwheels abonnement. Werkt voor ons prima.
Willen wij ook gaan doen! Oh en vergeet de aardbeien plantjes niet hequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:55 schreef Stiemie het volgende:
En we willen als we de tuin aan gaan pakken ook een stukje moestuin maken. Vooral voor de kinderen. denk iets van courgette's, sperziebonen en tomaatjes.
Zoiets komt niet vanzelf. Wij zijn ook beide begonnen met werken in Rotterdam, op 40km afstand. Op een gegeven moment moet je tijdig beslissen wat je wil... en je leven inrichten zoals je dat wil! We zijn beide 'iets' in de buurt gaan zoeken, met die beslissing zijn we nog dagelijks enorm blij! Maar dat gaat niet van de ene op de andere dag. Ook met huizen kopen rekening houden met stations, etc.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:00 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij hebben wel 2 auto's maar ik heb gewoon een auto nodig anders kan ik gewoon niet werken.
Ik hoop zo ooit een vaste baan te vinden en het liefst ook nog in de buurt.
In mijn vak gebied zijn gewoon geen banen. Nu begin ik deze week weer maar wel op ruim 30min rijden hier vandaan. Ik kan dan onmogelijk mijn dochter om 07:30 naar de opvang brengen dus dat moet haar vader doen en heeft daarom ook een auto nodig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Zoiets komt niet vanzelf. Wij zijn ook beide begonnen met werken in Rotterdam, op 40km afstand. Op een gegeven moment moet je tijdig beslissen wat j wil... en je leven inrichten zoals je dat wil! We zijn beide 'iets' in de buurt gaan zoeken, met die beslissing zijn we nog dagelijks enorm blij! Maar dat gaat niet van de ene op de andere dag. Ook met huizen kopen rekening houden met stations, etc.. Mensen letten altijd op de verkeerde dingen vind ik, verkeerde prio's vaak.
Probeer eens een Turkse supermarkt indien aanwezig. Scheelt echt aanzienlijk!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:24 schreef Troel het volgende:
Ik baal alleen van de prijzen van groenten en fruit. Er gaat hier per kind per dag een 200 gram cherrytomaatjes door en een kwart tot een halve komkommer en ook fruit is niet aan te slepen. Kan niet zeggen dat dat op de markt echt goedkoper is dan in de winkel, als je aanbiedingen neemt en dergelijke.
Ik geloof nooit zo in 'kan niet', 'moet' en 'onmogelijk'quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:04 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
In mijn vak gebied zijn gewoon geen banen. Nu begin ik deze week weer maar wel op ruim 30min rijden hier vandaan. Ik kan dan onmogelijk mijn dochter om 07:30 naar de opvang brengen dus dat moet haar vader doen en heeft daarom ook een auto nodig.
Idd!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Probeer eens een Turkse supermarkt indien aanwezig. Scheelt echt aanzienlijk!
Wij hebben bij de koop van ons huis juist gelet op de aanwezigheid van een station. Beiden gaan we met de trein naar het werk. Niet altijd ideaal en ook niet altijd even goedkoop, maar goed te doen. Ik doe er 3 kwartier over van deur tot deur. Zal met de auto echt niet sneller gaan denk ikquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Zoiets komt niet vanzelf. Wij zijn ook beide begonnen met werken in Rotterdam, op 40km afstand. Op een gegeven moment moet je tijdig beslissen wat je wil... en je leven inrichten zoals je dat wil! We zijn beide 'iets' in de buurt gaan zoeken, met die beslissing zijn we nog dagelijks enorm blij! Maar dat gaat niet van de ene op de andere dag. Ook met huizen kopen rekening houden met stations, etc.. Mensen letten altijd op de verkeerde dingen vind ik, verkeerde prio's vaak.
Karvan Cevitam is een van de weinige A-merken die ik koop, naast heel af en toe Nutricia Chocomel en diepvriespizza's van Dr. Oetker (Steenoven Tradizionale). Oh ja en bier natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:35 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik pak die van het huismerk, maar zou idd beter KC kunnen doen, is toch iets minder zooi.
Helaas hebben we die nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Probeer eens een Turkse supermarkt indien aanwezig. Scheelt echt aanzienlijk!
quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij hebben 4 auto`sMaar er wordt er maar in 1 gereden door mij. De andere zijn voor de hobby van de man. Hij loopt naar z`n werk dus heeft helemaal geen auto nodig
Hobby's mogen natuurlijk gewoon geld kosten, niks mis mee. Is ook het makkelijkst om in te snijden als het er op aankomt.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij hebben 4 auto`sMaar er wordt er maar in 1 gereden door mij. De andere zijn voor de hobby van de man. Hij loopt naar z`n werk dus heeft helemaal geen auto nodig
wij wonen toch wel een half autouur van elk station afquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:06 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Wij hebben bij de koop van ons huis juist gelet op de aanwezigheid van een station. Beiden gaan we met de trein naar het werk. Niet altijd ideaal en ook niet altijd even goedkoop, maar goed te doen. Ik doe er 3 kwartier over van deur tot deur.
Ik ben ook redelijke gadget én Apple freak (dure combo) maar heb wel pas m'n digitale spiegelreflex weggedaan omdat het ding 350 dagen per jaar in de kast lag. Verder hier ook MacBook's, iPad's, iPhone's en weet ik veel wat aanwezigquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:09 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij zouden hier eens moeten besparen op hobbies. Wat dat betreft zijn we allebei wel luxepaarden..oldtimers..spiegelreflexcamera`s, laptops, pc`s, ipads, iphones..
Nu doen we het omdat het kan, volgende jaar laten we waarschijnlijk een huis bouwen en hebben we ineens weer met een hypotheek te maken en elektrakosten (hebben we nu niet) dus dat zal nog wel ff puzzelen zijn.
Ik zou graag willen werken om ook wat te kunnen verdienen maar dat is voorlopig nog geen haalbare kaart dus we moeten maar eens wat wegdoen
Voor ons was een station binnen een kwartier fietsen een belangrijk iets. Ook later voor de meiden als die naar de hogere school gaan. Daarop hebben we dus gezocht en dan moet je gewoon keuzes maken. We zijn nu in 25 minuten op Amsterdam CS. En toch wonen we vlakbij weilanden en natuurgebiedquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:09 schreef simmu het volgende:
[..]
wij wonen toch wel een half autouur van elk station afof de hema, de action, scapino, van haren, v& d, alles. is een nadeel en een voordeel tegelijk
ligt ook aan het werk he. Ik kan moeilijk om 08:25 met de kinderen tegelijk binnen komen en om 15:30 met ze naar huis gaan. Tuurlijk kan dat best een keer maar niet dagelijks.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:05 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik geloof nooit zo in 'kan niet', 'moet' en 'onmogelijk'. Allemaal keuzes...
Nou ja ik maak behoorlijk wat foto`s dus het is een welbestede aankoop geweest hoor, maar tis meer dat ik zonder na te denken ff 400 euro neertel voor een objectief en daarna sta te dubben op een paar sportschoenen die me 5 euro te duur zijn naar mijn zin.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:10 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik ben ook redelijke gadget én Apple freak (dure combo) maar heb wel pas m'n digitale spiegelreflex weggedaan omdat het ding 350 dagen per jaar in de kast lag. Verder hier ook MacBook's, iPad's, iPhone's en weet ik veel wat aanwezig.
Oh ik koop die rommel niet voor m'n kind maar voor mezelfquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:13 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Nou ja ik maak behoorlijk wat foto`s dus het is een welbestede aankoop geweest hoor, maar tis meer dat ik zonder na te denken ff 400 euro neertel voor een objectief en daarna sta te dubben op een paar sportschoenen die me 5 euro te duur zijn naar mijn zin.
De balans is een beetje zoek wat dat betreft
Kinders weten van gekkigheid ook niet meer waar ze mee moeten spelen..wii, ps, ds, gameboy, ipad, laptop. Tis een beetje uit de hand gelopen denk ik.
Er hoeft niks weeg maar in het vervolg wel wat kritischer zijn bij aankopen.
Ja, die van ons is ook iPad verslaafd. En ze heeft een DS waar ze graag mee speelt en ik heb op zolder wat consoles staan en daar zit ze nog wel eens op de Wii te rotzooien.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:17 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik koop het ook voor mezelf, maar de kinderen profiteren er lekker van mee
we hebben hier wel een middelbare school afdelingquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:12 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Voor ons was een station binnen een kwartier fietsen een belangrijk iets. Ook later voor de meiden als die naar de hogere school gaan. Daarop hebben we dus gezocht en dan moet je gewoon keuzes maken. We zijn nu in 25 minuten op Amsterdam CS. En toch wonen we vlakbij weilanden en natuurgebied
En hema, blokker, kruidvat en scapino zijn wel aanwezig in het durrup, maar voor een xenos of van haren moet je naar de grote stad. prima. Lang leve internet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |